Dan zeg je "nee" en loop je door.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:10 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Nee, af en toe vind ik niet erg, Ook niet als ik toch naar de keuken moet. Maar het is ook vaak als ik op het punt sta om bv tanden te gaan poetsen of ik even naar de wc moet.. ''Ging je nou een cola halen?'' Zo is ze gewoon..
Achterlijke klapjostiquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:25 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Ook drinken halen terwijl ze het ook zelf kunnen, elke dag weer?
Dit ja.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:11 schreef Xebrozius het volgende:
Of je vermoord haar, dat zal d'r leren.
Alsof iedereen die 20 is al op zichzelf woont, weet je hoe vroeg dat is..quote:Op vrijdag 6 december 2013 23:46 schreef Kandijfijn het volgende:
Je bent 20? Wat doe je nog thuis? Op uitkering van je moeder teren?
Waarom antwoord je niet dat je keurig werkt?quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:24 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Alsof iedereen die 20 is al op zichzelf woont, weet je hoe vroeg dat is..
Had gekund. Daarbij werk ik inderdaad mocht je het sarcastisch bedoelen, in tegenstelling tot vele zeikerds hier heb ik het er ontzettend naar mijn zin en ga ik elke dag vrolijk naar m'n werk.quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom antwoord je niet dat je keurig werkt?
Ja, ik weet uit een ander recent topic van je dat je werkt, op een afdeling.quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:28 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Had gekund. Daarbij werk ik inderdaad mocht je het sarcastisch bedoelen, in tegenstelling tot vele zeikerds hier heb ik het er ontzettend naar mijn zin en ga ik elke dag vrolijk naar m'n werk.
Nu jullie weer
En dat was?quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, ik weet uit een ander recent topic van je dat je werkt, op een afdeling.
Mijn eerdere vraag staat nog open.
Gut ja, om nou je eigen topic helemaal weer door te spitten! Je moet nog energie bewaren voor als je weer cola moet halen.quote:
quote:Op donderdag 5 december 2013 23:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat het halen van die cola voor je moeder nou het hele probleem is.
Iedere moeder heeft natuurlijk haar goede en slechte kanten ... de mijne pakt weliswaar haar eigen drinken wel, maar zij is weer zeurderig op kleine dingetjes in huis... ach ik heb het zelf niet zo slecht.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:25 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Ja, ik had deze opmerking wel gezien, Nou, wel een deel van het probleemquote:Op zaterdag 7 december 2013 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gut ja, om nou je eigen topic helemaal weer door te spitten! Je moet nog energie bewaren voor als je weer cola moet halen.
[..]
Ga daar eens op in. Probeer eens wat coherentie aan te brengen in je gedachten hieromtrent.quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:43 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Ja, ik had deze opmerking wel gezien, Nou, wel een deel van het probleem
Nee, laat maar ditquote:Op zaterdag 7 december 2013 13:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ga daar eens op in. Probeer eens wat coherentie aan te brengen in je gedachten hieromtrent.
Alsof ze je een gunst heeft verleendquote:Op zaterdag 7 december 2013 13:59 schreef snakelady het volgende:
Je moeder heeft de eerste plus minus 7 jaar alles voor je gedaan, al je drinken gepakt, eten gekookt, pamper verschoond enz.
Nee, net als dat een cola pakken ook niet zo'n big deal hoeft te zijn,quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:16 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Alsof ze je een gunst heeft verleend
Zal vast een van de vele 'dingetjes' zijnquote:Op zaterdag 7 december 2013 14:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, net als dat een cola pakken ook niet zo'n big deal hoeft te zijn,
Ok, dus je wilt ook geen tips meer?quote:
Daar geeft ze geen antwoord op maar dan nog, toen ik nog bij mijn ouders woonde tot mijn 19de deed ik ook dingen voor mijn moeder, dat was normaal, zeker als ze moe was.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zal vast een van de vele 'dingetjes' zijn
Nee, maar dan zou ze er waarschijnlijk ook niet over klagenquote:Op zaterdag 7 december 2013 14:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Daar geeft ze geen antwoord op maar dan nog, toen ik nog bij mijn ouders woonde tot mijn 19de deed ik ook dingen voor mijn moeder, dat was normaal, zeker als ze moe was.
Net als ik dat doe voor mijn vriend of mijn kinderen en andersom ook, is het echt zo raar dat je in een gezin elkaar helpt?
Jij kent TS nog niet zo goed?quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Nee, maar dan zou ze er waarschijnlijk ook niet over klagen
Ik weet nu niet of ik dat als een compliment moet zien of bang moet gaan worden.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:34 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Minder goed dan dat ik jou ken [ afbeelding ]
Wat jij wilquote:Op zaterdag 7 december 2013 14:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik weet nu niet of ik dat als een compliment moet zien of bang moet gaan worden.
Alles doen? Het gaat om een fucking cola, niet om het hele huishouden.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:36 schreef Breathtaking het volgende:
Wat reageert iedereen belachelijk zeg!! Puur omdat je ouders ervoor hebben gekozen kinderen te krijgen moet jij voor eeuwig alles voor ze doen ook al vragen ze het op een vervelende manier?
Ik snap wel dat TS dit een storende manier van doen vindt, maar inderdaad, het zal wel om meer gaan dan alleen dit cola'tje. Dus misschien moet TS dat wat duidelijker uitleggen.
Dat alles doen slaat op de reacties in dit topic. Mensen hier suggereren dat puur omdat je ouders jou op aarde hebben gezet jij blijkbaar alles moet doen wat zij willen, daar ben ik het niet mee eens.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:38 schreef snakelady het volgende:
[..]
Alles doen? Het gaat om een fucking cola, niet om het hele huishouden.![]()
En inderdaad, als het om meer gaat zou ze dat er bij moeten vermelden.
Wie suggereert dat dan?quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:40 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat alles doen slaat op de reacties in dit topic. Mensen hier suggereren dat puur omdat je ouders jou op aarde hebben gezet jij blijkbaar alles moet doen wat zij willen, daar ben ik het niet mee eens.
Nee, maar ik vind wel dat je in een gezin moet samenwerken, zeker als je al volwassen bent zoals TS en je verders geniet van een dak boven je hoofd, warm eten op tafel en schone kleding in de kast.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:40 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat alles doen slaat op de reacties in dit topic. Mensen hier suggereren dat puur omdat je ouders jou op aarde hebben gezet jij blijkbaar alles moet doen wat zij willen, daar ben ik het niet mee eens.
quote:
quote:Op donderdag 5 december 2013 22:09 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Gratis vreten, zorg en studie. En dan moeilijk doen over een beetje cola.
Ik zeg, pak een vliegtuig naar Syrie en leg het daar even aan uit aan Mohammed van 20 die doodsangsten moet doorstaan om zijn familie te beschermen.
quote:
quote:Op donderdag 5 december 2013 23:41 schreef groenappeltje20 het volgende:
Meid, maak er niet zo'n ramp van jo, Het is je moeder, niet zo gemeen doen!
zij heeft jou toch ook groot gebracht en verzorgt.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:23 schreef PBateman1978 het volgende:
Bedenk je eens wat je moeder allemaal voor jou heeft gedaan....
quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:38 schreef VanitySquared het volgende:
Ga je godverdomme hard schamen, TS. Je mag blij zijn dat je moeder voor je kookt, schoonmaakt, eten haalt, dingen koopt en dat je in haar huis mag wonen. Verwende huilie
Etcquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:34 schreef Eline92 het volgende:
[..]
Dit!
Mijn moeder kan ook op momenten dat ik lekker wil gaan zitten tegen mij zeggen: 'Ik lus wel een kopje thee....' en dan moet ik het gaan halen. Heel irritant maar aan de andere kant zij en mijn vader werken wel keihard om mijn school e.d. te kunnen betalen. Zij werken al mijn hele leven kei hard voor mij. Toen zij vroeger midden in de nacht wakker werden van het baby gejank konden ze ook niet zeggen: 'nu even niet, ik heb geen zin.'
Moeder of vader zijn is een van de zwaarste beroepen op aarde! Meeste mensen beseffen dat pas als ze zelf kinderen hebben.
Daarom vind ik het vrij logisch dat wij als kinderen wel hun drinken kunnen halen. Ook als je er even geen zin in hebt, het is een kleine moeite. Een veel kleinere moeite dan wat zij voor jou doen.
Ik snap overigens ook niet waarom je op die leeftijd nog thuis woont als je gewoon een baan hebt, maar goed.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:41 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind wel dat je in een gezin moet samenwerken, zeker als je al volwassen bent zoals TS en je verders geniet van een dak boven je hoofd, warm eten op tafel en schone kleding in de kast.
Nou sorry hoor, maar daar haal ik alleen uit dat mensen het gewoon vinden dat ze ook wel eens wat doet.quote:
Ik haal daaruit dat volgens hen je dus altijd moet denken aan wat je ouders allemaal wel niet voor jou over hebben gehad en dat je hen dus niet echt veel kunt weigeren.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:55 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar daar haal ik alleen uit dat mensen het gewoon vinden dat ze ook wel eens wat doet.
Ik haal daar uit dat best eens kunt denken aan wat je ouders allemaal voor je doen en hebben gedaan op het moment dat je het GROOT ONRECHT vindt dat je moeder je wel eens vraagt om een cola voor haar te halen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:57 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik haal daaruit dat volgens hen je dus altijd moet denken aan wat je ouders allemaal wel niet voor jou over hebben gehad en dat je hen dus niet echt veel kunt weigeren.
Dat je thuis woont op die leeftijd oké, maar ik zou uit mijn eigen dan wel zowel financieel als in het huidhoudelijk werk wat bijdragen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:55 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik snap overigens ook niet waarom je op die leeftijd nog thuis woont als je gewoon een baan hebt, maar goed.
Nouja ik zou het ook vrij storend vinden als m'n moeder elke avond de hele avond in bed hangt en verwacht dat ik alles voor haar pak.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik haal daar uit dat best eens kunt denken aan wat je ouders allemaal voor je doen en hebben gedaan op het moment dat je het GROOT ONRECHT vindt dat je moeder je wel eens vraagt om een cola voor haar te halen.
Uit mezelf* op mezelf* maar ja dat is inderdaad wel terecht vind ik.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat je thuis woont op die leeftijd oké, maar ik zou uit mijn eigen dan wel zowel financieel als in het huidhoudelijk werk wat bijdragen.
Mijn ouders zouden dat nooit aan mij vragen maar ik werkte vanaf mijn 17de en ik deed dan regelmatig boodschappen, het huishouden, eten koken enz tot ik op mijn eigen ging wonen.
En dat werd dan ook gewaardeerd.
Eens.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:03 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nouja ik zou het ook vrij storend vinden als m'n moeder elke avond de hele avond in bed hangt en verwacht dat ik alles voor haar pak.
[..]
Uit mezelf* op mezelf* maar ja dat is inderdaad wel terecht vind ik.
Maar daar gaat TS dus helemaal niet op in, hoe verder de omstandigheden zijn en wat de gebruikelijke gang van zaken is. Dus voorlopig is het groot drama om een cola.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:03 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nouja ik zou het ook vrij storend vinden als m'n moeder elke avond de hele avond in bed hangt en verwacht dat ik alles voor haar pak.
[..]
Ja maar TS geeft dus wel aan dat dit elke avond het geval is en dat haar moeder dit op een vervelende wijze vraagt en er ook op een nare manier op reageert. Ik zou het in ieder geval raar vinden als mijn moeder zou zeggen 'oh je pakt iets niet voor me, nou dan pak ik ook nooit meer iets voor jou'..quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar daar gaat TS dus helemaal niet op in, hoe verder de omstandigheden zijn en wat de gebruikelijke gang van zaken is. Dus voorlopig is het groot drama om een cola.
quote:Op donderdag 5 december 2013 21:55 schreef Blondje_93 het volgende:
Ik heb zo'n moeder die elke avond om 7 uur al op bed tv gaat liggen kijken, om een uur of 9 krijgt ze altijd dorst en wil een cola. Nou, niks mis mee zou je zeggen. Alleen is het zo dat precies op het moment dat ze mijn broertje of mij hoort lopen ze zegt ''Ging je nou om een colaatje?'' Zo heeft ze nog wel een paar manieren. Soms zeggen wij ook weleens nee en zeg ik bv dat ze veel te lui is en ze best zelf iets kan doen. Maar dan komt ze weer met ''Dan doe ik dit of dat morgen niet voor je'' of ''ik zal 't onthouden'' Uiteindelijk gaan we dan toch altijd wel. Of we zijn egoistisch, ook zoiets.
quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:10 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Nee, af en toe vind ik niet erg, Ook niet als ik toch naar de keuken moet. Maar het is ook vaak als ik op het punt sta om bv tanden te gaan poetsen of ik even naar de wc moet.. ''Ging je nou een cola halen?'' Zo is ze gewoon..
quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:25 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Terwijl ze de rest van de dag misschien wel heeft gewerkt, het huishouden heeft gedaan, de rekeningen heeft betaald, je eten heeft gekookt. enz? Nee, dat zou ik niet lui vinden, ik zou er vanuitgaan dat ze gewoon moe is en dan vraagt om een cola.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:03 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
[..]
Uit mezelf* op mezelf* maar ja dat is inderdaad wel terecht vind ik.
Je hebt gelijk. Het is een groot probleem. TS verdient onze steun en hulp. Ik sta voor haar klaar.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:10 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja maar TS geeft dus wel aan dat dit elke avond het geval is en dat haar moeder dit op een vervelende wijze vraagt en er ook op een nare manier op reageert. Ik zou het in ieder geval raar vinden als mijn moeder zou zeggen 'oh je pakt iets niet voor me, nou dan pak ik ook nooit meer iets voor jou'..
[..]
[..]
[..]
quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:36 schreef Breathtaking het volgende:
Wat reageert iedereen belachelijk zeg!! Puur omdat je ouders ervoor hebben gekozen kinderen te krijgen moet jij voor eeuwig alles voor ze doen ook al vragen ze het op een vervelende manier?
Ik snap wel dat TS dit een storende manier van doen vindt, maar inderdaad, het zal wel om meer gaan dan alleen dit cola'tje. Dus misschien moet TS dat wat duidelijker uitleggen.
Ik dacht dat jij alleen zonen had.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mmm.. Ja. Dit.
Ik heb zelf een paar jaar zwaar fysiek werk gedaan als alleenstaande moeder. Mijn meiden waren imo te klein om zelf 's avonds op bed te gaan liggen maar ik lag wel als alles aan kant was 'lui' op de bank. Ik was rond 21:00 totaal gesloopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |