Haha. of je gaat gewoon in een volksbuurt wonen (allemaal niet-gelovigen) praten we nog een keer over in de gaten houden. Weten ze zelfs wanneer ik naar de wc gaquote:Op woensdag 11 december 2013 12:25 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat het een kleine gemeenschap is, wil niet zeggen dat er niet sprake is van een forse groepsdruk binnen de meer strenge religieuze gemeenschappen. Ook 10 fundi's kunnen elkaar scherp in de gaten houden hoor.
Ja, en?quote:Op woensdag 11 december 2013 12:27 schreef paddy het volgende:
[..]
Haha. of je gaat gewoon in een volksbuurt wonen (allemaal niet-gelovigen) praten we nog een keer over in de gaten houden. Weten ze zelfs wanneer ik naar de wc ga
En ben ik het niet mee eens,quote:Op woensdag 11 december 2013 12:26 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Toch is juist nog niet zo lang geleden de bal door het kabinet bij de gemeenten gelegd.
Streng op elkaar letten is niet per se iets gelovigs.quote:
Dan nog: er is sprake van een forse groepsdruk in de streng religieuze kringen, wat ook tot uiting komt in de brief in kwestie. Het ontgaat mij derhalve volledig wat Paddy nu precies probeert te zeggen.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Streng op elkaar letten is niet per se iets gelovigs.
Opdringerig? Zo kan de bedrijfsleider dat ervaren. Intimiderend? Geloof ik dus echt niet want dan zou je in God moeten geloven en ten 2e zou je dat pas zo kunnen ervaren wanneer de kerkgemeenschap heel groot is. De bedrijfsleider weet dat die niet groot is, dus drama om nietsquote:Op woensdag 11 december 2013 12:27 schreef Rurik het volgende:
[..]
Dat met die McDonald's is net zo goed opdringerig. Ik zeg ook niet dat het verkeerd is om opdringerig te zijn, als je denkt dat je een punt hebt mag je van mij keihard actievoeren. Maar het blijft wel opdringerig en intimiderend.
Overdreven om dit alleen aan gelovigen toe te dichtenquote:
Als iemand bijvoorbeeld tegen mij zegt "Jij gaat naar de hel!", dan vind ik dat absoluut niet leuk, terwijl ik niet geloof dat die persoon gelijk heeft. Ik ervaar dat toch wel als initimiderend, dat iemand zo'n haat tegen mij heeft.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:31 schreef paddy het volgende:
[..]
Opdringerig? Zo kan de bedrijfsleider dat ervaren. Intimiderend? Geloof ik dus echt niet want dan zou je in God moeten geloven en ten 2e zou je dat pas zo kunnen ervaren wanneer de kerkgemeenschap heel groot is. De bedrijfsleider weet dat die niet groot is, dus drama om niets
Dat ik dat doe is dan ook puur een aanname van jouw kant (die nergens op is gebaseerd).quote:Op woensdag 11 december 2013 12:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Overdreven om dit alleen aan gelovigen toe te dichten
Ligt er een beetje aan. Als hij veel groter en sterker is zou ik naar een oplossing/uitweg/hulp zoeken. Als het een geliefde is, zou ik me door de opvlammende haat gekwetst voelen. Maar verder? Als water van een eend.quote:Op woensdag 11 december 2013 12:35 schreef Rurik het volgende:
[..]
Als iemand bijvoorbeeld tegen mij zegt "Jij gaat naar de hel!", dan vind ik dat absoluut niet leuk, terwijl ik niet geloof dat die persoon gelijk heeft. Ik ervaar dat toch wel als initimiderend, dat iemand zo'n haat tegen mij heeft.
http://nos.nl/artikel/590735-ah-beplakt-om-zondagsrust.htmlquote:In 's-Gravendeel, bij Dordrecht, hebben boze kerkgangers een filiaal van Albert Heijn met pamfletten beplakt. Daarin roepen ze klanten op om daar geen boodschappen meer te doen, omdat de supermarkt voortaan ook op zondag open is.
Afgelopen zondag was de Albert Heijn voor het eerst open tot ergernis van sommige kerkbezoekers. Zij vinden dat de filiaalhouder zich moet houden aan de zondagsrust.
Boycot
Mensen worden opgeroepen om boodschappen te doen in winkels die de zondagsrust wel respecteren, aldus de boze kerkgangers. In de pamfletten die zijn geplakt staat ook dat de boycot pas wordt opgeheven als de supermarkt in 's-Gravendeel niet meer op zondag opengaat.
Op de Facebook-pagina van het supermarktfiliaal staat een reactie op de plakactie. "Hopelijk staan ze mooi op de camerabeelden, zodat we die na de feestdagen, zonder enig respect voor privacy, gewoon de pers in kunnen slingeren en overal kunnen plaatsen."
Oproepen tot een boycot is prima, maar dan wel met eigen middelen, dus laat die lui lekker brieven uitprinten en rondbrengen of op de post doen in plaats van de winkel te beplakken.quote:Op woensdag 25 december 2013 23:56 schreef Paul het volgende:
Heee het is een nieuwe rage aan het worden in Nederland:
[ afbeelding ]
[..]
http://nos.nl/artikel/590735-ah-beplakt-om-zondagsrust.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |