abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135543599
Die MK Airlines 747 freighter op Ostend van pas ;(

pi_135549505
quote:
12s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:16 schreef Thetallguy het volgende:
The plane would seat 755 passengers, making it economically viable for an airline, such as Iberia, pictured in this concept illustration. Passengers would be divided into three classes: 'tourist class', the equivalent of economy, 'tourist class with sky views', or business class, and 'first class'

Lekker voorbeeld, Iberia heeft al moeite een A321 vol te krijgen
Vraag me ook af hoe je 755 passagiers wil gaan boarden.. Lijkt me een leuke uitdaging.
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:41:32 #289
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135560793
Zijn er nog plannen om de A380 te laten vliegen met 800 pax? In de tijd dat deze uit zou komen heb ik gelezen dat de low-cost-versie ca. 800 man aan zou kunnen. Dat is dus natuurlijk exclusief alle luxe van de A380 nu biedt :D

Lijkt me trouwens verschrikkelijk. Ik vind een overvolle 747 al erg. Vorig jaar Maart was het wel gaaf. We zaten met zo'n 120 man in een 747. Ik had het hele achterste gedeelte en stewardes 'voor mezelf' 8-)
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_135564257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:41 schreef Lone_Gunman het volgende:
Zijn er nog plannen om de A380 te laten vliegen met 800 pax? In de tijd dat deze uit zou komen heb ik gelezen dat de low-cost-versie ca. 800 man aan zou kunnen. Dat is dus natuurlijk exclusief alle luxe van de A380 nu biedt :D
Punt is dat de A380 nu juist als prestige-middel wordt gebruikt.

Maar als straks lease-termijnen ophouden van A380's en de grote maatschappijen nieuwere versies nemen dan wordt het wel interessant want dan met de huidige kisten gaat gebeuren.

Grote maatschappijen die zo'n A380 op kunnen vullen en gebruiken op de huidige manier hebben ze al in bezit of als order staan. Je hoeft niet verwachten dat zulke maatschappijen nou 2e-hands A380's gaan gebruiken. (Hoewel de marktwaarde van zo'n kist omlaag holt; die is nu blijkbaar ongeveer de helft van de nieuwwaarde).
Sommige maatschappijen die nu zo'n A380 hebben, hebben zich ook lichtelijk verkeken op de A380. Qantas bijvoorbeeld.

Misschien komt zo'n kist dan in bereik voor maatschappijen als Corsair. Deze maatschappij stouwt momenteel 533 (of 582?) stoelen in een 747-400 waar andere maatschappijen rond de 330-400 pax in een 747 stoppen.
Als bijv. Corsair zo'n kist zou gebruiken kunnen die de 750-800 pax wel bereiken denk ik.
Krijg je dus zulke situaties (747 van Corsair):



Maar je kunt sowieso wel verwachten dat er meer pax gaat komen in een A380. Er zijn al plannen om van 10 naar 11 stoelen abreast te gaan (wat op totaal zo'n 630 pax. zou komen) en vooral in Azië (China, Japan e.d.) zal zoiets wel gebeuren. Daar gaan de komende jaren enorme hoeveelheden mensen vervoerd worden in de lucht.

En de marges worden steeds kleiner dus er moet meer worden verdient. Dus die mooie luxe die Boeing en Airbus altijd laten zien bij nieuwe toestellen kun je altijd direct vergeten; daar is het geld niet voor bij maatschappijen.
Flinke tegenstelling met wat vroeger nog uit kon (ook maar kort trouwens):



quote:
Lijkt me trouwens verschrikkelijk. Ik vind een overvolle 747 al erg. Vorig jaar Maart was het wel gaaf. We zaten met zo'n 120 man in een 747. Ik had het hele achterste gedeelte en stewardes 'voor mezelf' 8-)
Dat is dan wel weer leuk. :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 16-01-2014 16:34:09 ]
pi_135625461
Weer geen leuk nieuws:
quote:
Atlas Air Worldwide Holdings, Inc. (AAWW), a leading global provider of outsourced aircraft and aviation operating solutions, today said that it intends to pursue new ACMI (aircraft, crew, maintenance and insurance) placement opportunities for three 747-8 Freighter aircraft currently operated for British Airways plc by Atlas Air Worldwide’s 49%-owned UK subsidiary, Global Supply Systems Limited (GSS).

The action follows notice from British Airways, a unit of International Consolidated Airlines Group, S.A., regarding British Airways’ strategic decision to exit dedicated cargo-freighter service and to return the aircraft to GSS in April 2014 pursuant to the terms of the existing ACMI agreement between the parties.

Effective with the termination of the agreement, the three 747-8Fs will be redelivered to the company by GSS. Through GSS, the company also will receive contractual early termination fees from British Airways.
Bron.

Met andere woorden; BA stopt met dedicated cargo vluchten en vanaf April zien wij deze 747-8F's niet meer in BA Cargo kleuren vliegen. ;(
Ze hebben ruim 3 jaar in deze kleuren gevlogen.



Even wat moois posten om op te beuren:




En dat kale aluminium op de classics blijft ook mooi (747-200SCD van Martinair)
(Fans draaien door de wind)



[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 17-01-2014 23:20:50 ]
pi_135642038
En hier EP-IAM, de laatste 747-100, nummertje 381 van de lijn, eerste vlucht op 20 juni 1979 en hij nu na nét geen 35 jaar met pensioen gaat na altijd voor Iran Air gevlogen te hebben.

Vertrok op 8 januari, 10:45 uur lokale tijd, vanaf Mehrabad Airport (THR) in Tehran met 3 werkende motoren voor een korte vluchtje van zo'n 10 minuten naar Imam Khomeini International Airport (IKA) iets ten zuidwesten van Tehran.




Aankomst op IKA:



[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 18-01-2014 15:32:57 ]
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:08:17 #293
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135645299
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Punt is dat de A380 nu juist als prestige-middel wordt gebruikt.

Maar als straks lease-termijnen ophouden van A380's en de grote maatschappijen nieuwere versies nemen dan wordt het wel interessant want dan met de huidige kisten gaat gebeuren.

Grote maatschappijen die zo'n A380 op kunnen vullen en gebruiken op de huidige manier hebben ze al in bezit of als order staan. Je hoeft niet verwachten dat zulke maatschappijen nou 2e-hands A380's gaan gebruiken. (Hoewel de marktwaarde van zo'n kist omlaag holt; die is nu blijkbaar ongeveer de helft van de nieuwwaarde).
Sommige maatschappijen die nu zo'n A380 hebben, hebben zich ook lichtelijk verkeken op de A380. Qantas bijvoorbeeld.

Misschien komt zo'n kist dan in bereik voor maatschappijen als Corsair. Deze maatschappij stouwt momenteel 533 (of 582?) stoelen in een 747-400 waar andere maatschappijen rond de 330-400 pax in een 747 stoppen.
Als bijv. Corsair zo'n kist zou gebruiken kunnen die de 750-800 pax wel bereiken denk ik.
Krijg je dus zulke situaties (747 van Corsair):

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)98223.jpg]afbeelding[/url] ]

Maar je kunt sowieso wel verwachten dat er meer pax gaat komen in een A380. Er zijn al plannen om van 10 naar 11 stoelen abreast te gaan (wat op totaal zo'n 630 pax. zou komen) en vooral in Azië (China, Japan e.d.) zal zoiets wel gebeuren. Daar gaan de komende jaren enorme hoeveelheden mensen vervoerd worden in de lucht.

En de marges worden steeds kleiner dus er moet meer worden verdient. Dus die mooie luxe die Boeing en Airbus altijd laten zien bij nieuwe toestellen kun je altijd direct vergeten; daar is het geld niet voor bij maatschappijen.
Flinke tegenstelling met wat vroeger nog uit kon (ook maar kort trouwens):

[ afbeelding ]

[..]

Dat is dan wel weer leuk. :D
Thanks voor je info ^O^
"Go Ahead, Make My Day !!"
  zaterdag 18 januari 2014 @ 17:14:12 #294
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135645467
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 15:21 schreef Iemand91 het volgende:
En hier EP-IAM, de laatste 747-100, nummertje 381 van de lijn, eerste vlucht op 20 juni 1979 en hij nu na nét geen 35 jaar met pensioen gaat na altijd voor Iran Air gevlogen te hebben. [ afbeelding ]

Vertrok op 8 januari, 10:45 uur lokale tijd, vanaf Mehrabad Airport (THR) in Tehran met 3 werkende motoren voor een korte vluchtje van zo'n 10 minuten naar Imam Khomeini International Airport (IKA) iets ten zuidwesten van Tehran.

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)77424.jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)77513.jpg]afbeelding[/url] ]

Aankomst op IKA:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)78278.jpg]afbeelding[/url] ]
Ach wat maakt het uit, ik zie liever een gloednieuwe 747-8 of een 777x dan deze.
:9~ :9~
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_135662363
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:08 schreef Lone_Gunman het volgende:
Thanks voor je info ^O^
Voor de 747-8 valt overigens ook te zeggen dat die als prestige-middel wordt ingezet. Lufthansa doet dat bijvoorbeeld. Die zet de A380 in voor de routes waar gewoon veel mensen van gebruik maken en de 747-8 voor de wat meer premium routes. (uiteraard alle andere factoren niet meegerekend die leiden tot een bepaalde keuze om een bepaald type vliegtuig op een route in te zetten)
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 17:14 schreef Woods het volgende:
Ach wat maakt het uit,
Het maakt WEL uit! :( :'(
quote:
ik zie liever een gloednieuwe 747-8 of een 777x dan deze.
[ afbeelding ] :9~ :9~
Aardige kans dat wanneer de productie van de 777x begint; de productie van de 747(8) voorgoed stopt. ;(

Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
pi_135665367
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
:X :X Man, wat erg. En alsof het alleen KLM is die dat doet en alleen met vluchten naar Sint Maarten. :')

Pagina's als dit zijn weer een goeie reminder dat ik Sint Maarten als vakantiebestemming ws ook niet zou waarderen. :+

[ Bericht 15% gewijzigd door LintuxCx op 19-01-2014 02:28:35 ]
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 19 januari 2014 @ 13:03:33 #297
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_135671806
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Voor de 747-8 valt overigens ook te zeggen dat die als prestige-middel wordt ingezet. Lufthansa doet dat bijvoorbeeld. Die zet de A380 in voor de routes waar gewoon veel mensen van gebruik maken en de 747-8 voor de wat meer premium routes. (uiteraard alle andere factoren niet meegerekend die leiden tot een bepaalde keuze om een bepaald type vliegtuig op een route in te zetten)

[..]

Het maakt WEL uit! :( :'(

[..]

Aardige kans dat wanneer de productie van de 777x begint; de productie van de 747(8) voorgoed stopt. ;(

Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
Vond het sowieso al vreemd toen ik erachter kwam dat ze voor Sint-Maarten met een 747 vlogen i.p.v. kleiner toestel. Want krijgen ze hem überhaupt wel vol elke keer?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  zondag 19 januari 2014 @ 13:19:18 #298
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_135672438
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:11 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is ook wel weer heerlijk Hollands zeg...
Wat een treurnis zeg op die pagina. Varieert van ongefundeerd afzeiken tot schaamteloos bedelen.
pi_135705186
277 ton gewicht op 3 dunne pootjes _O_



(EK A380 in Toronto)
pi_135705967
Je zal de persoon maar zijn die de gear-hendel op Up moest zetten. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_135706210
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 00:39 schreef Iemand91 het volgende:
277 ton gewicht op 3 dunne pootjes _O_

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)80560.jpg]afbeelding[/url] ]

(EK A380 in Toronto)
Omdat? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')