quote:Op woensdag 27 november 2013 11:35 schreef b4kl4p het volgende:
Het uitdijende heelal remt af, en en gaat terug naar oorspronkelijke vorm alvorens het wederom big bangt
Niet per se een god zoals religies die beschrijven maar wel een bewuste intelligentie.quote:
Die docu's van Stephen Hawking.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:46 schreef Darkomen het volgende:
Mens maakte God.
Voor de rest raad ik je documentaires van Discovery aan zoals Through the worm hole of the universe
De kip!quote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef Furdinand het volgende:
Wat is je vraag nu eigenlijk? Wat er als allereerste was? Dat weet niemand en dat zal niemand ooit weten.
, and they thus "live in perpetual fear of the time they call 'The Coming of the Great White Handkerchief.'"quote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef devlinmr het volgende:
the Universe was sneezed out of the nose of a being called the Great Green Arkleseizure
quote:Op woensdag 27 november 2013 11:53 schreef mvdejong het volgende:
[..]
, and they thus "live in perpetual fear of the time they call 'The Coming of the Great White Handkerchief.'"
Dat is juist niet het geval, het heelal dijt juist veel sneller uit en zal nooit afremmen en in elkaar klappen. Dit komt door de energie in de lege ruimte, ook wel dark energy genoemd.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:45 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Het uitdijende heelal remt af, en en gaat terug naar oorspronkelijke vorm alvorens het wederom big bangt
nou.. ik vind van nietquote:Op woensdag 27 november 2013 11:53 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Dat is juist niet het geval, het heelal dijt juist veel sneller uit en zal nooit afremmen en in elkaar klappen. Dit komt door de energie in de lege ruimte, ook wel dark energy genoemd.
En de notie "Ik begrijp het niet, dus god." is natuurlijk weinig verklarend.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:51 schreef CasselerRIP het volgende:
Inderdaad belangrijk om te beseffen dat God geen antwoord is op de vraag hoe alles is ontstaan, het verschuift de vraag alleen maar
Nouja ik heb toevallig een paar dagen terug een documentaire gezien over bepaalde variablen (pi, euler, etc) die als ze een 100 cijfers achter de komma zouden ophogen, het universum niet meer zou kunnen bestaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:59 schreef Molurus het volgende:
Vooropgesteld... op dit moment weten we niet wat de oorzaak van de big bang is geweest. Bij gebrek aan een concrete verklaring is het antwoord niet automatisch 'god'. Dat is een argumentum ad ignorantiam.
Verder lijkt het me zinvol om even stil te staan bij wat we wel weten:
Het probleem met het 'fine-tuning' argument is dat we veronderstellen dat die waardes willekeurig zijn. Er zijn allerlei mogelijkheden denkbaar waarvan slechts 1 'volstrekte willekeur' is. Er zouden ook onderliggende mechanismes kunnen bestaan die ervoor zorgen dat ze de waardes hebben die ze hebben.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:02 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja ik heb toevallig een paar dagen terug een documentaire gezien over bepaalde variablen (pi, euler, etc) die als ze een 100 cijfers achter de komma zouden ophogen, het universum niet meer zou kunnen bestaan.
Om het einde niet te verklappen zal ik even het volgende in een spoiler zetten:quote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef Deemty het volgende:
http://filer.case.edu/dts8/thelastq.htm
Zoiets kan ook nog
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie dit leest is een lezer van dit.
Mijn favoriete SF schrijver.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:49 schreef Deemty het volgende:
http://filer.case.edu/dts8/thelastq.htm
Zoiets kan ook nog
mogelijkheid 3 ook zonder de een creërende intelligentie hadden de regels niet anders kunnen zijn,quote:Op woensdag 27 november 2013 12:02 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja ik heb toevallig een paar dagen terug een documentaire gezien over bepaalde variablen (pi, euler, etc) die als ze een 100 cijfers achter de komma zouden ophogen, het universum niet meer zou kunnen bestaan.
De kans hierop zou zo ongelooflijk klein zijn dat er twee mogelijkheden waren:
Dit zou betekenen dat er of wordt gebrute-forced. Dus de multiverses. Alle waarden bestaan, wij zitten toevallig in dit universum met deze specifieke waarden.
Of er is een intelligentie aan het werk geweest welke die variabelen bewust gekozen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |