abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:38:26 #1
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_6073177
Ik loop nu dus stage en krijg daarvoor ¤ 238,- per maand bruto. Dat is op zich niet zo heel erg verkeerd (beter dan niets), maar ik hoor vaak genoeg hogere bedragen. Bovendien woon ik op mezelf en ik kan van dit bedrag dus echt niet rondkomen. Ik moet er dus bij werken, waar ik niet veel tijd voor heb, want ik loop stage!!

Al met al voel ik me dus een beetje genaaid. Om te kijken of dit terecht is, is mijn vraag:

Hoe hoog is/was jouw stagevergoeding en hoe genaaid voel(de) je daarover??

pi_6073182
500 euro per maand krijg ik momenteel. Loop drie dagen stage, woensdag, donderdag en vrijdag en mag gewoon thuis werken
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6073201
Ik kreeg 800 gulden per maand. En daar klaagde ik niet over.
O+. Ripley. O+.
pi_6073208
Ooit kreeg ik Fl. 0,0.
De groeten van Ben
pi_6073225
ik kreeg 250 gulden en reiskostenvergoeding in totaal 384 gulden per maand.
pi_6073228
Ik krijg € 0,0

Maar ja, had ik maar een andere opleiding of stageplaats (want sommige scholen betalen wel) moeten zoeken.

woensdag 2 oktober 2002 @ 15:41:54 #7
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_6073240
ik mocht een nieuwe pc uitzoeken
Gekloond: ♫
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:42:45 #8
15329 gizmo4ever
Eens kijken hoe lang de ondert
pi_6073253
Ik kreeg ¤204,-
niet veel, maar altijd beter als (dan??) niets.
pi_6073274
Ik heb 3 jaar stage gelopen
1e jaar 2 dagen in de week, 2e en 3e 1 dag in de week..
en heb er ¤ 0,0 voor gekregen...
pi_6073280
1000 gulden per maand voor vier dagen per week.
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_6073294
Hoop mensen die voor nop hebben gewerkt. Dat zou ik dus echt nooit doen. Ik leg mijn financiële eisen neer, dan is er wat ruimte om te onderhandelen, maar merk ik gewoon dat ze een stagair nodig hebben om vervelende karweitjes op een goedkope manier te laten doen, dan ben ik weg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:46:10 #12
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_6073303
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:38 schreef Miwe het volgende:
maar ik hoor vaak genoeg hogere bedragen.
Ik kreeg 500 piek per maand, je hoort misschien vaker hogere bedragen omdat mensen dat natuurlijk wel graag vertellen maar als ze niets of weinig krijgen natuurlijk niet.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:46:22 #13
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_6073307
fl. 688,11 per 3 weken...
maar dan wel 4 dagen in de week, en tis al een jaar of 5-6 geleden..
Bombing EarDruMzZ
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:47:36 #14
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_6073322
wel 1 euro per uur.. en het gaat nog naar de school ook !!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_6073324
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoop mensen die voor nop hebben gewerkt. Dat zou ik dus echt nooit doen. Ik leg mijn financiële eisen neer, dan is er wat ruimte om te onderhandelen, maar merk ik gewoon dat ze een stagair nodig hebben om vervelende karweitjes op een goedkope manier te laten doen, dan ben ik weg.
als je kunt kiezen uit een goeie stage waar je veel leert en contacten opdoet maar niks voor krijgt is dat altijd beter dan een slechte stageplek waar je dan een paar rotcenten voor vangt. Stage doe je voor de ervaring en niet om er rijk van te worden.
De groeten van Ben
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:48:59 #16
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_6073342
Ik heb m'n eerste jaar 10 weken lang 5 dagen per week stage gelopen.... kreeg daarvoor helemaal niets!
tweede jaar moest ik weer 10 weken stage lopen en weer kreeg ik helemaal niets!!!
Dit jaar moet ik weer stage lopen, volgens mij weer 10 weken... en ook dit jaar geen stage vergoeding... Lekker hoor...
Mijn school kreeg een vergoeding voor het werk dat IK leverde... Voel me dus wel flink genaaid...
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_6073372
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:47 schreef BenKetting het volgende:

[..]

als je kunt kiezen uit een goeie stage waar je veel leert en contacten opdoet maar niks voor krijgt is dat altijd beter dan een slechte stageplek waar je dan een paar rotcenten voor vangt. Stage doe je voor de ervaring en niet om er rijk van te worden.

Mwah, mijn ervaring is dat bedrijven die er niks voor geven vaak op zoek zijn naar een slaafje. Een studentje dat voor noppes of voor een paar knaken vervelende klusjes opknapt die men de werknemers niet wil laten doen omdat dat dan te veel kost.
Als een bedrijf echt serieus is met stagaires dan betalen ze er wel redelijk tot goed voor!
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:53:10 #18
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_6073391
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:47 schreef Erosjuhhh het volgende:
wel 1 euro per uur.. en het gaat nog naar de school ook !!
je bent harstikke gek....
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_6073430
spw opleiding
20 weken onbetaald
pi_6073524
Ik krijg € 0,0 vergoeding
Vorig jaar kreeg ik ƒ 50,- per maand (geef dan niks! )

Maar het gaat me er vooral om dat ik nu een goede stageplaats heb, ik leer hier wel ontzettend veel. Stages gaat echt niet alleen om goedkope hulpjes dat valt best enigzins mee.... Alhoewel als ik naar mijn broertje zijn stageorganisatie kijk (hij krijgt trouwens wel vergoeding), maar ja je levert wel 40 uur werk voor het bedrijf maarok... aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant...boeieh

woensdag 2 oktober 2002 @ 16:04:20 #21
13851 overhyped
Stop the hype
pi_6073545
ik kreeg ongeveer 1000 gulden netto..

plus 10 procent van de facturabele uren uitbetaald als ik na mijn stage kwam werken.. wat ik nu nog doe

Voor diegene waar de stagevergoeding naar school gaat: Neem even contact op met het LAKS of de LSVB Dergelijke zaken zijn op zijn minst gezegt "omstreden.." In de tijd dat ik nog voorzitter was van de leerlingenraad op mijn oude school heb ik daar al een keer een discusie over gehad met een leraar die dat van plan was in te voeren.. en hem finaaaaal afgebrandt

bovendien: dat zijn afspraken tussen jouw en het bedrijf, daar heeft school geen ene fuck mee te maken...

Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_6073596
230 euro, gewoon 5 dagen per week van 7:45 tot 16:30
pi_6073692
Voor mijn eerste stage: ongeveer 500 gulden per maand, 40 uur werken per week.
Voor mijn tweede stage: 187 euro per maand, ook voor 40 uur per week.
Daar moest ik dus ook bij werken, is erg zwaar 6 dagen per week.
pi_6073706
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 16:04 schreef overhyped het volgende:
ik kreeg ongeveer 1000 gulden netto..

plus 10 procent van de facturabele uren uitbetaald als ik na mijn stage kwam werken.. wat ik nu nog doe

Voor diegene waar de stagevergoeding naar school gaat: Neem even contact op met het LAKS of de LSVB Dergelijke zaken zijn op zijn minst gezegt "omstreden.." In de tijd dat ik nog voorzitter was van de leerlingenraad op mijn oude school heb ik daar al een keer een discusie over gehad met een leraar die dat van plan was in te voeren.. en hem finaaaaal afgebrandt

bovendien: dat zijn afspraken tussen jouw en het bedrijf, daar heeft school geen ene fuck mee te maken...

Mijnvader heeft vanuit ASML contact onderhouden met o.a. Fontys over stagiares, en die "mocht" ooit een stageloper "hebben" voor het luttele bedrag van 10.000 gulden voor 4 maanden ofzo....

Die in zijn geheel bij Fontys terecht zou komen..
Maar jaah, veel scholen/instellingen regelen het zo dat ze er zelf ook beter van worden hoor .

En ik heb liever lage opbrengsten uit een stage dan heeelemaal nix geleerd.

pi_6073719
En imho hoef je je pas genaaid te voelen als je tijdens je stage alleen maar dingen hebt gedaan die je thuis of op school ook wel had kunnen doen.
pi_6073943
6 jaar geleden kreeg ik iets van 500 gulden per maand
Resistance is futile, you shall be assimilated
pi_6073965
Kreeg twee jaar geleden 1000 gulden bruto per maand bij een accountantskantoor voor 40 uur per week.
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  woensdag 2 oktober 2002 @ 16:28:07 #28
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6073983
Ik vind het niet meer dan normaal dat je iig je eigen onderhoud kan betalen zonder nog eens in het weekend te moeten werken. Het mag dan wel voor je studie zijn, veel mogelijkheden om daarnaast erbij te verdienen heb je niet.

Getallen zijn in guldens.

Bij mijn eerste stage kreeg ik toendertijd 700,- waar ik toendertijd maar net van kon rondkomen (mede dankzij een relatief goedkope huur).
Voor mijn afstudeerstage wilde ze eerst maar iets van 400,- geven, terwijl het een onderzoeksproject was waar het bedrijf ook echt wat aan had. Ik heb toen ook gezegd dat het echt meer moest zijn aangezien ik daar niet eens mijn rekeningen van kon betalen. Ze hebber er toen 900,- van gemaakt (de krenten), ik woonde op dat moment weer thuis dus dat was op zich voldoende.

Maar goed, als je er al zit heb je natuurlijk weinig meer te zeggen.

I don't even know what I'm doing here.
pi_6074323
ik kreeg in me eerste stage 732,40 gulden per maand, was 750 bruto.
over een half jaar weer stage lopen, de vergoeding zal me roesten (denk ik).
kheb liever een goed bedrijf met weinig reistijd en veel te leren.
maar als ze veel willen betalen ga ik niet zeuren.

het bedrijf waar ik misschien kan komen wil het "gemiddelde" betalen, dat wordt dus zo'n 400 euro denk

pi_6085227
Het leukst stagelopen is het voor Notariskandidaten. Die kunnen bij wijze van spreke na hun stage al rentenieren.
pi_6085244
in december moet ik beginnen, en ik krijg 230 euro per periode van 4 weken.
Goede deal voor het bedrijf, een zo goed als afgestudeerde ingenieur voor peanuts
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_6091826
Het is wel leuk dat iedereen nu allerlei bedragen lopen te roepen, maar is wel handig als je er meer info bijzet. Wat voor stage heb je precies gelopen. Bij onze opleiding (Medische Informatiekunde aan de UvA) krijg je bij je wetenschappelijke stage in meeste gevallen geen vergoeding. Het is ook meer een stage voor jezelf en geen klussen opknappen voor je begeleider. Ik loop trouwens stage bij TNO Gezondheid en Preventie Leiden.
  donderdag 3 oktober 2002 @ 18:07:05 #33
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_6092864
Ik heb ruim 3 jaar geleden stage gelopen. Via school werd een verplichte stage vergoeding geregeld van € 43,- per week. Daar boven op kreeg ik nog in mijn eerste stage extra geld, voor eten e.d. (Zat op een camping) en bij mijn 2de stage nog een gedeelte voor kamerhuur. Deze waren dus op MBO niveau. Ik heb dus geluk gehad met de vergoedingen.

1ste stage ongeveer € 350,- per maand
2de stage ongeveer € 250,- per maand

Per januari moet ik op afstudeerstage (HBO). Dus weer ff afwachten, wat ik dan ga krijgen. Maar ook op deze studie zie ik regelmatig, dat een heleboel mensen geen vergoeding ontvangen of maar heel weinig.

[Dit bericht is gewijzigd door _wie op 03-10-2002 19:24]

donderdag 3 oktober 2002 @ 18:10:27 #34
30299 chiel-s
http://www.chiels.nl
pi_6092890
Afgelopen jaar heb ik van half Januari tot half Juni stage gelopen en mijn totale vergoeding was maar liefst 50 euro. Voor half jaar webdesign / development gedaan te hebben bij het bedrijf.....

Wel is waar mooie werktijden, van 10:00 tot 17:00 & erg veel geleerd maar erg prettig als je werk zo wordt gewaardeerd

ps: ik zit op mbo ict niveau 4 en je bent als bedrijf niet verplicht om de stagaire te betalen.

Party0n Till The Break Of Dawn
pi_6094037
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 18:10 schreef chiel-s het volgende:
Afgelopen jaar heb ik van half Januari tot half Juni stage gelopen en mijn totale vergoeding was maar liefst 50 euro. Voor half jaar webdesign / development gedaan te hebben bij het bedrijf.....

Wel is waar mooie werktijden, van 10:00 tot 17:00 & erg veel geleerd maar erg prettig als je werk zo wordt gewaardeerd

ps: ik zit op mbo ict niveau 4 en je bent als bedrijf niet verplicht om de stagaire te betalen.

Gilde oplichtingen? OF een ander ROC. Mijn mede stagiair op mijn huidige stage plaats krijgt 400 gulden stagevergoeding p.m., hij doet dezelfde opleiding en hetzelfde jaar als mij.Ik krijg niks, waarom? -> Ik volg mijn opleiding systeembeheerder MKB (mbo niveau4) op Gilde Oplichtingen. En daar gaat 250 euro heen waar ik waarschijnlijk nooit iets van terug zien, het gaat om een periode van 3 maanden.

Van mijn vorige stageplaats heb ik ook nog geen geld van school gezien, ik zou iets van 90 euro krijgen. Daar zijn ze nu al 6 maanden rente aan van het trekken op de schulden van school van te betalen. Het liefst zou ik die hele school, incl. al het personeel en dan vooral het management en administratief, in de fik steken.

pi_6110576
¤ 13,16 per dag en loop 5 maanden stage. Ik mag niet klagen had ook 0,0 kunnen krijgen
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_6110606
nul... maar met kerst kreeg ik net zoals alle andere werknemers wel 'n bonusje van 300 gulden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_6110608
ik liep stage in het zieken huis bij de medisch technische dienst.

En natuurlijk hebben die geen geld, ik kreeg dus ook geen vergoeding

Maar ik heb wel heel veel dingen geleerd en een hele leuke tijd gehad.

pi_6110622
fl 50 gulden voor 6 maanden

Stelletje vuile afzetters

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_6110678
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:26 schreef Joene het volgende:
fl 50 gulden voor 6 maanden

Stelletje vuile afzetters

Dat vind ik dus echt denigerend. Dan kunnen ze echt beter niks geven.
pi_6110717
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt denigerend. Dan kunnen ze echt beter niks geven.

Dat zei ik ook , dus ik heb die 50 gulden bij de directeur op zn bureau teruggelegt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_6110759
750,- per maand // 4 dagen in de week
pi_6112115
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:32 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat zei ik ook , dus ik heb die 50 gulden bij de directeur op zn bureau teruggelegt

En wat deed ie toen?
Ik vin het wel heel erg 50 gulden

Zo van: jaaah omdat het moet, anders...

vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:11:37 #44
30299 chiel-s
http://www.chiels.nl
pi_6114390
Ja ik heb het gewoon aangenomen. Je kan wel gaan flippen maar meer krijg je toch niet en het is beter dan helemaal niets.

Ik heb nog zoveel meer mee gemaakt op mijn stage, echt niet normaal. Ik had namelijk voordat ik begon met mijn stage wat freelance opdrachten voor hem gedaan. Hij zei dat hij mij later zou betalen maar dat heeft ie nooit gedaan. Heb ik hem er later aan herinnerd en hij zei dat ie het die week zou afhandelen.....niet gebeurd. Op het einde van mijn stage weer erover begonnen en toen zei die dat hij het geld zou overmaken op mijn rekening.

Jahoor, niet gebeurd......waarbij ik dus weer een email heb gestuurd en daar op het volgende antwoord kreeg: Ja Chiel we hebben je zo gematst met je uren (werkdag van 10:00 tot 17:00), ik vind dat die uren wie jij extra hebt gewerkt dat wel compenseren met deze gunst.

IK DUS MOEILIJK FLIPPEN! Dit was nooit afgesproken en was zelfs voor dat mijn stage begon en het ging hier over toch wel zo'n 10 uur webdesign werk (heb hele fucking website gemaakt voor het bedrijf) En ook meteen contact opgenomen met school om te vragen of je verplicht 8 uur per dag moet werken aangezien hij mij daarmee ging chanteren. Je bent dat dus niet verplicht zolang de werkgever je andere werktijden geeft en de school het goed keurt (dat was dus ook zo, het met natuurlijk niet onder de 6/7 uur komen uiteraad...)

Na heel wat emailtjes en telefoontjes heb ik het geld toch gekregen maar hij wilde nog steeds dat ik voor hem free-lance opdrachten bleef doen => *NOT* Echt triest hoe sommige bedrijven stagaires proberen te misbruiken, daarom is het soms ook slimmer om een groter bedrijf te kiezen dan een klein bedrijf (dit bedrijf bestond uit 3/4 werknemers)

ps: ik zit op een roc opleiding.

Party0n Till The Break Of Dawn
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:36:23 #45
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_6114837
Me eerste stage bij een MBO ICT opleiding voor 800/1000 gulden aan een kado voor 6 maanden werk, daar heb ik toen stevig van gebaald maar aan de andere kant ben ik nu ook wel blij met die DVD speler en kleine surround set die ik ervoor heb gekocht

Me tweede stage was het veel beter geregeld, In het begin kreeg ik 150 tot 100 euro per week (jah dat was afgelopen half jaar) na 5 weken heb ik gevraagd of ik geen mooie hardware kon kopen aan het einde van de stage (ook geen probleem) Dus aan het einde van me stage heb ik de allernieuwe compaq evo n800v notebook uitgezocht en die is toen keurig vanuit taiwan ingevlogen (waarde 2500 euro excl BTW, inkoopprijs) en mocht de eerst 550 euro van het begin van de stage houden! Oftewel helemaal geweldig

Alleen nu baal ik er wel van want hij dacht dat ik dus wel zou komen blijven werken bij m (ongeveer zelfde verhaal als hierboven) Alleen dat zag ik dus niet zitten, en nu word ik op het bedrijf helemaal 'zwartgemaakt' wat ik zo hoorde van een collega stage loper die er nog wel werkt, vind ik dus niet echt tof , maar ik ga wel heen om het uit te praten

Nu met me nieuwe opleiding ga ik duaal studeren, volgend jaar begint het werken, minimum loon is rond de 800 euro per maand voor 3 dagen p/w

»» Democracy is so overrated »»
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 09:09:03 #46
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6118522
In 1999 kreeg ik fl. 650,- vergoeding p/m voor mijn stage bij een accountantskantoor.
In 2001 kreeg ik fl. 400,- vergoeding p/m voor mijn afstudeeropdracht bij een gemeente.

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6119775
Ik kreeg voor m'n MBO stage een paar honderd gulden kado aan 't eind (was stage van 10 weken), voor mn HBO stage, en daarna afstuderen fl. 1000,- bruto per maand... dat vond ik fijn
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 12:04:26 #48
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6119828
1e stage: 500 gulden in de maand. Dat was gewoon een normaal bedrag,kregen de meeste van school die bij soortgelijke bedrijfjes werkten. Helaas gign de tent na 3 maanden failliet en had ik nog maar 2 maanden betaald gekregen.. nou dan kun je wel naar de 3de maand fluiten, want wie geen ww premie betaald zal dus ook niets krijgen van 't Gak.. weg 500 piek.. We 40 uur in de week werken, maar daarvan kon ik de tijden wel redelijk zelf bepalen (als het maar ergens tussen 8:00 en 19:00 was)..

2e stage: 205 Euro in de maand. dat kregen alle stagiares die daar fulltime zaten overgens. De stagiares waren overgens de enige die er fulltime werkten op die afdeling, de rest hadden allemaal roosters van 4 of 3 dagen in de week Tijd? Mjah 38 uur in de week, beetje van 9 tot 5 idee, soms wat eerder beginnen, soms wat later eindigen.. ook hier hoefde ik niet stipt optijd binnen te zijn.

pi_6119860
In 1996 heb ik een jaar stage gelopen op de Soos van Eindhoven. Ik kreeg 300 gulden netto per maand omdat dit in het kader van een HBO-opleiding was, MBO-stagiaires kregen niets.

Best wel discriminerend.

#geen
pi_6120256
Ruim 1200 euro in de maand. Best lekker geregeld toch?
pi_6154571
2 Maanden stage gelopen en wat kreeg ik ervoor terug: 12 flesjes bier (en het was nog heineken ook!!! )
Niet dat ik verder ook maar IETS geleerd heb ofzo, nee, ik mocht de kloteklusjes doen.

Tja, stage heeft op die manier HEEL erg veel zin

Moraal van het verhaal: Ga na je havo gelijk HBO doen, MBO is in veel gevallen echt een aanfluiting.

[Dit bericht is gewijzigd door GEsTOoRD op 07-10-2002 17:54]

pi_6155360
MAak vantevoren duidelijke afspraken over de vergoeding. Dat voorkomt een hoop gelazer.
Vriend van me deed MBO en ging in op een "beloning naar inzet". Kreeg een veredeld kerstpakket.
pi_6157105
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 19:30 schreef blieblie het volgende:

[..]

En wat deed ie toen?
Ik vin het wel heel erg 50 gulden

Zo van: jaaah omdat het moet, anders...

Wat deed die toen ? niks ?
pi_6159128
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 20:28 schreef Joene het volgende:

[..]

Wat deed die toen ? niks ?

Ik bedoelde jou ermee
Sorry, voor de onduidelijke reply
pi_6164762
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 18:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
MAak vantevoren duidelijke afspraken over de vergoeding. Dat voorkomt een hoop gelazer.
Vriend van me deed MBO en ging in op een "beloning naar inzet". Kreeg een veredeld kerstpakket.
Ik doe MBO detailhandel en over stage vallen helemaal geen afspraken te maken. Het stagebedrijf moet een vast bedrag per week (80,- gulden) naar de school overmaken. Dat houdt in dat ik helemaal niks krijg.
Ik kan er ook niet over gaan zeuren ofzo want ik word geacht de stage zonder vergoeding te doen.
Alleen als je stage gaat lopen bij het bedrijf waar je toevallig ook werkt (als je dat kan regelen want school heeft dat liever niet ) kan je betaald krijgen.
Ik werk niet in een winkel ofzo dus dan houdt het op.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 09:38:46 #56
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_6164864
Momenteel een zeer keurige 275 euro p/maand voor 2,5 dag per week.
(wees blij dat je tenminste IETS krijgt!)
vorig jaar mocht ik het doen van 9 euro per dag (maarja toch beter dan niks..)
/-=]
|o-0
~~~`
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 19:28:48 #57
18335 djdano
Eet meer shoarma!!!
pi_6174279
Ik heb het wel goed geregeld naar mijn mening. Ik loop nu stage bij het bedrijf waar ik in het weekend ook werk. Doe nu natuurlijk wel heel ander werk dan me weekend werk maar heb wel het voordeel dat ik het bedrijf al ken en het bedrijf kent mij al.

Ik krijg officieel geen stagevergoeding, maar heb wel afgesproken dat ik wat dingen kan doen zodat ik toch wat geld verdien. Heb deze maand 2500 gulden verdiend...

Wel lache nu trouwens. Me stagebegleider/vestigingsmanager is ontslagen en nu run ik samen met een andere jongen ongeveer heel de vestiging.

pi_6175371
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 09:26 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

Ik doe MBO detailhandel en over stage vallen helemaal geen afspraken te maken. Het stagebedrijf moet een vast bedrag per week (80,- gulden) naar de school overmaken. Dat houdt in dat ik helemaal niks krijg.
Ik kan er ook niet over gaan zeuren ofzo want ik word geacht de stage zonder vergoeding te doen.
Alleen als je stage gaat lopen bij het bedrijf waar je toevallig ook werkt (als je dat kan regelen want school heeft dat liever niet ) kan je betaald krijgen.
Ik werk niet in een winkel ofzo dus dan houdt het op.

Hier is het de bedoeling dat je zelf een bedrijf gaat zoeken, en dat je zelf gaat onderhandelen met dat bedrijf.
Heb met heel wat bedrijven onderhandelt, en vaak kwamen we er gewoonweg niet uit. Er kunnen van allerlei struikelblokken zijn. We werken liever thuis aan het project, terwijl sommige bedrijven eisen dat je op hun locatie aan het werk gaat, ook over de financiën werden we het niet altijd eens.
Uiteindelijk hebben we een opdracht die we toch al hadden liggen maar gecombineert met de stage. Vergoeding is 500 euro per maand. Heb dan nog een bedrijf laten schieten waar we 4000 euro kregen voor 4 maanden, omdat we het niet haalbaar achtten. Ook al krijg je flink wat geld, je moet ff realistisch blijven over of het te doen is of niet.
pi_6175556
En welke opleidingen doen jullie allemaal en in welke velden doen jullie je stage? De bedragen lopen zo enorm uiteen...

-ik deed verpleging en kreeg dus alleen aardigheidjes gekocht door de afdelingen waar ik stage liep. (eigenlijk leuker dan gewoon geld, hoewel het jammer was dat je er niet van kunt leven)

ik begeleid nu een stagaire die er ook niets voor krijgt,ik laat haar maar gewoon minder uren werken dan school voorschrijft, anders moet ze er zelfs op inleveren. En zolang ze de dagen dat ze er wel is goed functioneert heb ik er geen problemen mee, zij duidelijk ook niet

als homosexualiteit een ziekte is bellen we de baas wel; *sorry, kan niet werken, nog steeds lesbisch*
pi_6175953
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:25 schreef Nyame het volgende:
-
Ligt toch niet helemaal aan je opleiding. Ten eerste gaat het erom wat je bij je stage-bedrijf gaat doen? Ga je gewoon werken, dan zul je weinig er voor krijgen, je bent dan immers gewoon een goedkope kracht om klusjes te laten doen waar de overige werknemers te duur voor zijn.
Moet je een project binnen het bedrijf doen, dan krijg je meestal wel behoorlijk betaald hoor.
  woensdag 9 oktober 2002 @ 17:52:55 #61
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6192594
* Jojogirl heeft tijdens haar studie (Biofarmaceutische Wetenschappen, uni Leiden) 2 stages gelopen.

De eerste (verplichte) was bij de universiteit en daar kreeg ik helemaal niks voor (behlave studiepunten dan ). De tweede stage was in Engeland bij een farmaceutisch bedrijf en daar kreeg ik bij 1200 pond per maand (bruto).

pi_32521716
teringleiers ik kreeg vorig jaar bij mijn stagebedrijf ¤440 per maand en heb daar ontzettend veel geleerd. dit jaar zou ik bij een totaal andere onderneming stage lopen ,waar ik heel erg blij mee was maar dit ging op het laatste moment niet door dus kreeg ik net voor de deadline nog een stageplek toegewezen een soortgelijke bedrijf als mijn vorige stageplek maar nu krijg ik er helemaal niks voor en dat terwijl ik alle werkzaamheden al kan dromen door mijn vorige stageplek gierige klootzakken
  woensdag 23 november 2005 @ 22:24:25 #63
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_32521966
1000 GBP /maand
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_32522057
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:24 schreef nixxx het volgende:
1000 GBP /maand
what the fuck doe jij nou weer
dat is 2keer mijn minimumloon
doe je goed
  woensdag 23 november 2005 @ 22:28:25 #65
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_32522133
dat was minimumloon in engeland.. geloof ik.. was bij unilever
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 24 november 2005 @ 10:12:59 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_32530577
Stagevergoeding hangt erg af van de sector waar je in zit. Zo krijg ik als ICTer 350 euro in de maand. Maar mn exvriendin die in het sociale werk zit die kreeg geen cent en was al blij dat ze uberhaupt wat kon vinden.

Voor mn eigen sector vind ik het niet meer dan logisch. Ik doe werk voor het bedrijf waaraan ze geld verdienen en als ik dat niet had gedaan moesten ze er een persoon voor aannemen die veel meer kost dan ik. Bij het zoeken heb ik ook de regel "voor niets gaat de zon op" gehanteerd.
pi_32531566
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:40 schreef BenKetting het volgende:
Ik kreeg 0,0.
Me 2, ts is een jankerd, wees blij dat je ervaring kan opdoen.
pi_32532602
quote:
Op woensdag 23 november 2005 22:28 schreef nixxx het volgende:
dat was minimumloon in engeland.. geloof ik.. was bij unilever
Stage in Engeland is super, betaalt tenminste! Ik kreeg rond de 1000 euro per week
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 24 november 2005 @ 11:50:33 #69
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32532737
In 2001 voor een it-programmeer afstudeerstage 500 gulden/maand. Binnenkort komt m'n volgende stage eraan (ander vakgebied). Eens zien wat het gaat worden.
Vampire Romance O+
pi_32536957
ik krijg helemaal niets.. (stage op het erasmus) Zou graag willen, maar ik er ga er echt geen andere stage voor zoeken! (waarschijnlijk zal ik nergens een betaalde kunnen vinden.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  donderdag 24 november 2005 @ 14:49:22 #71
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_32537365
¤ 0,00.

Maar goed, was ook op een school, daar hebben ze voor dat soort dingen geen geld over...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_32537649
0,00
vijf dagen in de week van half 9 tot 4
En dat een heel jaar lang......
En ondertussen betaal ik wel collegegeld
pi_32538874
1e stage ¤ 230,-
en 2e stage ¤130,- (veelst weinig)
really..
  donderdag 24 november 2005 @ 16:13:44 #74
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32539851
416 euro bruto ( = 410 euro netto ) voor een 40 urige werkweek.
Dit is mijn afstudeerstage op de IT afdeling van een groot technisch bedrijf met vestigingen over de hele wereld.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 25 november 2005 @ 20:05:34 #75
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32577052
een stage is een bonus. in principe hoeft die helemaal niet betaald te worden. elke euro is een bonus.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:59:31 #76
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_32582247
ik krijg noppes nada.... :/ dr gaat wat naar school dat weet ik wel. maar ik krijg helemaal niks.

ik loop 8 weken stage bij een autobedrijf. (ma-do 09:00-18:00)
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_32607919
Ik krijg dus ook helemaal niets, en het is nog wel mijn afstudeerstage!!
In het onderwijs (VO) kun je meestal alleen maar een betaalde stage krijgen als je een vacature invult, en laten er nou bij geschiedenis bijna geen vacatures zijn
Gelukkig maakt het voor mij nog niet zoveel uit, aangezien ik (weer) thuis woon, en bijna geen extra kosten heb, maar een paar klasgenoten (die dus wel vaste lasten, etc. hebben) zijn hier niet zo blij mee.
pi_32607992
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zo ben ik dus ook weggegaan ergens . Sukkels dachten mij even de rotklusjes te laten doen nou ik dacht het niet!! . .
pi_32608182
1e stage: 300 E. p/m. , voor 40 uur per week werken.
2e stage(nu): 275 E. p/m. , voor 50-55 uur per week werken.

Maar ik zou deze stage ook doen als ik er niks voor zou krijgen.
pi_32614957
450 Euro bruto kreeg ik. (40 uur per week) Maar das best hoog voor een stage, normaler is zo'n 250 per maand of gewoon niets.
pi_32615123
1e stage was 1,5 maand. Kreeg ik niks betaald. Wel vaker eten en drinken van de baas.
2e stage loop ik nu van 6 september en moet tot half januari, en hier krijg ik niks en heb ik nog niks gekregen
Ik werk hier 36 uur per weerk en bij de vorige 40 uur
pi_32620328
Ik kreeg ¤ 230,- p/m voor een 40-urige werkweek.
amokaapjeeh O+
pi_32620466
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:09 schreef Coconut het volgende:
Ik kreeg ¤ 230,- p/m voor een 40-urige werkweek.
logisch, als het bedrijfsdoel incasseren is.
ik moet het met de helft doen
pi_32622678
ik krijg nu op het moment ¤119,26 netto per maand, voor 24 uur per week, dit is dan een administratieve stage op het MBO niveau. en op zich heb ik het nog redelijk goed geregeld.
klasgenoten van me lopen 40 uur per week stage (ik heb een aangepaste stage, doe er daardoor wel iets langer over) en die krijgen ook 120 euro per maand.
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_32622735
250-300 euro in de maand bruto (weet het niet meer precies) voor een volledige werkweek. Daarnaast nog pensionkostenvergoeding met een maximum van zo'n 250 euro. Dat laatst gold uiteraard alleen als je voor de stage moest verhuizen, wat bij mij het geval was.
  zondag 27 november 2005 @ 17:43:28 #86
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32622796
dan heb je behoorlijk mazzel gehad ChrisJX, de meesten krijgen niks.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32625500
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 18:10 schreef chiel-s het volgende:
Op bedrijf waar ik werk zijn ook mbo-4 mensen die stage lopen, maar die krijgen 250,- E per maand geloof ik.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 27 november 2005 @ 19:46:51 #88
85962 ioko
I Appear Missing
pi_32625997
Vorig jaar stage gelopen bij het Minsterie van Verkeer en Waterstaat, vergoeding van 330 euro per maand.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_32626605
Ik kreeg fl 500 netto per maand, maar het gaat om de ervaring die je opdoet. En als je na je studie een fatsoenlijke baan hebt lach je om deze kleine vergoedingen.

Zoals gezegd, stage in onderdeel van je opleiding en is in principe dan ook niet bedoeld om er goed aan te verdienen, maar om te leren, ja...ook tijdens stage zijn er mensen die wel iets leren.
pi_32627182
600 netto 45 dagen
pi_32634479
5.26 per uur
pi_32640746
E 250 per maand, voor 20 uur werk per week, 24 weken lang. Stage bij accountantskantoor voor de studie HEAO-Accountancy. De stage was ook aangepast; minder uren per week en dus een langere periode stage.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_32641317
1e stage van februari t/m juni ¤170 netto p/m 32urige werkweek
2e stage (zit ik nu in) september tot februari: ¤25, ook 32 u/w.
Fingerspitzgefühl
pi_32644627
¤246,- per maand voor woonbegeleiding. En als ik 's avonds werk krijg ik ook nog avond eten. Deze stage is 36 uur per week en van september tot eind januari.
People are all the same
And we only get judged by what we do
Personality reflects name
And if I'm ugly then so are you
pi_32651719
vandaag alsnog te horen gekregen dat ik alsnog een stagevergoeding krijg van ¤200 bruto per maand
weten jullie hoeveel er ongeveer van overblijft?
pi_32651778
rond de 120 euri
pi_32651855
300 euro bruto voor 2 dagen per week.

Volgend jaar met een beetje geluk 2200 euro bruto voor 4 dagen!
pi_32651991
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:03 schreef SlimShady het volgende:
rond de 120 euri
zo weinig?
er zijn speciale regelingen betreft loonheffingen voor stagevergoedingen onder minimumloon hoor
pi_32652209
quote:
Op zondag 27 november 2005 16:14 schreef SlimShady het volgende:
logisch, als het bedrijfsdoel incasseren is.
ik moet het met de helft doen
Ik zei 'kreeg'. Het is dan ook al 2 jaar geleden en het was bij een grafisch bedrijf.
amokaapjeeh O+
  maandag 28 november 2005 @ 19:41:51 #100
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32652684
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:00 schreef mie_at_work het volgende:
vandaag alsnog te horen gekregen dat ik alsnog een stagevergoeding krijg van ¤200 bruto per maand
weten jullie hoeveel er ongeveer van overblijft?
Ik krijg 416 euro bruto en daar hou ik 410 euro netto van over. Jij houdt dus grofweg 197 euro over
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 28 november 2005 @ 19:42:34 #101
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32652699
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:07 schreef Roellio het volgende:
300 euro bruto voor 2 dagen per week.

Volgend jaar met een beetje geluk 2200 euro bruto voor 4 dagen!
Maar dan is het vast geen stage meer
Wat ga je doen volgend jaar?
pi_32652794
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:41 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik krijg 416 euro bruto en daar hou ik 410 euro netto van over. Jij houdt dus grofweg 197 euro over
dank je voor je reactie
ik hou maar rekening met 180 euro netto per maand dan kan het alleen maar meevallen
pi_32652809

[ Bericht 100% gewijzigd door mie_at_work op 28-11-2005 19:46:42 ]
pi_32652948
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:42 schreef MaLo het volgende:

[..]

Maar dan is het vast geen stage meer
Wat ga je doen volgend jaar?
4e jaar van m'n studie, maar ze betalen me maar gewoon hoor. Ik vervul dan gewoon een volledige vacature.

* Roellio is leraar Engels in opleiding.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:30:03 #105
38984 yaero
De kop is eraf!
pi_32664426
Ik kreeg tijdens mijn eerste stage 700 gulden bruto...2e stage idem bedrag. Afstudeerstage 800 gulden.

Vooropleiding HBO informatica.
2 + 2 = 5
pi_32667746
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:15 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

zo weinig?
er zijn speciale regelingen betreft loonheffingen voor stagevergoedingen onder minimumloon hoor
Nee, bedrijf is vrij om een stagiair te vergoeden voor de werkzaamheden die zij verrichten. Ze betalen de school ook al om een stagiair te krijgen !
Fingerspitzgefühl
pi_32667933
Ik kreeg niks in mijn stagetijd (20 jr geleden); stagiaires bij mij op het werk krijgen 250 euro per maand.
pi_32668242
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:07 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Nee, bedrijf is vrij om een stagiair te vergoeden voor de werkzaamheden die zij verrichten. Ze betalen de school ook al om een stagiair te krijgen !
Wellicht op sommige 'scholen', maar bij de universiteit is hier al helemaal geen sprake van. Op hbo niveau ook niet, lijkt me? Wat voor een opleidingen doe je precies en betalen bedrijven serieus ook aan de school?
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:32:19 #109
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32668307
Ik kreeg in Brussel 850 euro netto en mijn huur werd betaald .. Vond ik niet verkeerd
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:38:28 #110
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_32668428
Zo, dit is een oud topique zeg! Ik zag net dat ik hier 3 jaar geleden nog in heb gepost

Tegenwoordig loop ik stage in Antwerpen, en ook hier krijgen wij niks Het is toch te gek voor woorden!
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_32670120
Ik loop nu 5 maanden fulltime stage bij het VUMC, krijg er jammer genoeg helemaal niks voor..
pi_32671120
Ik heb stage gelopen op een middelbare school. Deze school had ook leerlingen 'in dienst' voor wat hand-en-span diensten. Voor deze klusjes dienden de leerlingen ca. 1 uur per dag beschikbaar te zijn en kregen ze 120 gulden.

Toen ik begon met mijn stage, kreeg ik in eerste instantie geen stagevergoeding. Maar omdat er 2 leerlingen binnen het team zaten die voor 'slechts' 1 uurtje per dag vergelijkbare werkzaamheden 120 gulden kregen vond ik het een beetje scheef. Dus ik ben naar mijn stagebegeleider gestapt en gevraagd hoe dat nou zat.

"Ja die jongens studeren hier..."
"Oh? en wat kom ik hier doen dan? UIt mijn neus eten?"
"Ehm.... tsja, het is niet gebruikelijk.... maar ik zal kijken of ik wat kan regellen."

Einde van het verhaal kreeg ik ook 120 gulden voor geboden diensten. Was nog bijna niets (zeker vergeleken met een klasgenoot die 1500 gulden per maand kreeg), maar beter dan helemaal niets.

Die klasgenoot zat overigens wel aan een contract vast dat hij na zijn stage wel bij dat bedrijf aan de slag zou gaan. Dat kon, aangezien de stage de afsluiting van het laatste schooljaar was.

De stagevergoeding is dus per bedrijf en per situatie anders. Je moet gewoon geluk hebben dat een bedrijf zo vrijgevig is.
Don't hurry, be crappy!
pi_32680271
Omdat in [SES] waarschijnlijk meer stagiairs rondlopen (of mensen die binnenkort stage gaan lopen) krijgt dit topic een schopje
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32690944
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wellicht op sommige 'scholen', maar bij de universiteit is hier al helemaal geen sprake van. Op hbo niveau ook niet, lijkt me? Wat voor een opleidingen doe je precies en betalen bedrijven serieus ook aan de school?
Marketing & Communicatie MBO Niveau4...
Fingerspitzgefühl
pi_32691231
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:31 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Marketing & Communicatie MBO Niveau4...
Nou zijn de marketing & communicatie richtingen volgens mij momenteel toch al wat problematisch. Ken aardig wat mensen die dat op hbo niveau gedaan hebben, weinig werk in te vinden. Waarschijnlijk daardoor ook weinig interesse in stagaires?
pi_32695158
203 euro pm en dat een half jaar lang, geloof dat t minimum stagevergoeding is
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_32695309
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:43 schreef Roycoooooo het volgende:
203 euro pm en dat een half jaar lang, geloof dat t minimum stagevergoeding is
Hoe langer ik dit topic volg, hoe vrolijker ik word van mijn vorige vergoeding! Damm, daar kon je tenminste wat mee. Als ik nu opeens 200 euro per maand voor een full-time stage zou krijgen, zou ik toch ernstige gaten in mijn budget krijgen...
  woensdag 30 november 2005 @ 13:50:20 #118
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_32695340
1,25 E per uur....

beter dan niks...
pi_32702609
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

euhm het is niet dat ze "officieel" aan school betalen.

misschien ff de uitleg van de constructie bij ons op school (thank god dat afdeling juridisch daar niet aan mee wil doen).

iedereen die stagevergoeding krijgt geeft het weer af aan het BPV bureau (die zorgt voor de stages, ahum... bijna alle stages zoek je zelf, dus die logica volg ik niet). een gedeelte daarvan word dan bewaard voor het BPV-bureau en de rest wordt verdeelt over alle studenten die stage lopen. oftewel, je hebt een super bedrijf, en krijgt veel stagevergoeding, maar er zijn maar 5 mensen in de klas die stagevergoeding krijgen, wat hou je eraan over? misschien 20 euro per maand?

daarom kregen we (bij de vorige opleiding die ik deed) de volgende tips: je moet 36 uur stage lopen, zorg dat je er 40 uur van maakt, en zorg dat je voor de extra 4 uur per week een apart contract krijgt, die 4 uur laat je dan extra uitbetalen.
vraag of het bedrijf ook (bijvoorbeeld) contant vergoeding kan geven, hierdoor weet school er niet van (of zoiets)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_32703023
0,0 euro (gulden destijds). En SO WHAT???? Je STUDEERT tenslotte en stage maakt daar onderdeel van uit! In die hoedanigheid is een bedrijf wel bereid je stage te laten lopen. Mijn ervaring als stagebegeleider is dat een stagiair vaak meer tijd en geld kost dan dat het oplevert

Maar dat maakt niet uit, je bent tenslotte een investering voor de Nederlandse samenleving in de toekomst.

Kijk, als het jou zo enorm gaat om de "centen" (en dus niet om de ervaring en kennis), nou dan moet je gewoon stoppen met je opleiding en echt gaan werken!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32704173
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Stage in Engeland is super, betaalt tenminste! Ik kreeg rond de 1000 euro per week
Wat gaat je nieuwe stage (waarvoor je naar NY moet) betalen?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  Moderator woensdag 30 november 2005 @ 18:59:57 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32704267
Mijn broer 3 kwart jaar MBO internationale groothandel geen enkele drol.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32721241
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hoe langer ik dit topic volg, hoe vrolijker ik word van mijn vorige vergoeding! Damm, daar kon je tenminste wat mee. Als ik nu opeens 200 euro per maand voor een full-time stage zou krijgen, zou ik toch ernstige gaten in mijn budget krijgen...
Hoeveel kreeg jij dan als ik zo brutaal mag zijn??
A.F.C.A.
pi_32721279
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:18 schreef Demophon het volgende:
0,0 euro (gulden destijds). En SO WHAT???? Je STUDEERT tenslotte en stage maakt daar onderdeel van uit! In die hoedanigheid is een bedrijf wel bereid je stage te laten lopen. Mijn ervaring als stagebegeleider is dat een stagiair vaak meer tijd en geld kost dan dat het oplevert

Maar dat maakt niet uit, je bent tenslotte een investering voor de Nederlandse samenleving in de toekomst.

Kijk, als het jou zo enorm gaat om de "centen" (en dus niet om de ervaring en kennis), nou dan moet je gewoon stoppen met je opleiding en echt gaan werken!
Eensch, maar je doet toch wel wat voor het bedrijf (in mijn geval de vastgoedbranche in kaart brengen), hiermee kunnen ze later aan de slag... Dus ik vind dat t bedrijf wel wat terug kan doen..
A.F.C.A.
  donderdag 1 december 2005 @ 11:33:04 #125
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_32721905
Ik kreeg tussen de 950-1000 euro per maand. Maarja mijn huur was kaal al 650euro en woonde in de eennaduurste stad van de wereld...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_32722856
Ik ben zelf een derde jaars HBO student en ik loop stage bij een ondezoekbureau. 5 dagen in de week van 9 uur tot 17 uur. Ik krijg "maar" 300 bruto en daar gaat nog heel wat belasting vanaf, omdat ik ook nog een bijbaantje heb op zaterdag. Uiteindelijk houd ik +/- 185 euro netto over aan het eind van de maand. De eerste keer dat ik mijn afschrift kreeg schrok ik ervan dat er zoveel belasting afging.

Weet iemand of dat trouwens klopt?
pi_32723805
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:56 schreef Jeroenus het volgende:

[..]

Wat gaat je nieuwe stage (waarvoor je naar NY moet) betalen?
Dat is geen stage, dat is mijn baan! En dat betaalt aardig, maar dat hou ik verder voor me...

Verder @Demophon: Wat een ontzettend ouderwetse instelling. Wellicht dat voor beroepsopleidingen dit nog op gaat, maar een universitair student wordt geacht tijdens een stage niet alle een bepaald handeling te leren, maar ook zichzelf nuttig te maken. Ik kreeg zo idioot veel tijdens mijn stage, omdat het bedrijf een veelvoud daarvan aan mij verdiende. Voor mijn afstudeer stage wordt ik ook goed betaald, omdat ik iets ontwerp dat in mei gebouwd gaat worden. Ik zou het gek vinden als ik dat gratis moest doen, al is het dan maar omdat ik dan niet meer rond kom.
Wellicht dat het ligt aan opleiding of branche, maar er zijn genoeg stagaires die normaal werk verrichten en daar dus best iets meer dan de minimale 200 euro per maand voor mogen krijgen...
pi_32726150
quote:
Op donderdag 1 december 2005 12:14 schreef 455H07E het volgende:
Ik ben zelf een derde jaars HBO student en ik loop stage bij een ondezoekbureau. 5 dagen in de week van 9 uur tot 17 uur. Ik krijg "maar" 300 bruto en daar gaat nog heel wat belasting vanaf, omdat ik ook nog een bijbaantje heb op zaterdag. Uiteindelijk houd ik +/- 185 euro netto over aan het eind van de maand. De eerste keer dat ik mijn afschrift kreeg schrok ik ervan dat er zoveel belasting afging.

Weet iemand of dat trouwens klopt?
Allememagies, daar gaat wel erg veel vanaf.. Werk je lang dan op zat., moest haast wel?!
A.F.C.A.
pi_32726516
Op zaterdag werk ik 8 a 10 uurtjes voor 6,50 netto per uur (exclusief fooi). Maar ik werk er al sinds mei en ik verdien er goed (in de zomermaanden over de 900 a 1000 euro per maand voor 40 uur p/w). Na mijn stage ga ik ook weer meer werken daar.

Op mijn loonbelastingformulier heb ik ook aangegeven dat mijn bijbaantje mijn primaire baan is.

Volgens mij klopt het niet helemaal dat ik 115 euro moet afdragen aan belasting, maar ik weet niet waar en hoe ik dti kan checken.
pi_32726593
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:36 schreef 455H07E het volgende:
Op zaterdag werk ik 8 a 10 uurtjes voor 6,50 netto per uur (exclusief fooi). Maar ik werk er al sinds mei en ik verdien er goed (in de zomermaanden over de 900 a 1000 euro per maand voor 40 uur p/w). Na mijn stage ga ik ook weer meer werken daar.

Op mijn loonbelastingformulier heb ik ook aangegeven dat mijn bijbaantje mijn primaire baan is.

Volgens mij klopt het niet helemaal dat ik 115 euro moet afdragen aan belasting, maar ik weet niet waar en hoe ik dti kan checken.
Je betaald nu belasting omdat het je 2e baantje is, dit kun je terugkrijgen als het totaal inkomen voor 2005 onder een bepaalde waarde blijft, weet even niet exact wat die waarde is. Ik denk dat jij niet aan die som komt, dus krijg je de belasting met een beetje mazzel weer retour!
pi_32804260
¤ 450,- bruto in de maand
Werk nooit bij het bedrijf zelf, maar met een andere student vanuit school samen.
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Je betaald nu belasting omdat het je 2e baantje is, dit kun je terugkrijgen als het totaal inkomen voor 2005 onder een bepaalde waarde blijft, weet even niet exact wat die waarde is. Ik denk dat jij niet aan die som komt, dus krijg je de belasting met een beetje mazzel weer retour!
Ongeveer 5800, het precieze bedrag kan je vinden op www.belastingdienst.nl
Blitskikker 8)
pi_32831786
Tijdens mijn mbo-stage 400 euro per maand (3 dagen per week), nu (hbo 3e jaars) kreeg ik 600 euro per maand (5 dagen per week).

Waar ik stage liep ben ik blijven werken voor ¤ 600,- voor 20 uur per week.
pi_32899493
quote:
Op donderdag 1 december 2005 14:39 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Volgens mij is de heffingskorting ongeveer 9000 euro. Dus eerst totale jaarinkomen - aftrekposten, als bedrag dat dan overblijft onder de 9000 euro, of er net boven ligt krijg je alles, of bijna alles weer terug.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_32899759
48 euro, een jaar geleden was dat...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_32965881
quote:
Op woensdag 7 december 2005 19:50 schreef drollenvanger het volgende:

[..]

Volgens mij is de heffingskorting ongeveer 9000 euro. Dus eerst totale jaarinkomen - aftrekposten, als bedrag dat dan overblijft onder de 9000 euro, of er net boven ligt krijg je alles, of bijna alles weer terug.
Haha, echt niet.. rond de 6000 euro is dat zoals ik hierboven al zei.
Was het maar 9000!

En je bedoelt niet de heffingskorting (die ligt rond de 1850) maar je inkomen uit werk en woning (box 1)
Blitskikker 8)
pi_33061330
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 10:55 schreef Jvvianen het volgende:

[..]

Haha, echt niet.. rond de 6000 euro is dat zoals ik hierboven al zei.
Was het maar 9000!

En je bedoelt niet de heffingskorting (die ligt rond de 1850) maar je inkomen uit werk en woning (box 1)
je hebt gelijk. 1894 e om precies te zijn zag ik.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_35433430
TS Begint!

Vergoeding: 340 Bruto
Uren per week: 40

Betaling iedere maand
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:00:17 #138
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_35433463
Toen ik stage liep (2000/2001) mocht ik 500 gulden per maand ontvangen.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_35433493
Toen ik stage liep (2003/2004) kreeg ik 150 euro ex bonussen per week voor 32 uur
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:11:17 #140
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_35433664
15 euro per dag hier.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:14:19 #141
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_35433727
tja, voor zover ermee te patsen is:

Vorig semester ¤275,- p/m
Dit semester: ¤200,- p/m

hoop niet dat mijn salaris een later eenzelfde verloop heeft
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:15:36 #142
139314 Spookje81
Ik ben Spookje
pi_35433755
Toen ik stage liep:
1e stage feb 2004-juni 2004 227 netto per maand
2e stage sept 2004 - feb 2005 7,56 bruto per dag (kleine 150 euro per maand)
Beide stage gingen om 40 uur per week, met 1 maal per maand een terugkomdag op school
AC:ww Angel, village, 0601-9853-3200
forum.opeenshadikhet.nl
pi_35433856
1e stage die ik nu nog loop 0,nix
2e stage hoogstwaarschijnlijk ook 0,nix..

Dus wees blij met die paar centen
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:21:07 #144
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_35433857
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 09:00 schreef IkWilbert het volgende:
Toen ik stage liep (2000/2001) mocht ik 500 gulden per maand ontvangen.
Tijdens stage in 2001/2002 ontving ik 500 NAFL (1 NAFl was toen Fl. 1,43) en tijdens afstuderen in 2002/2003 kreeg ik geloof ik een euro of 300-400...beide per maand op basis van 40 uur/week.
Causaliteit....dat is 't.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:22:07 #145
141896 henkus_donor
F. Jacobse en Tedje van Es
pi_35433886
Das niet echt om over naar huis te schrijven wat hier allemaal staat.
Ik heb het voor elkaar gekregen om voor 4 dagen per week 750 euro per maand te krijgen

Eindelijk weer is wat uit te geven als student
"En ons eerste programmapunt is: nergens geen maximumsnelheid!"
"Honderdtwintig? Dat rijen wij al in z`n achteruit!"
pi_35434088
Ik heb 8 maanden stage gelopen toendertijd voor fl 40,- per maand. Amerikaans bedrijf.. 'investering voor jezelf'

Kanker mongolen.. kon niet eens de dagelijkse lunch betalen ervan.
pi_35434145
vorige stage: 450 bruto per maand + 100 euro reiskostenvergoeding (ik had ov?) (40 uur per week)
deze stage: 250 netto per maand (40 uur per week)
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:37:29 #148
91267 Djensen
PrisonBreak & Heroes &
pi_35434190
900 euro in de maand, gebaseerd op 40 urige werkweek (daadwerkelijk werkte ik vaak 36 uur)

Redelijk goed getroffen lijkt me zo, is was ook al de hoogste van mijn jaargenoten (Commerciële Economie)
Walk down the right back alley in Sin City, and you can find anything.
pi_35434209
kreeg bij mijn 1e stage iets van 1400 euro
Jammer dat ik het pas aan het eind kreeg
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_35434356
700 euro p/m 40 uurige werkweek, niveau 4 ict'er, na deze stage mag ik werk gaan zoeken
  vrijdag 24 februari 2006 @ 09:47:14 #151
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_35434425
Ik kreeg in 2004 voor me stage 600 euro per maand toch wel redelijk betaald vond ik zelf alleen de eerste maand kreeg ik 300 omdat ze vonden dat ik moest wennen aan het bedrijf. Wel een goed stagebedrijf!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')