abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135965813
Kaartje van de huidige situatie: https://mobile.twitter.co(...)en_name=EuromaidanPR
  zondag 26 januari 2014 @ 22:14:59 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135984095
quote:
quote:
“Er is bijna geen provinciehoofdstad waar het bestuursapparaat op dit moment niet wordt bestormd of geblokkeerd of wat dan ook. Afgaande op televisiebeelden van het (niet regeringsgezinde) kanaal 24 lijkt de Maidan, het aanvankelijk vreedzame burgerprotest tegen de regering, ook in het Russisch-talige Oosten nu ‘momentum’ te krijgen.”
Ha! :D

Kanaal 24, spreekt er iemand Russisch of Oekraïens?

[ Bericht 22% gewijzigd door Papierversnipperaar op 26-01-2014 22:21:15 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 26 januari 2014 @ 22:44:59 #253
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_135986649
AFP twitterde op zondag 26-01-2014 om 22:29:17 BREAKING: Ukrainian protesters seize justice ministry in Kiev reageer retweet
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_135988225
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

Ha! :D

Kanaal 24, spreekt er iemand Russisch of Oekraïens?
Enigszins, in Sumy zijn regeringsgebouwen bezet en geblokkeerd, in Kiev idem, in Donetsk protesten en in Dnjeprpetrovsk wordt een regeringsgebouw aangevallen of iets dergelijks waarbij gewonden zijn gevallen.
Edit: ook in Charkiv protesten, in Odessa idem (maar daar ook pro-Russische protesten), Lugansk kwam ook voorbij maar daar kon ik geen chocola van maken. Simferopol idem, maar kwamen mannen met mitrailleurs en pantservoertuigen op beeld :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2014 23:17:35 ]
  zondag 26 januari 2014 @ 23:19:26 #255
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135988976
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:07 schreef J.B. het volgende:

[..]

Enigszins, in Sumy zijn regeringsgebouwen bezet en geblokkeerd, in Kiev idem, in Donetsk protesten en in Dnjeprpetrovsk wordt een regeringsgebouw aangevallen of iets dergelijks waarbij gewonden zijn gevallen.
Edit: ook in Charkiv protesten, in Odessa idem (maar daar ook pro-Russische protesten), Lugansk kwam ook voorbij maar daar kon ik geen chocola van maken. Simferopol idem, maar kwamen mannen met mitrailleurs en pantservoertuigen op beeld :P
Bedankt ;)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_135992072
ik snap er geen fuck van. wtf is er uberhaupt aan de hand daar? wie staat voor wie en wie steunt wie?
There are only 151 Pokémon.
pi_135992586
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:11 schreef Eenskijken het volgende:
ik snap er geen fuck van. wtf is er uberhaupt aan de hand daar? wie staat voor wie en wie steunt wie?
Dit is niet Syrië met een oorlog en stammen of zo :')

Heel erg kort samengevat:

Er was gepland dat Oekraïne een verdrag met de EU zou sluiten. Daardoor zou vrije handel met de EU - waaronder buurlanden Polen en Hongarije - mogelijk worden. Op het laatste moment tekende president Yanukovych dat verdrag niet, maar haalde in plaats daarvan de banden met Rusland aan. Een groot deel van de bevolking is pro-EU en een groot deel is pro-Rusland. De oppositie is pro-EU. Die riepen de mensen op om te gaan demonstreren tegen de president om hem te forceren toch Rusland de rug toe te keren. Dat ging een tijd lang goed. Op een gegeven moment kwam president Yanukovych op het briljante idee om dan maar druk te gebruiken om de betogingen neer te slaan. Gigantische politiemachten werden de straat op gestuurd en er werd in no-time een wet aangenomen met de meest absurde bepalingen om demonstreren onmogelijk te maken. Dat hielp niet.

Ondertussen escaleren confrontaties tussen 'betogers' die inmiddels gewapend met molotovcocktails, stenen, stokken en op de politie buitgemaakte wapens met hand en tand vecht tegen de ordehandhaving. Er wordt om talloze gebouwen gevochten, ministeries worden bezet en ontzet en aan beide zijden vallen honderden gewonden. Er worden zowel agenten als betogers door de andere partij gekidnapt en ernstig mishandeld en het aantal doden staat op 3 (volgens de regering) tot 7 (volgens de oppositie).
pi_135992814
Wat nog niet genoemd is dat oekraine sinds 2008 eigenlijk failliet is; en dat de president probeert om met steun van de eu of rusland de eindjes aan elkaar te knopen
pi_135992861
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:29 schreef arjan1112 het volgende:
Wat nog niet genoemd is dat oekraine sinds 2008 eigenlijk failliet is; en dat de president probeert om met steun van de eu of rusland de eindjes aan elkaar te knopen
En dat Oekraïne nog geen 25 jaar bestaat en de meeste burgers dus zijn opgegroeid in Sovjet Rusland. De jonge generatie die nu op straat staat is dat niet. Maar ja, ik zei er niet voor niets bij dat het een korte samenvatting is. :P
  maandag 27 januari 2014 @ 09:40:38 #260
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135996856
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 00:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is niet Syrië met een oorlog en stammen of zo :')

Heel erg kort samengevat:

Er was gepland dat Oekraïne een verdrag met de EU zou sluiten. Daardoor zou vrije handel met de EU - waaronder buurlanden Polen en Hongarije - mogelijk worden. Op het laatste moment tekende president Yanukovych dat verdrag niet, maar haalde in plaats daarvan de banden met Rusland aan. Een groot deel van de bevolking is pro-EU en een groot deel is pro-Rusland. De oppositie is pro-EU. Die riepen de mensen op om te gaan demonstreren tegen de president om hem te forceren toch Rusland de rug toe te keren. Dat ging een tijd lang goed. Op een gegeven moment kwam president Yanukovych op het briljante idee om dan maar druk te gebruiken om de betogingen neer te slaan. Gigantische politiemachten werden de straat op gestuurd en er werd in no-time een wet aangenomen met de meest absurde bepalingen om demonstreren onmogelijk te maken. Dat hielp niet.

Ondertussen escaleren confrontaties tussen 'betogers' die inmiddels gewapend met molotovcocktails, stenen, stokken en op de politie buitgemaakte wapens met hand en tand vecht tegen de ordehandhaving. Er wordt om talloze gebouwen gevochten, ministeries worden bezet en ontzet en aan beide zijden vallen honderden gewonden. Er worden zowel agenten als betogers door de andere partij gekidnapt en ernstig mishandeld en het aantal doden staat op 3 (volgens de regering) tot 7 (volgens de oppositie).
Wat ik niet snap is.
waarom niet vriendjes worden met beide zowel EU als Mother Russia.
Er valt toch vast wel tot een overeenkomst te komen :)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135997467
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wat ik niet snap is.
waarom niet vriendjes worden met beide zowel EU als Mother Russia.
Er valt toch vast wel tot een overeenkomst te komen :)
Nee, de EU heeft uitdrukkelijk aangegeven er geen enkel probleem mee te hebben maar dictator Poetin wil het absoluut niet.
  maandag 27 januari 2014 @ 10:10:24 #262
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135997588
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:05 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nee, de EU heeft uitdrukkelijk aangegeven er geen enkel probleem mee te hebben maar dictator Poetin wil het absoluut niet.
Drom, misschien gewoon ff met m rond de tafel gaan zitten flesje wodka en paar joints en wat strippers valt er vast wel met m te praten, :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_136003555
http://www.dumpert.nl/med(...)overheidsgebouw.html

Check vanaf 1:20, heb de politie zelden zo passief gezien.
Check vanaf 3:28
pi_136032798
Wat een herrie op het plein. Het lijkt wel of ze bomen aan het omzagen zijn.?
pi_136033376
Linkje?
pi_136033667
Komende nachten houden ze trouwens van temperaturen van -25... Echt niet voor te stellen gewoon.
pi_136041934
Premier Oekraïne treedt af

quote:
KIEV -
De Oekraïense premier Mykola Azarov heeft zijn ontslag ingediend. Dat heeft de regering dinsdag in Kiev laten weten. Hij trad af vóór de stemming van het parlement over een motie van wantrouwen tegen de regering. Het Oost-Europese land is al weken middelpunt van gewelddadige confrontaties tussen demonstranten en de politie.

De 66-jarige Azarov wil met zijn vrijwillige terugtreden helpen om een oplossing te vinden voor de crisis in het land. ,,Ik heb persoonlijke de beslissing genomen om de president te vragen mijn ontslag te accepteren'', aldus Azarov in een verklaring. In Oekraïne wordt al wekenlang geprotesteerd tegen de regering en president Viktor Janoekovitsj.
Oekraïne is na de val van de Sovjet-Unie in 1991 onafhankelijk, maar politiek sterk verdeeld. In het westen van Oekraïne wil de bevolking graag dat het land zich bij de Europese Unie aansluit, terwijl het oosten, waar Russisch de voertaal is, pleit voor sterke banden met Rusland.
Bron
pi_136043432
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:12 schreef stoeltafel het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)overheidsgebouw.html

Check vanaf 1:20, heb de politie zelden zo passief gezien.
Check vanaf 3:28
Ik snap niet waarom de politie niet gewoon gaat schieten.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_136045080
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:15 schreef Kirov het volgende:

[..]

Wanneer dat zou gebeuren heb je binnen de kortste keren dus echt de poppen aan het dansen, en spreek je over een burgeroorlog.
Dus ik begrijp heel goed waarom men niet schiet.
pi_136045100
quote:

[..]

Omdat ze hetzelfde vinden als de demonstranten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_136045170
quote:

[..]

Omdat ze geen Syrië/Joegoslavië 2.0 willen.
pi_136046597
Eigenlijk moet Oekraine toch gewoon opgesplitst worden in een west en oost? Of wilt niemand dat daar?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_136051016
ok de premier is afgetreden; de president heeft de anti-demonstratie wet ingetrokken wanneer treed ie af en schrijft ie verkiezingen uit ? Dat is denk ik voldoende om de protesten te doen stoppen.
pi_136058024
quote:

[..]

Burgeroorlog, gezien het westen dan de rebellen gaat bewapenen met wapens..
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')