SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 00:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
En, favoriet van de vrijdagavond: Lekker met mijn dochter in het grote bed slapen![]()
Dus ik ga mevrouw even uit haar bedje plukken, om morgenvroeg wakker te worden van een handje in mn gezicht
Oh! En saar kan iets nieuws!!Ahw hoe lief! (dat slapen dan hèSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
En wat onder die spoiler staat negeer ik ff... Getsiederrie.
Mijnes bijt nagels, ook zo'n viezige aangewoonte.
Deze o.a. in het roze, maar we hebben ook een geweven versie staan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:10 schreef Mineola het volgende:
Ophelia, vilten manden klinkt leuk, heb je een link of foto?
Dat is wel een heel ander model!quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]![]()
[..]
Wij hebben ook die kast van Ophelia, althans, zelfde lijn maar dan een ander model. En nog een klein rekje met open mandjes voor haar kleine prulletjes. Ziet er zo uit:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door kleinzusje op 30-11-2013 18:14:26 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Ik ik ik! Maar ben natuurlijk niet de doelgroep want ik hoor hier niet. Maar het was een hele leuke foto van een grooote dreumes, ben je nu benieuwd?quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Mangostine het volgende:
Kz heeft IEMAND je foto überhaupt gezien?
Ik mis het ook altijdquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Mangostine het volgende:
I wish! Gaat hier helaas niet echt op.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:37 schreef Kwisted het volgende:
Leuk die verschillen!
Een druk kindje lijkt me heel gezellig en vooral heel erg komisch! Maar ook zwaarder dan een rustig kindje. Maar misschien slapen drukkere kindjes dan ook beter
F is vanmorgen goed verwend door mijn ouders voor st.klaas. Een pretpark van little people en haarknipjes rn kartonnen boekjes. Erg leuk allemaal.
Feest der herkenning weerquote:Op zaterdag 30 november 2013 15:37 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind heeft inderdaad twee standen, aan en uithij slaapt niet overdreven veel (zo'n 12-14 uur per dag) maar hij wordt zelden wakker tussendoor alleen als hij ziek is.
De rust om even te zitten begint nu langzaam te komen. Hij kan inmiddels regelmatig een aflevering van Sesamstraat kijken zonder tussendoor te willen rennen, springen of glijdenen verhaaltjes van 5 minuten gaan inmiddels ook, vroeger was één verhaaltje van dikkiedik al te veel. Puzzelen of boekjes kijken doet hij vaak staand bij de bank, dan kan hij lekker springen ondertussen. Maar het is grappig, waar zijn behoeften liggen. Laatst was hij heel blij dat mijn lief thuiskwam en dat viert hij door naar de keuken te hollen, terug te rennen en zich tegen haar benen te storten met een oerkeet en dan weer van voren af aan te beginnen. Mijn voorstel om bij haar op schoot te gaan zitten als hij graag wilde knuffelen werd direct afgewezen, waarom zitten als je ook rennen én knuffelen kunt
![]()
Kyara, ik moest grijnzen om M's troostende zusje, kan een dreumes niet eens ongestoord driftig zijn
Oh ja! Bewust op dingen gaan staan om erop te stampen doet hij wel! Maar is geen vast onderdeelquote:Op zaterdag 30 november 2013 22:40 schreef Clubsoda het volgende:
Als je nou ook nog had geschreven "de lege puzzel op de grond leggen en er op gaan staan dansen" dan zou ik zweren dat je mijn kind geleend had
En een kind wat je niet hoort bij het spelen, wat een bijzondere gewaarwording lijkt me datALLES wordt hier verbaal begeleid, en als je niet reageert, dan herhaalt hij gewoon tot je dat wel doet
: "puzzel! Oh, boom! Ja! Tractor! Mama, tractor! Mama! Tractor!" "Ja lieverd, een tractor" "Mooooooi! Oh kijk, varke! Oh, toe!
Booooeee!" enzovoorts, enzovoorts
![]()
(Toegeven, dat is ook pas zo sinds hij echt een beetje praat, maar ik ben er zo aan gewend geraakt
)
+1quote:Op zondag 1 december 2013 06:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Zit nu een beetje op de bank te knikkebollen en te wachten tot de silly weer moe wordt. We zijn al bijna twee uur op. Maar hij is blokjes om houten stokjes aan het schuiven. Die drang is vooralsnog sterker dan de slaap.
Lijkt me wel heel leuk!quote:Op zondag 1 december 2013 07:32 schreef Kyara het volgende:
M kletste ons als vanaf dat hij 1 was de oren van de kop. Alleen was dat dus onverstaanbaar. En hij wilde van alles weten wat het was. Nu hij echt praat is het hek helemaal van de dam en staat dat mondje echt helemaal niet meer stil.
Ja precies dat! Een enorm verschil met zijn nichtje van net 2. Die hield stijf haar mond dicht tot ze 22 maanden was geloof ik. Daarna ging praten ook meteen goed. Maar nog steeds zegt ze niks bijvoorbeeld bij ons of op het KDV. Echt alleen thuis.quote:Op zondag 1 december 2013 07:32 schreef Kyara het volgende:
M kletste ons als vanaf dat hij 1 was de oren van de kop. Alleen was dat dus onverstaanbaar. En hij wilde van alles weten wat het was. Nu hij echt praat is het hek helemaal van de dam en staat dat mondje echt helemaal niet meer stil.
Lekker!quote:Op zondag 1 december 2013 09:54 schreef kleinzusje het volgende:
Mn kind heeft uitgeslapen tot 8.00 uur
Ik ook niet iig.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Mangostine het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asjeblieft !
geef maar aan mij die Duplo Ophelia, veels te gevaarlijk bij jullie
[ Bericht 8% gewijzigd door kleinzusje op 01-12-2013 14:43:53 ]All I need is for my man to live up to his role
quote:Op zondag 1 december 2013 13:58 schreef kleinzusje het volgende:
5 minuten![]()
Op de schommelEn weer gemist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asjeblieft !
quote:geef maar aan mij die Duplo Ophelia, veels te gevaarlijk bij jullie![]()
Je mag de wasmand hebben, die was de oorzaak.(de Duplodiertjes zijn heilig verklaard en moeten overal mee naartoe
)
Hier worden driftbuien niet bestraft. Dat mag zolangxze niks stuk maakt of iemand pijn doet. De hoek voor straf hebben we sinds 2 weken wel werkt perfect! Als ze niet luistert iets kapot gooit of steeds maar weer op de grond gooit gaat ze daar 1 minuut zitten. En zowaar begint ze het te begrijpen.quote:Op zondag 1 december 2013 14:37 schreef kleinzusje het volgende:
![]()
Ik las gisteren dat als je driftbuien zo snel mogelijk ( jong mogelijk) leert "beheersen" het scheelt voor de peuter leeftijd. Iemand ?
Straffen, zoals gang/hoek schijn t dus echt te moeilijk te zijn
Hoe merk je dat ze het begrijpt ? En hoe pak je het aan ?quote:Op zondag 1 december 2013 16:59 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Hier worden driftbuien niet bestraft. Dat mag zolangxze niks stuk maakt of iemand pijn doet. De hoek voor straf hebben we sinds 2 weken wel werkt perfect! Als ze niet luistert iets kapot gooit of steeds maar weer op de grond gooit gaat ze daar 1 minuut zitten. En zowaar begint ze het te begrijpen.
Oh, ik weet niet of ze bij elkaar 'horen' of niet hoor! Alleen als het zo zou zijn, zou ik het niet goed snappen.quote:Op zondag 1 december 2013 17:08 schreef kleinzusje het volgende:
Dat is een goeie ja CS. Ik heb geen ervaring met driftbuien en ook niet met straffen. Ik las die 2 dingen gisteren en heb ze gecombineerd. Maar ze horen dus niet bij elkaar, verhelderend.
Welke dingen/boeken/sites lees jij over opvoeden ?
We waarschuwingen een aantal keer inclusief de reden wat niet mag en wat wel. Na een paar keer gewaarschuwd en afgeleid te hebben word haar gewezen op de hoek doet ze het dan nog word ze daar neergezet en verteld dat ze stout is. Zolang ze daar blijft mag s5aan ligge zitte maakt niet uit mag ze na 1 minuut er weer uit en zeggen we alleen dat ze niet mag slaan ofzo. In het begin vaak moeten terug zetten maar nu eigenlijk niet meer.quote:Op zondag 1 december 2013 17:09 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Hoe merk je dat ze het begrijpt ? En hoe pak je het aan ?
Hoe is het verder bij jullie ?
Spees. Hier verslikt ze zich heel soms, dus heb geen tips.
O. slikte ook alles zo door zonder te kauwen. Het enige wat je kan doen is goed opletten, kleine stukken aanbieden, grof blijven pureren en dan zal je merken dat het vanzelf beter gaat. We zijn het ook blijven herhalen tegen hem hoe we het graag wilden zien, in woorden en voordoen.quote:Op zondag 1 december 2013 16:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Herkent iemand hier het heel vaak verslikken in eten, ook bij/na de leeftijd van 1 jaar? Ik heb vanmiddag weer met mijn vingers iets uit de keel van roodaanlopend kind moeten vissen omdat hij het er zelf niet uit gekokhalsd kreeg. En dat is niet de eerste keer. Ik geef kleine stukjes en zijn avondeten pureer ik nog min of meer, maar dan grof. Hij is gulzig en kauwt niet of nauwelijks. En soms lijkt hij ook te verzamelen in zijn mond zonder dat ik het doorheb. Want het stukje dat ik vandaag gaf was best klein maar er kwam toch meer uit zijn keel.
Iemand die dit herkent? En een tip heeft? Grote stukken of Rapley ga ik echt niet doen, dat zeg ik maar vast erbij.
quote:Op zondag 1 december 2013 20:33 schreef laziness het volgende:
[..]
En dan komt het punt dat ze eindeloos blijven kauwen en niet doorslikken wegens niet lekker
OUD / Autostoeltjes 5quote:Op zondag 1 december 2013 20:36 schreef Sam1993 het volgende:
Kan iemand het autostoeltjes topic een kick geve? Krijg m niet gevonde moet eigenlijk al snel weten of er iemand ervaring heeft met de romer king quickfix
Mijn moeders beste vriendin heeft vroeger in een kindergarden gewerkt waar mijn zusje naartoe ging. En zij had altijd een aantal kinderen, die dat truucje deden, ze deden eeuwig over het eten. Met name een jongen, die net als een hamster alles in zijn wangen stopte. Ze heeft er toen een verhaal voor verzonnen, die indruk maakte zodat de kinderen beter gingen eten.quote:Op zondag 1 december 2013 20:33 schreef laziness het volgende:
[..]
O. slikte ook alles zo door zonder te kauwen. Het enige wat je kan doen is goed opletten, kleine stukken aanbieden, grof blijven pureren en dan zal je merken dat het vanzelf beter gaat. We zijn het ook blijven herhalen tegen hem hoe we het graag wilden zien, in woorden en voordoen.
Het gaat met het groter worden vanzelf beter.
En dan komt het punt dat ze eindeloos blijven kauwen en niet doorslikken wegens niet lekker
Fijn dat je herkent en dat het vanzelf beter ging. Goed opletten inderdaad en als hij bij anderen is ook benadrukken dat ze hem echt niet eventjes alleen laten tijdens het eten. Echt een eng idee.quote:Op zondag 1 december 2013 20:33 schreef laziness het volgende:
[..]
O. slikte ook alles zo door zonder te kauwen. Het enige wat je kan doen is goed opletten, kleine stukken aanbieden, grof blijven pureren en dan zal je merken dat het vanzelf beter gaat. We zijn het ook blijven herhalen tegen hem hoe we het graag wilden zien, in woorden en voordoen.
Het gaat met het groter worden vanzelf beter.
quote:Op maandag 2 december 2013 09:32 schreef Clubsoda het volgende:
Mn kind is weer helemaal beter, geslapen tot 8 uur vanmorgen en hij springt bijna uit elkaar van blijdschapAlles is moooooi, leuk en interessant. Haast jammer om die kleine springveer bij opa en oma achter te laten ("hoooooooooi oma!!), maar ze hebben vast een fijne dag met hem zo.
Ik heb het opgegeven. Hij eist ook nieuwe stukken tot hij vol zit. Eerder gaat hij niet kauwen. En geef je het niet, dan spuugt hij de rest ook uit.. Hij zal het ooit wel lerenquote:Op maandag 2 december 2013 13:29 schreef Kyara het volgende:
Hier ook een propper inderdaad. Ik moet zijn brood nog steeds in stukjes snijden anders propt hij zo een hele boterham zijn mond in
Hij heeft 7 tanden. Allemaal voortanden, nog geen kiezen of hoektanden. Volgens mij kan hij wel kauwen als hij het wil hoor, maar hij doet het gewoon niet.quote:Op maandag 2 december 2013 09:32 schreef laziness het volgende:
Spees hoeveel tanden heeft hij trouwens?
O. was vrij laat met zijn bovenste voortanden en kiezen. Hij sabbelde daarom ipv iets af te bijten of slikte het dus in 1x door.
Met dat sabbelen krijg je dus van die hele plakkaten met liga etc.
Ik lees dat het meisje van Soesa met 6 tanden wel netjes kauwt maar bij O. zat er wel een verband in bedenk ik me nu.
Alsof je zelf naar de EHBO gaat rijden als je kind aan het stikken is. Hou toch eens op met die onzinverhalen.quote:Op maandag 2 december 2013 10:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ja heel eng. Dan bleef het dus in haar keel hangen ofzo... begint ze paniekerig met haar armpjes te slaan, paniek in haar ogen omdat ze geen lucht krijgt. Kind half op de kop en dan op haar ruggetje/tussen de schouders kloppen. Op een gegeven moment schoot het er dan godzijdank uit en dan was het krijsen (wat opzich een goed teken is natuurlijk). Maar wel helemaal blauw aan gelopen, slecht doorademen en van het padje af voor de rest van de dag en heel, heel moe.
Als je dat een paar keer mee maakt ben je wel klaar met grote stukken kan ik je vertellen.
Maar ik moet zeggen dat het wel steeds beter gaat hoor! Ik kan er nog niet echt kauw bewegingen uit halen maar ze verslikt zich al veel minder en wat we aanbieden wordt ook steeds grover. Dus dat komt wel goed
Ze zal niet tot haar 18e gepureerd eten nodig hebben :
Hihi hoe herkenbaar!quote:Op maandag 2 december 2013 14:49 schreef kaatjejannie het volgende:
Sllie loopt!!!
Luuk zit de laatste dagen alleen nog maar op zin knietjes te spelen. Sofie dik paniek, ze kon eerder haar spulletjes nog veilig stellen op dr tafeltje, maar Luuk kan nu overal bij... Dat wordt wat als ie echt gaat staan.![]()
Wow, liep jij dan zo over tijd? Kan het me niet meer herinneren. Alleen dacht dat wij bijna dezelfde UD hadden, en weet nog dat het helemaal in de gloria was dat jij bovenaan stond toen ik bevallen was! En Sillie was al bijna een half jaar te laatquote:Op maandag 2 december 2013 14:54 schreef Keshet het volgende:
Ik post undercover mee. Vrijdag heb ik ook een dreumesje.![]()
Net zolang als jij! Ik ben bevallen met 41w4d.quote:Op maandag 2 december 2013 15:03 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik ga de kaakjestruc proberen. Wie weet.
Ik vond het prima, ik wilde toen ook echt nog niet bevallen!quote:Op maandag 2 december 2013 15:06 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb gebruik gemaakt van Keshet dr uitgerekende datum
Zie je, ik had idd 26 in mn hoofd voor Keshet!quote:Op maandag 2 december 2013 15:06 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik heb gebruik gemaakt van Keshet dr uitgerekende datum
Ik wilde ook nog niet, maar moest van de gyn...quote:Op maandag 2 december 2013 15:08 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ik vond het prima, ik wilde toen ook echt nog niet bevallen!
Ik heb wel echt zin in het komende jaar. Dreumesen zijn zo ongelofelijk leuk!
Gisteravond wel..quote:Op maandag 2 december 2013 14:57 schreef Mineola het volgende:
Daan, wat schattig! Was hij wel blij met z'n nieuwe bed?
Je moet het wel goed lezen voordat je zo'n kwetsende opmerking plaatst. D had het stukje al uit haar keel, maar had er daarna nog last van. En als je het verhaal toen mee had gekregen dan had je geweten dat Twink niet zelf is gereden, maar dat de buurvrouw/iemand uit de straat met haar daar naartoe is gereden.quote:Op maandag 2 december 2013 14:45 schreef Keshet het volgende:
[..]
Alsof je zelf naar de EHBO gaat rijden als je kind aan het stikken is. Hou toch eens op met die onzinverhalen.![]()
Ik heb het verhaal toen meegekregen, no worries.quote:Op maandag 2 december 2013 16:47 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Je moet het wel goed lezen voordat je zo'n kwetsende opmerking plaatst. D had het stukje al uit haar keel, maar had er daarna nog last van. En als je het verhaal toen mee had gekregen dan had je geweten dat Twink niet zelf is gereden, maar dat de buurvrouw/iemand uit de straat met haar daar naartoe is gereden.
Ah, de schildpadquote:Op maandag 2 december 2013 19:41 schreef Animalmix het volgende:
Zojuist een jammer-dat-we-geen-foto-hebben-gemaakt-moment.
N is ziek. Dus we hadden de wipstoel weer van de zolder gehaald. Ze zat er lekker in met haar knuffel, redelijk rechtop. Maar blijkbaar had ze er genoeg van en voelde ze zich even wat fitter. Ze kiept zo voorover! En hop kruipt met de wipstoel op haar rug zo naar me toe
quote:Op maandag 2 december 2013 19:41 schreef Animalmix het volgende:
N is ziek. Dus we hadden de wipstoel weer van de zolder gehaald. Ze zat er lekker in met haar knuffel, redelijk rechtop. Maar blijkbaar had ze er genoeg van en voelde ze zich even wat fitter. Ze kiept zo voorover! En hop kruipt met de wipstoel op haar rug zo naar me toe
quote:Op maandag 2 december 2013 20:02 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ah, de schildpad![]()
Hier altijd het teken dat de wipstoel echt te klein werd
quote:Op maandag 2 december 2013 19:41 schreef Animalmix het volgende:
Kyara makkelijke dag voor de leidsters!
Wat is dat nou weer voor stomme flauwe opmerking door te suggereren dat het onzin is wat ik op zit te lepelen.quote:Op maandag 2 december 2013 14:45 schreef Keshet het volgende:
[..]
Alsof je zelf naar de EHBO gaat rijden als je kind aan het stikken is. Hou toch eens op met die onzinverhalen.![]()
Spees, de enige tip die ik kan geven is om, als het het met een lepel of vork aanbiedt, het eten meteen tussen de kiezen kaken te positioneren. Dan wordt de kauwreflex geactiveerd.
Theorie klinkt leuk maar de praktijk is vaak lastiger.
Zoals welke? Heb ik er inmiddels al zoveel geschreven dat ik een boek uit kan brengen? Echt waar ..quote:Op maandag 2 december 2013 16:52 schreef Keshet het volgende:
[..]
Ik heb het verhaal toen meegekregen, no worries.
Ik geloof alleen niet meer in de sprookjes van Twinkle.
Beterschap voor F. Krijgt ze tanden of kiezen Kwisted?quote:Op dinsdag 3 december 2013 06:23 schreef Kwisted het volgende:
F is niet helrmaal fit. Ze hoestte vannacht al best erg,, en gisteren 4x stinkpoep.
Haal ik haar net uit bed, had ze vannacht ook gepoept. T zat helemaal aan haar billetjes vastgekoekt en die waren dus vuurrood. Och germ
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sneu voor F, Kwisted. Wordt het rode snel minder met een zalfje? Klinkt idd als wat je leest over tanden en kiezen (al heb ik dat zelf nooit zo ervaren met S tot nu toe). Of een virusje, aangezien ze erbij hoest. Beterschap voor haar!
Wat bedoel je met pinguin Twinkle? S zet zijn voetjes ook niet altijd heel goed neer. Was/is best wel een tenenloper. Al gaan de voetjes steeds platter. Ben benieuwd of hij nou echt volgende week al losloopt of dat het incidentjes waren. Hij leek er na gisterochtend in ieder geval niet zo'n behoefte meer aan te hebben![]()
Edit. Niet nodig.quote:Op maandag 2 december 2013 21:56 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor stomme flauwe opmerking door te suggereren dat het onzin is wat ik op zit te lepelen.
Ik hoop dat jij en je kind het nooit mee hoeven te maken want dan piep je wel anders.
Zal het de volgende keer wel filmen voor je okay? .. Sjongejonge
Als ze drie worden. Dan worden het nee-zeggende peuters.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wanneer houdt dat constante nee-zeggen van een dreumes op![]()
?
Oh fijnquote:Op dinsdag 3 december 2013 09:39 schreef Keshet het volgende:
[..]
Als ze drie worden. Dan worden het nee-zeggende peuters.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:53 schreef Clubsoda het volgende:
Dan realiseer ik me op eens dat ik gewoon een échte mama ben, compleet met kussen-die-alles-oplossen![]()
Die sloffen lijken mij idd ook heel fijn!quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:53 schreef Clubsoda het volgende:
Blote voeten zijn vast het beste maar ik vind dat niet echt een optie met dit weer (ook binnen niet). M had vorige winter sokken aan en leren slofjes binnenshuis. Schoenen lijken me niet echt nodig zolang je kind niet buiten loopt, in huis draagt de mijne in ieder geval sowieso nooit schoenen (en ikzelf ook niet).
Keshet, je hebt van die warme slofjes van H&M, die had ik voor M tijdens de wintersport, die zijn vast ook lekker op de fiets
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2013/1EA 0138817 005 80 3796 6.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=6&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Ik had vanmorgen de mother of all poepluiers(nou ja, mijn kind dus, ik niet. Ik disclaim maar weer even voor de zekerheid
) Doet ook wonderen voor je ochtendplanning als je onverhoopt een kind onder de douche moet gooien en kleren moet uitwassen
En daarna stootte hij zijn vinger, en kwam dramatisch huilend naar me toegelopen: "vingeeeeeeee! Au!Tus
?" Waarop ik hem een kus gaf op de zwaar gehavende vinger (niets te zien natuurlijk
). M zuchtte tevreden: "Tus
" en draaide zich om om verder te spelen. Dan realiseer ik me op eens dat ik gewoon een échte mama ben, compleet met kussen-die-alles-oplossen
![]()
Oh, Soesa, het feest der herkenning, zo'n situatie hebben wij ook váák gehad. Tof dat je zo creatief oplossingen verzint, dat helpt echt zo! Als je E deze lijn voortzet, dan zegt ze als ze (bijna) twee is nog steeds nee(maar het is dan echt wel een beetje makkelijker omdat ze uit kan leggen wat ze bedoelt, en beter snapt waarom iets wel of niet kan).
Jawel ik heb er zo eentje hier, een nee zeggende kleuter. Zeg ik de tv gaat nu uit want we gaan aan tafel: nee, ik wil nog televisie kijken. Ik wil nog niet aan tafel.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Oh fijnDan kijk ik uit naar de tijd dat ze 4 is of worden ze dan nee-zeggende kleuters
, nee toch?!
Die heb ik ooit gekocht maar hoe doe je die?? gewoon met sokken erin? vind je dat warm genoeg?quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:53 schreef Clubsoda het volgende:
Blote voeten zijn vast het beste maar ik vind dat niet echt een optie met dit weer (ook binnen niet). M had vorige winter sokken aan en leren slofjes binnenshuis. Schoenen lijken me niet echt nodig zolang je kind niet buiten loopt, in huis draagt de mijne in ieder geval sowieso nooit schoenen (en ikzelf ook niet).
Keshet, je hebt van die warme slofjes van H&M, die had ik voor M tijdens de wintersport, die zijn vast ook lekker op de fiets
[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2013/1EA 0138817 005 80 3796 6.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=6&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Ik had vanmorgen de mother of all poepluiers(nou ja, mijn kind dus, ik niet. Ik disclaim maar weer even voor de zekerheid
) Doet ook wonderen voor je ochtendplanning als je onverhoopt een kind onder de douche moet gooien en kleren moet uitwassen
En daarna stootte hij zijn vinger, en kwam dramatisch huilend naar me toegelopen: "vingeeeeeeee! Au!Tus
?" Waarop ik hem een kus gaf op de zwaar gehavende vinger (niets te zien natuurlijk
). M zuchtte tevreden: "Tus
" en draaide zich om om verder te spelen. Dan realiseer ik me op eens dat ik gewoon een échte mama ben, compleet met kussen-die-alles-oplossen
![]()
Oh, Soesa, het feest der herkenning, zo'n situatie hebben wij ook váák gehad. Tof dat je zo creatief oplossingen verzint, dat helpt echt zo! Als je E deze lijn voortzet, dan zegt ze als ze (bijna) twee is nog steeds nee(maar het is dan echt wel een beetje makkelijker omdat ze uit kan leggen wat ze bedoelt, en beter snapt waarom iets wel of niet kan).
Hier ben ik ook erg benieuwd naar!quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:31 schreef Roosje84 het volgende:
Las ook nog iets over tweetalig opvoeden. Wij voeden E tweetalig op en het is leuk om te zien hoe zijn woordenschat zich ontwikkelt. Lange tijd wist hij voor bepaalde dingen maar een woord; het nederlandse of het engelse of het lijkt zo erg op elkaar dat je het verschil niet hoord. (zoals bij bus).SInds kort kent hij ook een aantal woorden in twee talen en die gebruikt hij dan ook door elkaar zoals (l)uier en (n)appy.
Schattigquote:Op dinsdag 3 december 2013 12:18 schreef Clubsoda het volgende:
Tinu, voeden jullie je kinderen tweetalig op eigenlijk? Ik vind het grappig hoe snel kinderen zoiets oppikken. M zegt nu "Nase", "dante schön" en "bitte" vrij consequent en spontaan. En op commando doet hij "Schatzli" en "Schublade"Het klinkt zo schattig!
Ja wel joh, juist wel vind ik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:51 schreef Mineola het volgende:
En ik wil al een maand aapies bestellen, maar twijfel nog altijd. Die hoge gevoerde vind ik niet echt superleuk voor een jongetje, maar ik heb nog geen alternatief gevonden. Twijfel nog steeds of ik niet gewoon moet wachten en echte schoentjes moet kopen als hij echt loopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
Net gespot, 2 kiezen boven die doorkomen. Dat zijn dan kies nr 3 en 4quote:Op dinsdag 3 december 2013 06:50 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Beterschap voor F. Krijgt ze tanden of kiezen Kwisted?
En ook heel langzaamquote:Op dinsdag 3 december 2013 09:37 schreef Tante_Soesa het volgende:
Spees, E. liep op haar eerste verjaardag haar eerste losse stap(jes) en een week later liep ze volledig los, kroop nog amper. Het kan heel snel gaan!
Volgens mij hebben ze die niet met een dikkere zool. Wij zijn daarom voor Saar echte schoentjes gaan halen. Ze liep regelmatig al rond buiten, en als ze even buiten was geweest (het was immers al herfst), had ze daarna natte voeten :/ Dus na een paar keer schoentjes gaan kopen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:06 schreef Mangostine het volgende:
Die Aapies zijn voor binnen prima, ze zitten echt fijn, maar ik vind ze niet zo geschikt voor buiten. Of heb je er ook met een stevigere zool?
Oke, uitleggen en ander speelgoed aanbieden en daar ook even zelf mee bezig zijn, thanks!quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:17 schreef NotTheSame het volgende:
Ik zou de box zeker niet als strafplek gebruiken. Stel jullie krijgen nog een kindje of komt bij een ander op visite, dan associeert hij de box met straf, met alle gevolgen van dien.
Ik zou uitleggen waarom het niet mag en hem een alternatief aanbieden.
Als Draakje zoiets deed op die leeftijd was het:
Je mag het scherm van de laptop niet dichtdoen want dan zit je er straks met je vinger tussen en dat doet pijn. Je mag wel met *insert willekeurig speelgoed* spelen. En dan even 'meespelen'.
Dat doet mijn 16-maander ook alquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:27 schreef Handheld het volgende:
[..]
Oke, uitleggen en ander speelgoed aanbieden en daar ook even zelf mee bezig zijn, thanks!
Afleiden is dan inderdaad het grote toverwoord, maar vooral dat hij die afstandsbediening gooide vond ik best bijzonder op zo'n jonge leeftijd.
Die van mij doet dit al sinds hij 11 maand isquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:15 schreef Handheld het volgende:
Ik post hier niet vaak, maar heb nu wel even een vraagje er zat namelijk geen handleiding bij ons kind toen we hem kregen
Wat moet je nou in hemelsnaam doen met een dreumes van 18 maanden die als je zegt dat hij het scherm van de laptop niet mag dicht doen, het uitdagend blijft doen, en na 2 x keer een luide NEE te laten horen ,nog daarna zijn handje beet pakt en op zijn hoogte vertellen dat dat niet mag en ook waarom..........
en dat daarna hij de afstandsbediening pakt en die naar mij toe gooit????????
Negeren?
Nogmaals toespreken??
Afleiden???
Toch de box maar weer van stal halen???
18 maanden en dan al zo'n willetje.....
Klinkt dit bekend in de oren??
Voor de rest is hij best lief....
Oh dat kan Luc ook doen...quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
Mijn 13 maander zit wat eenvoudiger in elkaar, die geeft gewoon een mep.
Nee wij praten geen duits thuis. Denk dat dat komt omdat we 1, nederlands zijn, en 2, ik het duits niet altijd goed uit kan spreken. Dus dan wil je ook niet iets verkeerd aanleren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:18 schreef Tinuviel het volgende:
PE jullie spreken geen Duits thuis toch?
Opzettelijk gooien of pijn doen word hier naar 3 keer waarschuwen en afleiden bestraft met 1 minuut in de hoek. Meningen zijn daar over verdeeld maar hier heeft het effect :-)quote:Op dinsdag 3 december 2013 16:47 schreef Handheld het volgende:
Oke gelukkig
Ik dacht dat we een niet normaal kind hadden die al op vroege leeftijd tegen zijn ouders in wilt gaan.
Ik heb natuurlijk wel al op internet gelezen over "ik ben 2 en ik zeg nee" fase, maar wist niet dat dingen gooien naar ouders daar ook bij hoorde.....(totaal geen referentiekader m.b.t. kinderen)
Die fase duurt geen 18 jaar, toch?
he wat leuk!!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:22 schreef Freubelot het volgende:
Hoii![]()
Ik wil graag weer meelezen en schrijven! In 2011 en 2012 in wohts en z&g gepost en inmiddels trotse moeder van een lieve eigenwijze dreumesdame L. van bijna 14 maanden.
Sinds deze week weer aan het meelezen en ik vind het leuk om hier weer mee te schrijven!
Ik weet nog toen we gingen meeten, dat hij elke keer naar de kachel ging en het wijnrek haha, met zo'n ondeugende blik.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:58 schreef Mineola het volgende:
Simpelste oplossing idd: laptop wegzetten waar hij niet bij kan. Idem voor de afstandsbediening.
Ik weet niet of je een 18 maander al iets uit kan leggen, de mijne van 13 maanden iig nog niet. Hij kan wel dingen willen, en daar ga ik best in mee, maar van sommige dingen moet hij gewoon afblijven. En hij weet dat precies, getuige zijn ondeugende blik.
Haha, ik wilde idd de kachel als voorbeeld noemenquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:32 schreef Olf het volgende:
[..]
Ik weet nog toen we gingen meeten, dat hij elke keer naar de kachel ging en het wijnrek haha, met zo'n ondeugende blik.
Thanx!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het lastig, omdat het zo moeilijk is voor hem te snappen dat je voorzichtig moet zijn met zusjes, en nog moeilijker om zich eraan te houden. Je wilt natuurlijk ook voorkomen dat hij het gevoel heeft altijd maar rekening met ze te moeten houden, want dat kan alleen voor frustratie
zorgen.
Ik zou proberen er een zo algemeen mogelijk regel van te maken "er wordt binnen niet met speelgoed gegooid, gooien mag buiten met een bal". En daar echt een tijdje vrij consequent mee bezig zijn en omdat M zo talig is, zou ik het ook duidelijk uitleggen, waarom je dat niet wil (maar dan ook niet de focus alleen op zijn zusjes leggen, meer algemeen dat het speelgoed kapot kan gaan, dat er in huis iets kapot kan gaan of dat iemand zich zeer doet). Ik zou ook proberen niet te heftig en emotioneel reageren als hij toch gooit en bijna een zusje geraakt (makkelijk gezegd, I know). Ik zou bang zijn dat hij daarvan ofwel in zijn schulp kruipt, ofwel merkt dat het een gevoelig punt is bij jou en dan krijgt het veel meer lading. En ik zou het jezelf gemakkelijk maken door groot en zwaar speelgoed op te bergen als het spitsuur is en je niet steeds op kunt letten. Ik ben inmiddels bekwaam erin om alles binnen een straal van armlengte om M heen vliegensvlug op te pakken als hij boos is, omdat ik weet dat hij er mee gaat smijtenEn kijken of je elke dag (ook makkelijk gezegd!) tijd in kunt bouwen om hem even (fysiek) te laten uitrazen, of de dames in de kinderstoel zetten en blokkentorens opgooien of met de bal spelen met hem.
Beetje van de koude grond zo hoor, ik weet niet of je er wat mee kunt
Zo groot wonen wij niet hoorquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Kan je niet een stuk aanwijzen als autospeelplek? Dat hij vrij is om te spelen maar zodra hij gefrustreerd is hij iig zijn zussen niet kan raken? Daarmee kan je hem positief begeleiden ipv alleen maar nee zeggen. (Je mag hier met de auto spelen)
Of grote auto's speciaal als zijn zussen slapen (of lopen slaapjes nog synchroon?)
Het is een lastige fase weet ik nog, dat gooien vinden ze dan ook leuk, lekker ondeugend. Maar blijven verbieden, dan valt het kwartje vanzelf. En zorgen dat als het eens misgaat er geen slachtoffers kunnen vallen.
Nou ja, hij gooit vast geen 3 meter toch?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:47 schreef Kyara het volgende:
[..]
Thanx!
Alhoewel dat speelgoed verdonkermanen hier niet werkt. Dat pikt hij niet.
[..]
Zo groot wonen wij niet hoor
En de meisjes blijven ook niet lekker op hun plek liggen.
Grappig. Dat zei mijn man van de week tegen mij., Dat ik ook zo ben.quote:Op woensdag 4 december 2013 09:20 schreef Kwisted het volgende:
Ik denk dat ik wel een strenge moeder ben. Maar daar sta ik ook 100% achter. Streng maar duidelijk en consequent.
nou hier precies zo!quote:Op woensdag 4 december 2013 09:47 schreef Skoap het volgende:
[..]
Grappig. Dat zei mijn man van de week tegen mij., Dat ik ook zo ben.
Hij heeft al 2 dochters met zijn ex-vrouw en die was juist helemaal niet zo. Dus hij vindt het zelfs fijn dat ik zo ben...
Mijn eigen ouders waren trouwens ook zo, ik vind het zelf alleen maar fijn.
En heb nu echt een hele fijne/goede band met mijn oudersHoop zo dat ik dat later ook met Luc heb als hij volwassen is.
quote:Op woensdag 4 december 2013 09:51 schreef Kwisted het volgende:
[..]
nou hier precies zo!
En behalve streng ben ik ook heel speels en aanhankelijk met F. Dus hopelijk krijgen we een sterke band. Heb ik ook met mijn moeder en dat is zo fijn!
Lief dat je dat onthouden hebtquote:Op woensdag 4 december 2013 09:20 schreef Kwisted het volgende:
Maar ik denk dat veel speelgoed gevaarlijk is als je ermee gaat gooien naar je zusjes. Zelfs als t niet zo heel zwaar is kan t hard aankomen toch.
Ik heb trouwens helemaal nog niet zo heel diep nagedacht over straffen. Als ze na uitleg en waarschuwing nog niet luistert dan pak ik t af. Gaat ze dan nog door dan gaat ze in de hoek. Ik denk dat ik wel een strenge moeder ben. Maar daar sta ik ook 100% achter. Streng maar duidelijk en consequent.
Hier een prima nacht. Eerste kiezenpoepluier is alweer n feit. Ze is flink verkouden ook, maar heeft er weinig last van.
Hoe waren jullie nachten? Spees ook weer lekker vroeg op? Hier was t 6 uur
Die max 1-2 dingen is niet echt haalbaar hier. Een tv, een computer, een telefoon, speelgoed van de oudste, open keuken, planten in de vensterbank... Maar inmiddels weet hij het van het meeste wel. Dan hoef ik alleen even zijn aandacht te trekken en houdt hij wel op.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:33 schreef Spees_Eend het volgende:
Wij hebben t advies van het cb opgevolgd: max 1-2 dingen in je huis binnen zijn bereik waar hij écht niet aan mag zitten. Zoals de tv en de computer. Zodat hij niet de hele dag "nee" hoort en het zijn betekenis houdt. Wat ik heel moeilijk vind is om onnodig stervende zwaangedrag te negerem of corrigeren. Soms is het moeilijk om in te schatten.of hij echt behoefte aan contact of troost heeft, of dat hij gewoon aan het drammen is. In het laatste geval probeer ik de aandacht af te leiden richting iets leuks en dat werkt meestal wel. Met eten kan hij ook heel onnodig verongelijkt doen, als het hem niet snel genoeg gaat. Wel lastig soms want ik wil dat gedrag niet belonen maar ik geef hem natuurlijk wel gewoon de rest van zijn eten. Dus hoop dat hij dan niet het idee heeft dat dat roepen en zeuren om het volgende hapje zorgt dat hij meer krijgt.
Ik denk dat S nog te klein is om te drammen om het drammen, dus extra zielig doen om zijn zin te krijgen. Ik denk dat het ook best naast elkaar kan bestaan; hij wil graag zijn zin en dat maakt hij duidelijk, maar hij is ook oprecht verdrietig dat het niet mag. Ik probeer altijd te troosten/erkennen zonder dat daardoor de regel verandert. 'moeilijk he, als je geen koekje meer mag, dat maakt je verdrietig' en dat is het dan. Ik troost wel kort en daarna gaan we (of ik alleen';) ) weer over tot de orde van de dag. Als ik eindeloos blijf tutten dan gaat de bui veel langzamer over.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:33 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Lief dat je dat onthouden hebt. Pff, het was vanochtend 5u toen de nacht over was. Is natuurlijk nooit echt fijn maar meestal kan ik t na 10 minuutjes wel goed hebben. Maar vanochtend had ik het echt wel even gehad zeg... Heb ook ontstoken tandvlees dus de combinatie van zo weinig slaap, een kloppende en opgezwollen kaak en een lange werkdag in het vooruitzicht was niet zo bevorderlijk voor mijn humeur
. Maar na een paar uurtjes, koffie en een pcm valt het allemaal wel weer mee.
Leuk die ervaringen mbt opvoeden. Moeten wij ons sinds een maandje of wat ook echt mee bezig houden. Wat "nee" is, snapte hij al heel snel, maar ernaar handelen is wel moeilijk voor zo'n kleintje. Wij hebben t advies van het cb opgevolgd: max 1-2 dingen in je huis binnen zijn bereik waar hij écht niet aan mag zitten. Zoals de tv en de computer. Zodat hij niet de hele dag "nee" hoort en het zijn betekenis houdt. Wat ik heel moeilijk vind is om onnodig stervende zwaangedrag te negerem of corrigeren. Soms is het moeilijk om in te schatten.of hij echt behoefte aan contact of troost heeft, of dat hij gewoon aan het drammen is. In het laatste geval probeer ik de aandacht af te leiden richting iets leuks en dat werkt meestal wel. Met eten kan hij ook heel onnodig verongelijkt doen, als het hem niet snel genoeg gaat. Wel lastig soms want ik wil dat gedrag niet belonen maar ik geef hem natuurlijk wel gewoon de rest van zijn eten. Dus hoop dat hij dan niet het idee heeft dat dat roepen en zeuren om het volgende hapje zorgt dat hij meer krijgt.
Ook de vraag wat je streng vindt.. Mijn grenzen qua woordgebruik en drukdoen ligt wat lager dan sommige moeders die ik ken. (Bijv. Anderen sukkel noemen, rennen in en de supermarkt, voordringen). Dus dan ben ik vrij streng, maar niet onredelijk naar mijn idee.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:43 schreef Clubsoda het volgende:
Ik geloof niet dat ik enorm streng ben, maar wel duidelijk en consequent. Ik ben niet zo erg van "nee=nee omdat ik het zeg".....
Oh maar daar ben ik het helemaal mee eens hoor. S snapt nog helemaal niet hoe hij op een andere manier zijn ongenoegen moet laten blijken. En als hij 'drammerig' doet terwijl er in mijn ogen niets aan de hand is (bijvoorbeeld omdat hij zijn lipje naar beneden pruilt en tegelijk zijn lach inhoudt) dan bedenk ik ook dat hij zich nog helemaal niet op een andere manier kan uiten. Hij kan nog nauwelijks woordjes zeggen. Met wijzen kan hij zich tegenwoordig trouwens wél wat beter uiten, leuk is dat om te zien. Maar als ik het gevoel heb dat er niets aan de hand is, dan probeer ik wel altijd eerst een vrolijke "niets aan de hand! Zullen we een boekje lezen?" en dan is hij over het algemeen meteen enthousiast omdat het woord boekje is gevallen. Of ik geef hem een knuffel omdat hij zijn armpjes uitstrekt. Daar heeft ie steeds meer behoefte aan merk ik de laatste tijd.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik denk dat S nog te klein is om te drammen om het drammen, dus extra zielig doen om zijn zin te krijgen. Ik denk dat het ook best naast elkaar kan bestaan; hij wil graag zijn zin en dat maakt hij duidelijk, maar hij is ook oprecht verdrietig dat het niet mag. Ik probeer altijd te troosten/erkennen zonder dat daardoor de regel verandert. 'moeilijk he, als je geen koekje meer mag, dat maakt je verdrietig' en dat is het dan. Ik troost wel kort en daarna gaan we (of ik alleen';) ) weer over tot de orde van de dag. Als ik eindeloos blijf tutten dan gaat de bui veel langzamer over.
Geduld is ook echt heel moeilijk, dat kan M ook nog niet. Die staat dan huilend aan mijn benen te vragen om zijn fles, terwijl ik die aan het maken ben. Dat snapt hij, dat weet hij, maar toch kan hij er niet mee om gaan. Ik probeer spelenderwijs te oefenen met eerst dit, dan dat, maar het blijft moeilijk, zeker met eten. Ik zou wat DF zegt hem zelf (ook) een lepel geven. En verder kun je proberen om hem uit te leggen dat hij ook 'hap' ofzo kan zeggen als hij mee wil. Steeds herhalen, dan merkt hij vanzelf dat er ook andere manieren zijn van drammen. Het is immers prima dat hij vertelt wat hij wil, maar de manier waarop mag wel wat minder holbewonerachtigNa eindeloos herhalen heb ik bijvoorbeeld M eindelijk zover dat hij 'mama helpe?' zegt in plaats van 'ihihihih-weeeeeeeeeeeeeeeeeeh!'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All I need is for my man to live up to his role
Ik ook!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
Dat is best besmettelijk toch? Alle kindjes bij de GO zijn ziekquote:
Dankje.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:33 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, volgens mij wel. En de vijfde is gevaarlijk voor zwangere vrouwen. Hoe lang het besmettelijk blijft weet ik niet precies.
Hier nog niet, meneer krijgt het nog niet mee: het boeit hem niks.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:36 schreef kleinzusje het volgende:
HOE vieren jullie pakjes avond ? lootjes ? Omstebeurt ? dobbelen ? met "echte piet en sint ?" Ben benieuwd
Jaaa stille bedoeling bij de peutersquote:Op donderdag 5 december 2013 20:31 schreef bitterend het volgende:
Hier is wat meer leven in de brouwerij![]()
Haha! Mijn referentiekader is nog de baby's. Dus ik vind het hier super stil en langzaam gaan juistquote:Op donderdag 5 december 2013 20:31 schreef bitterend het volgende:
Hier is wat meer leven in de brouwerij![]()
Wij kopen allemaal drie cadeaus en dan betekent ieder getal op de dobbelsteen iets (bijv, een cadeau uitpakken of weggeven of ruilen). Of bedoel je hoe we het doen met Silvijn en zijn ingepakte boekje?quote:Op donderdag 5 december 2013 21:41 schreef kleinzusje het volgende:
Wat naar van dat vallen Phaidra.![]()
Leuk al die verhalen over Sint ! En welkom terugpeuters
![]()
Hoe doen jullie dat dobbelen Spees ?
Nee dat dobbelen. Ik hoor het om me heen en ken het niet. Ben ideetjes aan het verzamelen voor kerst en volgend jaar Sint/kerst. Ik heb me lang weten te onttrekken aan de feestelijke dagen, maar nu heb ik een kind en wil ik me mentaal en praktisch minstens een jaar voorbereidenquote:Op donderdag 5 december 2013 21:44 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wij kopen allemaal drie cadeaus en dan betekent ieder getal op de dobbelsteen iets (bijv, een cadeau uitpakken of weggeven of ruilen). Of bedoel je hoe we het doen met Silvijn en zijn ingepakte boekje?Want dat geven we denk ik gewoon ergens tussendoor
Ah zo! Dan kan ik het wel iets uitgebreider uitleggenquote:Op donderdag 5 december 2013 21:46 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Nee dat dobbelen. Ik hoor het om me heen en ken het niet. Ben ideetjes aan het verzamelen voor kerst en volgend jaar Sint/kerst
Ik vind het nog steeds leukquote:Op donderdag 5 december 2013 21:45 schreef Mineola het volgende:
Nou idd, ik zit hier al een beetje langer maar ik vind het ook nog steeds heel rustig! Niks heel topic in een dag.
Ik heb vandaag Sinterklaasinkopen gedaan voor het kind, want we vieren het met familie en lootjes, maar ik vond dat hij toch ook iets moest krijgen. Voor het idee. En hoe cool is het om gewoon intertoys in de lopen en iets te kopen voor je eigen kind!Over een jaar of wat vind ik het ongetwijfeld de hel op aarde, vandaag vond ik het nog tof.
[ Bericht 21% gewijzigd door Cathmar op 06-12-2013 12:13:45 ]Met een meidenkwartet
volgens mij heeft het kruidvat ook zoiets, in ieder geval een balanceer spel heb ik wel gekocht maar hier nog niet gegeven.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:15 schreef Clubsoda het volgende:
Wat zoet Cathmar!
Ik ga op wintersport samen met mijn ouders, lief gaat niet mee. Ik weet niet of ik echt veel ga skiën, ik vind het zonder ook al leuk genoeg. Maar in dat geval ga ik waarschijnlijk alleen, en tref ik hen ergens om te lunchen.
Wij hebben nog geen sinterklaas gevierd, dat doen we morgen, met moeder en zusje. Ik moet nog alles inpakken, twee surprises knutselen en een stapel gedichten schrijven. Uitstellen is mijn middel name geloof ikM krijgt een treinbaan van de Ikea, en een puzzel met cijfers, omdat hij daar zo dol op is. Ik wilde eigenlijk dit spel:
[ afbeelding ]
maar dat was helaas uitverkocht. Jammer, want M had het zeker leuk gevonden, hij is dol op kleuren herkennen. Hij herkent sindskort ook roze en oranje, en dat laatst is grappig omdat hij het afwisselend oranje en oraaaaansj noemt op z'n Duits![]()
(die winkel is trouwens echt een aanrader, Flying Tiger heet het. Zit in Utrecht op de Oude Gracht, maar ook wel in Amsterdam geloof ik. Veel leuk speelgoed en supergoedkoop!)
Ik kreeg net een filmpje van hem waarin hij met een afstandbestuurbare auto aan het rijden is. Kind glimt van trots
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We vieren zijn verjaardag zondag pas echt voor iedereen. Maar gister hebben we natuurlijk al taart gegeten![]()
Hij kan dus zo auditie doen voor de reclame van de Media Marktquote:Op zaterdag 7 december 2013 09:01 schreef Kyara het volgende:
Arme papa
M is met papa naar de winkel om boodschappen te doen: "kopen, kopen, kopen!"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |