SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Absoluut. En het laf van Klaassen in de laatste minuten, wat nog twee corners opleverde. Ik stond te juichen!quote:Op woensdag 27 november 2013 11:21 schreef MouzurX het volgende:
Het mooiste is ook dat ajax het met voetballen heeft gewonnen en niet met 11 man op de 16 en counteren. Zelfs na de rode kaart kwamen ze er nog redelijk vaak uit. Maakt de overwinning nog een stukje mooier.
Geen Chelsea voetbalquote:Op woensdag 27 november 2013 11:21 schreef MouzurX het volgende:
Het mooiste is ook dat ajax het met voetballen heeft gewonnen en niet met 11 man op de 16 en counteren. Zelfs na de rode kaart kwamen ze er nog redelijk vaak uit. Maakt de overwinning nog een stukje mooier.
twitter:AT5 twitterde op woensdag 27-11-2013 om 11:33:02Davy Klaassen: 'Steward Theo vertelde wat er gebeurd was met de supporter. Ik heb meteen mijn shirt gegeven' http://t.co/5E4VIMxo8y reageer retweet
Meh, of ie daar nog wat aan heeftquote:Op woensdag 27 november 2013 11:35 schreef Tarado het volgende:
twitter:AT5 twitterde op woensdag 27-11-2013 om 11:33:02Davy Klaassen: 'Steward Theo vertelde wat er gebeurd was met de supporter. Ik heb meteen mijn shirt gegeven' http://t.co/5E4VIMxo8y reageer retweet
quote:Catalaanse kranten uiterst kritisch
JaySing, 27-11-2013 08:05, 4093 views, Spaanse en Nederlandse media |Wed ¤120 gratis + 1e mobiele weddenschap geld terug!
De Catalaanse kranten zijn niet bepaald te spreken over het optreden van Barcelona gisteravond tegen Ajax. Het Spaanse Sport spreekt zelfs over het slechtste Barcelona in vijf jaar. De Nederlandse kranten zijn daarnaast zeer te spreken over het spel van de Amsterdammers.
'Na twintig wedstrijden is Gerardo Martino zijn ongeslagen status kwijt, vooral door een slechte eerste helft', aldus het medium. Volgens de krant kwamen de Catalanen in de eerste helft nog goed weg. 'Langzaam, apathisch, zonder ideeën, dat was het spel van FC Barcelona tegen een gemotiveerde, jonge ploeg. Het elftal van Frank de Boer had wel zes kansen in de eerste helft.'
'Na de 2-1 en de rode kaart ging Barcelona op zoek naar de gelijkmaker, maar dat gebeurde met meer strijdlust dan kwaliteit. Een gelijkspel zou ook niet verdiend zijn geweest', vervolgt de krant op harde wijze.
Volgens El Mundo Deportivo was het doelman Manuel Pinto die Barcelona voor een grotere achterstand behoedde in de eerste helft. 'Na een desastreus begin bleek de ploeg niet in staat om veel kansen te creëren, het numerieke voordeel ten spijt.'
'Het was een ramp voor Barcelona, een vernedering. De Catalanen waren een schim van zichzelf en moeten nu de groepswinst op de laatste speeldag veiligstellen. Lasse Schöne was een nachtmerrie voor de linkerflank. Dankzij een blunder van Ricardo van Rhijn werd het nog een wedstrijd. Barcelona kreeg echter nauwelijks kansen.'
De Nederlandse kranten spreken over een voetbalsprookje. 'Wat zich in de Arena voltrok, was amper te bevatten. Een voetbalwonder in miniatuurvorm. Ajax, dat recentelijk thuis niet kon scoren tegen RKC en verloor van Vitesse, was het dit seizoen nog ongeslagen FC Barcelona de baas', zo stelt de Volkskrant.
'Op het middenveld speelde Thulani Serero de wedstrijd van zijn leven. De tengere Zuid-Afrikaan, in wie De Boer een rotsvast vertrouwen heeft, liet ineens zijn potentieel zien. Passend, wegdraaiend bij tegenstanders en passes van tegenstanders onderscheppend. Hij was een Barça-mannetje in Ajax-tricot.'
De Telegraaf stelt dat Ajax zichzelf op de kaart heeft gezet in Europa. 'Niet alleen de uitslag, maar vooral de manier waarop Ajax de Catalanen de eerste helft bestreed - door de tegenstander collectief af te jagen en sprankelende aanvallen op de mat te leggen - zal lof oogsten.'
Volgens de krant trad Barcelona ondanks alle afwezigen nog steeds aan met een ijzersterk team. 'Wie de opstelling van de gasten met de verdedigers Carles Puyol, Gerard Piqué en Javier Mascherano, het middenveld bestaand uit Xavi Hernandez, Alex Song en Andres Iniesta, plus de aanvallers Pedro Rodriguez, Cesc Fabregas en Neymar goed bekeek, besefte dat het in de Amsterdam Arena nog steeds David tegen Goliath was.'
Ook Trouw is onder de indruk over het spel van Ajax. 'Onder de ogen van revolutieleider Johan Cruijff werd veel getoond van de vooruitgang waarvan De Boer al langer sprak. Aangezet door zijn onverstoorbare coach was Ajax zelfverzekerd en dynamisch van leer getrokken. Barcelona, al geplaatst en in een alternatieve samenstelling zonder vooral sterspeler Messi, oogde aanvankelijk niet al te geïnspireerd, maar dat was door Ajax in eerste instantie knap uitgebuit.'
Het ochtendblad stelt dat de bezoekers niet vol gas geven om voor de gelijkmaker te gaan. 'Het tiental van Ajax werd teruggedrongen, al zette Barcelona bepaald niet alles op alles.'
Volledig mee eens, wat speelde hij goed..quote:'Op het middenveld speelde Thulani Serero de wedstrijd van zijn leven. De tengere Zuid-Afrikaan, in wie De Boer een rotsvast vertrouwen heeft, liet ineens zijn potentieel zien. Passend, wegdraaiend bij tegenstanders en passes van tegenstanders onderscheppend. Hij was een Barça-mannetje in Ajax-tricot.'
quote:Ajax – Barcelona: een man in de gracht
Er ligt een man in de gracht. Ajax speelt zijn beste wedstrijd in jaren, zet het beste team van de laatste honderd jaar op 2-0 achter en op Twitter schrijven mensen: er ligt een man in de gracht.
Een avond waarop alles lukt
Er is bloed, veel bloed dat uit een hoofd op het beton gutst en een paar meter verderop tikken Klaassen, Blind en Serero Xavi en Iniesta het hoofd op hol. Hoe lang is het geleden dat ik Ajax zo zag voetballen? Zo zag combineren?
Heb ik wel eens genoten van Hoesen? Ik kan het me niet heugen.
Vanavond wel.
Ik weet niet wat het is, vanavond– ze blinken allemaal uit, zelfs de zwakke broeders die week in, week uit mogen bewijzen dat ze tegenwoordig iedereen maar een contract geven, in Amsterdam. Ze hebben de geest gekregen vanavond, Schöne, Van Rhijn, Fischer. Ze zijn een genot om naar te kijken, Boilesen en Veltman.
Het is iets wonderbaarlijks om te zien, als voetbalteams boven zichzelf uitstijgen. Je kunt het voelen, door het televisiescherm heen.
Dit, voel je, dit is de avond van genade. De avond, zoals commentatoren het bij gebrek aan een poëtischer woordenschat meestal omschrijven, waarop alles lukt.
Er is geen omschrijven aan, maar wie wel eens zo’n wedstrijd heeft bekeken (Nederland – Italië, 2008, was er zo een) herkent het.
In de betonnen geul rond het veld waar alles lukt, rijden ambulances af en aan.
De man in de gracht ligt er nog.
‘De nek wordt gestabiliseerd,’ twittert iemand.
Alsof je verplicht getuige bent bij een afschuwelijk ongeluk.
Kijk, gonst het op het internet, kijk naar deze beelden.
Ik probeer niet te kijken, uit alle macht.
Je wilde dat je niet gekeken had
Het is rust. Ajax heeft de 2-0 voorsprong over het keerpunt geduwd. Ik kijk Davy Klaassen van het veld banjeren, en probeer te genieten. Ooit speelde Davy Klaassen bij De Zebra’s uit Hilversum. Wonnen wij altijd van, van De Zebra’s. In het jaar dat Davy Klaassen geboren werd versloeg mijn BFC E5 De Zebra’s E3 met 8-1.
Ik maak een online grapje, ik vermoed om m’n eigen onrust te bezweren.
Daar probeer ik aan te denken, terwijl de rust vordert en de beelden van de man in de gracht over het internet uitwaaieren.
Je moet wel kijken.
Je kijkt.
Je wilde dat je niet gekeken had.
Onmiddellijk na rust krijgt Veltman rood en scoort Barcelona 2-1. Niemand reageert, 50.000 mensen lamgeslagen zonder dat de voetballers weten waarom.
Ik probeer me op te winden, me te verbazen, het spannend te vinden. Dat lukt niet meer.
Ergens in de rust is Ajax-Barcelona teruggebracht tot z’n eigenlijke proporties.
Iets onbenulligs, 22 jongens en een bal.
De traumahelikopter stijgt op en de NOS zwijgt in duizend talen.
In de gracht worden de sporen uitgewist.
Dan zet ik de televisie uit.
Later die avond wint Ajax van Barcelona. Fantastisch. Ongelooflijk. Had het kunnen zijn.
Maar er lag een man in de gracht.
Hij was goed maar ik vond Blind nog beterquote:Op woensdag 27 november 2013 11:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Volledig mee eens, wat speelde hij goed..
Vooral dat, ja.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:40 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Meh, of ie daar nog wat aan heeft
Anderzijds, wat kan je anders als speler?
Beide waren topquote:Op woensdag 27 november 2013 11:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij was goed maar ik vond Blind nog beter
Het zijn geen leuke beelden, maar als FB hebt kan je er niet omheen.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb overigens nog geen beeld gezien van die man in die gracht. Geen foto, geen filmpje aangeklikt. Ik wil zoiets echt niet zienVreselijk zoiets..
Valt wel mee...is weinig te zienquote:Op woensdag 27 november 2013 11:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik heb overigens nog geen beeld gezien van die man in die gracht. Geen foto, geen filmpje aangeklikt. Ik wil zoiets echt niet zienVreselijk zoiets..
Heb je die fotos van dichtbij ook gezien?quote:
quote:Ajax-supporter overleden aan verwondingen
27-11-13
De man die gister in de gracht viel tijdens de wedstrijd Ajax - Barcelona is vanmorgen aan zijn verwondingen overleden. De supporter liep bij zijn val ernstig hoofdletsel op en is daar vanmorgen aan bezweken.
Nergens bevestigd. Bericht op Facebook is ook alweer weggehaald.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:00 schreef franklop het volgende:
http://www.ajaxfanzone.nl/shownews.asp?id=29562
[..]
quote:
Ok dat wist ik niet. we wachten het nog even af.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nergens bevestigd. Bericht op Facebook is ook alweer weggehaald.
Foto (details van dichtbij, je bent gewaarschuwd): https://pbs.twimg.com/media/BaB_tP7CUAM97zp.jpg
Valt mee, op een paar kleine thumbnails na heb ik niets gezien gelukkig.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:56 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Het zijn geen leuke beelden, maar als FB hebt kan je er niet omheen.
Zuchtquote:Op woensdag 27 november 2013 12:00 schreef franklop het volgende:
http://www.ajaxfanzone.nl/shownews.asp?id=29562
[..]
Echt he, al die kneuzen die het interessant vinden om allerlei onzin op internet te kalken rondom dit ongeluk, niet te geloven.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:05 schreef Wessiej het volgende:
Echt iedereen moet deze dagen alleen de bronnen
F-side
AjaxLife
Ajax.nl
Politie
gaan geloven, en niémand anders.
Dit bewijst maar weer eens dat hooligans of wanna be hooligans een IQ hebben van een fruitvlieg, hulpverlenders uitschelden, echt trieste figuren....quote:Op woensdag 27 november 2013 12:22 schreef Travel. het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)efus_gescholden.html
Dat blonde wijfquote:Op woensdag 27 november 2013 12:22 schreef Travel. het volgende:
Ik hoop dat de meneer die in de gracht is gevallen er zo een is die ook hulpverleners uitscheld. Dan is er namelijk niet te spreken van een verlies en hoeven we er geen aandacht meer aan te besteden.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:22 schreef Travel. het volgende:
Mongool.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:36 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik hoop dat de meneer die in de gracht is gevallen er zo een is die ook hulpverleners uitscheld. Dan is er namelijk niet te spreken van een verlies en hoeven we er geen aandacht meer aan te besteden.
Anders is het natuurlijk zeer triest nieuws!
Lijkt me niet. Het zijn die waardeloze en nutteloze personen die alles uitschelden dat los en vast zit die een dergelijke titel mogen dragen.quote:
Te triest dit, foto eronder maar even weggehaald....quote:Op woensdag 27 november 2013 12:36 schreef roos85 het volgende:
Die status die Frenk de Boer net deelde op FB
quote:Op woensdag 27 november 2013 12:44 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Te triest dit, foto eronder maar even weggehaald....
[ afbeelding ]
http://www.dumpert.nl/med(...)efus_gescholden.htmlquote:Op woensdag 27 november 2013 12:48 schreef satecl het volgende:
Hoe kan zo'n man eigenlijk naar beneden vallen? In de Kuip sta ik ook altijd tegen het hek aan voor de gracht... Maar je moet het wel erg gek maken om er helemaal over heen te vallen.
Is het bij het doelpunt gebeurd ofzo?
Vreemd dat het nooit eerder is gebeurd dan. Wel een niveau'tje trouwens hoor, daar!quote:Op woensdag 27 november 2013 12:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Kijk dit filmpje maar, als je daar staat is er geen hek of iets, een duw of een sprong en je ligt in de gracht.
Waarschijnlijk na dit incident komen er nu wel aanpassingen, daar kan je op wachten.
Die gracht in de Arena is sowieso een gedrocht.. tribunes moeten doorlopen tot het veld en maak eventueel daaronder nog een grachtje iets verder van de tribune. Arena is een en al lelijk beton en daar kan je flink hard op vallen.quote:Op woensdag 27 november 2013 12:48 schreef satecl het volgende:
Hoe kan zo'n man eigenlijk naar beneden vallen? In de Kuip sta ik ook altijd tegen het hek aan voor de gracht... Maar je moet het wel erg gek maken om er helemaal over heen te vallen.
Is het bij het doelpunt gebeurd ofzo?
Moest er idd wel een keer van komen en waarschijnlijk was deze beste man ook wel onder invloed van het een of ander.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:04 schreef satecl het volgende:
[..]
Vreemd dat het nooit eerder is gebeurd dan. Wel een niveau'tje trouwens hoor, daar!
Is het ook, maar het dient er natuurlijk ook voor dat mafkezen niet zomaar het veld op kunnen rennen, dit hebben zij voor henzelf verpest.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die gracht in de Arena is sowieso een gedrocht.. tribunes moeten doorlopen tot het veld en maak eventueel daaronder nog een grachtje iets verder van de tribune. Arena is een en al lelijk beton en daar kan je flink hard op vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |