zondag als rustdag is een achterthaald concept.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:41 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Het staat je ook niet meer vrij om NEE te zeggen als je zondags niet wil werken.
Je bent het verplicht, gelovig of niet.
Ga eens onregelmatig werken en kijk wat er van je sociaal leven overblijftquote:Op dinsdag 3 december 2013 12:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
zondag als rustdag is een achterthaald concept.
Dat is net zo lijp als zeggen dat je 6 dagen per week ademt maar die ene dag niet.
Ik werk al onregelmatig.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:44 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ga eens onregelmatig werken en kijk wat er van je sociaal leven overblijft
Hier net zoquote:Op dinsdag 3 december 2013 12:45 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik werk al 8 jaar onregelmatig en zou het maar wat prettig vinden als dat wat minder random was dan met de huidige planner. Maar ik gun iedereen een vaste rustdag al komt dat mij niet altijd uit.
Dus werkgevers en bedrijven mogen bepalen dat een werknemer niet mag geloven, niet mag sporten en niet naar familie mag op zondag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is net zo lijp als zeggen dat je 6 dagen per week ademt maar die ene dag niet.
Ik vind het anders best prettig dat ik op zondag kan winkelen. Wellicht vergeet je dat sommige mensen (tot laat) werken en niet altijd zin hebben om te racen naar de supermarkt die tot 20.00 open is in sommige steden. Zaterdag komen alle gezinnen onder stenen vandaan en tussen al die drukte wil ik ook niet boodschappen doen, dus dan is de zondag ideaal voor mij.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Vergeet niet: mensen kunnen maar één keer hun geld uitgeven. Grote warenhuizen en supermarkten willen dat mensen dat bij hen doen en niet meer bij de kleine winkelier, slager, groentewinkel die eigendom van één gezin is dat ook eens wil rusten.....
Dat doen veel ouderen in appartementen rondom supermarkten en in stadscentra wel, hoor.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:55 schreef DroogDok het volgende:
Veel mensen die terug verlangen naar die heerlijke jaren '50 toen er op zondag nog echte rust heerste....
een brief die duidelijk geschreven is door een gelovige. manipulatie, dreiging en chantage om maar te zwijgen over eenzijdig mijn god hoe debiel moet je zijn om zo te reageren op iets dat je feitelijk geen drol aan gaat. dat hun de zondag als rust dag zien is best. rust lekker uit en laat degene die er anders over denken hun zondag beleven zoals ze dat willen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:51 schreef Veldkamp het volgende:
[ afbeelding ]twitter:susanlammers twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 23:40:37Nare post aan vrienden met supermarkt. Het enige wat grappig is, is de naam van de afzender. From hell. http://t.co/KDavRQE22Y reageer retweet
Ik werk zelf regelmatig 's nachts en tot 0.00 uur.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik vind het anders best prettig dat ik op zondag kan winkelen. Wellicht vergeet je dat sommige mensen (tot laat) werken en niet altijd zin hebben om te racen naar de supermarkt die tot 20.00 open is in sommige steden.
Je denkt alleen aan jezelf. "Voor mij". Denk je ook aan de eenheid, harmonie en gezamenlijk gezinsleven in een gezin? Die een ideale situatie in zondagsrust zien?quote:Zaterdag komen alle gezinnen onder stenen vandaan en tussen al die drukte wil ik ook niet boodschappen doen, dus dan is de zondag ideaal voor mij.
Het klopt dat je maar 1 keer je geld uit kan geven. Ik verkies de zondag.
Vergeet de veiligheid niet, die oudjes kunnen niet eens meer veilig over straat zonder beroofd te worden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:03 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dat doen veel ouderen in appartementen rondom supermarkten en in stadscentra wel, hoor.
En ze zitten al eenzaam in onze vliegensvlugge stress- en individualistische maatschappij. En nu ook op zondag in de onrust en zónder bezoek ("mama, parkeren is nu echt veel te duur, jammer toch? ik kom wel een andere keer met de kids, joh!")....
De jaren 1950 hadden nog een meer gezonde maatschappij met gezin, spaarzaamheid, werkzaamheid, groeiende economie (en nog onontgonnen land, technologie te ontdekken en toenemende welvaart).... Nu raken wij steeds meer kwijt. Niet alleen in de recessie, maar vooral ook immaterieel en geestelijk. Ook onze vrije gezamenlijke rustdag zondag....
Dat ze zich mocht opnaaien op zondag... Laat staan die brief schrijven...quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:05 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
een brief die duidelijk geschreven is door een gelovige. manipulatie, dreiging en chantage om maar te zwijgen over eenzijdig mijn god hoe debiel moet je zijn om zo te reageren op iets dat je feitelijk geen drol aan gaat. dat hun de zondag als rust dag zien is best. rust lekker uit en laat degene die er anders over denken hun zondag beleven zoals ze dat willen.
Ja, terug naar het gezin van de jaren 50, wat een goed idee.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:03 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dat doen veel ouderen in appartementen rondom supermarkten en in stadscentra wel, hoor.
En ze zitten al eenzaam in onze vliegensvlugge stress- en individualistische maatschappij. En nu ook op zondag in de onrust en zónder bezoek ("mama, parkeren is nu echt veel te duur, jammer toch? ik kom wel een andere keer met de kids, joh!")....
De jaren 1950 hadden nog een meer gezonde maatschappij met gezin, spaarzaamheid, werkzaamheid, groeiende economie (en nog onontgonnen land, technologie te ontdekken en toenemende welvaart).... Nu raken wij steeds meer kwijt. Niet alleen in de recessie, maar vooral ook immaterieel en geestelijk. Ook onze vrije gezamenlijke rustdag zondag....
Het gaat ook niet om dat ik wil dat ik kan winkelen, maar ik wil graag dat de winkeleigenaren de keuze hebben om wel of niet hun winkel open te gooien.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:06 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Ik werk zelf regelmatig 's nachts en tot 0.00 uur.
En ik hoef met 55 urige werkweek NIET op zondag te winkelen. Winkels zijn al lang open, zeker supermarkten hier tot 21.00 uur of zelfs 22.00 uur op zaterdagavond...
Ik zal jezelf even quoten:quote:Je denkt alleen aan jezelf. "Voor mij". Denk je ook aan de eenheid, harmonie en gezamenlijk gezinsleven in een gezin? Die een ideale situatie in zondagsrust zien?
"Ik verkies", "voor mij", "wil ik", "ik vind", "jij vergeet"... Beetje individualistisch taalgebruik. De reden van VVD, D666 en deze zondagsopening...
Want als je een dag niet werkt ga je dood. Oh nee, dat is alleen met ademen zo. He, verdorie, zit er toch een verschil tussen die twee die zo groot is dat een vergelijking niet te maken valt. Jammer he.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
je bent dus niet voor zondag als rustdag? de dag om tijd te steken in je eigen leven?quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Als parkeergeld al een reden is om ouders niet op te zoeken dan zijn er meer ernstige problemen als de zondagrust.
Precies, het is toch te schandalig voor woorden dat je betaald moet parkeren bij een supermarkt?quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:11 schreef KaheemSaid het volgende:
Als parkeergeld al een reden is om ouders niet op te zoeken dan zijn er meer ernstige problemen als de zondagrust.
juist dit dus.!quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:13 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Precies, het is toch te schandalig voor woorden dat je betaald moet parkeren bij een supermarkt?
Straks krijg je nog een bekeuring omdat de kassajuffrouw aan de klant voor je tot in detail moest uitleggen wat ze vorig weekend heeft gehoord van de buurvrouw.quote:
hahaha, dat gebeurd hier int dorp vaak zat.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:15 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Straks krijg je nog een bekeuring omdat de kassajuffrouw aan de klant voor je tot in detail moest uitleggen wat ze vorig weekend heeft gehoord van de buurvrouw.
Sorry, ik bedoel er eigenlijk niks mee.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:18 schreef Williambrons het volgende:
[..]
hahaha, dat gebeurd hier int dorp vaak zat.
maar wat bedoel je hiermee?, xD
zaterdag en zondag liever geen arbeit. niet voor mij en liever ook niet voor een ander.
dit om onze steeds asocialer wordende samenleving nog een beetje samen te houden, normen en waarden te leren.
maar als er dan echt van die mensen zijn die precies het andere willen, moeten ze daarin de vrijheid ook kunnen krijgen. ik hoop alleen dat jij jezelf dan tegenkomt met de 24/7 economie.
Nee daar was de supermarkteigenaar te laf voor, dat liet hij over aan een bekende, die nota bene directeur van de afdeling kennis en communicatie van de belastingdienst is....quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ach ja... het staat die mensen ook vrij om een brief te schrijven... ook al kan ik me niet totaal vinden in de inhoud en hun reactie of hun denkwijzes
Waar is de tijd dat je dit soort klachtenbrieven in de prullenbak gooide... nu moet je uiteraard de social media opzoeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |