abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 december 2013 @ 09:29:30 #76
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_133900477
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:24 schreef justanick het volgende:

[..]

ZBO's staan niet onder direct toezicht van een ministerie. Dus ze kunnen wel degelijk (binnen grenzen) bepalen wat ze doen.

En dat doet de BD dus ook.
Zucht. Jij je zin.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_133902606
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 08:40 schreef justanick het volgende:

[..]

Probleem is dat de belastingdienst nu juist de regels voor ZZP'ers aan het aanscherpen is.

Zogenaamd om 'schijnzelfstandigheid' tegen te gaan. In de praktijk vermoed ik dat de vakbonden er vooral achter zitten; die hebben belang bij meer mensen die in dienst zijn. Dat de werkloosheid ondertussen hoger is en mensen gedwongen aan de kant staan boeit ze blijkbaar niet.
Die 'schijnzelfstandigheid' was de laatste uitweg voor mensen met een vlekje. Echt, wie verzint dit.
pi_133902664
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 09:12 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Daar ga je natuurlijk weer een verzekering voor afsluiten. Ik betaal nu al 3,94% van de loonsom voor twee jaar loon doorbetalen. Dat wordt dus fors meer. Dat zijn kosten die je bij het loon van de werknemer moet optellen en die hij dus niet netto zal ontvangen. Het betekent uiteindelijk gewoon dat je netto minder overhoud. De kosten van dit soort regelingen worden uiteindelijk altijd door de werknemer geleden.

Zouden die verzekering dan ook als eis mogen hebben dat de verzekerde géén risicogevallen aanneemt? Of is zulke openlijke discriminatie verboden.
  woensdag 4 december 2013 @ 11:16:20 #79
379943 Paper_Tiger
pi_133902758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:12 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Zouden die verzekering dan ook als eis mogen hebben dat de verzekerde géén risicogevallen aanneemt? Of is zulke openlijke discriminatie verboden.
De helft van mijn medewerkers heeft een arbeidshandicap en die worden gewoon verzekerd. Daarbij zou iemand zelf moeten mogen kiezen hoe lang hij de uitbetaling van een verzekering wil laten lopen.

Die nieuwe wet is eigenlijk een aanpassing op de WIA. Nu ben je als werkgever al 10 jaar verantwoordelijk voor loondoorbetaling bij arbeidsongeschiktheid. Iemand die 10 jaar te ziek is om te werken is natuurlijk gewoon arbeidsongeschikt.
pi_133902779
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
Die nieuwe wet is eigenlijk een aanpassing op de WIA. Nu ben je als werkgever al 10 jaar verantwoordelijk voor loondoorbetaling bij arbeidsongeschiktheid. Iemand die 10 jaar te ziek is om te werken is natuurlijk gewoon arbeidsongeschikt.
Dat idee, daar ging het al de mist in..
pi_133902833
http://www.volkskrant.nl/(...)dsongeschikten.dhtml

Dat zal alleen maar toenemen, als je echt zonder uitzicht 40 jaar lang stekkers in dozen moet doen als 'tegenprestatie' denk ik zo..

En dat willen ze dan weer met trainingkjes oplossen ipv het probleem zelf op te lossen:
quote:
Hij wil in Den Haag 'gatekeeper'-trainingen invoeren voor onder meer medewerkers van de schuldhulpverlening, het onderwijs, de politie en de uitkeringsinstanties
Rot op met je 'gatekeepers'. Wat dacht je van die mensen meer perspectief op werk geven?
  woensdag 4 december 2013 @ 11:44:11 #82
379943 Paper_Tiger
pi_133903542
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:19 schreef ZuidKardinaal het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)dsongeschikten.dhtml

Dat zal alleen maar toenemen, als je echt zonder uitzicht 40 jaar lang stekkers in dozen moet doen als 'tegenprestatie' denk ik zo..

En dat willen ze dan weer met trainingkjes oplossen ipv het probleem zelf op te lossen:

[..]

Rot op met je 'gatekeepers'. Wat dacht je van die mensen meer perspectief op werk geven?
De overheid bedoelt het goed maar dwang werkt niet. Je moet mensen verleiden en niet dwingen. Laat alle werknemers in Nederland vrij zich te verzekeren. Maak geen onderscheid tussen werkgevers en werknemerslasten want in de praktijk bestaan alleen de laatste. Hef ontslagbescherming op. 3 maanden opzegtermijn voor de werkgever en dan gewoon afscheid nemen. Alleen zo heeft iedereen even veel kans op werk. Dan hoeft er ook niet moeilijk gedaan te worden met jaarcontracten.

De zekerheid voor de een is namelijk automatisch een grotere onzekerheid voor een ander.
pi_133903572
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De overheid bedoelt het goed maar dwang werkt niet. Je moet mensen verleiden en niet dwingen. Laat alle werknemers in Nederland vrij zich te verzekeren. Maak geen onderscheid tussen werkgevers en werknemerslasten want in de praktijk bestaan alleen de laatste. Hef ontslagbescherming op. 3 maanden opzegtermijn voor de werkgever en dan gewoon afscheid nemen. Alleen zo heeft iedereen even veel kans op werk. Dan hoeft er ook niet moeilijk gedaan te worden met jaarcontracten.

De zekerheid voor de een is namelijk automatisch een grotere onzekerheid voor een ander.
Ja, eens! _O_

sommige mensen sturen 50 sollicitatiebrieven per week, terwijl anderen 'gebakken zitten' en op hun werk de hele dag facebook aan hebben..
pi_133904195
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:10 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Die 'schijnzelfstandigheid' was de laatste uitweg voor mensen met een vlekje. Echt, wie verzint dit.
Klopt, de boel is qua ontslagrecht ed zo dichtgetimmerd dat veel werkgevers gewoon geen risico durven te nemen.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:08:58 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133904251
Dat is eigenlijk het meest absurde aan de regelingen; ze versoepelen het ontslagrecht, en daarentegen leggen ze de zorgplicht bij ziekte van de werknemer op 10 jaar voor de werkgever.

Iedereen een burn-out als hij op de schopstoel zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133904778
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:08 schreef Leandra het volgende:
Dat is eigenlijk het meest absurde aan de regelingen; ze versoepelen het ontslagrecht, en daarentegen leggen ze de zorgplicht bij ziekte van de werknemer op 10 jaar voor de werkgever.

Iedereen een burn-out als hij op de schopstoel zit.
Van een versoepeling van het ontslagrecht is niet echt sprake. Het is een schijnmaatregel. De vakbonden hebben de tweedeling op de arbeidsmarkt met verve verdedigt.
  woensdag 4 december 2013 @ 12:30:12 #87
379943 Paper_Tiger
pi_133904836
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:27 schreef justanick het volgende:

[..]

Van een versoepeling van het ontslagrecht is niet echt sprake. Het is een schijnmaatregel. De vakbonden hebben de tweedeling op de arbeidsmarkt met verve verdedigt.
Dat terwijl de vakbonden een minderheidsgroep vertegenwoordigen. Die club hoort bij onderhandelingen niet eens meer aan tafel plaats te nemen. De staat klampt zich nog steeds vast aan de verzuiling terwijl die voor het volk al decennia niet meer bestaat.
pi_133904899
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:30 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat terwijl de vakbonden een minderheidsgroep vertegenwoordigen. Die club hoort bij onderhandelingen niet eens meer aan tafel plaats te nemen. De staat klampt zich nog steeds vast aan de verzuiling terwijl die voor het volk al decennia niet meer bestaat.
Klopt. De dinosaurussen van de vakbondjes kunnen hun eigen salarissen veilig stellen over de ruggen van miljoenen mensen in NL.
pi_133905169
Vakbonden als instituut werken niet. Een vakbeweging blijft belangrijk.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_133905347
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:32 schreef justanick het volgende:

[..]

Klopt. De dinosaurussen van de vakbondjes kunnen hun eigen salarissen veilig stellen over de ruggen van miljoenen mensen in NL.
Wie zijn dan de echte 'profiteurs'? Niet de werklozen :{
pi_133905602
Hopelijk zit ik binnenkort in de omstandigheden dat ik er weer mee te maken ga krijgen maar de voorgestelde veranderingen doen mij het ergste vrezen. In het verleden was het vaak al erg lastig om van baan te veranderen of werk te vinden als hoger opgeleide arbeidsgehandicapte maar juist dankzij de geboden zekerheden en voordelen kon ik werkgevers over de streep trekken.

Verzwijgen is geen optie want het gat in CV is anders niet te verklaren. Het wordt weer een hele klus. Werk onder niveau aannemen is trouwens ook een slechte optie, het is voor leidinggevenden bijzonder vervelend iemand onder je te hebben die gaat uitleggen hoe iets werkt en constant jouw tong afbijten om die reden is erg frustrerend.

In het verleden loste ik e.e.a. wel eens op met o.a. een enorm goede bonusregeling tegen een lager vast loon, als ik dan de beloften waarmaak had ik waar ik recht op had en bij uitval ziekte hoefde werkgever niet bang te zijn voor de "vaste lasten". Ik geloof dat ze dat ook onmogelijk willen maken maar dat zou wel eens kunnen meevallen.
pi_133905852
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:55 schreef Wespensteek het volgende:
In het verleden was het vaak al erg lastig om van baan te veranderen of werk te vinden als hoger opgeleide arbeidsgehandicapte maar juist dankzij de geboden zekerheden en voordelen kon ik werkgevers over de streep trekken.

Ja, verwerk dat maar eens in een sollicitatiecursus. 'Argumenten om de werkgever over de streep te trekken' als er geen zijn.
pi_134290697
http://www.intermediair.n(...)rce=volkskrant.nl#11

Schopje, want Intermediair heeft er ook een leuk artikeltje over geschreven.
pi_134334863
Ik vraag mij af hoe streng de herkeuring gaat zijn.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_134347625
quote:
7s.gif Op maandag 16 december 2013 17:31 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik vraag mij af hoe streng de herkeuring gaat zijn.
Erg streng.

http://www.volkskrant.nl/(...)opnieuw-keuren.dhtml
quote:
Het gaat om 230 duizend personen die als jongere meer of minder gehandicapt zijn. Het kabinet verwacht dat slechts 40 duizend van hen volledig en duurzaam gehandicapt zijn en hun uitkering kunnen houden.
We kennen allemaal van die gevallen waarbij we ons af vragen of de uitkering terecht is. Deze getallen echter slaan op de overgrote meerderheid in de wajong. daar vallen dus ook zware gevallen onder: Verstandelijk gehandicapten, zware autisten die kreunen, fladderen en wiebelen, mensen met heftige stofwisselingsziekten.

Ik hou niet van dramatisch doen, maar deze cijfers wijzen op een loempiavouw scenario (het goedkeuren van verlamde mensen omdat ze evt nog loempia's zouden kunnen vouwen.. zoals bij de wao keuring gebeurde.)

[ Bericht 21% gewijzigd door ZuidKardinaal op 16-12-2013 22:33:22 ]
pi_134347808
quote:
Daar ben ik ook erg bang voor. Een vriend van mij zit al 10 jaar aan de kant. Iemand die 10 jaar niet meer heeft kunnen werken en last heeft van een hoop psychische problemen die nu ineens weer de arbeidsmarkt op moet komt nooit aan de bak, zeker in deze tijd niet. Dan komt hij in de bijstand en blijft hij daar de rest van zijn leven. Denk ook niet dat dat goed is voor de maatschappij, want dat drijft mensen tot wanhoop.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_134348218
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:29 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Een vriend van mij zit al 10 jaar aan de kant. Iemand die 10 jaar niet meer heeft kunnen werken en last heeft van een hoop psychische problemen die nu ineens weer de arbeidsmarkt op moet komt nooit aan de bak, zeker in deze tijd niet.
Zeker niet als werkgevers 10 jaar verantwoordelijk blijven voor de ziektekosten mensen die ooit een tijdelijk contract bij ze hadden.

Ze zullen panisch alles wat ook maar een beetje naar ziekteverleden ruikt meteen afwijzen.
pi_134348508
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:36 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Zeker niet als werkgevers 10 jaar verantwoordelijk blijven voor de ziektekosten mensen die ooit een tijdelijk contract bij ze hadden.

Ze zullen panisch alles wat ook maar een beetje naar ziekteverleden ruikt meteen afwijzen.
Ik heb zelf momenteel een Wajong uitkering en ben van mening dat die niet echt noodzakelijk is, maar ik ben dan ook actief bezig met studie en werk. Alleen zijn er echt zat gevallen waar je van weet dat ze het echt niet zullen redden, mensen die in de armoede terecht komen.
Ik ken ze ook die ik ga melden als potentieel gevaar op het moment dat die wet er doorheen gaat, want dan raken ze alles kwijt en ik weet dat ze dan instaat zijn tot toch wel bizarre daden.
pi_134349496
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:41 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ik heb zelf momenteel een Wajong uitkering en ben van mening dat die niet echt noodzakelijk is, maar ik ben dan ook actief bezig met studie en werk. Alleen zijn er echt zat gevallen waar je van weet dat ze het echt niet zullen redden, mensen die in de armoede terecht komen.
Ik ken ze ook die ik ga melden als potentieel gevaar op het moment dat die wet er doorheen gaat, want dan raken ze alles kwijt en ik weet dat ze dan instaat zijn tot toch wel bizarre daden.
Ik hoop dat de bijstand een beetje rekening houdt met dit soort gevallen.

Dus niet
-mensen heel erg lopen pushen om maar te solliciteren,
-eisen dat mensen scholing of vrijwilligerswerk staken 'omdat ze beschikbaar moeten zijn voor de arbeidsmarkt',
-intimiderende huisbezoeken uitvoeren (onder het mom van fraudebestrijding)
-of eisen dat iemand met een energiebeperking 30 uur per week een 'tegenprestatie' verricht.

Voor de mensen die nu in de Bijstand zitten is dit wel vaak realiteit.

[ Bericht 17% gewijzigd door ZuidKardinaal op 16-12-2013 23:07:00 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')