Hoge bomen vangen veel wind... half NL maakt zulke opmerkingen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:31 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Het is beide. Punt. Of je het nu meent of niet het is gewoon een beledigende opmerking die je ook niet kunt maken. Maar omdat men denkt te weten dat Gordon alleen maar grappig is zou het ok moeten zijn?
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij het racistisch bedoelde hoor, dan zou hij er over na gedacht moeten hebben voor hij het zei en ik denk niet dat hij dat deed
Dan is half NL licht rasistisch.. Vind ik dan. Knap dat jij er zo mee omgaatquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoge bomen vangen veel wind... half NL maakt zulke opmerkingen.
Tegenwoordig wel. Als mensen bv vragen of ik hier wel gelukkig ben ga ik nephuilen en snikken dat het zo vreselijk is hier om vervolgens keihard te lachen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:32 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee ben niet zo'n ster in adrem zijnHeb jij wel een reactie klaar voor zulke mensen dan met hun grappen over loempia's en sambal bij?
Ja en dat is nu precies het probleem. Het is blijkbaar normaal in Nederland om mensen te beledigen (op welk vlak dan ook) want dat is toch gewoon een 'grapje'.. En als je er last van hebt dan stel je je aan en je moet je vooral niet beledigd voelen? Sorry maar dat is iets wat me al veel langer stoort en ik ben heel blij dat hier nu wat aandacht voor is. Betwijfel of het wat uithaalt, maar toch.. misschien dat het een paar mensen in de toekomst doet nadenken voor ze een opmerking maken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoge bomen vangen veel wind... half NL maakt zulke opmerkingen.
Dat bedoelde ik te zeggen.. Alleen ik was te moe om dat allemaal te typen, bedanktquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja en dat is nu precies het probleem. Het is blijkbaar normaal in Nederland om mensen te beledigen (op welk vlak dan ook) want dat is toch gewoon een 'grapje'.. En als je er last van hebt dan stel je je aan en je moet je vooral niet beledigd voelen? Sorry maar dat is iets wat me al veel langer stoort en ik ben heel blij dat hier nu wat aandacht voor is. Betwijfel of het wat uithaalt, maar toch.. misschien dat het een paar mensen in de toekomst doet nadenken voor ze een opmerking maken.
Oh ik verklaar ze niet heilig. Ik vind het leuke gasten, that's itquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Kan wel wezen maar om hen nu als een soort heiligen te gaan beschouwen gaat me veel te ver. Danny de Munk zong ook leuk in die reclame voor de Zonnebloem, stuk sympathiekere manier van aandacht vragen m.i.
quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik te zeggen.. Alleen ik was te moe om dat allemaal te typen, bedankt
Ik snap heel goed dat veel mensen zich rot voelen om die opmerkingen of dat ze het zat zijn... je raakt het een soort gewend en eigenlijk is dat heel fout als je erover nadenkt. Ben bang dat het in de nabije toekomst niet zal veranderen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja en dat is nu precies het probleem. Het is blijkbaar normaal in Nederland om mensen te beledigen (op welk vlak dan ook) want dat is toch gewoon een 'grapje'.. En als je er last van hebt dan stel je je aan en je moet je vooral niet beledigd voelen? Sorry maar dat is iets wat me al veel langer stoort en ik ben heel blij dat hier nu wat aandacht voor is. Betwijfel of het wat uithaalt, maar toch.. misschien dat het een paar mensen in de toekomst doet nadenken voor ze een opmerking maken.
Hahah die is wel goedquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:36 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tegenwoordig wel. Als mensen bv vragen of ik hier wel gelukkig ben ga ik nephuilen en snikken dat het zo vreselijk is hier om vervolgens keihard te lachen.
In de snackbar hier heb ik tegen zo'n joch gezegd dat ie één deur te ver stond; dat de haringboer hiernaast zat.
De medewerkers van de snackbar lachten hem toen ook uit en toen stond ie voor lulquote:
Ik weet dat het nergens over gaat, maar ik vind het wel typerend voor Geer en Goor, vandaar dat ik het erbij vermeldde. Ik vind hun zogenaamde ''medeleven'' niet echt prijzenswaardig met die 'grappen' die ze erbij makenquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:41 schreef Stereotomy het volgende:
39 met rijst![]()
Wat een gezeik om niks zeg. En Gordon deed nog een poging om Chinees te spreken aan het eind.
Mandarijn wil niet vlottenquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:43 schreef AnneX het volgende:
Hoe is het eigenlijk met jouw Mandarijn leren?
En leuk dat je het eten afrekende van Pa en familie!![]()
En ik las iets over kroketten en gourmetten.
Hoe komt dat dan? Tijdgebrek, interesse ?quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Mandarijn wil niet vlottenIk schakel maar over op Spaans ofzo
Herkenbaar hoorquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef AnneX het volgende:
Dat hele rtl4 publiek en toebehoren is niet mijn stijl.
Als ik daarover iets opmerk bij een fan, ligt het aan mij...moet ik niet zo heilig doen...ik begrijp het niet, want dan doe ik oud...het is normaal...dat men deze grappen mag/kan maken...
![]()
Dan zwijg ik verder, want het komt niet binnen bij diegene.
Om er de volgende keer toch weer iets van te zeggen.
quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
Ach, beetje nichtenhumor op z'n tijd mot kunnen.
voordeel van enkel de publieke omroepen te kunnen zien. hoef ik ook niet om de bagger heen te zappen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:46 schreef AnneX het volgende:
Dat hele rtl4 publiek en toebehoren is niet mijn stijl.
Als ik daarover iets opmerk bij een fan, ligt het aan mij...moet ik niet zo heilig doen...ik begrijp het niet, want dan doe ik oud...het is normaal...dat men deze grappen mag/kan maken...
![]()
Dan zwijg ik verder, want het komt niet binnen bij diegene.
Om er de volgende keer toch weer iets van te zeggen.
Braaf zo, tipte hem hier vorige week ook al, gave docuquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:40 schreef golfer het volgende:
We hebben net de opgenomen film over de zoektocht naar die musicus Rodriguez bekeken.
Wat een prachtig en wonderlijk verhaal.
Mooi hequote:Op vrijdag 29 november 2013 22:40 schreef golfer het volgende:
We hebben net de opgenomen film over de zoektocht naar die musicus Rodriguez bekeken.
Wat een prachtig en wonderlijk verhaal.
Had gewoon tranen in mijn ogen bij dat concert van hem in 1998 en de reacties uit de zaal.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:45 schreef Sunnythesun het volgende:
Mooi hewonderlijk ja.. deels hoopgevend, deels weemoedig of zo..
Ja waanzinnig. En dan gewoon terugkeren naar dat krot van een huis..quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Had gewoon tranen in mijn ogen bij dat concert van hem in 1998 en de reacties uit de zaal.
Wat een prachtig afscheid! Echt indrukwekkend!quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:24 schreef AnneX het volgende:
Wij zijn weer terug van het afscheid van Oom, 16 dagen na het afscheid van
Tante.
Behalve emotioneel -duh- was het bijzonder.
In de strandtent Struin in Camperduin, lag hij in een rotan kist met gekleurde linten, op een podium met zand en schelpen.
Oom heeft vroeger de zeeën bevaren.
Een gitarist speelde en zong zijn liedjes.
Er kwamen ook oude familiefeestfoto's voorbij, waar Moeders ook nog opstond!
Prachtige verhalen van de familie en vrienden.
Als symbool werden de linten op het laatst doorgeknipt, terwijl ieder gezinslid de linten vasthield.
En afscheid van tachtigers en 200 aanwezigen is indrukwekkend.
Heftig allemaal en stof tot nadenken voor de komende weken en daarna.
De zee was stormachtig en ik at zandkorrels in de erwtensoep.
# delen. en later teruglezen.
Dat dusquote:Op vrijdag 29 november 2013 22:51 schreef Bluezz het volgende:
Wat een prachtig afscheid! Echt indrukwekkend!
Ja ongelofelijk.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:50 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja waanzinnig. En dan gewoon terugkeren naar dat krot van een huis..
Nou idd. Lesje nederigheid. Maar wát een briljant verhaal zegquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja ongelofelijk.
Als je het hebt over 'jezelf blijven' in alle situaties dan heeft hij gewonnen.
Tuurlijk wel. Hij beledigd zichzelf altijd. Degene die het hardst roepen dat het niks is hebben/kijken geen tv-programma waar hij in zit dus dan vind ik het net zo makkelijk oordelen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:50 schreef RobinOok het volgende:
Ze zouden eens een vergelijkbaar filmpje moeten maken, bijvoorbeeld voor the voice of Russia, met een homo die auditie doet en juryleden die in elke zin die ze uitspreken een foute, denigrerende homograp maken. Eens kijken of Gordon daar ook om kan lachen. Ik verwacht eerlijk gezegd van niet.
Dat hij zichzelf op de hak neemt is prima. Dat is het punt niet. Misschien nog even verder lezen want het gaat niet om Gordon, hij is alleen even als voorbeeld gebruikt. En die 2e zin negeer ik maar even, beetje te makkelijk hoorquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Hij beledigd zichzelf altijd. Degene die het hardst roepen dat het niks is hebben/kijken geen tv-programma waar hij in zit dus dan vind ik het net zo makkelijk oordelen.
Het wel of niet leuk vinden van Gordon is niet echt de essentie van de discussie lijkt me.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Hij beledigd zichzelf altijd. Degene die het hardst roepen dat het niks is hebben/kijken geen tv-programma waar hij in zit dus dan vind ik het net zo makkelijk oordelen.
Nu kap ik ermee, geen zin verder in discussie of je em nou leuk vindt of niet.
Ik denk het echt niet. Ik denk dat hij wel tegen voordehandliggende, domme, homograppen kan, maar het gaat om de context. De context is niet gezellig in een bar, of gezellig in een van zijn programma's (die ik inderdaad nooit kijk, want ik krijg na 3 seconden moordneigingen) maar de context is een mijnheer die auditie doet in een wildvreemde, enge omgeving met een jury die daar de "heersen". In die context zijn dit soort grappen enkel en alleen fout, denigrerend, intimiderend. Wat verwacht je nou hoe iemand zich daartegen weerbaar op kan stellen, in zo'n situatie.quote:
En dat is dus precies wat een groot deel van NL ook denkt en de kern van het 'probleem' vormt volgens mijquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Isabeau het volgende:
En FFT, de denkfout die ik jou vaak zie maken is 'Ik vind het niet erg/kwetsend en dus moet een ander het ook maar niet erg of kwetsend vinden'. Zo werkt het helaas niet.
Dat is dan jouw denkfout want lees maar terug wat ik tegen selestha zei over begrijpen dat anderen t kut vinden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Isabeau het volgende:
En FFT, de denkfout die ik jou vaak zie maken is 'Ik vind het niet erg/kwetsend en dus moet een ander het ook maar niet erg of kwetsend vinden'. Zo werkt het helaas niet.
Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooiequote:Op vrijdag 29 november 2013 23:39 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik denk het echt niet. Ik denk dat hij wel tegen voordehandliggende, domme, homograppen kan, maar het gaat om de context. De context is niet gezellig in een bar, of gezellig in een van zijn programma's (die ik inderdaad nooit kijk, want ik krijg na 3 seconden moordneigingen) maar de context is een mijnheer die auditie doet in een wildvreemde, enge omgeving met een jury die daar de "heersen". In die context zijn dit soort grappen enkel en alleen fout, denigrerend, intimiderend. Wat verwacht je nou hoe iemand zich daartegen weerbaar op kan stellen, in zo'n situatie.
Moet je voorstellen dat een werkgever zulke foute, domme, denigrerende, onleuke, voordehandliggende, stereotiepe grappen maakt in een sollicitatiegesprek? Het is al erg genoeg dat dit soort foute grappen tot in den treeeeeeure op de werkvloer gemaakt worden, maar op een werkvloer is het makkelijker om te reageren/pareren. Tijdens een auditie of sollicitatiegesprek niet.
Leuk! Als peuter zien dat je moeder alleen cadeautjes krijgt is niet leuk nmlquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:57 schreef Stereotomy het volgende:
Pff, morgen naar zus toe voor haar verjaardag. Heb peuter T. gezegd dat de Sint ook langs geweest is bij mij en een cadeau voor haar had meegenomen. Iets van een voorleesboek met een muis in de hoofdrol waarvan m'n zus zei dat het een goed cadeau zou zijn![]()
Voor zus ben ik cadeau vergetenquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk! Als peuter zien dat je moeder alleen cadeautjes krijgt is niet leuk nml
Wat dus maar weer eens bewijst dat het de context is die bepalend is, het is de betekenis die jij er vanuit jouw referentiekader aan geeft. Dan kun je dus ook niet uitsluiten dat iemand vanuit een ander referentiekader er een andere betekenis aan geeft en er dus aanstoot aan neemt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooie. En Rusland meent de homohaat, Gordon zit clown te spelen. Als iemand mij voor de gein bamibal noemt ofzo en verder wel aardig doet vind ik t minder erg dan een pro-white actieveling die roept dat ik naar 'mn eigen land' moet oprotten. Niet meer dan logisch..
Maar ik ben n simpele boer die andere boeren gewend is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |