abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135737286
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:11 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Als je het OT goed bestudeert, met name Jesaja dan moet je concluderen dat Jezus niet de messias kan zijn. Van de messias worden de volgende zaken verwacht:

De Sanhedrin zal opnieuw worden vastgesteld (Jesaja 1:26)

Zodra hij koning is zullen de leiders van andere naties naar hem kijken voor begeleiding (Jesaja 2:4)

De hele wereld zal de ene God van Israël aanbidden (Jesaja 2:11-17)

Kwaad en tirannie zal niet in staat zijn om op te staan ​​voor zijn leiderschap (Jesaja 11:4)

Alle Israëlieten zullen worden teruggestuurd naar hun thuisland (Jesaja 11:12)

De dood zal worden verzwolgen tot in eeuwigheid (Jesaja 25:8)

Er zal geen honger of ziekte meer zijn en de dood zal ophouden (Jesaja 25:8)

Alle doden zullen opstaan ​​(Jesaja 26:19)

Het Joodse volk zal het eeuwige vreugde en blijdschap ervaren (Jesaja 51:11)

Naties zullen hun misstanden jegens Israël erkennen (Jesaja 52:13-53:5)

De volkeren van de wereld zullen voor de geestelijke leiding naar de Joden toewenden (Zacharia 8:23)

De verwoeste steden van Israël zullen worden hersteld (Ezechiël 16:55)

Wapens van de oorlog zullen worden vernietigd (Ezechiël 39:9)

Geen van deze zaken heeft Jezus waargemaakt. Hoe gaat jouw geloof met deze profetieën om? Worden ze eenvoudigweg genegeerd?
Kom je weer met de Wikipedia pagina vanuit het huidige joodse profetie aangaande de Messias. Mag ik je vragen : denk je dat het Jodendom waarheid bezit? Er wordt helemaal niet gesproken over het woord Sanhedrin in Jesaja 1:26

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sanhedrin komt uit de Mishna en Talmoed. De enigste waar het woord Sanhedrin als naam voorkomt in de Bijbel is in het NT.

Waarom gebruik je nu de mondelinge Torah om je gesprekspartner de mond te snoeren. Maar als het je niet uitkomt vindt je de mondelinge leer onbijbels en de authenciteit onbetrouwbaar. Je ziet de Mondelinge leer dus wel Bijbels?

Probeer niet kennis over te brengen die je zelf niet snapt. Beter is om zelf op onderzoek uit te gaan. ..
pi_135737776
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:43 schreef Skillsy het volgende:
Je laaste vraag heb ik al beantwoord.
Heb je niet.

quote:
De teksten zijn niet religieus
Religie en Torah zijn niet hezelfde. De Torah is vervallen tot religie en regeltjes.

Religie is gemaakt door mensen en voor mensen, met allerlei dogma's houden ze controle over de mensen. Religie en diens rituelen zijn het gevolg van.
Wie schreef de Torah ? Nog steeds geen antwoord.

quote:
Alle religies en iedere flapdrol zoals jij en ik (of je nu gelooft of niet maakt niks uit) claimen de waarheid te bezitten over de Torah maar snappen zelf geen joedje ervan. We denken allemaal wel te snappen hoe het "werkelijk" zit. Daarom zitten we ook te posten op FOK!
En nu nog het wit konijn uit de hoge hoed ? Die mambo-jambo interesseert me totaal niet.

quote:
Deze teksten had nooit de onwetende/gewone mens als doelgroep juist omdat hierdoor ellende zou komen en drie keer raden wat er is gebeurd? Precies. Het is daarom ook vrij lang verborgen gehouden, en dit is niet voor niks.
May the force be with you. 8-)
pi_135737824
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:50 schreef Monolith het volgende:
Ik zie ook niet in waarom je tien gulden zou moeten snappen van de Torah.
Zou dit iets met Tarotkaarten te maken hebben ?
pi_135738932
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:25 schreef ATON het volgende:

Wie schreef de Torah ? Nog steeds geen antwoord.
Mensen die de Schepper waarnamen ( of dit nu juist is of niet doet er niet toe) en die schreven deze op.

quote:
En nu nog het wit konijn uit de hoge hoed ? Die mambo-jambo interesseert me totaal niet.
Daarom zit je ook op FOK!
Waar het hart van vol is......

quote:
May the force be with you. 8-)
I'm gonna be Iron like a f*cking Lion in Zion man 8-)
pi_135741467
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:46 schreef Skillsy het volgende:
Mensen die de Schepper waarnamen ( of dit nu juist is of niet doet er niet toe) en die schreven deze op.
Lulkoek dus. Man, jij weet nada, noppes omtrent deze geschiedenis. Ik vindt je wel grappig.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:41:24 #181
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_135741633
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:17 schreef Skillsy het volgende:
Kom je weer met de Wikipedia pagina vanuit het huidige joodse profetie aangaande de Messias.
Je punt? Wiki is soms hartstikke handig.
quote:
Mag ik je vragen : denk je dat het Jodendom waarheid bezit?
Nee natuurlijk niet. Beweer ik dat?
quote:
Waarom gebruik je nu de mondelinge Torah om je gesprekspartner de mond te snoeren.
Hee hou even op zeg. Ik heb het over den Bijbel ja? Ok Sanhedrin heb ik niet gecheckt. Is inderdaad geen Jesaja.

quote:
Probeer niet kennis over te brengen die je zelf niet snapt. Beter is om zelf op onderzoek uit te gaan. ..
tut-tut-tut wat een vooringenomenheid weer.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:43:10 #182
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_135741725
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:46 schreef Skillsy het volgende:
Mensen die de Schepper waarnamen
:? Welnee. Ze namen heel andere dingen waar.
pi_135743203
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

:? Welnee. Ze namen heel andere dingen waar.
Maakt geen bal uit wat ze zagen. Zijzelf dachten G'd te zien en beschreven deze.

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:41 schreef hoatzin het volgende:

Je punt? Wiki is soms hartstikke handig.
Zeker , super handig. Maar waarom zou je de rabbinale profetie over een Messias wel geloven en de Christelijke bvb niet. Vandaag dus ook mij vraag :

quote:
Nee natuurlijk niet. Beweer ik dat?
Je zegt dat Jezus/ Yeshu (a) / Jozua of hoe die ook heet niet heeft kunnen voldaan aan de profetie want [....en je typt de huidige kijk van het Jodendom op ...] , dus ga je vanuit dat Christenen bij het verkeerde eind hebben en Joden niet. Klopt?

quote:
Hee hou even op zeg. Ik heb het over den Bijbel ja? Ok Sanhedrin heb ik niet gecheckt. Is inderdaad geen Jesaja.

tut-tut-tut wat een vooringenomenheid weer.
Je moet niet zo aangevallen voelen, Ik vond het gewoon dubieus dat je bepaalde bronnen als onbijbels beschouwd en afwees maar tegelijkerteit haal je (vooral) bronnen uit het de mondelinge leer. Al de punten die je hier boven hebt opgenoemd ( Wikipedia dan) hebben de rabbijnen op een bepaald moment samengesteld. Zij hebben beslist dat 'dit' en 'dat' zou gebeuren.

Mijn vraag aan jou: heeft het huidige (met nadruk op huidige) Jodendom de waarheid in pacht omtrent deze? Laat ik het anders stellen: geloof je eerder de Joden dan de Christen?
pi_135743744
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:37 schreef ATON het volgende:

[..]

Lulkoek dus. Man, jij weet nada, noppes omtrent deze geschiedenis. Ik vindt je wel grappig.
Aha, ik zit nu op je golflengte:

je bedoeld de mensen zelf die deze geschriften allemaal schreven? Wie waren zij?? Nou aangezien ikzelf het boek niet geschiedkundig 'waar'' zie is deze voor mij deze onbelangrijk dus inderdaad weet hier niks van. Maar daar gij jij mij natuurlijk nu uitgebreid antwoord op geven :)
  maandag 20 januari 2014 @ 23:40:41 #185
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_135744289
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:15 schreef Skillsy het volgende:
Maar waarom zou je de rabbinale profetie over een Messias wel geloven en de Christelijke bvb niet. Vandaag dus ook mij vraag :
Wie zegt dat ik iets geloof? Ik heb het tegen Sjoemie. Die hanteert zijn protestantse bijbel en doet daar uitspraken over. Die kloppen niet. Wat buitenbijbelse rabbniale commentaren beweren is hier niet aan de orde.

quote:
Je zegt dat Jezus/ Yeshu (a) / Jozua of hoe die ook heet niet heeft kunnen voldaan aan de profetie want [....en je typt de huidige kijk van het Jodendom op ...] , dus ga je vanuit dat Christenen bij het verkeerde eind hebben en Joden niet. Klopt?
Jezus heeft niet aan de messiaanse profetieën voldaan. Dat probeer ik aan te tonen. Meer niet.

Hiermee wordt pijnlijk (voor protestanten dan) duidelijk dat het bijbelse NT en OT niets met elkaar te maken hebben. Dat ook het joodse OT maar een samenraapsel is is een heel andere discussie.

quote:
Mijn vraag aan jou: heeft het huidige (met nadruk op huidige) Jodendom de waarheid in pacht omtrent deze? Laat ik het anders stellen: geloof je eerder de Joden dan de Christen?
Nee hoor.
pi_135744875
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:40 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik iets geloof? Ik heb het tegen Sjoemie. Die hanteert zijn protestantse bijbel en doet daar uitspraken over. Die kloppen niet. Wat buitenbijbelse rabbniale commentaren beweren is hier niet aan de orde.
Waarom haal jij deze dan aan??

quote:
Jezus heeft niet aan de messiaanse profetieën voldaan. Dat probeer ik aan te tonen. Meer niet.
Ja en om dit te bewijzen gebruik je de rabbinale* joodse visie hierop ;)

quote:
Hiermee wordt pijnlijk (voor protestanten dan) duidelijk dat het bijbelse NT en OT niets met elkaar te maken hebben. Dat ook het joodse OT maar een samenraapsel is is een heel andere discussie.
Ze hebben meer overeenkomsten dan je denkt maar goed heb daar geen zin in.

* Rabbinale Jodendom is niet te vergelijken met het Jodendom van 100 jaar geleden

De punten uit Wikipedia zijn samengesteld door rabbijnen. Vele van deze punten waren in het vroegere Jodendom niet ter sprake. En op andere punten dachten ze juist tegenovergestelde (neem bvb die ene psalm, daar dachten vroegere rabbijnen identiek als de Christenen, maar de latere rabbijnen hebben deze weer veranderd.

1 pot nat die Jodendom en Christendom
pi_135747481
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
een christen is echt niet iemand die een volledig perfect leven lijdt.
Hoewel sommigen dat soms wel zo zien.
Jezus lijdde wel, zelfs voor ons heil.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135747489
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Moslims beweren dat ook en ze krijgen er nog een hele harem bij. _O-
En wijn waarvan je geen hoofdpijn krijgt.
Aan mannen geschonken door vrouwen met mooie ogen en aan vrouwen geschonken door mannen die niet ouder worden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_135747501
Wat heeft deze discussie eigenlijk met de evolutie te maken?
Behalve dan dat het denken van sommige mensen de laatste 3000 jaar amper geëvolueerd is.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 08:18:26 #190
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_135748401
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:55 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Waarom haal jij deze dan aan??
Doe ik niet. Ik citeer uit de bijbel.

quote:
De punten uit Wikipedia zijn samengesteld door rabbijnen.
kan best zijn maar ze staan gewoon in de bijbel.

quote:
1 pot nat die Jodendom en Christendom
Ik maak er 2 potten nat van.
pi_135748429
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:26 schreef Skillsy het volgende:
je bedoeld de mensen zelf die deze geschriften allemaal schreven? Wie waren zij?? Nou aangezien ikzelf het boek niet geschiedkundig 'waar'' zie is deze voor mij deze onbelangrijk dus inderdaad weet hier niks van. Maar daar gij jij mij natuurlijk nu uitgebreid antwoord op geven
Dan moet ik je teleur stellen. Ik kan je wel zeer goede lectuur aanraden, maar ga dit hier niet bladzijden lang gaan uittypen.
pi_135749149
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:18 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Doe ik niet. Ik citeer uit de bijbel

kan best zijn maar ze staan gewoon in de bijbel.
Je hebt gewoon copy past van De messiaanse profetieën volgens het Jodendom uit Wikipedia Dit geloof je ook anders zal je dit niet gebruiken

Gegroet
pi_135749197
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:20 schreef ATON het volgende:

[..]

Dan moet ik je teleur stellen. Ik kan je wel zeer goede lectuur aanraden, maar ga dit hier niet bladzijden lang gaan uittypen.
Veel leesplezier.
pi_135749364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:18 schreef Kees22 het volgende:
Wat heeft deze discussie eigenlijk met de evolutie te maken?
Behalve dan dat het denken van sommige mensen de laatste 3000 jaar amper geëvolueerd is.
Mijn punt is dat bepaalde users de huidige kijk op de messiaanse profetie vanuit het Jodendom gebruiken en deze ook als waarheid te zien, om vervolgens andersdenkenden daarmee de vloer te vegen.

De huige profetie vanuit het Jodendom (die wij nu kennen) is samengesteld door wat rabbijntjes en daar dien je als jood te voldoen. Zij hebben dit en dat besloten.

En ja als het Jodendom zegt dat de Messias dit en dat zal doen dan klopt dit ook gewoon, het staat op Wikipedia he, en dat is een goede bron. En deze bij elkaar gesprokkelde zinnen staan ook in de Bijbel dus moet het juist zijn.

Kortom: kijk van het rabbinale Jodendom gebruiken (en diens mondelinge leer!) om te laten zien dat Jezus niet de Messias is/was.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 10:00:02 #195
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_135749877
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:20 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Je hebt gewoon copy past van De messiaanse profetieën volgens het Jodendom uit Wikipedia Dit geloof je ook anders zal je dit niet gebruiken

Gegroet
Omdat ik wel eens in de bijbel lees en er citaten uit gebruik geloof ik het ook? Wat is dat voor vreemde logica? :? En mag ik dat aub zelf uitmaken?

Je blijft dit maar herhalen. Maar ja, je herhaalt wel meer onzin.

Al de passages die ik aanhaalde staan in de bijbel. Dat ik een copy-paste doe is gemakzucht. Anders ben ik uren aan het zoeken. Ik heb trouwens ook passages weggelaten die mij niet goed uitkwamen. Ik weet niet of je dat is opgevallen.
pi_135750824
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:22 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Veel leesplezier.
Dan ga ik verder aan jouw onwetendheid geen gevolg meer geven. Je bent voor mij niet onderlegd genoeg. Misschien kun je je ei verder bij de rest van het forum uitbroeden.
pi_135752775
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 10:00 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Omdat ik wel eens in de bijbel lees en er citaten uit gebruik geloof ik het ook? Wat is dat voor vreemde logica? :? En mag ik dat aub zelf uitmaken?

Je blijft dit maar herhalen. Maar ja, je herhaalt wel meer onzin.

Al de passages die ik aanhaalde staan in de bijbel. Dat ik een copy-paste doe is gemakzucht.
Er staan wel veel meer dingen in de Bijbel. Jij snap mijn punt niet. Deze messiaanse profetie volgens het huidige Jodendom is samengesteld door rabbijnen middels de Torah EN (juist vooral!!) de mondelinge leer (datgene wat jij onbetrouwbaar acht weet je nog?).

Volgens het RABBINALE Jodendom heb je de mondelinge Torah en het Schriftelijke Torah. Zonder de mondelinge Torah is het schriftelijke niet te begrijpen en die twee kunnen niet apart gezien worden. Uitzonderingen daar gelaten ( Karaitische Jodendom en Karaim die geloven dat Jezus wel de Messias was en geloven eneens in de profeet Mohammed)

De punten die jij aanhaalt zijn samengesteld en uitgeplukt door rabbijnen in het huidige jodendom. Zij vinden dat de messias hier aan moet voldoen.

Jij noemt paar punten van deze rabbijnen om tegen je gesprekspartner (Sjoemie) waar de messias aan "zal moeten voldoen" en volgens jou heeft Jezus hier niet aan voldaan. Jij bent het dus eens met de messiaanse kijk van het Jodendom die wij nu kennen. Kun je wel slap erom heen lullen met "staat in de Bijbel". Nee zij hebben besloten dat het zus en zo moest zijn aan de hand van de Bijbel geschriften en Mondelinge leer (vooral dat laatste dus)

Vergeet niet dat dogma's van religies veranderen. Nog geen paar honderd jaar geleden zag het "Jodendom" messias concept compleet anders dan nu. Compleet anders dan de punten die jij aan hebt gehaald.

quote:
Ik heb trouwens ook passages weggelaten die mij niet goed uitkwamen. Ik weet niet of je dat is opgevallen.
Cherrypicking noemen we dat

En nu houd ik er over op. Jij bent het dus met het Jodendom eens wat betreft hun profetie en daarbij accepteer je op dat vlak wel de authenciteit van de Mondelinge Torah.

Uitgepraat.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 12:11:32 #198
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_135753871
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:38 schreef Skillsy het volgende:
Jij snap mijn punt niet.
Nee wij snappen elkaar niet. Zullen we elkaar niet meer lastig vallen? Afgesproken.
pi_135755282
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 11:38 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Er staan wel veel meer dingen in de Bijbel. Jij snap mijn punt niet. Deze messiaanse profetie volgens het huidige Jodendom is samengesteld door rabbijnen middels de Torah EN (juist vooral!!) de mondelinge leer (datgene wat jij onbetrouwbaar acht weet je nog?).

Volgens het RABBINALE Jodendom heb je de mondelinge Torah en het Schriftelijke Torah. Zonder de mondelinge Torah is het schriftelijke niet te begrijpen en die twee kunnen niet apart gezien worden. Uitzonderingen daar gelaten ( Karaitische Jodendom en Karaim die geloven dat Jezus wel de Messias was en geloven eneens in de profeet Mohammed)

De punten die jij aanhaalt zijn samengesteld en uitgeplukt door rabbijnen in het huidige jodendom. Zij vinden dat de messias hier aan moet voldoen.

Jij noemt paar punten van deze rabbijnen om tegen je gesprekspartner (Sjoemie) waar de messias aan "zal moeten voldoen" en volgens jou heeft Jezus hier niet aan voldaan. Jij bent het dus eens met de messiaanse kijk van het Jodendom die wij nu kennen. Kun je wel slap erom heen lullen met "staat in de Bijbel". Nee zij hebben besloten dat het zus en zo moest zijn aan de hand van de Bijbel geschriften en Mondelinge leer (vooral dat laatste dus)

Vergeet niet dat dogma's van religies veranderen. Nog geen paar honderd jaar geleden zag het "Jodendom" messias concept compleet anders dan nu. Compleet anders dan de punten die jij aan hebt gehaald.

[..]

Cherrypicking noemen we dat

En nu houd ik er over op. Jij bent het dus met het Jodendom eens wat betreft hun profetie en daarbij accepteer je op dat vlak wel de authenciteit van de Mondelinge Torah.

Uitgepraat.
Al die dingen wat hoatzin aangeeft zijn tekenen van de eindtijd.
Dus over de terug komst van Jezus op aarde.
waarvan sommige dingen dus al zichtbaaar zijn.
zoals de terug keer van het volk israel naar hun thuisland.
zoek maar op google naar terug keer van joden, vind je meer dan genoeg info over dat joden uit de verscheidene stammen weer terug keren al dan niet met hulp naar hun thuis land.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_135755931
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
Al die dingen wat hoatzin aangeeft zijn tekenen van de eindtijd.
Heb ik je al niet duidelijk gemaakt wat men toen verstond onder de ' eindtijd ' ?
quote:
Dus over de terug komst van Jezus op aarde.
Dat staat nergens ! Wél de komst van een nieuwe messias. En die is er ook gekomen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Simon_bar_Kochba
Maar is er ook niet in gelukt.
quote:
waarvan sommige dingen dus al zichtbaaar zijn.
zoals de terug keer van het volk israel naar hun thuisland.
zoek maar op google naar terug keer van joden, vind je meer dan genoeg info over dat joden uit de verscheidene stammen weer terug keren al dan niet met hulp naar hun thuis land.
O, jij hebt het nog over stammen ? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')