abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133607520
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:48 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik zal het kort proberen uit te leggen om te beginnen met : 1 vader, 7 moeders, 35 kinderen :? .
hoe is dat een uitleg? :D
waarom is dat een bedreiging voor de samenleving?
als die mensen dat toch gewoon goed regelen onderling?
Alle vrouwen een goede baan, vader die de kinderen opvoed met behulp van de oudere kinderen bijvoorbeeld?
hoe bedreigd dat de samenleving?

Verder betekend polygaam zijn natuurlijk niet automatisch dat er 35 kinderen uit moeten komen he
dat is een aparte samenhang die je nu zelf verzint
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_133607531
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 13:49 schreef Suteibum het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen die zo bekrompen zijn als jij een bedreiging zijn voor de samenleving
ik ook
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 25 november 2013 @ 13:57:43 #28
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133607553
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:54 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik denk in termen van andere culturen zoals polygamie in de Islam.
Die hebben dan ook weinig met vrije keuze te maken (vaak), meer met het feit dat de vrouw "bezit" is ipv een gelijkwaardige partner. Indien je in geval van vrije keuze 1 man, 7 vrouwen en 35 kinderen hebt is het ook aannemelijker dat meer dan alleen de man van het gezin werkt. :) Of je hebt 7 mannen, 1 vrouw en 5 kinderen, ik noem maar een zijstraat. :D
  maandag 25 november 2013 @ 13:58:28 #29
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133607581
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 13:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Neuken? Oh, nee, eerst even je loonstrookje laten zien :') zoiets? :+
Meer van: Neuken! Maar wel met condoom aan en ik slik mijn pilletjes.

Een vrouw die zonder voorbehoedsmiddel met een man neukt die zij niet zo goed kent is gewoon dom bezig en andersom is die man ook dom bezig als hij met een vrouw neukt zonder condoom.

Of denk jij daar anders over? :')
pi_133607585
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:56 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Maar gevoelsmatig heb ik het niet niet zo met polygamy. Ergens is het prettig om te denken dat er ooit iemand zal zijn waarvan ik de rest van mijn kan vertrouwen. Ik wil niet dat iemand waarvan ik hou, de volgende dag met een ander bezig is. Ik wil niet delen.
Iedereen moet het voor zich zelf uit maken natuurlijk, maar hier ben ik het wel mee eens.
pi_133607611
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:54 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik denk in termen van andere culturen zoals polygamie in de Islam.
wtf waar heb je het over? :?
dit verzin je zo enorm zelf :?

nergens in de islam staat volgens mij zelfs dat je alleen meerdere kinderen moet verwekken bij meerdere vrouwen als je er voor kunt zorgen
waar is de bedreiging dan?

Daarnaast leven meer islamieten monogaan dan niet monogaam
Als je er een onderzoek op los laat is komt er zo ver ik weet echt niet uit dat de meeste polygame mensen islamitisch zijn met 35 kinderen hoor :')

je haalt zo enorm veel door elkaar volgens mij :?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_133607644
quote:

[..]

inderdaad, ik denk niet dat polygamy een concrete bedreiging zal zijn voor de samenleving. Als iedereen losbandige seks had met elkaar en daar ook mee eens zijn, zouden we nog steeds wakker worden en naar onze school en werk gaan.

Maar gevoelsmatig heb ik het niet niet zo met polygamy. Ergens is het prettig om te denken dat er ooit iemand zal zijn waarvan ik de rest van mijn kan vertrouwen. Ik wil niet dat iemand waarvan ik hou, de volgende dag met een ander bezig is. Ik wil niet delen.
als de afspraak toch is 'we zijn polygaam' en je brengt dat in praktijk hoe is de ander dan niet te vertrouwen?
je houd je juist aan de afspraak

polygamie heeft dus helemaal niks te maken met het beschadigen van vertrouwen

Ook kun je in een polygame relatie gewoon heel goed 1 primaire partner hebben hoor
die alle belangrijke momenten met je deelt en altijd naast je staat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_133607653
quote:

[..]

inderdaad, ik denk niet dat polygamy een concrete bedreiging zal zijn voor de samenleving. Als iedereen losbandige seks had met elkaar en daar ook mee eens zijn, zouden we nog steeds wakker worden en naar onze school en werk gaan.

En dat is ook menselijk en verklaarbaar. Anders krijgen we straks allemaal onthechte mensen die bezig zijn met lusten en dat kan nooit lang goed gaan.

Ik zoek ook al heel mijn leven naar een maatje/vriendin/soulmate.. Maar vinden is niet te doen, en misschien bestaat het natuurlijk ook helemaal niet, maar is het gewoon zoeken naar diegene met dezelfde levensfilosofie en karakter als ikzelf. Genoeg mooie vrouwen, maar het gaat om die verbinding en het delen van een bepaald gevoel en inzicht over het leven wat het zo lastig maakt.
“When there is no desire, all things are at peace.”
  maandag 25 november 2013 @ 14:02:02 #34
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133607693
En bewuste kinderloosheid komt ook steeds meer voor.
Is polygamie dan een bedreiging voor de samenleving? Of is "kinderen maken die je geen leven kunt bieden" een bedreiging voor de samenleving? Is het geen bedreiging als een monogame meneer en mevrouw in de schuldsanering met een te klein huis besluiten nog maar een kind te nemen? En wel een bedreiging als een love triangle dat besluit, als er twee fulltime werken en de derde altijd thuis is voor het kind? :)
pi_133607711
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:57 schreef Pienata het volgende:

[..]

Die hebben dan ook weinig met vrije keuze te maken (vaak), meer met het feit dat de vrouw "bezit" is ipv een gelijkwaardige partner. Indien je in geval van vrije keuze 1 man, 7 vrouwen en 35 kinderen hebt is het ook aannemelijker dat meer dan alleen de man van het gezin werkt. :) Of je hebt 7 mannen, 1 vrouw en 5 kinderen, ik noem maar een zijstraat. :D
Oké, iemand die begrepen heeft wat ik wou bedoelen. Voor mij is dat dus een bedreiding voor de maatschappij ( in die culturen) waar een "vrouw" geen vrijheid heeft en door de man wordt gezien als "bezit".
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_133607730
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:59 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

wtf waar heb je het over? :?
dit verzin je zo enorm zelf :?

nergens in de islam staat volgens mij zelfs dat je alleen meerdere kinderen moet verwekken bij meerdere vrouwen als je er voor kunt zorgen
waar is de bedreiging dan?

Daarnaast leven meer islamieten monogaan dan niet monogaam
Als je er een onderzoek op los laat is komt er zo ver ik weet echt niet uit dat de meeste polygame mensen islamitisch zijn met 35 kinderen hoor :')

je haalt zo enorm veel door elkaar volgens mij :?
Ga de Koran lezen en wat leren over andere culturen :7
  maandag 25 november 2013 @ 14:03:24 #37
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133607737
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:02 schreef complicate het volgende:

[..]

Oké, iemand die begrepen heeft wat ik wou bedoelen. Voor mij is dat dus een bedreiding voor de maatschappij ( in die culturen) waar een "vrouw" geen vrijheid heeft en door de man wordt gezien als "bezit".
Dan is een scheve verhouding van basic human rights een bedreiging, niet polygamie als een abstract concept an sich. :')
pi_133607759
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:03 schreef Pienata het volgende:

[..]

Dan is een scheve verhouding van basic human rights een bedreiging, niet polygamie als een abstract concept an sich. :')
Ja maar in die culturen is dat wel een "recht" en geen schending van human rights.
  maandag 25 november 2013 @ 14:05:35 #39
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133607780
quote:

[..]

Maar stel dat polygamie bestond in Nederland, maar dat het ook gelijkwaardig was.

Dus niet alleen 1 man, 7 moeders, 35 kinderen maar ook 1 vrouw, 7 vaders, 7 kinderen (laten we makkelijk maken voor de moeder).
  maandag 25 november 2013 @ 14:05:53 #40
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_133607794
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:04 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja maar in die culturen is dat wel een "recht" en geen schending van human rights.
En nu hebben we het over onze cultuur en polygamie als concept met gelijkwaardigheid en wederzijds respect als basis.

Is dat een bedreiging voor de samenleving?
pi_133607841
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:02 schreef Pienata het volgende:
En bewuste kinderloosheid komt ook steeds meer voor.
Is polygamie dan een bedreiging voor de samenleving? Of is "kinderen maken die je geen leven kunt bieden" een bedreiging voor de samenleving? Is het geen bedreiging als een monogame meneer en mevrouw in de schuldsanering met een te klein huis besluiten nog maar een kind te nemen? En wel een bedreiging als een love triangle dat besluit, als er twee fulltime werken en de derde altijd thuis is voor het kind? :)
inderdaad!
quote:

[..]

Ga de Koran lezen en wat leren over andere culturen :7
jij legt de link naar de islam, ik niet
onderbouw het dan ook

niks van wat je roept kun je onderbouwen :?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_133607853
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:05 schreef Pienata het volgende:

[..]

En nu hebben we het over onze cultuur en polygamie als concept met gelijkwaardigheid en wederzijds respect als basis.

Is dat een bedreiging voor de samenleving?
In onze cultuur niet! Mijn referentie was TT: " vreemdgaan verbonden aan Culturen?"
pi_133607864
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

inderdaad!

[..]

onderbouw het dan ook

Hallo TT gelezen?
pi_133607900
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:07 schreef complicate het volgende:

[..]

Hallo TT gelezen?
Ja en al 1000 keer beter onderbouwd op gereageerd dan jij
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_133607915
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:04 schreef complicate het volgende:

[..]

en dat staat compleet los van polygamie als relatie vorm
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_133607924
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:09 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Ja en al 1000 keer beter onderbouwd op gereageerd dan jij
En polygamie in de Islam , heb je dat ook onderbouwdt, want het is een ander cultuur.
  maandag 25 november 2013 @ 14:09:53 #47
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_133607928
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:07 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

inderdaad!

[..]

onderbouw het dan ook

Ik denk dat zij wil zeggen dat een onderdeel van de probleem in Islamitische culturen verbonden is aan polygamie.
pi_133607938
Ik heb ook de andere topics niet gelezen, maar in mijn beleving is vreemdgaan fout omdat er in relaties waar dit voorkomt vaak duidelijk de afspraak gemaakt is om monogaam te zijn. Klaar.

En ja dit is vaak cultuur gebonden maar als je kijkt naar polygame families zie je dat dit ook niet altijd helemaal lekker loopt. Culturen waar polygamie voorkomt is het vaak dat één man meerdere vrouwen heeft en zelden andersom. Deze vrouwen ervaren zeker wel jaloezie naar elkaar toe en dat is vaak het probleem, je wilt van nature gewoon niet delen.
pi_133607957
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:09 schreef complicate het volgende:

[..]

En polygamie in de Islam , heb je dat ook onderbouwdt, want het is een ander cultuur.
ik snap niet waarom je dat er bij trekt?
daar gaat de discussie toch niet over? alleen jij hebt dat er bij gehaalt

maar goed als je dat zo graag wil:
islam =/= polygamie

koran =/= huidige vorm van islam
bijbel =/= huidige vorm van het christendom

onze cultuur of welke cultuur dan ook =/= geloofsstroming
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_133607989
quote:

[..]

Dat kan toch net zo goed in een monogame relatie. Ik denk zelfs nog beter in een monogame relatie. Partners die zo rationeel en eerlijk met elkaar omgaan dat ze op een open relatie uitkomen onderdrukken elkaar meestal niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')