abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:51:38 #1
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871395

susanlammers twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 23:40:37 Nare post aan vrienden met supermarkt. Het enige wat grappig is, is de naam van de afzender. From hell. http://t.co/KDavRQE22Y reageer retweet
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:52:44 #2
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871417
Het staat deze klant van de supermarkt vrij deze brief te schrijven.

Ik begrijp de ophef niet.

Permanente zondagsopening is ook walgelijk. Denk aan omwonenden.

En op den duur moet straks iedereen op zondagen gaan werken, de toeslag eraf en wordt het recht van bijv. kerkgangers op zondagsrust en vrije zondag langzaam afgenomen....

Dat is de VVD....

pi_133871421
:')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:53:21 #4
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871435
  Forum Admin dinsdag 3 december 2013 @ 11:54:15 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_133871460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:52 schreef Veldkamp het volgende:

En op den duur moet straks iedereen op zondagen gaan werken, de toeslag eraf en wordt het recht van bijv. kerkgangers op zondagsrust en vrije zondag langzaam afgenomen....

Dat is de VVD....
Hier zit helaas wel een kern van waarheid in. 24 uurs economie. Kopen, kopen, kopen, werken, werken werken, zodat je nog meer onzin kan kopen!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_133871515
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hier zit helaas wel een kern van waarheid in. 24 uurs economie. Kopen, kopen, kopen, werken, werken werken, zodat je nog meer onzin kan kopen!
yup leven om te werken of werken om te leven?
en veldkamp als jij politieke partij aan maakt mijn stem heb je al!, man man man.
No idea
  FOK!fotograaf dinsdag 3 december 2013 @ 11:57:11 #7
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_133871518
Ben ik de enige die de "n" in de brief steeds als "rz" leest? Wat verselijk irritant lezen dit.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:57:18 #8
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871520
quote:

[..]

Het punt is ook: waar houdt het op?

Ik ben niet voor een Puriteinse sluiting van cafés, restaurants en bijv. een autosnelwegwinkel bij een tankstation.

Maar als alle supermarkten verkopen, moet er straks ook geleverd worden op zondag, staan de vrachtwagens in de rij terwijl de oma's in de appartementen of huizen rondom de supermarkt geen bezoek meer kunnen ontvangen, want parkeergeld wordt dan ook op zondag geheven. En de kleindochter en dochter moeten dan in de winkel staan, hè. Op zondag.... En doordeweeks hebben ze het al druk met hobby's 's avonds en school.

Zondags- en weekendtoeslagen zijn al verdwenen.

Vergeet niet: mensen kunnen maar één keer hun geld uitgeven. Grote warenhuizen en supermarkten willen dat mensen dat bij hen doen en niet meer bij de kleine winkelier, slager, groentewinkel die eigendom van één gezin is dat ook eens wil rusten.....
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:58:14 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_133871535
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:57 schreef fraubitch het volgende:
Ben ik de enige die de "n" in de brief steeds als "rz" leest? Wat verselijk irritant lezen dit.
Ja je bent de enige.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  FOK!fotograaf dinsdag 3 december 2013 @ 11:59:13 #10
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_133871556
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja je bent de enige.
Gelukkig.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_133871559
Permanente zaterdagsopening is ook walgelijk. Denk aan omwonenden
NEE!
  Forum Admin dinsdag 3 december 2013 @ 11:59:39 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_133871564
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:57 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Het punt is ook: waar houdt het op?

Ik ben niet voor een Puriteinse sluiting van cafés, restaurants en bijv. een autosnelwegwinkel bij een tankstation.

Maar als alle supermarkten verkopen, moet er straks ook geleverd worden op zondag, staan de vrachtwagens in de rij terwijl de oma's in de appartementen of huizen rondom de supermarkt geen bezoek meer kunnen ontvangen, want parkeergeld wordt dan ook op zondag geheven. En de kleindochter en dochter moeten dan in de winkel staan, hè. Op zondag.... En doordeweeks hebben ze het al druk met hobby's 's avonds en school.

Zondags- en weekendtoeslagen zijn al verdwenen.

Vergeet niet: mensen kunnen maar één keer hun geld uitgeven. Grote warenhuizen en supermarkten willen dat mensen dat bij hen doen en niet meer bij de kleine winkelier, slager, groentewinkel die eigendom van één gezin is dat ook eens wil rusten.....
Wat je nu zegt is al een hele tijd ingezet. Support your locals mensen. ^O^

Als ik alleen al kijk naar mijn nichtjes (van nu net 8 en 10) wat die aan huiswerk meekrijgen :') goddomme man. Laat die blagen kinderen zijn.

Vergeet ook niet dat veel mensen in de financiele sores zitten, dus die pakken een zondagje extra wel mee et voila. Zondag is gewoon een werkdag geworden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_133871590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:59 schreef HexHunter het volgende:
Permanente zaterdagsopening is ook walgelijk. Denk aan omwonenden
;(
niks beters nee?
No idea
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:01:02 #14
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871592
quote:

[..]

Kijk, de VVD-directeur van een supermarktketen eet rustig op zondag zijn kaviaar met wat vrinden in de rust van het haardvuur bij de golfclub.

Die hoeft niet te werken verplicht.

De gewone werkman straks echter wel.

De winkeltijdenverordening, de sociale wetgeving op zondagsrust voor arbeiders(gezinnen) in de 19e eeuw enz. enz. zijn er niet voor niets gekomen. Die kwamen er niet voor de "Gristenen" van de Veluwe, maar voor het bescherming van gezinswaarden en maatschappelijke vrede en noodzakelijke rust.

In Duitsland is er strenge zondagssluiting en zelfs zondagsrust op de wegen voor niet-noodzakelijk transport. En is Duitsland daar armer en minder concurrerend door geworden? Eten de mensen daar minder of kopen minder kerstcadeaus? Absoluut NIET.

Voor het totaal van de economie maakt het dus niets uit.

Wel voor de ordening en structuur van de economie. De VVD, D666 en PvdA en GroenLinks (de laatsten vooral om tegen de kerken te trappen) willen een soort Amerikaanse economie met alleen grote Walmarts, McDonald's, MegaMarket. Zonder kleine middenstand, zonder ambachtelijke zelfstandige familiebedrijven.

Die vallen allemaal af in een 24-uurs en zevendaagse ratrace om de economische overwinning. In die zin doet de VVD zelfs aan concurrentievervalsing tegen het Midden- en Kleinbedrijf..... :r
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:03:48 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_133871644
Geen gelovigen meer in je winkel, lijkt me ideaal!
Beter nog, een bord: "Verboden voor gelovigen"!
censuur :O
pi_133871654
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
en wat wil je daarmee bereiken?
No idea
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:04:55 #17
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871666
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat je nu zegt is al een hele tijd ingezet. Support your locals mensen. ^O^

Als ik alleen al kijk naar mijn nichtjes (van nu net 8 en 10) wat die aan huiswerk meekrijgen :') goddomme man. Laat die blagen kinderen zijn.

Vergeet ook niet dat veel mensen in de financiele sores zitten, dus die pakken een zondagje extra wel mee et voila. Zondag is gewoon een werkdag geworden.
Het is dan ook een ontwikkeling om de 'gewone werkmens' afhankelijk te maken van de grote ketens en multinationals.

Ondertussen wordt ook het gezin vernietigd en wordt die lastige kritiek en weerstand van bijv. kerkbezoek op maatschappelijke 'liberale lekker progressieve' ontwikkelingen ook nog eens verminderd.....

En dan zijn we er..... Brave New World.....

Allemaal op zondag de fabriek in... "Gewone werkdag toch, winkelpersoneel werkt op zondag toch nu inmiddels al jaren? Nietwaar, Diederik?"

dinsdag 3 december 2013 @ 12:05:45 #18
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871686
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:

:')
pi_133871719
Geloof opdringen :r

Het staat je vrij niet te winkelen op zondag.

Het staat je niet vrij iemand te dwingen zijn of haar winkel dicht te houden.
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:07:42 #20
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_133871736
Nogmaals, als jij het onzin vindt om op zondag te winkelen, geen probleem.

Maar waarom moet jíj voor anderen bepalen of ze dat mogen of niet?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_133871756
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:57 schreef fraubitch het volgende:
had ik ook, lijkt wel op van die gekke thaise letters.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_133871770
ik zou me als supermarkt niet druk maken over de 10 christenfundamentalisten. Sterker nog ik zou een bord ophalen, verboden voor (christen)honden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:09:15 #23
358523 IkStampOpTacos
pi_133871777
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Er wordt geen religie opgedrongen.
-
pi_133871788
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:01 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Kijk, de VVD-directeur van een supermarktketen eet rustig op zondag zijn kaviaar met wat vrinden in de rust van het haardvuur bij de golfclub.

Die hoeft niet te werken verplicht.

De gewone werkman straks echter wel.

De winkeltijdenverordening, de sociale wetgeving op zondagsrust voor arbeiders(gezinnen) in de 19e eeuw enz. enz. zijn er niet voor niets gekomen. Die kwamen er niet voor de "Gristenen" van de Veluwe, maar voor het bescherming van gezinswaarden en maatschappelijke vrede en noodzakelijke rust.

In Duitsland is er strenge zondagssluiting en zelfs zondagsrust op de wegen voor niet-noodzakelijk transport. En is Duitsland daar armer en minder concurrerend door geworden? Eten de mensen daar minder of kopen minder kerstcadeaus? Absoluut NIET.

Voor het totaal van de economie maakt het dus niets uit.

Wel voor de ordening en structuur van de economie. De VVD, D666 en PvdA en GroenLinks (de laatsten vooral om tegen de kerken te trappen) willen een soort Amerikaanse economie met alleen grote Walmarts, McDonald's, MegaMarket. Zonder kleine middenstand, zonder ambachtelijke zelfstandige familiebedrijven.

Die vallen allemaal af in een 24-uurs en zevendaagse ratrace om de economische overwinning. In die zin doet de VVD zelfs aan concurrentievervalsing tegen het Midden- en Kleinbedrijf..... :r
Ja ik ben het met je eens.

En dan bijvoorbeeld de verse producten die supermarkten aanbieden tot aan sluitingstijd, maar niet worden verkocht, en rechtstreeks de prullenbak in gaan of er wordt dierenvoer van gemaakt ( Niet eens naar de voedselbank!). Omdat de supermarkt klanten aanbied verse producten en keus te hebben tot aan sluitingstijd, krijg je ook verspilling. Ik bedoel dan, dat ik het onzin vind dat er om 20:00 uur nog een kar brood wordt afgebakken voor de klanten die er tot 21:00 of 22;00 uur zijn. ( Ik weet dat dat gebeurt). En vervolgens is er eigenlijk geen kip meer in de winkel.
Yeah bitch ! Magnets !
pi_133871893
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Er wordt geen religie opgedrongen.
Wel Christelijke religieuze ideeën en opvattingen, daar komt de zondag = rustdag vandaan namelijk. De brief uit de OP is in mijn ogen dan ook niets meer dan een kinderachtige dreigbrief.
  Moderator dinsdag 3 december 2013 @ 12:14:01 #26
8781 crew  Frutsel
pi_133871904
quote:

Ach ja... het staat die mensen ook vrij om een brief te schrijven... ook al kan ik me niet totaal vinden in de inhoud en hun reactie of hun denkwijzes

Waar is de tijd dat je dit soort klachtenbrieven in de prullenbak gooide... nu moet je uiteraard de social media opzoeken :')
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:15:18 #27
358523 IkStampOpTacos
pi_133871932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:13 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Wel Christelijke religieuze ideeën en opvattingen, daar komt de zondag = rustdag vandaan namelijk. De brief uit de OP is in mijn ogen dan ook niets meer dan een schaamteloze dreigbrief.
Mag zijn. Verder hoeft een rustdag nemen op zondag niet een religieus iets te zijn. De bijbel schrijft daar overigens de vrijdag voor voor. Maar die boel is ooit opgesteld uit bescherming van werknemers en arbeiders. Uit de tijden dat mensen elke dag naar de fabriek moesten. Nu proberen ze die onzin weer in te voeren.
-
pi_133871946
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:13 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Wel Christelijke religieuze ideeën en opvattingen, daar komt de zondag = rustdag vandaan namelijk. De brief uit de OP is in mijn ogen dan ook niets meer dan een kinderachtige dreigbrief.
begrijp je niet dat de zondag niet perse geloofs doeleinden hoeft te hebben?
maar je die kan gebruiken voor je eigen rust en welzijn?
No idea
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:17:50 #29
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871986
quote:

Wie 'dwingt' er dan?

Volgens mij dwingen en drukken die supermarkten en grote winkelbedrijven omwonenden de overlast en drukte op zondag door de strot, hoor.

Drukte, overlast en parkeerpubliek die er voorheen nóóit waren.....

Het staat hen ook vrij om daar middels een brief terecht tegen te protesteren (ik had het niet zo geschreven zelf, maar goed).
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:18:47 #30
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133872016
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:08 schreef Deetch het volgende:
ik zou me als supermarkt niet druk maken over de 10 christenfundamentalisten. Sterker nog ik zou een bord ophalen, verboden voor (christen)honden.
Je hebt duidelijk geen idee van de gemiddelde burger in Zeist of de Utrechtse Heuvelrug.....

Het is geen Amsterdam-Zuid of Amstelveen. (Daar zitten de winkels op sjabbat dicht...)
pi_133872023
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:17 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Wie 'dwingt' er dan?

Volgens mij dwingen en drukken die supermarkten en grote winkelbedrijven omwonenden de overlast en drukte op zondag door de strot, hoor.

Drukte, overlast en parkeerpubliek die er voorheen nóóit waren.....

Het staat hen ook vrij om daar middels een brief terecht tegen te protesteren (ik had het niet zo geschreven zelf, maar goed).
dit dus aangezien we geen likes hebben
No idea
pi_133872040
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:16 schreef Williambrons het volgende:

[..]

begrijp je niet dat de zondag niet perse geloofs doeleinden hoeft te hebben?
maar je die kan gebruiken voor je eigen rust en welzijn?
Jawel, ikke wel, maar de persoon die de brief uit de OP geschreven heeft niet...

quote:
zondag, God's heilige dag
quote:
zondagsontheiliging
quote:
In het onderhouden van Gods geboden ligt groot loon
Kom dan met een fatsoenlijke brief waar je je standpunten uiteen zet, niet met een dreigbrief omdat dat volgens de schrijver van de brief niet overeenstemt met "God's wil".

En dan die winkeleigenaar nog een faillissement toewensen ook, fijn hoor, zo'n Christelijke medemens :X
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:24:03 #33
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133872158
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:09 schreef Plienn het volgende:

[..]

Ja ik ben het met je eens.

En dan bijvoorbeeld de verse producten die supermarkten aanbieden tot aan sluitingstijd, maar niet worden verkocht, en rechtstreeks de prullenbak in gaan of er wordt dierenvoer van gemaakt ( Niet eens naar de voedselbank!). Omdat de supermarkt klanten aanbied verse producten en keus te hebben tot aan sluitingstijd, krijg je ook verspilling. Ik bedoel dan, dat ik het onzin vind dat er om 20:00 uur nog een kar brood wordt afgebakken voor de klanten die er tot 21:00 of 22;00 uur zijn. ( Ik weet dat dat gebeurt). En vervolgens is er eigenlijk geen kip meer in de winkel.
Schandalige en schandelijke verspilling.

Inderdaad excessen van de totale afvalrace in de vrije 'markt'.....

Dit soort gekte kunnen kleine ondernemers zich niet permitteren.

Overigens zijn de zondagswinkelende mensen straks zelf schuld als zij torenhoge prijzen moeten betalen en afhankelijk zijn van de toekomstige 'Walmarts' van ons land.... :Y En dan zal het klagen wel beginnen door deze simpele zielen die zich nog geen zondagmiddag zelf kunnen vermaken dan door te gaan

KOPEN KOPEN KOPEN

op zondag.

Bij Mediamarkt of Albert Heijn.....

Want dan is de lokale serviceman er niet meer. En de lokale slager niet meer. En heb je als consument niets meer dan te gehoorzamen aan de prijsheren in Amsterdam van Ahold.... :Y
pi_133872221
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:24 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Schandalige en schandelijke verspilling.

Inderdaad excessen van de totale afvalrace in de vrije 'markt'.....

Dit soort gekte kunnen kleine ondernemers zich niet permitteren.

Overigens zijn de zondagswinkelende mensen straks zelf schuld als zij torenhoge prijzen moeten betalen en afhankelijk zijn van de toekomstige 'Walmarts' van ons land.... :Y En dan zal het klagen wel beginnen door deze simpele zielen die zich nog geen zondagmiddag zelf kunnen vermaken dan door te gaan

KOPEN KOPEN KOPEN

op zondag.

Bij Mediamarkt of Albert Heijn.....

Want dan is de lokale serviceman er niet meer. En de lokale slager niet meer. En heb je als consument niets meer dan te gehoorzamen aan de prijsheren in Amsterdam van Ahold.... :Y
Precies.. Mijn ouders hebben een C1000 ( Soon to be AH ook al zoiets waar geen controle over is ) en moeten ook steeds vaker mee met koopzondagen, dus verplicht werken. Daar kiezen zij niet voor, maar in dit geval de gemeente en AH. Mensen kunnen wel zeggen dat een ondernemer zelf kan kiezen of een winkel open gaat op zondag of niet, maar dat is een veel gevallen dus echt niet zo.
Yeah bitch ! Magnets !
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:27:48 #35
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_133872253
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:52 schreef Veldkamp het volgende:

Dat is de VVD....

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dat het waanzin om 7 dagen per week open te moeten zijn om mee te kunnen draaien deel ik wel, als ondernemer wordt je gewoon gedwongen. Maar of men op zondag open moet zijn zou men zelf moeten kunnen aangeven. Verplicht elke ondernemer gewoon 1 dag dicht te zijn, naar smaak in te zetten zou ik zeggen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_133872265
Laten we deze "discussie" even vanuit een ander perspectief bekijken.
Ik werk van maandag t/m vrijdag ik ben later als 6 uur thuis.
Mijn vriendin werkt op zaterdag dus dan is het toch wel verdomde fijn dat ik op zondag naar de winkel kan.

Maar de kleine zelfstandigen?
Die kunnen toch zeggen dan zijn we op maandag dicht?
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:29:39 #37
358523 IkStampOpTacos
pi_133872306
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:28 schreef imanidiot het volgende:
Mijn vriendin werkt op zaterdag dus dan is het toch wel verdomde fijn dat ik op zondag naar de winkel kan.

Je kan toch ook op zaterdag naar de winkel?

Als je verder niet compleet achteraf woont kan je vaak nog wel tot 22:00 naar de supermarkt..

Edit: Oh, je kan alleen onder begeleiding zie ik. :')
-
pi_133872310
quote:

zondag is iedereen vrij, het gaat ook om het sociale contact met en om vrienden.

maar jah dat is vervelend dat je pas om 6 uur thuis bent, dan moet je shoppen in de plaats waar je werkt en dat mee naar huis nemen.
No idea
pi_133872313
quote:

Jawel die kunnen dat zeggen, maar als vervolgens de grote supermarkt wél op maandag of zondag open is, gaan je klanten daar wel heen. Dus loop je inkomsten mis. Dus heb je geen keus
Yeah bitch ! Magnets !
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:29:59 #40
12888 Skull-splitter
pi_133872317
quote:

Niet als ze die zondag niet mogen werken volgens hun vergunningen. Veel dorpen staan zondagsopening nog niet toe.
Maar het is verder precies wat ik bedoel.
pi_133872430
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je kan toch ook op zaterdag naar de winkel?

Als je verder niet compleet achteraf woont kan je vaak nog wel tot 22:00 naar de supermarkt..
Maar wat is nou het probleem dat ze op zondag open zijn?
Tot 9 uur zijn de winkels hier open maak ik trouwens ook vrolijk gebruik van.
De supermarkt is hier ook op zondag open en dat is toch echt wel een verademing.
O extra bezoek mooi rij even langs extra vlees wat extra groente :) .

Maakt me voor de rest weinig uit maar vind het toch verdomde nice dat ik op zondag naar de winkel kan. Snap het hele probleem niet zo.

Werken moet ik ook wel op zaterdag en zondag alleen niet elke zaterdag en zondag.
Als scholier had ik het ook wel lekker gevonden als ik op zondag extra had kunnen werken. *O*
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:38:27 #42
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133872511
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:26 schreef Plienn het volgende:

[..]

Precies.. Mijn ouders hebben een C1000 ( Soon to be AH ook al zoiets waar geen controle over is ) en moeten ook steeds vaker mee met koopzondagen, dus verplicht werken. Daar kiezen zij niet voor, maar in dit geval de gemeente en AH. Mensen kunnen wel zeggen dat een ondernemer zelf kan kiezen of een winkel open gaat op zondag of niet, maar dat is een veel gevallen dus echt niet zo.
Natuurlijk, het is ook een perverse afvalrace of rat race waarin uiteindelijk "de sterkste zal overwinnen"....

Dat zijn vaak niet de gezins- en familiebedrijven of gezinssupermarkten zoals die van je ouders, maar de grote commerciële multinationals met zetbazen op hun supermarkten.

Het is dus een dwang om op zondag te openen om geen omzet te verliezen, want dat kost je je "dealerschap", "merk", winst, omzet en soms zelfs sympathie van de lokale VVD'ers ( :') )....
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:38:47 #43
358523 IkStampOpTacos
pi_133872514
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:35 schreef imanidiot het volgende:

[..]

Maar wat is nou het probleem dat ze op zondag open zijn?
Tot 9 uur zijn de winkels hier open maak ik trouwens ook vrolijk gebruik van.
De supermarkt is hier ook op zondag open en dat is toch echt wel een verademing.
O extra bezoek mooi rij even langs extra vlees wat extra groente :) .

Maakt me voor de rest weinig uit maar vind het toch verdomde nice dat ik op zondag naar de winkel kan. Snap het hele probleem niet zo.

Werken moet ik ook wel op zaterdag en zondag alleen niet elke zaterdag en zondag.
Als scholier had ik het ook wel lekker gevonden als ik op zondag extra had kunnen werken. *O*
Het probleem is dus dat multinationals enorm bevoordeeld worden. Dat er inbreuk wordt gemaakt op arbeidsomstandigheden omdat er geen wettelijke 'rustdag' meer is.

Kijk naar het voorbeeld van Plien over de supermarkten. Die eigenaren staan zo 24/7 in de winkel, soms nog verplicht ook want die x aantal keren in het jaar moet de zaak open zijn op zondag. Ik snap het gemak ook, vooral als het zwembad enzovoorts open is op een zondag. Het heeft alleen ook een keerzijde in mijn ogen.
-
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:39:12 #44
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133872532
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:27 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat het waanzin om 7 dagen per week open te moeten zijn om mee te kunnen draaien deel ik wel, als ondernemer wordt je gewoon gedwongen. Maar of men op zondag open moet zijn zou men zelf moeten kunnen aangeven. Verplicht elke ondernemer gewoon 1 dag dicht te zijn, naar smaak in te zetten zou ik zeggen.
"Hoezo wil die ondernemer mij dwingen om op maandagochtend NIET te kunnen winkelen?" :( :r :r

[/bash mode off]
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:40:23 #45
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133872566
quote:

Jij kunt op zondag zelf geen inkopen doen, alleen? :')

En de kleine zelfstandigen:
dan op maandag omzetverlies lijden maar? Wat een rare logica van jou.

En verder heb je helemaal geen drukke baan.

Elke supermarkt is tegenwoordig tot minstens 20.00 uur geopend. Tijd genoeg om 's avonds boodschappen te doen. En jij hebt de gehele zaterdag. Én zaterdagavond!
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:40:52 #46
12888 Skull-splitter
pi_133872578
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:39 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

"Hoezo wil die ondernemer mij dwingen om op maandagochtend NIET te kunnen winkelen?" :( :r :r

[/bash mode off]
Das nu ook al zo, omdat de winkelier dan anderhalve dag vrij had ipv 1.
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:40:56 #47
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133872580
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:29 schreef Williambrons het volgende:

[..]

zondag is iedereen vrij, het gaat ook om het sociale contact met en om vrienden.

maar jah dat is vervelend dat je pas om 6 uur thuis bent, dan moet je shoppen in de plaats waar je werkt en dat mee naar huis nemen.
Inderdaad, wat een individualistische onzin (en nogal onlogisch) om eventjes het grote maatschappelijke goed van de zondagsrust op te offeren.... :N
pi_133872617
quote:

Het staat je ook niet meer vrij om NEE te zeggen als je zondags niet wil werken.

Je bent het verplicht, gelovig of niet.
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:42:10 #49
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133872626
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Das nu ook al zo, omdat de winkelier dan anderhalve dag vrij had ipv 1.
Bij ons niet.

Ondernemers zijn ook maandagochtend geopend. Zeker de verswinkels zoals slager en groentewinkel! :Y
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:42:49 #50
12888 Skull-splitter
pi_133872652
Feit is wel dat de rusteloosheid alleen maar toeneemt als iedereen onregelmatig gaat werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')