Schandalig zeg dat veel jongeren blijkbaar zo weinig normen en waarden worden bijgebracht dat ze zomaar uit verveling mensen het ziekenhuis in gaan slaan. Het zou rampzalig zijn als dit een rage werd.quote:http://www.at5.nl/artikel(...)toffer-knockout-game
'Amsterdamse man slachtoffer knockoutgame'
Een Amsterdamse kroegbaas is onlangs het slachtoffer geworden van een bizarre mishandeling.
Kroegeigenaar Jasper Bax werd vorige week, toen hij zijn fiets parkeerde aan de Hoofdweg, uit het niets door twee jongens keihard in zijn gezicht geslagen.
'Hij heeft een gebroken neus, gebroken voortanden en een hersenschudding', vertelt zijn vrouw maandag in WNL-programma Vandaag de Dag. Volgens haar is Bax wellicht het slachtoffer geworden van een uit Amerika overgewaaide rage, de zogenaamde knockout-game. Hierbij worden nietsvermoedende voorbijgangers met één vuistslag buiten westen geslagen, zonder dat hier een duidelijke aanleiding voor is.
Niks gestolen
'Er werd niets gezegd, zijn portemonnee is niet gestolen, hij heeft alles nog. Er was ook geen aanleiding voor, geen woordenwisseling, niks', aldus de vrouw van Bax. De café-eigenaar kon na een aantal dagen het ziekenhuis verlaten en heeft inmiddels zelf aangifte gedaan van het incident.
is een soort maatschappelijk werker?quote:Op maandag 2 december 2013 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er zo belangrijk aan dat het een kroegbaas is?
Dat is toch geen marteling. Alleen een stevige correctie in hun eigen taal.quote:Op maandag 2 december 2013 10:36 schreef GSbrder het volgende:
Marteling lijkt me geen goed onderdeel van het strafrecht, maar het is niet het eerste verknipte proefballonnetje van TS.
Op dat gebied heb ik de linkse partijen altijd te soft gevonden.quote:Op maandag 2 december 2013 10:37 schreef Pokkelmans het volgende:
Criminaliteit hard aanpakken? Wat is dit nu voor rechtse praat van Arolsen?
quote:Op maandag 2 december 2013 10:38 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Dat is toch geen marteling. Alleen een stevige correctie in hun eigen taal.
Waarom nodeloos politiegeweld suggereren bij het arresteren van deze jongens?quote:Op maandag 2 december 2013 10:28 schreef Arolsen het volgende:
Gewoon bij oppakken flink wat pepperspray in hun gezicht en even met de matrak erover.
Ik denk niet dat het nodeloos is. Dit soort types is niet onder de indruk van een softe aanpak. En ik denk dat een hardhandige arrestatie wel afschrikt. En het blijft binnen de perken.quote:Op maandag 2 december 2013 10:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[..]
Waarom nodeloos politiegeweld suggereren bij het arresteren van deze jongens?
Als iemand zich overgeeft en geen aanstalten maakt te vluchten is het voor het imago van de politie niet echt bevorderlijk ze te sprayen en klappen geven.quote:Op maandag 2 december 2013 10:43 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nodeloos is. Dit soort types is niet onder de indruk van een softe aanpak. En ik denk dat een hardhandige arrestatie wel afschrikt. En het blijft binnen de perken.
Precies. Gewoon een flinke vermaning geven, zeggen dat ze het niet meer mogen doen, ze een bakkie koffie en een speculaasje (het is immers Sinterklaas!) geven en ze weer de straat op sturen. Had die teringlijer van een slachtoffer daar maar niet moeten lopen, met zijn tanden in zijn bek. Dan krijg je dat he, een klap. Hij vroeg er immers zelf om. Met zijn hoofd.quote:Op maandag 2 december 2013 10:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
[..]
Waarom nodeloos politiegeweld suggereren bij het arresteren van deze jongens?
Hij liep gewoon vier keer tegen de deur aan edelachtbare.quote:Op maandag 2 december 2013 10:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als iemand zich overgeeft en geen aanstalten maakt te vluchten is het voor het imago van de politie niet echt bevorderlijk ze te sprayen en klappen geven.
Met als gevolgd vrijspraak en vormfouten.quote:Op maandag 2 december 2013 10:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij liep gewoon vier keer tegen de deur aan edelachtbare.
Waarom?quote:Op maandag 2 december 2013 10:45 schreef Loveless85 het volgende:
Ja laten we ook hier extra wetgeving voor gaan introduceren ofzo. Het valt toch prima onder de huidige wetgeving, het is gewoon mishandeling, en dan ook nog met verzwarende omstandigheden
Geen enkele aanleiding, waarschijnlijk met voorbedachte rade op pad om een complete onbekende snoeihard voor z'n kanis te meppenquote:
Tegenwoordig hoef je maar spijt te betuigen en je ontloopt al je straf, dus boeiend.quote:Op maandag 2 december 2013 10:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met als gevolgd vrijspraak en vormfouten.
Daar is de rechtspraak niet mee geholpen.
Ik zie nog wel wat problemen om dat rond te krijgen bij de rechter.quote:Op maandag 2 december 2013 10:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Geen enkele aanleiding, waarschijnlijk met voorbedachte rade op pad om een complete onbekende snoeihard voor z'n kanis te meppen
quote:Op maandag 2 december 2013 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tegenwoordig hoef je maar spijt te betuigen en je ontloopt al je straf, dus boeiend.
En toen arresteerden ze de verkeerde. Een volkomen onschuldige burger genaamd Arolsen die perongeluk verward is met een ander. Helaas heeft het kabinet de politie opdracht gegeven om hardhandig mensen te arresteren om een afschrik effect teweeg te brengen. Meneer Arolsen zal de rest van zijn leven in een rolstoel doorbrengen vanwege het door de staat goedgekeurde politiegeweld tegen verdachten bij hun arrestatie.quote:Op maandag 2 december 2013 10:43 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nodeloos is. Dit soort types is niet onder de indruk van een softe aanpak. En ik denk dat een hardhandige arrestatie wel afschrikt. En het blijft binnen de perken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |