abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133638598
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:14 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Nee het leidt echt tot openheid. 8)7
Jaloezie heeft niks te maken met de beslissing al dan niet iets geheim te houden voor je partner.
pi_133638607
O dus als je zegt "ik heb gezellig koffie gedronken met die en die" en je jaloerse man springt uit zijn vel, dan zeg je de volgende keer weer rustig dat je hebt koffie gedronken met die en die? Omdat je het zo leuk vindt om te zien hoe hij uit zijn vel springt?
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:19:41 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133638628
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:18 schreef Alentejana het volgende:
O dus als je zegt "ik heb gezellig koffie gedronken met die en die" en je jaloerse man springt uit zijn vel, dan zeg je de volgende keer weer rustig dat je hebt koffie gedronken met die en die? Omdat je het zo leuk vindt om te zien hoe hij uit zijn vel springt?
Als hij uit zijn vel springt om die reden, dan lijkt me dat je iets hebt om eens goed over te praten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_133638649
quote:
Ja :D al zou ik dan praten over het waarom en wat het voor hem makkelijker zou maken.
En het op lossen voor er weer koffie is en misschien wel geen koffie meer gaan drinken.
pi_133638775
Ja dus hij kan bepalen met wie jij koffie drinkt?
Okee, ik stop hier.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:25:35 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133638825
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:24 schreef Alentejana het volgende:
Okee, ik stop hier.
Dat hangt af van de uitkomst van het gesprek dat beiden erover voeren.
pi_133638836
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:24 schreef Alentejana het volgende:
Okee, ik stop hier.
Nee dat bepaal ik. Maar ik vind mijn relatie belangrijker dan een ex of een kennis waar ik mee koffie drink. Er komt een kind aan bij TS, ze is zwanger.. Dan denk je toch na over wat je doet.

En mijn partner is belangrijk, heel erg belangrijk en hij beslist niet maar ik wil best rekening houden met.
pi_133638942
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:13 schreef Alentejana het volgende:
Als ze weggaat en je gaat een nieuwe relatie aan, krijg je precies hetzelfde op je bordje.
Elke persoon reageert hetzelfde op jaloezie, je gaat voorzichtiger worden in wat je verteld en dingen achterhouden. Jij bent degene die die dynamiek moet veranderen door eerlijkheid aan te moedigen door normaal over dingen te praten.

Hoe harder je probeert iemand bij je te houden, hoe meer je die wegjaagt.

We hebben geen input van je vriendin, dus ik kan alleen afgaan op wat jij zegt en op grond daarvan zeg ik dus dat je het zo moet maken dat ze dingen kán vertellen zonder dat je ontploft.
Vraag gewoon eens "waarom", geef haar ruimte om dingen uit te leggen.
En luister dan zonder haar te onderbreken of een eigen indruk ervan er overheen te gooien.

Laat het haar desnoods op papier zetten, dat werkt soms beter dan werkelijk tegenover elkaar zitten.

Ik raad je trouwens aan om naast elkaar te zitten. Anders krijg je zo beschuldiger-aanklager idee.
Ik ben het dus helemaal niet oneens wat dat soort dingen betreft.
En verder heb ik niks bij te dragen want het komt toch steeds op hetzelfde neer.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:31:18 #109
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133638977
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 10:56 schreef mezelf1986 het volgende:
Ik vind het nogal provocerend gedrag van haar, maar dat is mijn mening.
Ja joh, leg het vooral bij haar.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:32:45 #110
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133639018
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jaloezie heeft niks te maken met de beslissing al dan niet iets geheim te houden voor je partner.
Tuurlijk wel, man. Als TS ballistisch gaat wanneer ze iets vertelt, en dat lijkt er voor mij op, dan zou ik ook mijn klep houden.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:34:06 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133639062
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, man. Als TS ballistisch gaat wanneer ze iets vertelt, en dat lijkt er voor mij op, dan zou ik ook mijn klep houden.
Ik zou die keuze niet maken. Want zo'n relatie wil ik niet. Dan dus maar liever de confrontatie aangaan.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:36:52 #112
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_133639134
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou die keuze niet maken. Want zo'n relatie wil ik niet. Dan dus maar liever de confrontatie aangaan.
Mja, in mijn huidige relatie kies ik ook liever de confrontatie. Maar daar blijft het respectvol.

In een vorige relatie wist ik dat ze dan ging schreeuwen, huilen, drammen, of een combinatie van die. Wekenlang kwam ze er dan op terug, op compleet ongerelateerde momenten. Dan dacht ik vaak: laat maar even, ik hou mijn mond wel.

Uiteindelijk pasten we gewoon niet goed bij elkaar natuurlijk. Dus in die zin vind ik jouw aanpak toch het beste.
pi_133639323
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:36 schreef Zweetteef het volgende:
Dit escaleert helemaal uit de hand.
_O- Dankjewel, ik moest lachen (sorry TS :@ )
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:44:43 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133639350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Mja, in mijn huidige relatie kies ik ook liever de confrontatie. Maar daar blijft het respectvol.

In een vorige relatie wist ik dat ze dan ging schreeuwen, huilen, drammen, of een combinatie van die. Wekenlang kwam ze er dan op terug, op compleet ongerelateerde momenten. Dan dacht ik vaak: laat maar even, ik hou mijn mond wel.

Uiteindelijk pasten we gewoon niet goed bij elkaar natuurlijk. Dus in die zin vind ik jouw aanpak toch het beste.
Ja, vaak zijn vrouwen daar wel goed in, ergens maar steeds weer te pas en te onpas op terugkomen. -O-

Ik kan me de reactie 'ik houd mijn mond maar' dan ook wel voorstellen.
pi_133639518
quote:
quote:
TS in de OP: Mijn vriendin weet van mijn jaloezie en ik heb de volgende morgen dan ook netjes gevraagd of ik de brief mocht lezen.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 12:59:11 #116
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133639705
Nou, ik heb een soortgelijk iets ook meegemaakt een hele tijd terug met mijn vriendin, en hoewel het vele malen lichter was als wat TS in dit topic heeft beschreven, ging ik er ook goed van over de zeik.

Niet eens zozeer om het contact met een ex, want mits het puur oppervlakkig en vriendschappelijk is (en niet elke dag, want...why? ik spreek zelfs mijn beste vrienden lang niet elke dag) moet dat op zich kunnen... Nee, vanwege het feit dat toen ik haar vroeg naar of er contact was etc, daarover gelogen werd.
Liegen en dingen geheimhouden is in mijn ogen gewoon -killing- in een relatie. Dan gaat het vaak alleen maar van kwaad tot erger. Waarom liegt ze? Wat probeert ze te verbergen? Zijn er dan misschien ook nog andere dingen waarover gelogen wordt? Hoeveel geheimen zouden er zijn?
Dit waren iig vragen die destijds in mijn hoofd gingen malen en malen en malen en het leidde echt bijna tot een break-up. Gelukkig uiteindelijk door goeie gesprekken en echt tot de bodem gaan van waar komt die angst vandaan dat je het nodig vindt om te liegen, zijn we er weer uit gekomen.

Dus ja, long story short, ik ben het eens met TS en dat hij zoiets heeft van, als je geheimzinnig gaat doen, weet ik niet of ik hiermee verder wil.
Want als ze werkelijk niks heeft te verbergen, waarom dan de geheimzinnigheid? Waarom dan liegen? Zij is nu degene die jou moet overtuigen dat ze verder wil en je moet laten zien dat je niet hoeft te vrezen voor die ex. Weigert ze dat, tsja... dan weet ik niet of die relatie nog de moeite waard is voor jou. Dat is in ieder geval mijn 2 cents.... het is jouw relatie en jij moet kijken hoe je hier mee verder gaat.
pi_133639804
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat hij ballistisch gaat als ze wat verteld is zijn probleem en niet de hare.
pi_133639838
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je dus al dat als 1 van de 2 geheimen gaat hebben voor de ander het je relatie zal kunnen kosten.
pi_133639962
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:59 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik heb een soortgelijk iets ook meegemaakt een hele tijd terug met mijn vriendin
En wat was haar reden om te liegen tegen je?
pi_133640008
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:09 schreef Alentejana het volgende:
Ja, maar hoe zie je dat voor je?
Een man die gaat bepalen wie zijn vrouw wel of niet mag zien?
Heeft het ooit geholpen als iemand zegt "ik wil niet dat je met die en die omgaat?"

Is het niet handiger om de plek proberen in te nemen die de ex nu vervult? Want ergens is er dus een behoefte ontstaan...
er is een verschil tussen eens in de drie weken een kop koffie met een ex doen en elke avond een stuk met hem gaan wandelen en mailtjes krijgen over hoe je naar elkaar toe groeit...

Ik zou me in dat tweede geval ook zorgen gaan maken en ben niet echt jaloers aangelegd.
compact en kleverig.
pi_133640121
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 12:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, vaak zijn vrouwen daar wel goed in, ergens maar steeds weer te pas en te onpas op terugkomen. -O-

Ik kan me de reactie 'ik houd mijn mond maar' dan ook wel voorstellen.
is dat een vrouwending? Wist ik niet :')
compact en kleverig.
pi_133640153
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:36 schreef turksekaas het volgende:
Een vriendin van me heeft ook een relatie van een jaar en al de hele relatie liegt ze over dat ze rookt. Leuke relatie :')
Hahaha dat kan je zo 25 jaar volhouden kan ik je vertellen :p .
  Moderator dinsdag 26 november 2013 @ 13:18:02 #123
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_133640284
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wat was haar reden om te liegen tegen je?
Nou, ze loog destijds wel over meer dingen, waren nooit echt schokkende/grote dingen, en daarom ook mijn onbegrip als ik er dan achterkwam later van... waarom lieg je hierover? Dit is helemaal geen big deal, ik zou hier niet eens heel boos om worden als je het gewoon eerlijk gezegd had.

Toen kwam dus de aap uit de mouw dat ze van kleins af aan ook thuis tegen haar ouders vaak loog over dingetjes omdat haar vader heel heftig en boos kon reageren al om kleine dingen die ze dan verkeerd had gedaan ofzo, en het liegen was een soort defense-mechanisme geworden omdat ze bang was voor de confrontatie.
Later is ze daar ook voor in therapie geweest en is dit allemaal goed gekomen.
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:18:05 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133640286
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:12 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

is dat een vrouwending? Wist ik niet :')
Ik heb het van een man nog niet meegemaakt. Jij dus wel?
  dinsdag 26 november 2013 @ 13:22:10 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133640414
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:18 schreef Lienekien het volgende:

Ik heb het van een man nog niet meegemaakt. Jij dus wel?
Ik herken het ook alleen bij vrouwen. Mannen zijn veel sneller van verleden tijd, zand erover, move on. Stukken relaxter.
Oh wacht. Herken er een man in, de ex van mijn beste vriend. Die bleef ouwe koeien uit sloten trekken. Vermoeiend.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')