"We believe Bitcoin can become a major means of payment for e-commerce and may emerge as a serious competitor to traditional money transfer providers," wrote Bank of America currency strategist David Woo in a 14-page note to clients this morning. "As a medium of exchange, Bitcoin has clear potential for growth, in our view."quote:Op donderdag 5 december 2013 14:43 schreef Scorpie het volgende:
http://www.businessinside(...)e-on-bitcoin-2013-12
Goed nieuws.
Vooral dit stukje hier, niet in my view, maar in our view.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:58 schreef Tourniquet het volgende:
Bitcoin has clear potential for growth, in our view."
https://localbitcoins.com/,bij deze gast .quote:Op donderdag 5 december 2013 15:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]Waar koop je ze voor die prijs?
Ik was eerderquote:Op donderdag 5 december 2013 16:56 schreef WammesWaggel het volgende:
RTL Z De Kijker Aan Zet
Gaat morgen over de BTC
Super interessant inderdaad.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vanaf 7:50. Erg nice.
Daarna nog wat over IJsland en dat zij hun eigen munt moeten lanceren (IceCoin) en als laatste Arjen Kamphuis (bekende ITer) te gast, waar ze praten over Bitcoin.
quote:Op donderdag 5 december 2013 18:43 schreef henk3412 het volgende:
iemand wil me ltc sturen, maar er staat in me wallet software, niet gesynchroniseerd, en dat synchroniseren duurt erg lang. aan wat zou het kunnen liggen, dat ik niks ontvang?
Nulletje vergeten?quote:Op donderdag 5 december 2013 14:58 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Net mijn 1ste Bitcoin gekocht (0.105 BTC voor ¤10),ben benieuwd allemaal.![]()
Pas 7 maanden later begonnen met Bitcoin(wilde het al in afgelopen Mei doen),beetje verwarrend voor een beginner.![]()
Gewoon erg lang wachten tot alles gesynchroniseerd is. Geduld is een schone zaak.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:43 schreef henk3412 het volgende:
iemand wil me ltc sturen, maar er staat in me wallet software, niet gesynchroniseerd, en dat synchroniseren duurt erg lang. aan wat zou het kunnen liggen, dat ik niks ontvang?
er staat nu, 10 weken achterquote:Op donderdag 5 december 2013 18:50 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Gewoon erg lang wachten tot alles gesynchroniseerd is. Geduld is een schone zaak.
Ja wachten tot het 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 weken achter, en uiteindelijk gesynchroniseerd wordt dus.quote:
quote:Op donderdag 5 december 2013 18:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja wachten tot het 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 weken achter, en uiteindelijk gesynchroniseerd wordt dus.
okequote:
Nog wat achtergrond wie dit gezegd heeft en waarom dat wel een "ding" is:quote:Op donderdag 5 december 2013 14:58 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
"We believe Bitcoin can become a major means of payment for e-commerce and may emerge as a serious competitor to traditional money transfer providers," wrote Bank of America currency strategist David Woo in a 14-page note to clients this morning. "As a medium of exchange, Bitcoin has clear potential for growth, in our view."
Leuk om te horen! Hou ons op de hoogte als je dat wilt.quote:Op donderdag 5 december 2013 20:40 schreef µ het volgende:
Net met snapcard wat besteld bij amazon.co.uk. Ben erg benieuwd.
Ga ik doenquote:Op donderdag 5 december 2013 20:52 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Leuk om te horen! Hou ons op de hoogte als je dat wilt.
Ik vind alleen de maximum market cap van 15 miljard wat vreemd...quote:Op donderdag 5 december 2013 14:43 schreef Scorpie het volgende:
businessinsider.com/baml-initiates-coverage-on-bitcoin-2013-12
Goed nieuws.
Hoezo eigenlijk? Het blijft natte-vingerwerk (quote:Op donderdag 5 december 2013 21:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik vind alleen de maximum market cap van 15 miljard wat vreemd...
"Is Bitcoin a bubble?" asked Woo. "Assuming Bitcoin becomes (1) a major player in both e- commerce and money transfer and (2) a significant store of value with a reputation close to silver, our fair value analysis implies a maximum market capitalization of Bitcoin of $15bn (1BTC = 1300 USD). This suggests that the 100 fold increase in Bitcoin prices this year is at risk of running ahead of its fundamentals."
Wereldwijd gezien is 15 miljard niets. En de waarde van een Bitcoin is direct afhankelijk van hoeveel geld zich in het Bitcoin systeem bevindt op een bepaald moment. Wanneer Bitcoin de grootste wereldwijde betaaloptie wordt, dan zal er op een bepaald moment wel meer dan 15 miljard in omgaan.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoezo eigenlijk? Het blijft natte-vingerwerk (), maar ik denk dat als je reëel bent dat bitcoin nu zeker wel ahead of its fundamentals zit, kortom; de koers is nu wat te hoog.
Mjah, de vraag blijft of dat ooit gaat gebeuren, voor dit moment is juist de hoge en fluctuerende koers een probleem. Ik ga niet iets met BTC betalen, als diezelfde BTC morgen zo maar 10 of 20% meer of minder waard kan zijn. Dus de waarde is nu vooral gebaseerd op speculatie. Mensen zien de hoge koers, en de harde stijging, en willen een graantje meepikken.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wereldwijd gezien is 15 miljard niets. En de waarde van een Bitcoin is direct afhankelijk van hoeveel geld zich in het Bitcoin systeem bevindt op een bepaald moment. Wanneer Bitcoin de grootste wereldwijde betaaloptie wordt, dan zal er op een bepaald moment wel meer dan 15 miljard in omgaan.
In dat rapport wordt die mogelijkheid serieus genomen, Bitcoin als het leidende wereldwijde betaalsysteem. Als er op een bepaald moment 100 miljard in omgaat en er zijn 13 miljoen Bitcoins, dan moet de prijs gewoon automatisch omhoog.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:06 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mjah, de vraag blijft of dat ooit gaat gebeuren, voor dit moment is juist de hoge en fluctuerende koers een probleem. Ik ga niet iets met BTC betalen, als diezelfde BTC morgen zo maar 10 of 20% meer of minder waard kan zijn. Dus de waarde is nu vooral gebaseerd op speculatie. Mensen zien de hoge koers, en de harde stijging, en willen een graantje meepikken.
Denk dat je het ook meer moet zien als financieel product, net zoals goud. Met goud kun je ook niet direct bij een winkel betalen maar mensen investeren er wel in omdat ze hier een waarde aan hechten.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:17 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
In dat rapport wordt die mogelijkheid serieus genomen, Bitcoin als het leidende wereldwijde betaalsysteem. Als er op een bepaald moment 100 miljard in omgaat en er zijn 13 miljoen Bitcoins, dan moet de prijs gewoon automatisch omhoog.
Je moet wel onderscheid maken tussen Bitcoin als betaalsysteem en Bitcoin als valuta. Als valuta is het nog niet geschikt door de fluctuaties maar de prijs van een Bitcoin is niet belangrijk als je het gebruikt als betaalsysteem.
15 bln market cap is leuk, maar lang niet alle 12 mlj BitCoins zitten in de handel, dus de prijs per stuk moet verder omhoog.quote:Op donderdag 5 december 2013 21:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hoezo eigenlijk? Het blijft natte-vingerwerk (), maar ik denk dat als je reëel bent dat bitcoin nu zeker wel ahead of its fundamentals zit, kortom; de koers is nu wat te hoog.
quote:0.8.6 accept-into-block
Increase the default -maxblocksize to 350,000 bytes. Increase the default space for high-priority transactions to 30,000 bytes. WHY: accomodate higher transaction volume, and to measure what percentage of hashing power simply goes along with defaults.
Leuk artikel, ik wist niet dat het zo booming was in Berlijn.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:16 schreef Bo.S het volgende:
Positief krantenartikel in Brabants Dagblad vandaag:)
[ afbeelding ]
Edit: ff ergens anders uploaden
Ah nice. Ik hield die transaction volume al een tijdje in de gaten. We zaten gemiddeld op 1 transactie per seconden terwijl de max 7 is. Ben benieuwd wat de nieuwe max is.quote:Op vrijdag 6 december 2013 09:52 schreef Maxbet het volgende:
Nieuwe BitcoinQT release candidate, met aangepaste fee structuur en blocksize![]()
http://sourceforge.net/pr(...)/bitcoin-0.8.6/test/
[..]
En toch: het grote probleem met bitcoin is dat een klein deel van de deelnemers een zeer groot deel bezit. Dat maakt dat diegenen er enorm veel belang bij hebben dat anderen instappen. Voor een "bitcoin economie" zou het veel beter zijn als er een redelijke verdeling "van welvaart" is om mee te beginnen. Probleem daarmee is natuurlijk dat je op die manier geen virtual currency kan opzetten, omdat de eerste deelnemers er niets mee opschieten.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:16 schreef Bo.S het volgende:
Positief krantenartikel in Brabants Dagblad vandaag:)
[ afbeelding ]
Edit: ff ergens anders uploaden
Wat is de verdeling van de goudvoorraad? Die verdeling is nog wel schever.quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En toch: het grote probleem met bitcoin is dat een klein deel van de deelnemers een zeer groot deel bezit. Dat maakt dat diegenen er enorm veel belang bij hebben dat anderen instappen. Voor een "bitcoin economie" zou het veel beter zijn als er een redelijke verdeling "van welvaart" is om mee te beginnen. Probleem daarmee is natuurlijk dat je op die manier geen virtual currency kan opzetten, omdat de eerste deelnemers er niets mee opschieten.
twitter:chijs twitterde op vrijdag 06-12-2013 om 08:43:35Good article about what Bitcoin entrepreneurs in China think about the new PBOC regulations (hint: not negative!) http://t.co/hiVzqiDFQK reageer retweet
quote:We suggest a protocol modification to the block chain that securely allows blocks to be generated around once per second, can handle over 200 transactions per second at these rates, and consumes under 0.5 MBps in terms of bandwidth (less at lower rates than 200 TPS). All of this with no increased susceptability to 50% attacks. This essentially solves the problem that caused Satoshi to set the 10 minute target for the block creation rate. We also analyze the number of transactions per second Bitcoin can handle with and without our modification. We note that block propagation times are the primary obstacle for scalability.
Ik had hem al vluchtig doorgelezen toenstraks. Tot nu toe zie ik nog geen peer reviews van mensen die 1 ervaring hebben met het reviewen van academische papers en 2 verstand hebben van de techniek. Dus ik wacht nog even met een definitieve mening vormen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:05 schreef Tourniquet het volgende:
Wat denken jullie hiervan?
http://www.cs.huji.ac.il/~avivz/pubs/13/btc_scalability_full.pdf
https://bitcointalk.org/index.php?topic=359582.msg3274963
tl;dr:
[..]
Da's wel een toffe mogelijke ontwikkeling. Dat er vanwege de gemoeide belangen minder risico's met Bitcoin genomen kunnen worden, en dat de altcoins hiervan profiteren door snellere innovatie. Wat dan weer mogelijk kan zorgen dat Bitcoin wordt ingehaald.quote:Op vrijdag 6 december 2013 14:15 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Gedacht na vluchtig doorlezen: niet iets om in de Bitcoin blockchain te willen implementeren, je kunt niet zomaar het halve protocol omver gaan werpen, misschien is dit wel iets om op het altcoin platform een test te gaan laten ondervinden. En dan is het nog het probleem van die blocksnelheid, hoewel de bandbreedte die nodig is misschien niet al te hoog is geeft lag wel problemen bij deze snelheden van de blocks imo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |