abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133608483
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:25 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Nu dat er een regel is dat vreemdgaan niet mag, doen mensen het minder vaak. Uiteindelijk komen de meeste mensen ook aan een partner (fokkers daarbuiten gelaten).

Ik denk dat als polygamie normaal word, dat dat echt zal veranderen. Nu kunnen lelijke mensen compenseren met karakter en andere eigenschappen en doordat ze het recht hebben op een trouwe partner, vinden ze uiteindelijk wel iemand. In een polygamische samenleving zouden de top aantrekkelijkste mensen regelmatig seks hebben hoe vaak ze willen en met wie ze willen, terwijl de normale mensen sporadisch seks en genegenheid zullen kennen en de minder aantrekkelijke mensen zullen maagd sterven of veel geld betalen.
Ik ben lelijk en heb twee vriendinnen :P Wat is je punt?

Volgens mij haal je trouwens polyamorie en polygamie door elkaar.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  maandag 25 november 2013 @ 14:26:42 #68
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133608504
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 14:26 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ik ben lelijk en heb twee vriendinnen :P Wat is je punt?

Volgens mij haal je trouwens polyamorie en polygamie door elkaar.
Zijn je vriendinnen ook lelijk?
pi_133608526
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:25 schreef complicate het volgende:

[..]

Nou ja je kan niet praten over cultuur zonder te vermelden welke cultuur dus is dat normaal dat ik "islam" gebruikte in termen van "Islamistische cultuur".
Maar bon.
wat is dat dan?
waar zit die dan?

volgens mij is er namelijk geen concrete cultuur die je de islamitische cultuur kunt noemen

zo is er een enorm verschil tussen de cultuur van iran (islamitisch) en indonesië (de grootste moslim populatie van de wereld geloof ik)
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_133608533
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:26 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Zijn je vriendinnen ook lelijk?
Nee O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  maandag 25 november 2013 @ 14:27:23 #71
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133608540
quote:

[..]

Nu dat er een regel is dat vreemdgaan niet mag, doen mensen het minder vaak. Uiteindelijk komen de meeste mensen ook aan een partner (fokkers daarbuiten gelaten).

Ik denk dat als polygamie normaal word, dat dat echt zal veranderen. Nu kunnen lelijke mensen compenseren met karakter en andere eigenschappen en doordat ze het recht hebben op een trouwe partner, vinden ze uiteindelijk wel iemand. In een polygamische samenleving zouden de top aantrekkelijkste mensen regelmatig seks hebben hoe vaak ze willen en met wie ze willen, terwijl de normale mensen sporadisch seks en genegenheid zullen kennen en de minder aantrekkelijke mensen zullen maagd sterven of veel geld betalen.
Ik geloof dit niet.
Als ik tien partners mocht hebben is het aannemelijk dat ik ook wel een lieve verlegen jongen zal hebben die ik daarom leuk vind, en dat ik voorbij zijn enorme neus kijk.

Nu ik er maar één mag ben ik uiteraard in een positie om uit alleen de crème de la crème te selecteren. :+
pi_133608609
quote:

[..]

ze zullen misschien vaker seks hebben ja (ik gok dat dat nu ook al is, maar goed)
maar zelfs mensen in een polygame relatie willen toch iemand om hun leven mee te delen, de seks met een ander is een kersje op de taart
en die levenspartner kies je niet op uiterlijk

seks =/= liefde en relaties
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 25 november 2013 @ 14:29:34 #73
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133608629
quote:

[..]

Anders gesteld, als ik er drie zou mogen selecteer ik uiteraard mijn nummer 1, 2 en 3 voorkeuren voor zover ik die keuze heb. De nummer 3 heeft dan een partner waar anders alleen de nummer 1 dat had gehad. :D
pi_133608673
quote:
0s.gif Op

[quote]0s.gif [b]Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

wat is dat dan?
waar zit die dan?

volgens mij is er namelijk geen concrete cultuur die je de islamitische cultuur kunt noemen

zo is er een enorm verschil tussen de cultuur van iran (islamitisch) en indonesië (de grootste moslim populatie van de wereld geloof ik)
Wanneer men spreekt over "Islamistische cultuur" dan gaat het niet over een populatie, maar over een op religie (Islam) gebaseerde cultuur!
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  maandag 25 november 2013 @ 14:31:20 #75
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133608693
Zou het uit te rekenen zijn met eenzelfde soort computermodel als waar ze evolutionaire zaken mee uittesten? :D Welke nerd biedt?
pi_133608719
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ze zullen misschien vaker seks hebben ja (ik gok dat dat nu ook al is, maar goed)
maar zelfs mensen in een polygame relatie willen toch iemand om hun leven mee te delen, de seks met een ander is een kersje op de taart

Polygamie = meerdere partners huwen. Dus meerdere mensen om je leven mee te delen.
Polyamorie = meerdere duurzame relaties. Dus meerdere mensen om je leven mee te delen.
Open relatie / swingen = een monogame of polyamoureuze relatie met daarbij de mogelijkheid buiten de deur te neuken.
  maandag 25 november 2013 @ 14:32:29 #77
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133608741
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:27 schreef Pienata het volgende:

[..]

Ik geloof dit niet.
Als ik tien partners mocht hebben is het aannemelijk dat ik ook wel een lieve verlegen jongen zal hebben die ik daarom leuk vind, en dat ik voorbij zijn enorme neus kijk.

Nu ik er maar één mag ben ik uiteraard in een positie om uit alleen de crème de la crème te selecteren. :+
Zou dat, denk je? Als ik meer dan 1 partner mocht hebben zou ik voornamelijk voor uiterlijk gaan. Ik zou niet zo snel iemand nemen die ik niet aantrekkelijk vind, tenzij ze willen betalen ofzo.

Ik heb altijd het idee dat de meeste mensen hun gevoel niet opzij kunnen zetten en met iemand aangaan die niet aantrekkelijk is.

Misschien werkt het voor vrouwen anders? Is het reden waarom je niet met die verlegen lieve jongen met een grote neus gaat omdat je weet dat je beter kan krijgen, of omdat hij niks binnenin jou wakker maakt? Want ik wijs een meisje niet af met het gedachte dat ik beter kan krijgen, maar met het gedachte dat ik niet opgewonden van haar raakt.
pi_133608748
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:14 schreef Pienata het volgende:
Het probleem met de "cultuurgebondenheid" van monogamie op dit punt:

Wanneer je partner een ander zoent/seks met een ander heeft, waarom geeft dit een naar gevoel voor de meeste mensen binnen ons culturele kader? Is het de actie zelf die dat veroorzaakt? Ik denk persoonlijk van niet.

Als je kijkt naar pop culture en onze maatschappij in het algemeen heerst er een sterk beeld dat "als hij/zij iets anders wil dan alleen jou, ben je niet goed genoeg". Voor velen is dat romantisch, de beste zijn voor je partner, iets speciaals, die ene die met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

Maar ik denk dat het ook een keerzijde heeft. Het is namelijk niet per sé het geval dat wanneer je van iemand houdt, je hersenen en lijf spontaan ophouden met interesse hebben voor anderen. Zie ook de vele gemaakte fouten. De reden dat bedrog zo'n pijn doet is niet eens zozeer het feit dat diegene iets met een ander doet, het is de automatische veronderstelling van "ben ik dan niet goed genoeg?" die we eraan vastkoppelen. Dat lijkt me garant staan voor veel pijn en gevoelens van afwijzing en onzekerheid.

Ik vind het persoonlijk een stuk rustgevender om er vanuit te gaan dat als ik niet goed genoeg was, mijn partner niet bij me zou willen zijn, en ik hou me in mijn hoofd niet bezig met onderlinge rangordes. Ik kan me er daarom ook niet buitengewoon druk om maken wanneer mijn partner seks heeft met een ander: dat doet hij vast omdat hij dat fijn vindt. Evenals dat hij een relatie met mij heeft omdat hij dat fijn vindt. :)
Niet mee eens, als je partner vreemdgaat dan is het een vertrouwensbreuk en daarmee doe je de ander verdriet omdat hij of zij dus maling heeft aan jouw gevoelens binnen de relatie, niet omdat je onzeker bent en denkt ben ik niet goed genoeg.

Als je verlieft bent ga je meestal een verbinding aan met die persoon, exclusiviteit, als dat de afspraak is. En daar is niets mis mee en geeft uiteraard een goed gevoel. Je hebt een levenspartner gevonden die samen met jouw door het leven wil. (althans dat is de opzet vaak)

Hoe jij denkt kan ook, zo van als mijn partner maar gelukkig is en hij of zij het fijn vindt om te genieten, buiten mij om, dan juich ik dat toe! Heel altruïstisch allemaal, maar niet voor de meesten, en vaak denk ik pas tot dit idee gekomen via een lange weg van ervaringen of groei een die richting in?
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_133608846
quote:
17s.gif Op maandag 25 november 2013 14:31 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Polygamie = meerdere partners huwen. Dus meerdere mensen om je leven mee te delen.
Polyamorie = meerdere duurzame relaties. Dus meerdere mensen om je leven mee te delen.
Open relatie / swingen = een monogame of polyamoureuze relatie met daarbij de mogelijkheid buiten de deur te neuken.
ja sorry, mijn fout

In mijn ogen is een open relatie ook een vorm van polygamie of polyamorie omdat je zelfs met een fb een vorm van een relatie op bouwt
niet helemaal zuiver zoals het begrip bedoeld is inderdaad
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:32 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Zou dat, denk je? Als ik meer dan 1 partner mocht hebben zou ik voornamelijk voor uiterlijk gaan. Ik zou niet zo snel iemand nemen die ik niet aantrekkelijk vind, tenzij ze willen betalen ofzo.

Ik heb altijd het idee dat de meeste mensen hun gevoel niet opzij kunnen zetten en met iemand aangaan die niet aantrekkelijk is.

Misschien werkt het voor vrouwen anders? Is het reden waarom je niet met die verlegen lieve jongen met een grote neus gaat omdat je weet dat je beter kan krijgen, of omdat hij niks binnenin jou wakker maakt? Want ik wijs een meisje niet af met het gedachte dat ik beter kan krijgen, maar met het gedachte dat ik niet opgewonden van haar raakt.
Maar je hebt nu toch ook geen relatie met iemand die je niet aantrekkelijk vind :?
en je wil daarnaast toch ook met die persoon kunnen praten en zo?

waarom zou het dan wat veranderen in de manier waarop je partners kiest?
dezelfde dingen blijven toch belangrijk?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 25 november 2013 @ 14:35:35 #80
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133608851
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:32 schreef KingKloon het volgende:

[..]

In principe is dat ik niet opgewonden raak van diegene de main reason om iemand niet te kiezen uiteraard. Maar dat staat compleet los van monogamie OF polygamie. :D

Maar zodra ik van, zeg, drie mannen opgewonden raak... En ik mag er maar één... Tja. Dan zal het wel een rationele afweging worden van wat "de beste" optie is qua totaalplaatje. Terwijl ik in emotioneel opzicht alledrie wel gelijkwaardig vind.

Mag ik er echter drie dan zal ik alledrie waarderen om wie ze zijn en toelaten in mij leven. :D
  maandag 25 november 2013 @ 14:35:37 #81
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133608852
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:29 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja, maar waarom iemand je leven mee delen als je met meerdere mensen je leven kan delen? Als ik zo goed op de markt lig en niemand er raar van op kijk als ik meerdere vrouwen heb, dan ga ik niet alleen met meerdere vrouwen seks hebben, maar ook met meerdere vrouwen een emotionele band vrouwen. Eentje die om mijn grappen lach, eentje die ik zelf grappig vind, eentje die goed is in diepzinnige discussies, eentje met dezelfde muzieksmaak, enz.
pi_133608871
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Niet mee eens, als je partner vreemdgaat dan is het een vertrouwensbreuk en daarmee doe je de ander verdriet omdat hij of zij dus maling heeft aan jouw gevoelens binnen de relatie, niet omdat je onzeker bent en denkt ben ik niet goed genoeg.

_O_
pi_133608887
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:35 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Ja, maar waarom iemand je leven mee delen als je met meerdere mensen je leven kan delen? Als ik zo goed op de markt lig en niemand er raar van op kijk als ik meerdere vrouwen heb, dan ga ik niet alleen met meerdere vrouwen seks hebben, maar ook met meerdere vrouwen een emotionele band vrouwen. Eentje die om mijn grappen lach, eentje die ik zelf grappig vind, eentje die goed is in diepzinnige discussies, eentje met dezelfde muzieksmaak, enz.
dan is er toch nog steeds even veel kans voor degene met de lelijke neus maar waarom je wel een diepe band mee op bouwt en veel mee gemeen hebt?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 25 november 2013 @ 14:36:59 #84
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133608891
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:32 schreef Opnieuw-energie het volgende:

[..]

Als je verlieft bent ga je meestal een verbinding aan met die persoon, exclusiviteit, als dat de afspraak is. En daar is niets mis mee en geeft uiteraard een goed gevoel. Je hebt een levenspartner gevonden die samen met jouw door het leven wil. (althans dat is de opzet vaak)

Hoe jij denkt kan ook, zo van als mijn partner maar gelukkig is en hij of zij het fijn vindt om te genieten, buiten mij om, dan juich ik dat toe! Heel altruïstisch allemaal, maar niet voor de meesten, en vaak denk ik pas tot dit idee gekomen via een lange weg van ervaringen of groei een die richting in?
Uiteraard is de vertrouwensbreuk het ergst, maar de reden dat die afspraken überhaupt gemaakt worden komt denk ik deels door onze culturele kaders die heel erg "the one and only" propageren. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat wat ik zeg daar mede aan heeft bijgedragen.
pi_133608899
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:36 schreef complicate het volgende:

[..]

_O_
Bel me.. :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133608921
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:36 schreef Pienata het volgende:

[..]

Uiteraard is de vertrouwensbreuk het ergst, maar de reden dat die afspraken überhaupt gemaakt worden komt denk ik deels door onze culturele kaders die heel erg "the one and only" propageren. Ik acht het niet onwaarschijnlijk dat wat ik zeg daar mede aan heeft bijgedragen.
^O^
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 25 november 2013 @ 14:38:13 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133608938
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:35 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Lijkt me praktisch nog best lastig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_133609003
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:56 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Maar gevoelsmatig heb ik het niet niet zo met polygamy. Ergens is het prettig om te denken dat er ooit iemand zal zijn waarvan ik de rest van mijn kan vertrouwen
. Ik wil niet dat iemand waarvan ik hou, de volgende dag met een ander bezig is. Ik wil niet delen.
Suggereer je hiermee nou dat je je partner in een polygame relatie niet kan vertrouwen, of lees ik het verkeerd?
compact en kleverig.
pi_133609023
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

dat lijkt mij ook wel ja :D
Als ik zie hoe weinig tijd ik heb voor mijn lief ;( ik moet er niet aan denken om daarnaast nog iemand te hebben waar ik net zo veel tijd mee door wil brengen :P

maar goed, praktische bezwaren zijn wel een mouw aan te passen natuurlijk
genoeg voorbeelden die dat bewijzen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 25 november 2013 @ 14:41:12 #90
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133609061
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het valt wel mee. Ik heb nu redelijk veel vrouwelijke vriendinnen, mooi ook, maar 1 (bijna) vriendin. Ik weet dat ik sommige van mijn vrouwelijke vriendinnen zou kunnen krijgen als ik zou proberen. Nu doe ik dat niet, omdat er sociale consequenties aan verbonden zijn. Maar als het allemaal toch niet uitmaakte...
  maandag 25 november 2013 @ 14:42:46 #91
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133609114
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:41 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Het valt wel mee. Ik heb nu redelijk veel vrouwelijke vriendinnen, mooi ook, maar 1 (bijna) vriendin. Ik weet dat ik sommige van mijn vrouwelijke vriendinnen zou kunnen krijgen als ik zou proberen. Nu doe ik dat niet, omdat er sociale consequenties aan verbonden zijn. Maar als het allemaal toch niet uitmaakte...
En met 'krijgen' bedoel je dan vooral 'neuken'?
The love you take is equal to the love you make.
pi_133609143
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:41 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Het gaat niet om wat praktisch is of hoeveel je kan neuken, het gaat om het houden van. En je merkt vanzelf wel of er wat dat betreft bij jou ruimte is voor 1 of voor meer dan 1 persoon.
  maandag 25 november 2013 @ 14:43:58 #93
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133609166
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:39 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Suggereer je hiermee nou dat je je partner in een polygame relatie niet kan vertrouwen, of lees ik het verkeerd?
Niet dat ik haar rationeel gezien zou kunnen vertrouwen, maar mijn gevoel zou zeggen dat ik helemaal niet speciaal ben voor haar. Liefde zou minder betekenen in mijn ogen.
pi_133609182
quote:

[..]

Dus je geeft al deels aan waardoor het kan komen. The one en only is in zekere zin ook het mooiste, al is het steeds minder het geval in deze tijden. Deels logisch en deels niet omdat de verleidingen ook steeds groter worden gemaakt en omdat men al ongelukkig wordt door het uitzicht op een levenspartner.. Geen nieuwe ervaringen en geen spannende tijden, sleur, noem het maar op, dat past niet in deze snelle en hippe stijl van leven, genoten moet er worden..

Dat kan allemaal maar het wordt denk ik daardoor ook steeds holler en we rennen maar door, staan niet meer stil bij verbinding en zaken die zorgen voor veel diepere voldoeningen. Dit is slechts mijn mening natuurlijk, maar er zit wel een kern van waarheid in denk ik die best eens besproken mag worden.
  maandag 25 november 2013 @ 14:44:40 #95
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133609188
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En met 'krijgen' bedoel je dan vooral 'neuken'?
Neuken, relatie, dates, enz. Krijgen klinkt inderdaad minder netjes.
pi_133609200
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:43 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Niet dat ik haar rationeel gezien zou kunnen vertrouwen, maar mijn gevoel zou zeggen dat ik helemaal niet speciaal ben voor haar. Liefde zou minder betekenen in mijn ogen.
Terwijl het juist in een poly relatie zo is dat de ene relatie niets over de andere zegt. Als jij later kinderen krijgt ga je toch ook niet jaloers doen als je kinderen meer aandacht krijgen?
pi_133609226
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:43 schreef KingKloon het volgende:

[..]

maar dat heeft toch niets te maken met vertrouwen?

vertrouwen is er toch niet alleen met degene die jou het speciaalst vind op aarde?
vertrouwen is er toch ook tussen jou en je broer/zus
tussen jou en een docent
tussen jou en de slager

wat de relatie ook is, er is een vorm van vertrouwen
bij de slager kun je er ook op vertrouwen dat als jij belt voor koteletjes en hij zegt: om 1 uur kun je ze komen halen, dat dat zo is?
daar hoef je toch niet zijn enige en meest speciale klant voor te zijn?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 25 november 2013 @ 14:46:13 #98
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133609239
quote:
17s.gif Op maandag 25 november 2013 14:45 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Terwijl het juist in een poly relatie zo is dat de ene relatie niets over de andere zegt. Als jij later kinderen krijgt ga je toch ook niet jaloers doen als je kinderen meer aandacht krijgen?
Dat is een totaal andere vergelijking.
pi_133609263
quote:

[..]

Klopt, maar de reden dat die afspraken gemaakt worden komt grotendeels door de persoonlijkheid van de persoon en minder door onze culturele kaders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')