Grappig dat je dat als voorbeeld noemt. Een oom van mijn vriendin heeft voor de UvA 4 jaar in Kenia gezeten voor een waterproject en kwam met een Keniaanse vrouw thuis. Die verveelde zich hier te pletter omdat ze niets om handen had. Als je water moest hebben kwam het uit de kraan was haar klacht. In Kenia was ze de hele dag bezig om haar kostje bij elkaar te scharrelen.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De mensen in Afrika die een uur moeten lopen voor schoon drinkwater zijn ook zeikers en verdienen niet beter?
Het is een extremer voorbeeld maar komt op hetzelfde neer.
dit dus. Veel mensen zijn ook gewoon incapabel hun financiën fatsoenlijk te regelen. Regel daar maar hulp voor zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:22 schreef datismijnmening het volgende:
Armoede in Nederland![]()
D'r zit hier godverdomme niemand onder de armoede grens
Maar je kunt zoals in de OP al staat armoede niet vergelijken met bijvoorbeeld armoede in Afrika,quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:22 schreef datismijnmening het volgende:
De armoedegrens die het SCP aanhoudt is dat je niet op vakantie kan.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:22 schreef datismijnmening het volgende:
Dat mag ook best eens.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:23 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik ben het met je eens hoor maar zet je maar schrap de armoede zal alleen maar gaan stijgen in NL.
Fatsoenlijk rondkomen kan iedereen tenzij je in de goede periode verplichtingen bent aangegaan, zoals bv leningen.quote:Maar natuurlijk krijg je op Fok weer van die onnozele reacties dat dit allemaal hun eigen schuld is tot ze eens zelf chronisch ziek worden of hun baan verliezen en je een groot deel van je inkomsten verliest en je niet fatsoenlijk meer rond kunt komen.
Ook weer zo'n dooddoener.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat mag ook best eens.
[..]
Fatsoenlijk rondkomen kan iedereen tenzij je in de goede periode verplichtingen bent aangegaan, zoals bv leningen.
Niet in alle gevallen, of je moet kinderen ook als die verplichtingen zien die je in goede tijden bent aangegaanquote:Op vrijdag 6 december 2013 10:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat mag ook best eens.
[..]
Fatsoenlijk rondkomen kan iedereen tenzij je in de goede periode verplichtingen bent aangegaan, zoals bv leningen.
ja tuurlijk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Niet in alle gevallen, of je moet kinderen ook als die verplichtingen zien die je in goede tijden bent aangegaan
Je hebt ook wel een punt hoor maar als nu kinderen hebt en je verliest je baan of beide partners verliezen hun baan dan heb je wel een probleem en dat kun je ze niet altijd aanrekenen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja tuurlijk.
- kinderen
- leningen, dus ook een hypotheek
- levensstijl die je niet wilt verliezen
- abonnementen die je niet kan stoppen ivm dat ze eerst een jaar moeten lopen
Eigenlijk alles...
Van een bijstand met alle toeslagen en subsidies kan je als alleenstaande prima rondkomen hoor.
Ik heb zelf met 2 personen van 70% van het minimumloon moeten rondkomen en kon nog sparen.
Ik reken toch niemand iets aan...quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:36 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je hebt ook wel een punt hoor maar als nu kinderen hebt en je verliest je baan of beide partners verliezen hun baan dan heb je wel een probleem en dat kun je ze niet altijd aanrekenen.
Tja dan stellen al die mensen die niet of moeilijk rondkomen zich vast aan, al die oudjes met een karig aow'tje die op een houtje moeten bijten, mensen in de bijstand die onverzekerd rondlopen omdat het niet meer betaalbaar is ook allemaal aanstellerij en eigen schuld natuurlijk.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ja tuurlijk.
- kinderen
- leningen, dus ook een hypotheek
- levensstijl die je niet wilt verliezen
- abonnementen die je niet kan stoppen ivm dat ze eerst een jaar moeten lopen
Eigenlijk alles...
Van een bijstand met alle toeslagen en subsidies kan je als alleenstaande prima rondkomen hoor.
Ik heb zelf met 2 personen van 70% van het minimumloon moeten rondkomen en kon nog sparen.
Als het zover is dan schrijf je al je uitgaven op en ga je schrappen. Je streept alles door behalve woonkosten, voedsel en kleren (die je haalt bij de kringloopwinkel)
Nee hoor, ze stellen zich niet aan. Uiteraard is het vervelend dat je welvaart moet inleveren of mensen om je heen ziet die het beter hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:47 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Tja dan stellen al die mensen die niet of moeilijk rondkomen zich vast aan, al die oudjes met een karig aow'tje die op een houtje moeten bijten, mensen in de bijstand die onverzekerd rondlopen omdat het niet meer betaalbaar is ook allemaal aanstellerij en eigen schuld natuurlijk.
Dit en als je het later niet moeilijk krijg ga je vaker op vakantie.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
Daarom dus als je jong bent zo snel mogelijk je hypotheek afbetalen en geen schulden maken voor consumptie. Dan kan je later in je leven rondkomen van een grijpstuiver.
Die instelling zouden meer mensen moeten hebben.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze stellen zich niet aan. Uiteraard is het vervelend dat je welvaart moet inleveren of mensen om je heen ziet die het beter hebben.
En zoals ik al schreef: je kan het mensen niet aanrekenen dat ze in goed tijd verplichtingen zijn aangegaan die in de slechte tijd niet meer betaalbaar zijn.
Maar dat is wel grotendeels de reden (uitzonderingen daargelaten, die nu gaan komen als reactie op wat ik nu schrijf).
Moeilijk rondkomen betekent dat je dus eigenlijk meer dingen wilt kopen dan dat je kan. Want anders was het niet moeilijk.
Nogmaals ik heb jaren lang van 70% van het minimumloon moeten rondkomen met 2 personen met toeslagen erbij. Ik had het niet moeilijk omdat ik gewoon ben gaan schrappen op mijn uitgavenlijstje, totdat ik geld over had. Dat ben ik gaan sparen en dat heb ik uitgegeven aan luxe, zoals internet.
dan is het leven zo saai.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die instelling zouden meer mensen moeten hebben.
Of zorgt ervoor dat je kinderen een makkelijkere start in het leven krijgen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:59 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit en als je het later niet moeilijk krijg ga je vaker op vakantie.
Maw: Als je nu in een uitkeringssituatie terecht komt kun je daar makkelijk van leven als je verder geen bijzondere financiele verplichtingen hebt?quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze stellen zich niet aan. Uiteraard is het vervelend dat je welvaart moet inleveren of mensen om je heen ziet die het beter hebben.
En zoals ik al schreef: je kan het mensen niet aanrekenen dat ze in goed tijd verplichtingen zijn aangegaan die in de slechte tijd niet meer betaalbaar zijn.
Maar dat is wel grotendeels de reden (uitzonderingen daargelaten, die nu gaan komen als reactie op wat ik nu schrijf).
Die dan niet de waarde van geld meekrijgen zeker?quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:00 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Of zorgt ervoor dat je kinderen een makkelijkere start in het leven krijgen.
Ja en ik ben het bewijs daarvan want ik ben van minder rondgekomen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:01 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Maw: Als je nu in een uitkeringssituatie terecht komt kun je daar makkelijk van leven als je verder geen bijzondere financiele verplichtingen hebt?
Klijnsma is vast blij met je
Ik heb het ook wel eens anders gezien hoor, schrijnende gevallen stille armoede achter de voordeur noemen ze dat. Ik vind dat je makkelijk oordeelt omdat jij het toevallig wel voorelkaar hebt gekregen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja en ik ben het bewijs daarvan want ik ben van minder rondgekomen.
Mijn dochter is nu 10 en heeft geen idee of we arm zijn of rijk. Bij ons wordt zuinig geleefd en geen geld uitgegeven aan prullaria. Ze leert nu dat je die Euro maar een keer uit kan geven. Die makkelijke start dat merkt ze wel als ze later een huis wil kopen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die dan niet de waarde van geld meekrijgen zeker?
Ik ben ook onder die groep van stille armoede gevallen hoor.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb het ook wel eens anders gezien hoor, schrijnende gevallen stille armoede achter de voordeur noemen ze dat. Ik vind dat je makkelijk oordeelt omdat jij het toevallig wel voorelkaar hebt gekregen.
Zoals ik al zei: Klijnsma is blij met je.
Dat deed die vrouw dan ook en ze zag er net als haar drie dochters keurig verzorgd uit.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden zag ik een vrouw met 2 kinderen op TV die van 80 euro p/w moet rondkomen.
Eitje dacht ik bij mezelf.... Met 3 personen kan je daar prima van rondkomen.
Mijn kinderen weten het ook niet. het SCP zegt dat we arm zijn. De overheid zet mij in een groep van mensen met groot financieel risico. Ze moeten eens die criteria eens aanpassen aan de nieuwe realiteit.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Mijn dochter is nu 10 en heeft geen idee of we arm zijn of rijk. Bij ons wordt zuinig geleefd en geen geld uitgegeven aan prullaria. Ze leert nu dat je die Euro maar een keer uit kan geven. Die makkelijke start dat merkt ze wel als ze later een huis wil kopen.
Oh ik dacht 2 kinderen, maar goed met 3 kinderen kan het ook nog, hetzij het wel iets moeilijker wordt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat deed die vrouw dan ook en ze zag er net als haar drie dochters keurig verzorgd uit.
Dus? Ik vind dat je nog steeds makkelijk oordeelt omdat jij toevallig ook bij die groep hoorde van de stille armoede die wel makkelijk rondkomen op bijstandsniveau. Maar een hoop mensen vallen tussen wal en schip en deze groep wordt alleen maar groter. Maar als ik jou zo lees dan is dit aanstellerij, men kan niet met hun financiele situatie omgaan etc. Er zijn mensen die stoken niet omdat dit bespaart op hun energierekening en niet elke dag een warme douche nemen ook omdat dit kosten bespaard en niet elke dag een warme maaltijd kunnen veroorloven. Ik vind het nogal wat hoor.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:04 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ben ook onder die groep van stille armoede gevallen hoor.
Misschien moet je mijn reacties nog een keer lezen. Ik zal nog even wat quoten wat ik al eerder schrijf.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dus? Ik vind dat je nog steeds makkelijk oordeelt omdat jij toevallig ook bij die groep hoorde van de stille armoede die wel makkelijk rondkomen op bijstandsniveau. Maar een hoop mensen vallen tussen wal en schip en deze groep wordt alleen maar groter. Maar als ik jou zo lees dan is dit aanstellerij, men kan niet met hun financiele situatie omgaan etc. Er zijn mensen die stoken niet omdat dit bespaart op hun energierekening en niet elke dag een warme douche nemen ook omdat dit kosten bespaard en niet elke dag een warme maaltijd kunnen veroorloven. Ik vind het nogal wat hoor.
Verder moet je maar gewoon weer opnieuw mijn berichten lezen, ik heb er verder geen zin in om terug te zoeken. Dat kan jij ook prima doen. Doe je dat niet, dan doe je het maar niet.quote:Nee hoor, ze stellen zich niet aan. Uiteraard is het vervelend dat je welvaart moet inleveren of mensen om je heen ziet die het beter hebben.
Haha. Dat had ik ook.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Oh ik dacht 2 kinderen, maar goed met 3 kinderen kan het ook nog, hetzij het wel iets moeilijker wordt.
Die kinderen waren trouwens ook oud genoeg voor een krantenwijk. Dat deed ik ook vanaf mijn 14e. En ik dacht eigenlijk tot mijn 25de dat het heel normaal was om te werken als bijbaan naast je middelbare opleiding. Toen pas hoorde ik dat het niet heel gewoon was en ik wist niet wat ik hoorde.....![]()
Sure, lukt me nu ook wel. Maar dat betekend natuurlijk niet dat er niet genoeg mensen in de bijstand/wajong etc. wel een houtje bijten. De ene omdat ze meer zorg nodig hebben en het eigen risico (medisch én psychisch) volledig op gaat, de ander omdat ze nou eenmaal veel verplichtingen hadden, allerlei betalingsregelingen hebben lopen, opdraaien voor het energieverbruik van anderen (blokverwarming) en ga zo maar door.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden zag ik een vrouw met 2 kinderen op TV die van 80 euro p/w moet rondkomen.
Eitje dacht ik bij mezelf.... Met 3 personen kan je daar prima van rondkomen.
Dat is ook nogal wat maar er is niets mis mee. Er is meer in het leven dan consumeren.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dus? Ik vind dat je nog steeds makkelijk oordeelt omdat jij toevallig ook bij die groep hoorde van de stille armoede die wel makkelijk rondkomen op bijstandsniveau. Maar een hoop mensen vallen tussen wal en schip en deze groep wordt alleen maar groter. Maar als ik jou zo lees dan is dit aanstellerij, men kan niet met hun financiele situatie omgaan etc. Er zijn mensen die stoken niet omdat dit bespaart op hun energierekening en niet elke dag een warme douche nemen ook omdat dit kosten bespaard en niet elke dag een warme maaltijd kunnen veroorloven. Ik vind het nogal wat hoor.
DAt wordt grotendeels gecompenseerd door stijging zorgtoeslag en in september een uitkering van een paar honderd euro. Niet iedereen krijgt die, maar een grote groep wel.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:20 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Sure, lukt me nu ook wel. Maar dat betekend natuurlijk niet dat er niet genoeg mensen in de bijstand/wajong etc. wel een houtje bijten. De ene omdat ze meer zorg nodig hebben en het eigen risico (medisch én psychisch) volledig op gaat,
Dit is inderdaad vervelendquote:de ander omdat ze nou eenmaal veel verplichtingen hadden, allerlei betalingsregelingen hebben lopen, opdraaien voor het energieverbruik van anderen (blokverwarming) en ga zo maar door.
Klopt, maar als je vanuit niks in de bijstand komt dan heb je over het algemeen spaargeld om die kosten gedurende het jaar op te vangen en daarna stop te zetten.quote:Onder normale omstandigheden kunnen wij ook met gemak rondkomen van de bijstand, houden we nog geld over ook voor leuke dingen, maar wij hebben dat ook geen mobiele abonnementen lopen, een tijdschrift, kosten voor een voetbalkaart of jaarkaart bij de dierentuin etc. waar je geregeld minstens een jaar aan vast zit. Vele anderen komen vanuit 'het niets' in een sociaal vangnet terecht en dan kun je die kosten er echt niet bij hebben.
Die abonnementen kun je dan ook heel snel stopzetten http://www.juridischloket(...)n/Pages/default.aspxquote:Op vrijdag 6 december 2013 11:20 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Sure, lukt me nu ook wel. Maar dat betekend natuurlijk niet dat er niet genoeg mensen in de bijstand/wajong etc. wel een houtje bijten. De ene omdat ze meer zorg nodig hebben en het eigen risico (medisch én psychisch) volledig op gaat, de ander omdat ze nou eenmaal veel verplichtingen hadden, allerlei betalingsregelingen hebben lopen, opdraaien voor het energieverbruik van anderen (blokverwarming) en ga zo maar door.
Onder normale omstandigheden kunnen wij ook met gemak rondkomen van de bijstand, houden we nog geld over ook voor leuke dingen, maar wij hebben dat ook geen mobiele abonnementen lopen, een tijdschrift, kosten voor een voetbalkaart of jaarkaart bij de dierentuin etc. waar je geregeld minstens een jaar aan vast zit. Vele anderen komen vanuit 'het niets' in een sociaal vangnet terecht en dan kun je die kosten er echt niet bij hebben.
Geen een abonnement loopt nog een jaar door.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
DAt wordt grotendeels gecompenseerd door stijging zorgtoeslag en in september een uitkering van een paar honderd euro. Niet iedereen krijgt die, maar een grote groep wel.
[..]
Dit is inderdaad vervelend
[..]
Klopt, maar als je vanuit niks in de bijstand komt dan heb je over het algemeen spaargeld om die kosten gedurende het jaar op te vangen en daarna stop te zetten.
Het eerste jaar toch wel?quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Geen een abonnement loopt nog een jaar door.
Nee. Je hebt een maand opzegtermijn en dan ben je er van af.quote:
Dat is toch echt afhankelijk van het type abonnement en de vorm die je bent aangegaan, als jij voor 3 jaar een contract afsluit met je energieleverancier kun je daar echt niet eerder zomaar (!) vanaf hoor. En als ik een jaarabonnement heb afgesloten op de sportschool, dierentuin, telefoon, tijdschrift, huisbeveiliging of wat dan ook dien je die gewoon uit te zitten hoor.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Geen een abonnement loopt nog een jaar door.
Nee. Daar is een wet voor in het leven geroepen per 2011. De wet van Dam. Telefoon kan zijn dat je een contract hebt met een toestel erbij voor x looptijd. die zal je af moeten kopen. Energie heb je toch nodig dus waarom dat opzeggen? Voor alle overige commerciële contracten geldt de opzegtermijn van een maand.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:29 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is toch echt afhankelijk van het type abonnement en de vorm die je bent aangegaan, als jij voor 3 jaar een contract afsluit met je energieleverancier kun je daar echt niet eerder zomaar (!) vanaf hoor. En als ik een jaarabonnement heb afgesloten op de sportschool, dierentuin, telefoon, tijdschrift, huisbeveiliging of wat dan ook dien je die gewoon uit te zitten hoor.
Zou ik de boel toch nog eens doornemen hoor.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Daar is een wet voor in het leven geroepen per 2011. De wet van Dam. Telefoon kan zijn dat je een contract hebt met een toestel erbij voor x looptijd. die zal je af moeten kopen. Energie heb je toch nodig dus waarom dat opzeggen? Voor alle overige commerciële contracten geld de opzegtermijn van een maand.
quote:De Wet Van Dam maakt hier een einde aan: kort gezegd is elk contract straks per maand opzegbaar. Dit geldt vanaf de eerste stilzwijgende verlenging, dus niet in het eerste contract.
Dat is het ook. Ken bijna geen student of scholier die geen bijbaantje of zelfs meerdere heeft. Van werken bij een kippenboer tot bij vuilstortquote:
Die gaan later de politiek in.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Ken bijna geen student of scholier die geen bijbaantje of zelfs meerdere heeft. Van werken bij een kippenboer tot bij vuilstort.
De enkeling die nooit gewerkt heeft gedraagt zich daar vaak ook naar.
Zelfs degene met de combinatie lijsttrekker sp - student heeft werk, een eigen bedrijf zelfsquote:Op vrijdag 6 december 2013 11:38 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die gaan later de politiek in.
Ik ken ze niet en heb ook nog nooit zulke mensen gekend. Ze zullen er vast en zeker zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zelfs degene met de combinatie lijsttrekker sp - student heeft werk, een eigen bedrijf zelfs.
Het voorbeeld waar ik het over hebt bralt dat ze later zoveel gaat verdienen als farmacist en dat ze nu echt niet kan werken.
Dat had ik ook tot ik ging werken en praktisch al mijn collega's pas gingen werken toen ze waren afgestudeerd.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is het ook. Ken bijna geen student of scholier die geen bijbaantje of zelfs meerdere heeft. Van werken bij een kippenboer tot bij vuilstort.
De enkeling die nooit gewerkt heeft gedraagt zich daar vaak ook naar.
Niet in het eerste jaar en verzekeringen zijn hier een uitzondering op, want anders kon je gedurende het hele jaar van je ziektenkostenverzekering wisselen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:27 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Je hebt een maand opzegtermijn en dan ben je er van af.
Dat is waar. Het zou toch wel toevallig zijn als je net in de bijstand beland op het moment dat je 10 abonnementen hebt afgesloten. In de praktijk zie je dat ruim van tevoren aankomen en zijn er snel maatregelen te treffen om je vaste kosten omlaag te brengen.quote:
Klopt, maar als ik dat zo zou neerzetten hier dan krijg je weer reacties dat je net bij het afsluiten van je abbo werkloos wordt. Om die reactie voor te zijn schreef ik dat je in die gevallen in het algemeen spaargeld hebt om dat gedurende het jaar te betalen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is waar. Het zou toch wel toevallig zijn als je net in de bijstand beland op het moment dat je 10 abonnementen hebt afgesloten. In de praktijk zie je dat ruim van tevoren aankomen en zijn er snel maatregelen te treffen om je vaste kosten omlaag te brengen.
Dat die ik ook. Ik heb zonnepanelen en stook houtpellets voor verwarming. Ik krijg tegenwoordig geld terug.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, maar als ik dat zo zou neerzetten hier dan krijg je weer reacties dat je net bij het afsluiten van je abbo werkloos wordt. Om die reactie voor te zijn schreef ik dat je in die gevallen in het algemeen spaargeld hebt om dat gedurende het jaar te betalen.
En je wisselt van energieleverancier om elk jaar die bonus van minimaal 300 euro te ontvangen.
houtpellets kosten toch ook geld? Zonnepanelen heb ik ookquote:Op vrijdag 6 december 2013 12:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat die ik ook. Ik heb zonnepanelen en stook houtpellets voor verwarming. Ik krijg tegenwoordig geld terug.
Je stookkosten met houtpellets zijn ruim 40% lager.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
houtpellets kosten toch ook geld? Zonnepanelen heb ik ook
oh.. dat is ook interessant voor mij dan... Doe je dat gewoon in een standaard houtkachel?quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je stookkosten met houtpellets zijn ruim 40% lager.
Speciale pelletkachel.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oh.. dat is ook interessant voor mij dan... Doe je dat gewoon in een standaard houtkachel?
De leverage van banken moet juist omlaag want Basel IIIquote:Op vrijdag 6 december 2013 12:19 schreef HD9 het volgende:
om de virtuele woningwaarde van koopwoningen op te blazen, jaagt men een miljoen huurders de armoede in
Dat is goed voor de economie zegt men
gelijktijdig moet de leverage van banken weer omhoog
Klopt de vvd is hier inderdaad totaal de weg kwijt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:19 schreef HD9 het volgende:
om de virtuele woningwaarde van koopwoningen op te blazen, jaagt men een miljoen huurders de armoede in
Dat is goed voor de economie zegt men
gelijktijdig moet de leverage van banken weer omhoog
hehe dat had ik nog niet eens gelezen....quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De leverage van banken moet juist omlaag want Basel III
Laat ik ff zeggen dat ik dat walgelijke toeteren van jou echt aanstootgevend vindt. Ik kan je vertellen dat als je vlak voor ontslag opeens allemaal abonnementen en verplichtingen gaan opzeggen, dat dan vraagtekens gezet gaan worden bij het 'buiten eigen schuld' criteria.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is waar. Het zou toch wel toevallig zijn als je net in de bijstand beland op het moment dat je 10 abonnementen hebt afgesloten. In de praktijk zie je dat ruim van tevoren aankomen en zijn er snel maatregelen te treffen om je vaste kosten omlaag te brengen.
43 k is dat dan niet veel?quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt de vvd is hier inderdaad totaal de weg kwijt.
Ze noemen een inkomen van 43k veel...![]()
![]()
Als je een beetje pech hebt met je verplichtingen en je hebt meer dan 3 kinderen dan val je al in de armoede grens omdat je niet op vakantie kan.
Maak je niet zo druk. Wees blij dat je van luxe onkosten af kan als je in een uitkering belandt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laat ik ff zeggen dat ik dat walgelijke toeteren van jou echt aanstootgevend vindt. Ik kan je vertellen dat als je vlak voor ontslag opeens allemaal abonnementen en verplichtingen gaan opzeggen, dat dan vraagtekens gezet gaan worden bij het 'buiten eigen schuld' criteria.
nee die moet van Brussel naar 3% , die is nu gemiddeld 2,7% , in de USA is die 10%quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De leverage van banken moet juist omlaag want Basel III
Dat denken mensen die het dubbele verdienen ook. Wij geven per maand minder dan ¤1200 uit.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
43 k is dat dan niet veel?
Wij doen het hier met de helft ervan, ietsje meer dus, net geen minima en val ik dus net overal buiten !
En toch zie ik dan het er nog met minder doen, hoe doen die het dan denk ik dan?
Ik weet niet meer of jij dat bent of was online broodjes belegde, en dan zoder verzekering bedrijfs wa om maar wat te noemen?quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat denken mensen die het dubbele verdienen ook. Wij geven per maand minder dan ¤1200 uit.
Dat risico is gewoon verzekerd. Het bedrijf is een BV dus privé en zakelijk is gescheiden.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet niet meer of jij dat bent of was online broodjes belegde, en dan zoder verzekering bedrijfs wa om maar wat te noemen?
Stel er zit foute zalm of zoiets tussen?
Je zal maar een schade claim krijgen dan is iemand op stel en spong op de armoede grens denk k dan?
A zo slim was je dus wel, had het ook niet anders verwacht.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat risico is gewoon verzekerd. Het bedrijf is een BV dus privé en zakelijk is gescheiden.
hij is niet slim, jullie hebben een gelijk denkniveauquote:Op vrijdag 6 december 2013 13:59 schreef john2406 het volgende:
[..]
A zo slim was je dus wel, had het ook niet anders verwacht.
Maar je snapt wat ik bedoel zzp ers wie heeft het bedacht ?
Dat geloof ik niks van of daar geloof ik niks van !quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:01 schreef HD9 het volgende:
[..]
hij is niet slim, jullie hebben een gelijk denkniveau
zijn wel zat tegen ook dat het gaan kan enkelquote:Op vrijdag 6 december 2013 14:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat geloof ik niks van of daar geloof ik niks van !
Ik ben bevoorbeeld tegen privatiseren.
Zullen zat te noemen zijn denk ik, ik ben wel voor een beter werkende overheid.
???????quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:13 schreef HD9 het volgende:
[..]
zijn wel zat tegen ook dat het gaan kan enkel
Ik bedoelde dat het eigen vermogen naar 8% moet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:39 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee die moet van Brussel naar 3% , die is nu gemiddeld 2,7% , in de USA is die 10%
Dat valt wel mee hoor. Alles is geautomatiseerd bij het UWV en dit controleren ze niet als je in de WW komt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Laat ik ff zeggen dat ik dat walgelijke toeteren van jou echt aanstootgevend vindt. Ik kan je vertellen dat als je vlak voor ontslag opeens allemaal abonnementen en verplichtingen gaan opzeggen, dat dan vraagtekens gezet gaan worden bij het 'buiten eigen schuld' criteria.
Nee, 43k bruto is echt niet zoveel als gezinsinkomen. Je krijgt nog subsidies van de overheid als je een gezin hebt met dat bedrag, dus de overheid vind het ook tge weinig om van rond te komen. Het zit net boven de zorgtoeslag grens... als je aftrekposten hebt krijg je ook nog zorgtoeslag.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:44 schreef john2406 het volgende:
[..]
43 k is dat dan niet veel?
Wij doen het hier met de helft ervan, ietsje meer dus, net geen minima en val ik dus net overal buiten !
En toch zie ik dan het er nog met minder doen, hoe doen die het dan denk ik dan?
Dan zou ik wel eens willen weten welke subsidie die heb ik dan namelijk niet als ik het weet vraag ik hem aan ?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee, 43k bruto is echt niet zoveel als gezinsinkomen. Je krijgt nog subsidies van de overheid als je een gezin hebt met dat bedrag, dus de overheid vind het ook tge weinig om van rond te komen. Het zit net boven de zorgtoeslag grens... als je aftrekposten hebt krijg je ook nog zorgtoeslag.
lening voor auto...quote:Op vrijdag 6 december 2013 13:21 schreef HD9 het volgende:
modale huurders hebben de lening voor de auto a 9% niet in de hypotheek zitten en staan dus al in de min en krijgen sowieso geen hypotheek, oudere huurders al helemaal niet
Heb je een partner en kinderen?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:24 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan zou ik wel eens willen weten welke subsidie die heb ik dan namelijk niet als ik het weet vraag ik hem aan ?
En als het dan misgaat huilen dat de werkenden niet genoeg afdragen om je van een riante uitkering voorzien. De hele wereld leeft op de pof. Armoede is dus echt een keuze.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
lening voor auto...![]()
Daar moet ik altijd een beetje van huilen. Je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, (wat het helaas ook is).
Yep partner een 1 kind 14 jr.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb je een partner en kinderen?
Dan is mijn opbouw toch beter dacht ik die is nog te begrijpen maar dit helemaal niet, maar alles moet gekund zijn toch?quote:
met 43k als inkomen (1 verdiener), 2 kinderen zou je 22 euro p/m kunnen krijgen. Met 1 kind moet je even invullen.quote:
Waar vul ik dat in dan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
met 43k als inkomen (1 verdiener), 2 kinderen zou je 22 euro p/m kunnen krijgen. Met 1 kind moet je even invullen.
Daarnaast krijg je kinderbijslag.
Als je een huis hebt gekocht met hypotheek kan je de HRA van die 43k aftrekken en krijg je nog meer toeslagen.
www.toeslagen.nlquote:Op vrijdag 6 december 2013 14:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waar vul ik dat in dan?
Huis ja maar is zo goed als betaadl !
nou als het eerst maar eens 3% zal worden daar hebben banken het al moeilijk genoeg meequote:Op vrijdag 6 december 2013 14:21 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat het eigen vermogen naar 8% moet.
Het is een beetje off topic maar vooruit;quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:36 schreef HD9 het volgende:
[..]
nou als het eerst maar eens 3% zal worden daar hebben banken het al moeilijk genoeg mee
Is gelijk duidelijk waarom men geen leningen meer verschaft aan het MKB en terughoudend is met hypotheken en waarom er een obligatiebubbel aan het ontstaan is.quote:8 Procent regel
De hoofdregel van Basel I is dat voor iedere 100 euro uitgeleend geld minimaal 8 euro aan eigen vermogen moest worden aangehouden (garantiekapitaal).
Uitzonderingen hierop werden gedaan op het moment dat er ook zekerheden door de leningnemer werden aangeboden. Biedt de leningnemer bijvoorbeeld een eerste hypotheek op zijn woning aan bij het aangaan van de lening, dan vindt er een verlaging van het risicobedrag plaats.
Immers de bank heeft de mogelijkheid om bij wanbetaling de als zekerheid ingebrachte woning te verkopen.
Zo'n lening telt niet voor het volledige bedrag mee, maar voor slechts 50% van het leenbedrag.
Binnen Basel I wordt dit ook wel aangeduid als: '50% risk-weighted'.
Een staatslening van een overheid met een zeer goede kredietwaardigheid, kan zelfs een '0%-risk weight' hebben.
Zo wordt er voor iedere categorie zekerheden een risico-weging vastgelegd.
Een bank die zijn activa voor de volle 100% in Nederlandse staatsleningen zou hebben belegd, zou uitkomen op een nihil bedrag aan garantiekapitaal.
In de praktijk zal iedere bank echter een combinatie van leningvormen hanteren en daarom een bepaald bedrag aan garantiekapitaal moeten aanhouden.
Ales goed en wel maar ik betaal liever als dat ik terug krijg, neemt niet weg dat waar ik van betaal dat ik iets terug kan krijgen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
www.toeslagen.nl
Je moet daar je verzamelinkomen invullen, niet je loon.
Van je huis is het jammer, want heel veel mensen vallen juist door de HRA net binnen de grenzen van de toeslagen.
Evt nog andere aftrekposten?
Als je niks krijgt dan spant het erom. Je kan kijken of je minder kan werken,
Ouderschapverlof gaat helaas niet ivm de leeftijd van je kind.
Ik ken mensen die omdat ze ouderschapsverlof opnemen precies vallen in het toeslagen gebied. Samen met de compensatie van de overheid omdat je ouderschapsverlof opneemt gaan ze er nog op vooruit ook financieel.
Minder werken loont dus
Daarnaast kan je kijken of je wellicht nog wat aftrekposten kunt maken, zoals bv giften, opleiding. Zo kan je ook binnen het toeslagen gebied vallen.
Of het nu nog kan om giften te geven om meer toeslagen binnen te harken dan dat je kwijt bent aan giften weet ik niet. Vroeger kon het in ieder geval wel als je net op het randje was met inkomen.
Hoe bedoel je uitelkaar gaan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:59 schreef Copycat het volgende:
Drie delen, kan er misschien gereekst worden?
Ik bedoel dat een moderator van deze drie, en evt opvolgende delen, een reeks maakt.quote:
De armoede dat je niet elke twee jaar een nieuwe iphone kunt kopen?quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:14 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar je kunt zoals in de OP al staat armoede niet vergelijken met bijvoorbeeld armoede in Afrika,
Dus er is wel degelijk armoede.
iphone wat is dat ik heb een samsung wat ik kan openklappen, kan er nog niet mee sms dus kan je nagaan hoe oud dat ding is.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:06 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De armoede dat je niet elke twee jaar een nieuwe iphone kunt kopen?
Sorry hoor maar er zijn hier in Nederland zoveel uitkeringen en subsidies dat er niemand armoe lijdt
Ik kan er geen chocola van makenquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
iphone wat is dat ik heb een samsung wat ik kan openklappen, kan er nog niet mee sms dus kan je nagaan hoe oud dat ding is.
Kan er wel hebben niks maar een telephone waar alles opzit hebben ze, achteraf blijkt dat dan met abo en dan betalen ze het toestel drie keer denk ik.
Naar mijn idee blijven ze dan wel arm !
Yep maar ik ben dan ook antiek.quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:11 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij heeft hij een oude Samsung-telefoon zonder sms-functie. En kent hij mensen die hele dure telefoonabonnementen hebben en dat niet kunnen betalen.
Maar een telefoon zonder sms-functie is wel erg antiek.
Bedoel je auto's zelf of een lening daarvoor nemen. Ik ken eigenlijk niemand die dat laatste doet. Is ook niet nodig, aangezien je redelijk goedkope tweedehands auto's hebt.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
lening voor auto...![]()
Daar moet ik altijd een beetje van huilen. Je doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is, (wat het helaas ook is).
Wat is er prima aan?quote:Op zaterdag 7 december 2013 20:17 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.dw.de/the-shrinking-middle-class/a-16457570
Prima artikel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |