Het blijft discriminatie.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:52 schreef Xa1pt het volgende:
Context maakt fout weer goed? Waar beweer ik dat? Hoe wil je dom ouwehoeren met een collega gaan vergelijken met een werkgever die iemand vanwege z'n huidskleur weigert?
Het gaat in deze niet om het mikpunt van spot zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:
Hoe vaak zijn homo's niet mikpunt van spot?
We moeten ook weer niet zeuren.
Echt niet.....quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:59 schreef sp3c het volgende:
mwah geloof ik geen bal van als er had gestaan 'ten eerste, dude is gay!' (of 'ten eerste het blijkt een vrouw') dan had je dezelfde poppen aan het dansen
nee dan (misschien) nietquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:01 schreef Webschip het volgende:
[..]
Echt niet.....
En al helemaal niet als er stond van "Ten eerste, dude is ouwe lul".
Het had misschien het nieuws wel gehaald. Met het verschil dat persoon in kwestie niet direct gaat janken om een slaatje uit te slaan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat in deze niet om het mikpunt van spot zijn.
Als een homo wordt afgewezen omdat degene die de selectie doet aan z'n baas mailt dat iemand niets is omdat het een rugridder is, dan zijn de rapen ook gaar, helemaal als de prutser van dienst die mail dan ook nog eens naar de sollicitant stuurt.
Ten eerste: hoe weet jij dat? En ten tweede: waarom kwalificeer je dit als janken en een slaatje ergens uit slaan. Voor je zelf en je rechten opkomen zie jij als janken? Jij hebt deurmat op je rug staan?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:04 schreef Webschip het volgende:
Het had misschien het nieuws wel gehaald. Met het verschil dat persoon in kwestie niet direct gaat janken om een slaatje uit te slaan.
"Homo" is zelfs een algemeen scheldwoord als iemand iets fout doet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:56 schreef Webschip het volgende:
Hoe vaak zijn homo's niet mikpunt van spot?
We moeten ook weer niet zeuren.
Sorry: racisme.quote:
Nee, context. Ik kan prima een grap over iemands huidskleur maken zonder rascistisch te zijn. Niet tegen een vreemde, dan heb je het over een heel andere betrekking.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:06 schreef Webschip het volgende:
[..]
Sorry: racisme.
Uitleg: uitingen van minachting, vijandigheid en/of haat van het ene ras jegens een ander, die voortkomen uit een gevoel van meerwaarde
Klopt niet want dan moet dat eerst je intentie zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:06 schreef Webschip het volgende:
[..]
Sorry: racisme.
Uitleg: uitingen van minachting, vijandigheid en/of haat van het ene ras jegens een ander, die voortkomen uit een gevoel van meerwaarde
Hij zette het niet voor niks op facebook om het in de media te doen belanden. Op TV (HvN) sterk in de slachtofferrol. Dan de indruk wekken dat hij geen verder stappen zou zetten, hij had het bedrijf gebeld, terecht natuurlijk. Bedrijf biedt excuses aan, gaat diep door het stof en straft medewerker medewerker disciplinair.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:05 schreef sp3c het volgende:
hij is niet gelijk gaan janken, hij heeft het op zijn facebook gezet waarna de rest van nederland begon te janken
daarna dacht hij 'hey, hier kan ik best een slaatje uitslaan!'
en terecht
Ook misselijk, maar nooit een homo over horen janken. Maar leuk is anders.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:06 schreef Fascination het volgende:
[..]
"Homo" is zelfs een algemeen scheldwoord als iemand iets fout doet.
hij zette het op facebook omdat het een belachelijke reactie is op zijn sollicitatiequote:Op vrijdag 29 november 2013 12:12 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hij zette het niet voor niks op facebook om het in de media te doen belanden. Op TV (HvN) sterk in de slachtofferrol. Dan de indruk wekken dat hij geen verder stappen zou zetten, hij had het bedrijf gebeld, terecht natuurlijk. Bedrijf biedt excuses aan, gaat diep door het stof en straft medewerker medewerker disciplinair.
Dat lijk me genoeg.
Hoeveel mensen worden verdikkeme niet gewoon afgewezen omdat ze te oud zijn? ook alleemal schadevergoeding eisen? Kom nou.
En wat voor schade heeft die Koorndijk geleden? imagoschade? Hij plaatste de mail toch op Facebook?
Ik heb nog nooit een jankverhaal van een afgewezene op TV of in de krant gezien, omdat iemand te oud is. Maar deze vorm van discriminatie gebeurt dagelijks. Lijkt net zo goed nergens op natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ten eerste: hoe weet jij dat? En ten tweede: waarom kwalificeer je dit als janken en een slaatje ergens uit slaan. Voor je zelf en je rechten opkomen zie jij als janken? Jij hebt deurmat op je rug staan?
Aha, jij hebt het nog nooit gezien, dus dan is het er niet. Logisch!quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:14 schreef Webschip het volgende:
Ik heb nog nooit een jankverhaal van een afgewezene op TV of in de krant gezien, omdat iemand te oud is. Maar deze vorm van discriminatie gebeurt dagelijks. Lijkt net zo goed nergens op natuurlijk.
Precies.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:12 schreef sp3c het volgende:
ik maak zelf ook gewoon negergrappen trouwens maar als de ober me bij voorbaat al kip komt brengen omdat wij dat zo lekker vinden dan wordt ik best pissig
Ik vraag me af of de persoon het diep in z'n hart echt wel zo leuk vind...Moet je maar eens vragen als je de "grap" maakt...quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, context. Ik kan prima een grap over iemands huidskleur maken zonder rascistisch te zijn. Niet tegen een vreemde, dan heb je het over een heel andere betrekking.
Ik post net een linkje voor je over een zaak van iemand die met 27 al te oud was..... daar heeft het College voor de rechten van de mens gewoon een uitspraak over gedaan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:14 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een jankverhaal van een afgewezene op TV of in de krant gezien, omdat iemand te oud is. Maar deze vorm van discriminatie gebeurt dagelijks. Lijkt net zo goed nergens op natuurlijk.
Hoe weet het slachtoffer dat het iemands "intentie" het is, of een onschuldige "grap"?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:10 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt niet want dan moet dat eerst je intentie zijn.
Ach een gezond mens weet donders goed wat er gebeurt als je zoiets op internet pleurt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:14 schreef Leandra het volgende:
Toch bijzonder dat als mensen iets op FB zetten en het viral gaat, dat het dan de intentie was dat het viral zou gaan....
Soms posten mensen ook gewoon dingen die ze willen posten, zonder daarbij te kunnen voorzien of de intentie hebben dat het viral gaat.
Maar vertel me dan, wat voor schade heeft hij dan opgelopen waarvoor hij dat in euro's vergoed wil hebben?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij zette het op facebook omdat het een belachelijke reactie is op zijn sollicitatie
zo gaat dat nu eenmaal tegenwoordig, als iemand een dergelijk mailtje krijgt omdat hij te oud of te gay of te vrouw is dan doet hij dat waarschijnlijk ook
ik heb geen ideequote:Op vrijdag 29 november 2013 12:21 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar vertel me dan, wat voor schade heeft hij dan opgelopen waarvoor hij dat in euro's vergoed wil hebben?
Nee, ik denk dat men in een hoop gevallen helemaal niet voorziet dat iets landelijk nieuws wordt, maar als het dat door de verontwaardiging van anderen wel wordt dan is het ineens de schuld van degene die het gepost heeft?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:20 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ach een gezond mens weet donder goed wat er gebeurt als je zoiets op internet pleurt.
Pas me even bronnen van een vergelijkbare verhalen in de media over leeftijddiscriminatie, geaardheid etc?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Aha, jij hebt het nog nooit gezien, dus dan is het er niet. Logisch!
Maar omdat klikken kennelijk moeilijk is:quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:05 schreef Leandra het volgende:
27 jaar en afgewezen op leeftijd; volgens het college voor de rechten van de mens leeftijdsdicriminatie:
http://radar.nl/read/leeftijdsdiscriminatie-uitzendbureau
quote:Leeftijdsdiscriminatie uitzendbureau
Het College voor de rechten van de mens oordeelde op 19 maart 2013 over twee zaken die RADAR had voorgelegd. Het ging in dit geval om leeftijdsdiscriminatie door een uitzendbureau.
Samenvatting
RADAR deed onderzoek naar de werving en selectie van Mise en Place Amsterdam B.V., een bureau dat personeel ter beschikking stelt in de horeca. Drie personen solliciteerden op verzoek van RADAR telefonisch en werden afgewezen.
Oordeel College
Het College oordeelt dat Mise en Place Amsterdam B.V. verboden onderscheid heeft gemaakt op grond van leeftijd bij de werving en selectie door alleen studenten te werven en door een leeftijdscategorie van 18 tot 21 jaar te hanteren.
Toelichting
Het College stelt vast dat Mise en Place alleen studenten aanneemt en dat het bureau een leeftijdscategorie van 18 tot 21 jaar gebruikt. Dit is uit het onderzoek van RADAR naar voren gekomen. Verweerster heeft de resultaten van dit onderzoek niet ontkend. Ook heeft verweerster geen goede reden gegeven voor deze manier van selecteren van nieuwe kandidaten. Dat levert verboden onderscheid naar leeftijd op.
Kan, zal per persoon verschillen. Het is iig niet racistisch en als iemand dat wel als zodanig opvat hoor ik dat graag.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de persoon het diep in z'n hart echt wel zo leuk vind...Moet je maar eens vragen als je de "grap" maakt...
Het kan zijn dat persoon er "lacherig"om doet, om niet te hoeven janken...Want dat wordt nl niet als sterk gezien.
Dit is ook niet dagelijks in het nieuws toch, er zijn maar weinig mensen zo dom om het openlijk, doch per ongeluk, te melden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:14 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hij heeft meer aan een stageplek.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb geen idee
iemand zal hem wel ingefluisterd hebben dat hij er geld voor kon vragen
ik zou het gewoon proberen, fuck die gasten
Er is al een bedrijf dat een stage plek heeft aangeboden. Logisch, deze jongen weet hoe je de moderne media gebruikt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:28 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hij heeft meer aan een stageplek.
Als hij het slim had gedaan, had hij voor de camera het bedrijf in de zeik gezet van hoe dom je kan zijn om zo'n mail te sturen om vervolgens te zeggen dat hij een mooie stageplek elders zoek bij een bedrijf waar hij wel welkom is. Dat had op veel meer sympathy gerekend, en im mijn ogen veel meer kans op een stageplak gehad. De kijker weet dan echt wel dat Jeffrey schofterig is behandeld en zullen bedrijven hem eerder tegemoet willen komen.
Maar door zo in de slachtoffer gaan kruipen en met juridische procedures gaan dreigen, kan ik begrijpen dat een ander bedrijf ook even wel tot drie telt om zo'n iemand aan te nemen.
Een domme grap tegen een collega maken is geen discrimineren. Jezus Gristus, loopt hier ff iemand Quinsy te overtreffen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:18 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hoe weet het slachtoffer dat het iemands "intentie" het is, of een onschuldige "grap"?
Je wil onderscheid maken tussen doelbewust en onbewust discrimineren![]()
Wet maakt geen onderscheid hoor.
hij is slachtoffer!quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:28 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hij heeft meer aan een stageplek.
Als hij het slim had gedaan, had hij voor de camera het bedrijf in de zeik gezet van hoe dom je kan zijn om zo'n mail te sturen om vervolgens te zeggen dat hij een mooie stageplek elders zoek bij een bedrijf waar hij wel welkom is. Dat had op veel meer sympathie gerekend, en in mijn ogen veel meer kans op een stageplak gehad. De kijker weet dan echt wel dat Jeffrey schofterig is behandeld en zullen bedrijven hem eerder tegemoet willen komen.
Maar door zo in de slachtoffer gaan kruipen en met juridische procedures gaan dreigen, kan ik begrijpen dat een ander bedrijf ook even wel tot drie telt om zo'n iemand aan te nemen.
Christus schrijf je met Ch. Bedankt voor het compliment, ik ben niet Jezus.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een domme grap tegen een collega maken is geen discrimineren. Jezus Gristus, loopt hier ff iemand Quinsy te overtreffen.
Nee dat bepaalt uiteindelijk een rechter als het zover komt. Maar in dit geval is het overduidelijk.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:32 schreef Webschip het volgende:
[..]
Christus schrijf je met Ch. Bedankt voor het compliment, ik ben niet Jezus.
Maar de grappenmaker bepaalt dus of iets wel of niet discrimineren is?
Kennelijk wel. Hij wil toch geld zien?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is slachtoffer!
de rest zal hem verder weinig boeien atm
hij en de rest van de wereldquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:34 schreef Webschip het volgende:
[..]
Kennelijk wel. Hij wil toch geld zien?
Klopt, hij heeft alleen geen kwantificeerbare schade opgelopen omdat in de mail óók staat dat hij sowieso niet in aanmerking komt want geen ervaring in de ICT.quote:
Gaat om het principe, je wilt ook niet dat mensen denken dat je over je heen laat lopen. Daarnaast wil hij bewijzen een goed Nederlander te zijn en dus wil ie geld zien.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:34 schreef Webschip het volgende:
[..]
Kennelijk wel. Hij wil toch geld zien?
das aan de rechterquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:36 schreef Deshain het volgende:
[..]
Klopt, hij heeft alleen geen kwantificeerbare schade opgelopen omdat in de mail óók staat dat hij sowieso niet in aanmerking komt want geen ervaring in de ICT.
En meetbare schade oplopen is toch een intrinsieke eigenschap van een "schadevergoeding".
De bedoeling van een stage is toch ervaring opdoen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:36 schreef Deshain het volgende:
[..]
Klopt, hij heeft alleen geen kwantificeerbare schade opgelopen omdat in de mail óók staat dat hij sowieso niet in aanmerking komt want geen ervaring in de ICT.
En meetbare schade oplopen is toch een intrinsieke eigenschap van een "schadevergoeding".
Mag een bedrijf dan helemaal geen eisen stellen?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
De bedoeling van een stage is toch ervaring opdoen?
Dus dat argument lijkt me helemaal niet te kloppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |