wel met je eens, maar dit duidt nogmaals op de interne afsplitsingen (sects).quote:Op zondag 1 december 2013 16:38 schreef IPA35 het volgende:
Veldkamp...
Er zijn geen Alawitische afsplitsingen. Er zijn een paar verschillende subgroepen met zeer minimale verschillen, dat wel. Leer het nou eens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sulayman_al-Murshidquote:Balanche notices that the isolated villages of the Alawi sect of the Murshidiyin in the remote Alawi Mountains were only given accessible asphalted roads in the early 1990s once they had clearly entered into the clientele of the Asad clan (Volume 1, p. 81).
Zou kunnen dat ze dit daarmee bedoelen...quote:Op zondag 1 december 2013 17:21 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
wel met je eens, maar dit duidt nogmaals op de interne afsplitsingen (sects).
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sulayman_al-Murshid
En dat verklaart de (op zich foutieve) aparte benaming voor de lichter gekleurde alawitische hooggebergtegebiedjes in de Columbia-kaart...
"De schuld van Assad"... Tch?quote:Op zondag 1 december 2013 17:27 schreef Aloulou het volgende:
In Irak (bij gebrek aan een eigen topic):
Deadly bombings strike funeral in Iraq
Suicide attacker targets funeral of son of Sunni Awakening movement leader in Baquba, killing at least 12 people.
http://www.aljazeera.com/(...)131218116556584.html
Suicide bomber op een begrafenis
Dit is al vanaf het begin af aan het geval. Herinner je de tanks in de straten van Tripoli niet meer anderhalf jaar geleden, toen Soennitische en Sjiitische wijken elkaar beschoten? Het leger kwam toen meteen tussen beide. Er is toen ook een topicreeks over geweest.quote:Op zondag 1 december 2013 17:17 schreef Veldkamp het volgende:
Religeweld eist weer levens
De boel slaat over naar Tripoli en andere delen van Libanon, lijkt het.
Nu de terroristen binnen Syri worden verslagen, gaan de grootmachten en hun takfiri-huurlingen buurlanden destabiliseren....
NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 38quote:Op zondag 1 december 2013 17:27 schreef Aloulou het volgende:
In Irak (bij gebrek aan een eigen topic):
Deadly bombings strike funeral in Iraq
Suicide attacker targets funeral of son of Sunni Awakening movement leader in Baquba, killing at least 12 people.
http://www.aljazeera.com/(...)131218116556584.html
Suicide bomber op een begrafenis
Er wonen geen echte sjiieten in Tripoli, of nauwelijks. Alawieten wel.quote:Op zondag 1 december 2013 17:30 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dit is al vanaf het begin af aan het geval. Herinner je de tanks in de straten van Tripoli niet meer anderhalf jaar geleden, toen Soennitische en Sjiitische wijken elkaar beschoten? Het leger kwam toen meteen tussen beide. Er is toen ook een topicreeks over geweest.
De ware kennis van de zgn. wijzen der gnosis mag dus weer iets kosten....quote:Op zondag 1 december 2013 17:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zou kunnen dat ze dit daarmee bedoelen...
Ik heb iets over hem gevonden maar dat artikel kost $41 om te mogen lezen.
Ik denk dat zijn volgelingen vooral politiek onderscheidend waren, niet echt qua theologie. Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 1 december 2013 17:38 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
De ware kennis van de zgn. wijzen der gnosis mag dus weer iets kosten....
Al-Qaeda./ISIS.quote:Op zondag 1 december 2013 17:30 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
"De schuld van Assad"... Tch?Kom op je kunt toch beter spinnen
Ook religieus. Een subgroep, zoals ik al eerder schreef toen je "mijn" Columbia University-kaart aanviel als "onnauwkeurig" (was zeer gedetailleerd en ook Turkmeense Syrische alevieten bestonden dus!)....quote:Op zondag 1 december 2013 17:40 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn volgelingen vooral politiek onderscheidend waren, niet echt qua theologie. Maar dat weet ik niet zeker.
quote:In den 1950er Jahren haben zwei Shne Murschids, Mudschīb und Sādschī, die von ihrem Vater begrndete religise Bewegung unter dem Namen Murschidīya neu belebt. Als religise Untergruppierung der Alawiten mit 100.000 bis 200.000 Anhngern besteht diese Gemeinschaft bis heute fort.
http://de.wikipedia.org/wiki/Sulaiman_Murschid
Is allemaal de schuld van het Syrische regime....quote:
Klinkt in ieder geval niet als Aloulou. Zie;quote:Op zondag 1 december 2013 18:01 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Is allemaal de schuld van het Syrische regime....
Aldus Aloulou.
En dat regime van Syri koopt zelfs stervende kleinzoons om om hun grootvader een geheim gifmiddeltje na een in scne gezette, nooit gebeurde door hondernden mensen gelijktijdig samengezworen bomaanslag te geven... Echt waar, hoor. Zag ik op Al Jazeera duidelijk!![]()
Maar verder over Syri. Al-Mayadeen meldt dat de snelweg tussen Homs en Damascus weer veilig is en in handen van het Syrische leger.quote:
Waar?quote:Op zondag 1 december 2013 18:09 schreef Veldkamp het volgende:
Op de snelweg tussen Ariha en Idlib en in het westelijk gelegen gebied heeft het Syrische leger de snelweggebieden gezuiverd van terroristen.
Tot aan de grens met Turkije werden zij verjaagd en opgejaagd door o.a. tankdivisies van het SAA.![]()
Het toont de vooruitgang aan!
Ze helpen de christenen niet.quote:Op zondag 1 december 2013 18:09 schreef Veldkamp het volgende:
Op de snelweg tussen Ariha en Idlib en in het westelijk gelegen gebied heeft het Syrische leger de snelweggebieden gezuiverd van terroristen.
Tot aan de grens met Turkije werden zij verjaagd en opgejaagd door o.a. tankdivisies van het SAA.![]()
Het toont de vooruitgang aan!
Eindelijk is onze counter-Veldkamp weer terug.quote:Op zondag 1 december 2013 21:40 schreef firefly3 het volgende:
Christenen en Moslims die samenwerken in de FSA
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |