abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 november 2013 @ 16:57:35 #276
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133713976
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 15:57 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat jij een van de weinige bent die begrijpt dat een beveiliger niet alles kan en mag.
Als iemand een plek op het gezicht heeft van een klap in het gezicht is dat niet even iemand in bedwang houden met een "greep" of afweer.
Daarnaast ben IK van mening dat als iemand hier het verhaal doet en daarbij zelf al aangeeft dat ze fout is geweest en zeker de intentie had om te stelen, er wel normaal gereageerd mag worden.
De intentie :') dat punt was ze al gepasseerd
pi_133715399
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:06 schreef No.name.for.me het volgende:
Daar hield ik ook rekening mee, maar gisteren had ik al het idee dat dit niet het geval was en dan heeft iemand recht op een eerlijke reactie
Ze heeft heel veel heel eerlijke reacties gehad. Ik heb persoonlijk zelfs het beste advies gegeven dat ik op grond van de beschikbare info kon geven alleen TS wou blijkbaar alleen horen dat ze aangifte moest doen. Ik denk oprecht dat haar dat alleen verder in de problemen brengt en haar niets gaat opleveren. Mogelijk krijgt die beveiliger er problemen door, wat mij zelf erg onwaarschijnlijk lijkt, dan nog heeft ze daar helemaal niets aan.

Ze is betrapt bij winkeldiefstal en in plaats van de schade te beperken gaat ze vol in de aanval op de beveiliger, als die gaat verklaren dat ze ook gewelddadig was of als dat blijkt uit (vaak onduidelijke) videobeelden krijgt ze alleen meer shit. Ze kan beter diep door het stof en proberen onder de strafzaak uit te komen.
  donderdag 28 november 2013 @ 18:03:09 #278
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133715554
Wees blij dat je geen boete hebt gehad en laat het rusten.

Zo had het ook kunnen gaan als het geen professionele beveiliger was
www.volkskrant.nl/vk/nl/2(...)winkeldiefstal.dhtml
pi_133715644
quote:
en daarbij zelf al aangeeft dat ze fout is geweest en zeker de intentie had om te stelen
Mwoah, ik heb toch een iets andere indruk van TS:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 17:21 schreef jata het volgende:

[..]

lees dan goed heb niks gestolen!
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_133715693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Mwoah, ik heb toch een iets andere indruk van TS:

[..]

quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:58 schreef jata het volgende:

[..]

Beste mensen Ben gestraft omdat ik de intentie had dat klopt
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_133716045
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:55 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ze heeft heel veel heel eerlijke reacties gehad. Ik heb persoonlijk zelfs het beste advies gegeven dat ik op grond van de beschikbare info kon geven alleen TS wou blijkbaar alleen horen dat ze aangifte moest doen. Ik denk oprecht dat haar dat alleen verder in de problemen brengt en haar niets gaat opleveren. Mogelijk krijgt die beveiliger er problemen door, wat mij zelf erg onwaarschijnlijk lijkt, dan nog heeft ze daar helemaal niets aan.

Ze is betrapt bij winkeldiefstal en in plaats van de schade te beperken gaat ze vol in de aanval op de beveiliger, als die gaat verklaren dat ze ook gewelddadig was of als dat blijkt uit (vaak onduidelijke) videobeelden krijgt ze alleen meer shit. Ze kan beter diep door het stof en proberen onder de strafzaak uit te komen.
Ik begrijp wat je schrijft, maar wat als uit deze camerabeelden blijkt dat deze beveiliger onjuist heeft gehandeld. Dan mag deze best een waarschuwing krijgen of zelfs niet meer werkzaam zijn in deze sector. Het zal niet de eerste zijn. w/ Maar omdat TS een diefstal pleegt heeft ze gelijk geen rechten meer.
TS heeft waarschijnlijk een boete ontvangen.
Aan TS de keuze ;)
pi_133716452
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:21 schreef No.name.for.me het volgende:
Dan mag deze best een waarschuwing krijgen of zelfs niet meer werkzaam zijn in deze sector. Het zal niet de eerste zijn.
Dat klopt maar alleen heeft TS daar bar weinig aan. Daar staat tegenover dat de winkel en beveiliger niet zitten te wachten op die aangifte van TS en die hebben nog een appeltje te schillen met TS. Overigens nog los van de vraag wat TS precies heeft betaald als "boete" en onder welke voorwaarden dat is gedaan, die civiele schikking is voor de schade die TS heeft veroorzaakt is ook nog niet helemaal van tafel denk ik als TS lastig doet.

Als TS zonder morren was meegelopen en op de politie had gewacht en desondanks was geslagen was ik mogelijk een andere mening toegedaan maar TS ging in de tas rommelen en wou het bewijsmateriaal "teruggeven". In deze "lastige" omstandigheden zal een rechter/officier van justitie toch iets makkelijker oordelen over een duw in de ribben en een klap, de tendens is toch al in het nadeel van de dieven op dit moment. Maar mogelijk heeft TS geluk en staat de "mishandeling" duidelijk op video en blijkt ze volledig onschuldig dan kan ze toch wel vergoeding van de schade krijgen.

Soms heb je wel een recht maar kan het wel eens beter zijn om hem niet te halen.
pi_133716940
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat klopt maar alleen heeft TS daar bar weinig aan. Daar staat tegenover dat de winkel en beveiliger niet zitten te wachten op die aangifte van TS en die hebben nog een appeltje te schillen met TS. Overigens nog los van de vraag wat TS precies heeft betaald als "boete" en onder welke voorwaarden dat is gedaan, die civiele schikking is voor de schade die TS heeft veroorzaakt is ook nog niet helemaal van tafel denk ik als TS lastig doet.

Als TS zonder morren was meegelopen en op de politie had gewacht en desondanks was geslagen was ik mogelijk een andere mening toegedaan maar TS ging in de tas rommelen en wou het bewijsmateriaal "teruggeven". In deze "lastige" omstandigheden zal een rechter/officier van justitie toch iets makkelijker oordelen over een duw in de ribben en een klap, de tendens is toch al in het nadeel van de dieven op dit moment. Maar mogelijk heeft TS geluk en staat de "mishandeling" duidelijk op video en blijkt ze volledig onschuldig dan kan ze toch wel vergoeding van de schade krijgen.

Soms heb je wel een recht maar kan het wel eens beter zijn om hem niet te halen.
TS heeft er misschien niets aan, maar de samenleving wel. Een uniform geeft namelijk niet direct het recht om iedere verdachte onnodig te mishandelen of geweld aan te doen. Ervan uitgaande en met het beeld erbij te vormen, dat iemand onder het meelopen spullen uit haar tas haalt, wat dan ook, is er geen enkele greep die op dat moment verklaard waarom zij in haar gezicht geslagen moest worden. De greep of techniek die je dan gebruikt is in de richting van de pols / armen.
Je geeft namelijk niemand een klap in het gezicht.

Nogmaals wat TS heeft gedaan of wilde doen keur ik ook niet goed :{w
pi_133717101
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:50 schreef No.name.for.me het volgende:
TS heeft er misschien niets aan, maar de samenleving wel.
Daar houd ik geen rekening mee als ik iemand advies geef en zeker niet in geval van diefstal als bij TS. Daarnaast vind ik het uitgangspunt dat de beveiliger wel wist dat het niet mocht erg aannemelijk en heeft het lesje dus ook weinig nut. Maar mocht de beveiliger mij vragen dan zou ik zeggen dat hij voorzichtig moet zijn met geweld toepassen, trouwens in geval een dief grijpt in tas of broekzak vind ik persoonlijk het geweld niet zo vreemd. Beter geen risico in zo'n geval, kiezen tussen een pijnlijke wang en ribben of het risico van een mes of pistool dat tevoorschijn kan komen???
  donderdag 28 november 2013 @ 19:03:51 #285
179075 hugecooll
pi_133717374
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar houd ik geen rekening mee als ik iemand advies geef en zeker niet in geval van diefstal als bij TS. Daarnaast vind ik het uitgangspunt dat de beveiliger wel wist dat het niet mocht erg aannemelijk en heeft het lesje dus ook weinig nut. Maar mocht de beveiliger mij vragen dan zou ik zeggen dat hij voorzichtig moet zijn met geweld toepassen, trouwens in geval een dief grijpt in tas of broekzak vind ik persoonlijk het geweld niet zo vreemd. Beter geen risico in zo'n geval, kiezen tussen een pijnlijke wang en ribben of het risico van een mes of pistool dat tevoorschijn kan komen???
Sowieso, waarom een greep in je tas doen als je met een beveiliger moet meelopen?
pi_133717436
Fout
pi_133717473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Daar houd ik geen rekening mee als ik iemand advies geef en zeker niet in geval van diefstal als bij TS.
Gelukkig heeft TS het Recht om er in Nederland wel wat mee te doen. ;)
pi_133717575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:03 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Sowieso, waarom een greep in je tas doen als je met een beveiliger moet meelopen?
Misschien omdat ze naast een slechte dievegge, ook een mens is die in haar paniek de spullen uit haar tas wil halen :P
  donderdag 28 november 2013 @ 19:09:47 #289
179075 hugecooll
pi_133717605
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:08 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Misschien omdat ze naast een slechte dievegge, ook een mens is die in haar paniek de spullen uit haar tas wil halen :P
Je weet het niet :P
pi_133717646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:06 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Gelukkig heeft TS het Recht om er in Nederland wel wat mee te doen. ;)
En ze mag ook via artikel 12 procedure vervolging af proberen te dwingen maar daar komt ze binnenkort mogelijk om vragen en het gaat om groot maatschappelijke belang niet waar, dus dan is cassatie in belang der wet ook nog een optie of een procedure bij het Europese Hof. We kunnen onze lol nog op.
pi_133717709
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:08 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Dat denk ik ook eerlijk gezegd, ik vind het maar triest een beetje ervaren dief komt er beter af.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:12:49 #292
179075 hugecooll
pi_133717723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:11 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

En ze mag ook via artikel 12 procedure vervolging af proberen te dwingen maar daar komt ze binnenkort mogelijk om vragen en het gaat om groot maatschappelijke belang niet waar, dus dan is cassatie in belang der wet ook nog een optie of een procedure bij het Europese Hof. We kunnen onze lol nog op.
Met welk doel :?
pi_133717801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:09 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je weet het niet :P
Nee, net zoals wij allemaal niet weten of deze beveiliger zich wel hield aan de normale regels. Maar omdat een beveiliger is gaan we er allemaal vanuit dat deze goed gehandeld heeft.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:16:26 #294
179075 hugecooll
pi_133717865
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:14 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Nee, net zoals wij allemaal niet weten of deze beveiliger zich wel hield aan de normale regels. Maar omdat een beveiliger is gaan we er allemaal vanuit dat deze goed gehandeld heeft.
Het is normaal om er in eerste instantie van uit te gaan dat iemand zijn werk naar behoren doet.
pi_133717971
quote:
5s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:12 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Met welk doel :?
De overheid dwingen betere regelgeving te maken ter bescherming van onschuldige dieven die voor het eerst iets stelen en dan in elkaar worden geslagen als ze het terug willen geven.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:19:22 #296
179075 hugecooll
pi_133717989
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De overheid dwingen betere regelgeving te maken ter bescherming van onschuldige dieven die voor het eerst iets stelen en dan in elkaar worden geslagen als ze het terug willen geven.
Ah, zjuust
pi_133717996
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat denk ik ook eerlijk gezegd, ik vind het maar triest een beetje ervaren dief komt er beter af.
:+
Je begrijpt mijn insteek wel hé, ik die van jou in ieder geval wel. ;)
pi_133718195
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Jij weet ook wel dat een beveiliger eigenlijk haast niets mag, fysiek worden mag hij/zij sowieso niet.
Hoogstens alleen voorkomen dat iemand ontsnapt na betrapt te zijn op bijv. diefstal.

Niet veel meer "rechten" dan bij een burgerarrestatie.
Bedankt deze info nog eens naderte benadrukken klopt helemaal.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:28:01 #299
179075 hugecooll
pi_133718278
quote:
8s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:25 schreef jata het volgende:

[..]

Bedankt deze info nog eens naderte benadrukken klopt helemaal.
wat vonden ze ervan bij de pliesie
pi_133718445
quote:

[..]

Ik heb het idee dat jij een van de weinige bent die begrijpt dat een beveiliger niet alles kan en mag.
Als iemand een plek op het gezicht heeft van een klap in het gezicht is dat niet even iemand in bedwang houden met een "greep" of afweer.
Daarnaast ben IK van mening dat als iemand hier het verhaal doet en daarbij zelf al aangeeft dat ze fout is geweest en zeker de intentie had om te stelen, er wel normaal gereageerd mag worden.
Fijn dat iemand mij begrijpt bij met intentie iets weghalen is anders dan deze situatie
in die positie hadde beveiliger zich nooit mogen plaatsen
Een pijnlijk gezicht en een zichtbare plek op de wang het oogt niet fijn en voelt niet fijn
Je hebt een goed inzicht waar ik voor sta en waar ik mij schuldig aan gemaakt heb
Daarom wens ik gezonde reacties zoals deze niet om alleen gelijk te krijgen maar anno 2013 kan dit niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')