abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:16:25 #1
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_133971903
Meestal kijk ik niet naar RTL Late Night maar aangezien ik vandaag naar TVoH keek bleef ik even plakken. Een van de gasten is Linda de Mol die komt om 'reclame' te maken voor een nieuw goed doel wat zij heeft opgericht. Zij wil een kleine bijdrage leveren aan de bestrijding van armoede in Nederland. Zij gaf aan in de gaten te hebben dat haar kinderen behoorlijk geprivilligeerd opgroeien: riante woning in Het Gooi, hockyclub, opleiding van kinderen financieren, goed netwerk voor een stage etc.
Uit een onderzoekje van de Kinderombudsman is gebleken dat ongeveer 1 op de 9 kinderen in Nederland opgroeien in armoede: ze gaan zonder ontbijt naar school (niet vrijwillig! ;)), ze krijgen niet dagelijks een warme maaltijd, ze vieren thuis geen sinterklaas (geen geld voor), ze worden ziek gemeld voor school op hun verjaardag aangezien de ouder(s) geen traktatie kan/kunnen betalen. In het bijzonder komen arme inwoners van Nederland in de problemen wanneer ze onverwacht een extra rekening krijgen, bijv. voor de eigen bijdrage van de ziektekostenverzekering. Een oudere man gaf aan geen verjaardagscadeaus te kunnen kopen voor zijn kleinkinderen.

Kortom, armoede bestaat in Nederland. Het is niet van dezelfde orde als armoede in een ontwikkelingsland maar het is net zo goed schrijnend, niet alleen omwille van wat ze tekort komen maar ook aangezien kinderen die hier in armoede opgroeien en mensen die hier in armoede leven omringd worden door mensen (die de overgrote meerderheid vormen) die wel van alles hebben en krijgen wat voor hen niet is weggelegd. Het wordt je dus de hele tijd ingewreven, ook al is dat in veel gevallen hopelijk niet de bedoeling. Het valt mij op dat sinds Balkenende I armoedebestrijding een stiefkindje is geworden in de Nederlandse politiek. Soms is dat gebaseerd op inhoudelijke argumenten maar vaak is het louter gebaseerd op rechtse onderbuikgevoelens. Ik stel dat armoedebestrijding weer een speerpunt van beleid zou moeten worden. Politieke partijen, links en rechts, conservatief en progressief, moeten hier weer meer aandacht aan besteden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 6 december 2013 @ 09:19:38 #2
379943 Paper_Tiger
pi_133971949
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 18:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De mensen in Afrika die een uur moeten lopen voor schoon drinkwater zijn ook zeikers en verdienen niet beter?

Het is een extremer voorbeeld maar komt op hetzelfde neer.
Grappig dat je dat als voorbeeld noemt. Een oom van mijn vriendin heeft voor de UvA 4 jaar in Kenia gezeten voor een waterproject en kwam met een Keniaanse vrouw thuis. Die verveelde zich hier te pletter omdat ze niets om handen had. Als je water moest hebben kwam het uit de kraan was haar klacht. In Kenia was ze de hele dag bezig om haar kostje bij elkaar te scharrelen.

Geeft dus maar aan dat de zaken vanuit perspectief gezien moeten worden en dat niet alles wat jij als armoede ziet door die mensen zelf als armoede wordt ervaren. Nederlandse armen zijn vooral verwend.
pi_133971988
Armoede in Nederland :')
D'r zit hier godverdomme niemand onder de armoede grens
-XOXO-
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:11:47 #4
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_133972756
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 09:22 schreef datismijnmening het volgende:
dit dus. Veel mensen zijn ook gewoon incapabel hun financiën fatsoenlijk te regelen. Regel daar maar hulp voor zou ik zeggen.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_133972805
quote:
Maar je kunt zoals in de OP al staat armoede niet vergelijken met bijvoorbeeld armoede in Afrika,

Dus er is wel degelijk armoede.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_133972807
quote:
De armoedegrens die het SCP aanhoudt is dat je niet op vakantie kan.
Ik vind die 1,2 miljoen zelfs nog weinig als je dit als grens aanhoudt.
Tevens is de grens dat niet al je kinderen op sport kunnen qua geld. Dit is ook te absurd voor woorden. Stel dat iemand 3 kinderen heeft dan is dat al ruim 100 euro per maand en dan reken ik de tijd die je elke zaterdag kwijt bent niet eens mee.

Een gezin in wassenaar waarbij je kind niet op hockey kan wordt ook al als arm gezien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:20:33 #7
379943 Paper_Tiger
pi_133972896
Het erge is dat als je met ideeën komt om kosten te drukken ze beledigd zijn.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:23:05 #8
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_133972942
Ik ben het met je eens hoor maar zet je maar schrap de armoede zal alleen maar gaan stijgen in NL. Maar natuurlijk krijg je op Fok weer van die onnozele reacties dat dit allemaal hun eigen schuld is tot ze eens zelf chronisch ziek worden of hun baan verliezen en een groot deel van hun inkomsten verliezen en niet fatsoenlijk meer rond kunnen komen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_133972979
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben het met je eens hoor maar zet je maar schrap de armoede zal alleen maar gaan stijgen in NL.
Dat mag ook best eens.
quote:
Maar natuurlijk krijg je op Fok weer van die onnozele reacties dat dit allemaal hun eigen schuld is tot ze eens zelf chronisch ziek worden of hun baan verliezen en je een groot deel van je inkomsten verliest en je niet fatsoenlijk meer rond kunt komen.
Fatsoenlijk rondkomen kan iedereen tenzij je in de goede periode verplichtingen bent aangegaan, zoals bv leningen.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:29:23 #10
189978 controlaltdelete
pi_133973057
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat mag ook best eens.

[..]

Fatsoenlijk rondkomen kan iedereen tenzij je in de goede periode verplichtingen bent aangegaan, zoals bv leningen.
Ook weer zo'n dooddoener.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:31:51 #11
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133973090
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat mag ook best eens.

[..]

Niet in alle gevallen, of je moet kinderen ook als die verplichtingen zien die je in goede tijden bent aangegaan :P
pi_133973154
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Niet in alle gevallen, of je moet kinderen ook als die verplichtingen zien die je in goede tijden bent aangegaan :P
ja tuurlijk.

- kinderen
- leningen, dus ook een hypotheek
- levensstijl die je niet wilt verliezen
- abonnementen die je niet kan stoppen ivm dat ze eerst een jaar moeten lopen

Eigenlijk alles...
Van een bijstand met alle toeslagen en subsidies kan je als alleenstaande prima rondkomen hoor.
Ik heb zelf met 2 personen van 70% van het minimumloon moeten rondkomen en kon nog sparen.

Als het zover is dan schrijf je al je uitgaven op en ga je schrappen. Je streept alles door behalve woonkosten, voedsel en kleren (die je haalt bij de kringloopwinkel)
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:36:28 #13
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_133973172
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja tuurlijk.

- kinderen

Eigenlijk alles...
Van een bijstand met alle toeslagen en subsidies kan je als alleenstaande prima rondkomen hoor.
Ik heb zelf met 2 personen van 70% van het minimumloon moeten rondkomen en kon nog sparen.
Je hebt ook wel een punt hoor maar als nu kinderen hebt en je verliest je baan of beide partners verliezen hun baan dan heb je wel een probleem en dat kun je ze niet altijd aanrekenen.
pi_133973185
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:36 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Je hebt ook wel een punt hoor maar als nu kinderen hebt en je verliest je baan of beide partners verliezen hun baan dan heb je wel een probleem en dat kun je ze niet altijd aanrekenen.
Ik reken toch niemand iets aan...
Bij verlies van baan is het tijdelijk, omdat er altijd wel weer een tijd komt dat je weer werk vindt. Behalve als je 50+ bent en je bent opgeleid en hebt ervaring in iets wat niet schaars is (=alles behalve techniek).

Met kinderen krijg je iig nog een vergoeding namelijk kinderbijslag (=ruim voldoende voor de kinderkleding) en kindgebondenbudget (=genoeg voor het eten voor de kinderen).

Mobiele telefoon, internet, sport, kleren uit een winkel, etxc. dat kan je allemaal schrappen.
Houd je geld over (wat zo is) dan kan je van die luxe dingen weer kopen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:46:19 #15
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_133973312
Bij armoede denk ik eerder aan de vaste lasten betalen (geen internet, abonnementen, tijdschriften, sportbijdrage, mobieltjes etc) en dan al amper tot geen geld meer hebben voor de boodschappen, laat staan voor kleding e.d.

Daar ken ik wel een aantal gevallen van, maar de meeste die zichzelf onder die noemer plaatsen of daaronder vallen hebben gewoon een mooie TV, snel internet, nieuwe mobiel, gaan geregeld ergens een hapje eten of kopen dure merkkleding en komen dan eind van de maand tot de conclusie dat er geen geld meer is voor een fatsoenlijke avondmaaltijd. :+
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:47:58 #16
189978 controlaltdelete
pi_133973343
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

ja tuurlijk.

- kinderen

Eigenlijk alles...

Als het zover is dan schrijf je al je uitgaven op en ga je schrappen. Je streept alles door behalve woonkosten, voedsel en kleren (die je haalt bij de kringloopwinkel)
Tja dan stellen al die mensen die niet of moeilijk rondkomen zich vast aan, al die oudjes met een karig aow'tje die op een houtje moeten bijten, mensen in de bijstand die onverzekerd rondlopen omdat het niet meer betaalbaar is ook allemaal aanstellerij en eigen schuld natuurlijk.
pi_133973549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:47 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Tja dan stellen al die mensen die niet of moeilijk rondkomen zich vast aan, al die oudjes met een karig aow'tje die op een houtje moeten bijten, mensen in de bijstand die onverzekerd rondlopen omdat het niet meer betaalbaar is ook allemaal aanstellerij en eigen schuld natuurlijk.
Nee hoor, ze stellen zich niet aan. Uiteraard is het vervelend dat je welvaart moet inleveren of mensen om je heen ziet die het beter hebben.
En zoals ik al schreef: je kan het mensen niet aanrekenen dat ze in goed tijd verplichtingen zijn aangegaan die in de slechte tijd niet meer betaalbaar zijn.
Maar dat is wel grotendeels de reden (uitzonderingen daargelaten, die nu gaan komen als reactie op wat ik nu schrijf).

Moeilijk rondkomen betekent dat je dus eigenlijk meer dingen wilt kopen dan dat je kan. Want anders was het niet moeilijk.
Nogmaals ik heb jaren lang van 70% van het minimumloon moeten rondkomen met 2 personen met toeslagen erbij. Ik had het niet moeilijk omdat ik gewoon ben gaan schrappen op mijn uitgavenlijstje, totdat ik geld over had. Dat ben ik gaan sparen en dat heb ik uitgegeven aan luxe, zoals internet.
  vrijdag 6 december 2013 @ 10:58:48 #18
379943 Paper_Tiger
pi_133973567
Daarom dus als je jong bent zo snel mogelijk je hypotheek afbetalen en geen schulden maken voor consumptie. Dan kan je later in je leven rondkomen van een grijpstuiver.
pi_133973590
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
Daarom dus als je jong bent zo snel mogelijk je hypotheek afbetalen en geen schulden maken voor consumptie. Dan kan je later in je leven rondkomen van een grijpstuiver.
Dit en als je het later niet moeilijk krijg ga je vaker op vakantie.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:00:14 #20
379943 Paper_Tiger
pi_133973598
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee hoor, ze stellen zich niet aan. Uiteraard is het vervelend dat je welvaart moet inleveren of mensen om je heen ziet die het beter hebben.
En zoals ik al schreef: je kan het mensen niet aanrekenen dat ze in goed tijd verplichtingen zijn aangegaan die in de slechte tijd niet meer betaalbaar zijn.
Maar dat is wel grotendeels de reden (uitzonderingen daargelaten, die nu gaan komen als reactie op wat ik nu schrijf).

Moeilijk rondkomen betekent dat je dus eigenlijk meer dingen wilt kopen dan dat je kan. Want anders was het niet moeilijk.
Nogmaals ik heb jaren lang van 70% van het minimumloon moeten rondkomen met 2 personen met toeslagen erbij. Ik had het niet moeilijk omdat ik gewoon ben gaan schrappen op mijn uitgavenlijstje, totdat ik geld over had. Dat ben ik gaan sparen en dat heb ik uitgegeven aan luxe, zoals internet.
Die instelling zouden meer mensen moeten hebben.
pi_133973607
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die instelling zouden meer mensen moeten hebben.
dan is het leven zo saai.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:00:55 #22
379943 Paper_Tiger
pi_133973610
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit en als je het later niet moeilijk krijg ga je vaker op vakantie.
Of zorgt ervoor dat je kinderen een makkelijkere start in het leven krijgen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:01:17 #23
189978 controlaltdelete
pi_133973620
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Maw: Als je nu in een uitkeringssituatie terecht komt kun je daar makkelijk van leven als je verder geen bijzondere financiele verplichtingen hebt?
Klijnsma is vast blij met je :)
pi_133973623
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:00 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Of zorgt ervoor dat je kinderen een makkelijkere start in het leven krijgen.
Die dan niet de waarde van geld meekrijgen zeker?
pi_133973637
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Maw: Als je nu in een uitkeringssituatie terecht komt kun je daar makkelijk van leven als je verder geen bijzondere financiele verplichtingen hebt?
Klijnsma is vast blij met je :)
Ja en ik ben het bewijs daarvan want ik ben van minder rondgekomen.
Een paar dagen geleden zag ik een vrouw met 2 kinderen op TV die van 80 euro p/w moet rondkomen.
Eitje dacht ik bij mezelf.... Met 3 personen kan je daar prima van rondkomen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:03:57 #26
189978 controlaltdelete
pi_133973679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb het ook wel eens anders gezien hoor, schrijnende gevallen stille armoede achter de voordeur noemen ze dat. Ik vind dat je makkelijk oordeelt omdat jij het toevallig wel voorelkaar hebt gekregen.
Zoals ik al zei: Klijnsma is blij met je.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:04:36 #27
379943 Paper_Tiger
pi_133973691
quote:

[..]

Die dan niet de waarde van geld meekrijgen zeker?
Mijn dochter is nu 10 en heeft geen idee of we arm zijn of rijk. Bij ons wordt zuinig geleefd en geen geld uitgegeven aan prullaria. Ze leert nu dat je die Euro maar een keer uit kan geven. Die makkelijke start dat merkt ze wel als ze later een huis wil kopen.
pi_133973699
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik heb het ook wel eens anders gezien hoor, schrijnende gevallen stille armoede achter de voordeur noemen ze dat. Ik vind dat je makkelijk oordeelt omdat jij het toevallig wel voorelkaar hebt gekregen.
Zoals ik al zei: Klijnsma is blij met je.
Ik ben ook onder die groep van stille armoede gevallen hoor.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:05:39 #29
379943 Paper_Tiger
pi_133973717
quote:

[..]

Een paar dagen geleden zag ik een vrouw met 2 kinderen op TV die van 80 euro p/w moet rondkomen.
Dat deed die vrouw dan ook en ze zag er net als haar drie dochters keurig verzorgd uit.
pi_133973725
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:04 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Mijn dochter is nu 10 en heeft geen idee of we arm zijn of rijk. Bij ons wordt zuinig geleefd en geen geld uitgegeven aan prullaria. Ze leert nu dat je die Euro maar een keer uit kan geven. Die makkelijke start dat merkt ze wel als ze later een huis wil kopen.
Mijn kinderen weten het ook niet. het SCP zegt dat we arm zijn. De overheid zet mij in een groep van mensen met groot financieel risico. Ze moeten eens die criteria eens aanpassen aan de nieuwe realiteit.
Zelf hebben ik, mijn partner en ik er totaal geen last van en we komen niks tekort.
Alleen al het feit dat ik internet heb, laat al zien dat we ons luxe kunnen permiteren.
Gisteren nog sinterklaas gevierd :)
pi_133973796
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:05 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat deed die vrouw dan ook en ze zag er net als haar drie dochters keurig verzorgd uit.
Oh ik dacht 2 kinderen, maar goed met 3 kinderen kan het ook nog, hetzij het wel iets moeilijker wordt.
Die kinderen waren trouwens ook oud genoeg voor een krantenwijk. Dat deed ik ook vanaf mijn 14e. En ik dacht eigenlijk tot mijn 25de dat het heel normaal was om te werken als bijbaan naast je middelbare opleiding. Toen pas hoorde ik dat het niet heel gewoon was en ik wist niet wat ik hoorde..... :r

[ Bericht 10% gewijzigd door sjorsie1982 op 06-12-2013 11:20:08 ]
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:12:11 #32
189978 controlaltdelete
pi_133973865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ben ook onder die groep van stille armoede gevallen hoor.
Dus? Ik vind dat je nog steeds makkelijk oordeelt omdat jij toevallig ook bij die groep hoorde van de stille armoede die wel makkelijk rondkomen op bijstandsniveau. Maar een hoop mensen vallen tussen wal en schip en deze groep wordt alleen maar groter. Maar als ik jou zo lees dan is dit aanstellerij, men kan niet met hun financiele situatie omgaan etc. Er zijn mensen die stoken niet omdat dit bespaart op hun energierekening en niet elke dag een warme douche nemen ook omdat dit kosten bespaard en niet elke dag een warme maaltijd kunnen veroorloven. Ik vind het nogal wat hoor.
pi_133973932
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:12 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dus? Ik vind dat je nog steeds makkelijk oordeelt omdat jij toevallig ook bij die groep hoorde van de stille armoede die wel makkelijk rondkomen op bijstandsniveau. Maar een hoop mensen vallen tussen wal en schip en deze groep wordt alleen maar groter. Maar als ik jou zo lees dan is dit aanstellerij, men kan niet met hun financiele situatie omgaan etc. Er zijn mensen die stoken niet omdat dit bespaart op hun energierekening en niet elke dag een warme douche nemen ook omdat dit kosten bespaard en niet elke dag een warme maaltijd kunnen veroorloven. Ik vind het nogal wat hoor.
Misschien moet je mijn reacties nog een keer lezen. Ik zal nog even wat quoten wat ik al eerder schrijf.

quote:
Verder moet je maar gewoon weer opnieuw mijn berichten lezen, ik heb er verder geen zin in om terug te zoeken. Dat kan jij ook prima doen. Doe je dat niet, dan doe je het maar niet.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:20:37 #34
379943 Paper_Tiger
pi_133974063
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh ik dacht 2 kinderen, maar goed met 3 kinderen kan het ook nog, hetzij het wel iets moeilijker wordt.
Die kinderen waren trouwens ook oud genoeg voor een krantenwijk. Dat deed ik ook vanaf mijn 14e. En ik dacht eigenlijk tot mijn 25de dat het heel normaal was om te werken als bijbaan naast je middelbare opleiding. Toen pas hoorde ik dat het niet heel gewoon was en ik wist niet wat ik hoorde..... :r
Haha. Dat had ik ook.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:20:54 #35
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_133974068
quote:

[..]

Sure, lukt me nu ook wel. Maar dat betekend natuurlijk niet dat er niet genoeg mensen in de bijstand/wajong etc. wel een houtje bijten. De ene omdat ze meer zorg nodig hebben en het eigen risico (medisch én psychisch) volledig op gaat, de ander omdat ze nou eenmaal veel verplichtingen hadden, allerlei betalingsregelingen hebben lopen, opdraaien voor het energieverbruik van anderen (blokverwarming) en ga zo maar door.

Onder normale omstandigheden kunnen wij ook met gemak rondkomen van de bijstand, houden we nog geld over ook voor leuke dingen, maar wij hebben dat ook geen mobiele abonnementen lopen, een tijdschrift, kosten voor een voetbalkaart of jaarkaart bij de dierentuin etc. waar je geregeld minstens een jaar aan vast zit. Vele anderen komen vanuit 'het niets' in een sociaal vangnet terecht en dan kun je die kosten er echt niet bij hebben.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:21:44 #36
379943 Paper_Tiger
pi_133974086
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:12 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat is ook nogal wat maar er is niets mis mee. Er is meer in het leven dan consumeren.
pi_133974130
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:20 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Sure, lukt me nu ook wel. Maar dat betekend natuurlijk niet dat er niet genoeg mensen in de bijstand/wajong etc. wel een houtje bijten. De ene omdat ze meer zorg nodig hebben en het eigen risico (medisch én psychisch) volledig op gaat,
DAt wordt grotendeels gecompenseerd door stijging zorgtoeslag en in september een uitkering van een paar honderd euro. Niet iedereen krijgt die, maar een grote groep wel.
quote:
de ander omdat ze nou eenmaal veel verplichtingen hadden, allerlei betalingsregelingen hebben lopen, opdraaien voor het energieverbruik van anderen (blokverwarming) en ga zo maar door.
Dit is inderdaad vervelend
quote:
Onder normale omstandigheden kunnen wij ook met gemak rondkomen van de bijstand, houden we nog geld over ook voor leuke dingen, maar wij hebben dat ook geen mobiele abonnementen lopen, een tijdschrift, kosten voor een voetbalkaart of jaarkaart bij de dierentuin etc. waar je geregeld minstens een jaar aan vast zit. Vele anderen komen vanuit 'het niets' in een sociaal vangnet terecht en dan kun je die kosten er echt niet bij hebben.
Klopt, maar als je vanuit niks in de bijstand komt dan heb je over het algemeen spaargeld om die kosten gedurende het jaar op te vangen en daarna stop te zetten.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:24:28 #38
379943 Paper_Tiger
pi_133974142
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:20 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Sure, lukt me nu ook wel. Maar dat betekend natuurlijk niet dat er niet genoeg mensen in de bijstand/wajong etc. wel een houtje bijten. De ene omdat ze meer zorg nodig hebben en het eigen risico (medisch én psychisch) volledig op gaat, de ander omdat ze nou eenmaal veel verplichtingen hadden, allerlei betalingsregelingen hebben lopen, opdraaien voor het energieverbruik van anderen (blokverwarming) en ga zo maar door.

Die abonnementen kun je dan ook heel snel stopzetten http://www.juridischloket(...)n/Pages/default.aspx
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:25:20 #39
379943 Paper_Tiger
pi_133974165
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

DAt wordt grotendeels gecompenseerd door stijging zorgtoeslag en in september een uitkering van een paar honderd euro. Niet iedereen krijgt die, maar een grote groep wel.

[..]

Dit is inderdaad vervelend

[..]

Klopt, maar als je vanuit niks in de bijstand komt dan heb je over het algemeen spaargeld om die kosten gedurende het jaar op te vangen en daarna stop te zetten.
Geen een abonnement loopt nog een jaar door.
pi_133974181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het eerste jaar toch wel?
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:27:34 #41
379943 Paper_Tiger
pi_133974210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het eerste jaar toch wel?
Nee. Je hebt een maand opzegtermijn en dan ben je er van af.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:29:05 #42
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_133974244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is toch echt afhankelijk van het type abonnement en de vorm die je bent aangegaan, als jij voor 3 jaar een contract afsluit met je energieleverancier kun je daar echt niet eerder zomaar (!) vanaf hoor. En als ik een jaarabonnement heb afgesloten op de sportschool, dierentuin, telefoon, tijdschrift, huisbeveiliging of wat dan ook dien je die gewoon uit te zitten hoor.

Als je abonnement stilzwijgend is verlengt of gewoon een volgend jaar ingaat kun je inderdaad ieder moment opzeggen met in acht name van een termijn van een maand (of langer).
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:31:34 #43
379943 Paper_Tiger
pi_133974295
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:29 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat is toch echt afhankelijk van het type abonnement en de vorm die je bent aangegaan, als jij voor 3 jaar een contract afsluit met je energieleverancier kun je daar echt niet eerder zomaar (!) vanaf hoor. En als ik een jaarabonnement heb afgesloten op de sportschool, dierentuin, telefoon, tijdschrift, huisbeveiliging of wat dan ook dien je die gewoon uit te zitten hoor.
Nee. Daar is een wet voor in het leven geroepen per 2011. De wet van Dam. Telefoon kan zijn dat je een contract hebt met een toestel erbij voor x looptijd. die zal je af moeten kopen. Energie heb je toch nodig dus waarom dat opzeggen? Voor alle overige commerciële contracten geldt de opzegtermijn van een maand.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:33:22 #44
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_133974337
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee. Daar is een wet voor in het leven geroepen per 2011. De wet van Dam. Telefoon kan zijn dat je een contract hebt met een toestel erbij voor x looptijd. die zal je af moeten kopen. Energie heb je toch nodig dus waarom dat opzeggen? Voor alle overige commerciële contracten geld de opzegtermijn van een maand.
Zou ik de boel toch nog eens doornemen hoor. :D

quote:
De Wet Van Dam maakt hier een einde aan: kort gezegd is elk contract straks per maand opzegbaar. Dit geldt vanaf de eerste stilzwijgende verlenging, dus niet in het eerste contract.
pi_133974372
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:20 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Haha. Dat had ik ook.
Dat is het ook. Ken bijna geen student of scholier die geen bijbaantje of zelfs meerdere heeft. Van werken bij een kippenboer tot bij vuilstort :P.
De enkeling die nooit gewerkt heeft gedraagt zich daar vaak ook naar.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:38:15 #46
379943 Paper_Tiger
pi_133974444
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat is het ook. Ken bijna geen student of scholier die geen bijbaantje of zelfs meerdere heeft. Van werken bij een kippenboer tot bij vuilstort :P.
Die gaan later de politiek in.
pi_133974570
quote:
16s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:38 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Die gaan later de politiek in.
Zelfs degene met de combinatie lijsttrekker sp - student heeft werk, een eigen bedrijf zelfs :D.

Het voorbeeld waar ik het over hebt bralt dat ze later zoveel gaat verdienen als farmacist en dat ze nu echt niet kan werken.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:46:19 #48
379943 Paper_Tiger
pi_133974640
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zelfs degene met de combinatie lijsttrekker sp - student heeft werk, een eigen bedrijf zelfs :D.

Het voorbeeld waar ik het over hebt bralt dat ze later zoveel gaat verdienen als farmacist en dat ze nu echt niet kan werken.
Ik ken ze niet en heb ook nog nooit zulke mensen gekend. Ze zullen er vast en zeker zijn.
pi_133975257
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat had ik ook tot ik ging werken en praktisch al mijn collega's pas gingen werken toen ze waren afgestudeerd.
pi_133975273
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:27 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee. Je hebt een maand opzegtermijn en dan ben je er van af.
Niet in het eerste jaar en verzekeringen zijn hier een uitzondering op, want anders kon je gedurende het hele jaar van je ziektenkostenverzekering wisselen.

Energie is ALTIJD opzegbaar. Je betaalt een boete die 99 van de 100 gevallen betaald wordt door de nieuwe leverancier.
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:12:51 #51
379943 Paper_Tiger
pi_133975314
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Niet in het eerste jaar.
Dat is waar. Het zou toch wel toevallig zijn als je net in de bijstand beland op het moment dat je 10 abonnementen hebt afgesloten. In de praktijk zie je dat ruim van tevoren aankomen en zijn er snel maatregelen te treffen om je vaste kosten omlaag te brengen.
pi_133975348
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat is waar. Het zou toch wel toevallig zijn als je net in de bijstand beland op het moment dat je 10 abonnementen hebt afgesloten. In de praktijk zie je dat ruim van tevoren aankomen en zijn er snel maatregelen te treffen om je vaste kosten omlaag te brengen.
Klopt, maar als ik dat zo zou neerzetten hier dan krijg je weer reacties dat je net bij het afsluiten van je abbo werkloos wordt. Om die reactie voor te zijn schreef ik dat je in die gevallen in het algemeen spaargeld hebt om dat gedurende het jaar te betalen.

En je wisselt van energieleverancier om elk jaar die bonus van minimaal 300 euro te ontvangen.
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:16:04 #53
379943 Paper_Tiger
pi_133975410
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt, maar als ik dat zo zou neerzetten hier dan krijg je weer reacties dat je net bij het afsluiten van je abbo werkloos wordt. Om die reactie voor te zijn schreef ik dat je in die gevallen in het algemeen spaargeld hebt om dat gedurende het jaar te betalen.

En je wisselt van energieleverancier om elk jaar die bonus van minimaal 300 euro te ontvangen.
Dat die ik ook. Ik heb zonnepanelen en stook houtpellets voor verwarming. Ik krijg tegenwoordig geld terug.
pi_133975430
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:16 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat die ik ook. Ik heb zonnepanelen en stook houtpellets voor verwarming. Ik krijg tegenwoordig geld terug.
houtpellets kosten toch ook geld? Zonnepanelen heb ik ook
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:17:54 #55
379943 Paper_Tiger
pi_133975460
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

houtpellets kosten toch ook geld? Zonnepanelen heb ik ook
Je stookkosten met houtpellets zijn ruim 40% lager.
pi_133975471
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:17 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je stookkosten met houtpellets zijn ruim 40% lager.
oh.. dat is ook interessant voor mij dan... Doe je dat gewoon in een standaard houtkachel?
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:18:43 #57
379943 Paper_Tiger
pi_133975477
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

oh.. dat is ook interessant voor mij dan... Doe je dat gewoon in een standaard houtkachel?
Speciale pelletkachel.
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:19:45 #58
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133975492
om de virtuele woningwaarde van koopwoningen op te blazen, jaagt men een miljoen huurders de armoede in

Dat is goed voor de economie zegt men
gelijktijdig moet de leverage van banken weer omhoog
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:26:52 #59
379943 Paper_Tiger
pi_133975652
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:19 schreef HD9 het volgende:
om de virtuele woningwaarde van koopwoningen op te blazen, jaagt men een miljoen huurders de armoede in

De leverage van banken moet juist omlaag want Basel III
pi_133975655
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:19 schreef HD9 het volgende:

Klopt de vvd is hier inderdaad totaal de weg kwijt.
Ze noemen een inkomen van 43k veel... :X :')
Als je een beetje pech hebt met je verplichtingen en je hebt meer dan 3 kinderen dan val je al in de armoede grens omdat je niet op vakantie kan.
pi_133975679
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

hehe dat had ik nog niet eens gelezen....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leverage_%28economie%29
  vrijdag 6 december 2013 @ 12:42:49 #62
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_133976025
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Laat ik ff zeggen dat ik dat walgelijke toeteren van jou echt aanstootgevend vindt. Ik kan je vertellen dat als je vlak voor ontslag opeens allemaal abonnementen en verplichtingen gaan opzeggen, dat dan vraagtekens gezet gaan worden bij het 'buiten eigen schuld' criteria.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_133976079
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Klopt de vvd is hier inderdaad totaal de weg kwijt.
Ze noemen een inkomen van 43k veel... :X :')
Als je een beetje pech hebt met je verplichtingen en je hebt meer dan 3 kinderen dan val je al in de armoede grens omdat je niet op vakantie kan.
43 k is dat dan niet veel?
Wij doen het hier met de helft ervan, ietsje meer dus, net geen minima en val ik dus net overal buiten !
En toch zie ik dan het er nog met minder doen, hoe doen die het dan denk ik dan?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2013 12:48:46 ]
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:21:56 #64
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133976989
modale huurders hebben de lening voor de auto a 9% niet in de hypotheek zitten en staan dus al in de min en krijgen sowieso geen hypotheek, oudere huurders al helemaal niet
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:38:26 #65
379943 Paper_Tiger
pi_133977387
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laat ik ff zeggen dat ik dat walgelijke toeteren van jou echt aanstootgevend vindt. Ik kan je vertellen dat als je vlak voor ontslag opeens allemaal abonnementen en verplichtingen gaan opzeggen, dat dan vraagtekens gezet gaan worden bij het 'buiten eigen schuld' criteria.
Maak je niet zo druk. Wees blij dat je van luxe onkosten af kan als je in een uitkering belandt.
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:39:22 #66
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133977407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:26 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

nee die moet van Brussel naar 3% , die is nu gemiddeld 2,7% , in de USA is die 10%
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:43:23 #67
379943 Paper_Tiger
pi_133977535
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wij doen het hier met de helft ervan, ietsje meer dus, net geen minima en val ik dus net overal buiten !
En toch zie ik dan het er nog met minder doen, hoe doen die het dan denk ik dan?
Dat denken mensen die het dubbele verdienen ook. Wij geven per maand minder dan ¤1200 uit.
pi_133977722
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:43 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat denken mensen die het dubbele verdienen ook. Wij geven per maand minder dan ¤1200 uit.
Ik weet niet meer of jij dat bent of was online broodjes belegde, en dan zoder verzekering bedrijfs wa om maar wat te noemen?
Stel er zit foute zalm of zoiets tussen?
Je zal maar een schade claim krijgen dan is iemand op stel en spong op de armoede grens denk k dan?
  vrijdag 6 december 2013 @ 13:57:52 #69
379943 Paper_Tiger
pi_133977909
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet niet meer of jij dat bent of was online broodjes belegde, en dan zoder verzekering bedrijfs wa om maar wat te noemen?
Stel er zit foute zalm of zoiets tussen?
Je zal maar een schade claim krijgen dan is iemand op stel en spong op de armoede grens denk k dan?
Dat risico is gewoon verzekerd. Het bedrijf is een BV dus privé en zakelijk is gescheiden.
pi_133977961
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:57 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat risico is gewoon verzekerd. Het bedrijf is een BV dus privé en zakelijk is gescheiden.
A zo slim was je dus wel, had het ook niet anders verwacht.
Maar je snapt wat ik bedoel zzp ers wie heeft het bedacht ?
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:01:02 #71
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133977997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

A zo slim was je dus wel, had het ook niet anders verwacht.
Maar je snapt wat ik bedoel zzp ers wie heeft het bedacht ?
hij is niet slim, jullie hebben een gelijk denkniveau
pi_133978039
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:01 schreef HD9 het volgende:

[..]

hij is niet slim, jullie hebben een gelijk denkniveau
Dat geloof ik niks van of daar geloof ik niks van !
Ik ben bevoorbeeld tegen privatiseren.
Zullen zat te noemen zijn denk ik, ik ben wel voor een beter werkende overheid.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2013 14:08:56 ]
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:13:28 #73
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133978423
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat geloof ik niks van of daar geloof ik niks van !
Ik ben bevoorbeeld tegen privatiseren.
Zullen zat te noemen zijn denk ik, ik ben wel voor een beter werkende overheid.
zijn wel zat tegen ook dat het gaan kan enkel
pi_133978464
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:13 schreef HD9 het volgende:

[..]

zijn wel zat tegen ook dat het gaan kan enkel
???????
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:21:36 #75
379943 Paper_Tiger
pi_133978718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:39 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee die moet van Brussel naar 3% , die is nu gemiddeld 2,7% , in de USA is die 10%
Ik bedoelde dat het eigen vermogen naar 8% moet.
pi_133978728
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat valt wel mee hoor. Alles is geautomatiseerd bij het UWV en dit controleren ze niet als je in de WW komt.
In de bijstand is een ander verhaal.
pi_133978762
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 12:44 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee, 43k bruto is echt niet zoveel als gezinsinkomen. Je krijgt nog subsidies van de overheid als je een gezin hebt met dat bedrag, dus de overheid vind het ook tge weinig om van rond te komen. Het zit net boven de zorgtoeslag grens... als je aftrekposten hebt krijg je ook nog zorgtoeslag.
pi_133978850
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee, 43k bruto is echt niet zoveel als gezinsinkomen. Je krijgt nog subsidies van de overheid als je een gezin hebt met dat bedrag, dus de overheid vind het ook tge weinig om van rond te komen. Het zit net boven de zorgtoeslag grens... als je aftrekposten hebt krijg je ook nog zorgtoeslag.
Dan zou ik wel eens willen weten welke subsidie die heb ik dan namelijk niet als ik het weet vraag ik hem aan ?
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:25:03 #79
379943 Paper_Tiger
pi_133978873
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:14 schreef john2406 het volgende:

[..]

???????
Hij deed jouw zinsopbouw na.
pi_133978886
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 13:21 schreef HD9 het volgende:
modale huurders hebben de lening voor de auto a 9% niet in de hypotheek zitten en staan dus al in de min en krijgen sowieso geen hypotheek, oudere huurders al helemaal niet
lening voor auto... :')
Daar moet ik altijd een beetje van huilen. Je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, (wat het helaas ook is).
pi_133978903
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan zou ik wel eens willen weten welke subsidie die heb ik dan namelijk niet als ik het weet vraag ik hem aan ?
Heb je een partner en kinderen?
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:27:19 #82
379943 Paper_Tiger
pi_133978973
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar moet ik altijd een beetje van huilen. Je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, (wat het helaas ook is).
En als het dan misgaat huilen dat de werkenden niet genoeg afdragen om je van een riante uitkering voorzien. De hele wereld leeft op de pof. Armoede is dus echt een keuze.
pi_133979003
quote:

[..]

Heb je een partner en kinderen?
Yep partner een 1 kind 14 jr.
pi_133979044
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Hij deed jouw zinsopbouw na.
Dan is mijn opbouw toch beter dacht ik die is nog te begrijpen maar dit helemaal niet, maar alles moet gekund zijn toch?
pi_133979057
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Yep partner een 1 kind 14 jr.
met 43k als inkomen (1 verdiener), 2 kinderen zou je 22 euro p/m kunnen krijgen. Met 1 kind moet je even invullen.
Daarnaast krijg je kinderbijslag.
Als je een huis hebt gekocht met hypotheek kan je de HRA van die 43k aftrekken en krijg je nog meer toeslagen.
pi_133979106
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

met 43k als inkomen (1 verdiener), 2 kinderen zou je 22 euro p/m kunnen krijgen. Met 1 kind moet je even invullen.
Daarnaast krijg je kinderbijslag.
Als je een huis hebt gekocht met hypotheek kan je de HRA van die 43k aftrekken en krijg je nog meer toeslagen.
Waar vul ik dat in dan?
Huis ja maar is zo goed als betaadl !
pi_133979113
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:31 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waar vul ik dat in dan?
Huis ja maar is zo goed als betaadl !
www.toeslagen.nl
Je moet daar je verzamelinkomen invullen, niet je loon.

Van je huis is het jammer, want heel veel mensen vallen juist door de HRA net binnen de grenzen van de toeslagen.
Evt nog andere aftrekposten?

Als je niks krijgt dan spant het erom. Je kan kijken of je minder kan werken,
Ouderschapverlof gaat helaas niet ivm de leeftijd van je kind.
Ik ken mensen die omdat ze ouderschapsverlof opnemen precies vallen in het toeslagen gebied. Samen met de compensatie van de overheid omdat je ouderschapsverlof opneemt gaan ze er nog op vooruit ook financieel.
Minder werken loont dus :)
Daarnaast kan je kijken of je wellicht nog wat aftrekposten kunt maken, zoals bv giften, opleiding. Zo kan je ook binnen het toeslagen gebied vallen.

Of het nu nog kan om giften te geven om meer toeslagen binnen te harken dan dat je kwijt bent aan giften weet ik niet. Vroeger kon het in ieder geval wel als je net op het randje was met inkomen.

[ Bericht 13% gewijzigd door sjorsie1982 op 06-12-2013 14:38:01 ]
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:36:07 #88
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_133979249
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat het eigen vermogen naar 8% moet.
nou als het eerst maar eens 3% zal worden daar hebben banken het al moeilijk genoeg mee
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:41:01 #89
379943 Paper_Tiger
pi_133979420
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:36 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou als het eerst maar eens 3% zal worden daar hebben banken het al moeilijk genoeg mee
Het is een beetje off topic maar vooruit;
quote:
8 Procent regel

De hoofdregel van Basel I is dat voor iedere 100 euro uitgeleend geld minimaal 8 euro aan eigen vermogen moest worden aangehouden (garantiekapitaal).

Uitzonderingen hierop werden gedaan op het moment dat er ook zekerheden door de leningnemer werden aangeboden. Biedt de leningnemer bijvoorbeeld een eerste hypotheek op zijn woning aan bij het aangaan van de lening, dan vindt er een verlaging van het risicobedrag plaats.
Immers de bank heeft de mogelijkheid om bij wanbetaling de als zekerheid ingebrachte woning te verkopen.
Zo'n lening telt niet voor het volledige bedrag mee, maar voor slechts 50% van het leenbedrag.
Binnen Basel I wordt dit ook wel aangeduid als: '50% risk-weighted'.

Een staatslening van een overheid met een zeer goede kredietwaardigheid, kan zelfs een '0%-risk weight' hebben.
Zo wordt er voor iedere categorie zekerheden een risico-weging vastgelegd.

Een bank die zijn activa voor de volle 100% in Nederlandse staatsleningen zou hebben belegd, zou uitkomen op een nihil bedrag aan garantiekapitaal.
In de praktijk zal iedere bank echter een combinatie van leningvormen hanteren en daarom een bepaald bedrag aan garantiekapitaal moeten aanhouden.
Is gelijk duidelijk waarom men geen leningen meer verschaft aan het MKB en terughoudend is met hypotheken en waarom er een obligatiebubbel aan het ontstaan is.
pi_133979945
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

www.toeslagen.nl
Je moet daar je verzamelinkomen invullen, niet je loon.

Van je huis is het jammer, want heel veel mensen vallen juist door de HRA net binnen de grenzen van de toeslagen.
Evt nog andere aftrekposten?

Als je niks krijgt dan spant het erom. Je kan kijken of je minder kan werken,
Ouderschapverlof gaat helaas niet ivm de leeftijd van je kind.
Ik ken mensen die omdat ze ouderschapsverlof opnemen precies vallen in het toeslagen gebied. Samen met de compensatie van de overheid omdat je ouderschapsverlof opneemt gaan ze er nog op vooruit ook financieel.
Minder werken loont dus :)
Daarnaast kan je kijken of je wellicht nog wat aftrekposten kunt maken, zoals bv giften, opleiding. Zo kan je ook binnen het toeslagen gebied vallen.

Of het nu nog kan om giften te geven om meer toeslagen binnen te harken dan dat je kwijt bent aan giften weet ik niet. Vroeger kon het in ieder geval wel als je net op het randje was met inkomen.
Ales goed en wel maar ik betaal liever als dat ik terug krijg, neemt niet weg dat waar ik van betaal dat ik iets terug kan krijgen.
Vorige aanslag was er nog een kindgebonde aftrek in belastinstelsel, deze niet meer en kreeg dus niks meer tenopzichte van het jaar ervoor 1200 euro terug.
Maar zoals geschreven betaal liever 1 euro als voorbeeld als dat ik 33 cent terug krijg dan heb ik immers iets gespaard.
  vrijdag 6 december 2013 @ 14:59:54 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133980057
Drie delen, kan er misschien gereekst worden?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133980192
quote:
5s.gif Op vrijdag 6 december 2013 14:59 schreef Copycat het volgende:
Drie delen, kan er misschien gereekst worden?
Hoe bedoel je uitelkaar gaan?
  vrijdag 6 december 2013 @ 15:05:41 #93
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133980299
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:03 schreef john2406 het volgende:

Hoe bedoel je uitelkaar gaan?
Ik bedoel dat een moderator van deze drie, en evt opvolgende delen, een reeks maakt.
pi_133980329
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 10:14 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Maar je kunt zoals in de OP al staat armoede niet vergelijken met bijvoorbeeld armoede in Afrika,

Dus er is wel degelijk armoede.
De armoede dat je niet elke twee jaar een nieuwe iphone kunt kopen?
Sorry hoor maar er zijn hier in Nederland zoveel uitkeringen en subsidies dat er niemand armoe lijdt
-XOXO-
pi_133980477
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:06 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

De armoede dat je niet elke twee jaar een nieuwe iphone kunt kopen?
Sorry hoor maar er zijn hier in Nederland zoveel uitkeringen en subsidies dat er niemand armoe lijdt
iphone wat is dat ik heb een samsung wat ik kan openklappen, kan er nog niet mee sms dus kan je nagaan hoe oud dat ding is.
Kan er wel hebben niks maar een telephone waar alles opzit hebben ze, achteraf blijkt dat dan met abo en dan betalen ze het toestel drie keer denk ik.
Naar mijn idee blijven ze dan wel arm !
pi_133982113
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 15:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

iphone wat is dat ik heb een samsung wat ik kan openklappen, kan er nog niet mee sms dus kan je nagaan hoe oud dat ding is.
Kan er wel hebben niks maar een telephone waar alles opzit hebben ze, achteraf blijkt dat dan met abo en dan betalen ze het toestel drie keer denk ik.
Naar mijn idee blijven ze dan wel arm !
Ik kan er geen chocola van maken :')
Gebruik anders wat leestekens en een heldere zinsopbouw.
Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
-XOXO-
  vrijdag 6 december 2013 @ 16:11:31 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133982757
Volgens mij heeft hij een oude Samsung-telefoon zonder sms-functie. En kent hij mensen die hele dure telefoonabonnementen hebben en dat niet kunnen betalen.
Maar een telefoon zonder sms-functie is wel erg antiek.
pi_133982899
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 december 2013 16:11 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij heeft hij een oude Samsung-telefoon zonder sms-functie. En kent hij mensen die hele dure telefoonabonnementen hebben en dat niet kunnen betalen.
Maar een telefoon zonder sms-functie is wel erg antiek.
Yep maar ik ben dan ook antiek.
pi_134025616
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134037635
quote:

[..]

Bedoel je auto's zelf of een lening daarvoor nemen. Ik ken eigenlijk niemand die dat laatste doet. Is ook niet nodig, aangezien je redelijk goedkope tweedehands auto's hebt.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 8 december 2013 @ 06:25:36 #101
379943 Paper_Tiger
pi_134040781
quote:
Wat is er prima aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: