abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133848588
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 17:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Welkom heliotrope :)

Ik snap nooit zo goed waarom mensen zich moeten verklaren voor niet drinken.. je kunt soms toch ook gewoon geen zin hebben in alcohol :@

Misschien komt het omdat ik zelf helemaal niet drink maar ik begrijp t niet.. :?
Ik drink ook zelden. Vind het niet zo lekker, moet meestal rijden en vind het zonde van de kcal :@

Eigenlijk vind ik drinken alleen leuk als het doel is om een avond beschonken/aangeschoten te zijn. Maar die tijd is wel een beetje voorbij.

Ik zeg niet dat er iets mis is met met drinken hoor, maar bij mij valt niet drinken niet op.
Kwak
pi_133848593
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik zie het knopje voor het bewerken van de OP niet meer, dus ik kan je NOD niet aanpassen DaD :(
Dan komt dat in het volgende topic wel. Bedankt dat je bent gekeken!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_133849170
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:02 schreef Heliotrope het volgende:
En op die site klinkt het wel heel ernstig! Ik weet niet zeker of het wel zo bewezen is. Maar goed, hoe voorzichtiger hoe beter wel.
Het is gewoon een feit dat Fas al voor kan komen zonder dat je een dronkenlap bent.
Er zijn zeker wel links naar dergelijke onderzoeken.
Ik zou de FAS kinderen even bekijken en dan kijken hoe serieus je het wil nemen ;)
pi_133850374
Vandaag voor het eerst testen gekocht. Geen idee dat die krengen zo duur waren...
pi_133850890
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:59 schreef lunapuella het volgende:
Vandaag voor het eerst testen gekocht. Geen idee dat die krengen zo duur waren...
kruidvat verkoopt er 2 voor 5 euro en via eBay zijn ze nog goedkoper verkrijgbaar
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133851073
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:13 schreef Skoap het volgende:

[..]

kruidvat verkoopt er 2 voor 5 euro en via eBay zijn ze nog goedkoper verkrijgbaar
Ja, die heb ik nu. Vind ik nog steeds prijzig eigenlijk, maar in elk geval niet zo belachelijk als 10+ euro voor één test.
pi_133851180
Kuch, Sensitest, O+ sluipt weg
pi_133851754
Oei dubbel
pi_133851854
Pvoesss: ja, je hebt gelijk. Ik doelde meer op nog voor of net rond je bevruchting.
Ik zou liefst alles willen mijden, maar zoveel waar je ook geen invloed op hebt.

Denken jullie na over wat voor zwangere je zou zijn? Ontspannen en shiny, of je bezorgd maken over vanalles wat wel of niet mag? Lijkt me niet eens zo voorspelbaar met al die hormoonveranderingen ineens.

En meer dan 10 euro stuk? Hm. Stil topic zou dit worden als ze nog 10x zo duur zouden zijn. ;)
pi_133851989
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:59 schreef lunapuella het volgende:
Ebay.. 30 stuks voor 8 euro inclusief verzenden.. http://www.ebay.nl/usr/klackstar
pi_133853117
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:36 schreef Heliotrope het volgende:

Denken jullie na over wat voor zwangere je zou zijn? Ontspannen en shiny, of je bezorgd maken over vanalles wat wel of niet mag? Lijkt me niet eens zo voorspelbaar met al die hormoonveranderingen ineens.

Ik wilde wel ontspannen en shiny maar ik weet van mezelf dat dat niet meer gaat lukken. Qua wat wel en niet mag ben ik gelijk mee begonnen, je weet maar nooit! Ik dacht eerst ook dat je zolang er geen placenta is, je wel een wijntje kan drinken maar ik ben nu blij dat ik het er toch niet op gegokt heb! Het kost me geen enkele moeite, misschien alleen een zacht eitje :9~ :'(
pi_133855678
Ik hoop dat ik heel ontspannen en shiny zwanger zal zijn, maar hormonen en ik zijn O-) + }) en onbezorgd??.. Wasda?

Ik vind.het niet erg om dingen te laten, drinken doe ik al niet en sinds 11 weken rook ik ook niet meer, en het eten, halen.we wel weer in :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_133867572
Ontspanning is een hoax, ik heb al meer stress gehad in de afgelopen week dan ik normaal gesproken in een jaar heb _O-
pi_133867671
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 20:03 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

Ik wilde wel ontspannen en shiny maar ik weet van mezelf dat dat niet meer gaat lukken. Qua wat wel en niet mag ben ik gelijk mee begonnen, je weet maar nooit! Ik dacht eerst ook dat je zolang er geen placenta is, je wel een wijntje kan drinken maar ik ben nu blij dat ik het er toch niet op gegokt heb! Het kost me geen enkele moeite, misschien alleen een zacht eitje :9~ :'(
Qua eten is het volgens mij wel echt onzin. Dat werkt heel anders dan alcohol, en volgens mij is er voor parasieten e.d. wél en bloedband nodig.
Kwak
pi_133868923
Nee eigenlijk redelijk hetzelfde.

Als de moeder vlak voor of tijdens de zwangerschap toxoplasmose heeft, kan het kind de infectie krijgen via de placenta.

En met listeriose ebt het ook lang na in het lichaam.. :)
Zelfs na de bevalling is het nog een gevaar. http://www.rivm.nl/Onderw(...)iose_en_zwangerschap

[ Bericht 53% gewijzigd door Pvoesss op 03-12-2013 09:58:40 ]
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:10:30 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_133869306
Sorry, maar ik vind dit weer zo'n onnodige bangmakerij en ergens ook nog een ondertoon met een vingertje.
Ja, alles kan. Maar de kans is nog steeds minimaal. En zelfs als je als de Meest Perfecte Moeder leeft kàn er iets gebeuren. Maar af en toe krijg ik hier zo'n vieze smaak van in mijn mond. Alsof je bewust het leven van je kind op het spel zit en niet waardig bent als moeder als je tussen je eisprong en je NOD een glas wijn drinkt :')
disclaimer
pi_133869417
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:10 schreef Stormqueen het volgende:
Sorry, maar ik vind dit weer zo'n onnodige bangmakerij en ergens ook nog een ondertoon met een vingertje.
Ja, alles kan. Maar de kans is nog steeds minimaal. En zelfs als je als de Meest Perfecte Moeder leeft kàn er iets gebeuren. Maar af en toe krijg ik hier zo'n vieze smaak van in mijn mond. Alsof je bewust het leven van je kind op het spel zit en niet waardig bent als moeder als je tussen je eisprong en je NOD een glas wijn drinkt :')
Dit dus.. Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent neem je alle nodige maatregelen ( ga ik tenminste van uit) maar ik.vind ook dat je niet als non hoeft te leven tot het zover is.
Vrouwen die onverwacht/ongepland zwanger raken hebben ws ook wel een wijntje gedronken, biefstuk gegeten of de kattenbak verschoont en hebben een goede zwangerschap.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:16:29 #118
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133869443
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 19:36 schreef Heliotrope het volgende:
Je kunt er toch niks zinnigs over zeggen. Van te voren leek het me heerlijk, en ik wilde absoluut genieten, mooie positiekleren dragen, en hoopte heel erg op die prachtige 'zwangerschapsglow' waar men het wel eens over heeft.
Maar in de praktijk is het toch anders, fysiek vind ik het veel zwaarder dan verwacht en ik slaap zoveel op een dag dat ik al blij ben als ik iets aangetrokken heb waarin ik het warm heb en niet al te veel voor gek loop :'). En ik kan de weken wel voorbij kijken :@.
KuikenGuppy
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:17:29 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133869462
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dit dus.. Vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent neem je alle nodige maatregelen ( ga ik tenminste van uit) maar ik.vind ook dat je niet als non hoeft te leven tot het zover is.
Vrouwen die onverwacht/ongepland zwanger raken hebben ws ook wel een wijntje gedronken, biefstuk gegeten of de kattenbak verschoont en hebben een goede zwangerschap.
Wat dacht je dan van babies die verwekt zijn in een dronken bui na het stappen? ;).
KuikenGuppy
pi_133869473
Agreed hoor :D ik zou ook niet dingen laten staan als milkshake.
Maar als mensen dat nou wel doen en de risico's (hoe klein ook) het waard vinden dan is dat toch aan hun. ?
pi_133869508
maar als die mensen van een brug afspringen, zou je...
zou je echt het risico lopen? het risico om iets ontzettend moois te beschadigen? voor een wijntje of een broodje filet american... omdat mensen die het niet wisten het ook gedaan hadden?

iedereen zijn eigen ding, en ik zou er niemand raar op aankijken. maar ik heb voor mezelf de keuze gemaakt. en ik heb echt niet het gevoel dat ik iets opgeef. kinderen krijgen gaat wel meer over opgeven toch? ;)
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:19:49 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_133869515
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat dacht je dan van babies die verwekt zijn in een dronken bui na het stappen? ;).
Mijn bff was zo teleurgesteld dat ze wèèr ongesteld was geworden dat ze zich een delerium is gaan drinken in de kroeg en daarna nog extravagant uit eten is geweest met vrijwel uitsluitend rauwe dieren op d'r bord. Later bleek dat een innestelingsbloeding te zijn geweest. Tsja, het had mis kunnen gaan, maar in 99,9% van de gevallen heeft het geen invloed.
disclaimer
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:21:06 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_133869546
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:
zou je echt het risico lopen? het risico om iets ontzettend moois te beschadigen? voor een wijntje of een broodje filet american... omdat mensen die het niet wisten het ook gedaan hadden?

iedereen zijn eigen ding, en ik zou er niemand raar op aankijken. maar ik heb voor mezelf de keuze gemaakt. en ik heb echt niet het gevoel dat ik iets opgeef. kinderen krijgen gaat wel meer over opgeven toch? ;)
Ja hoor. Want de kans dat het daardoor mis gaat is 3000 keer kleiner dan de kans dat het überhaupt mis zou gaan.
Maar het is inderdaad ieder voor zich. Alleen soms wordt er een toon aangeslagen alsof mensen die na hun eisprong een wijntje drinken / broodje filet eten een soort bàbymoordenaars zijn. Dat gaat me echt kilometers boven mijn pet.
(niet persé hier hoor, maar all over the interwebz)
disclaimer
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:23:43 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133869597
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:19 schreef DagenNachtdromer het volgende:

Deze discussie komt elke paar maanden terug ;).

Als jij je er zo beter bij voelt, is dat prima toch? Ik voelde me er zelf beter bij om mijn leven op die punten niet 'op pauze' te zetten zolang daar geen concrete reden toe was. Wat voor de een werkt, werkt voor een ander misschien weer anders :).
KuikenGuppy
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:26:24 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_133869649
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:23 schreef Burdie het volgende:

[..]

Deze discussie komt elke paar maanden terug ;).

Als jij je er zo beter bij voelt, is dat prima toch? Ik voelde me er zelf beter bij om mijn leven op die punten niet 'op pauze' te zetten zolang daar geen concrete reden toe was. Wat voor de een werkt, werkt voor een ander misschien weer anders :).
Ja, wat deze vrouw zegt, eigenlijk. O+
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')