quote:Op donderdag 12 december 2013 18:54 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Heb je niet eens gezien joh. Toeter dan ook even.
Jij hebt aan alle banen poep.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:29 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ach, ik heb een stapel oude banden op de achterbank liggen. Volgens mij zit er aan één van die banen poep ofzo
Als ik een euro kreeg voor elke fout die ik hier maakte, dan was ik nu rijk geweest.quote:Op donderdag 12 december 2013 20:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hoeveel euro krijg je voor een euro?
Hij is pas dik omhoog gegaan; van 1.44¤ naar 147.9¤quote:Op donderdag 12 december 2013 18:54 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Daar heb je een punt. Wat kost een liter euro er nu eigenlijk?
Hier is je antwoord.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:32 schreef BaraCuda het volgende:
Alleen omdat dat kreng een paar accu's heeft die geen enkele leaserijder gaat gebruiken?!
Als ik de kofferbak van m'n polo vol gooi met accu's, maak ik dan ook een kans?quote:
Join the club.quote:Op donderdag 12 december 2013 21:37 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als ik de kofferbak van m'n polo vol gooi met accu's, maak ik dan ook een kans?![]()
Ik moet over een maand wegenbelasting gaan betalen en dat vind ik niet leuk
En terecht! Belastingontduikerquote:Op donderdag 12 december 2013 21:37 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Als ik de kofferbak van m'n polo vol gooi met accu's, maak ik dan ook een kans?![]()
Ik moet over een maand wegenbelasting gaan betalen en dat vind ik niet leuk
nee er zit een groot verschil tussen enigszins milieuvriendelijke auto's en rotte oldtimersquote:
Ja, vastquote:Op donderdag 12 december 2013 22:29 schreef densmee het volgende:
[..]
nee er zit een groot verschil tussen enigszins milieuvriendelijke auto's en rotte oldtimers
Die milieuvriendelijkheid heeft ook te maken met het aantal kilometers dat per jaar gereden wordt. Ik denk dat de gemiddelde oldtimer op jaarbasis minder meuk uitstoot dan de meest milieuvriendelijke leasedoos van nu. Domweg omdat er amper me gereden wordt.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:29 schreef densmee het volgende:
[..]
nee er zit een groot verschil tussen enigszins milieuvriendelijke auto's en rotte oldtimers
En dat ja.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, vast
http://www.duurzaambedrij(...)ker-dan-voorgangers/
*kuch*quote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die milieuvriendelijkheid heeft ook te maken met het aantal kilometers dat per jaar gereden wordt. Ik denk dat de gemiddelde oldtimer op jaarbasis minder meuk uitstoot dan de meest milieuvriendelijke leasedoos van nu. Domweg omdat er amper me gereden wordt.
En je weet dat het kabinet oldtimers op LPG (schoonste regulier verkrijgbare brandstof) ook wil naaien he ?
bull shit , al die Mercedessen en bmw's die dagelijks veel kilometers met diesel rijdenquote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die milieuvriendelijkheid heeft ook te maken met het aantal kilometers dat per jaar gereden wordt. Ik denk dat de gemiddelde oldtimer op jaarbasis minder meuk uitstoot dan de meest milieuvriendelijke leasedoos van nu. Domweg omdat er amper me gereden wordt.
En je weet dat het kabinet oldtimers op LPG (schoonste regulier verkrijgbare brandstof) ook wil naaien he ?
LPG kan het schoonst verbranden. Dat is heel wat anders dan dat een 30 jaar oud barrel zonder geregelde inspuiting en katalysator e.d. schoon verbrandt op LPG.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Die milieuvriendelijkheid heeft ook te maken met het aantal kilometers dat per jaar gereden wordt. Ik denk dat de gemiddelde oldtimer op jaarbasis minder meuk uitstoot dan de meest milieuvriendelijke leasedoos van nu. Domweg omdat er amper me gereden wordt.
En je weet dat het kabinet oldtimers op LPG (schoonste regulier verkrijgbare brandstof) ook wil naaien he ?
Ik rijd met de Niksan nog steeds ( 1:10) op benzeen. Van de week moest 'ie voor de APK en heb ik in een geleende (1:7) LPG-gestookte W123 250 op en neer gependeld, en als ik het gekloot in D-H zat word, denk ik dat er een 2000-2005 525 of 530D komt, nou, dát zal me toch een verbetering worden voor het milieuquote:Op vrijdag 13 december 2013 15:09 schreef densmee het volgende:
[..]
bull shit , al die Mercedessen en bmw's die dagelijks veel kilometers met diesel rijden
Dat zijn er een paar. Kijk een hoeveel auto's je rond ziet rijden en hoeveel daarvan 25+ jaar oud zijn. Dat is niet veel.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:09 schreef densmee het volgende:
[..]
bull shit , al die Mercedessen en bmw's die dagelijks veel kilometers met diesel rijden
Nee, je snapt het niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 18:32 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
LPG kan het schoonst verbranden. Dat is heel wat anders dan dat een 30 jaar oud barrel zonder geregelde inspuiting en katalysator e.d. schoon verbrandt op LPG.
Dat is van die onzin die tegenstanders van de nieuwe regeling keer op keer aanhalen...
Volgens mij snap jij het niet. Een oldtimer op LPG verbrandt nog altijd schadelijker dan een nieuwe auto op benzine, geen enkele reden dus om een oldtimer op LPG niet te "naaien" zoals jij het verwoordt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 20:59 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet.
Men neme een auto met een benzinemotor. Je laat die motor doen waarvoor hij ontworpen is (auto voortbewegen) en steekt daarbij een sensor in de uitlaat die de samenstelling van de uitlaatgassen meet. Vervolgens pas je de motor etc. aan zodat deze op LPG loopt en steekt weer een sensor in de uitlaat die de samenstelling van de uitlaatgassen meet. Dan zal je zien dat wanneer de motor op LPG draait, er minder schadelijke stoffen uitgeblazen worden. En daar gaat het om.
Dat eerste is niet echt feitelijk te bewijzen of te ontkennen, dus discussie daarover heeft weinig zin.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:12 schreef 2cv het volgende:
Neehoor. En dat is nog los van het feit dat al die zogenaamd milieuvriendelijke auto's ook gebouwd moeten worden. Ook dat zorgt op zich al weer voor veel vervuiling. Ik dacht dat een auto gemiddeld na 3 ton (!) evenveel rotzooi uitgebraakt heeft als de fabriek om diezelfde auto te bouwen.
Los daarvan: mensen die oldtimer willen rijden, willen dat graag en zullen dat als het even kan ook doen. Dan moet je maatregelen die er voor zorgen dat dat op een meer milieuvriendelijke manier kan stimuleren, niet afremmen.
Hoe wil je bewijzen dat nieuwe auto's meer vervuiling veroorzaken? Denk aan het alternatief: als er geen nieuwe auto's waren moesten onderdelen voor oude auto's geproduceerd blijven worden, dan werden daar schades mee gereden die hersteld moeten worden, de consumtie mbt. het autogebruik wordt niet minder doordat je in een oude auto rijdt, waarschijnlijk zelfs alleen maar meer.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:26 schreef 2cv het volgende:
Dat eerste is prima te bewijzen. Gewoon analyseren wat er uit de schoorsteen/uitlaat komt en hoeveel. Her en der een berekening er op los laten en klaar ben je.
Er zal geheid misbruik gemaakt worden, maar dat probleem lost zichzelf op. Denk je dat een knakenrijder veel geld steekt in onderhoud ? En zonder onderhoud gaat alles stuk. Zowieso is de import van die dingen al sterk afgenomen.
En dat kwarttarief is leuk, maar je auto moet in de winter ook van de weg af. En niet iedereen heeft een schuur o.i.d.. Sterker nog: ik heb niet eens een oprit waar ik het ding kwijt kan ! Nu wordt de Saab volgend jaar 30 jaar oud en loopt hij op benzine (heeft wel ooit op LPG gelopen) dus ik ontspring de dans redelijk, maar als het ding jonger was geweest zou ik niet weten waar ik hem kwijt moet. Verticaal in de gangkast ? In stukjes onder het bed ? Of gewoon op straat laten staan en hopen dat ik niet gepakt word ?
Het is en blijft een maatregel die gebaseerd is op foute (!) cijfers, foute aannames en onderbuikgevoelens van mensen die 0,0 affiniteit met oldtimers hebben maar wel denken dat er bakken met geld te halen zijn.
Staat in dat artikel dat ik aanhaalde.quote:Op vrijdag 13 december 2013 21:32 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Hoe wil je bewijzen dat nieuwe auto's meer vervuiling veroorzaken?
Klopt. Maar dat zeg ik dan ook niet.quote:Denk aan het alternatief: als er geen nieuwe auto's waren moesten onderdelen voor oude auto's geproduceerd blijven worden, dan werden daar schades mee gereden die hersteld moeten worden, de consumtie mbt. het autogebruik wordt niet minder doordat je in een oude auto rijdt, waarschijnlijk zelfs alleen maar meer.
Het een of het ander is onmogelijk te becijferen dus onmogelijk te bewijzen. Denken dat als er geen nieuwe auto's geproduceerd werden de vervuiling van productie zou stoppen is natuurlijk ronduit naïef.
Waarom zou je niet in de winter mogen rijden met een oldtimer ? Er zijn b.v. ook winterritten en andere evenementen voor oldtimers in de winter. Toegegeven: wel minder dan in de zomer, maar ze zijn er. Als je dagelijks in je oldtimer gaat rijden is dat een heel ander verhaal, maar dat gebeurt maar weinig.quote:Kwarttarief is natuurlijk voor mensen die graag met een oldtimer hobby rijden. Mensen die ook in de winter dagelijks dat ding gebruiken moeten toch gewoon normaal belasting betalen zoals elke andere auto? Of is dat een hele rare gedachte? Een oldtimer blijft een luxeproduct. Zodra je het gaat zien als een normaal gebruiksvoorwerp is het ook niet meer dan logisch, in mijn ogen, dat je ook de belasting voor een gebruiksvoorwerp betaalt.
Onderscheid maken graag. Jij bent niet diegene die die regels bedacht heeft en er door wil douwen onderbouwd met verzinsels en net kloppende cijfers.quote:En zoals eerder gezegd: ik ben zelf groot liefhebber die zelf ook oldtimers heeft dus niet echt 0,0 affiniteit.
Is. Maar er is geen reden toe mensen op die kosten te drijven omdat die hele regeling van geen kant klopt.quote:Oja: stalling huren voor 3 maanden kost minder dan de volledige wegenbelasting, tenzij je hartje Amsterdam woont misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |