Interessant punt. Ik vraag me ten eerste af of zulke dingen inderdaad niet te verklaren zijn. Even een drogreden maar dan zou de hele verslavingszorg en aanverwante opleidingen en werkvelden dus eigenlijk uiteindelijk allemaal maar wat proberen met de hoop dat er zich uiteindelijk een wonder voltrekt. Ik denk niet dat dat de keten van gebeurtenissen is. Ik ben geen expert op het gebied van verslaving maar ik heb bijvoorbeeld weleens hierover gelezen:quote:Op dinsdag 17 december 2013 13:35 schreef Goldar het volgende:
Ik denk dat je er nu wel heel erg langs de waarde van religie heen gaat.
Ik heb pas geleden meerdere verhalen van zwaar drugsverslaafden gehoord die via god/jezus, de kerk zijn afgekickt.
Het is de menselijke aard om overal een verklaring voor te gaan zoeken, daardoor bestaat de kans dat je verklaringen vind die niet kloppen. Het kan gewoon zijn dat (noem het een god, noem het de natuur etc) er gewoon dingen gebeuren die ons verstand te boven gaan en niet te verklaren zijn.
Net als bij die drugsverslaafde die tot inkeer komt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het schijnt dat iboga de structuren in je hersenen deels opnieuw legt. Het nieuwe denkpatroon dat je normaal alleen tijdens de trip ervaart blijft deels hangen ( in mijn lekentaal ). Dat is dus vergelijkbaar met een religieuze ervaring. Die ook zeer ingrijpend kan zijn, een basis en gevolgen in de hersenen heeft en bovendien de verdere waarneming blijvend kan veranderen."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |