abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 20:56:04 #201
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134239657
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 december 2013 15:09 schreef densmee het volgende:

[..]

bull shit , al die Mercedessen en bmw's die dagelijks veel kilometers met diesel rijden
Dat zijn er een paar. Kijk een hoeveel auto's je rond ziet rijden en hoeveel daarvan 25+ jaar oud zijn. Dat is niet veel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_134239788
* Alfisti zet even gezellig een muziekje op in de SC

† In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 20:59:41 #203
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134239923
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 18:32 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

LPG kan het schoonst verbranden. Dat is heel wat anders dan dat een 30 jaar oud barrel zonder geregelde inspuiting en katalysator e.d. schoon verbrandt op LPG.
Dat is van die onzin die tegenstanders van de nieuwe regeling keer op keer aanhalen...
Nee, je snapt het niet.

Men neme een auto met een benzinemotor. Je laat die motor doen waarvoor hij ontworpen is (auto voortbewegen) en steekt daarbij een sensor in de uitlaat die de samenstelling van de uitlaatgassen meet. Vervolgens pas je de motor etc. aan zodat deze op LPG loopt en steekt weer een sensor in de uitlaat die de samenstelling van de uitlaatgassen meet. Dan zal je zien dat wanneer de motor op LPG draait, er minder schadelijke stoffen uitgeblazen worden. En daar gaat het om.
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:05:50 #204
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_134240320
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 20:59 schreef 2cv het volgende:

[..]

Nee, je snapt het niet.

Men neme een auto met een benzinemotor. Je laat die motor doen waarvoor hij ontworpen is (auto voortbewegen) en steekt daarbij een sensor in de uitlaat die de samenstelling van de uitlaatgassen meet. Vervolgens pas je de motor etc. aan zodat deze op LPG loopt en steekt weer een sensor in de uitlaat die de samenstelling van de uitlaatgassen meet. Dan zal je zien dat wanneer de motor op LPG draait, er minder schadelijke stoffen uitgeblazen worden. En daar gaat het om.
Volgens mij snap jij het niet. Een oldtimer op LPG verbrandt nog altijd schadelijker dan een nieuwe auto op benzine, geen enkele reden dus om een oldtimer op LPG niet te "naaien" zoals jij het verwoordt.
20% schoner dan heel goor is nog altijd best goor, om het simpel uit te drukken.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  † In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 21:12:38 #205
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134240714
Neehoor. En dat is nog los van het feit dat al die zogenaamd milieuvriendelijke auto's ook gebouwd moeten worden. Ook dat zorgt op zich al weer voor veel vervuiling. Ik dacht dat een auto gemiddeld na 3 ton (!) evenveel rotzooi uitgebraakt heeft als de fabriek om diezelfde auto te bouwen.

Los daarvan: mensen die oldtimer willen rijden, willen dat graag en zullen dat als het even kan ook doen. Dan moet je maatregelen die er voor zorgen dat dat op een meer milieuvriendelijke manier kan stimuleren, niet afremmen.
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:17:56 #206
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_134241040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:12 schreef 2cv het volgende:
Neehoor. En dat is nog los van het feit dat al die zogenaamd milieuvriendelijke auto's ook gebouwd moeten worden. Ook dat zorgt op zich al weer voor veel vervuiling. Ik dacht dat een auto gemiddeld na 3 ton (!) evenveel rotzooi uitgebraakt heeft als de fabriek om diezelfde auto te bouwen.

Los daarvan: mensen die oldtimer willen rijden, willen dat graag en zullen dat als het even kan ook doen. Dan moet je maatregelen die er voor zorgen dat dat op een meer milieuvriendelijke manier kan stimuleren, niet afremmen.
Dat eerste is niet echt feitelijk te bewijzen of te ontkennen, dus discussie daarover heeft weinig zin.
Dat tweede is natuurlijk gewoon onzin. Het bekende misbruik van de regeling met 190D's en Volvo 240's op LPG gaat natuurlijk niet over mensen die graag een oldtimer rijden, maar over mensen die graag goedkoop willen rijden.

Dat er wel mensen zijn die de dupe zijn van nieuwe regels ontken ik niet, ik heb zelf 3 oldtimers die dadelijk in de belasting gaan. Maar laten we eerlijk zijn: Dat kwarttarief kost eigenlijk ook maar weinig vergeleken met een jaar nieuwe auto rijden.. Ik rijd er in ieder geval geen km minder om.
  † In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 21:26:44 #207
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134241559
Dat eerste is prima te bewijzen. Gewoon analyseren wat er uit de schoorsteen/uitlaat komt en hoeveel. Her en der een berekening er op los laten en klaar ben je.

Er zal geheid misbruik gemaakt worden, maar dat probleem lost zichzelf op. Denk je dat een knakenrijder veel geld steekt in onderhoud ? En zonder onderhoud gaat alles stuk. Zowieso is de import van die dingen al sterk afgenomen.

En dat kwarttarief is leuk, maar je auto moet in de winter ook van de weg af. En niet iedereen heeft een schuur o.i.d.. Sterker nog: ik heb niet eens een oprit waar ik het ding kwijt kan ! Nu wordt de Saab volgend jaar 30 jaar oud en loopt hij op benzine (heeft wel ooit op LPG gelopen) dus ik ontspring de dans redelijk, maar als het ding jonger was geweest zou ik niet weten waar ik hem kwijt moet. Verticaal in de gangkast ? In stukjes onder het bed ? Of gewoon op straat laten staan en hopen dat ik niet gepakt word ?

Het is en blijft een maatregel die gebaseerd is op foute (!) cijfers, foute aannames en onderbuikgevoelens van mensen die 0,0 affiniteit met oldtimers hebben maar wel denken dat er bakken met geld te halen zijn.
  vrijdag 13 december 2013 @ 21:32:43 #208
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_134241946
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:26 schreef 2cv het volgende:
Dat eerste is prima te bewijzen. Gewoon analyseren wat er uit de schoorsteen/uitlaat komt en hoeveel. Her en der een berekening er op los laten en klaar ben je.

Er zal geheid misbruik gemaakt worden, maar dat probleem lost zichzelf op. Denk je dat een knakenrijder veel geld steekt in onderhoud ? En zonder onderhoud gaat alles stuk. Zowieso is de import van die dingen al sterk afgenomen.

En dat kwarttarief is leuk, maar je auto moet in de winter ook van de weg af. En niet iedereen heeft een schuur o.i.d.. Sterker nog: ik heb niet eens een oprit waar ik het ding kwijt kan ! Nu wordt de Saab volgend jaar 30 jaar oud en loopt hij op benzine (heeft wel ooit op LPG gelopen) dus ik ontspring de dans redelijk, maar als het ding jonger was geweest zou ik niet weten waar ik hem kwijt moet. Verticaal in de gangkast ? In stukjes onder het bed ? Of gewoon op straat laten staan en hopen dat ik niet gepakt word ?

Het is en blijft een maatregel die gebaseerd is op foute (!) cijfers, foute aannames en onderbuikgevoelens van mensen die 0,0 affiniteit met oldtimers hebben maar wel denken dat er bakken met geld te halen zijn.
Hoe wil je bewijzen dat nieuwe auto's meer vervuiling veroorzaken? Denk aan het alternatief: als er geen nieuwe auto's waren moesten onderdelen voor oude auto's geproduceerd blijven worden, dan werden daar schades mee gereden die hersteld moeten worden, de consumtie mbt. het autogebruik wordt niet minder doordat je in een oude auto rijdt, waarschijnlijk zelfs alleen maar meer.

Het een of het ander is onmogelijk te becijferen dus onmogelijk te bewijzen. Denken dat als er geen nieuwe auto's geproduceerd werden de vervuiling van productie zou stoppen is natuurlijk ronduit naïef.

Kwarttarief is natuurlijk voor mensen die graag met een oldtimer hobby rijden. Mensen die ook in de winter dagelijks dat ding gebruiken moeten toch gewoon normaal belasting betalen zoals elke andere auto? Of is dat een hele rare gedachte? Een oldtimer blijft een luxeproduct. Zodra je het gaat zien als een normaal gebruiksvoorwerp is het ook niet meer dan logisch, in mijn ogen, dat je ook de belasting voor een gebruiksvoorwerp betaalt.
En zoals eerder gezegd: ik ben zelf groot liefhebber die zelf ook oldtimers heeft dus niet echt 0,0 affiniteit.

Oja: stalling huren voor 3 maanden kost minder dan de volledige wegenbelasting, tenzij je hartje Amsterdam woont misschien.
  † In Memoriam † vrijdag 13 december 2013 @ 21:44:03 #209
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134242674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 21:32 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Hoe wil je bewijzen dat nieuwe auto's meer vervuiling veroorzaken?
Staat in dat artikel dat ik aanhaalde.

quote:
Denk aan het alternatief: als er geen nieuwe auto's waren moesten onderdelen voor oude auto's geproduceerd blijven worden, dan werden daar schades mee gereden die hersteld moeten worden, de consumtie mbt. het autogebruik wordt niet minder doordat je in een oude auto rijdt, waarschijnlijk zelfs alleen maar meer.

Het een of het ander is onmogelijk te becijferen dus onmogelijk te bewijzen. Denken dat als er geen nieuwe auto's geproduceerd werden de vervuiling van productie zou stoppen is natuurlijk ronduit naïef.
Klopt. Maar dat zeg ik dan ook niet.

quote:
Kwarttarief is natuurlijk voor mensen die graag met een oldtimer hobby rijden. Mensen die ook in de winter dagelijks dat ding gebruiken moeten toch gewoon normaal belasting betalen zoals elke andere auto? Of is dat een hele rare gedachte? Een oldtimer blijft een luxeproduct. Zodra je het gaat zien als een normaal gebruiksvoorwerp is het ook niet meer dan logisch, in mijn ogen, dat je ook de belasting voor een gebruiksvoorwerp betaalt.
Waarom zou je niet in de winter mogen rijden met een oldtimer ? Er zijn b.v. ook winterritten en andere evenementen voor oldtimers in de winter. Toegegeven: wel minder dan in de zomer, maar ze zijn er. Als je dagelijks in je oldtimer gaat rijden is dat een heel ander verhaal, maar dat gebeurt maar weinig.

quote:
En zoals eerder gezegd: ik ben zelf groot liefhebber die zelf ook oldtimers heeft dus niet echt 0,0 affiniteit.
Onderscheid maken graag. Jij bent niet diegene die die regels bedacht heeft en er door wil douwen onderbouwd met verzinsels en net kloppende cijfers.

quote:
Oja: stalling huren voor 3 maanden kost minder dan de volledige wegenbelasting, tenzij je hartje Amsterdam woont misschien.
Is. Maar er is geen reden toe mensen op die kosten te drijven omdat die hele regeling van geen kant klopt.
pi_134254058
Goedemorgen?
pi_134254325
Best wel Anne, Goedemorgen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 14 december 2013 @ 08:56:27 #212
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_134254627
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 03:46 schreef Anne het volgende:
Goedemorgen?
Beetje vroeg, dat wel.
  zaterdag 14 december 2013 @ 08:57:08 #213
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_134254634
Dumpert: Storende geluiden wegfilteren - http://www.dumpert.nl/med(...)den_wegfilteren.html

:')
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:36:12 #214
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134257232
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:37:50 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134257249
@2cv: een auto op LPG stoot minder CO2 uit maar weer meer fijnstof. Lood om oud ijzer dus en LPG in een ouwe lor is dus niet schoner.

Waarom zou je uberhaupt LPG in je oldtimer willen hebben als je je auto niet voor dagelijks gebruik in zet?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134257441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:37 schreef daNpy het volgende:
Waarom zou je uberhaupt LPG in je oldtimer willen hebben als je je auto niet voor dagelijks gebruik in zet?
Om goedkoper te kunnen rijden, wel de lusten en niet de lasten :')

* Alfisti is wel voorstander van gewoon WB betalen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 12:59:14 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134257586
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:50 schreef Alfisti het volgende:

[..]

Om goedkoper te kunnen rijden, wel de lusten en niet de lasten :')

* Alfisti is wel voorstander van gewoon WB betalen.
Als je goedkoop wil doen moet je geen hobby nemen...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_134257602
Middag allemaal. Allemaal driftig aan het shoppen of gewoon lekker thuis bezig met wat je gepland had?
pi_134257634
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:00 schreef Iwanius het volgende:
Middag allemaal. Allemaal driftig aan het shoppen of gewoon lekker thuis bezig met wat je gepland had?
Aan het werk
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:18:43 #220
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_134257916
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:02 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Aan het werk
  zaterdag 14 december 2013 @ 13:20:17 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134257943
Zometeen boodschappen doen, en daarna de Benz weer omruilen voor de Niksan; is beter voor de zegeltjes :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134258394
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 12:59 schreef daNpy het volgende:

[..]

Als je goedkoop wil doen moet je geen hobby nemen...
^O^

Werken is voor arbeiders! :P Ga zo nog een stukkie hardlopen :)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2013 13:42:46 ]
pi_134258437
Ik lees dat ik zo meteen boodschappen ga doen, en daarna de Benz weer ga omruilen voor de Niksan, want dat is blijkbaar beter voor de zegeltjes :+.
  zaterdag 14 december 2013 @ 15:24:34 #224
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_134260801
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 13:42 schreef Alfisti het volgende:

[..]

^O^

Werken is voor arbeiders! :P Ga zo nog een stukkie hardlopen :)
Goed bezig.

Ben/was ook aan het hardlopen, heb er al 7 opzitten, nog 3 te gaan :P.

Spotify erbij aan en gaan.
pi_134260818
Yay, ik sta weer in een boek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')