Maar dan is het vast geen stage meerquote:Op maandag 28 november 2005 19:07 schreef Roellio het volgende:
300 euro bruto voor 2 dagen per week.
Volgend jaar met een beetje geluk 2200 euro bruto voor 4 dagen!
dank je voor je reactiequote:Op maandag 28 november 2005 19:41 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik krijg 416 euro bruto en daar hou ik 410 euro netto van over. Jij houdt dus grofweg 197 euro over
4e jaar van m'n studie, maar ze betalen me maar gewoon hoor. Ik vervul dan gewoon een volledige vacature.quote:Op maandag 28 november 2005 19:42 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maar dan is het vast geen stage meer
Wat ga je doen volgend jaar?
Nee, bedrijf is vrij om een stagiair te vergoeden voor de werkzaamheden die zij verrichten. Ze betalen de school ook al om een stagiair te krijgen !quote:Op maandag 28 november 2005 19:15 schreef mie_at_work het volgende:
[..]
zo weinig?
er zijn speciale regelingen betreft loonheffingen voor stagevergoedingen onder minimumloon hoor![]()
Wellicht op sommige 'scholen', maar bij de universiteit is hier al helemaal geen sprake van. Op hbo niveau ook niet, lijkt me? Wat voor een opleidingen doe je precies en betalen bedrijven serieus ook aan de school?quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:07 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Nee, bedrijf is vrij om een stagiair te vergoeden voor de werkzaamheden die zij verrichten. Ze betalen de school ook al om een stagiair te krijgen !
Marketing & Communicatie MBO Niveau4...quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wellicht op sommige 'scholen', maar bij de universiteit is hier al helemaal geen sprake van. Op hbo niveau ook niet, lijkt me? Wat voor een opleidingen doe je precies en betalen bedrijven serieus ook aan de school?
Nou zijn de marketing & communicatie richtingen volgens mij momenteel toch al wat problematisch. Ken aardig wat mensen die dat op hbo niveau gedaan hebben, weinig werk in te vinden. Waarschijnlijk daardoor ook weinig interesse in stagaires?quote:Op woensdag 30 november 2005 10:31 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Marketing & Communicatie MBO Niveau4...![]()
Hoe langer ik dit topic volg, hoe vrolijker ik word van mijn vorige vergoeding! Damm, daar kon je tenminste wat mee. Als ik nu opeens 200 euro per maand voor een full-time stage zou krijgen, zou ik toch ernstige gaten in mijn budget krijgen...quote:Op woensdag 30 november 2005 13:43 schreef Roycoooooo het volgende:
203 euro pm en dat een half jaar lang, geloof dat t minimum stagevergoeding is![]()
euhm het is niet dat ze "officieel" aan school betalen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 12:29 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Wellicht op sommige 'scholen', maar bij de universiteit is hier al helemaal geen sprake van. Op hbo niveau ook niet, lijkt me? Wat voor een opleidingen doe je precies en betalen bedrijven serieus ook aan de school?
Wat gaat je nieuwe stage (waarvoor je naar NY moet) betalen?quote:Op donderdag 24 november 2005 11:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Stage in Engeland is super, betaalt tenminste! Ik kreeg rond de 1000 euro per week![]()
Hoeveel kreeg jij dan als ik zo brutaal mag zijn??quote:Op woensdag 30 november 2005 13:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoe langer ik dit topic volg, hoe vrolijker ik word van mijn vorige vergoeding! Damm, daar kon je tenminste wat mee. Als ik nu opeens 200 euro per maand voor een full-time stage zou krijgen, zou ik toch ernstige gaten in mijn budget krijgen...
Eensch, maar je doet toch wel wat voor het bedrijf (in mijn geval de vastgoedbranche in kaart brengen), hiermee kunnen ze later aan de slag... Dus ik vind dat t bedrijf wel wat terug kan doen..quote:Op woensdag 30 november 2005 18:18 schreef Demophon het volgende:
0,0 euro (gulden destijds). En SO WHAT???? Je STUDEERT tenslotte en stage maakt daar onderdeel van uit! In die hoedanigheid is een bedrijf wel bereid je stage te laten lopen. Mijn ervaring als stagebegeleider is dat een stagiair vaak meer tijd en geld kost dan dat het oplevert
Maar dat maakt niet uit, je bent tenslotte een investering voor de Nederlandse samenleving in de toekomst.
Kijk, als het jou zo enorm gaat om de "centen" (en dus niet om de ervaring en kennis), nou dan moet je gewoon stoppen met je opleiding en echt gaan werken!![]()
Dat is geen stage, dat is mijn baan! En dat betaalt aardig, maar dat hou ik verder voor me...quote:Op woensdag 30 november 2005 18:56 schreef Jeroenus het volgende:
[..]
Wat gaat je nieuwe stage (waarvoor je naar NY moet) betalen?
Allememagies, daar gaat wel erg veel vanaf.. Werk je lang dan op zat., moest haast wel?!quote:Op donderdag 1 december 2005 12:14 schreef 455H07E het volgende:
Ik ben zelf een derde jaars HBO student en ik loop stage bij een ondezoekbureau. 5 dagen in de week van 9 uur tot 17 uur. Ik krijg "maar" 300 bruto en daar gaat nog heel wat belasting vanaf, omdat ik ook nog een bijbaantje heb op zaterdag. Uiteindelijk houd ik +/- 185 euro netto over aan het eind van de maand. De eerste keer dat ik mijn afschrift kreeg schrok ik ervan dat er zoveel belasting afging.
Weet iemand of dat trouwens klopt?
Je betaald nu belasting omdat het je 2e baantje is, dit kun je terugkrijgen als het totaal inkomen voor 2005 onder een bepaalde waarde blijft, weet even niet exact wat die waarde is. Ik denk dat jij niet aan die som komt, dus krijg je de belasting met een beetje mazzel weer retour!quote:Op donderdag 1 december 2005 14:36 schreef 455H07E het volgende:
Op zaterdag werk ik 8 a 10 uurtjes voor 6,50 netto per uur (exclusief fooi). Maar ik werk er al sinds mei en ik verdien er goed (in de zomermaanden over de 900 a 1000 euro per maand voor 40 uur p/w). Na mijn stage ga ik ook weer meer werken daar.
Op mijn loonbelastingformulier heb ik ook aangegeven dat mijn bijbaantje mijn primaire baan is.
Volgens mij klopt het niet helemaal dat ik 115 euro moet afdragen aan belasting, maar ik weet niet waar en hoe ik dti kan checken.
Ongeveer 5800, het precieze bedrag kan je vinden op www.belastingdienst.nlquote:Op donderdag 1 december 2005 14:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je betaald nu belasting omdat het je 2e baantje is, dit kun je terugkrijgen als het totaal inkomen voor 2005 onder een bepaalde waarde blijft, weet even niet exact wat die waarde is. Ik denk dat jij niet aan die som komt, dus krijg je de belasting met een beetje mazzel weer retour!
Volgens mij is de heffingskorting ongeveer 9000 euro. Dus eerst totale jaarinkomen - aftrekposten, als bedrag dat dan overblijft onder de 9000 euro, of er net boven ligt krijg je alles, of bijna alles weer terug.quote:Op donderdag 1 december 2005 14:39 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Je betaald nu belasting omdat het je 2e baantje is, dit kun je terugkrijgen als het totaal inkomen voor 2005 onder een bepaalde waarde blijft, weet even niet exact wat die waarde is. Ik denk dat jij niet aan die som komt, dus krijg je de belasting met een beetje mazzel weer retour!
Haha, echt niet.. rond de 6000 euro is dat zoals ik hierboven al zei.quote:Op woensdag 7 december 2005 19:50 schreef drollenvanger het volgende:
[..]
Volgens mij is de heffingskorting ongeveer 9000 euro. Dus eerst totale jaarinkomen - aftrekposten, als bedrag dat dan overblijft onder de 9000 euro, of er net boven ligt krijg je alles, of bijna alles weer terug.
je hebt gelijk. 1894 e om precies te zijn zag ik.quote:Op zaterdag 10 december 2005 10:55 schreef Jvvianen het volgende:
[..]
Haha, echt niet.. rond de 6000 euro is dat zoals ik hierboven al zei.
Was het maar 9000!![]()
En je bedoelt niet de heffingskorting (die ligt rond de 1850) maar je inkomen uit werk en woning (box 1)
Tijdens stage in 2001/2002 ontving ik 500 NAFL (1 NAFl was toen Fl. 1,43) en tijdens afstuderen in 2002/2003 kreeg ik geloof ik een euro of 300-400...beide per maand op basis van 40 uur/week.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:00 schreef IkWilbert het volgende:
Toen ik stage liep (2000/2001) mocht ik 500 gulden per maand ontvangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |