abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135662293
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:03 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Als jij het bent, dan ben ik het voor jou ook.
waarom niet voor de paus?
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_135662461
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:09 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

waarom niet voor de paus?
Ik ken de paus niet, ik hoop alleen maar dat hij zijn roeping wel waard is.
Meestal zijn de dingen niet wat ze blijken te zijn. Het lijkt allemaal wel een politiek spelletje.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_135712823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:41 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Bestaan er 'echte' christenen?
Zelfs de paus voldoet hier niet aan?
Dat hij tegen abortus is, is een nobele keuze. Maar dat hij ook tegen het voorkomen van ongewenste zwangerschap is, kan bij mij niet door de beugel.
M.a.w. hij keurt het goed dat een ongewenst kind ongelukkig wordt.
ligt er maar net aan wat je dan wee onder 'echte' christenen verstaat?
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_135713815
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
ligt er maar net aan wat je dan weer onder 'echte' christenen verstaat?
Goeie vraag. Wat versta jij daaronder ?
pi_135713924
Iemand die Jezus navolgt en de zonde zoveel mogelijk probeert na te laten hoewel dat niet altijd lukt.
maar het geeft bij Jezus ook niet als je soms valt.
Daarom mag je Hem om vergeving vragen.
Want Hij is niet voor niets aan het kruis gehangen om de dood te overwinnen en ons in vrijheid te zetten.
Zodat wij het eeuwige leven mogen hebben.
I am a child of God
God is not dead.
pi_135713935
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:29 schreef ATON het volgende:

[..]

Goeie vraag. Wat versta jij daaronder ?
Het lijkt me een beetje een gevalletje 'true Scotsman'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_135713970
een christen is echt niet iemand die een volledig perfect leven lijdt.
Hoewel sommigen dat soms wel zo zien.
I am a child of God
God is not dead.
pi_135714332
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
Iemand die Jezus navolgt en de zonde zoveel mogelijk probeert na te laten hoewel dat niet altijd lukt.
maar het geeft bij Jezus ook niet als je soms valt.
Daarom mag je Hem om vergeving vragen.
En waar zit hem nu het verschil tussen christenen en moslims ? Die streven dit toch ook na, en lukt ook niet altijd.
quote:
Want Hij is niet voor niets aan het kruis gehangen om de dood te overwinnen en ons in vrijheid te zetten.Zodat wij het eeuwige leven mogen hebben.
Dat was dus een vrijheidsstrijder met andere woorden ? Gaan christenen dan niet dood ?
pi_135714354
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:33 schreef Monolith het volgende:
Het lijkt me een beetje een gevalletje 'true Scotsman'.
:Y Zeg dat wel .
pi_135714374
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:34 schreef sjoemie1985 het volgende:
een christen is echt niet iemand die een volledig perfect leven lijdt.
Hoewel sommigen dat soms wel zo zien.
Dan zie ik daar ook niet het nut van in.
pi_135714402
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:47 schreef ATON het volgende:

[..]

En waar zit hem nu het verschil tussen christenen en moslims ? Die streven dit toch ook na, en lukt ook niet altijd.

[..]

Dat was dus een vrijheidsstrijder met andere woorden ? Gaan christenen dan niet dood ?
lichamelijk gaan we wel dood, maar uiteindelijk krijgen christenen een verheerlijkt lichaam zonder onvolkomenheden.
I am a child of God
God is not dead.
pi_135714457
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:50 schreef sjoemie1985 het volgende:
lichamelijk gaan we wel dood, maar uiteindelijk krijgen christenen een verheerlijkt lichaam zonder onvolkomenheden.
Moslims beweren dat ook en ze krijgen er nog een hele harem bij. _O-
pi_135714566
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:52 schreef ATON het volgende:

[..]

Moslims beweren dat ook en ze krijgen er nog een hele harem bij. _O-
Ja maar de moslims hebben Jezus niet als verlosser van zonden etc, die denken dat je er alleen met goede daden kunt komen.
Ze kennen wel een Jezus maar bij hun is het niet meer dan een profeet, en bij ons christenen is Jezus de lang verwachte messias en zoon van God.
I am a child of God
God is not dead.
pi_135715195
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ja maar de moslims hebben Jezus niet als verlosser van zonden etc,
Vooral die 'etc.' is leuk. Jij geloofd dus dat christenen verlost zijn van hun zonden ? Bedoel je nu dat ze niet meer kunnen zondigen ? Leg me dat eens uit.
quote:
die denken dat je er alleen met goede daden kunt komen.
Dat is natuurlijk een stuk moeilijker dan gewoon om vergeving vragen. :)
quote:
Ze kennen wel een Jezus maar bij hun is het niet meer dan een profeet, en bij ons christenen is Jezus de lang verwachte messias en zoon van God.
Leg me eens uit wat jij verstaat onder ' messias ' ? En waar haal jij de bewering dat Jezus de zoon van God is ? Heeft hij dat zelf beweerd of is er later iemand geweest die dit beweerd heeft ?
Allemaal nogal vaag hoor.
pi_135717231
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:51 schreef highender het volgende:

[..]

Karma betekent impliciet wie slecht doet, die slecht ontmoet. Ofwel iedereen die een hoop ellende mee moet maken heeft dit aan zichzelf te danken, het is wel lekker makkelijk maar dit idee komt niet overeen met de realiteit.
Haha, probeer het later nog eens... Als je je echt hebt ingedacht in karma en daar een beetje meer verstand van hebt. Weleens gehoord van groepskarma, landen karma, volks karma?
Dan ervaren mensen slechte dingen, omdat ze toevallig bij die groep horen. Veel christenen bijvoorbeeld die nu moeten lijden, omdat de christenen (welke zij dus niet waren) vroeger mensen gedood hebben en vervolgd.

Is dit dus verdiend lijden? of onverdiend?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_135717739
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:14 schreef ATON het volgende:

[..]

Vooral die 'etc.' is leuk. Jij geloofd dus dat christenen verlost zijn van hun zonden ? Bedoel je nu dat ze niet meer kunnen zondigen ? Leg me dat eens uit.

[..]

Dat is natuurlijk een stuk moeilijker dan gewoon om vergeving vragen. :)

[..]

Leg me eens uit wat jij verstaat onder ' messias ' ? En waar haal jij de bewering dat Jezus de zoon van God is ? Heeft hij dat zelf beweerd of is er later iemand geweest die dit beweerd heeft ?
Allemaal nogal vaag hoor.
Een mens zal altijd blijven zondigen dus ook christenen, maar een christen zal proberen om die zonde toch na te laten.
Maar mocht hij toch op een gegeven moment in die zonde terug vallen en hij merkt dit mag hij om vergeving vragen over die zonde.
(het is een beetje moeilijk omdat hier zo in getypte woorden te omschrijven hoe ik dat zie)

dan wordt het mij kennende toch een onbegrijpelijk stuk tekst.
I am a child of God
God is not dead.
  maandag 20 januari 2014 @ 14:23:10 #157
224960 highender
Travellin' Light
pi_135717877
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:06 schreef BerjanII het volgende:
Haha, probeer het later nog eens... Als je je echt hebt ingedacht in karma en daar een beetje meer verstand van hebt. Weleens gehoord van groepskarma, landen karma, volks karma?
Dan ervaren mensen slechte dingen, omdat ze toevallig bij die groep horen. Veel christenen bijvoorbeeld die nu moeten lijden, omdat de christenen (welke zij dus niet waren) vroeger mensen gedood hebben en vervolgd.

Is dit dus verdiend lijden? of onverdiend?
Hmm, dit was een reactie van mij op een user die stelde dat karma hetzelfde is als 'wat je zaait zal je oogsten' en 'wie goed doet, die goed ontmoet', zo zie je karma wel vaker uitgelegd worden, terecht of onterecht. Dan lijkt het mij logisch consequent dat het omgekeerde dan ook waar is, toch?
pi_135717918
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:23 schreef highender het volgende:

[..]

Hmm, dit was een reactie van mij op een user die stelde dat karma hetzelfde is als 'wat je zaait zal je oogsten' en 'wie goed doet, die goed ontmoet', zo zie je karma wel vaker uitgelegd worden, terecht of onterecht. Dan lijkt het mij logisch consequent dat het omgekeerde dan ook waar is, toch?
Wat je zaait zal je oogsten is toch het omgekeerde van " wie goed doet goed ontmoet"?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_135721358
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
Een mens zal altijd blijven zondigen dus ook christenen, maar een christen zal proberen om die zonde toch na te laten.
Doet elk gewetensvol mens hoor, ongeacht die al dan niet christen is. En zonde is het synoniem van niet nakomen van afgesproken gemeenschapsregels.
quote:
Maar mocht hij toch op een gegeven moment in die zonde terug vallen en hij merkt dit mag hij om vergeving vragen over die zonde.
Opnieuw een regel overtreden bedoel je. Vragen staat vrij, maar het is enkel de maatschappij of je eigen geweten wat vergeving zal geven.
quote:
(het is een beetje moeilijk omdat hier zo in getypte woorden te omschrijven hoe ik dat zie)
Hoe jij dat ziet is niet bepalend.
quote:
dan wordt het mij kennende toch een onbegrijpelijk stuk tekst.
Dan zitten we kennelijk met hetzelfde probleem.

En wat is je antwoord op de rest van mijn vraag ?
  maandag 20 januari 2014 @ 16:11:25 #160
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_135722338
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
bij ons christenen is Jezus de lang verwachte messias en zoon van God.
Als je het OT goed bestudeert, met name Jesaja dan moet je concluderen dat Jezus niet de messias kan zijn. Van de messias worden de volgende zaken verwacht:

De Sanhedrin zal opnieuw worden vastgesteld (Jesaja 1:26)

Zodra hij koning is zullen de leiders van andere naties naar hem kijken voor begeleiding (Jesaja 2:4)

De hele wereld zal de ene God van Israël aanbidden (Jesaja 2:11-17)

Kwaad en tirannie zal niet in staat zijn om op te staan ​​voor zijn leiderschap (Jesaja 11:4)

Alle Israëlieten zullen worden teruggestuurd naar hun thuisland (Jesaja 11:12)

De dood zal worden verzwolgen tot in eeuwigheid (Jesaja 25:8)

Er zal geen honger of ziekte meer zijn en de dood zal ophouden (Jesaja 25:8)

Alle doden zullen opstaan ​​(Jesaja 26:19)

Het Joodse volk zal het eeuwige vreugde en blijdschap ervaren (Jesaja 51:11)

Naties zullen hun misstanden jegens Israël erkennen (Jesaja 52:13-53:5)

De volkeren van de wereld zullen voor de geestelijke leiding naar de Joden toewenden (Zacharia 8:23)

De verwoeste steden van Israël zullen worden hersteld (Ezechiël 16:55)

Wapens van de oorlog zullen worden vernietigd (Ezechiël 39:9)

Geen van deze zaken heeft Jezus waargemaakt. Hoe gaat jouw geloof met deze profetieën om? Worden ze eenvoudigweg genegeerd?

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 20-01-2014 16:17:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')