abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 december 2013 @ 08:53:17 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133934911

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 07-12-2013 12:47:11 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 08:53:59 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_133934919
Liefde O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 5 december 2013 @ 08:54:30 #3
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_133934925
Ghehe leuke droomTT :D

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:22 schreef Corniel het volgende:
Dagje thuiswerken, prutweer buiten, motivatiedipje, dus ik dacht, dan toch maar een rondje slenteren...

Joni Mitchell op de oren, een zeurende rechterheup, een slapende rechtervoet, gedachten die traag van hot naar her dwarrelden. Hartslag langs een liniaal. Aan het einde, voldaan, nat en een beetje vermoeid. Ik kan de rest van de dag weer aan (denk ik nu).

SPOILER
@MaleDuck: als je wielrenners durft te vertrouwen: http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones
Misschien maar eens zo'n testje doen een keer dan...

Adhv Karvonen nu mijn hartslagzones bepaald, valt me nog alles mee afgelopen week een vrij snelle loop gedaan, ik had verwacht dat die wel in D3 (Karvonen) zou zitten, maar hij zat nog in D2 ^O^

Al zie ik wel dat ik de meeste trainingen in D2 doe eigenlijk, D1 voelt echt heel langzaam en na een D1 training voel ik ook altijd dat ik anders ga lopen, dat vinden mijn spieren vreemd...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  donderdag 5 december 2013 @ 09:10:01 #4
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_133935078
@MaleDuck: Op de fiets is D1 prima te doen. Op de Canarische Eilanden, 5 uur toeren in de zon...

Hardlopend komt het er bij mij niet van. Laag in de D2 vind ik goed te doen, al is het tempo wat ik dan loop niet echt het tempo wat ik lekker vind lopen. Het hertjes-gevoel is dan ver te zoeken.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 09:11:25 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_133935094
Hertjes-gevoel… Ik heb altijd meer Belgisch trekpaard-gevoel :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 5 december 2013 @ 09:12:04 #6
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_133935101
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Hertjes-gevoel… Ik heb altijd meer Belgisch trekpaard-gevoel :P
ROFL :D

Ik tijdens dat soort trainingen dus ook.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_133935512
quote:
"Vanaf donderdagmiddag komen er zware tot zeer zware windstoten voor tussen 75 en 100 kilometer per uur. Aan de kust 100 tot 120 en in het Waddengebied mogelijk tot 130 kilometer per uur", meldt een woordvoerder van het weerinstituut.

Weerbureau Weerplaza spreekt van een 'opvallend langdurige storm' met twee piekmomenten. De eerste stormpiek wordt bereikt in de namiddag, aldus Weerplaza, de tweede wordt verwacht aan het begin van de avond. Vanaf dat moment kunnen er ook winterse buien vallen met mogelijk gladheid tot gevolg.
:s) Ik mag straks weer lopen :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 5 december 2013 @ 09:43:35 #8
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_133935572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:10 schreef Corniel het volgende:
@MaleDuck: Op de fiets is D1 prima te doen. Op de Canarische Eilanden, 5 uur toeren in de zon...

Hardlopend komt het er bij mij niet van. Laag in de D2 vind ik goed te doen, al is het tempo wat ik dan loop niet echt het tempo wat ik lekker vind lopen. Het hertjes-gevoel is dan ver te zoeken.
Ik merk vooral dat ik bij mijn LDL die ik na de 7^^ wat langzamer ben gaan lopen, de eerste helft wel in D1 - hoog kan houden, maar daarna niet meer, dan wordt het D2 laag.

En als ik er nu over nadenk, dan denk ik dat ik afgelopen maandag een paar slagen onder mijn omslagpunt heb gelopen, aangezien ik best aardig tempo kon houden, terwijl mijn hartslag hoog in D2 / laag in D3 bleef. Of is dat een gekke gedachte?

Dit weekend maar een rustige LDL doen, vooral om meer km's in de benen te krijgen ;) Dus dat zal wel weer een D2 laag loopje worden :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  Moderator donderdag 5 december 2013 @ 09:45:12 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_133935605
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:40 schreef Guard het volgende:

[..]

:s) Ik mag straks weer lopen :s)
Ik ook! :Y
pi_133935610
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:10 schreef Corniel het volgende:

Had ik ook, dat ik absoluut niet in een D1 tempo kon lopen, voelde niet goed, was maar raar etc.
Toen ben ik eens met mijn zus gaan lopen op dat tempo en toen ging het wel. Zal wel komen omdat we dan lekker aan het kletsen zijn, en ik niet op aan het letten ben hoe ik loop etc.
Nu kan ik het ook in mijn eentje.
pi_133935656
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

hardlopen O+
pi_133936116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 09:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik niet.. :(
Mijn schoenen roepen naar mij... Must resist...

Ohja, die TT.. :')
pi_133936209
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:08 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Ik niet.. :(
Mijn schoenen roepen naar mij... Must resist...

Ohja, die TT.. :')
"Jero.... ZIT"

:P
pi_133936634
Ik heb de laatste week niet zoveel tijd gehad om hier mee te lezen, maar wat heb ik toch gemist? (Topictitel!) :o
pi_133936740
Door een blessure kan ik helaas niet deelnemen aan de Bruggeloop te Rotterdam. Ik heb dus een startbewijs in de aanbieding iemand interesse?
  donderdag 5 december 2013 @ 10:38:40 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133936815
Hats and Daywalker running in a tree...R U N N I N G *O*
F means you're fucked
  donderdag 5 december 2013 @ 10:39:38 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133936844
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:35 schreef AtseBenjamin het volgende:
Door een blessure kan ik helaas niet deelnemen aan de Bruggeloop te Rotterdam. Ik heb dus een startbewijs in de aanbieding iemand interesse?
Tempting...maar ik sla m toch maar over. De dag ervoor loop ik al de Meeuwen Makrelenloop. 10 EM over het strand :9
F means you're fucked
  donderdag 5 december 2013 @ 10:43:17 #18
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_133936931
Voor vandaag weer een training in de agenda staan, weet alleen niet met die storm of het wel zo verstandig is ^^
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_133936945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik heb de laatste week niet zoveel tijd gehad om hier mee te lezen, maar wat heb ik toch gemist? (Topictitel!) :o
Mijn ontwenningsverschijnselen... :P

dromen over fok.. :')
pi_133937795
Net terug van de fysio, ik heb last van overbelaste illiopsoas. Ik heb volgende week een vervolgafspraak om het los te masseren en omdat kracht zetten nog pijn doet mag ik tot die tijd niet hardlopen van hem. Heb wel rekoefeningen gekregen.

Ik baal wel een beetje van nog een week stilzitten, Egmond komt wel snel dichterbij zo :( Maarja als de rekoefeningen goed helpen kan ik misschien wel na het weekend een halfuurtje gaan, op geleide van de pijn of zo. In ieder geval maar veel gaan spinnen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133937951
Wat heeft hardlopen toch een invloed op je leven. Herinner me net opeens dat ik vannacht ook gedroomd heb dat ik aan het hardlopen was, juist op de plaats waar ik niet veel hardloop maar morgen wel van plan ben te gaan lopen. Ben wel van plan om een andere route te gaan lopen, dus het klopte toch niet helemaal.
pi_133938000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 10:43 schreef HerrFritz het volgende:
Voor vandaag weer een training in de agenda staan, weet alleen niet met die storm of het wel zo verstandig is ^^
Helm op, kettingzaag mee en gaan ^O^
pi_133938165
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 11:23 schreef Guard het volgende:

[..]

Helm op, kettingzaag mee en gaan ^O^
Het ligt er wel een beetje aan waar je zit of het verstandig is of niet.. Het waait al best flink, en het gaat nog flinker waaien.
  donderdag 5 december 2013 @ 11:34:26 #24
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_133938266
Zie nu pas op m'n startnummer van de Bruggenloop dat er geen kruisje door het graveren staat terwijl enkel het normale bedrag is afgeschreven. Dan toch maar een tandje harder lopen zondag. :+
  donderdag 5 december 2013 @ 11:35:43 #25
27148 raimen
SPEED IS SWEET
pi_133938312
Net weggeweest. Is nog prima te doen in het bos. Was de eerste 3 kilometer wel fris. Daarna lekker warm :%
Bruno....Ik zal je missen vriend
To Protect and to Serve
U wilt werkruimte... prima...:Barry...Vast.
Toezicht is gezond!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')