abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:56:17 #26
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_134374812
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 13:35 schreef Goldar het volgende:
Ik denk dat je er nu wel heel erg langs de waarde van religie heen gaat.
Ik heb pas geleden meerdere verhalen van zwaar drugsverslaafden gehoord die via god/jezus, de kerk zijn afgekickt.
Het is de menselijke aard om overal een verklaring voor te gaan zoeken, daardoor bestaat de kans dat je verklaringen vind die niet kloppen. Het kan gewoon zijn dat (noem het een god, noem het de natuur etc) er gewoon dingen gebeuren die ons verstand te boven gaan en niet te verklaren zijn.

Net als bij die drugsverslaafde die tot inkeer komt.
Interessant punt. Ik vraag me ten eerste af of zulke dingen inderdaad niet te verklaren zijn. Even een drogreden maar dan zou de hele verslavingszorg en aanverwante opleidingen en werkvelden dus eigenlijk uiteindelijk allemaal maar wat proberen met de hoop dat er zich uiteindelijk een wonder voltrekt. Ik denk niet dat dat de keten van gebeurtenissen is. Ik ben geen expert op het gebied van verslaving maar ik heb bijvoorbeeld weleens hierover gelezen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het schijnt dat iboga de structuren in je hersenen deels opnieuw legt. Het nieuwe denkpatroon dat je normaal alleen tijdens de trip ervaart blijft deels hangen ( in mijn lekentaal ). Dat is dus vergelijkbaar met een religieuze ervaring. Die ook zeer ingrijpend kan zijn, een basis en gevolgen in de hersenen heeft en bovendien de verdere waarneming blijvend kan veranderen.
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:06:43 #27
405038 marlybob
Always forgive your enemies
pi_134375158
God belooft dat wie zoekt zal vinden en ook wie bezwaard is door het leven rust zal krijgen, heb zelf mensen kunnen vergeven door de kracht van gebed, gewoon je hart uitstorten in gebed, werkt echt.
Heb geen wrok meer
The truth is, unless you let go, unless you forgive yourself, unless you forgive the situation, unless you realize that the situation is over, you cannot move forward
pi_134381547
Bidden voor anderen helpen niet, is mijn mening. Of kruisjes dragen. Ze geven mensen alleen pschygologische steun (net als religie)

Stel ik zeg ''ik zal voor je bidden'' en jij voelt het als steun, maar dit heeft geen enkele invloed op je (ziel). En ik bespaar je geen ellende door hogere krachten , nee. Dat kan alleen iemand zelf doen. Als dingen geholpen heeft komt het niet door het bidden dat iemand voor je gedaan heeft maar vaak door genezingen zelf. Veel dingen lossen zelf op ( denk aan hoofdpijn, virussen ect) maar soms denk je dat bidden echt helpt omdat je denkt dat het hielp.

Eigenlijk is het een goed ding dat mensen denken dat bidden helpt, of het dragen van een kruisje of een religie aanhangen omdat het mensen sterkt in het idee dat mensen goed en wijs zijn, ze geloven ergens in. Het geeft de mensen een houvast , ze voelen zich verbonden. Het is psychologische steun voor mensnen. Zeg maar sociologische kracht die een maatschappij nodig heeft maar niet meer dan dat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')