abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133845781
Ze hebben toch wel eens programma's daar over gemaakt? Alleen de namen weet ik zo niet meer iemand tips?
Een ding is mij bij gebleven met de auto naar de voedselbank en een Heineken tap op het aanrecht Krups of hoe heet dat ding.
Ik zwaai naar dieren.
pi_133845804
Ik ben nu zwanger en als ik naar het voedingscentrum kijk, mag ik bij wijze van nog net een boterham met jam.

Hoop bangmakerij op die site als je het mij vraagt.
  maandag 2 december 2013 @ 16:33:37 #228
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133845869
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Punt is dat de meeste van hun boekhouding 1 grote puinhoop maken. Dat zie je ook elke week bij dat programma van John Williams. Ze hebben duizenden euro's schulden, maar waar hun geld allemaal naartoe gaat, daar hebben ze geen idee van. En zo is het bij de meesten.
Slim inderdaad. Ook leningen nemen met oplopende rentepercentages om andere leningen af te betalen getuigt niet echt van financieel verantwoordelijkheidsgevoel.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_133845900
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:31 schreef Geerd het volgende:
Ze hebben toch wel eens programma's daar over gemaakt? Alleen de namen weet ik zo niet meer iemand tips?
Een ding is mij bij gebleven met de auto naar de voedselbank en een Heineken tap op het aanrecht Krups of hoe heet dat ding.
Ik mag hopen dat dat niet waar is. Voedselbank is voor mensen die echt aan de grond zitten en niet voor mensen die een tap en de inhoud kunnen betalen.
  maandag 2 december 2013 @ 16:34:59 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_133845920
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2013 16:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Slim inderdaad. Ook leningen nemen met oplopende rentepercentages om andere leningen af te betalen getuigt niet echt van financieel verantwoordelijkheidsgevoel.
Getuigt ook niet van verantwoordelijkheidsgevoel om mensen dat aan te praten en noodzakelijke info bewust te verbergen. Hetgeen vaak gebeurt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_133845943
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat dat niet waar is. Voedselbank is voor mensen die echt aan de grond zitten en niet voor mensen die een tap en de inhoud kunnen betalen.
Jup toch wel, daarom is het mij ook bij gebleven, was wel van sbs6 volgens mij dus kan ook wel opgeblazen zijn maar toch,
Ik zwaai naar dieren.
pi_133845963
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2013 16:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Tsja, veel mensen weten gewoon echt niet beter.

Dan vind ik diegene die zulke leningen verstrekt veel kwalijker. :P
  maandag 2 december 2013 @ 16:36:19 #233
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_133845972
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik ben nu zwanger en als ik naar het voedingscentrum kijk, mag ik bij wijze van nog net een boterham met jam.

Hoop bangmakerij op die site als je het mij vraagt.
Dat is het nou net. Iedereen doet in meer of mindere mate ongezonde dingen in hun leven. Zeker in deze ongeduldige maatschappij. Het is ook ongezond om in Nederland buiten te lopen; Nederland heeft een ontzettend vervuilde lucht. Dat is begrijpelijk.

Maar daardoor is het ook absurd om zo moraliserend te doen over de medemens, en dat als enige oorzaak van hun problemen te zien.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_133846027
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Getuigt ook niet van verantwoordelijkheidsgevoel om mensen dat aan te praten en noodzakelijke info bewust te verbergen. Hetgeen vaak gebeurt.
Mensen (met kinderen) die door een noodlottige gebeurtenis in de schulden zijn gekomen kunnen echt wel op mijn hulp rekenen als ik kan helpen. Maar er zijn ook mensen die er zelf een potje van hebben gemaakt en dat zijn juist de mensen die je in het openbaar hoort. Want ze zijn zo zielig en het ligt allemaal aan Nederland en bladiebla.
  maandag 2 december 2013 @ 16:37:36 #235
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133846028
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat jij doet moet je zelf weten maar de vraag wat gezond is levert een ander antwoord op
http://www.voedingscentru(...)arme-maaltijden.aspx

Prima als je vindt dat dit geen armoede is maar ik word dan echt zo ontzettend moe én boos van de mensen die maar lopen roepen dat de armeren gezonder moeten eten (en dan ook meer energie en puf zouden hebben).
Waarom? Het is toch gewoon een gegeven dat mensen die gezonder en gebalanceerder eten meer energie overhouden?

Daarnaast kan je ook van een paar euro per dag een gezonde en gevarieerde maaltijd op tafel zetten.
  maandag 2 december 2013 @ 16:38:31 #236
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133846069
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Tsja, veel mensen weten gewoon echt niet beter.

Dan vind ik diegene die zulke leningen verstrekt veel kwalijker. :P
Het is als een snackbar die dikke mensen nog een frietje verkoopt; tot waar houdt de verantwoordelijkheid van de verkoper op en start de verantwoordelijkheid van de koper?
  maandag 2 december 2013 @ 16:39:14 #237
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_133846091
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2013 16:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is als een snackbar die dikke mensen nog een frietje verkoopt; tot waar houdt de verantwoordelijkheid van de verkoper op en start de verantwoordelijkheid van de koper?
Nee, het is niet als een snackbar.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_133846094
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mensen (met kinderen) die door een noodlottige gebeurtenis in de schulden zijn gekomen kunnen echt wel op mijn hulp rekenen als ik kan helpen. Maar er zijn ook mensen die er zelf een potje van hebben gemaakt en dat zijn juist de mensen die je in het openbaar hoort. Want ze zijn zo zielig en het ligt allemaal aan Nederland en bladiebla.
Idd,
Ik zwaai naar dieren.
pi_133846118
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 15:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Pure armoede is als je helemaal niks meer te eten kan kopen. Af en toe een bruine boterham met kaas (is ook gezond) daar is echt helemaal niks mis mee.
Eigenlijk vind ik het te gek voor woorden dat überhaupt de vraag aan de orde moet komen of een dagelijkse warme maaltijd "luxe" is. Natuurlijk is er niets mis mee als iemand een keer boterhammen met kaas eet in plaats van hutspot. Maar het zich niet kunnen veroorloven van een warme maaltijd is naar nederlandse begrippen toch echt armoede. Relatieve armoede weliswaar, maar desondenks ver beneden de ondergrens.

Het is natuurlijk wel afhankelijk van de andere keuzes die iemand maakt voordat je kunt stellen dat iemand ook daadwerkelijk arm is. Misschien had iemand zich zo'n warme maaltijd immers best kunnen veroorloven.
  maandag 2 december 2013 @ 16:40:26 #240
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133846131
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, het is niet als een snackbar.
Waarom niet?
  maandag 2 december 2013 @ 16:42:49 #241
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_133846220
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2013 16:37 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom? Het is toch gewoon een gegeven dat mensen die gezonder en gebalanceerder eten meer energie overhouden?

Daarnaast kan je ook van een paar euro per dag een gezonde en gevarieerde maaltijd op tafel zetten.
Je bent een oneerlijk mannetje, zonder meer.

Feit 1: jij ziet een warme maaltijd per dag als luxe. Kortom, prima excuus om armeren bovenop hun 40% koopkrachtverlies nog verder in de shit te duwen.
Feit 2: het is de consensus dat één warme maaltijd per dag gewoon bij een gevarieerde en gebalanceerde maaltijd hoort. Dat is een gezond voedingspatroon. Maar allicht dat de macht van het geld deze wijsheid kan aanpassen voor jou. Dit is niet zo moeilijk in deze tijd van een enorme welvaartskloof.
Feit 3: en tóch vind je het prima om verder te gaan met het moraliserende verhaaltje, zie boven.

Je bent gewoon een naar mannetje. Mensen de stront in duwen. Enerzijds iets tot luxe bestempelen, anderzijds met de vinger wijzen en zeggen dat als je zus en zo doet je tenminste van de bank af komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_133846255
quote:
15s.gif Op maandag 2 december 2013 16:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat vind ik appels met peren vergelijken. ;)

Dat patat en dergelijke ongezond is weet iedereen wel, maar van de kleine letters bij leningen is niet zich iedereen bewust. Vaak worden ze er ook met mooie praatjes ingepraat (denk aan de reclames van Frysia destijds bijvoorbeeld) en wordt het wel erg rooskleurig neergezet. Vaak zijn het niet echt welgestelde mensen en worden ze lekker gemaakt met allemaal producten die ze zouden kunnen krijgen met een lening.

Dat vind ik iets heel anders dan de patatboer.
  maandag 2 december 2013 @ 16:44:39 #243
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_133846293
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat patat en dergelijke ongezond is weet iedereen wel, maar van de kleine letters bij leningen is niet zich iedereen bewust. Vaak worden ze er ook met mooie praatjes ingepraat (denk aan de reclames van Frysia destijds bijvoorbeeld) en wordt het wel erg rooskleurig neergezet. Vaak zijn het niet echt welgestelde mensen en worden ze lekker gemaakt met allemaal producten die ze zouden kunnen krijgen met een lening.

Als dan iemand schuldig is dan is het niet de patatboer maar de 'bazen' boven hen.

Zie de docu Food Inc.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 2 december 2013 @ 16:45:53 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_133846332
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als de maatschappij complexer wordt, wat gewoon zo is, dan is een noodlottige fout snel gemaakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_133846333
quote:
14s.gif Op maandag 2 december 2013 15:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Absolute armoede is er in Nederland ook nauwelijks. Relatieve armoede daarentegen wel.
Er is ALTIJD relatieve armoede. Als je kind in wassenaar of het gooi niet op hockey kan ivm de kosten dan spreek je ook al over relatieve armoede.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 2 december 2013 @ 16:45:56 #246
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133846336
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je bent een oneerlijk mannetje, zonder meer.

Feit 1: jij ziet een warme maaltijd per dag als luxe. Kortom, prima excuus om armeren bovenop hun 40% koopkrachtverlies nog verder in de shit te duwen.
Ik zie een warme maaltijd niet als luxe; ik zie af en toe drie keer per dag een koude maaltijd niet als armoede. Dat is een fundamenteel verschil.

quote:
Feit 2: het is de consensus dat één warme maaltijd per dag gewoon bij een gevarieerde en gebalanceerde maaltijd hoort. Dat is een gezond voedingspatroon. Maar allicht dat de macht van het geld deze wijsheid kan aanpassen voor jou. Dit is niet zo moeilijk in deze tijd van een enorme welvaartskloof.
Het mag de consensus zijn dat een maaltijd per dag warm moet zijn, als je voedingsdeskundigen vraagt of iemand een portie friet, kroket en vette mayo moet eten die avond of een frisse ceasar's salad, dan zullen de meeste toch, vanwege de voedingsstoffen, voor de laatste kiezen.
pi_133846351
Daarbij een patatje kost 2,50? Een goede maaltijd is toch duurder
Ik zwaai naar dieren.
pi_133846366
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is aan dovemansoren gericht maar elke dag warm eten hoort gewoon bij een gezond eetpatroon.
Dit is nu eigenlijk de eerste zinvolle post van jou in dit topic die op waarheid berust. _O_

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vaste lasten zijn alleen maar hoger geworden. Dat is domweg een feit.
Oh nummer 2.... komt door inflatie. Dat wordt grotendeels in de afgelopen 20 jaar gecompenseerd zoals ik al aangaf in een link over het gemiddelde inkomen. De afgelopen 5 jaar trouwens niet, maar in de jaren 90 ruimschoots.
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:46 schreef Geerd het volgende:
Daarbij een patatje kost 2,50? Een goede maaltijd is toch duurder
nee hoor. Behalve als je het uurloon meerekent van de persoon die kookt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 2 december 2013 @ 16:49:56 #249
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_133846450
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Oh nummer 2.... komt door inflatie. Dat wordt grotendeels in de afgelopen 20 jaar gecompenseerd zoals ik al aangaf in een link over het gemiddelde inkomen. De afgelopen 5 jaar trouwens niet, maar in de jaren 90 ruimschoots.
Zie mijn link als tegenbewijs. Gemiddeld geldt niet voor iedereen en mijn link is het bewijs.

Bovendien onderschat het CBS de inflatie stelselmatig door hun rekenmethode.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 2 december 2013 @ 16:49:56 #250
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133846451
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het is een onderwerp waar mensen niet graag over praten, mensen vinden het oninteressant, willen gewoon geld en klaar ermee. Feit is dat de overheidsbescherming in deze situaties in het voordeel ligt van de ongeïnteresseerde burger; mensen worden niet actief aangemoedigd om zich te verdiepen in het financiele product dat ze afsluiten, maar met wat gemopper achteraf worden ze in het gelijk gesteld. Als McDonald's aangeklaagd wordt voor het overgewicht van een vaste klant vind ik dat net zo laakbaar als een kredietverstrekker die keer op keer, gevraagd vanuit de consument, de limiet van de creditcard naar boven moet schroeven en uiteindelijk een klacht vanwege gebrekkige informatieverstrekking om de oren krijgt.

Overigens zal het me niet verbazen als McDonald's-klanten en Frysia-klanten dezelfde zijn ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')