waarom niet voor de paus?quote:Op zondag 19 januari 2014 00:03 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Als jij het bent, dan ben ik het voor jou ook.
Ik ken de paus niet, ik hoop alleen maar dat hij zijn roeping wel waard is.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:09 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
waarom niet voor de paus?
ligt er maar net aan wat je dan wee onder 'echte' christenen verstaat?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:41 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Bestaan er 'echte' christenen?
Zelfs de paus voldoet hier niet aan?
Dat hij tegen abortus is, is een nobele keuze. Maar dat hij ook tegen het voorkomen van ongewenste zwangerschap is, kan bij mij niet door de beugel.
M.a.w. hij keurt het goed dat een ongewenst kind ongelukkig wordt.
Goeie vraag. Wat versta jij daaronder ?quote:Op maandag 20 januari 2014 11:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
ligt er maar net aan wat je dan weer onder 'echte' christenen verstaat?
Het lijkt me een beetje een gevalletje 'true Scotsman'.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:29 schreef ATON het volgende:
[..]
Goeie vraag. Wat versta jij daaronder ?
En waar zit hem nu het verschil tussen christenen en moslims ? Die streven dit toch ook na, en lukt ook niet altijd.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
Iemand die Jezus navolgt en de zonde zoveel mogelijk probeert na te laten hoewel dat niet altijd lukt.
maar het geeft bij Jezus ook niet als je soms valt.
Daarom mag je Hem om vergeving vragen.
Dat was dus een vrijheidsstrijder met andere woorden ? Gaan christenen dan niet dood ?quote:Want Hij is niet voor niets aan het kruis gehangen om de dood te overwinnen en ons in vrijheid te zetten.Zodat wij het eeuwige leven mogen hebben.
quote:Op maandag 20 januari 2014 12:33 schreef Monolith het volgende:
Het lijkt me een beetje een gevalletje 'true Scotsman'.
Dan zie ik daar ook niet het nut van in.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
een christen is echt niet iemand die een volledig perfect leven lijdt.
Hoewel sommigen dat soms wel zo zien.
lichamelijk gaan we wel dood, maar uiteindelijk krijgen christenen een verheerlijkt lichaam zonder onvolkomenheden.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:47 schreef ATON het volgende:
[..]
En waar zit hem nu het verschil tussen christenen en moslims ? Die streven dit toch ook na, en lukt ook niet altijd.
[..]
Dat was dus een vrijheidsstrijder met andere woorden ? Gaan christenen dan niet dood ?
Moslims beweren dat ook en ze krijgen er nog een hele harem bij.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
lichamelijk gaan we wel dood, maar uiteindelijk krijgen christenen een verheerlijkt lichaam zonder onvolkomenheden.
Ja maar de moslims hebben Jezus niet als verlosser van zonden etc, die denken dat je er alleen met goede daden kunt komen.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:52 schreef ATON het volgende:
[..]
Moslims beweren dat ook en ze krijgen er nog een hele harem bij.
Vooral die 'etc.' is leuk. Jij geloofd dus dat christenen verlost zijn van hun zonden ? Bedoel je nu dat ze niet meer kunnen zondigen ? Leg me dat eens uit.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ja maar de moslims hebben Jezus niet als verlosser van zonden etc,
Dat is natuurlijk een stuk moeilijker dan gewoon om vergeving vragen.quote:die denken dat je er alleen met goede daden kunt komen.
Leg me eens uit wat jij verstaat onder ' messias ' ? En waar haal jij de bewering dat Jezus de zoon van God is ? Heeft hij dat zelf beweerd of is er later iemand geweest die dit beweerd heeft ?quote:Ze kennen wel een Jezus maar bij hun is het niet meer dan een profeet, en bij ons christenen is Jezus de lang verwachte messias en zoon van God.
Haha, probeer het later nog eens... Als je je echt hebt ingedacht in karma en daar een beetje meer verstand van hebt. Weleens gehoord van groepskarma, landen karma, volks karma?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:51 schreef highender het volgende:
[..]
Karma betekent impliciet wie slecht doet, die slecht ontmoet. Ofwel iedereen die een hoop ellende mee moet maken heeft dit aan zichzelf te danken, het is wel lekker makkelijk maar dit idee komt niet overeen met de realiteit.
Een mens zal altijd blijven zondigen dus ook christenen, maar een christen zal proberen om die zonde toch na te laten.quote:Op maandag 20 januari 2014 13:14 schreef ATON het volgende:
[..]
Vooral die 'etc.' is leuk. Jij geloofd dus dat christenen verlost zijn van hun zonden ? Bedoel je nu dat ze niet meer kunnen zondigen ? Leg me dat eens uit.
[..]
Dat is natuurlijk een stuk moeilijker dan gewoon om vergeving vragen.
[..]
Leg me eens uit wat jij verstaat onder ' messias ' ? En waar haal jij de bewering dat Jezus de zoon van God is ? Heeft hij dat zelf beweerd of is er later iemand geweest die dit beweerd heeft ?
Allemaal nogal vaag hoor.
Hmm, dit was een reactie van mij op een user die stelde dat karma hetzelfde is als 'wat je zaait zal je oogsten' en 'wie goed doet, die goed ontmoet', zo zie je karma wel vaker uitgelegd worden, terecht of onterecht. Dan lijkt het mij logisch consequent dat het omgekeerde dan ook waar is, toch?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:06 schreef BerjanII het volgende:
Haha, probeer het later nog eens... Als je je echt hebt ingedacht in karma en daar een beetje meer verstand van hebt. Weleens gehoord van groepskarma, landen karma, volks karma?
Dan ervaren mensen slechte dingen, omdat ze toevallig bij die groep horen. Veel christenen bijvoorbeeld die nu moeten lijden, omdat de christenen (welke zij dus niet waren) vroeger mensen gedood hebben en vervolgd.
Is dit dus verdiend lijden? of onverdiend?
Wat je zaait zal je oogsten is toch het omgekeerde van " wie goed doet goed ontmoet"?quote:Op maandag 20 januari 2014 14:23 schreef highender het volgende:
[..]
Hmm, dit was een reactie van mij op een user die stelde dat karma hetzelfde is als 'wat je zaait zal je oogsten' en 'wie goed doet, die goed ontmoet', zo zie je karma wel vaker uitgelegd worden, terecht of onterecht. Dan lijkt het mij logisch consequent dat het omgekeerde dan ook waar is, toch?
Doet elk gewetensvol mens hoor, ongeacht die al dan niet christen is. En zonde is het synoniem van niet nakomen van afgesproken gemeenschapsregels.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Een mens zal altijd blijven zondigen dus ook christenen, maar een christen zal proberen om die zonde toch na te laten.
Opnieuw een regel overtreden bedoel je. Vragen staat vrij, maar het is enkel de maatschappij of je eigen geweten wat vergeving zal geven.quote:Maar mocht hij toch op een gegeven moment in die zonde terug vallen en hij merkt dit mag hij om vergeving vragen over die zonde.
Hoe jij dat ziet is niet bepalend.quote:(het is een beetje moeilijk omdat hier zo in getypte woorden te omschrijven hoe ik dat zie)
Dan zitten we kennelijk met hetzelfde probleem.quote:dan wordt het mij kennende toch een onbegrijpelijk stuk tekst.
Als je het OT goed bestudeert, met name Jesaja dan moet je concluderen dat Jezus niet de messias kan zijn. Van de messias worden de volgende zaken verwacht:quote:Op maandag 20 januari 2014 12:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
bij ons christenen is Jezus de lang verwachte messias en zoon van God.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |