abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133638598
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee het leidt echt tot openheid. 8)7
Jaloezie heeft niks te maken met de beslissing al dan niet iets geheim te houden voor je partner.
pi_133638607
O dus als je zegt "ik heb gezellig koffie gedronken met die en die" en je jaloerse man springt uit zijn vel, dan zeg je de volgende keer weer rustig dat je hebt koffie gedronken met die en die? Omdat je het zo leuk vindt om te zien hoe hij uit zijn vel springt?
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:19:41 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133638628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:18 schreef Alentejana het volgende:
O dus als je zegt "ik heb gezellig koffie gedronken met die en die" en je jaloerse man springt uit zijn vel, dan zeg je de volgende keer weer rustig dat je hebt koffie gedronken met die en die? Omdat je het zo leuk vindt om te zien hoe hij uit zijn vel springt?
Als hij uit zijn vel springt om die reden, dan lijkt me dat je iets hebt om eens goed over te praten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_133638649
quote:
Ja :D al zou ik dan praten over het waarom en wat het voor hem makkelijker zou maken.
En het op lossen voor er weer koffie is en misschien wel geen koffie meer gaan drinken.
pi_133638775
Ja dus hij kan bepalen met wie jij koffie drinkt?
Okee, ik stop hier.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:25:35 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133638825
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:24 schreef Alentejana het volgende:
Okee, ik stop hier.
Dat hangt af van de uitkomst van het gesprek dat beiden erover voeren.
pi_133638836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:24 schreef Alentejana het volgende:
Okee, ik stop hier.
Nee dat bepaal ik. Maar ik vind mijn relatie belangrijker dan een ex of een kennis waar ik mee koffie drink. Er komt een kind aan bij TS, ze is zwanger.. Dan denk je toch na over wat je doet.

En mijn partner is belangrijk, heel erg belangrijk en hij beslist niet maar ik wil best rekening houden met.
pi_133638942
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:13 schreef Alentejana het volgende:
Als ze weggaat en je gaat een nieuwe relatie aan, krijg je precies hetzelfde op je bordje.
Elke persoon reageert hetzelfde op jaloezie, je gaat voorzichtiger worden in wat je verteld en dingen achterhouden. Jij bent degene die die dynamiek moet veranderen door eerlijkheid aan te moedigen door normaal over dingen te praten.

Hoe harder je probeert iemand bij je te houden, hoe meer je die wegjaagt.

We hebben geen input van je vriendin, dus ik kan alleen afgaan op wat jij zegt en op grond daarvan zeg ik dus dat je het zo moet maken dat ze dingen kán vertellen zonder dat je ontploft.
Vraag gewoon eens "waarom", geef haar ruimte om dingen uit te leggen.
En luister dan zonder haar te onderbreken of een eigen indruk ervan er overheen te gooien.

Laat het haar desnoods op papier zetten, dat werkt soms beter dan werkelijk tegenover elkaar zitten.

Ik raad je trouwens aan om naast elkaar te zitten. Anders krijg je zo beschuldiger-aanklager idee.
Ik ben het dus helemaal niet oneens wat dat soort dingen betreft.
En verder heb ik niks bij te dragen want het komt toch steeds op hetzelfde neer.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:31:18 #109
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133638977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:56 schreef mezelf1986 het volgende:
Ik vind het nogal provocerend gedrag van haar, maar dat is mijn mening.
Ja joh, leg het vooral bij haar.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:32:45 #110
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133639018
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jaloezie heeft niks te maken met de beslissing al dan niet iets geheim te houden voor je partner.
Tuurlijk wel, man. Als TS ballistisch gaat wanneer ze iets vertelt, en dat lijkt er voor mij op, dan zou ik ook mijn klep houden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:34:06 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133639062
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, man. Als TS ballistisch gaat wanneer ze iets vertelt, en dat lijkt er voor mij op, dan zou ik ook mijn klep houden.
Ik zou die keuze niet maken. Want zo'n relatie wil ik niet. Dan dus maar liever de confrontatie aangaan.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:36:52 #112
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133639134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou die keuze niet maken. Want zo'n relatie wil ik niet. Dan dus maar liever de confrontatie aangaan.
Mja, in mijn huidige relatie kies ik ook liever de confrontatie. Maar daar blijft het respectvol.

In een vorige relatie wist ik dat ze dan ging schreeuwen, huilen, drammen, of een combinatie van die. Wekenlang kwam ze er dan op terug, op compleet ongerelateerde momenten. Dan dacht ik vaak: laat maar even, ik hou mijn mond wel.

Uiteindelijk pasten we gewoon niet goed bij elkaar natuurlijk. Dus in die zin vind ik jouw aanpak toch het beste.
pi_133639323
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:36 schreef Zweetteef het volgende:
Dit escaleert helemaal uit de hand.
_O- Dankjewel, ik moest lachen (sorry TS :@ )
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:44:43 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133639350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Mja, in mijn huidige relatie kies ik ook liever de confrontatie. Maar daar blijft het respectvol.

In een vorige relatie wist ik dat ze dan ging schreeuwen, huilen, drammen, of een combinatie van die. Wekenlang kwam ze er dan op terug, op compleet ongerelateerde momenten. Dan dacht ik vaak: laat maar even, ik hou mijn mond wel.

Uiteindelijk pasten we gewoon niet goed bij elkaar natuurlijk. Dus in die zin vind ik jouw aanpak toch het beste.
Ja, vaak zijn vrouwen daar wel goed in, ergens maar steeds weer te pas en te onpas op terugkomen. -O-

Ik kan me de reactie 'ik houd mijn mond maar' dan ook wel voorstellen.
pi_133639518
quote:
quote:
TS in de OP: Mijn vriendin weet van mijn jaloezie en ik heb de volgende morgen dan ook netjes gevraagd of ik de brief mocht lezen.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 12:59:11 #116
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133639705
Nou, ik heb een soortgelijk iets ook meegemaakt een hele tijd terug met mijn vriendin, en hoewel het vele malen lichter was als wat TS in dit topic heeft beschreven, ging ik er ook goed van over de zeik.

Niet eens zozeer om het contact met een ex, want mits het puur oppervlakkig en vriendschappelijk is (en niet elke dag, want...why? ik spreek zelfs mijn beste vrienden lang niet elke dag) moet dat op zich kunnen... Nee, vanwege het feit dat toen ik haar vroeg naar of er contact was etc, daarover gelogen werd.
Liegen en dingen geheimhouden is in mijn ogen gewoon -killing- in een relatie. Dan gaat het vaak alleen maar van kwaad tot erger. Waarom liegt ze? Wat probeert ze te verbergen? Zijn er dan misschien ook nog andere dingen waarover gelogen wordt? Hoeveel geheimen zouden er zijn?
Dit waren iig vragen die destijds in mijn hoofd gingen malen en malen en malen en het leidde echt bijna tot een break-up. Gelukkig uiteindelijk door goeie gesprekken en echt tot de bodem gaan van waar komt die angst vandaan dat je het nodig vindt om te liegen, zijn we er weer uit gekomen.

Dus ja, long story short, ik ben het eens met TS en dat hij zoiets heeft van, als je geheimzinnig gaat doen, weet ik niet of ik hiermee verder wil.
Want als ze werkelijk niks heeft te verbergen, waarom dan de geheimzinnigheid? Waarom dan liegen? Zij is nu degene die jou moet overtuigen dat ze verder wil en je moet laten zien dat je niet hoeft te vrezen voor die ex. Weigert ze dat, tsja... dan weet ik niet of die relatie nog de moeite waard is voor jou. Dat is in ieder geval mijn 2 cents.... het is jouw relatie en jij moet kijken hoe je hier mee verder gaat.
pi_133639804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat hij ballistisch gaat als ze wat verteld is zijn probleem en niet de hare.
pi_133639838
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je dus al dat als 1 van de 2 geheimen gaat hebben voor de ander het je relatie zal kunnen kosten.
pi_133639962
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik heb een soortgelijk iets ook meegemaakt een hele tijd terug met mijn vriendin
En wat was haar reden om te liegen tegen je?
pi_133640008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:09 schreef Alentejana het volgende:
Ja, maar hoe zie je dat voor je?
Een man die gaat bepalen wie zijn vrouw wel of niet mag zien?
Heeft het ooit geholpen als iemand zegt "ik wil niet dat je met die en die omgaat?"

Is het niet handiger om de plek proberen in te nemen die de ex nu vervult? Want ergens is er dus een behoefte ontstaan...
er is een verschil tussen eens in de drie weken een kop koffie met een ex doen en elke avond een stuk met hem gaan wandelen en mailtjes krijgen over hoe je naar elkaar toe groeit...

Ik zou me in dat tweede geval ook zorgen gaan maken en ben niet echt jaloers aangelegd.
compact en kleverig.
pi_133640121
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, vaak zijn vrouwen daar wel goed in, ergens maar steeds weer te pas en te onpas op terugkomen. -O-

Ik kan me de reactie 'ik houd mijn mond maar' dan ook wel voorstellen.
is dat een vrouwending? Wist ik niet :')
compact en kleverig.
pi_133640153
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:36 schreef turksekaas het volgende:
Een vriendin van me heeft ook een relatie van een jaar en al de hele relatie liegt ze over dat ze rookt. Leuke relatie :')
Hahaha dat kan je zo 25 jaar volhouden kan ik je vertellen :p .
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 13:18:02 #123
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133640284
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wat was haar reden om te liegen tegen je?
Nou, ze loog destijds wel over meer dingen, waren nooit echt schokkende/grote dingen, en daarom ook mijn onbegrip als ik er dan achterkwam later van... waarom lieg je hierover? Dit is helemaal geen big deal, ik zou hier niet eens heel boos om worden als je het gewoon eerlijk gezegd had.

Toen kwam dus de aap uit de mouw dat ze van kleins af aan ook thuis tegen haar ouders vaak loog over dingetjes omdat haar vader heel heftig en boos kon reageren al om kleine dingen die ze dan verkeerd had gedaan ofzo, en het liegen was een soort defense-mechanisme geworden omdat ze bang was voor de confrontatie.
Later is ze daar ook voor in therapie geweest en is dit allemaal goed gekomen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:18:05 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133640286
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik heb het van een man nog niet meegemaakt. Jij dus wel?
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:22:10 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133640414
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:18 schreef Lienekien het volgende:

Ik herken het ook alleen bij vrouwen. Mannen zijn veel sneller van verleden tijd, zand erover, move on. Stukken relaxter.
Oh wacht. Herken er een man in, de ex van mijn beste vriend. Die bleef ouwe koeien uit sloten trekken. Vermoeiend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133640488
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

tot in het extreme :')

Ruim 8 jaar later nog steeds terugkomen op een vakantie die we in overleg (!!!) hadden afgezegd en mij achteraf de schuld geven, elke maand kreeg ik wel te horen dat ik hem geld had gekost. :')
Of t feit dat ik op de eerste avond seks met hem had, onze hele relatie lang heeft hij me dat verweten :')

En zo nog wel wat meer dingen.
compact en kleverig.
pi_133640523
dit topic :') priceless, ze is nog zwanger ook :')
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:31:50 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133640760
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

tot in het extreme :')

Ruim 8 jaar later nog steeds terugkomen op een vakantie die we in overleg (!!!) hadden afgezegd en mij achteraf de schuld geven, elke maand kreeg ik wel te horen dat ik hem geld had gekost. :')
Of t feit dat ik op de eerste avond seks met hem had, onze hele relatie lang heeft hij me dat verweten :')

En zo nog wel wat meer dingen.
Ik weet geen reactie.
pi_133640804
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik weet geen reactie.
begrijpelijk, dat wist ik dus ook nooit :+
compact en kleverig.
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:38:12 #130
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133640947
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat moet ze dan even aan mijn ex uitleggen dat het een vrouwen ding is. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:41:45 #131
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133641041
Belooft weinig goeds. En 'rondjes wandelen'... jajaaa
we dan
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:43:08 #132
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133641075
Volgens mij is het wel hoofdzakelijk een vrouwending. Met regelbevestigende uitzonderingen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:43:51 #133
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133641092
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat moet ze dan even aan mijn ex uitleggen dat het een vrouwen ding is. :P
Nou kunnen jij en Janies mekaar ook wel een beetje een hand geven wat betreft pech met exen.

Gelukkig zijn in mijn ervaring jullie exemplaren eerder uitzondering dan regel.
pi_133641103
Ik weet sowieso al voor 75% zekerheid te stellen dat het kind niet van TS is, of dat ze twijfelt of TS wel de echte vader is. Denk dat dat de echte reden van dit alles is.

En dan nog vrouwen die hier gaan klagen over TS' jaloezie terwijl 99% van de vrouwen zelf jaloers en achterdochtig zijn :').

Maar goed, dat is wat mijn ervaring is..
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:44:39 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133641120
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou kunnen jij en Janies mekaar ook wel een beetje een hand geven wat betreft pech met exen.

Ja dat is waar, ach, beide (hopelijk) ook van geleerd. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_133641206
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

ja, ik had alleen nooit zo stilgestaan bij of ouwe koeien een vrouwen of n mannending zijn, ws ook omdat ik t van beide kanten ken ;)

Ik ben idd blij dat dat soort mannen uitzonderingen zijn O+
compact en kleverig.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:04:49 #137
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_133641640
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. :D
Kaleidoscopiklimax
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:19:23 #138
262 Re
Kiss & Swallow
pi_133642038
ja nu kan ze lekker alles afwimpelen op de jaloerse gevoelens...

zal er uiteindelijk wel op neerkomen dat je de zorgvader wordt van hun kind...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:19:57 #139
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_133642057
Ik snap echt niet dat je dit zover hebt kunnen laten komen. Jaloezie t.o.v. een ex is ook onzekerheid. Als jij onzeker over iets bent, hoort je vriendin je hierin te steunen. Ik vind juist ALS ze met een ex afspreekt o.i.d. dit nog eerder hoort te zeggen / opener over moet zijn, gelet op jouw onzekerheid, dan bij een oude vriend van school ofzo.

Een brief van haar ex van tig jaar geleden?! Wat zou je in vredesnaam met je ex willen bespreken in een brief? Het moet al een hele bijzondere situatie zijn wil ik een brief naar mn vriendin sturen.

Als jij bij haar aangeeft dat dit je onzeker maakt en zij houdt van je moet ze jou gewoon steunen en open kaart spelen over die brief en eventuele mails. Doet ze dit niet, dan heeft ze gewoon iets te verbergen, wellicht zelfs dat ze zwanger van hem is ipv jou. Geef dus gewoon aan dat het hele verhaal omtrent de brief (en mails?) jou onzeker maakt en dat je het recht hebt om te weten wat er in de brief staat. Wil ze dit niet? Geef je aan dat ze obviously iets groots te verbergen heeft samen met haar ex, dat jij niet met die onzekerheid wil leven en dan ga je tijdelijk ergens anders "wonen" totdat ze open kaart wil spelen
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:35:04 #140
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133642484
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je dus al dat als 1 van de 2 geheimen gaat hebben voor de ander het je relatie zal kunnen kosten.
Nee, eigenlijk zeg ik dat:
- als je normen en waarden teveel van elkaar verschillen;
- én jullie geen respect en waardering kunnen opbrengen voor die verschillen;
... dan kan het je relatie kosten.

Ik heb wel wat geheimen voor mijn vriendin, en dat weet ze echt wel. Maar die staat gewoon sterk in haar schoenen en heeft niet de drang en jaloezie om alles te moeten controleren.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:37:13 #141
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133642547
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:19 schreef iScream. het volgende:
Geef dus gewoon aan dat het hele verhaal omtrent de brief (en mails?) jou onzeker maakt en dat je het recht hebt om te weten wat er in de brief staat.
Vind je ook dat ze haar mobiele telefoon moet afstaan, zodat hij die kan checken? Haar wachtwoorden? Moet ze een app installeren op haar telefoon, zodat hij altijd kan zien waar ze is? Haar bankrekening, moet hij daar inzicht op hebben?

Ik vraag me af hoe ver jij gaat.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:40:20 #142
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_133642638
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:37 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Vind je ook dat ze haar mobiele telefoon moet afstaan, zodat hij die kan checken? Haar wachtwoorden? Moet ze een app installeren op haar telefoon, zodat hij altijd kan zien waar ze is? Haar bankrekening, moet hij daar inzicht op hebben?

Tuurlijk niet.. Maar brieven van een ex? Ja, ik vind dat ze de inhoud daarvan best mag delen in een relatie van 10 jaar waarin je tevens zwanger bent.

Je zult nu wel met een tegenargument komen dat je elkaar moet vertrouwen in een relatie, maar als je vriendin een brief van haar ex wegmoffelt en geheimzinnig over doet, zou dat ook bij mij een enorme deuk in het vertrouwen opleveren,
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:40:23 #143
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_133642640
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:37 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Die hele reactie van je slaat echt nergens op.

Je kan prima dingen hebben binnen een relatie die je voor jezelf houdt zolang het maar niet in de weg gaat staan, c.q. tussen hun in. Blijkbaar heeft de TS z'n vriendin gewoon dingen te verzwijgen anders zou ze er niet zo vaag over doen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:43:07 #144
385453 VDSN
Thank you
pi_133642709
Kerel,

ze is zwanger van haar ex.
Ga maar alvast op zoek naar een DNA test.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:44:06 #145
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133642735
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:40 schreef iScream. het volgende:
Je zult nu wel met een tegenargument komen dat je elkaar moet vertrouwen in een relatie
Nou, het moet niet, en als jij vindt dat je recht hebt om die brief in te kijken, tsja dan vind je dat. Alleen heb je kans dat je daarmee meer kapot maakt dan je lief is.

Er zit geen "undo" knop op je hersens. Als dat een liefdesbrief is van hem, maar zij is daar helemaal niet op ingegaan, dan ben je echt jezelf aan het slopen.

En bovendien, misschien is 1 van de kernwaarden van zijn vriendin een stukje vrijheid in de relatie. Dan duw je haar alleen maar verder weg.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:46:04 #146
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133642778
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:40 schreef iScream. het volgende:

[..]

Tuurlijk niet.. Maar brieven van een ex? Ja, ik vind dat ze de inhoud daarvan best mag delen in een relatie van 10 jaar waarin je tevens zwanger bent.

Je zult nu wel met een tegenargument komen dat je elkaar moet vertrouwen in een relatie, maar als je vriendin een brief van haar ex wegmoffelt en geheimzinnig over doet, zou dat ook bij mij een enorme deuk in het vertrouwen opleveren,
Zij moffelde geen brief weg. Hij droomde dat hij in haar tas moest kijken ( :') )en daar bleek een brief in te zitten.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:48:53 #147
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_133642831
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Nou, het moet niet, en als jij vindt dat je recht hebt om die brief in te kijken, tsja dan vind je dat. Alleen heb je kans dat je daarmee meer kapot maakt dan je lief is.

Er zit geen "undo" knop op je hersens. Als dat een liefdesbrief is van hem, maar zij is daar helemaal niet op ingegaan, dan ben je echt jezelf aan het slopen.

En bovendien, misschien is 1 van de kernwaarden van zijn vriendin een stukje vrijheid in de relatie. Dan duw je haar alleen maar verder weg.
Nee je hele relatie als een leugen voortzetten dat schiet op. Zo klaar als een klontje dat er gewoon dingen instaan waardoor ze door de mand valt.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:49:13 #148
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_133642838
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:44 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik het met je eens dat privacy ook wat waard is en dat het ook averechts kan werken. Echter een brief van een ex vind ik gewoon van dat TS mag weten wat er in staat, versterkt door het feit dat TS mailtjes heeft gelezen waarin staat dat ze weer naar elkaar toe groeien.. Lijkt mij dat je in een relatie van 10 jaar ook niks hebt te verbergen over een eventuele ex.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:52:04 #149
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_133642899
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zij moffelde geen brief weg. Hij droomde dat hij in haar tas moest kijken ( :') )en daar bleek een brief in te zitten.
Het is maar net wat je onder wegmoffelen verstaat, wellicht verkeerde woordkeuze van mij. Het verzwijgen van een brief (kom op, het is een BRIEF, niet zomaar een willekeurig appje ofzo) van je ex die blijkens de mails weer gevoelens voor je heeft, vind ik wel een vorm van wegmoffelen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:53:39 #150
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_133642940
Je bent 10 jaar samen met een meid. Dus al 10 jaar heeft ze een ex en nu nog gaat ze er dagelijks mee om? :')
Ze bereiden zich voor, voor het gezinnetje zo te zien.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:56:40 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133642995
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:52 schreef iScream. het volgende:

[..]

Het is maar net wat je onder wegmoffelen verstaat, wellicht verkeerde woordkeuze van mij. Het verzwijgen van een brief (kom op, het is een BRIEF, niet zomaar een willekeurig appje ofzo) van je ex die blijkens de mails weer gevoelens voor je heeft, vind ik wel een vorm van wegmoffelen.
Eerlijk gezegd snap ik het verhaal over die mails ook niet. Zijn vriendin weet dat hij die mails leest maar ontkent wel wat er in staat?

Er zitten gewoon ook tegenstrijdigheden in het verhaal van TS.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:59:41 #152
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_133643067
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 14:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd snap ik het verhaal over die mails ook niet. Zijn vriendin weet dat hij die mails leest maar ontkent wel wat er in staat?

Er zitten gewoon ook tegenstrijdigheden in het verhaal van TS.
Jup, tevens het feit dat hij midden in de nacht wel de brief heeft gezien in haar tas en heeft gezien dat hij afkomstig is van haar ex en vervolgens niet de inhoud van de brief heeft gelezen. Gelet op de persoonlijkheid van TS is de kans dat hij alleen de afzender leest en denkt "oh, haar ex, laat ik de brief terugleggen terwijl ik in mails heb gezien dat ze naar elkaar toegroeien" naar schatting zo'n 0,1%
pi_133643131
Een ex van 10 jaar geleden?
pi_133643398
Je bent 26/27. Is jouw vriendin heel erg ouder? Ik bedoel; jullie hebben 10 jaar een relatie. Zo intens kan een ex toch niet zijn als je onder de 17 bent en een relAtie hebt? Of ze is dus heel wat ouder?

Ik vind het een apart verhaal.
pi_133649206
Dit wil ik volgen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 18:37:02 #156
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_133649249
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat zijn dus de kleine onbetekenende dingen die eigenlijk niet op een relatie slaan.
Belangrijk voor jou, minder voor de ander.
nee maar wel aangeeft dat ze niet alles van mij weet, ook niet als ze er naar vraagt.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_133649414
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 15:11 schreef Interv het volgende:
Je bent 26/27. Is jouw vriendin heel erg ouder? Ik bedoel; jullie hebben 10 jaar een relatie. Zo intens kan een ex toch niet zijn als je onder de 17 bent en een relAtie hebt? Of ze is dus heel wat ouder?

Ik vind het een apart verhaal.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Waarom is ze bezig met een of andere puppyliefde terwijl ze met jou een nestje zou moeten bouwen? Des te meer omdat ze zwanger is.

Elke avond samen een rondje lopen en die emails etc vind ik echt geen acceptabel contact maar dat ben ik :+ Zit ze dan voor en na dat rondje weer met jou of wonen jullie niet samen oid? Hoe moet ik dit zien? Ze vertrekt gewoon savonds en zegt niets?
pi_133658316
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:14 schreef Westerling het volgende:

[..]

Hahaha dat kan je zo 25 jaar volhouden kan ik je vertellen :p .
Waarom zou je dat 25 jaar willen vol houden een leugen in een relatie?
Nefret etmeye bile usendigim insanlar var.
pi_133665604
Wanneer heb je het gesprek, TS?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_133666266
DNA test lijkt me wel gepast of je moet het risico willen nemen dat je financieel en emotioneel de rest van je leven verantwoordelijk bent voor een andermans kind en het risico willen nemen dat je vriendin niet loyaal is. (wat ze aan de hand van je verhaal ook niet lijkt te zijn)
pi_133666974
Inmiddels hebben we samen besloten om in relatietherapie te gaan... Jaloezie blijft inderdaad en hot item waarbij ik wat hulp nodig ben.
Ik deel daarom wel de mening van anderen hier die zeggen dat jaloezie de relatie kapot kan maken.
Wat ik niet wil zeggen is dat deze relatie alleen maar kapot wordt gemaakt door jaloezie, want normaal gesproken ben ik dat totaal niet. Maar wel als het op haar ex aan komt en iedere keer maar weer krijg ik weer die bevestiging dat ze ergens mee bezig is.
Ik ga jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
pi_133667011
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 02:53 schreef TerryStone het volgende:
DNA test lijkt me wel gepast of je moet het risico willen nemen dat je financieel en emotioneel de rest van je leven verantwoordelijk bent voor een andermans kind en het risico willen nemen dat je vriendin niet loyaal is. (wat ze aan de hand van je verhaal ook niet lijkt te zijn)
Dat dus. Als ze er bezwaar tegen maakt weet je genoeg.
pi_133667076
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 07:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus. Als ze er bezwaar tegen maakt weet je genoeg.
:')
Ik zou daar dus ook mooi niet aan meewerken he, als ik niks op m'n geweten had... Flikker op met je DNA test, zou me zwaar beledigd voelen.
Wellicht dat ik er anders over zou gaan denken alshij het uit kon leggen en ik de reden goed genoeg vond, maar dat denk ik eigenlijk niet. :')
compact en kleverig.
  woensdag 27 november 2013 @ 08:16:02 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133667144
quote:
13s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:07 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik zou daar dus ook mooi niet aan meewerken he, als ik niks op m'n geweten had... Flikker op met je DNA test, zou me zwaar beledigd voelen.
Wellicht dat ik er anders over zou gaan denken alshij het uit kon leggen en ik de reden goed genoeg vond, maar dat denk ik eigenlijk niet. :')
In het geval van TS denk ik wel dat hij een gegronde reden heeft, eigenlijk zouden ze het standaard moeten doen, gezien de cijfers hoeveel kinderen opgroeien met een vader die niet echt hun vader is dat geen overbodige luxe.
pi_133667207
quote:

[..]

Dan flikkert je maar op met je bastaardkind :9 nofi
pi_133667222
Op zich is het natuurlijk helemaal niet zo erg om op te groeien met een vader die niet je vader is, zeker wanneer niemand het weet, hoeft dat geen rampte zijn.
Sterker, ik denk dat er meer problemen komen wanneer dat wél altijd bekend is ('echte' vaders die er niks mee te maken willen hebben, 'nep'vaders die weggaan en hun vrouw alleen laten met het kind, kinderen die nooit zullen weten wie hun vader is..)

En wat ik al zei, zelfs áls er een goede reden zou zijn om me te wantrouwen, denk ik nóg niet dat ik eraan mee zou werken. Zei dat eigenlijk alleen maar omdat scorpie zei: als ze niet meewerkt, weet je genoeg...
compact en kleverig.
pi_133667255
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:22 schreef Suteibum het volgende:

[..]

Dan flikkert je maar op met je bastaardkind :9 nofi
kun je je wél voorstellen hoe het op een vrouw overkomt (iig kán komen) als je zoiets vanhaar verlangt?
Ik zou me eerder zorgen maken als ze gelijk toestemt zonder protesteren :') dat geeft wellicht aan dat ze inderdaad iets te verbergen heeft en zich dat ook beseft.
En het altijd met condoom heeft gedaan ofzo.
compact en kleverig.
pi_133667331
Dumpen en verder met je leven. ^O^
pi_133667659
quote:

[..]

Dat kan, maar verwacht dan niet dat hij het kind erkent en jij nog langer een dak boven je hoofd hebt. Als je wil dat de man in kwestie een pinautomaat is moet je met keihard bewijs op de proppen komen.
pi_133667664
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

kun je je wél voorstellen hoe het op een vrouw overkomt (iig kán komen) als je zoiets vanhaar verlangt?
Ik zou me eerder zorgen maken als ze gelijk toestemt zonder protesteren :') dat geeft wellicht aan dat ze inderdaad iets te verbergen heeft en zich dat ook beseft.
Kun je je inbeelden in TS zijn situatie?
pi_133667673
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 08:27 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Kun jij je wel voorstellen hoe het overkomt dat zij continu met haar ex afspreekt, dagen achter elkaar? Of is dat dan opeens 'iets heel anders' zoals vrouwen altijd zeggen als iets ze niet zint?
pi_133667735
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:00 schreef CaptainSushi het volgende:

[..]

Kun je je inbeelden in TS zijn situatie?
prima, neemt echter niet weg dat ik me óók heel goed kan voorstellen dat n vrouw niet mee wil werken.
Ik zou het ook volkomen begrijpen als TS daar een breekpunt van zou maken in zijn situatie.
compact en kleverig.
pi_133667764
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 09:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kun jij je wel voorstellen hoe het overkomt dat zij continu met haar ex afspreekt, dagen achter elkaar? Of is dat dan opeens 'iets heel anders' zoals vrouwen altijd zeggen als iets ze niet zint?
ja, zoals ik al zei, totaal begrijpelijk als hij dat van haar zou eisen.
En zoals ik ookal zei: als ze daar niet aan mee wil werken, weet je al genoeg, klopt imo niet persé. Ook als er niks aan de hand is (of misschien júist dan) kun je daaraan niet mee willen werken.
compact en kleverig.
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 10:16:36 #174
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_133668935
Oke, dus die vriendin van TS doet allerlei shady shit, die gewoon niet normaal is, en waar TS terecht vragen over stelt, maar het einde van het liedje is nu blijkbaar dat 'ze' in relatietherapie gaan...omdat TS jaloers is.

Dus mevrouw kan gewoon door doen met haar gekut met dr ex en TS, die daar moeite mee heeft die is kei en keihard pussywhipped want die gaat nu in therapie voor zn jaloezie. Mooie afleidingsmanoeuvre van die meid. Zolang TS bezig is met niet jaloers proberen te zijn kan zij alles doen onder t mom van 'er is niks aan de hand, het is je jaloezie die spreekt, deal with it' terwijl de realiteit is dat ze shady as fuck is.

:D ts, grow a spine en tik ergens even wat ballen op de kop want je vriendin ownt je keihard. Ze weet goed dat jij zon beetje alles doet om haar niet kwijt te raken en dat speelt ze nu keihard uit.

Breitling - Instruments for Professionals
pi_133669043
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:16 schreef CoolGuy het volgende:
Oke, dus die vriendin van TS doet allerlei shady shit, die gewoon niet normaal is, en waar TS terecht vragen over stelt, maar het einde van het liedje is nu blijkbaar dat 'ze' in relatietherapie gaan...omdat TS jaloers is.

Dus mevrouw kan gewoon door doen met haar gekut met dr ex en TS, die daar moeite mee heeft die is kei en keihard pussywhipped want die gaat nu in therapie voor zn jaloezie. Mooie afleidingsmanoeuvre van die meid. Zolang TS bezig is met niet jaloers proberen te zijn kan zij alles doen onder t mom van 'er is niks aan de hand, het is je jaloezie die spreekt, deal with it' terwijl de realiteit is dat ze shady as fuck is.

:D ts, grow a spine en tik ergens even wat ballen op de kop want je vriendin ownt je keihard. Ze weet goed dat jij zon beetje alles doet om haar niet kwijt te raken en dat speelt ze nu keihard uit.

Hahaha ja mooi is dat he, het gewoon zo draaien dat het altijd de schuld van TS is. Zulke wijven :D
pi_133669101
quote:

[..]

Dan moet je maar niet elke dag met je ex een rondje gaan lopen en zo geheimzinnig doen.. :)
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 10:26:47 #177
16180 crew  CoolGuy
pi_133669142
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hahaha ja mooi is dat he, het gewoon zo draaien dat het altijd de schuld van TS is. Zulke wijven :D
Ja want vriendin geeft nergens uitleg over, liegt aantoonbaar etc, maar TS gaat in therapie voor zn jaloezie hoor. 8)7
Wat die vriendin alleen maar een extra stok geeft om mee te slaan.

"Ik had gehoopt dat t zou helpen, echt, maar ik zie gewoon geen verbetering. Op deze manier heb ik er geen zin meer in" en zie daar, het perfecte excuus voor vriendin om er tussen uit te naaien, zogenaamd vanwege de schuld van TS. :D

TS jongen, je wordt keihard genaaid, en niet op de goeie manier. :')
pi_133669202
Geheimzinnig doen, nogmaals, komt het vaakst voor uit ervaring van nare reacties op open doen.

Ik weet natuurlijk niet waar TS woont, maar als je in een dorp woont is de kans dat je met je ex omgaat natuurlijk wel veel groter dan in een stad. Ik heb in een dorp gewoond waar iedereen van dezelfde leeftijd elkaar in de tienerleeftijd gehad heeft en toch gaan ze nog allemaal met elkaar om. Kan ook niet anders, er zijn verder een mensen van je eigen leeftijd...

Verder is jaloezie geen vrouweneigenschap. Hier in Portugal bv worden een aantal vrouwen per maand omgebracht en eindigen er veel meer in het ziekenhuis, met als motief jaloezie... en dat is maar een tipje van de ijsberg, omdat natuurlijk niet elk jaloers persoon geweld gebruikt.
Voor de volledigheid er is ook huiselijk geweld en moord op mannen, maar daar zit meestal een ander motief achter. Er is afgelopen jaar 1 geval geweest van moord binnen een homosexuele relatie.

Wat het eisen betreft, als partners gaan eisen, is de kans dat de biezen gepakt worden groter dan als de ander braaf "is goed" zegt.
Je kunt best je wensen uitspreken, maar dan moet je het ook wel kunnen onderbouwen wil het effect hebben.
In dit geval is er een prima onderbouwing mogelijk, meneer wordt er onzeker van, en wil vriendin niet kwijt daarom (mag ik aannemen). Dan kan ze uit vrije wil,omdat ze om hem geeft, stoppen met bepaalde dingen.

Stel TS heeft helemaal geen schuld en de vriendin is "het teringwijf", dan lijkt me het heel gemakkelijk, gewoon uit elkaar gaan.
Maar we zien het verhaal maar van een kant, he. Ik ben ook wel benieuwd naar het waarom van de andere kant. daar heeft TS het niet over, wellicht niet eens gevraagd.

En TS, laat je dit ook gewoon lezen aan je vriendin, of heb je nu ook een geheimpje?

Ik wil trouwens niet blind de vriendin verdedigen hoor, omdat ik haar kant niet ken, ik kan alleen ingaan op wat hier in het topic besproken wordt.
  woensdag 27 november 2013 @ 10:31:17 #179
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133669219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja want vriendin geeft nergens uitleg over, liegt aantoonbaar etc, maar TS gaat in therapie voor zn jaloezie hoor. 8)7
Wat die vriendin alleen maar een extra stok geeft om mee te slaan.

"Ik had gehoopt dat t zou helpen, echt, maar ik zie gewoon geen verbetering. Op deze manier heb ik er geen zin meer in" en zie daar, het perfecte excuus voor vriendin om er tussen uit te naaien, zogenaamd vanwege de schuld van TS. :D

TS jongen, je wordt keihard genaaid, en niet op de goeie manier. :')
Als zij ertussenuit wil naaien, dan heeft ze daar toch geen excuus voor nodig?
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 10:37:37 #180
16180 crew  CoolGuy
pi_133669360
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat heeft ze niet nee, want ze kan er gewoon uit stappen. Maar er zit van haar kant ook nog gevoel natuurlijk, en ik denk dat zij gewoon niet de boeman wil zijn. Dat t uit gaat, oke, maar t mag voor haar gevoel denk ik niet aan haar liggen. Er moet een reden zijn om die stap te maken, en die moet bij hem liggen, niet bij haar.

Je kunt praten wat je wil, maar wat vriendin van TS doet is gewoon niet normaal, kom op nou. Dat ze contact heeft met die gozer, oke, prima, maar de hoeveelheid waarin en de geheimzinnigheid waarmee dat omgeven is, ja dag.
  woensdag 27 november 2013 @ 10:38:22 #181
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133669384
Als je met je ex regelmatig afspreekt, je brieven van hem krijgt die je partner niet mag lezen en praat over hoe je uit elkaar groeit met je partner en naar je ex groeit dan heb je wat mij betreft als partner alle recht om jaloers te zijn.

Om eerlijk te zijn, als ik zou weten dat mijn vriend enorm veel moeite zou hebben met een persoon met wie ik om zou gaan waar ik notabene een relatie mee heb gehad zou ik uit mijn eigen al het contact verbreken of op zijn minst tot het minimum houden, ik weet dat hij dat nooit aan mij zou vragen maar toch zou ik dat doen.

En ja ik heb ervaring met een jaloerse ex, ik weet hoe het kan zijn, maar TS zijn vriendin gaat toch echt een stapje te ver, ze zou zich op haar toekomstige gezin moeten concentreren, niet op uitstapjes met haar ex vriendje.
pi_133669388
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 07:48 schreef mezelf1986 het volgende:
Inmiddels hebben we samen besloten om in relatietherapie te gaan... Jaloezie blijft inderdaad en hot item waarbij ik wat hulp nodig ben.
Ik deel daarom wel de mening van anderen hier die zeggen dat jaloezie de relatie kapot kan maken.
Wat ik niet wil zeggen is dat deze relatie alleen maar kapot wordt gemaakt door jaloezie, want normaal gesproken ben ik dat totaal niet. Maar wel als het op haar ex aan komt en iedere keer maar weer krijg ik weer die bevestiging dat ze ergens mee bezig is.
Ik ga jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Leest iemand dit wel?
pi_133669416
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:30 schreef Alentejana het volgende:
Geheimzinnig doen, nogmaals, komt het vaakst voor uit ervaring van nare reacties op open doen.

En nogmaals, je hebt het fout.
pi_133669433
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:38 schreef mezelf1986 het volgende:

[..]

Leest iemand dit wel?
Ja, en we zijn van mening dat je je ballen hebt ingeleverd bij je vreemdgaande vriendin en je straks sugardaddy mag gaan spelen van hun liefdeskind. Beter doe je die DNA test.
  woensdag 27 november 2013 @ 10:40:18 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133669448
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:38 schreef mezelf1986 het volgende:

[..]

Leest iemand dit wel?
Ja, en aangezien je alleen jaloers bent op een ex waarmee ze enorm geheimzinnig mee bezig is vind ik therapie om de jaloezie reden een beetje overbodig, maar misschien kan het haar wel helpen om haar prioriteiten goed te zetten.
pi_133669454
Overigens ken ik een stel waarbij de vrouw erg jaloers is, maar ze zijn wel gek genoeg op elkaar en ondanks de ups en downs inclusief vreemdgaan van beide partijen in het verleden, al 36 jaar bij elkaar, twee kinderen groot gebracht...en echt gelukkig.
Het kán. Je kunt een jaloerse partner hebben of zijn en toch je relatie laten werken. Maar daar moet je wel wat anders voor doen dan je partner aanklagen.
pi_133669498
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, maar het geld voor kindlief en een nieuw huisje met ex kan natuurlijk altijd welkom zijn. Nog even uitzingen tot de geboorte en daarna kan het heel snel heel fout gaat aflopen voor TS. Hij zal niet de eerste zijn die 3 maanden na de geboorte alleen achterblijft in het huis 'want de ex snapt veel beter hoe ik me voelde en was er altijd voor me terwijl TS alleen maar jaloers was als ik mijn verhaal bij ex deed :'( '
pi_133669499
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, en aangezien TS alleen jaloers is op een ex waarmee ze enorm geheimzinnig bezig is vind ik therapie om de jaloezie reden een beetje overbodig, maar misschien kan het haar wel helpen om haar prioriteiten goed te zetten.
Het zal, hopelijk een manier zijn om te leren praten met elkaar op de juiste manier. Ongeacht wat er speelt, in therapie leer je gewoon met dingen omgaan.
Het hoeft dus niet op de jaloezie toe te spitsen.
pi_133669536
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:40 schreef Alentejana het volgende:
Overigens ken ik een stel waarbij de vrouw erg jaloers is, maar ze zijn wel gek genoeg op elkaar en ondanks de ups en downs inclusief vreemdgaan van beide partijen in het verleden, al 36 jaar bij elkaar, twee kinderen groot gebracht...en echt gelukkig.
Het kán. Je kunt een jaloerse partner hebben of zijn en toch je relatie laten werken. Maar daar moet je wel wat anders voor doen dan je partner aanklagen.
Ja, en de partner in kwestie moet wat minder geheimzinnig doen en wat meer uitleg geven over haar praktijken met notabene haar ex. Iets met samen werken aan de relatie, niet alleen TS enzo. Het is natuurlijk van den zotte dat ze alleen om de jaloezie van TS in relatietherapie gaan :') haar achterbaksheid en keiharde leugens in zijn face worden voor het gemak maar even 'vergeten' door haar. How convenient :D
pi_133669544
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:42 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Het zal, hopelijk een manier zijn om te leren praten met elkaar op de juiste manier. Ongeacht wat er speelt, in therapie leer je gewoon met dingen omgaan.
True! Ik wil dolgraag deze relatie redden en sommigen zeggen dat ik geen ruggegraat heb of geen ballen heb maar ik ga notabene er nu aan werken om het wel te laten slagen!
Voor mij voelt het goed in ieder geval!
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 10:44:43 #191
16180 crew  CoolGuy
pi_133669556
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:38 schreef snakelady het volgende:
Als je met je ex regelmatig afspreekt, je brieven van hem krijgt die je partner niet mag lezen en praat over hoe je uit elkaar groeit met je partner en naar je ex groeit dan heb je wat mij betreft als partner alle recht om jaloers te zijn.

Om eerlijk te zijn, als ik zou weten dat mijn vriend enorm veel moeite zou hebben met een persoon met wie ik om zou gaan waar ik notabene een relatie mee heb gehad zou ik uit mijn eigen al het contact verbreken of op zijn minst tot het minimum houden, ik weet dat hij dat nooit aan mij zou vragen maar toch zou ik dat doen.

En ja ik heb ervaring met een jaloerse ex, ik weet hoe het kan zijn, maar TS zijn vriendin gaat toch echt een stapje te ver, ze zou zich op haar toekomstige gezin moeten concentreren, niet op uitstapjes met haar ex vriendje.
Hulde voor deze post. Snakelady snapt t.
  woensdag 27 november 2013 @ 10:44:49 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133669559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:42 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ik denk als TS normaal gezien niet jaloers is dat ook helemaal geen issue is, ik begrijp echt niet waarom zijn vriendin zo intens contact blijjft houden met haar ex als ze weet dat ze haar vriend daar mee kwetst,
Zeker nu ze in verwachting is en ze een gezinnetje gaan stichten zou ze toch beter moeten weten.

Als uiteindelijk blijkt dat zijn vriendin zwanger is van haar ex zou me dat echt niks verbazen.
  woensdag 27 november 2013 @ 10:45:45 #193
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133669579
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:44 schreef mezelf1986 het volgende:

[..]

True! Ik wil dolgraag deze relatie redden en sommigen zeggen dat ik geen ruggegraat heb of geen ballen heb maar ik ga notabene er nu aan werken om het wel te laten slagen!
Dat jij er aan wil werken is alleen maar bewonderingswaardig, maar als je vriendin niet wil meewerken en contact wil blijven houden met haar ex, wat heeft het dan nog voor nut?
pi_133669607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat jij er aan wil werken is alleen maar bewonderingswaardig, maar als je vriendin niet wil meewerken en contact wil blijven houden met haar ex, wat heeft het dan nog voor nut?
Dat moet blijken.. Een beetje contact vind ik niet erg maar ik wil gewoon dat mijn vriendin duidelijk gaat zijn dat het over is en uit is! Letterlijk en figuurlijk dan.
pi_133669614
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

'want de ex snapt veel beter hoe ik me voelde en was er altijd voor me terwijl TS alleen maar jaloers was als ik mijn verhaal bij ex deed :'( '
Wat deed TS om zijn vriendin te laten merken dat hij van haar houdt? Daar lees ik niks over. TS? Hoe zag het er verder uit tussen jullie, kwa spontane kusjes en berichtjes bv?

Het probleem in veel relaties is dat als je elkaar eenmaal "hebt" er nog weinig moeite wordt gedaan . De aandacht die je krijgt van iemand die niet bij je hoort en om je geeft is altijd "lekkerder", tenzij je partner nog heel veel aandacht voor je heeft.
Dat is een valkuil waar elk stel in kan vallen.
pi_133669639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef mezelf1986 het volgende:

[..]

Dat moet blijken.. Een beetje contact vind ik niet erg maar ik wil gewoon dat mijn vriendin duidelijk gaat zijn dat het over is en uit is! Letterlijk en figuurlijk dan.
Wat houdt je nog bij haar als je feitelijk al besloten hebt dat ze weg moet tenzij...
Kun je aangeven waarom je haar belangrijk genoeg vindt als partner?
  woensdag 27 november 2013 @ 10:49:05 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133669647
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:47 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Wat deed TS om zijn vriendin te laten merken dat hij van haar houdt? Daar lees ik niks over. TS? Hoe zag het er verder uit tussen jullie, kwa spontane kusjes en berichtjes bv?

Het probleem in veel relaties is dat als je elkaar eenmaal "hebt" er nog weinig moeite wordt gedaan . De aandacht die je krijgt van iemand die niet bij je hoort en om je geeft is altijd "lekkerder", tenzij je partner nog heel veel aandacht voor je heeft.
Dat is een valkuil waar elk stel in kan vallen.
Ook al zou dat zo zijn, dan heeft zijn vriendin nog steeds een Hollandse mond en kan ze dat zeggen tegen TS inplaats van klagen bij een ex.
Godver, ik snap echt niet hoe iemand dit gedrag goed kan praten. :')
  woensdag 27 november 2013 @ 10:49:50 #198
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_133669664
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef mezelf1986 het volgende:

[..]

Eerlijkheid en communicatie is het belangrijkste in een relatie, en zoals ik het nu lees doet je vriendin daar beide niet aan, iniedergeval niet naar jou toe.
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 10:50:07 #199
16180 crew  CoolGuy
pi_133669672
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk als TS normaal gezien niet jaloers is dat ook helemaal geen issue is, ik begrijp echt niet waarom zijn vriendin zo intens contact blijjft houden met haar ex als ze weer dat ze haar vriend daar mee kwetst,
Zeker nu ze in verwachting is en ze een gezinnetje gaan stichten zou ze toch beter moeten weten.

Als uiteindelijk blijkt dat zijn vriendin zwanger is van haar ex zou me dat echt niks verbazen.
Dit dus. Vriendin van TS moet kiezen tussen het contact met haar ex zoals dat nu is en TS. Met die laatste heeft ze een relatie, krijgt ze een kind..tenminste...en wil ze dus mee verderverder, dat zou tenminste moeten.

Als ik moest kiezen tussen mn vriendin en welke ex dan ook, dan is die keuze heel makkelijk want degene waar ik een relatie mee heb is mijn nummer 1. Kiezen tussen mn nummer 1 en wat dan ook zal altijd supereenvoudig zijn.

Maar voor de vriendin van TS niet. Die heeft er een hoop stress, gedoe, ruzie, etc voor over om vooral dat contact met haar ex maar niet te hoeven verminderen laat staan beeindigen. Dat TS er last van heeft wat zij doet boeit haar blijkbaar ook niet want ze gaat gewoon door.

Nee sorry hoor, TS moet echt een paar ballenbgaan zoeken.
pi_133669751
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:44 schreef mezelf1986 het volgende:

[..]

Maar jongen, JIJ werkt aan je 'problemen' maar je vriendin gaat gewoon verder op de ouwe voet met haar ex. Zie je dan zelf niet dat dat scheef is of wil je dat niet zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')