abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 december 2013 @ 23:27:47 #151
238141 SevD
Boventitel
pi_133965544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:23 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Geweld gebruiken is niet altijd echt verkeerd maar ja, ik ben er van overtuigd dat Zuid-Afrika tien keer beter af was geweest zonder die ANC kneuzen.
Dat vonden zelfs de 'zwarten' die ik daar sprak.
pi_133965549
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:23 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Geweld gebruiken is niet altijd echt verkeerd maar ja, ik ben er van overtuigd dat Zuid-Afrika tien keer beter af was geweest zonder die ANC kneuzen.
Met mensen die door geweld overlijden? Ik vind het nogal wat, maar ja.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 5 december 2013 @ 23:28:03 #153
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_133965557
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:11 schreef regiliopeace het volgende:
RTL Late Night heeft Gordon als Mandela-kenner. :')
_O_
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 5 december 2013 @ 23:28:10 #154
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133965563
quote:
4s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:27 schreef Snowballed het volgende:
Obama speech nu op nl1
Ben al aan het kijken, maar dank!
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_133965578
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Je hebt in Nederland ook wel achterlijke linkse geitenwollensokken mongolen, dus Zuid-Afrika zal daar wel niet anders in zijn.
Als je als blanke Afrikaan in het buitenland geaccepteerd wilt worden moet je wel voor Mandela zijn, anders vinden ze je een enge racist en zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 5 december 2013 @ 23:28:27 #156
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_133965584
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

:')
Als onderdrukte bevolking is het natuurlijk beter om niets te doen.. Juist..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_133965599
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:17 schreef Interv het volgende:

[..]

Mensen doen net alsof hij alles in z'n eentje heeft bereikt ofzo. Waarom.
Ikzelf ben geboren in 1974, in de Bijlmer. In mijn schoolklas was ik letterlijk de enige kaaskop, overige klasgenoten waren allemaal chinees, Antillianen, turken, surinamers.....
In zo een omgeving heb je het over apartheid, en wat heb ik mij als kaaskop plaatsvervangend geschaamd voor de blanke. Ik had het gevoel de blanke te vertegenwoordigen, ik was 8 jaar.

Mandela zat gevangen op Robbeneiland, hebben we nog een schoolactie gevoerd voor zijn vrijlating.
En toen in 1990, ik was 16 jaar werd hij vrijgelaten.
Met zijn idealen betekende dat een nieuwe toekomst, een nieuw gevecht tegen racisme en discriminatie, waar ik zeker gezien mijn Bijlmermeer verleden een gloeiende ***hekel aan heb.

Een man die zo een ander inzicht had, en daarover sprak, en het deed.
Later is Mandela uiteraard President geweest, maar wel een hele realistische en adequate.
Had Nederland maar zo een leider van deze kwaliteit, misschien zouden we niet meer geld hebben, maar gewoonweg liever voor elkaar en daar gelukkiger van worden.

Zolang armoede bestaat, is er geen vrijheid.quote end
Auteur: Nelson Mandela Bron: Het Nieuwsblad, 5.02.2005

Als je iets goeds ziet, geef dan een compliment.
Als je iets fouts ziet, bied dan je hulp aan.quote end
Auteur: Nelson Mandela

Een website met prachtige citaten van een prachtig mens
[url=www.citaten.nl [auteur Nelson Mandela]]http://www.citaten.nl/zoek.php?auteur=Nelson%20Mandela[/url]
het pseudoniem zelfst.naamw.Uitspraak: [psødo'nim, ps½ydo'nim] Verbuigingen: pseudoniem|en (meerv.) verzonnen naam die je gebruikt om je echte naam geheim te houden.
usericoon; Mata Hari, pseudoniem van Margaretha Geertruida (Griet) Zelle
pi_133965622
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:28 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Als onderdrukte bevolking is het natuurlijk beter om niets te doen.. Juist..
Dat zijn de blanken daar nu, dus ik zie je steun graag tegemoet.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 5 december 2013 @ 23:29:09 #160
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133965627
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Als jij een heldenfiguur nodig hebt in je leven, dan moet je idd star blijven.
Lees mijn eerste post nog eens. Ik hou er niet zo van als mensen me woorden in de mond leggen.
  † In Memoriam † donderdag 5 december 2013 @ 23:29:34 #161
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_133965643
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:28 schreef P.S._Eudoniem het volgende:

[..]

Ikzelf ben geboren in 1974, in de Bijlmer. In mijn schoolklas was ik letterlijk de enige kaaskop, overige klasgenoten waren allemaal chinees, Antillianen, turken, surinamers.....
In zo een omgeving heb je het over apartheid, en wat heb ik mij als kaaskop plaatsvervangend geschaamd voor de blanke. Ik had het gevoel de blanke te vertegenwoordigen, ik was 8 jaar.

Mandela zat gevangen op Robbeneiland, hebben we nog een schoolactie gevoerd voor zijn vrijlating.
Met zijn idealen betekende dat een nieuwe toekomst, een nieuw gevecht tegen racisme en discriminatie, waar ik zeker gezien mijn Bijlmermeer verleden een gloeiende ***hekel aan heb.

Later is Mandela uiteraard President geweest, maar wel een hele realistische en adequate.
Had Nederland maar zo een leider van deze kwaliteit, misschien zouden we niet meer geld hebben, maar gewoonweg liever voor elkaar en daar gelukkiger van worden.

[url=www.Citaten.nl : auteur Nelson Mandela]http://www.citaten.nl/zoek.php?auteur=Nelson%20Mandela[/url]
^O^
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_133965672
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:11 schreef regiliopeace het volgende:
RTL Late Night heeft Gordon als Mandela-kenner. :')
Omdat hij een huisje heeft, of had, wat is het nu, in Zuid-Afrika. Dat zal het wel zijn. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 5 december 2013 @ 23:30:09 #163
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_133965677
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:29 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat zijn de blanken daar nu, dus ik zie je steun graag tegemoet.
Zuid-Afrika is groot he, Kaapstad is heel anders dan bijvoorbeeld Johannesburg.
pi_133965700
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Rust zacht, Nelson Mandela.
Je was op vele manieren een voorbeeld voor ons allen!

Erg jammer dat je zo'n lange doodsstrijd hebt gehad..
hoe kan iemand die aanslagen pleegt waarbij doden vallen een held voor je zijn?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 december 2013 @ 23:30:56 #165
163650 Greys
pi_133965716
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lees mijn eerste post nog eens. Ik hou er niet zo van als mensen me woorden in de mond leggen.
Jij sprak ook namens velen met 'een voorbeeld voor ons allen' :+
Dan moet je zelf ook alleen voor jezelf spreken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_133965730
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:27 schreef SevD het volgende:

[..]

Dat vonden zelfs de 'zwarten' die ik daar sprak.
Kijk naar die opstand van die mijnwerkers toen.

Die gasten lopen erbij als debiele Zoeloe-krijgers. Als je denkt dat mensen met zo'n simpele cultuur in staat zijn een land te besturen dan ben je wel erg optimistisch.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  donderdag 5 december 2013 @ 23:32:17 #167
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_133965789
ANC :r ZUma :r
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_133965830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:28 schreef P.S._Eudoniem het volgende:

[..]

[url=www.citaten.nl [auteur Nelson Mandela]]http://www.citaten.nl/zoek.php?auteur=Nelson%20Mandela[/url]
Het komt op mij wat zweverig over, maar ik vind het mooi dat mensen hoop krijgen door 1 persoon.
pi_133965832
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Kijk naar die opstand van die mijnwerkers toen.

Die gasten lopen erbij als debiele Zoeloe-krijgers. Als je denkt dat mensen met zo'n simpele cultuur in staat zijn een land te besturen dan ben je wel erg optimistisch.
Zoals ik al zei:

Heb je enig idee hoe verneukt dat land nu is? Zwarten moesten perse hoge en middel functies bekleden, gewoon omdat eerlijk. Dat dit heeft geleid tot een neergang op vrijwel elk gebied vd maatschappij daar (onderwijs, zorg, politiek, politie,..) is niet te ontkennen. En die spiraal neerwaarts is nimmer gestopt. En daarnaast is racisme daar meer populair dan ooit. Niet vanuit een antropologische benadering, maar t is gewoon pure haat. (Terecht of onterecht.)
Oh, en wat betreft criminaliteit: meeste moorden, verkrachtingen en berovingen dan waar dan ook ter wereld, in Johannesburg.
  donderdag 5 december 2013 @ 23:33:29 #170
379064 Dumpafval
Gooi jezelf weg
  donderdag 5 december 2013 @ 23:33:44 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_133965878
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:30 schreef superniger het volgende:

[..]

Waar staat het woord "held"? En het woord "vereren"?

Ik zeg dat hij op vele manieren een voorbeeld was. Daar sta ik achter. Ik zeg nergens dat hij nooit iets slechts heeft gedaan.
pi_133966013
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:

Heb je enig idee hoe verneukt dat land nu is? Zwarten moesten perse hoge en middel functies bekleden, gewoon omdat eerlijk. Dat dit heeft geleid tot een neergang op vrijwel elk gebied vd maatschappij daar (onderwijs, zorg, politiek, politie,..) is niet te ontkennen. En die spiraal neerwaarts is nimmer gestopt. En daarnaast is racisme daar meer populair dan ooit. Niet vanuit een antropologische benadering, maar t is gewoon pure haat. (Terecht of onterecht.)
Oh, en wat betreft criminaliteit: meeste moorden, verkrachtingen en berovingen dan waar dan ook ter wereld, in Johannesburg.
Juist. 'Positieve' discriminatie tegen zwarten heb je nog steeds, blanken worden nog steeds achtergesteld.
  donderdag 5 december 2013 @ 23:37:15 #173
104871 remlof
Europees federalist
pi_133966057
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:30 schreef superniger het volgende:

[..]

Dat deed het verzet in Nederland tijdens de Duitse bezetting ook.

En dat zijn ook helden.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 5 december 2013 @ 23:37:17 #174
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_133966059
:o RIP.
  donderdag 5 december 2013 @ 23:37:28 #175
238141 SevD
Boventitel
pi_133966066
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 23:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:

De gigantische groei van de plakkerskampen zegt ook een hoop over hoe men het land sindsdien bestuurt heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')