abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133764114
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

pi_133764187
Kwisted, ik ben ook heel benieuwd naar de nieuwe baby! Lijken ze qua karakter op elkaar of niet?

En jullie allemaal van die rustige, bedachtzame meisjes! O+ Kom ik aan met mijn tomboy :+ Wel ook heel lief hoor, maar ik kan niet zeggen dat ze vooral rustig de boel bekijkt enzo :')

Zo! Tijd om te slapen :) Welterusten y'all!
pi_133764255
En, favoriet van de vrijdagavond: Lekker met mijn dochter in het grote bed slapen O+ O+

Dus ik ga mevrouw even uit haar bedje plukken, om morgenvroeg wakker te worden van een handje in mn gezicht O+

Oh! En saar kan iets nieuws!! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:33:52 #4
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_133764483
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:27 schreef Cocotrimonium het volgende:
En, favoriet van de vrijdagavond: Lekker met mijn dochter in het grote bed slapen O+ O+

Dus ik ga mevrouw even uit haar bedje plukken, om morgenvroeg wakker te worden van een handje in mn gezicht O+

Oh! En saar kan iets nieuws!! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahw hoe lief! (dat slapen dan hè ;))

En wat onder die spoiler staat negeer ik ff... Getsiederrie.
Mijnes bijt nagels, ook zo'n viezige aangewoonte.
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:35:57 #5
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133764559
Lekker, neuspeuteren :Y)

O+ Samen slapen, lekker hoor als dat kan O+
pi_133768266
Ik werd vanochtend wakker van mama, aai O+ en daarna wilde ze drinken, knuffeltijd!
Genieten vind ik dat, met een stuitermeisje :)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_133768277
O+

Ik heb een gefrustreerde mopperdruif -O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:10 schreef Mineola het volgende:

Ophelia, vilten manden klinkt leuk, heb je een link of foto?

Deze o.a. in het roze, maar we hebben ook een geweven versie staan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:39 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

O+ :Y

[..]

Wij hebben ook die kast van Ophelia, althans, zelfde lijn maar dan een ander model. En nog een klein rekje met open mandjes voor haar kleine prulletjes. Ziet er zo uit:

Dat is wel een heel ander model! :D
pi_133768529
Hoe vaak kan/ moet een dreumes met haar vingers tussen een la en kastje zitten voor ze het concept doorheeft? }:|
pi_133768707
Best lang, en dan vooral de la blijven dichtduwen :X

Hier een dreumes head first van de bank af.

Voor de eerste keer trouwens.
pi_133768759
Lang Ophelia, het leervermogen van een dreumes is soms verbazingwekkend traag :D

Mijn jongetje is echt een jongetje, zoals Kwisted beschrijft O+ ik keek laatst weer vol verbazing naar mijn nichtje, een week ouder dan M, die in een cafeetje gewoon in de kinderstoel gezet werd en daar braaf zat en zoet haar mama's hand zat de aaien terwijl die in gesprek was :o Bij ons staat de kinderstoel er altijd maar voor de vorm bij en M voert graag het hoogste woord :')

Coco, wat klinkt dat heerlijk, geniet ervan O+ en samen wakker worden, ook gezellig! /flauw :+

M van Kyara deed een snoekduik :* maar wel stoer van hem! ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_133768869
M blijft wel in de kinderstoel zitten (wel met boekje of autootje) maar voert inderdaad wel het hoogste woord.

Nu zit M sowieso steeds vaker aan de tafel in de kinderstoel te spelen. Of op de bank.... Hij wordt namelijk achtervolgd door een zusje. Lig je net lekker op de grond te blèren omdat je je zin niet krijgt, hangt er een zusje aan je been om je te troosten. Of heb je van sinterklaas een mooie auto gekregen komt daar meteen dat handje van je zusje naar toe....
pi_133769863
Ik had dat gisteren met de dochter van Klumsy. Die zat heel rustig op de grond tegen mijn aan en ondertussen heel rustig te spelen. Luc is altijd all over the place en smijt het liefste geregeld met dingen :D

Zag het ook op vakantie, kindjes die rustig een uur lang rustig bij papa of mama op de stoel zaten en ondertussen werden voor gelezen en/of een filmpje kijken. Dat wil Luc ook nog niet, maar hoop wel dat hij dat leuk vindt als hij ouder is!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133774138
Leuk die verschillen!
Een druk kindje lijkt me heel gezellig en vooral heel erg komisch! Maar ook zwaarder dan een rustig kindje. Maar misschien slapen drukkere kindjes dan ook beter :P

F is vanmorgen goed verwend door mijn ouders voor st.klaas. Een pretpark van little people en haarknipjes rn kartonnen boekjes. Erg leuk allemaal.
pi_133774285
:+ Kwisted, idd hier een vrij druk jongetje en hij slaapt veel en goed. (Alleen wat vroeg wakker maar verder echt helemaal niks te klagen tegenwoordig). Ik merk wel een soort verandering in zijn gedrag de laatste weken. Eerst was het echt alleen maar klimmen-kruipen-staan-zitten-staan, iedere wakkere minuut. En nu vindt hij het geweldig om op schoot samen een boekje te lezen. Als ik wijs naar de boekjes en zeg 'gaan we een boekje lezen?' dan gaat hij helemaal heen en weer wippen en geluidjes van enthousiasme maken zoals wanneer ik er met de fles aan kom of met zijn fiepje als hij in bed ligt.

Ophelia, ik heb wel eens gelezen 32 keer! Heb je het bijgehouden op hoeveel jullie nu zitten? :7
pi_133774300
We zitten er ruim boven. oO<
pi_133774399
Oh nee, jullie zijn zo'n exces waarover in de discussie van het onderzoek werd gesproken. ;(
pi_133774489
Is m'n kind meubeltechnisch beperkt? :o -O-
pi_133775257
Mijn kind heeft inderdaad twee standen, aan en uit :D hij slaapt niet overdreven veel (zo'n 12-14 uur per dag) maar hij wordt zelden wakker tussendoor alleen als hij ziek is.

De rust om even te zitten begint nu langzaam te komen. Hij kan inmiddels regelmatig een aflevering van Sesamstraat kijken zonder tussendoor te willen rennen, springen of glijden :+ en verhaaltjes van 5 minuten gaan inmiddels ook, vroeger was één verhaaltje van dikkiedik al te veel. Puzzelen of boekjes kijken doet hij vaak staand bij de bank, dan kan hij lekker springen ondertussen. Maar het is grappig, waar zijn behoeften liggen. Laatst was hij heel blij dat mijn lief thuiskwam en dat viert hij door naar de keuken te hollen, terug te rennen en zich tegen haar benen te storten met een oerkeet en dan weer van voren af aan te beginnen. Mijn voorstel om bij haar op schoot te gaan zitten als hij graag wilde knuffelen werd direct afgewezen, waarom zitten als je ook rennen én knuffelen kunt :{w

Kyara, ik moest grijnzen om M's troostende zusje, kan een dreumes niet eens ongestoord driftig zijn }:|
pi_133775709
Yep, ik heb ook zo'n jongetje die graag alles staand, lopend, springend of klimmend doet :+ En ook hij slaapt overdag veel en goed (3-4u) en 's nachts tegenwoordig ook (ongeveer 11u).

Ik lees de avonturen van Kwisted met F altijd met verwondering :) Ik kan me echt niet voorstellen dat mijn jongetje langer dan 1 minuut rustig naast mijn stoel op de grond speelt, haha!
pi_133777999
Mn "rustige" meisje op naar de glijbaan :+
SPOILER

[ Bericht 15% gewijzigd door kleinzusje op 30-11-2013 18:14:26 ]
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_133779273
Ophelia balen van de lange moeilijke weg om te leren dat je je vinger niet tussen lades en deuren moet stoppen. Daar hebben we hier ook last van. Het liefste moet een iemand de dreumes vast en uit de beurt houden tereijl de ander iets dicht doet, anders zijn die vingers zo ertussen gestopt.

Kwisted, ik zou er niet op vertrouwen dat een druk kind beter slaapt. Hier is dat niet het geval.

Kyara arme M. Kleine broer os zusje hebben is wel zwaar en hij heeft er gelijk 2 van.

Wij waren uit voor de lunch, dus meneer sliep pas rond 3 uur onderweg terug in de kinderwagen. Hij sliep dan wel als een roosje. Een jongetje van kennissen bij die lunch (2,5 jaar oud) was helemaal gek op hem en wilde per se een kusje geven. Dat wilde mijn dreumes dan weer niet.

En hij praat nu echt, nieuwe woordjes: pruim, uit, aap (zijn nieuw), open, dicht, opa en oma zegt hij regelmatig.

Oh kz heb ik hem net weer gemist. Wel op fb?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_133779692
Oh en we hebben hier als cadeau het coolste badspeeltje ooit gekregen:
http://i1071.photobucket.(...)ec15cae92d3efd46.mp4
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133779742
Kz heeft IEMAND je foto überhaupt gezien? :D
pi_133779852
Mijn dreumes zei vandaag toen hij afscheid nam van zijn vader "Dahag!" Met zwaaibeweging. O+

Hij heeft nu toch last gekregen van de bmr denk ik. Vanavond hangerig, huilerig, niet fit. Een paar keer vervelend gevallen of gestoten. Ik heb hem met 38.4 en een zetpil in bed gelegd.
pi_133779929
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Mangostine het volgende:
Ik ik ik! Maar ben natuurlijk niet de doelgroep want ik hoor hier niet. Maar het was een hele leuke foto van een grooote dreumes, ben je nu benieuwd? ;)
pi_133780943
quote:
Ik mis het ook altijd ;)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 30 november 2013 @ 20:10:20 #27
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133781885
Coco omg, ga je het nog afleren of vindt ze het geweldig, haar nieuwe vaardigheid? :') XD

Hier kan mevrouw best rustig even een boekje lezen, merk ook wel dat haar aandachtspanne wat langer wordt. Kan 10 min naar sesamstraat kijken. Zelf spelen ook 5-10 min. Soms even aandacht halen bij mama, dat mag natuurlijk O+
Ook turbo kruipen en dan heel hard gillen met tong uit de mond is favoriet :+ of crossen langs alle muren en keukenkastjes (ik kan heus nog niet lopen hoor, los, alleen langs dingen! :+) En gooien met zaken.
De trap op kruipen is ook favoriet hier, liefst helemaal tot zolder. En we hebben een wet van newton per ongeluk ontdekt; als je een knijper niet helemaal in het mandje krijgt dan stuitert ie helemaal naar beneden, weet je hoe tof dat klinkt! :o :+ Dus ja, dat gebeurd nu vaker :D O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_133781893
Mango, wat sneu! Hopelijk is ie snel weer te oude.

Hier een redelijk rustig jongetje. Hoewel hij de laatste tijd wel veel rondjes door het huis loopt en hij speelt ook vaak staand. Maar aan tafel spelen vindt hij ook leuk. Het is een gezelligheidsdier. En hij slaapt ook prima en veel.
pi_133782431
Mango hopelijk knapt hij snel weer op!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133782972
Beterschap voor M mango. Lullige prikjes zijn dat ja.

Saartje kan neuspeuteren! Jeuj :D

ik heb de kleine van KZ gezien :D wat een schatje!

F kan zichzelf best lang bezighouden. Meestal speelt ze met wat kartonnen boekjes, little people of met wat ander prul. Ze speelt dan dus rustig en je hoort haar nauwelijks. Tussendoor komt ze regelmatig naar me toe om te laten zien wat ze heeft. Of ze komt me even knuffelen <3
Als ik bij haar ga zitten spelen is ze wel enthousiaster, lachen kletsen gilletjes uitslaan.
Ze kan wel echt schateren als ik met haar stoei op de bank en haar dan kietel.
Als we bij andere mensen zijn en je vraagt of ze zwaait of klapt ofzo dan kijkt ze iedereen zo aan van huh? terwijl ze het dus wel kan :') maar ze maakt er geen show van.

Ze kan overigens wel drammen als ze niet krijgt wat ze wil of als ik iets af moet pakken. Dan loopt ze rood aan en gooit spullen opde grond en ze overstrekt zich helemaal. Ze is daar makkelijk uit te halen door het te negeren en iets anders aan te bieden.

Vandaag met haar boodschappen gaan doen, dan krijgen we veel oehs en ahs. Kind dribbelt naast me, sjouwt de shopper mee, en kijkt daar heel trots bij :D. In de winkelwagen mag ze altijd iets vasthouden, wat dan meestal ondergewijld wordt afgrekend :D

Het enige 'lastige' aan F is dat ze heel vroeg wakker is (half 6 is laat) en tsja.. verder eigenlijk niks :O
omg we hebben t echt getroffen. Hoe gaat ons dat ooit n 2e keer lukken!!
pi_133784131
Tinu: wat een leuk speeltje :D En wat knap van het praten. Foto staat niet op FB.
Mango: weinigen ;) Onze dreumesjes gaan qua praten gelijk op lijkt het. De mijne zei: dada en zwaaien naar dr vader
Kwisted: leuk ! Thx
pi_133787015
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:37 schreef Kwisted het volgende:
Leuk die verschillen!
Een druk kindje lijkt me heel gezellig en vooral heel erg komisch! Maar ook zwaarder dan een rustig kindje. Maar misschien slapen drukkere kindjes dan ook beter :P

F is vanmorgen goed verwend door mijn ouders voor st.klaas. Een pretpark van little people en haarknipjes rn kartonnen boekjes. Erg leuk allemaal.
I wish! Gaat hier helaas niet echt op.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133787240
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:37 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn kind heeft inderdaad twee standen, aan en uit :D hij slaapt niet overdreven veel (zo'n 12-14 uur per dag) maar hij wordt zelden wakker tussendoor alleen als hij ziek is.

De rust om even te zitten begint nu langzaam te komen. Hij kan inmiddels regelmatig een aflevering van Sesamstraat kijken zonder tussendoor te willen rennen, springen of glijden :+ en verhaaltjes van 5 minuten gaan inmiddels ook, vroeger was één verhaaltje van dikkiedik al te veel. Puzzelen of boekjes kijken doet hij vaak staand bij de bank, dan kan hij lekker springen ondertussen. Maar het is grappig, waar zijn behoeften liggen. Laatst was hij heel blij dat mijn lief thuiskwam en dat viert hij door naar de keuken te hollen, terug te rennen en zich tegen haar benen te storten met een oerkeet en dan weer van voren af aan te beginnen. Mijn voorstel om bij haar op schoot te gaan zitten als hij graag wilde knuffelen werd direct afgewezen, waarom zitten als je ook rennen én knuffelen kunt :{w

Kyara, ik moest grijnzen om M's troostende zusje, kan een dreumes niet eens ongestoord driftig zijn }:|
Feest der herkenning weer _O-

Puzzelen gaat hier zo: je gooit eerst alle stukjes op de grond, dan ren je met de lege puzzel naar mama. Daarna ren je steeds heen en weer om een stukje op te halen en ze bij mama weer in het bord te leggen. Als de puzzel af is, pak je hem op om weg te leggen, maar je houdt hem per ongeluk schuin, waardoor alle stukjes er weer uit vallen. Eerst roep je "Oh-oh!" En dan begin je gewoon weer bij stap 1.

Etc. :+

Boekje lezen gaat wel goed ook, al redden we niet altijd het einde. Of we missen het middenstuk omdat hij wat rigoureus omslaat.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133787505
Als je nou ook nog had geschreven "de lege puzzel op de grond leggen en er op gaan staan dansen" dan zou ik zweren dat je mijn kind geleend had :+

En een kind wat je niet hoort bij het spelen, wat een bijzondere gewaarwording lijkt me dat :o ALLES wordt hier verbaal begeleid, en als je niet reageert, dan herhaalt hij gewoon tot je dat wel doet :P : "puzzel! Oh, boom! Ja! Tractor! Mama, tractor! Mama! Tractor!" "Ja lieverd, een tractor" "Mooooooi! Oh kijk, varke! Oh, toe! ):O Booooeee!" enzovoorts, enzovoorts :') O+ (Toegeven, dat is ook pas zo sinds hij echt een beetje praat, maar ik ben er zo aan gewend geraakt ;) )

[ Bericht 32% gewijzigd door Clubsoda op 30-11-2013 22:46:32 ]
pi_133788052
Idd, niet horen tijdens het spelen :o

Herkenbare woorden en zinnen zijn het dan nog niet hier maar verder precies wat CS zegt :) Kind praat echt nog meer dan ik. Man zei zelfs vandaag: als jij het was had ik gevraagd of je even stil kon zijn :o }:|
pi_133788164
:D
pi_133788176
Beterschap voor M, Mango!

Ik geloof dat we weer een sprong hebben hier. Frustratie en boosheid to the max en slapen gaat gepaard met hoop drama.

Wel gelachen ook om hem. We hebben een trap in de woonkamer waar geen hekje voor kan, daar staat geregeld de kinderstoel voor om de mini te weerhouden om erop te klimmen. Vandaag had hij voor het eerst door dat je dat ding dus ook weg kan schuiven! Omg! Ontdekking van de eeuw :D Dus toen konden we hem alsnog 100x van de trap plukken... Stiekem de stoel tegenhouden met mijn voet (:@) resulteerde in een enorme driftbui, om nog geen halve minuut later weer vrolijk JA te roepen toen papa vroeg of hij met de blokken kwam spelen. Stemmingswisselingen much? :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133788421
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 22:40 schreef Clubsoda het volgende:
Als je nou ook nog had geschreven "de lege puzzel op de grond leggen en er op gaan staan dansen" dan zou ik zweren dat je mijn kind geleend had :+

En een kind wat je niet hoort bij het spelen, wat een bijzondere gewaarwording lijkt me dat :o ALLES wordt hier verbaal begeleid, en als je niet reageert, dan herhaalt hij gewoon tot je dat wel doet :P : "puzzel! Oh, boom! Ja! Tractor! Mama, tractor! Mama! Tractor!" "Ja lieverd, een tractor" "Mooooooi! Oh kijk, varke! Oh, toe! ):O Booooeee!" enzovoorts, enzovoorts :') O+ (Toegeven, dat is ook pas zo sinds hij echt een beetje praat, maar ik ben er zo aan gewend geraakt ;) )
Oh ja! Bewust op dingen gaan staan om erop te stampen doet hij wel! Maar is geen vast onderdeel :P

Praten ja! De hele dag! Maakt niet uit of het verstaanbaar is nog, dus ik vrees dat het alleen maar erger wordt als hij echt goed praat :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133789361
Mango beterschap.

Kwisted klinkt goed op het vroege opstaan na dan.

Kz ik had fb al gecheckt en de foto niet gevonden ;)

Phaidra en Cs hier worden de puzzelstukken ook op de grond gekieperd en soms blijven ze ook liggen zonder dat er iets mee gedaan wordt.

Phaidra, weet niet of het erger is als hij echt goed kan praten. Ik denk het niet, want dan versta je alles tenminste.

Hier een jengelig hangerig kindje vanmiddag/ vanavond. Wat hem dwars zat geen idde. Hij ligt nu gezellig naast me in bed te snurken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 1 december 2013 @ 06:59:21 #40
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133795474
Dat praten lijkt me zo leuk O+ Nu zijn het vooral klanknabootsingen (bamp voor lamp en poop voor knoop enzo) en dat vind ik al zo lief en knap! Mama is 9 van de 10 x meer een soort lammetje. Mèhhhmèhhh.

Zit nu een beetje op de bank te knikkebollen en te wachten tot de silly weer moe wordt :') . We zijn al bijna twee uur op. Maar hij is blokjes om houten stokjes aan het schuiven. Die drang is vooralsnog sterker dan de slaap.
pi_133795489
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 06:59 schreef Spees_Eend het volgende:

Zit nu een beetje op de bank te knikkebollen en te wachten tot de silly weer moe wordt :') . We zijn al bijna twee uur op. Maar hij is blokjes om houten stokjes aan het schuiven. Die drang is vooralsnog sterker dan de slaap.
+1
Al hebben wij van 5 tot 6 nog liggen knuffelen in ons bed.
Maar ik zit haar ook in slaap te kijken :')

Ik verbaas me nu dus over jullie verhalen! Ik kan me dat dus allemaal echt niet voorstellen!
pi_133795516
M kletste ons als vanaf dat hij 1 was de oren van de kop. Alleen was dat dus onverstaanbaar. En hij wilde van alles weten wat het was. Nu hij echt praat is het hek helemaal van de dam en staat dat mondje echt helemaal niet meer stil.
pi_133795980
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2013 07:32 schreef Kyara het volgende:
M kletste ons als vanaf dat hij 1 was de oren van de kop. Alleen was dat dus onverstaanbaar. En hij wilde van alles weten wat het was. Nu hij echt praat is het hek helemaal van de dam en staat dat mondje echt helemaal niet meer stil.
Lijkt me wel heel leuk!

Mijn neefje van 3 maanden maakt nu al heel veel geluidjes. F heeft dat eigenlijk nooit echt zo gedaan. Het lijkt me zo leuk als ik straks echt kan gaan kletsen met F :D
pi_133796273
Mn kind heeft uitgeslapen tot 8.00 uur *O*
pi_133796583
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2013 07:32 schreef Kyara het volgende:
Ja precies dat! Een enorm verschil met zijn nichtje van net 2. Die hield stijf haar mond dicht tot ze 22 maanden was geloof ik. Daarna ging praten ook meteen goed. Maar nog steeds zegt ze niks bijvoorbeeld bij ons of op het KDV. Echt alleen thuis.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133796618
quote:
17s.gif Op zondag 1 december 2013 09:54 schreef kleinzusje het volgende:
Mn kind heeft uitgeslapen tot 8.00 uur *O*
Lekker! *O*

Jammer dat het bij Kwisted en Spees wat vroeger was :*.

Hier was het 6.45 wakker en om 3.02 ook wakker. Exact dezelfde tijdstippen als de nacht ervoor. Best knap :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133796763
M was om 7 uur wakker. Heel vroeg voor zijn doen. En dan net vandaag besluiten zijn zusjes wel uit te slapen :(

Ik vond stille, niet pratende kinderen ook heel gek. Achterneefje zei net 3 woorden toen M al met zinnen begon. Vond ik best raar. Anderzijds vonden zij het vast vreemd dat een M nog kroop terwijl hij met rennen begon.
pi_133797088
Niks is vreemd, ieder kind is gewoon anders. :)

Ik heb ook een rustige dreumes als ik jullie verhalen zo hoor. En hij slaapt ook best aardig. Boekjes lezen is hier echt favoriet. Of blokjes door de kamer gooien en in de slakom boink *O* , misschien is de mijnes wel een beetje een mix eigenlijk :D af en toe rustig soms lawaaidreumes. Omdat kabaal maken tof is.

Kz ik had je stoer dreumes gezien gisteren zelf de glijbaan op klimmen. *O*
pi_133797345
Leuk dat je het had gezien Zolena. Ze klimt als een malle omhoog en achterstevoren naar beneden. ben ik zo blij mee ! Dat doet ze sinds 9 maanden al met de bank en ons bed. Dus nu ook met de trap ! We hebben thuis een trappenhuis waar ze kan oefenen. Maar geen binnentrap. De glijbaan zelf vindt ze niet echt boeiend :D

Hier ook een soort mix, maar eerder rustig. Ze gooit niet met speelgoed. Ze verplaatst ;) Ze kan echt heel lang bezig zijn met blokjes/takjes/spullen verplaatsen van de ene naar de andere plek. Erg leuk !

Ieder kind is inderdaad anders O+

Phaidra: uitslaapdreumes is inderdaad een jompeltje waard ;)
keurige tijden voor mijn schoonzoon ^O^

M wordt minister :Y of directeur !
pi_133801301
Zo dat is vroeg Spees en Kwisted.

Hier was het ook vroeg dacht ik, maar manlief ging met ze naar beneden en ik mocht slapen tot 7.30 uur.

Phaidra 6.45 uur is best okee toch? Was hij om 3 uur lang wakker?

Kz lekker halfrustig meisje.

Heb net met de grote en buurjongens koekjes gebakken. Vanmiddag nog samen weg en vanavond ga ik weg zonder kids.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133802282
Lief Tinu ! Halfrustig O+
Klinkt als een fijne dag
pi_133802304
quote:
Ik ook niet iig.
Mago beterschap!

Gezellig Tinu, koekjes bakken. O+

Mijn muppet kletst er ook lustig op los, niet verstaanbaar, maar dat komt nog wel.

Head first in de Duplo duiken geeft hele interessante blauwe plekken hebben we hier vandaag vastgesteld. :')
pi_133802395
5 minuten ;)
Op de schommel
SPOILER
niet quoten asjeblieft !

geef maar aan mij die Duplo Ophelia, veels te gevaarlijk bij jullie :D

[ Bericht 8% gewijzigd door kleinzusje op 01-12-2013 14:43:53 ]
pi_133802560
Oi Ophelia :o

Foto van KZ-meisje gezien *O* O+ Ze lijkt op je!

Tinu, leuk, koekjes bakken! Tijd is wel ok idd, hij was 20 minuten wakker vannacht. Lekker drinken en dan weer verder slapen :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 1 december 2013 @ 14:34:17 #55
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133803784
:*
Ik las gisteren dat als je driftbuien zo snel mogelijk ( jong mogelijk) leert "beheersen" het scheelt voor de peuter leeftijd. Iemand ?
Straffen, zoals gang/hoek schijn t dus echt te moeilijk te zijn
pi_133805006
Stelden ze dan ook specifiek technieken voor om ze die driftbuien te leren beheersen KZ? Ik bedoel, je kunt je kind wel zoveel mogelijk handreikingen geven om zich op een gewenste manier te uiten en om om te gaan met frustraties, maar het ene kind is nou eenmaal feller/ explosiever dan het andere.

quote:
12s.gif Op zondag 1 december 2013 13:58 schreef kleinzusje het volgende:
5 minuten ;)
Op de schommel
SPOILER
niet quoten asjeblieft !
En weer gemist. _O-
quote:
geef maar aan mij die Duplo Ophelia, veels te gevaarlijk bij jullie :D
:D
Je mag de wasmand hebben, die was de oorzaak. :P (de Duplodiertjes zijn heilig verklaard en moeten overal mee naartoe :* )
pi_133805812
Ik snap niet goed waarom je straffen samen noemt met driftbuien KZ? Pure interesse :) Zelf vind vind een driftbui an sich geen reden voor de gang/strafstoel (nou doe ik daar sowieo zelden, maar dat terzijde). Een driftbui is een uiting van emoties en daarvoor is altijd ruimte, mits het binnen bepaalde grenzen blijft, zoals slaan of knijpen of gooien met eten. Ik hoop dat ik M leer dat hij zich mag uiten, em dat zijn gevoelens een plek hebben, maar ook dat ik hem gaandeweg handvatten geef om dat steeds subtieler te doen (en zelf ook leer om steeds subtielere signalen op te pikken). Gewoon omdat dat voor ons allemaal een prettigere manier van samenleven is. Dus in die zin hoop ik wel dat de driftbuien minder zijn als hij een peuter is, omdat hij vaardigheden heeft om zijn gevoelens te uiten waarbij hij weet dat er naar hem geluisterd wordt. Maar anderzijds heb ik het sterke vermoeden dat M vrij temperamentvol is en veel en heftige emoties heeft vaak, dus zonder strubbeling, bij gebrek aan een beter woord, zal het heus niet altijd gaan. Hoeft ook niet. (Sinds onze dramadag vorige week ben ik meer aan het denken /lezen over opvoeden, wat ik wil voor M en wat mijn eigen rol is. Ben er nog niet helemaal over uit maar is wel leuk om over na te denken vind ik).
pi_133806029
Rustig bedachtzaam meisje ken ik hier niet. Hier eentje die echt niet de kat uit de boom kijkt. Gewoon lekker gaat spelen. En lekker driftig kan worden.
In de kinderstoel is om te eten. Spelen doe je op de grond of bank (maar ze is dan ook nog maar net een jaar).

Coco neuspeuteren :)

Kz je foto's gemist..... Jammer!

Tinu wat een supercool badspeeltje! Jammer genoeg gaan we binnenkort (tijdelijk) verhuizen naar een huis zonder bad, anders had ik hem ook aangeschaft!

Mango wat lief zo afscheid nemen van zijn papa O+

Mango beterschap voor M!

Phaidra leuke manier van puzzels maken :D

Kyara wel gezellig dat M zoveel praat!
N praat/brabbelt heel weinig. (In tegenstelling tot haar broer, dus ze hoeft ook niet zo)

Gisteren verjaardagsfeestje van N. Meisje was heel erg ziek....zo balen. Ze had 39,5 graden koorts en (ik denk) keelpijn. Broer heeft alle kado's uitgepakt terwijl zij op mijn schoot lag.
Eerste stukje taart is er dus ook niet van gekomen.
pi_133807469
Cs klinkt heel logisch en lijkt me heel goed om driftbuien zo te bekijken en er zo mee om te gaan.

Animalmix, wij hebben ook geen bad, wat je in de film ziet is een bibabad, past gewoon in de douche en het badspeeltje kun je er super mee combineren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 1 december 2013 @ 16:44:14 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133809416
Jammer dat ze ziek was AM. Mijn zusje zei laatst toevallig nog (zij werkt op een kdv) dat zeker de helft van de kindjes ziek is op de eerste verjaardag. Opvallend.

Wij hebben ook geen bad, maar ik heb mijn in-bed-stap-krukje van tijdens mn zwangerschap in de douche staan en daar zet ik S dan tegenaan. Die spettert dan met het water dat op het krukje blijft liggen en gaat eendjes en flesjes 50 x van grond naar krukje verplaatsen en andersom. Dus toch wel pret :)

Herkent iemand hier het heel vaak verslikken in eten, ook bij/na de leeftijd van 1 jaar? Ik heb vanmiddag weer met mijn vingers iets uit de keel van roodaanlopend kind moeten vissen omdat hij het er zelf niet uit gekokhalsd kreeg -O- . En dat is niet de eerste keer. Ik geef kleine stukjes en zijn avondeten pureer ik nog min of meer, maar dan grof. Hij is gulzig en kauwt niet of nauwelijks. En soms lijkt hij ook te verzamelen in zijn mond zonder dat ik het doorheb. Want het stukje dat ik vandaag gaf was best klein maar er kwam toch meer uit zijn keel.

Iemand die dit herkent? En een tip heeft? Grote stukken of Rapley ga ik echt niet doen, dat zeg ik maar vast erbij.
pi_133809860
Dat was wel het eerste wat in me opkwam spees, grote stukken moet hij kauwen voor hij het door kan slikken? 1 voor 1 aangeven al geprobeerd?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_133809974
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 14:37 schreef kleinzusje het volgende:
:*
Ik las gisteren dat als je driftbuien zo snel mogelijk ( jong mogelijk) leert "beheersen" het scheelt voor de peuter leeftijd. Iemand ?
Straffen, zoals gang/hoek schijn t dus echt te moeilijk te zijn
Hier worden driftbuien niet bestraft. Dat mag zolangxze niks stuk maakt of iemand pijn doet. De hoek voor straf hebben we sinds 2 weken wel werkt perfect! Als ze niet luistert iets kapot gooit of steeds maar weer op de grond gooit gaat ze daar 1 minuut zitten. En zowaar begint ze het te begrijpen.
  zondag 1 december 2013 @ 16:59:50 #64
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133809986
Grote stukken heb ik al geprobeerd en toen ging het echt bijna mis. De blik in zijn ogen van toen staat nog op mijn netvlies, dat ga ik écht niet meer doen. Want dat kauwen doet hij dus niet. Hij haalt er stukjes van af en werkt alles direct naar zijn keel.

Stukjes een voor een aangeven doe ik nu altijd, ja. En dat gaat op zich altijd wel prima (behalve als hij zoals vandaag dingen gaat verzamelen en ik niet goed genoeg oplet) maar ik zou graag willen dat hij leert dat hij moet kauwen. Maar dat is misschien afwachten/leeftijd.
pi_133810301
Dat is een goeie ja CS. Ik heb geen ervaring met driftbuien en ook niet met straffen. Ik las die 2 dingen gisteren en heb ze gecombineerd. Maar ze horen dus niet bij elkaar, verhelderend.

Welke dingen/boeken/sites lees jij over opvoeden ?
pi_133810342
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 16:59 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Hier worden driftbuien niet bestraft. Dat mag zolangxze niks stuk maakt of iemand pijn doet. De hoek voor straf hebben we sinds 2 weken wel werkt perfect! Als ze niet luistert iets kapot gooit of steeds maar weer op de grond gooit gaat ze daar 1 minuut zitten. En zowaar begint ze het te begrijpen.
Hoe merk je dat ze het begrijpt ? En hoe pak je het aan ?
Hoe is het verder bij jullie ?

Spees. Hier verslikt ze zich heel soms, dus heb geen tips.
pi_133811181
Am ook nog beterschap voor je meisje!

Spees hier ook een gulzigerd, maar hij heeft inmiddels al best veel tanden en kauwt het toch redelijk. Maar bijvoorbeeld grote druiven of mandarijnpartjes snij ik liever door de helf nog. Had het laatst met de gehalveerde druiven, daarvan had hij toch zo veel in een keer in de mond gestopt, dat hij begon te kokhalzen en toen heb ik zijn mond wel leeg gemaakt.

Sam, fijn, dat dat goed gaat. Ik ben ook benieuwd naar wat CS vraagt.

En CS lees jij over opvoeden en zo ja waar?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_133811277
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:08 schreef kleinzusje het volgende:
Dat is een goeie ja CS. Ik heb geen ervaring met driftbuien en ook niet met straffen. Ik las die 2 dingen gisteren en heb ze gecombineerd. Maar ze horen dus niet bij elkaar, verhelderend.

Welke dingen/boeken/sites lees jij over opvoeden ?
Oh, ik weet niet of ze bij elkaar 'horen' of niet hoor! Alleen als het zo zou zijn, zou ik het niet goed snappen.

Ik lees momenteel online wat dingen over Unconditional Parenting, enerzijds kan ik er weinig mee omdat er wat ideeën inzitten waar ik het niet mee eens ben, anderzijds spreekt een deel (dat je werkt aan de band met je kind en niet aan zijn of haar gedrag) me erg aan. Ik ben er nog niet over uit. Verder heb ik nu eindelijk een bibliotheekpas waarmee ik boeken kan reserveren dus ik ga binnenkort How2talk2kids lenen, en the Happiest toddler on the block ligt ook nog. En ik zit te denken om iets over geweldloze communicatie te lezen (Luisteren naar kinderen van Gordon misschien), want ik betrap mezelf nog te vaak op zaken als "je moet ook niet altijd...." en dat vind ik naar van mezelf. Ik ben momenteel even in een geitenwollensokkenfase geloof ik :D
pi_133811479
Spees wat naar dat stikken steeds. Ik heb helaas geen tips, het gebeurt hier bijna nooit.

Driftbuien laat ik ook gewoon even gebeuren. Vaak is hij snel alweer afgeleid door iets anders. Gooien met spullen of slaan mag idd niet, dan zeg ik er wat van. Als hij rustig is, probeer ik nog wel uit te leggen waarom iets niet mag.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133812995
Dat gooien met spullen moet hier heel snel afgeleerd worden. Gister raakte hij D met een autootje. :X Hoe pakken jullie dat aan? We zijn gister wel een beetje boos geworden (misschien een beetje te, maar dat was ook van de schrik en D was natuurlijk ook over de rooie). Enerzijds kan het dus echt niet omdat het voor gevaarlijke situaties kan zorgen maar ja, M is natuurlijk ook nog maar klein en snapt oorzaak en gevolg ook niet echt.

Ik sta trouwens ook versteld van zijn geheugen momenteel. Ik was vandaag met hem bij mijn moeder en hij begon meteen over Sinterklaas (de keer ervoor dat we er waren was de intocht van Sinterklaas). En hij wilde ook de auto hebben waar hij de vorige keer mee gespeeld had (mijn oude fisher price camper). We zijn ook nog naar de speeltuin geweest waar hij zich lekker uit heeft kunnen leven en flink heeft gelopen en gevoetbald.

Fotootjes:

Kiepeboe!

Het kan niet hard genoeg gaan...

Verstopt :')
pi_133813062
Gut CS, je noemt echt precies mijn ooit-nog-lezen-lijst!

Spees, wat eng zeg. Geen tips hier, kauwen gebeurt hier ook nog niet echt heb ik het idee (kan ook niet echt met acht tanden), maar de kokhalsreflex werkt prima.

Sam, hoe is het jou? Heb je nu een eigen huis?
  zondag 1 december 2013 @ 19:08:25 #72
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133814394
Mijn kids kunnen heel rustig, maar ook heel druk zijn :D. Maar echte drukkerds zijn het niet. Ze kunnen erg zoet aan tafel zitten met wat papier en potloodjes of een boekje bijv.

Wat betreft driftbuien zou ik me kunnen aansluiten bij CS, wel zo makkelijk ;). S heeft er alleen bijna geen last van, gelukkig.
En als hij al driftig wordt (vaak voordat hij moet slapen wil hij nog graag naar z'n behang-boom kijken en alle diertjes benoemen. Dat doe ik dan ook, maar als ik dan zeg 'welterusten diertjes!' en S in bed leg, is het toch meestal drama), besteed ik er weinig aandacht aan. Ik benoem dat hij het jammer vindt, maar dat we al dag hebben gezegd tegen de diertjes en dat het tijd is om te slapen. Dan stop ik hem in, geef hem een kus en zeg 'slaap lekker'. Kamer uit, deur dicht en binnen 2 minuten is het stil. Ik weet dat hij me aan t uitproberen is op zo'n moment. Dat zie ik aan z'n gezichtsuitdrukking en ik hoor het aan z'n huil. Zo zielig mogelijk doen, zodat mama toegeeft... Mooi niet, dus ;). Hij is echt 'uitgekookt' wat dat betreft. Ook als ik wel eens boos tegen hem doe (bijv. omdat hij dan gaat slaan), dan komt hij ineens heel dichtbij met z'n hoofdje, kijkt met z'n allerliefste blik in mijn ogen en zegt heel zacht en uberschattig 'mamaaaaaa?' En soms ook nog 'kusje, mama'. Hij is je dan echt aan t inpakken. Kleine charmeur :D.

Spees, ik herken het niet, maar het lijkt me wel eng! Hier ook nooit aan Rapley gedaan trouwens. Tot 1 jaar heeft hij potjes gehad. Vanaf 8 maanden zitten daar dan grotere stukjes in en bij mijn S ging dat al snel wel goed. Vanaf 1 jaar eet hij zoveel mogelijk met de pot mee en eerst pureerde ik dat dan of prakte ik het erg fijn. En dan kleine hapjes geven. Maarja... dat doe je dus al, zo te lezen. Mijn oudste had er ook wat meer moeite mee en van het CB had ik toen de tip gehad om het zachte deel van brood een tijdje op een bordje te laten liggen zodat het wat hard/knapperig wordt. Dat dan tussen de kaakjes aanbieden (dus niet op de tong). En doordat het dan wat droger en harder voelt, zou een kind vanzelf kauwbewegingen gaan maken. Misschien dat nog proberen?

CS geitenwollensok ;). Die unconditional parenting heb ik hier ook liggen. Kom er steeds maar niet aan toe. Ook mensenkinderen van Steven Pont. Vind het allebei heel interessant, maar ik ga er toch niet mee zitten :{ .

Tinu dat badspeeltje is grappig!

Kyara, gezellig he, dat kletsen. S doet het ook zoveeeeel. En hij zegt ook 'kiepeboe!' net als M O+ . (Eerst was het Kiepekoe). Je foto's zijn weer erg leuk! De 'verstopte M' is m'n favo O+ .
pi_133814759
Kyara wat een lieffie <3

quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:09 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Hoe merk je dat ze het begrijpt ? En hoe pak je het aan ?
Hoe is het verder bij jullie ?

Spees. Hier verslikt ze zich heel soms, dus heb geen tips.
We waarschuwingen een aantal keer inclusief de reden wat niet mag en wat wel. Na een paar keer gewaarschuwd en afgeleid te hebben word haar gewezen op de hoek doet ze het dan nog word ze daar neergezet en verteld dat ze stout is. Zolang ze daar blijft mag s5aan ligge zitte maakt niet uit mag ze na 1 minuut er weer uit en zeggen we alleen dat ze niet mag slaan ofzo. In het begin vaak moeten terug zetten maar nu eigenlijk niet meer.

Voor mij voelt het zo een stuk beter. Voorheen deed ik er niks mee terwijl haar gedrag me wel irriteerde, nu probeer ik haar te corrigeren en na die minuut kan ik het beter "afsluiten"

Ik doe nu ook wat ik zeg. Als ze niet blijft zitten in de buggy (ze hoeft niet perse vast) dan zet ik haar na 3x waarschuwen ook vast. Voorheen liet ik het gewoon gebeuren de energie niet om het te corrigeren. Me moeder helpt veel ook op dat vlak.

Tinu,
Lisa doet het verder super is een stuk rustiger en slapen doet ze goed zolang ik niet bij haar lig haha. Dit weekend in maastricht geweest inc kinderstad en dat was toch weer teveel. Ze vind eindelijk regelmaat en rust :-) o

Over t flatje enzo...

Onze flat gaat niet door heel verhaal met onderhoudsplicht van mijn ouders naar mij toe. Morgen een geeprek om te kijken of ik een uitzonderingssituatie ben, verder heb ik een sollicitatie gesprek en komende week ook een gesprek op school om evt. Een bbl traject te starte.
pi_133816193
Jammer van de flat Sam. Maar wel goed dat je de rest wel aan het doorpakken bent met sollicitatie & school.
pi_133816821
Wat Kyara zegt Sam. En dank voor je uitleg.
Fee: Je kent je ventjes goed ! Lief hoe je het omschrijft. O+
Lieve foto's Kyara en wat een leuke speeltuin ! Waar waren de dames ?
Dank CS voor je leeslijst ^O^
pi_133818027
Ja, die speeltuin is echt superleuk. Is ook speeltuin van het jaar geworden een keer. Leuk zand/water speeldeel voor in de zomer en ook leuk voor oudere kinderen. En op loopafstand van mijn moeders huis. Meisjes waren bij papa thuis.
  zondag 1 december 2013 @ 20:33:36 #77
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133818305
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Herkent iemand hier het heel vaak verslikken in eten, ook bij/na de leeftijd van 1 jaar? Ik heb vanmiddag weer met mijn vingers iets uit de keel van roodaanlopend kind moeten vissen omdat hij het er zelf niet uit gekokhalsd kreeg -O- . En dat is niet de eerste keer. Ik geef kleine stukjes en zijn avondeten pureer ik nog min of meer, maar dan grof. Hij is gulzig en kauwt niet of nauwelijks. En soms lijkt hij ook te verzamelen in zijn mond zonder dat ik het doorheb. Want het stukje dat ik vandaag gaf was best klein maar er kwam toch meer uit zijn keel.

Iemand die dit herkent? En een tip heeft? Grote stukken of Rapley ga ik echt niet doen, dat zeg ik maar vast erbij.
O. slikte ook alles zo door zonder te kauwen. Het enige wat je kan doen is goed opletten, kleine stukken aanbieden, grof blijven pureren en dan zal je merken dat het vanzelf beter gaat. We zijn het ook blijven herhalen tegen hem hoe we het graag wilden zien, in woorden en voordoen.
Het gaat met het groter worden vanzelf beter.

En dan komt het punt dat ze eindeloos blijven kauwen en niet doorslikken wegens niet lekker :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133818423
Kan iemand het autostoeltjes topic een kick geve? Krijg m niet gevonde moet eigenlijk al snel weten of er iemand ervaring heeft met de romer king quickfix
pi_133819020
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:33 schreef laziness het volgende:

[..]

En dan komt het punt dat ze eindeloos blijven kauwen en niet doorslikken wegens niet lekker :P
_O-
pi_133819112
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:36 schreef Sam1993 het volgende:
Kan iemand het autostoeltjes topic een kick geve? Krijg m niet gevonde moet eigenlijk al snel weten of er iemand ervaring heeft met de romer king quickfix
OUD / Autostoeltjes 5
pi_133825853
quote:

[..]

O. slikte ook alles zo door zonder te kauwen. Het enige wat je kan doen is goed opletten, kleine stukken aanbieden, grof blijven pureren en dan zal je merken dat het vanzelf beter gaat. We zijn het ook blijven herhalen tegen hem hoe we het graag wilden zien, in woorden en voordoen.

Mijn moeders beste vriendin heeft vroeger in een kindergarden gewerkt waar mijn zusje naartoe ging. En zij had altijd een aantal kinderen, die dat truucje deden, ze deden eeuwig over het eten. Met name een jongen, die net als een hamster alles in zijn wangen stopte. Ze heeft er toen een verhaal voor verzonnen, die indruk maakte zodat de kinderen beter gingen eten.

Feenix wat een charmeur. Mijn grote is ook zo inclusief puppie blik en 10000 keer alsjeblieft.

Kyara, wat een leuke foto's weer. Jouw M is echt zo een leuke jongen.

Sam, wat fijn, dat het kwa solliciteren/ school de goede kant op gaat. Jammer van de flat. Hopelijk ben je dan zo een uitzonderingsgeval.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 1 december 2013 @ 23:11:44 #82
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_133827297
Over niet kauwende dreumessen: die heb ik ook een. En maar blijven slikken tot het zakt :') . Ik kauw overigens ook te weinig dus aardje naar d'r moertje _O- .

Sam, jammer van de flat.

Draakje is sinds gisteren bij oma. Heerlijk die rust hier maar soms mis ik ook wel dat Duracellkonijngedrag van haar ;) . Maar morgenvroeg mag ik haar weer halen gelukkig :) !
pi_133833462
Spees heeeel herkenbar! Djen verzamelt ook en wil het dan in een keer door slikken. Al een paar keer mee op de eerste hulp gezeten. Inderdaad doodeng!

Het zachtere spul probeer ik grof te pureren zodat er wel iets van stukjes in zitten. Meestal krijgt ze iets van aardappels/rijst met groente en soms wat vlees of vis.

Van die nijntje ligas of koekjes voorlopig niet want dat is al een paar keer fout gegaan. Zelfs bij de verpakkingen waar op staat dat het vanaf 8 maanden is. Ik geef haar babyrijstwafel of maisboogjes. Dat werkt prima.

En fruit gepureerd. Maar ik heb een goede tip gekregen van eem vriendin. Appel of peer of ander hard fruit in kleine stukjes snijden en dan 2 minuten in de magmetron. Dan wordt het zacht. Even af laten koelen.

brood krijgt ze zonder broodkorst en dat gaat weer wel goed.geef haar een flink stuk en dat sabbelt ze op ofzo.

Ik probeer soms alleen het grovere werk als manlief erbij is. Durf het niet meer als ik alleen ben.

zag laatst een foto van Saar met een geschilde appel... nou dat hoef ik hier echt niet te doen want dat gaat geheid fout.
  maandag 2 december 2013 @ 08:24:21 #84
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133833543
quote:

[..]

Fijn dat je herkent en dat het vanzelf beter ging. Goed opletten inderdaad en als hij bij anderen is ook benadrukken dat ze hem echt niet eventjes alleen laten tijdens het eten. Echt een eng idee.
Feenix bedankt voor je tip die je van het cb kreeg. Ga ik proberen!

Oh goeiemorgen, ik zie nu pas jouw reactie Twinkle. Waarvoor waren jullie uiteindelijk op de EHBO? Kreeg je het er dan echt niet meer uit? :o

Hele koekjes, soepstengels en broodkorsten moet ik idd ook echt niet geven. Rijstwafels gaan wel goed vooralsnog. Dat fruit zo is wel een goede ja. Thx!
  maandag 2 december 2013 @ 08:37:31 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133833642
Oh wat naar, Spees en Twinkle. Ik herken het helemaal niet moet ik zeggen. Met haar 6 tanden ( :') ) kauwt ze dus blijkbaar wel goed. Ik geef haar idd gewoon een hele appel en dat gaat goed. Geen tips dus hier...

Hier ook een halfrustig dreumesmeisje :P. Ze kan heel aandachtig een boekje lezen en kan ook gewoon een half uur tv kijken bijvoorbeeld. Maar dan liefst wel zittend op je loopwagen/driewieler zodat je wel heen en weer kunt bewegen :D.
Verder loopt ze het liefst de hele dag te struinen. Laatje hier open, kastje daar, deodorantbussen, rauwe aardappels, Wii controlers... Alles is speelgoed momenteel. Leuk om te zien vind ik :).
  maandag 2 december 2013 @ 09:00:44 #86
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133833864
Oh leuk is dat he Soesa. Alles opentrekken en bestuderen. Ik vind nu plastic broccoli terug in mijn schoen en de afstandsbediening van onze tv in de wasbak van zijn keukentje O+ . Oh ja en puzzelstukjes in de vissenkom, da's minder.
  maandag 2 december 2013 @ 09:32:01 #87
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133834343
Spees hoeveel tanden heeft hij trouwens?

O. was vrij laat met zijn bovenste voortanden en kiezen. Hij sabbelde daarom ipv iets af te bijten of slikte het dus in 1x door.
Met dat sabbelen krijg je dus van die hele plakkaten met liga etc.

Ik lees dat het meisje van Soesa met 6 tanden wel netjes kauwt maar bij O. zat er wel een verband in bedenk ik me nu.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_133834357
puzzelstukjes in de vissenkom :o ik snap dat je not amused bent maar het klinkt toch een beetje komisch :@

Ik kneusde laatst ook bijna mijn teen op de verzameling blokken die in mijn schoen zaten :+

Mn kind is weer helemaal beter, geslapen tot 8 uur vanmorgen en hij springt bijna uit elkaar van blijdschap O+ Alles is moooooi, leuk en interessant. Haast jammer om die kleine springveer bij opa en oma achter te laten ("hoooooooooi oma!!), maar ze hebben vast een fijne dag met hem zo.
pi_133834653
Leuk dat dingen overal in gooien. Doet mini hier ook. We zijn steeds nieuwe blokjes kwijt. En vinden ze op de raarste plaatsen terug ook. Ik zoek ook niet meer naar verloren blokjes, ze duiken vanzelf wel ergens op (gelukkig hebben we geen vissen :+ ).

Cs fijn mini weer beter.

Spees hier ook af en toe van die verzamelacties. En echt kauwen doet hij ook niet goed. Wel al 9 tanden dus dat zal hier het probleem niet zijn. Ik blijf ook maar alles prakken en weinig stukjes. Tip twinkle ga ik gelijk proberen :) want banaan in stukjes gaat goed, rest is drama. Gisteren probeerde ik hem stukjes heel rijpe peer te geven. Drama, gepureerd vond ie het prima.

Verder blije stuiterbaby's O+

Driftbuien vind ik ook beetje lastig uitleggen gaat nog niet echt denk ik, ik praat gewoon wat tegen hem en daarna negeer ik het. Het is vaak ook een reactie op iets wat hem niet lukt, dus vindt het vooral zielig.
  maandag 2 december 2013 @ 09:59:01 #90
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_133834792
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 09:32 schreef Clubsoda het volgende:

Mn kind is weer helemaal beter, geslapen tot 8 uur vanmorgen en hij springt bijna uit elkaar van blijdschap O+ Alles is moooooi, leuk en interessant. Haast jammer om die kleine springveer bij opa en oma achter te laten ("hoooooooooi oma!!), maar ze hebben vast een fijne dag met hem zo.
O+

Voorheen gooiden ze hier altijd dingen in de subwoofer (zo'n vierkant ding met een groot gat erin) :D. Maar die staat nu lekker op zolder :6 . (Omdat het computermeubel heeft plaatsgemaakt voor een speelplek voor de kids)
  maandag 2 december 2013 @ 10:06:58 #91
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133834933
Hier is het een grote hit om alles uit te pakken.... en nu zit ze in de bak met strijkkralen te graaien }:|
Nou ja, ze is iig aan het 'spelen'.

We hebben gisteren foto's laten maken bij sinterklaas & zwarte piet :) Ik zal ze straks ff op fok zetten. Ze zijn leuk! (Ondanks dat ze in het begin niks moest hebben van sint en piet :P Alleen jammer dat mama beetje oververmoeid op de foto's staat, giga wallen onder mn ogen, lijkt net alsof ik een blauw oog heb :X )
pi_133835136
Nou ja heel eng. Dan bleef het dus in haar keel hangen ofzo... begint ze paniekerig met haar armpjes te slaan, paniek in haar ogen omdat ze geen lucht krijgt. Kind half op de kop en dan op haar ruggetje/tussen de schouders kloppen. Op een gegeven moment schoot het er dan godzijdank uit en dan was het krijsen (wat opzich een goed teken is natuurlijk). Maar wel helemaal blauw aan gelopen, slecht doorademen en van het padje af voor de rest van de dag en heel, heel moe.

Als je dat een paar keer mee maakt ben je wel klaar met grote stukken kan ik je vertellen.

Maar ik moet zeggen dat het wel steeds beter gaat hoor! Ik kan er nog niet echt kauw bewegingen uit halen maar ze verslikt zich al veel minder en wat we aanbieden wordt ook steeds grover. Dus dat komt wel goed :)

Ze zal niet tot haar 18e gepureerd eten nodig hebben :
  maandag 2 december 2013 @ 10:25:22 #93
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_133835293
Ik vind trouwens die rijstwafels eng. Daar verslikte Cristel zich in. Droge meuk.

Maargoed, foto's !

pi_133835865
*en weer weg*

[ Bericht 49% gewijzigd door Mineola op 02-12-2013 11:18:35 ]
pi_133838476
Zo, deels bijgelezen..
Was druk met een koortsig jochie, en daarna een keuken verbouwing, ben je zo 2 weken verder ;)

Kyara, leuke foto's! Hij begint steeds meer een peuterkoppie te krijgen.

PÉ, ze durft wel ;)

Daan kauwt wel op zijn eten. Maar hij is weer een propper. Zoveel in je mond stoppen dat je lippen net niet dicht kunnen, en dan maar kauwen, bijv een halve banaan, of een hele mandarijn..
Gaat ook niet altijd goed. Maar dan spuugt hij het wel uit..

Hier vannacht voor het eerst in een peuterbadje geslapen, en dat ging eigen net zo goed als in het ledikant. Maar het middagslaapje is vaak iets meer strijd. Dus we zullen zo zien ;)
Ook alle 4 hoektanden door in 4 weken. Waarvan die laatste tijdens die koorts periode. Zal wel goed dwars gezeten hebben..
  maandag 2 december 2013 @ 12:29:01 #96
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133838527
Leuke foto's :) ( Mineola ik heb je zoon nog gezien hoor O+! Een knapperd is het!)
pi_133839726
Op de eerste hulp twinkle? Wat was er dan??

Ik geef liever een hele geschilde appel, dan kan ze er kleine hapjes afkluiven dan stukjes appel.
Maar als ze stukjes appel en druiven pikt van haar broer gaat het eigenlijk ook altijd wel goed.
pi_133840109
Leuke foto's PE, ze is ook totaal niet onder de indruk :D

Leuk Mineola! Zijn die op het kdv gemaakt?

Hier ook een propper inderdaad. Ik moet zijn brood nog steeds in stukjes snijden anders propt hij zo een hele boterham zijn mond in :X
pi_133840270
Kyara wat een leuke peuter heb je toch! En die speeltuin is inderdaad tof! Ken ik ook.

PE leuke foto's! (Ik zie geen blauw oog hoor ;))

Oh mijn meisje heeft gewoon wéér koorts. Al de achtste dag op rij....(en daarvoor ook al vier dagen met twee dagen ertussen koortsvrij).
Morgen maar weer een bezoekje aan de huisarts.
pi_133840298
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 13:29 schreef Kyara het volgende:
Hier ook een propper inderdaad. Ik moet zijn brood nog steeds in stukjes snijden anders propt hij zo een hele boterham zijn mond in :X
Ik heb het opgegeven. Hij eist ook nieuwe stukken tot hij vol zit. Eerder gaat hij niet kauwen. En geef je het niet, dan spuugt hij de rest ook uit.. Hij zal het ooit wel leren ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')