Je zet er iedere keer een lach bij, maar ik wil juist dat er een lach van afgaatquote:
Tamata ?quote:Op zondag 24 november 2013 22:43 schreef Bos81 het volgende:
Het gaat om deze crypto:
Deze speler van PSV haalt een lachje bij Simon weg
Bell.quote:Op maandag 25 november 2013 13:35 schreef Asap het volgende:
He was named "African Goalkeeper of the Century" by IFFHS, as part of their "Century Elections". Cameroon had three goalkeepers among the top six, with Thomas N'Kono being second and Jacques Songo'o being sixth.
Lorenzo Staelens?quote:Op maandag 25 november 2013 14:51 schreef tong80 het volgende:
Wie kreeg op het WK-98 tegen Nederland rood ?
Kluivert ?quote:Op maandag 25 november 2013 15:01 schreef RobinFriday het volgende:
Wie was de doelpuntenmaker in de laatste wedstrijd van het Nederlands elftal op dat WK 98?
Ik had een finalekaartje als Nederland de finale had bereikt.quote:
quote:Op maandag 25 november 2013 15:08 schreef Chase_Utley het volgende:
Eerste negroïde speler in het nationale elftal van Engeland.
Ruudje Dil?quote:Op maandag 25 november 2013 15:26 schreef RobinFriday het volgende:
Wie was de eerste zwarte manager in de Engelse Premier League?
Paul Ince?quote:Op maandag 25 november 2013 15:30 schreef RobinFriday het volgende:
[..]
Correct.
En wie de eerste zwarte/negroïde/donkere Engelse(!) manager?
Middenvelder. Hij heeft ook iets unieks gedaan in Spanje.quote:
Juist.quote:Op maandag 25 november 2013 16:58 schreef Mark het volgende:
Speelden 2 WK finales en scoorden in beiden
Jij weet echt extreem veelquote:Op maandag 25 november 2013 16:58 schreef Mark het volgende:
Speelden 2 WK finales en scoorden in beiden
Dat zeker.quote:Op maandag 25 november 2013 17:08 schreef Mark het volgende:
En het helpt de beeldvorming als je alleen post als je iets zeker weet
Bergkampquote:Op maandag 25 november 2013 17:16 schreef Mark het volgende:
Wie scoorde de eerste goal in het Arsenal Emirates stadion?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
Nee dus.quote:
Juistquote:
Ronaldinho ?quote:Op maandag 25 november 2013 18:48 schreef Tranquilize het volgende:
Wie scoorde het enige doelpunt in de kwartfinalewedstrijd Brazilië - Frankrijk tijdens het WK van 2006?
Zidane ?quote:Op maandag 25 november 2013 18:52 schreef Tranquilize het volgende:
[..]
Nee, je moet logischer nadenken.
Wiltor ?quote:Op maandag 25 november 2013 19:34 schreef Tranquilize het volgende:
Beide fout. Hint: Hij scoorde 2 jaar later ook tegen Nederland tijdens dat EK.
Het enige doelpunt scoren en dan toch uitgeschakeld wordenquote:
Kloptquote:Op maandag 25 november 2013 19:48 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het enige doelpunt scoren en dan toch uitgeschakeld worden.
Doe hier maar, lijkt me leuk. Steeds 10 tegerlijk lijkt me het beste.quote:Op maandag 25 november 2013 20:30 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik ben gevraagd een voetbalquiz te maken voor een regionale amateurclub, welke tijdens een feestavond op het programma staat. Om te testen of de vragen niet te makkelijk of te moeilijk zijn wil ik eigenlijk een deel van de vragen hier stellen om te kijken of de vragen het juiste niveau hebben.
Het zijn in totaal 40 vragen verdeeld over 4 categorieën(nederlands voetbal, buitenlands voetbal, Europa cup en EK/WK. Elke categorie bestaat uit 10 vragen.
Iemand er bezwaar tegen dat ik deze vragen eind deze week/begin volgende week hier post of is het beter hier een apart topic voor aan te maken?
Tuurlijk. The legend. Keepte helemaal in het zwart. Maar dat mag niet meer.quote:
Oke, ik zal donderdag of vrijdag de eerste serie posten. Omdat sommige vragen betrekking hebben op meerdere categorieën zal er ook een 5e serie van 10 vragen komen, de zogenaamde "trivia ronde". Deze zal als laatste gespeeld worden.quote:Op maandag 25 november 2013 21:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Doe hier maar, lijkt me leuk. Steeds 10 tegerlijk lijkt me het beste.
Wist ik niet, wat is de reden?quote:Op maandag 25 november 2013 23:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk. The legend. Keepte helemaal in het zwart. Maar dat mag niet meer.
EK/WK, dan Nederlands, dan Europa Cup en dan buitenlandsquote:Op dinsdag 26 november 2013 10:50 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Oke, ik zal donderdag of vrijdag de eerste serie posten. Omdat sommige vragen betrekking hebben op meerdere categorieën zal er ook een 5e serie van 10 vragen komen, de zogenaamde "trivia ronde". Deze zal als laatste gespeeld worden.
Met welke serie willen jullie beginnen? Nederlands, buitenlands, Europa Cup of EK/WK?
Winter ?quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:34 schreef RobinFriday het volgende:
In het kader van de verspreking van Jack die sprak over Donny Hoesen: "Welke speler van Ajax werd ooit (verkeerd) geïntroduceerd als Arie?"
Weet ik eigenlijk niet. Je ziet het nooit meer.quote:
Werd Europees kampioen in '88 zonder te spelen.quote:Op woensdag 27 november 2013 00:18 schreef tong80 het volgende:
Wat heeft Aron Winter gemeen met Sjaak Troost, Henrie Krüzen en Wim Koevermans ?
Het zijn allemaal voetballers.quote:Op woensdag 27 november 2013 00:18 schreef tong80 het volgende:
Wat heeft Aron Winter gemeen met Sjaak Troost, Henrie Krüzen en Wim Koevermans ?
quote:Op woensdag 27 november 2013 13:19 schreef Boezeidekoe het volgende:
Hier de eerste serie van 10 vragen, zoals door Mark gevraagd eerst de categorie EK/WK:
1. Joegoslavië plaatste zich voor het EK92. Echter door de burgeroorlog werd het land door de UEFA voor dit toernooi uitgesloten. Welk land mocht er als vervanger aantreden?
Denemarken
2. Hoe vaak won Nederland van België op een eindronde(EK en WK opgeteld)?
3. Wat is er zo bijzonder aan de Afrikaanse landen die zich kwalificeerden voor het WK 2010 en het WK 2014?
Zijn dezelfde
4. Welk opmerkelijk incident vond er plaats tijdens de WK wedstrijd Frankrijk - Koeweit in 1982?
Spelers van Koeweit stopten omdat ze een fluitsignaal meenden te horen. Vervolgens haalde een sjeil ze van het veld.
5. Wie gaf de voorzet op het doelpunt van Georges Grun waardoor niet Nederland maar Belgie zich kwalificeerde voor het WK 1986 in Mexico?
Gerets
6. Speelsteden EK 1988 in West-Duitsland. Welke stad hoor niet in dit rijtje thuis en waarom niet?
- Hamburg
- Gelsenkirchen
- München
- Keulen
- Hannover
- Düsseldorf
7. Hoe vaak troffen Nederland en (West) Duitsland elkaar op een eindronde(EK en WK opgeteld)?
8. Wat is de overeenkomst tussen de openingswedstrijden van de 4 opeenvolgende WK's 1966, 1970, 1974, 1978?
9. Wat was er zo bijzonder aan de eindstand van Groep F(de groep van Nederland) op het WK van 1990?
3 ploegen met evenveel punten en gelijk doelsaldo waardoor er geloot moest worden
10. Wie scoorde als enige ooit een "silver goal" op een EK?
Oliver Bierhoff
Ja die had ik genoteerd voor de Trivia ronde. Nu dus niet meerquote:Op woensdag 27 november 2013 13:30 schreef Mark het volgende:
Overigens is sinds gisteren Danny Hoesen ook weer een mooie Trivia speler
In eerste instantie vroeg je helemaal niet om de landen, dus dat is een beetje raar.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:57 schreef Boezeidekoe het volgende:
Vraag 9 is iedereen heel close, maar waarom en tussen welke landen moest er geloot worden?
Klopt, echter het antwoord had ik wat uitgebreider verwacht. Daarom zal ik het nu maar geven: Nederland en Ierland eindigden precies gelijk(punten, doelsaldo, onderling resultaat) en daarom moest er tussen deze landen geloot worden wie er 2e en 3e zouden worden. Engeland werd 1e en Egypte 4e.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:00 schreef Mark het volgende:
[..]
In eerste instantie vroeg je helemaal niet om de landen, dus dat is een beetje raar.
Nee, minimaal 10.000 tekens vereist.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Nederland en Ierland. Engeland werd 1e, Ierland door loting 2e en Nederland door loting 3e. Stonden in punten en doelsaldo gelijk en onderlinge wedstrijd eindigde in 1-1 door doelpunten van Gullit en Quinn. Nederland ging ondanks dat het 3e werd door loting alsnog door naar de volgende ronde, als een van de beste nummers 3, en ontmoette daarin Duitsland. Ierland kreeg Roemenië...
Genoeg zo?
Wilde gok. Die wedstrijden eindigden allemaal in een gelijkspel.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:47 schreef Boezeidekoe het volgende:
Wie verdiept zich even in vraag 8?, laatste die ik nog zoek.
Helemaal goed, om precies te zijn eindigden ze allemaal in 0-0.quote:Op woensdag 27 november 2013 14:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wilde gok. Die wedstrijden eindigden allemaal in een gelijkspel.
quote:Op woensdag 27 november 2013 21:01 schreef tong80 het volgende:
Wie waren de coaches ?
Duitsland WK-54
Engeland WK-66 --- Alf Ramsey
Brazilië WK-70
Argentinië WK-78
Frankrijk EK-84
Ierland EK-88 - Jacky Charlton
Engeland WK-90 - Bobby Robson
Denemarken EK-92 - Richard Möller-Nielsen
Brazilië WK-94 - Zagalo
Duitsland EK-96 - Vogts
Klopt. Ik las het verkeerd. Zagalo zoals je postte was in 70.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
in 94 was Zagallo assistent, hoofdcoach was Parreira
Dat hij hetero was?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:47 schreef tong80 het volgende:
[b]Waarvan werd scheidsrechter Ignace van Swieten beschuldigd ?
Grapjas.quote:
Juist van één van z'n clienten bij de jeugdzorg.quote:
De Vrienden van Van Swieten, met dacht ik Peter Heershop en Vigo Waasquote:Op donderdag 28 november 2013 20:12 schreef Resonancer het volgende:
Wat is de naam van de tv serie waarin zijn naam ook is verwerkt
quote:Op donderdag 28 november 2013 20:20 schreef Bos81 het volgende:
[..]
De Vrienden van Van Swieten, met dacht ik Peter Heershop en Vigo Waas
Ook goedquote:Op donderdag 28 november 2013 20:50 schreef Resonancer het volgende:
Ik ken alleen de gitarist
[ afbeelding ]
Correct. Coachte 1 wedstrijd tegen Frankrijk.quote:
Menzo dacht ikquote:Op zaterdag 30 november 2013 14:25 schreef tong80 het volgende:
Welke ex-doelman heeft een vliegbrevet ?
Dacht je goed.quote:
Rio, Sao Paulo, Recifequote:Op zaterdag 30 november 2013 15:26 schreef Tarado het volgende:
Er zijn 6 Braziliaanse steden nog niet klaar met het bouwen van hun WK stadions, noem er 4
Ik moet verder passen denk ik. Of je moet de eerste letters geven.quote:
Porto Alegre ?quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:00 schreef Tarado het volgende:
OK
S-P (die had je al) N, M, Cur, Cui, P-A
Nee de rest zal ik niet raden denk ik.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:06 schreef Tarado het volgende:
Ik kan de staten wel noemen maar denk niet je daar veel mee opschiet
Ken ze alle 4 niet.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:31 schreef Tarado het volgende:
Natal, Manaus, Curitiba, Cuiaba
De deadline is 31-12-13 maar Manaus en Curitiba redden dat zeker niet en er is zelfs twijfel of die voor het WK klaar zijn
zou toch wel te hopen zijnquote:Op zaterdag 30 november 2013 17:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Komt volgend jaar wel (als het doorgaat)
Klopt. Ongelooflijk jammer ook dat het WK 2018 naar Rusland ging en niet naar Engeland. Kan ik nog steeds niet begrijpen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Engeland of Duitsland zouden het zo over kunnen nemen
Heb het geweten maar kom er niet op. Bakker ?quote:
Arnold Scholten ?quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:12 schreef Pedroso het volgende:
Welke ex-speler van FC Den Bosch won in 1987 de Europacup 2 met Ajax en in 1992 de KNVB neker met Feijenoord ?
Het bekt hetzelfdequote:Op zaterdag 30 november 2013 20:13 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Heb het geweten maar kom er niet op. Bakker ?
De witte Socrates ?quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:15 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt. Weet je zijn bijnaam ook nog ?
Hij is ook nog even TD bij Fortuna Sittard geweest maar dat zal je niet bedoelen (bekt ook niet op bakker).quote:
Klopt. Welke bijnaam had de enige echte Socrates (de Braziliaanse voetballer dus) ?quote:
Evenveel letters en maar één a.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:19 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hij is ook nog even TD bij Fortuna Sittard geweest maar dat zal je niet bedoelen (bekt ook niet op bakker).
Klopt. Jij weet teveel.quote:
Ben bang dat ik er niet op ga komen. Was het wel iets in de voetballerij ?quote:
Hij had wel een goede schaar in huisquote:Op zaterdag 30 november 2013 20:24 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ben bang dat ik er niet op ga komen. Was het wel iets in de voetballerij ?
Kapperquote:Op zaterdag 30 november 2013 20:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hij had wel een goede schaar in huis
Mijn gevoel zegt Jan Petersquote:Op zaterdag 30 november 2013 22:40 schreef tong80 het volgende:
Met welke FC Den Bosch speler vormde Petur Peturson een spitsen-duo bij Feijenoord ?
Juistquote:
Wie is Emnes ? Waar moet ik die van kennen ?quote:Op maandag 6 januari 2014 14:59 schreef Chase_Utley het volgende:
Emnes, Reiziger, Zenden, Boateng en als bonus nog Hasselbaink.
Marvin Emnes uit de jeugd van Spartaquote:Op maandag 6 januari 2014 18:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie is Emnes ? Waar moet ik die van kennen ?
De eerste is goed.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:37 schreef Irritatie100 het volgende:
SVV Dordrecht '90 en Dordrecht '90 geloof ik.
Dordrecht'90 is ook goed hoor.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:16 schreef tong80 het volgende:
[..]
De eerste is goed.
Ik zoek er nog twee.
quote:Op maandag 6 januari 2014 19:20 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Dordrecht'90 is ook goed hoor.
Verder nog DFC en DS'79.
Wat bedoel je ? Probeer me na de upgrade al 2 dagen tevergeefs te registreren op WZV.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:
Er lezen hier ook mensen mee die op wijzijnvoetbal komen he tong.
Dat zal geen Nico Jansen (Snoetje) geweest zijn.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:52 schreef tong80 het volgende:
Welke Feijenoordspits was ook zaalvoetbal-international ?
Denk om je hart Tong, je bent de jongste niet meer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat bedoel je ? Probeer me na de upgrade al 2 dagen tevergeefs te registreren op WZV.
Of bedoel je dat ik een vraag heb gekaapt ?
Met jouw negatieve instelling lijkt me het laatste het meest plausibel.
Je fles is trouwens bijna leeg. Ook azijn moet je tot de laatste druppel nuttigen.
Korsakow.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar dat herinner je met jouw alzheimer natuurlijk niet meer.
Z'n haar zat altijd netjes.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:23 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Dat zal geen Nico Jansen (Snoetje) geweest zijn.
Zal wel een lichtvoetige spits zijn geweest zijn maar die kan ik me even niet voor de geest halen.
Outblast.quote:
Eind jaren 80. Speelde ook bij FC Den Haag.quote:
John De Bever en Edwin Grunholz hebben nooit voor Feyenoord gespeeld, dus ik denk ook Van Der Laan dan.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 19:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Eind jaren 80. Speelde ook bij FC Den Haag.
Je hebt het goedquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:04 schreef RobinFriday het volgende:
Dat moet dan Harry van der Laan zijn, hoewel zijn mogelijke zaalvoetbalcarriere aan mij is voorbij gegaan.
Moet je Methodmich mailen of PMenquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:20 schreef satecl het volgende:
Kan ik ergens alle vragen uit de VI kerstquiz vinden? Met alle antwoorden..
Peter van Vossen en Jan Poortvlietquote:Op zaterdag 8 november 2014 17:19 schreef tong80 het volgende:
Noem nog 2 internationals buiten Danny Blind uit Zeeland.
quote:
is of was? Volgens mij speelt er momenteel niet 1 in de Bundesliga.quote:Op zondag 9 november 2014 14:35 schreef tong80 het volgende:
Wat is de laatste Oost-Duitse club in de bundesliga ?
Is of was is niet van belang.quote:Op zondag 9 november 2014 15:01 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
is of was? Volgens mij speelt er momenteel niet 1 in de Bundesliga.
De laatste 2 bedoel je.quote:Op zondag 9 november 2014 15:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is of was is niet van belang.
Gewoon de laatste.
Nu ga ik twijfelen.quote:Op zondag 9 november 2014 15:18 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
De laatste 2 bedoel je.
Union Berlin en Erzgebirge Aue spelen momenteel in de 2. Bundesliga.
Ernie Brands maar er zullen er vast meer zijnquote:Op maandag 10 november 2014 11:17 schreef tong80 het volgende:
Wie scoorde op het WK-78 en is nu hoofdcoach ?
Het is mijn dag niet. Ik bedoelde de WK-Finale.quote:Op maandag 10 november 2014 11:22 schreef Boezeidekoe het volgende:
Haan
Passarella
Krankl
Dalglish
Brandts
Vogts
Zico
En dan zal ik er nog wel een paar vergeten
hebben die allemaal gescoord toen?quote:Op maandag 10 november 2014 11:22 schreef Boezeidekoe het volgende:
Haan
Passarella
Krankl
Dalglish
Brandts
Vogts
Zico
En dan zal ik er nog wel een paar vergeten
Kempes?quote:Op maandag 10 november 2014 11:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is mijn dag niet. Ik bedoelde de WK-Finale.
ja.quote:Op maandag 10 november 2014 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
hebben die allemaal gescoord toen?
Het wordt steeds absurder.quote:Op maandag 10 november 2014 11:24 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het is mijn dag niet. Ik bedoelde de WK-Finale.
Je hebt de vraag nu al 2 keer veranderd. Als iemand het goede antwoord geeft, beloof je dan dat je niet weer de vraag gaat veranderen?quote:Op maandag 10 november 2014 11:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het wordt steeds absurder.
Welke Nederlander scoorde twee keer op het WK-78 en is nu coach ?
Arie Haanquote:Op maandag 10 november 2014 11:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Het wordt steeds absurder.
Welke Nederlander scoorde twee keer op het WK-78 en is nu coach ?
Klopt. Zal de volgende keer beter m'n best doen.quote:Op maandag 10 november 2014 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]er zijn meerdere juiste antwoorden mogelijk
Jantje Heintze?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:20 schreef Piebe het volgende:
Over wie zei Gijp ooit: "Die had de hele linkerkant. Wij hadden geen linkshalf en geen linksbuiten, alleen... Die bleef maar gaan.
Zonder bal. Dat was ook beter.
Oiet Wiltschut ?quote:Op dinsdag 11 november 2014 21:20 schreef Piebe het volgende:
Over wie zei Gijp ooit: "Die had de hele linkerkant. Wij hadden geen linkshalf en geen linksbuiten, alleen... Die bleef maar gaan.
Zonder bal. Dat was ook beter.
Gertjanquote:
Jerry de Jong?quote:Op woensdag 12 november 2014 22:33 schreef Adames het volgende:
[..]
Gertjan
Welke oud oranje-international, die tevens vader is van een international, heeft zijn leven gebeterd en werkt nu bij de gemeente Eindhoven?
Xerxes?quote:Op woensdag 12 november 2014 22:54 schreef Fred_B het volgende:
Welke Zuid-Hollandse voetbalclub verloor in de historie van het betaalde voetbal als enige nooit van Feyenoord?
DHC?quote:Op donderdag 13 november 2014 12:42 schreef Fred_B het volgende:
Het is misschien een wat te lastige vraag, maar om een hint te geven,
Het is een club uit Dordrecht, die nog wel bestaat, maar al tientallen jaren niet meer betaald speelt. In de amateurtijd speelden o.a. Juul Ellerman en Marco Boogers er bij de jeugd.
EBOH ?quote:Op donderdag 13 november 2014 12:42 schreef Fred_B het volgende:
Het is misschien een wat te lastige vraag, maar om een hint te geven,
Het is een club uit Dordrecht, die nog wel bestaat, maar al tientallen jaren niet meer betaald speelt. In de amateurtijd speelden o.a. Juul Ellerman en Marco Boogers er bij de jeugd.
Elf boeren op holquote:
DFC, DS'79, Dordrecht'90 en SVV/Dordrecht '90 zouden ze alle twee moeten zijnquote:Op vrijdag 14 november 2014 11:28 schreef tong80 het volgende:
Wat zijn de twee andere namen uit het verleden van FC Dordrecht ?
quote:Op vrijdag 14 november 2014 11:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
DFC, DS'79, Dordrecht'90 en SVV/Dordrecht '90 zouden ze alle twee moeten zijn
-Tim Krulquote:Op vrijdag 14 november 2014 16:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Er zijn 6 voetballers die nooit in de Eredivisie hebben gespeeld, maar wel in Oranje. Wie?
quote:Op zaterdag 8 november 2014 17:19 schreef tong80 het volgende:
Noem nog 2 internationals buiten Danny Blind uit Zeeland.
Doe ik er zelf de Kromme nog bijquote:
quote:Op zaterdag 15 november 2014 02:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Peter van Vossen?
EDIT: verkeerde pagina
Note to self: niet meer in dit topic gaan na thuiskomst van bier drinken in de kroeg.
Welke ken je niet en wie zijn de anderen ?quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:43 schreef Mark het volgende:
Even opgezocht: het zijn er 9, waarvan ik er 3 niet ken
2 Frans de Munck ?quote:Op zaterdag 15 november 2014 21:47 schreef Mark het volgende:
Zal het niet helemaal verklappen, hier zijn de initialen:
1. Willem van Hanegem
2. FdM
3. Danny Blind
4. Jan Poortvliet
5. Peter van Vossen
6. JS
7. AvM
8. AK
9. TvR
2 en 8 zijn de bekenden, van 6,7 en 9 had ik nog nooit gehoord.
Ja. Ben wel benieuwd naar de andere namen.quote:
Doe eens.quote:Op maandag 17 november 2014 00:37 schreef Mark het volgende:
Adri Koster en Frans de Munck zijn goed. Zal ik de anderen maar weggeven?
Alleen die van Male komt me vaag bekend voor.quote:Op maandag 17 november 2014 12:11 schreef Mark het volgende:
Jo Schot, Adri van Male en Toine van Renterghem
Bron: http://www.deweekkrant.nl/print?printid=2375824
Ik ken wel een John Schot van deze generatie. Geweldig talent uit Zeeland. Redde het niet in het betaalde voetbal door zeg maar rare dingen. Zag hem nog wel tegen NIVO spelen in de hoofdklasse namens Hoek. Geweldige voetballer. Misschien wel familie. ?quote:Op maandag 17 november 2014 12:11 schreef Mark het volgende:
Jo Schot, Adri van Male en Toine van Renterghem
Bron: http://www.deweekkrant.nl/print?printid=2375824
Keeper van Feyenoord in (uit m'n hoofd gezegd) de jaren '30. Heb hier een boek liggen over de 500 grootste Nederlandse sporters uit de vorige eeuw. Met een anekdote over Van Male: dat hij een keer in een wedstrijd tegen Ierland een bal klemvast had gevangen, de spits uit frustratie over de gemiste kans Van Male met bal en al over de lijn heen duwde en dat er vervolgens een doelpunt werd toegekend aan Ierland omdat dat destijds nog mochtquote:Op maandag 17 november 2014 12:22 schreef tong80 het volgende:
[..]
Alleen die van Male komt me vaag bekend voor.
Ik denk dat ik hetzelfde boek heb. Zelfs Berry van Aerle staat er in.quote:Op maandag 17 november 2014 12:36 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Keeper van Feyenoord in (uit m'n hoofd gezegd) de jaren '30. Heb hier een boek liggen over de 500 grootste Nederlandse sporters uit de vorige eeuw. Met een anekdote over Van Male: dat hij een keer in een wedstrijd tegen Ierland een bal klemvast had gevangen, de spits uit frustratie over de gemiste kans Van Male met bal en al over de lijn heen duwde en dat er vervolgens een doelpunt werd toegekend aan Ierland omdat dat destijds nog mocht
Wist alleen niet dat het een Zeeuw was
Kom maar op.quote:
Godquote:Op zondag 23 november 2014 14:48 schreef tong80 het volgende:
Wie ging eruit toen Marco van Basten zijn debuut maakte bij Ajax ?
Zijn zoon. De Verlosser.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |