Mmm.. Ja. Dit.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:52 schreef KataStrofe het volgende:
Wie haalt de boodschappen bij jullie thuis?
Wie betaalt ze?
Wie kookt er?
Wie stofzuigt?
Wie wast af?
Wie maakt de plee schoon?
En wie de badkamer?
Wie lapt de ramen?
Wie stoft het huis?
Wie is er kostwinner?
etc.
etc.
Als het antwoord op twee of meer van deze dingen 'mama' is, is een colaatje voor dr pakken wel het minste wat je kan doen. Je mag er soms best stiekem een scheutje wodka bij gieten, vindt ze vast niet erg
Als je er toch een gaat pakken he...quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:49 schreef Barbusse het volgende:
Ik heb trouwens ook wel zin in een colaatje door dit topic....
Ik ben TS toch niet heujquote:Op vrijdag 6 december 2013 10:51 schreef KataStrofe het volgende:
[..]
Als je er toch een gaat pakken he...
Sla d'r tanden uit d'r smoel, kunnen ze niet meer rotten ook.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:55 schreef Blondje_93 het volgende:
Ik weet niet zo goed waar dit moet, dus als dit niet het goede forumdeel is mag het een schopje krijgen.
Ik heb zo'n moeder die elke avond om 7 uur al op bed tv gaat liggen kijken, om een uur of 9 krijgt ze altijd dorst en wil een cola. Nou, niks mis mee zou je zeggen. Alleen is het zo dat precies op het moment dat ze mijn broertje of mij hoort lopen ze zegt ''Ging je nou om een colaatje?'' Zo heeft ze nog wel een paar manieren. Soms zeggen wij ook weleens nee en zeg ik bv dat ze veel te lui is en ze best zelf iets kan doen. Maar dan komt ze weer met ''Dan doe ik dit of dat morgen niet voor je'' of ''ik zal 't onthouden'' Uiteindelijk gaan we dan toch altijd wel. Of we zijn egoistisch, ook zoiets.
Herkend iemand dit, of zou iemand kunnen zeggen wat ik zou kunnen doen?
Op dat moment of in de avonden. Wat haar moeder overdag doet vertelt ze er niet bij. En dan nog.. Als je toch naar de keuken loopt is het sociaal om ook wat voor anderen mee te nemen en nu niet zo'n moeite.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:18 schreef JustAsEasy het volgende:
Snap het wel een beetje. Weet niet of het met alleen cola is, of ook met andere dingen. Denk dat ts het ook niet erg vindt om af en toe iets te doen voor der mam, maar meer het idee dat ze als een luie zak op de bank hangt
Nee, af en toe vind ik niet erg, Ook niet als ik toch naar de keuken moet. Maar het is ook vaak als ik op het punt sta om bv tanden te gaan poetsen of ik even naar de wc moet.. ''Ging je nou een cola halen?'' Zo is ze gewoon..quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:18 schreef JustAsEasy het volgende:
Snap het wel een beetje. Weet niet of het met alleen cola is, of ook met andere dingen. Denk dat ts het ook niet erg vindt om af en toe iets te doen voor der mam, maar meer het idee dat ze als een luie zak op de bank hangt
Dat doe ik ook, maar de momenten die ik hierboven benoem zijn dat niet!quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Op dat moment of in de avonden. Wat haar moeder overdag doet vertelt ze er niet bij. En dan nog.. Als je toch naar de keuken loopt is het sociaal om ook wat voor anderen mee te nemen en nu niet zo'n moeite.
dan vraag je haar gewoon lief "goh, mam? hoezo ben je 's avonds altijd zo moe? is er iets? kan ik helpen?" dat gaat al heel anders over dan een diepe zucht en luid sloffend en mopperend die cola te gaan halen.....quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:10 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Nee, af en toe vind ik niet erg, Ook niet als ik toch naar de keuken moet. Maar het is ook vaak als ik op het punt sta om bv tanden te gaan poetsen of ik even naar de wc moet.. ''Ging je nou een cola halen?'' Zo is ze gewoon..
Ook drinken halen terwijl ze het ook zelf kunnen, elke dag weer?quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:24 schreef MaikelS het volgende:
Sorry Blondje_93 maar ik heb respect voor mijn ouders... ze doen alles voor me... Op het moment dat zei wat van mij verlangen zal ik dat 90% van de tijd altijd doen... Wellicht niet direct, maar ik zal ze bijna nooit tegenspreken daarin...
Ze staan al 27 jaar klaar voor mij & counting, kleine moeite om dan even iets terug te doen..
Ik woon niet meer thuis... Maar ik kan dan ook alles met mijn ouders bespreken... Geloof dat ik het in dit topic ook al ergens gelezen had... Vragen of er iets is met der.. waarom ze zo moe is... Als blijkt dat ze alles in der eentje heel de dag moet doen, en dan savonds moe is, dan kan ik dat nog wel begrijpenquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:25 schreef Blondje_93 het volgende:
[..]
Ook drinken halen terwijl ze het ook zelf kunnen, elke dag weer?
Dit!quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:52 schreef KataStrofe het volgende:
Wie haalt de boodschappen bij jullie thuis?
Wie betaalt ze?
Wie kookt er?
Wie stofzuigt?
Wie wast af?
Wie maakt de plee schoon?
En wie de badkamer?
Wie lapt de ramen?
Wie stoft het huis?
Wie is er kostwinner?
etc.
etc.
Als het antwoord op twee of meer van deze dingen 'mama' is, is een colaatje voor dr pakken wel het minste wat je kan doen. Je mag er soms best stiekem een scheutje wodka bij gieten, vindt ze vast niet erg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |