Onzin. Shows van Freek de Jonge zijn herhaaldelijk door de VPRO uitgezonden.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:47 schreef Wopper1 het volgende:
Als Freek op tv is, dan is het op de vara.. Wordt echt ''groot'' gehouden door die omroep.
quote:Op donderdag 28 november 2013 23:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Die jongen valt in ieder geval zonder twijfel onder 'dom rechts'.
quote:Op donderdag 28 november 2013 23:52 schreef RensAjacied het volgende:
Rita viswijf en dikke loser vs seniele opa
twitter:DiederikSmit twitterde op donderdag 28-11-2013 om 23:46:39Natuurlijk moet je Freek de Jonge kunnen zijn. De vraag is wel: waar leg je de grens? #penw reageer retweet
Lange sketch was dit ja. Nu nog een pedant chanson vol metaforenquote:Op donderdag 28 november 2013 23:54 schreef DrDentz het volgende:
Freek de Jonge zit helemaal in de Freek de Jonge-rol, en hij speelt 'm met verve!
Krijg je als er jarenlang je monoloog heb mogen afsteken waarop het klapvee hard lacht en klapt...quote:Op donderdag 28 november 2013 23:54 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Freek wil nog maatschappelijk geëngageerd zijn maar heeft geen idee hoe.
Ik vind het een mooi liedjequote:Op donderdag 28 november 2013 23:55 schreef sonnyspek het volgende:
Een of ander kut liedje.
Moet ik medelijden hebben?
Nee, wel als 78 toeren plaat.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:55 schreef DrDentz het volgende:
Goed nummer, is dit te koop op iTunes?
dit.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:55 schreef Obiekulu het volgende:
Hahahaha die Freek de Jonge.. wat een stumperd.
Terwijl hij volgens mij in eerste instantie best een punt had met politiek correct tegenover populistisch correct.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:56 schreef Legatus het volgende:
Omg... hij knoopt zelf een discussie aan en lult zichzelf klem...
Ik hoorde ook nog de term kapitalisme maar ik was al afgehaakt.....quote:Op donderdag 28 november 2013 23:56 schreef thettes het volgende:
[..]
Terwijl hij volgens mij in eerste instantie best een punt had met politiek correct tegenover populistisch correct.
Lolwut? Op mijn faculteit was er tijdens verkiezingen een poll, ruim de helft vd docenten stemde GL.. Dus rechts jajaquote:Op donderdag 28 november 2013 23:56 schreef Be-Smart het volgende:
Ik vind alle alle universiteiten allemaal rechts. Maarja, mijn referentiekader is ook een beetje anders. Zinloze discussie. Goed voor iemand die iets studeert als politicologie en dus nooit wat echt aan de economie zal bijdragen.
Kijk, je wordt gewoon op je wenken bediendquote:Op donderdag 28 november 2013 23:58 schreef UncleDolan het volgende:
Had Huub Stapel niet vanavond kunnen langst komen...
Ferrytwitter:FerryMingelen twitterde op donderdag 28-11-2013 om 23:58:08Freek de jonge bij p en w : 'ik ben op t toppunt van mijn kunnen. ' ontroerend aandoenlijk . reageer retweet
Ja, zou wel leuk zijn... een hippe VARA-stagiair die Freek nog even vraagt wat hij ervan vond. Naar verwachting is de aftershow om 04:12 uur vannacht afgelopen...quote:Op donderdag 28 november 2013 23:59 schreef ajacied4lf het volgende:
Jammer dat er geen aftershow is.
Het gaat hem gewoon allemaal wat te snel tegenwoordig. Hij is niet meer zo ad rem als vroeger. Komt door de leeftijd.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:59 schreef DrDentz het volgende:
Freek de Jonge zit nu zo erg vastgeroest in zijn eigen gelijk dat hij geen discussie aan kan gaan met een andersdenkende.
Volgens mij gaat de discussie vooral over wetenschappelijke distantie. Overigens ruim de helft GL geloof ik geen moer van.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:59 schreef the85mc het volgende:
[..]
Lolwut? Op mijn faculteit was er tijdens verkiezingen een poll, ruim de helft vd docenten stemde GL.. Dus rechts jaja
Met hun fucking encyclopedie voor de rechtswetenschap.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:01 schreef thettes het volgende:
[..]
Trouwens het standaard rechtenboek bij politicologie is van onze rechtse vrienden Ellian en Cliteur.
quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:03 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Met hun fucking encyclopedie voor de rechtswetenschap.
Studie milieukunde, aardwetenschappen die richting. Veel GL, D66 en PvdA. Niets rechts van het midden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:01 schreef thettes het volgende:
[..]
Volgens mij gaat de discussie vooral over wetenschappelijke distantie. Overigens ruim de helft GL geloof ik geen moer van.
Trouwens het standaard rechtenboek bij politicologie is van onze rechtse vrienden Ellian en Cliteur.
Paar jaar geleden op de HAS in de Den Bosch was het allemaal anders aardig rechts.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:06 schreef the85mc het volgende:
[..]
Studie milieukunde, aardwetenschappen die richting. Veel GL, D66 en PvdA. Niets rechts van het midden.
Praat normaal man.quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:41 schreef Intellectueel het volgende:
Zojuist de uitzending in herhaling teruggekeken. Toen Freek begon over zijn theorie van politiek -en populistisch correctheid, kreeg ik al gauw de indruk dat die hele theorie nattevingerwerk was, waarschijnlijk in een 'intellectuele' opwelling ontstaan tijdens de uitzending. Meer dan gezwets was het dan ook niet, vandaar dat hij de discussie ook niet durfde aan te gaan. In een theorie die zo out-of-the-blue op tafel wordt gelegd, en niet aan zelfkritiek onderhevig is geweest, gaan al gauw scheuren ontstaan.
Maar nog lachwekkender was wellicht de claim van Yernaz, de ex-UvA student, die meende dat er sprake is van wijdverspreide indoctrinatie op de universiteiten in Nederland. Een claim die overigens niet zomaar tot stand is gekomen, maar nee, middels 'objectieve observatie' tot waarheid is verheven. Freek is niet dermate intellectueel onderlegd, en maakte dan ook niet van de gelegenheid gebruik om zijn claim te pareren door te stellen dat 'objectieve observatie' een contradictio in terminis is. Immers, een observatie is per definitie subjectief.
Los gezien van het feit dat Yernaz met dezelfde intellectuele arrogantie en zelfverzekerdheid rondloopt als de hoogleraren die hij beticht van moedwillige politiek-geëngageerde indoctrinatie. Met zijn verweer dat hij niet 'linkse mensen' veracht, maar 'linkse theorieën', die hij vervolgens ook nog eens inhoudelijk aanvalt, door te stellen dat ze per definitie fout zijn, maakt hij zich schuldig aan hetzelfde vergrijp als waar hij die hoogleraren van beticht.
Mail d'r.quote:Op vrijdag 29 november 2013 05:21 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom hebben ze niet aan Rita gevraagd waarom ze geen burgemeester van rotterdam wilde worden?
Dat is toch niet echt raar als je ziet dat rechtse partijen geen fuck geven om het milieu en klimaat of rechtvaardige verdeling van grondstoffen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:06 schreef the85mc het volgende:
[..]
Studie milieukunde, aardwetenschappen die richting. Veel GL, D66 en PvdA. Niets rechts van het midden.
Als je de lolbertariër overslaat...quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:35 schreef Tem het volgende:
Is het de moiete waard om terug te kijken?
Jazeker, eigenlijk moet je live kijken als Elflettering er scherp commentaar bij geeft.quote:Op vrijdag 29 november 2013 09:35 schreef Tem het volgende:
Is het de moiete waard om terug te kijken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar werd ik ook niet vrolijk van. Zo'n Ayn Rand adept...quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik kijk nu die student pas terug. Mijn god. Ik schaam mij dat dit de huidige generatie studenten is die op TV komen.
Ga je bijna verlangen naar Sywert.quote:Op vrijdag 29 november 2013 16:05 schreef Tem het volgende:
[..]
Daar werd ik ook niet vrolijk van. Zo'n Ayn Rand adept...
Ik zag vandaag dat Yernaz iets van een vriendje geretweet heeft:quote:Op vrijdag 29 november 2013 01:41 schreef Intellectueel het volgende:
Zojuist de uitzending in herhaling teruggekeken. Toen Freek begon over zijn theorie van politiek -en populistisch correctheid, kreeg ik al gauw de indruk dat die hele theorie nattevingerwerk was, waarschijnlijk in een 'intellectuele' opwelling ontstaan tijdens de uitzending. Meer dan gezwets was het dan ook niet, vandaar dat hij de discussie ook niet durfde aan te gaan. In een theorie die zo out-of-the-blue op tafel wordt gelegd, en niet aan zelfkritiek onderhevig is geweest, gaan al gauw scheuren ontstaan.
Maar nog lachwekkender was wellicht de claim van Yernaz, de ex-UvA student, die meende dat er sprake is van wijdverspreide indoctrinatie op de universiteiten in Nederland. Een claim die overigens niet zomaar tot stand is gekomen, maar nee, middels 'objectieve observatie' tot waarheid is verheven. Freek is niet dermate intellectueel onderlegd, en maakte dan ook niet van de gelegenheid gebruik om zijn claim te pareren door te stellen dat 'objectieve observatie' een contradictio in terminis is. Immers, een observatie is per definitie subjectief.
Los gezien van het feit dat Yernaz met dezelfde intellectuele arrogantie en zelfverzekerdheid rondloopt als de hoogleraren die hij beticht van moedwillige politiek-geëngageerde indoctrinatie. Met zijn verweer dat hij niet 'linkse mensen' veracht, maar 'linkse theorieën', die hij vervolgens ook nog eens inhoudelijk aanvalt, door te stellen dat ze per definitie fout zijn, maakt hij zich schuldig aan hetzelfde vergrijp als waar hij die hoogleraren van beticht.
Echt geniaal. Yernaz, zelfs na P&W goed voor minder dan 1.700 likes op Facebook (er is niks makkelijker dan likes vergaren), mag een kwartier lang wauwelen over indoctrinatie zonder dat hem één kritische vraag gesteld wordt. Hij hoeft ook geen concreet bewijs aan te leveren, hij citeert alleen maar één of ander grapje van een docent over een GL-congres (OMG schande!!!!!).twitter:MichelDeen twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 00:29:39Het boek wat de regie zo geraffineerd UIT beeld wilde houden is van Ayn Rand - Atlas Shrugged @YerRamautarsing #penw reageer retweet
Een hersenscheet van Freek de Jonge? Zou niet teveel achter dat gewauwel zoeken. Wat hij er mee bedoelt, als ik het goed begrepen heb, is dat het maatschappelijk discours nu zo verrechtst en politiek incorrect is geworden, dat er nu een nieuwe soort van 'correctheid' ontstaan is. Dit houdt in dat het nu helemaal bon ton is om bij elk geweldsdelict aan Marokkanen te denken, dat alles maar gezegd moet kunnen worden zolang het maar een beetje popie-jopie rechts is, wie dat niet snapt is een Gutmensch, etc.quote:
Jaja, en dan zelf nog geen zin zonder slordige congruentiefout kunnen tikken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:45 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik kijk nu die student pas terug. Mijn god. Ik schaam mij dat dit de huidige generatie studenten is die op TV komen.
WAUKE POLLEPEL!! TOPSHOW!!!quote:Wouke van Scherrenburg
E-smoker gaat in op de kritiek rondom de elektronische sigaret
Michael Rutgers
Directeur van het Longfonds over de kritiek op de e-sigaret
Dimitri Kyriakopoulos
Bedenker van de SuperSmoker bespreekt de kritiek op de e-sigaret
Martijn Koning
Cabaretier bespreekt zijn programma ‘De Maand Van Martijn’
Marike Stellinga
Gaat in op het verlies van de Nederlandse Triple-A status
Jeroen van Zanten
Historicus schreef biografie van Willem I,II en III
Huub Stapel
Viert 200-jarig Koninkrijk Nederland en mocht Willem I spelen
quote:Op vrijdag 29 november 2013 22:57 schreef Van_Poppel het volgende:
Wel weer 7 man aan tafel...iedereen mag dus 3 zinnen uitspreken
Die is wel leuk ja.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:10 schreef Specularium het volgende:
Ik hoop dat Martijn schijtlollig is.
Ik aan Flodder.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij Stapel moet ik altijd aan Amsterdamned denken...topshowfilm
Die zijn wel baas ja. Maar dat schijnt ook roken aan te moedigen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:17 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
jammer dat er geen chocolade siggaretten meer worden verkocht
quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:17 schreef RensAjacied het volgende:
Martijn Koning had toch dat briljante stukje over Prem?
Vond ik ook.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:17 schreef tralalala het volgende:
[..]
Coen van Vrijberghe de Coningh was een betere Johnnie vind ik.
Kan ik in meegaan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:17 schreef tralalala het volgende:
[..]
Coen van Vrijberghe de Coningh was een betere Johnnie vind ik.
Leuk grapjequote:Op vrijdag 29 november 2013 23:17 schreef marcodej het volgende:
Allah bestaat inderdaad niet. God wel.
MARCODEJ BESTAAT NIETquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:17 schreef marcodej het volgende:
Allah bestaat inderdaad niet. God wel.
Alleen DWDD en P&W/KvdB toch?quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:19 schreef RensAjacied het volgende:
Deze vrouw duikt ook in elke televisieshow op hé.
Ik vond het altijd wel lekker om zo'n pakje goedkope chocolade sigaretten naar binnen te werkenquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:17 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Die zijn wel baas ja. Maar dat schijnt ook roken aan te moedigen.
Die was wel heel snel op zijn pik getrapt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:25 schreef tralalala het volgende:
Die negert van vorige week zou nu gaan huilen.
Iedereen met ook maar een greintje humor zou hier om lachen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb laatst die column in z'n geheel gehoord en ik vond 'm best grappig. Hard, maar wel leuk. Maar goed, ik ben dan ook gelabeld als racist.
ja maar dat is de clue: omdat het in media is deze maand kan het ineens nietquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Iedereen met ook maar een greintje humor zou hier om lachen.
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Iedereen met ook maar een greintje humor zou hier om lachen.
Deze maand? De hetze duurt al anderhalve maand inmiddels.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:28 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
ja maar dat is de clue: omdat het in media is deze maand kan het ineens niet
Ja de racismehype, over een maand is iedereen het weer vergeten.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:28 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
ja maar dat is de clue: omdat het in media is deze maand kan het ineens niet
Hij was heel leuk. Een maand later durft niemand er meer om te lachen. Heel vreemd.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:27 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb laatst die column in z'n geheel gehoord en ik vond 'm best grappig. Hard, maar wel leuk. Maar goed, ik ben dan ook gelabeld als racist.
maak me gekquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:29 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Deze maand? De hetze duurt al anderhalve maand inmiddels.
volgens DWDD is de humor DEFINITIEF veranderd sinds deze maand!!!quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:29 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ja de racismehype, over een maand is iedereen het weer vergeten.
Volgens Marc Marie jaquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:31 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
volgens DWDD is de humor DEFINITIEF veranderd sinds deze maand!!!
en Nick en Simonquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:34 schreef Elfletterig het volgende:
Hij heeft volledig gelijk, wat de NS betreft.
Ja.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:36 schreef Wopper1 het volgende:
Heb nu in die paar minuten al meer gelachen om Martijn dan in 25 jaar om Freek de Jonge.
quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:36 schreef Wopper1 het volgende:
Heb nu in die paar minuten al meer gelachen om Martijn dan in 25 jaar om Freek de Jonge.
Mijn haat jegens Nick en Simon is groter dan die jegens de NS. De NS kan er soms écht niks aan doen, wat er gebeurt. Nick en Simon wél. Die doen Nederland bewust deze muziek aan.quote:
Kiryako nog watquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:36 schreef Karina het volgende:
Is dat door een Nederlander uitgevonden? Wist ik helemaal niet.
exactquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mijn haat jegens Nick en Simon is groter dan die jegens de NS. De NS kan er soms écht niks aan doen, wat er gebeurt. Nick en Simon wél. Die doen Nederland bewust deze muziek aan.
Dat gaan ze ook doen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Jan-Slagter het volgende:
Laten we chocolade sigaretten ook verbieden
terechtquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Jan-Slagter het volgende:
Het is al verbodenquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Jan-Slagter het volgende:
quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Elfletterig het volgende:
Z'n stem lijkt een beetje op die van Johan Cruijff.
Je verwacht dat -ie elk moment gaat zeggen: "maar dat is natuurlijk logisch"
Wtfquote:
Rook jij?quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:42 schreef Specularium het volgende:
Dit is een zogenaamde Heilige Schoonlong.
dit is uiteraard waarquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:42 schreef Jan-Slagter het volgende:
[..]
Wtf![]()
De e smoker willen ze om maar 1 reden verbieden, het mislopen van tabaks accijnzen.
Als kinderen echt willen roken lukt ze dat toch wel, ik zag deze week nog kinderen van een jaar of 10 stiekem roken in de straat.
longfondsquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:44 schreef Jan-Slagter het volgende:
Die man van de longstichting spoort echt niet.
had deze week zin in chocolade sigaretten...ging naar de Action, daar hadden ze ze dus alleen chocolade munten. Dat spul is super onhandig naar binnen te werken.quote:
jij rookt?quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:44 schreef Jan-Slagter het volgende:
Die man van de longstichting spoort echt niet.
De overheid vindt wel weer een manier om accijns te heffen. Bijvoorbeeld een nicotineheffing.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:44 schreef RensAjacied het volgende:
De tabaksindustrie is hier natuurlijk niet blij mee teringdebiel. Die man is zo ontzettend achterlijk, of hij doet zich achterlijk voor dat kan ook. De overheid is niet blij omdat ze minder accijns binnen krijgen en de tabakslobby is ook woedend. Laat die vent lekker oprotten.
je hebt nu chocolade krijtjesquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:45 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
had deze week zin in chocolade sigaretten...ging naar de Action, daar hadden ze ze dus alleen chocolade munten. Dat spul is super onhandig naar binnen te werken.
Als zij zich daar goed bij voelt, wat is daar dan op tegen? Zij beschouwt roken als iets abnormaals (en terecht) en daarom gaat ze tóch buiten staan.quote:
Maar als je gewoon thuis bent kun je dat ding toch binnen roken? Ikj rook overigens ook gewoon binnen en geen E-sigaretten.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als zij zich daar goed bij voelt, wat is daar dan op tegen? Zij beschouwt roken als iets abnormaals (en terecht) en daarom gaat ze tóch buiten staan.
Goede instelling, lijkt me.
Haha, die jongen is echt garpig.twitter:marcodej twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 23:49:01Een e-sigaret is net zoiets als Buckler bier. #penw reageer retweet
ja nieuwe racisme schandaal hype.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:47 schreef tralalala het volgende:
Zitten jullie nu te fucken met het verbod op chocoladesigaretten?
Heb ze serieus al minimaal 3 jaar niet meer gezien.
xDquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:49 schreef marcodej het volgende:
Haha, die jongen is echt garpig.twitter:marcodej twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 23:49:01Een e-sigaret is net zoiets als Buckler bier. #penw reageer retweet
Je eigen tweets hier postenquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:49 schreef marcodej het volgende:
Koop gewoon een goede reep chocolade, er is zoveel beters dan die suikersigaretten.quote:
Mensen uit Katwijk zijn demagogen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:49 schreef marcodej het volgende:
HHAAAHAHAquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:49 schreef marcodej het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |