SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 00:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
En, favoriet van de vrijdagavond: Lekker met mijn dochter in het grote bed slapen![]()
Dus ik ga mevrouw even uit haar bedje plukken, om morgenvroeg wakker te worden van een handje in mn gezicht
Oh! En saar kan iets nieuws!!Ahw hoe lief! (dat slapen dan hèSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
En wat onder die spoiler staat negeer ik ff... Getsiederrie.
Mijnes bijt nagels, ook zo'n viezige aangewoonte.
Deze o.a. in het roze, maar we hebben ook een geweven versie staan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:10 schreef Mineola het volgende:
Ophelia, vilten manden klinkt leuk, heb je een link of foto?
Dat is wel een heel ander model!quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]![]()
[..]
Wij hebben ook die kast van Ophelia, althans, zelfde lijn maar dan een ander model. En nog een klein rekje met open mandjes voor haar kleine prulletjes. Ziet er zo uit:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door kleinzusje op 30-11-2013 18:14:26 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
Ik ik ik! Maar ben natuurlijk niet de doelgroep want ik hoor hier niet. Maar het was een hele leuke foto van een grooote dreumes, ben je nu benieuwd?quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Mangostine het volgende:
Kz heeft IEMAND je foto überhaupt gezien?
Ik mis het ook altijdquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Mangostine het volgende:
I wish! Gaat hier helaas niet echt op.quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:37 schreef Kwisted het volgende:
Leuk die verschillen!
Een druk kindje lijkt me heel gezellig en vooral heel erg komisch! Maar ook zwaarder dan een rustig kindje. Maar misschien slapen drukkere kindjes dan ook beter
F is vanmorgen goed verwend door mijn ouders voor st.klaas. Een pretpark van little people en haarknipjes rn kartonnen boekjes. Erg leuk allemaal.
Feest der herkenning weerquote:Op zaterdag 30 november 2013 15:37 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind heeft inderdaad twee standen, aan en uithij slaapt niet overdreven veel (zo'n 12-14 uur per dag) maar hij wordt zelden wakker tussendoor alleen als hij ziek is.
De rust om even te zitten begint nu langzaam te komen. Hij kan inmiddels regelmatig een aflevering van Sesamstraat kijken zonder tussendoor te willen rennen, springen of glijdenen verhaaltjes van 5 minuten gaan inmiddels ook, vroeger was één verhaaltje van dikkiedik al te veel. Puzzelen of boekjes kijken doet hij vaak staand bij de bank, dan kan hij lekker springen ondertussen. Maar het is grappig, waar zijn behoeften liggen. Laatst was hij heel blij dat mijn lief thuiskwam en dat viert hij door naar de keuken te hollen, terug te rennen en zich tegen haar benen te storten met een oerkeet en dan weer van voren af aan te beginnen. Mijn voorstel om bij haar op schoot te gaan zitten als hij graag wilde knuffelen werd direct afgewezen, waarom zitten als je ook rennen én knuffelen kunt
![]()
Kyara, ik moest grijnzen om M's troostende zusje, kan een dreumes niet eens ongestoord driftig zijn
Oh ja! Bewust op dingen gaan staan om erop te stampen doet hij wel! Maar is geen vast onderdeelquote:Op zaterdag 30 november 2013 22:40 schreef Clubsoda het volgende:
Als je nou ook nog had geschreven "de lege puzzel op de grond leggen en er op gaan staan dansen" dan zou ik zweren dat je mijn kind geleend had
En een kind wat je niet hoort bij het spelen, wat een bijzondere gewaarwording lijkt me datALLES wordt hier verbaal begeleid, en als je niet reageert, dan herhaalt hij gewoon tot je dat wel doet
: "puzzel! Oh, boom! Ja! Tractor! Mama, tractor! Mama! Tractor!" "Ja lieverd, een tractor" "Mooooooi! Oh kijk, varke! Oh, toe!
Booooeee!" enzovoorts, enzovoorts
![]()
(Toegeven, dat is ook pas zo sinds hij echt een beetje praat, maar ik ben er zo aan gewend geraakt
)
+1quote:Op zondag 1 december 2013 06:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Zit nu een beetje op de bank te knikkebollen en te wachten tot de silly weer moe wordt. We zijn al bijna twee uur op. Maar hij is blokjes om houten stokjes aan het schuiven. Die drang is vooralsnog sterker dan de slaap.
Lijkt me wel heel leuk!quote:Op zondag 1 december 2013 07:32 schreef Kyara het volgende:
M kletste ons als vanaf dat hij 1 was de oren van de kop. Alleen was dat dus onverstaanbaar. En hij wilde van alles weten wat het was. Nu hij echt praat is het hek helemaal van de dam en staat dat mondje echt helemaal niet meer stil.
Ja precies dat! Een enorm verschil met zijn nichtje van net 2. Die hield stijf haar mond dicht tot ze 22 maanden was geloof ik. Daarna ging praten ook meteen goed. Maar nog steeds zegt ze niks bijvoorbeeld bij ons of op het KDV. Echt alleen thuis.quote:Op zondag 1 december 2013 07:32 schreef Kyara het volgende:
M kletste ons als vanaf dat hij 1 was de oren van de kop. Alleen was dat dus onverstaanbaar. En hij wilde van alles weten wat het was. Nu hij echt praat is het hek helemaal van de dam en staat dat mondje echt helemaal niet meer stil.
Lekker!quote:Op zondag 1 december 2013 09:54 schreef kleinzusje het volgende:
Mn kind heeft uitgeslapen tot 8.00 uur
Ik ook niet iig.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Mangostine het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asjeblieft !
geef maar aan mij die Duplo Ophelia, veels te gevaarlijk bij jullie
[ Bericht 8% gewijzigd door kleinzusje op 01-12-2013 14:43:53 ]All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
quote:Op zondag 1 december 2013 13:58 schreef kleinzusje het volgende:
5 minuten![]()
Op de schommelEn weer gemist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.niet quoten asjeblieft !
quote:geef maar aan mij die Duplo Ophelia, veels te gevaarlijk bij jullie![]()
Je mag de wasmand hebben, die was de oorzaak.(de Duplodiertjes zijn heilig verklaard en moeten overal mee naartoe
)
Hier worden driftbuien niet bestraft. Dat mag zolangxze niks stuk maakt of iemand pijn doet. De hoek voor straf hebben we sinds 2 weken wel werkt perfect! Als ze niet luistert iets kapot gooit of steeds maar weer op de grond gooit gaat ze daar 1 minuut zitten. En zowaar begint ze het te begrijpen.quote:Op zondag 1 december 2013 14:37 schreef kleinzusje het volgende:
![]()
Ik las gisteren dat als je driftbuien zo snel mogelijk ( jong mogelijk) leert "beheersen" het scheelt voor de peuter leeftijd. Iemand ?
Straffen, zoals gang/hoek schijn t dus echt te moeilijk te zijn
Hoe merk je dat ze het begrijpt ? En hoe pak je het aan ?quote:Op zondag 1 december 2013 16:59 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
Hier worden driftbuien niet bestraft. Dat mag zolangxze niks stuk maakt of iemand pijn doet. De hoek voor straf hebben we sinds 2 weken wel werkt perfect! Als ze niet luistert iets kapot gooit of steeds maar weer op de grond gooit gaat ze daar 1 minuut zitten. En zowaar begint ze het te begrijpen.
Oh, ik weet niet of ze bij elkaar 'horen' of niet hoor! Alleen als het zo zou zijn, zou ik het niet goed snappen.quote:Op zondag 1 december 2013 17:08 schreef kleinzusje het volgende:
Dat is een goeie ja CS. Ik heb geen ervaring met driftbuien en ook niet met straffen. Ik las die 2 dingen gisteren en heb ze gecombineerd. Maar ze horen dus niet bij elkaar, verhelderend.
Welke dingen/boeken/sites lees jij over opvoeden ?
We waarschuwingen een aantal keer inclusief de reden wat niet mag en wat wel. Na een paar keer gewaarschuwd en afgeleid te hebben word haar gewezen op de hoek doet ze het dan nog word ze daar neergezet en verteld dat ze stout is. Zolang ze daar blijft mag s5aan ligge zitte maakt niet uit mag ze na 1 minuut er weer uit en zeggen we alleen dat ze niet mag slaan ofzo. In het begin vaak moeten terug zetten maar nu eigenlijk niet meer.quote:Op zondag 1 december 2013 17:09 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Hoe merk je dat ze het begrijpt ? En hoe pak je het aan ?
Hoe is het verder bij jullie ?
Spees. Hier verslikt ze zich heel soms, dus heb geen tips.
O. slikte ook alles zo door zonder te kauwen. Het enige wat je kan doen is goed opletten, kleine stukken aanbieden, grof blijven pureren en dan zal je merken dat het vanzelf beter gaat. We zijn het ook blijven herhalen tegen hem hoe we het graag wilden zien, in woorden en voordoen.quote:Op zondag 1 december 2013 16:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Herkent iemand hier het heel vaak verslikken in eten, ook bij/na de leeftijd van 1 jaar? Ik heb vanmiddag weer met mijn vingers iets uit de keel van roodaanlopend kind moeten vissen omdat hij het er zelf niet uit gekokhalsd kreeg. En dat is niet de eerste keer. Ik geef kleine stukjes en zijn avondeten pureer ik nog min of meer, maar dan grof. Hij is gulzig en kauwt niet of nauwelijks. En soms lijkt hij ook te verzamelen in zijn mond zonder dat ik het doorheb. Want het stukje dat ik vandaag gaf was best klein maar er kwam toch meer uit zijn keel.
Iemand die dit herkent? En een tip heeft? Grote stukken of Rapley ga ik echt niet doen, dat zeg ik maar vast erbij.
quote:Op zondag 1 december 2013 20:33 schreef laziness het volgende:
[..]
En dan komt het punt dat ze eindeloos blijven kauwen en niet doorslikken wegens niet lekker
OUD / Autostoeltjes 5quote:Op zondag 1 december 2013 20:36 schreef Sam1993 het volgende:
Kan iemand het autostoeltjes topic een kick geve? Krijg m niet gevonde moet eigenlijk al snel weten of er iemand ervaring heeft met de romer king quickfix
Mijn moeders beste vriendin heeft vroeger in een kindergarden gewerkt waar mijn zusje naartoe ging. En zij had altijd een aantal kinderen, die dat truucje deden, ze deden eeuwig over het eten. Met name een jongen, die net als een hamster alles in zijn wangen stopte. Ze heeft er toen een verhaal voor verzonnen, die indruk maakte zodat de kinderen beter gingen eten.quote:Op zondag 1 december 2013 20:33 schreef laziness het volgende:
[..]
O. slikte ook alles zo door zonder te kauwen. Het enige wat je kan doen is goed opletten, kleine stukken aanbieden, grof blijven pureren en dan zal je merken dat het vanzelf beter gaat. We zijn het ook blijven herhalen tegen hem hoe we het graag wilden zien, in woorden en voordoen.
Het gaat met het groter worden vanzelf beter.
En dan komt het punt dat ze eindeloos blijven kauwen en niet doorslikken wegens niet lekker
Fijn dat je herkent en dat het vanzelf beter ging. Goed opletten inderdaad en als hij bij anderen is ook benadrukken dat ze hem echt niet eventjes alleen laten tijdens het eten. Echt een eng idee.quote:Op zondag 1 december 2013 20:33 schreef laziness het volgende:
[..]
O. slikte ook alles zo door zonder te kauwen. Het enige wat je kan doen is goed opletten, kleine stukken aanbieden, grof blijven pureren en dan zal je merken dat het vanzelf beter gaat. We zijn het ook blijven herhalen tegen hem hoe we het graag wilden zien, in woorden en voordoen.
Het gaat met het groter worden vanzelf beter.
quote:Op maandag 2 december 2013 09:32 schreef Clubsoda het volgende:
Mn kind is weer helemaal beter, geslapen tot 8 uur vanmorgen en hij springt bijna uit elkaar van blijdschapAlles is moooooi, leuk en interessant. Haast jammer om die kleine springveer bij opa en oma achter te laten ("hoooooooooi oma!!), maar ze hebben vast een fijne dag met hem zo.
Ik heb het opgegeven. Hij eist ook nieuwe stukken tot hij vol zit. Eerder gaat hij niet kauwen. En geef je het niet, dan spuugt hij de rest ook uit.. Hij zal het ooit wel lerenquote:Op maandag 2 december 2013 13:29 schreef Kyara het volgende:
Hier ook een propper inderdaad. Ik moet zijn brood nog steeds in stukjes snijden anders propt hij zo een hele boterham zijn mond in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |