Tja, stage heeft op die manier HEEL erg veel zin ![]()
Moraal van het verhaal: Ga na je havo gelijk HBO doen, MBO is in veel gevallen echt een aanfluiting.
[Dit bericht is gewijzigd door GEsTOoRD op 07-10-2002 17:54]
quote:Wat deed die toen ? niks ?
Op vrijdag 4 oktober 2002 19:30 schreef blieblie het volgende:[..]
En wat deed ie toen?
Ik vin het wel heel erg 50 guldenZo van: jaaah omdat het moet, anders...
quote:Ik bedoelde jou ermee
Op maandag 7 oktober 2002 20:28 schreef Joene het volgende:[..]
Wat deed die toen ? niks ?
quote:Ik doe MBO detailhandel en over stage vallen helemaal geen afspraken te maken. Het stagebedrijf moet een vast bedrag per week (80,- gulden) naar de school overmaken. Dat houdt in dat ik helemaal niks krijg.
Op maandag 7 oktober 2002 18:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
MAak vantevoren duidelijke afspraken over de vergoeding. Dat voorkomt een hoop gelazer.
Vriend van me deed MBO en ging in op een "beloning naar inzet". Kreeg een veredeld kerstpakket.
Ik krijg officieel geen stagevergoeding, maar heb wel afgesproken dat ik wat dingen kan doen zodat ik toch wat geld verdien. Heb deze maand 2500 gulden verdiend... ![]()
Wel lache nu trouwens. Me stagebegleider/vestigingsmanager is ontslagen en nu run ik samen met een andere jongen ongeveer heel de vestiging.
quote:Hier is het de bedoeling dat je zelf een bedrijf gaat zoeken, en dat je zelf gaat onderhandelen met dat bedrijf.
Op dinsdag 8 oktober 2002 09:26 schreef GEsTOoRD het volgende:[..]
Ik doe MBO detailhandel en over stage vallen helemaal geen afspraken te maken. Het stagebedrijf moet een vast bedrag per week (80,- gulden) naar de school overmaken. Dat houdt in dat ik helemaal niks krijg.
Ik kan er ook niet over gaan zeuren ofzo want ik word geacht de stage zonder vergoeding te doen.
Alleen als je stage gaat lopen bij het bedrijf waar je toevallig ook werkt (als je dat kan regelen want school heeft dat liever niet) kan je betaald krijgen.
Ik werk niet in een winkel ofzo dus dan houdt het op.
-ik deed verpleging en kreeg dus alleen aardigheidjes gekocht door de afdelingen waar ik stage liep. (eigenlijk leuker dan gewoon geld, hoewel het jammer was dat je er niet van kunt leven)
ik begeleid nu een stagaire die er ook niets voor krijgt,ik laat haar maar gewoon minder uren werken dan school voorschrijft, anders moet ze er zelfs op inleveren. En zolang ze de dagen dat ze er wel is goed functioneert heb ik er geen problemen mee, zij duidelijk ook niet
quote:Ligt toch niet helemaal aan je opleiding. Ten eerste gaat het erom wat je bij je stage-bedrijf gaat doen? Ga je gewoon werken, dan zul je weinig er voor krijgen, je bent dan immers gewoon een goedkope kracht om klusjes te laten doen waar de overige werknemers te duur voor zijn.
Op dinsdag 8 oktober 2002 20:25 schreef Nyame het volgende:
-
De eerste (verplichte) was bij de universiteit en daar kreeg ik helemaal niks voor (behlave studiepunten dan
). De tweede stage was in Engeland bij een farmaceutisch bedrijf en daar kreeg ik bij 1200 pond per maand (bruto).
quote:Op woensdag 23 november 2005 22:24 schreef nixxx het volgende:
1000 GBP /maand
Me 2, ts is een jankerd, wees blij dat je ervaring kan opdoen.quote:Op woensdag 2 oktober 2002 15:40 schreef BenKetting het volgende:
Ik kreeg 0,0.
Stage in Engeland is super, betaalt tenminste! Ik kreeg rond de 1000 euro per weekquote:Op woensdag 23 november 2005 22:28 schreef nixxx het volgende:
dat was minimumloon in engeland.. geloof ik.. was bij unilever
Zo ben ik dus ook weggegaan ergensquote:Op woensdag 2 oktober 2002 15:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
logisch, als het bedrijfsdoel incasseren is.quote:Op zondag 27 november 2005 16:09 schreef Coconut het volgende:
Ik kreeg ¤ 230,- p/m voor een 40-urige werkweek.
Op bedrijf waar ik werk zijn ook mbo-4 mensen die stage lopen, maar die krijgen 250,- E per maand geloof ik.quote:Op donderdag 3 oktober 2002 18:10 schreef chiel-s het volgende:
zo weinig?quote:Op maandag 28 november 2005 19:03 schreef SlimShady het volgende:
rond de 120 euri
Ik zei 'kreeg'. Het is dan ook al 2 jaar geleden en het was bij een grafisch bedrijf.quote:Op zondag 27 november 2005 16:14 schreef SlimShady het volgende:
logisch, als het bedrijfsdoel incasseren is.
ik moet het met de helft doen![]()
Ik krijg 416 euro bruto en daar hou ik 410 euro netto van over. Jij houdt dus grofweg 197 euro overquote:Op maandag 28 november 2005 19:00 schreef mie_at_work het volgende:
vandaag alsnog te horen gekregen dat ik alsnog een stagevergoeding krijg van ¤200 bruto per maand
weten jullie hoeveel er ongeveer van overblijft?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |