Oh, hij heeft superveel BTC's waardoor hij de koers kan beïnvloeden of zo?quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:29 schreef Okeanos het volgende:
[..]
Hij laat jou weten welke munt hij gaat 'pumpen' zodat je mee kan profiteren, maar daarvoor moet je hem wel eerst even 100K betalen
Hij pumpt niks, dat doet iedereen wel voor hem door z'n speculatie.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oh, hij heeft superveel BTC's waardoor hij de koers kan beïnvloeden of zo?
Yep, de wall is doorgebroken. Nu is er geen houden meer aan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:31 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Wauw. De BTC koers gaat heel hard nu! Gaan we nu een keer echt naar de maan?
Self-fulfilling prophecy... mensen geloven hem en daardoor stijgt de koers van de aangekondigde munt, en omdat de koers stijgt geloven mensen hemquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maar daarvoor moet hij wel een reputatie opgebouwd hebben. Je kan niet alles weten lijkt mij. Dus hij moet zeker wel veel invloed kunnen uitoefenen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:31 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Hij pumpt niks, dat doet iedereen wel voor hem door z'n speculatie.
Awwwquote:
Scorpie bedankt je voor je geld.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:33 schreef Toto69 het volgende:
Ik stop maar met kijkenmaak mezelf er gek mee, lees over een paar uur wel of al m'n geld al weg is
Welnee, hij koopt een coin met kleine buy orders in en roept dan dat ie gaat pumpen. Iedereen duikt er als een gek op waardoor de prijs omhoog schiet en hij zijn inkoop met wat winst weer van de hand doet.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
NMC/USD buy 20.39 NMC 5.745 USD 117.14055 USDquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:33 schreef Toto69 het volgende:
Ik stop maar met kijkenmaak mezelf er gek mee, lees over een paar uur wel of al m'n geld al weg is
Zijn reputatie is gebouwd op alle voorgaande keren waarop de prijs ook steeg nadat hij een 'pump' aankondigde. Als hij zegt dat de prijs stijgt, zal dat ook gebeuren, niet omdat hij inkoopt, maar anderen dat voor hem doen. Aangezien iedereen dat weer weet, doet iedereen er aan mee om winst te pakken van mensen die te laat uitstappen. Publiekelijk piramidespel.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maar daarvoor moet hij wel een reputatie opgebouwd hebben. Je kan niet alles weten lijkt mij. Dus hij moet zeker wel veel invloed kunnen uitoefenen.
Je snapt mij niet. Waarom zouden mensen hem geloven? Hij is toch niet op een dag begonnen met Twitter en bij de eerste Tweet die hij plaatste waren mensen al helemaal om waardoor ze massaal een munt gingen kopen? Hij moet een reputatie opgebouwd hebben.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Welnee, hij koopt een coin met kleine buy orders in en roept dan dat ie gaat pumpen. Iedereen duikt er als een gek op waardoor de prijs omhoog schiet en hij zijn inkoop met wat winst weer van de hand doet.
Omdat zijn aankondiging voor hogere prijzen zorgt (zie deze en zijn vorige pumps). De vroege vogels kunnen winst uit de aankomende hype halen. De late vogels zullen met verlies wegkruipen. iedereen wilt een vroege vogel zijn dus stijgt de prijs.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je snapt mij niet. Waarom zouden mensen hem geloven? Hij is toch niet op een dag begonnen met Twitter en bij de eerste Tweet die hij plaatste waren mensen al helemaal om waardoor ze massaal een munt gingen kopen? Hij moet een reputatie opgebouwd hebben.
Dat snap ik, maar zijn eerste aankondiging dan?quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:38 schreef Zith het volgende:
[..]
Omdat zijn aankondiging voor hogere prijzen zorgt (zie deze en zijn vorige pumps). De vroege vogels kunnen winst uit de aankomende hype halen. De late vogels zullen met verlies wegkruipen. iedereen wilt een vroege vogel zijn dus stijgt de prijs.
Gaat hier niet op. En vind het juist wel mooiquote:Op dinsdag 26 november 2013 20:39 schreef Okeanos het volgende:
Is dat 'pumping and dumping' eigenlijk niet verboden? Of gelden stock exchange regels niet op deze exchanges? Of wellicht mag dat alleen niet in de U.S. en BTC-e is geregistreerd in Bulgarije geloof ik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Market_manipulation
Vroeger was dat redelijk makkelijk. Ik herrinner me nog posts van 10 maanden geleden oid. waarin Magnet de gehele trollbox kon manipuleren.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar zijn eerste aankondiging dan?Alsof mensen iemand van 't internet geloven bij de eerste aankondiging (tweet).
Dat vraag ik me dus af...een 'stock' is in principe ook slechts een papiertje. Het gaat erom dat er waardevolle objecten worden verhandeld, of dat nou bonds, stocks, olie, of digitale munten zijn zou niet uit moeten maken lijkt me?quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:39 schreef Robuustheid het volgende:
Okeanons.
Newsflash. Coins zijn geen stocks.
En onbegrijpelijk en ongrijpbaar voor overheden.
Dus het is net het Wilde Westen. Alles kan en mag. Maar alles kan ook fout gaan. Niemand die je beschermt. Enjoy the ride on your horse.
Er zijn geen regels voor cryptocurrencys opgelegd door overheden, daarvoor zijn ze nog te nieuw.quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:39 schreef Okeanos het volgende:
Is dat 'pumping and dumping' eigenlijk niet verboden? Of gelden stock exchange regels niet op deze exchanges? Of wellicht mag dat alleen niet in de U.S. en BTC-e is geregistreerd in Bulgarije geloof ik.
http://en.wikipedia.org/wiki/Market_manipulation
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |