abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134039373

SLOWCHAT TOPIC

Veelgestelde vragen
Wat ís Bitcoin nou eigenlijk?
Op de (officiële?) website van Bitcoin (bitcoin.org) vind je veel informatie over Bitcoin. Ook vind je daar hoe je een wallet maakt, wat de valkuilen zijn, en nog veel meer informatie die voor beginners erg handig is om te weten.

Welke crypto-coins zijn er behalve Bitcoin nog meer?
Een overzichtje van (alle?) crypto-coins vind je hier.
Let op voor zogenaamde scamcoins; coins waar je niets aan hebt, en enkel de portemonnee van de oprichter/bedenker spekt.

Waarom is de koers op Mt.Gox zo hoog en elders zo laag?
Mt.Gox heeft te maken met (lage?) limieten van de bank waardoor ze uitbetalingen (withdrawals) pas na enkele weken kunnen doen. Daarom ligt de prijs daar dus hoger.
Er zijn diverse exchanges met elk hun nadelen en voordelen.

Kent iemand bter.com en cryptsy.com? Waarom komen mijn coins niet aan?
De genoemde websites zijn niet geheel stabiel waardoor coins soms laat worden bijgeschreven. Ook kan het wegens deze problemen voorkomen dat je een tijdje geen bitcoins naar je eigen wallet kan oversturen.

Waar kan ik Bitcoins (ver)kopen?
1. Via een exchange (bijvoorbeeld bitstamp.net of btc-e.com). Voordelen: altijd kopen en verkopen tegen de marktprijs. Nadelen: duurt lang voor je geld op een exchange hebt staan, en je hebt te maken met soms hoge fees.
2. Via een site als bitonic.nl. Voordelen: je hebt direct je bitcoins en kunt afrekenen met iDEAL. nadelen: je betaalt doorgaans meer dan je op een exchange zou betalen.

Ik kan geen betaling versturen terwijl ik wel genoeg BTC in mijn wallet heb?
Bovenop je betaling komt (niet altijd automatisch!!!) nog een fee (van meestal 0,0001 BTC), houd er dus rekening mee dat je maximaal je saldo min de fee kunt overboeken. Je kan ook zonder fee overboeken, maar dan kan een overboeking dagen duren.

Wat zijn die groene en rode rechthoekjes met zwarte stokjes eraan die je op sommige beurssites ziet?
Die rechthoekjes (candles) geven de prijzen van de trades weer die plaats vonden in een bepaald tijdsframe. De ene kant van het gekleurde rechthoekje is de openingspijs, de andere kant de laatste prijs in dat tijdsvak. Als de prijs stijgt is de candle groen, anders rood. De streepjes geven weer voor welke prijzen er nog meer gehandeld is in die tijdsperiode.

Welke exchanges zijn er?
Er zijn enkele grote exchanges:
btc-e.com: handelen in de meest bekende coins; je moet minimaal ¤ 2000,- storten als je geld wil storten.
mtgox.com: handelen in Bitcoin; kan weken/maanden duren voor je je geld op je rekening hebt staan
bitstamp.net: handelen in Bitcoin

Hoe koop ik snel Litecoins (of andere coins)?
Koop Bitcoins bij een site als bitonic.nl, stuur je Bitcoins naar een exchange (bijvoorbeeld btc-e.com), en 'ruil' ze daar in voor de coins die je wil.

Waar houden jullie de koersen in de gaten?
http://bitcoinwisdom.com/markets/mtgox/btcusd
http://bitcoinity.org/markets/mtgox/USD
http://bitcoin.clarkmoody.com
Soms kun je switchen naar een andere exchange/coin om daar de koers op te volgen.

Ik heb Bitcoins verzonden, maar ze komen niet aan!
Zoek het nummer van je transactie op, of je persoonlijke Bitcoinadres als je je transactienummer niet kunt vinden. Vul die hier in de zoekbalk in, klik op Search, en kijk hoeveel keer je transactie is bevestigd. Als dat minder dan 7 keer is dan is je transactie nog onderweg (sommige exchanges eisen minimaal 7 bevestigingen, andere weer 3, en zo kan dat overal verschillen), anders kun je het beste contact opnemen met de helpdesk van de exchange waar je je coins heen hebt gestuurd.

Is het veilig al mijn coins op een exchange te laten staan?
Je geeft daarmee je coins in handen van iemand die je niet kent. Over het algemeen wordt in deze topicreeks iedereen op het hart gedrukt de coins in eigen beheer te houden. Er zijn voorbeelden te noemen van exchanges of online wallets die er plots met alle coins vandoor gingen, zonder ook maar een spoor achter te laten. Probeer daarom zoveel mogelijk coins in eigen beheer te houden (maar wees er uiteraard wel zuinig op; weg = weg!).

Meer exchanges plus de marktposities vind je hier.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_134039384
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:11 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Jawel, hij gaat terug. Dit hoort erbij en we weten notabene zelfs wat de reden is.
Banken en regeringen proberen nu actief de bitcoin kapot te maken, omdat ze bang zijn. Als zij iets willen, hebben ze de macht om dat voor elkaar te krijgen, denk ik :(
  zondag 8 december 2013 @ 02:13:37 #3
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134039391
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 02:11 schreef BDIL het volgende:

[..]

Er zit wel heel veel meer achter alle Cryptocurrencies dan een mooi verhaal ;) In theorie valt alles te verklaren en de manier waarop mensen reageren.
Natuurlijk zit er meer achter. Ik vind deze crash ook helemaal niet raar. Dat maakt niet dat het geen mooi stuk is :) .
Op maandag 27 januari 2014 02:27 schreef Toto69 het volgende:
ik maakbhet morgen uitgebreider zitbnu mobiep ek ogen vallen dicht
pi_134039399
Gekocht @682

Sell order @790 ( :') )

Weltrusten ;)
  zondag 8 december 2013 @ 02:14:21 #5
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134039404
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:13 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Natuurlijk zit er meer achter. Ik vind deze crash ook helemaal niet raar. Dat maakt niet dat het geen mooi stuk is :) .
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  zondag 8 december 2013 @ 02:14:24 #6
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134039405
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:13 schreef ABombali het volgende:

[..]

Banken en regeringen proberen nu actief de bitcoin kapot te maken, omdat ze bang zijn. Als zij iets willen, hebben ze de macht om dat voor elkaar te krijgen, denk ik :(
Ja nou en? Bitcoin is juist iets wat geen banken en/of overheden nodig heeft. Wat dat betreft is het hartstikke logisch dat die in hun broek poepen en slechte berichten de deur uit gooien.
pi_134039416
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:14 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Ja nou en? Bitcoin is juist iets wat geen banken en/of overheden nodig heeft. Wat dat betreft is het hartstikke logisch dat die in hun broek poepen en slechte berichten de deur uit gooien.
Ik denk dat je dat nu echt onderschat. Het gemiddeld personeel wat er bij zo'n BB rondloopt die schijt echt geen 7 kleuren betreffende deze bitcoin manie voor als nog.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 8 december 2013 @ 02:18:31 #8
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134039471
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat nu echt onderschat. Het gemiddeld personeel wat er bij zo'n BB rondloopt die schijt echt geen 7 kleuren betreffende deze bitcoin manie voor als nog.
Ik snap niet helemaal wat je wil zeggen. Hij heeft het over overheden die het kapot willen maken. Ik zeg juist dat bitcoin daar helemaal niet afhankelijk van is, dat is juist het hele idee achter bitcoin; geen centralisatie. Overheden vinden dat niet leuk. Chinezen reageren daar nou eenmaal op, de verhouding burger-overheid is daar sowieso anders dan de "grote" mond die wij hier tegen de overheid denken te hebben. Met nadruk op denken te hebben, dus kan je nagaan hoe dat in China is waar men over het algemeen minder vrij is dan wij. --> paniek --> crash. Niks geks aan.
pi_134039491
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:18 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je wil zeggen.
Banken zijn absoluut niet bang voor bitcoin.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_134039542
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:18 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je wil zeggen. Hij heeft het over overheden die het kapot willen maken. Ik zeg juist dat bitcoin daar helemaal niet afhankelijk van is, dat is juist het hele idee achter bitcoin; geen centralisatie. Overheden vinden dat niet leuk. Chinezen reageren daar nou eenmaal op, de verhouding burger-overheid is daar sowieso anders dan de "grote" mond die wij hier tegen de overheid denken te hebben. Met nadruk op denken te hebben, dus kan je nagaan hoe dat in China is waar men over het algemeen minder vrij is dan wij. --> paniek --> crash. Niks geks aan.
Volgens mij blaas jij het hele Chinese gedoe een beetje op.
If not now, then when.
  zondag 8 december 2013 @ 02:23:22 #11
354558 BDIL
Soul Plane.. We Sky High son..
pi_134039545
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:13 schreef ikwiltrolletje het volgende:

[..]

Klopt maar ik las je reactie net ook, het wordt weer beter. Dit kan van zoveel dingen afhangen, regeringen ( ben ik bang ) zullen in der loop van tijd steeds meer Cryptocurrencies beperken tenzij regeringen zelf hieraan kunnen meeprofiteren. Cryptocurrencies zijn gebruikt voor de hele hype ( nog steeds ) om bijvoorbeeld goederen veilig te kopen van elkaar, het was een perfecte en zekere ruilmiddel voor een goed. Er zijn maar een bepaald aantal BTC bijvoorbeeld die gemined kunnen worden, als de limiet eenmaal geraakt wordt zit je feitelijk met een probleem. Dit neemt niet weg dat de overheden zelf dadelijk een Cryptocurrentie bedenken met als alternatief valuta, maar dan hebben zij de macht over een digitale valuta en zullen net als met normale valuta ervoor zorgen dat zon Cryptocurrentie binnen een bepaalde bandbreedte blijft van waarde. China is een wereldmacht en werkt Cryptocurrencies al tegen, ik ben bang dat langzaam de rest zal volgen tot zij een beter alternatief hebben, deels voor ons maar grotendeels voor hun.

Huidige Cryptocurrencies zullen wel blijven bestaan maar vooral voor hun primair doel. Ik hoop zelf dat de trend zich doorzet maar ik ben bang dat niet iedere enkeling hier de komende jaren van gaat kunnen profiteren.
Hala Madrid !
Champions League : 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002,2014 10x
Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Toefjes het volgende:
Ja, als je me nog 1 keer pedo noemt, dan nemen we afscheid van je :)
  zondag 8 december 2013 @ 02:24:00 #12
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134039557
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

We zullen hier wel een scheiding gaan zien denk ik tussen banken die zich kunnen en willen aanpassen aan de moderne tijd en banken die dadelijk heel koppig zichzelf gaan buitensluiten denk ik. Ook al is het niet Bitcoin misschien, maar cryptocurrency is iets om rekening mee te gaan houden de komende jaren denk ik.
#teammaxbet
  zondag 8 december 2013 @ 02:24:03 #13
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134039560
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Fair enough al betwijfel ik dat maar dat is een andere discussie want de nadruk in mijn posts ligt meer op slechte berichten vanuit de overheid en het tijdelijke effect daarvan. Momenteel die van de Chinese overheid en Dijsselbloem. Dat was althans de bedoeling van wat ik zei :) .
  zondag 8 december 2013 @ 02:24:31 #14
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134039571
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Volgens mij blaas jij het hele Chinese gedoe een beetje op.
Nee dat vind ik niet
  zondag 8 december 2013 @ 02:24:54 #15
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134039577
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:24 schreef Maxbet het volgende:

[..]

We zullen hier wel een scheiding gaan zien denk ik tussen banken die zich kunnen en willen aanpassen aan de moderne tijd en banken die dadelijk heel koppig zichzelf gaan buitensluiten denk ik. Ook al is het niet Bitcoin misschien, maar cryptocurrency is iets om rekening mee te gaan houden de komende jaren denk ik.
pi_134039659
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:24 schreef Maxbet het volgende:

[..]

Ga er maar van uit, in ieder geval elke bulge bracket bank heeft al lang verschillende scenario's op tafel liggen omtrent alle mogelijkheden considering bitcoin.

Je hebt altijd banken (of financiele instellingen) die gewoon 'dom' handelen. Die vallen sowieso wel door de mand (DSB, Northern Rock), Bitcoin kan ze misschien een handje helpen.

Vergeet 1 ding niet, hoe maakt een bank vooral geld? Waar haalt een bank gemiddeld genomen het meeste van zijn omzet vandaan...? Juist ja! :)
  zondag 8 december 2013 @ 02:30:40 #17
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134039666
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 02:23 schreef BDIL het volgende:

[..]

Klopt maar ik las je reactie net ook, het wordt weer beter. Dit kan van zoveel dingen afhangen, regeringen ( ben ik bang ) zullen in der loop van tijd steeds meer Cryptocurrencies beperken tenzij regeringen zelf hieraan kunnen meeprofiteren. Cryptocurrencies zijn gebruikt voor de hele hype ( nog steeds ) om bijvoorbeeld goederen veilig te kopen van elkaar, het was een perfecte en zekere ruilmiddel voor een goed. Er zijn maar een bepaald aantal BTC bijvoorbeeld die gemined kunnen worden, als de limiet eenmaal geraakt wordt zit je feitelijk met een probleem. Dit neemt niet weg dat de overheden zelf dadelijk een Cryptocurrentie bedenken met als alternatief valuta, maar dan hebben zij de macht over een digitale valuta en zullen net als met normale valuta ervoor zorgen dat zon Cryptocurrentie binnen een bepaalde bandbreedte blijft van waarde. China is een wereldmacht en werkt Cryptocurrencies al tegen, ik ben bang dat langzaam de rest zal volgen tot zij een beter alternatief hebben, deels voor ons maar grotendeels voor hun.

Huidige Cryptocurrencies zullen wel blijven bestaan maar vooral voor hun primair doel. Ik hoop zelf dat de trend zich doorzet maar ik ben bang dat niet iedere enkeling hier de komende jaren van gaat kunnen profiteren.
Het is half 3, dus ik ga niet alles netjes verpakken.

Wat een onzin dat 21 Miljoen Bitcoins een probleem zou zijn. in principe is Bitcoin oneindig deelbaar. Dus je hebt altijd genoeg. Eigenlijk was 1 Bitcoin al genoeg geweest.

En China is Bitcoin helemaal niet aan het tegenwerken momenteel, ik zou toch eens een betere vertaling van het nieuwsbericht zoeken. Eigenlijk is het juist positief. China zit nu eenmaal iets anders in elkaar. Als je daar onder een bepaald orgaan valt welke (nog) geen regels heeft omtrent iets dat je dan daar gewoon even bij wegblijft just to be sure.

Zelfde met dat hele verhaal in Thailand dan Bitcoin verboden zou zijn. Er zijn gewoon nog geen regels voor, dus geen licentie te krijgen. Dat is iets heel anders dan illegaal.

Dat deflatie een ander probleem is is een ander verhaal, en daar zal in de toekomst ook nog veel over gesproken worden, maar dat lijkt me niet echt een probeem nu, we zijn nog druk aan het minen.
#teammaxbet
  zondag 8 december 2013 @ 02:32:25 #18
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134039683
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ga er maar van uit, in ieder geval elke bulge bracket bank heeft al lang verschillende scenario's op tafel liggen omtrent alle mogelijkheden considering bitcoin.

Je hebt altijd banken (of financiele instellingen) die gewoon 'dom' handelen. Die vallen sowieso wel door de mand (DSB, Northern Rock), Bitcoin kan ze misschien een handje helpen.

Vergeet 1 ding niet, hoe maakt een bank vooral geld? Waar haalt een bank gemiddeld genomen het meeste van zijn omzet vandaan...? Juist ja! :)
Oh, ik zeg ook niet dat banken weg moeten blijven bij Bitcoin, ze zouden juist goed kunnen zijn voor de adoptie.

Ik hoop alleen van harte dat banken dan weer terug gaan naar hun originele taken. En niet opniewu er een (in mijn ogen) zooitje van maken.
#teammaxbet
  zondag 8 december 2013 @ 02:32:31 #19
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134039684
quote:
10s.gif Op zondag 8 december 2013 02:23 schreef BDIL het volgende:

[..]

Wat jij doet is net zo hard speculeren. Ik zeg enkel dat ik het niet gek vind dat China effect heeft gehad en helemaal niet bang ben door deze crash, daarbij erken ik dat er meer factoren meespelen.

Als overheden zelf een munt bedenken is dat fijn voor ze, maar dat gaat natuurlijk compleet voorbij aan Bitcoin die juist niet gecentraliseerd is of gecontroleerd is door 1 of meerdere overheden. Als de limiet van Bitcoin geraakt wordt? Zo is het juist bewust ontworpen, lees daar anders even wat meer over :) . Ik weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen want als je het over China hebt die "het beperkt" heb ik het idee dat je niet helemaal weet waar je het over hebt. Terwijl ik zelf ook echt geen expert bent maar dat vind ik echt nergens op slaan, weet je uberhaupt wel een beetje wel hoe bitcoin in elkaar zit vraag ik me dan af.

Waar ik zelf als rechtenstudent wel erg benieuwd naar ben is hoe nationale wetgeving, internationale wetgeving en Europese wetgeving hier op gaat reageren want dat loopt nu hopeloos achter. :)
pi_134039690
Net nu ik ingekocht heb crasht mt gox :(
  zondag 8 december 2013 @ 02:33:28 #21
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134039701
Ik vind het wel een mooie discussie maar ook iets te laat om echt met veel animo te voeren ik heb geen kracht :')
  zondag 8 december 2013 @ 02:34:21 #22
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134039715
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:33 schreef ikwiltrolletje het volgende:
Ik vind het wel een mooie discussie maar ook iets te laat om echt met veel animo te voeren ik heb geen kracht :')
#teammaxbet
  zondag 8 december 2013 @ 02:34:52 #23
416443 ikwiltrolletje
Free Leafeon672!!!
pi_134039730
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:34 schreef Maxbet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die zocht ik maar zelfs daar had ik geen kracht meer voor :@
pi_134039742
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:33 schreef ikwiltrolletje het volgende:
Ach, het is altijd wel ergens 8 uur in de ochtend ;)
  zondag 8 december 2013 @ 02:36:36 #25
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134039770
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 02:35 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ach, het is altijd wel ergens 8 uur in de ochtend ;)
Jij bent trouwens ook altijd laat hier, dacht dat je in Londen zit?
#teammaxbet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')