abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133902203
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:47 schreef MissBliss het volgende:
Nou, ik ga op pad. Een kat vangen :Y)
Succes ^O^
pi_133902490
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:39 schreef indaha het volgende:

[..]

Stuur mij de wind maar en doe de sneeuw maar in het hoge noorden, volgens mij houdt Q wel van sneeuw :P
Bah Puala , dat is niet leuk werken -O-
Adnap beterschap met het wattenhoofd :*
Qwea succes met Boe vandaag :*
Candaasje wat stom, hopelijk wordt het snel opgelost en kun je je concentreren op je nieuwe opleiding :*
Umberto O+
Nog geen Kittynieuws MB , de duimen draaien door :*

Hier redelijk goed nieuws over schoonvader, hij heeft geen levensbedreigende dingen maar wel atrofie van de hersenen.
Dit is een soort slijtage/ veroudering van de hersenen die iedereen krijgt die een hoge leeftijd haalt, alleen het ligt er maar net aan waar in de hersenen of je er last van krijgt en wat dan minder gaat functioneren.
Er valt ook niets aan te doen, je moet er mee leren leven en je leven op aanpassen.
Hij heeft een geweldige dokter die hem de MRI helemaal heeft uitgelegd en heeft laten zien dat er niets zat wat er niet hoorde want daar had mijn schoonvader (en wij ook natuurlijk) al weken over lopen piekeren .
We hebben allemaal een traantje gelaten en waren zo opgelucht *O*
Toch redelijk goed nieuws, fijn! :)
Maar de atrofie verklaart ook de uitval?
pi_133902613
Goeiemorgen! Allereerst succes MB met het vangen van Kitty! Candaasje wat een gedoe met je diploma zeg, pff, daar zou ik ook gek van worden. En fijn om te lezen van schoonpapa van indaha!

Daarnet een what the flying fuck momentje. Was net uit de douche en aangekleed toen de deurbel ging. Ik open doen, staat er een mevrouw aan de deur die vraagt of de buurman toevallig die en die is, en of ie daadwerkelijk naast mij woont. Ik zeg ja, wonen is een groot woord, hij is er bijna nooit, woont schijnbaar eigenlijk bij zijn vriendin in een andere stad, en ja, dit huurt ie en gebruikt ie waarschijnlijk als opslag ofzo.

Dacht dat het een mevrouw van de woningstichting was, maar ze legde uit dat ie een aanhanger van haar gejat heeft :D Of naja, in ieder geval geleend, maar hij zou hem vrijdag terug brengen, maar niks gezien of gehoord. Telefonisch is ie ook niet te bereiken. Dus toen vertelde ik haar dat ik dat niet zo vreemd vond, de politie al een keer een inval heeft gedaan, en vorige week zeiden de werklui dat ie tegen hun had gezegd dat ie een wietplantage heeft gehad. Nou, dan ga ik maar aangifte doen, zei ze. Ik zeg heel verstandig.

Het is heerlijk rustig zo, maar heb toch liever dat er gewoon een normaal gezinnetje naast me woont hoor. Of een lekker wijf :P Onderburen zouden het ook niet erg vinden, aangezien ie daar ook al eens een fiets uit de tuin heeft gejat.
pi_133902630
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:43 schreef MissBliss het volgende:
Nee, nog geen Kittynieuws... Ik ga nu naar de tuin van een mevrouw die haar misschien gezien heeft. Wie weet! O+
En er is vannacht wel een kat op het balkon geweest want het eten is opgegeten. Maar geen idee of dat Kitty was, dan heeft ze iig niet gemauwd.

Het is waarschijnlijk de egel van Disana :@
pi_133902635
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:05 schreef Oognip het volgende:

[..]

Toch redelijk goed nieuws, fijn! :)
Maar de atrofie verklaart ook de uitval?
Ja , hij heeft geen moeite met het praten maar wel met het maken van zinnen bijvoorbeeld , je ziet hem gewoon denken over ieder woord.
En hij heeft bv geen algehele uitval van zijn hand , hij kan hem bewegen maar als hij zijn hand moet draaien om er iets op te leggen dan krijgt hij die hele draai niet voor mekaar.
En met lopen ook , hij kan lopen , maar hij wijkt naar links af .
Het zijn hele bepaalde dingen die hij niet meer kan
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_133902679
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:11 schreef Queller het volgende:

[..]

o|O , ik dacht dat ze die ineen bos uit hadden gezet en niet in een binnentuin :P
pi_133902702
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:39 schreef indaha het volgende:

Hier redelijk goed nieuws over schoonvader, hij heeft geen levensbedreigende dingen maar wel atrofie van de hersenen.
Dit is een soort slijtage/ veroudering van de hersenen die iedereen krijgt die een hoge leeftijd haalt, alleen het ligt er maar net aan waar in de hersenen of je er last van krijgt en wat dan minder gaat functioneren.
Er valt ook niets aan te doen, je moet er mee leren leven en je leven op aanpassen.
Hij heeft een geweldige dokter die hem de MRI helemaal heeft uitgelegd en heeft laten zien dat er niets zat wat er niet hoorde want daar had mijn schoonvader (en wij ook natuurlijk) al weken over lopen piekeren .
We hebben allemaal een traantje gelaten en waren zo opgelucht *O*
Wat fijn! Nog lullig genoeg, maar in elk geval niets heel dringend fataals. Of hoe zeg je dat...
Kusje :*
pi_133902737
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:14 schreef Queller het volgende:

[..]

Wat fijn! Nog lullig genoeg, maar in elk geval niets heel dringend fataals. Of hoe zeg je dat...
Kusje :*
Kusje terug :* en nu ga ik eens wat nuttigs doen , denk ik :@
pi_133902845
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:11 schreef indaha het volgende:

[..]

Ja , hij heeft geen moeite met het praten maar wel met het maken van zinnen bijvoorbeeld , je ziet hem gewoon denken over ieder woord.
En hij heeft bv geen algehele uitval van zijn hand , hij kan hem bewegen maar als hij zijn hand moet draaien om er iets op te leggen dan krijgt hij die hele draai niet voor mekaar.
ik wens je heel veel sterkte toe en wees blij dat hij nog leeft.

ik ben in Kerststemming (zie UI)
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_133902894
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:11 schreef indaha het volgende:

[..]

Hm... Hoe gaat het nu verder? Kan hij gewoon thuis blijven wonen, wat wordt de behandeling etc?
  woensdag 4 december 2013 @ 11:23:08 #211
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_133902915
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:11 schreef Queller het volgende:

[..]

Heb ik weer :{
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 4 december 2013 @ 11:25:21 #212
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_133902966
Best koud zo! Nog geen kat gespot.

Oh en Umberto stond er nog maar nu met gele paraplu.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_133902976
quote:
9s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:23 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Dan duurt het maar 5 weken voor je d'r terug hebt :@ (of hoe lang duurde dat)
  woensdag 4 december 2013 @ 11:42:02 #214
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_133903473
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dan duurt het maar 5 weken voor je d'r terug hebt :@ (of hoe lang duurde dat)
:'(
Ziggy played guitar
pi_133903594
Nip, plaag Bliss niet zo :6
Werewolf
pi_133903644
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:17 schreef Puala het volgende:
Potverdorie. Ik vind even mijn werk helemaal niet leuk ;( :'(

Vanuit de ICT ondersteunen we meerdere bedrijven. Bij bedrijf 1 zijn er afgelopen donderdag 65-70 per direct op straat gezet. Daarvan heb ik gister een zooitje werkplekken op mogen ruimen en terug mogen krijgen enz. Administratief afhandelen samen met collega.. Ben ik vandaag bij Bedrijf 2 (daar werk ik meer voor)... en daar zijn vanmorgen zo'n 50 mensen bij elkaar geroepen dat 25% ergens anders werk kan krijgen, 25% ander werk in het bedrijf en dat 50% er uit moet.

Het lijkt even alsof het keer op keer op keer komt. Want er is gewoon bekend dat er nog meer van dit soort bijeenkomsten zijn :'(
Dat is wel een naar sfeertje -O- hopelijk lukt het om thuis het een beetje van je af te zetten.

MB succes weer vandaag!
  woensdag 4 december 2013 @ 11:48:46 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133903679
Aaaaaahw. Boe is nu onder zeil. Hij krijgt nu de injecties
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_133903701
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef MissBliss het volgende:

[..]

:'(
Grapje he O+
pi_133903731
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:48 schreef Qwea het volgende:
Ik hoop dat het werkt!

Ik ga zo naar de kapper maar ik weet niet wat ik moehoeeet :P
pi_133903854
quote:
aaw, hopelijk ziet hij niet te hard af. succes.

ik wilde net vragen hoe het nu is. dus bij deze ;)
Werewolf
  woensdag 4 december 2013 @ 11:55:12 #221
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_133903879
Thanks sarabi!
Succes met Baloe Q!
Ziggy played guitar
pi_133903921
quote:
Succes!
pi_133903946
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:49 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik hoop dat het werkt!

Ik ga zo naar de kapper maar ik weet niet wat ik moehoeeet :P
Spannend *O*
Ik heb besloten vanaf deze maand zelf mijn haar te doen, aangezien de kapper het toch nooit op de manier doet die ik wil en het ook nog eens superduur is.
pi_133904354
quote:
9s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:23 schreef MissBliss het volgende:

Ja. Denk je dat je alles hebt gehad.... -O-
quote:
11s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:25 schreef MissBliss het volgende:
Oh en Umberto stond er nog maar nu met gele paraplu.
Ga eens vragen wat ie in de straat staat te doen!

Maar ff zonder gekkigheid: wij vinden het koud, maar katten kunnen echt wel wat hebben. Als je zorgt dat er regelmatig voldoende voer staat, dan kan ze in elk geval eten als ze dat wil (vergeet niet ook een bakje water neer te zetten en hou in de gaten of het niet bevriest).

Gek idee... : als er blijkbaar een kat op je balkon komt, kan je wellicht een vangkooi op je balkon zetten...
pi_133905230
wie is toch die Umberto? ik ken alleen Umberto Tozzi.

en nogmaals, arme Kitty. zo alleen in de grote boze wereld
Werewolf
  woensdag 4 december 2013 @ 12:45:21 #226
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_133905319
Ze was het niet ;(
Ziggy played guitar
pi_133905325
quote:
2s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:45 schreef MissBliss het volgende:
Ze was het niet ;(
aaaaaaahw arme jij :*
Werewolf
  woensdag 4 december 2013 @ 12:47:26 #228
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_133905375
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:12 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja. Denk je dat je alles hebt gehad.... -O-

[..]

Ga eens vragen wat ie in de straat staat te doen!

Maar ff zonder gekkigheid: wij vinden het koud, maar katten kunnen echt wel wat hebben. Als je zorgt dat er regelmatig voldoende voer staat, dan kan ze in elk geval eten als ze dat wil (vergeet niet ook een bakje water neer te zetten en hou in de gaten of het niet bevriest).

Gek idee... : als er blijkbaar een kat op je balkon komt, kan je wellicht een vangkooi op je balkon zetten...
Ja ik zal het vanavond met Re overleggen. Of misschien een nachtje opblijven om te kijken welke kat het is. Maar als zij het was vind ik het raar dat ze niet ging mauwen voor de deur want dat moet ze toch herkennen als thuis.
Ziggy played guitar
pi_133905391
quote:
Ze was het niet ;(
kut :(
pi_133905587
quote:
Ze was het niet ;(
Balen -O-
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:20 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik wens je heel veel sterkte toe en wees blij dat hij nog leeft.

ik ben in Kerststemming (zie UI)
Mooi ^O^
Ik wacht tot vrijdag met mijn kerstpoes O+

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:22 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hm... Hoe gaat het nu verder? Kan hij gewoon thuis blijven wonen, wat wordt de behandeling etc?
Ja hij kan gewoon thuis blijven, ze hebben al een traplift en andere aanpassingen vanwege schoonmoeder.
Hij krijgt thuiszorg voor de persoonlijke verzorging en poetshulp hadden ze al.
Verder valt er niet zoveel aan te doen, fysio krijgt hij en er komt nog een maatschappelijk werkster om te zien welke zaken zijn leven kunnen vergemakkelijken, want het wordt een hele aanpassing voor hem want hij was altijd bezig en nog heel fit.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Spannend *O*
Ik heb besloten vanaf deze maand zelf mijn haar te doen, aangezien de kapper het toch nooit op de manier doet die ik wil en het ook nog eens superduur is.
Dat probleem heb ik ook altijd, maar als ik het zelf moet doen houd ik uiteindelijk stekeltjes over ben ik bang :P
pi_133905659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:54 schreef indaha het volgende:

[..]

Dat probleem heb ik ook altijd, maar als ik het zelf moet doen houd ik uiteindelijk stekeltjes over ben ik bang :P
Dat hoop ik toch niet bij mij :D
Bij mij gaat het alleen maar om bijpunten (dat kan mijn vriend doen) en verven (wil wel zorgen dat ik wat extra voedende maskers heb dan).
Met kerst vraag ik een kappersschaar *O*
pi_133906389
Aaargh, sommige van de banners aan de zijkant vouwen nu uit ;( Nog irritanter dan dat ding beneden
pi_133907496
Ik ben niet in de wieg gelegd als dichtpiet, merk ik :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 december 2013 @ 14:39:19 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133908810
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben niet kieskeurig, ik neem al genoegen met iemand die in Duitsland woont... hoi Rewimo! :D :P
Kom maar op hoor, ik ben niet bang voor een metertje sneeuw :7
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 4 december 2013 @ 14:44:03 #235
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_133908958
Indaha, fijn dat het relatief meevalt, al verandert er wel het nodige voor hem :*

MB, ik hoop dat Kitty zich gauw laat zien en vooral vangen!

Het wordt hier weer hartstikke mistig. Adnap o|O hou die watten bij je!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 4 december 2013 @ 14:58:34 #236
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133909440

aaahw, versufte BoeBoe
pi_133909503
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:58 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]
aaahw, versufte BoeBoe
O+ :*
Werewolf
pi_133910311
Boe O+

M-B, ik hoop van harte dat jullie Kitty nog te pakken krijgen met de weersvoorspellingen voor morgen :{

Indaha, hoewel niet levensbedreigend toch ook geen prettig nieuws. Fijn dat de voorzieningen er zijn en de zorg er al is :*
(ik heb overigens ook hersenastrofie, al heel wat jaren maar jouw schoonpaps is wat ouder dus dat tekent misschien sneller, hopelijk valt het mee en kan hij straks toch zo veel mogelijk op zijn manier zijn ding weer doen)

[ Bericht 4% gewijzigd door knoblaucha6 op 04-12-2013 15:49:47 (rare zin...) ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_133910433
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:03 schreef Candaasje het volgende:
Ik ben niet in de wieg gelegd als dichtpiet, merk ik :')
Nou én, hoe rommeliger de gedichten hoe leuker ze zijn. *O*
Ik heb náchten op het gedicht gezeten en heb van ellende het zelf maar een soort van goed gekeurd, het is een dráák van een gedicht maar wel met de beste bedoelingen en een potje goed hart.
Ik word blij
van knullige rijmelarij.
Wat is een gedicht
zonder lach op je gezicht? _O-
pi_133910449
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:39 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Kom maar op hoor, ik ben niet bang voor een metertje sneeuw :7
Lawapper jij eens even fijn op met je metertje sneeuw :(
pi_133910526
quote:
[ afbeelding ]
aaahw, versufte BoeBoe
Awwww... Boe! O+ Hopelijk voelt meneer Beer zich snel weer beter.

En goed nieuws voor Indaha! *O*

En verder heb ik niet bijgelezen, dus verse amandelstaaf (alweer ja :@ ) voor iedereen!
pi_133910746
Ik moest nog een pakje inpakken voor een vrouwtje in het verzorgingshuis. En ik had heel mooi lint, mét, zo bleek na de (nogal statische) folie er af gehaald te hebben, glitters, héél veel glitters. En ik had vanmorgen nou nét mijn witte keuken gesopt.........
Het lint én dus de glitters zijn rood, afijn, ik heb dus nu ineens een hele andere keuken dan vanmorgen :')
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 december 2013 @ 16:11:37 #243
163650 Greys
pi_133911764
quote:
[ afbeelding ]
aaahw, versufte BoeBoe
Ahhhh O+

Hoe is het gegaan, moest ie lang onder narcose?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 4 december 2013 @ 16:29:35 #244
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133912442
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ahhhh O+

Hoe is het gegaan, moest ie lang onder narcose?
Hij heeft een roesje gehad, geen volledige narcose gelukkig. Tussen de 1ste prik en de wakker worden prik zat denk ik zo'n 15 min.

Zijn knietjes zijn ingespoten (en geschoren :') ) en zijn rug ook nog een keer. Ik moet vrijdag bellen hoe het gaat. Hij moet vanaf eigenlijk vandaag beginnen met de nieuwe pijnstilling, maar ik kon NERGENS een apotheek vinden die het per handen in de juiste dosering kon maken, uiteindelijk 1 in Alkmaar gevonden en dat is morgen om half 6 klaar.

Als deze injecties niet werken heeft IRAP volgens Lorenzo ook geen zin. Dan is het of een TPLO (die operatie) of pijnstillers en kijken hoelang hij het daar mee doet.

Als de injecties wel effect hebben moeten we het geloof ik 1x per maand herhalen. Dus, iedereen even hopen en duimen dat we volgende maand weer een afspraak mogen maken, want dan helpen de injecties!
  woensdag 4 december 2013 @ 16:31:04 #245
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133912505
En greys, was jij dat nou die zich ergens (geen idee meer waar) afvroeg of je losse braadzakken kon krijgen?

Stond net bij de action, 6 stuks 1,79.
  woensdag 4 december 2013 @ 16:32:39 #246
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_133912563
ooh en wat Lorenzo ook nog zei toen ik vroeg naar acupunctuur : Dat kan zeker werken, zeker voor de rug.

Kreeg een briefje mee van... jawel... Brenda Ooms (kwam Maes toen ook al mee). Dus, dat binnenkort ook maar ff inplannen. Maar eerst ff rustig kijken hoe die injecties uitpakken.
pi_133912903
Mama_mia gaat verhuizen ;( Ik vind dat echt zó kut :(
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 december 2013 @ 17:00:19 #248
163650 Greys
pi_133913555
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hij heeft een roesje gehad, geen volledige narcose gelukkig. Tussen de 1ste prik en de wakker worden prik zat denk ik zo'n 15 min.

Zijn knietjes zijn ingespoten (en geschoren :') ) en zijn rug ook nog een keer. Ik moet vrijdag bellen hoe het gaat. Hij moet vanaf eigenlijk vandaag beginnen met de nieuwe pijnstilling, maar ik kon NERGENS een apotheek vinden die het per handen in de juiste dosering kon maken, uiteindelijk 1 in Alkmaar gevonden en dat is morgen om half 6 klaar.

Als deze injecties niet werken heeft IRAP volgens Lorenzo ook geen zin. Dan is het of een TPLO (die operatie) of pijnstillers en kijken hoelang hij het daar mee doet.

Als de injecties wel effect hebben moeten we het geloof ik 1x per maand herhalen. Dus, iedereen even hopen en duimen dat we volgende maand weer een afspraak mogen maken, want dan helpen de injecties!
Mijn bazin moest de eerste keer na een week terug, toen na een maand, toen na twee maanden en nu om het half jaar. Dus stel dat ze werken hoop ik dat het bij jullie straks ook eens per half jaar is! :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 december 2013 @ 17:00:52 #249
163650 Greys
pi_133913575
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:31 schreef Qwea het volgende:
En greys, was jij dat nou die zich ergens (geen idee meer waar) afvroeg of je losse braadzakken kon krijgen?

Stond net bij de action, 6 stuks 1,79.
Dankjewel! Ik vond ze toevallig bij de Jumbo, ongeveer dezelfde prijs, 1,89 geloof ik voor 5 of 6.
Dan haal ik ze volgende keer bij de Action!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 december 2013 @ 17:01:29 #250
163650 Greys
pi_133913593
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 16:41 schreef Oognip het volgende:
Mama_mia gaat verhuizen ;( Ik vind dat echt zó kut :(
Nou dat kan ik me voorstellen dat dat kut voor je is! :o

Waarom gaat ze eigenlijk verhuizen? :@
Ik dacht dat ze daar best goed en fijn zat?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')