abonnement Unibet Coolblue
pi_133588079


Penoza
De serie speelt zich af in de wereld van de Nederlandse penoze en vertelt het verhaal van Carmen van Walraven. Als haar man, een beruchte drugsbaron, voor de ogen van hun jongste zoon wordt geliquideerd, neemt Carmen een drastisch besluit… Penoza schetst een indringend beeld van de Nederlandse onderwereld waarin keuzes met betrekking tot familie, loyaliteit en geld op het scherpst van de snede worden gemaakt.

Penoza wordt verteld als een familiesage met Carmen - een werkende moeder met een uitzonderlijk beroep - aan het hoofd. De rol van Carmen wordt vertolkt door Monic Hendrickx. Overige hoofdrollen zijn weggelegd voor o.a. Thomas Acda, Fedja van Huet, Marcel Hensema, Tom Jansen, Johnny de Mol, Olga Zuiderhoek, Medina Schuurman, Maartje Remmers, Hajo Bruins, Raymond Thiry en Peggy Jane de Schepper.

Tijd en plaats
zondag rond 20.30 Ned. 3 of http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1307695

Extra info en teasers en achtergrondinfo
http://penoza.kro.nl/

quote:
Hitserie Penoza krijgt derde seizoen
HILVERSUM - De hitserie Penoza gaat door. De KRO en producent NL Film werken op dit moment aan een derde seizoen over het wel en wee van de criminele familie De Rue.

Het is de bedoeling dat de derde reeks in het najaar van 2013 al op televisie te zien is.
Penoza vertelt over Carmen van Walraven (Monic Hendrickx), die na de gewelddadige dood van haar echtgenoot Frans (Thomas Acda) gedwongen wordt zijn rol in een misdaadkartel over te nemen. Aan het slot van seizoen 1 verhuist zij met haar gezin naar het buitenland.

Maar aan het begin van seizoen 2, dat momenteel te zien is, worden de Van Walravens door omstandigheden gedwongen terug te keren naar Nederland. Andere hoofdrollen zijn voor Fedja van Huet,Tom Jansen, Loek Peters en Raymond Thiry.

Remakes
De derde reeks wordt momenteel geschreven. In principe keren alle hoofdrolspelers terug in het derde seizoen. "Hoewel er nog wel een paar doden vallen voor het einde van seizoen 2", verklapt producent Alain de Levita. "Dus ik kan niet met zekerheid zeggen wie we volgend jaar in Penoza 3 gaan zien."

De serie is niet alleen in Nederland een groot succes. Er zijn inmiddels remakes gemaakt in de VS en Polen. Verder is productiebedrijf NL Film in onderhandeling met een aantal andere landen, waaronder Engeland, Frankrijk en India.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133588105
Told yaaaa!
pi_133588128
Storm _O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133588181
Storm _O_
pi_133588189
Hij lijkt op Dirk Kuyt
pi_133588194
Boortje :')__!
AFCA!
pi_133588208
Meisje is wel mee, ouwe hosselaar die Boris.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133588225
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Hij lijkt op Dirk Kuyt
Ja idd :')!!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133588229
boortje took it like a man
pi_133588245
De problemen houden ook nooit op _O_
AFCA!
pi_133588273
Speedy, tof karakter ineens. :D
pi_133588307
wat een kutdag heeft carmen eigenlijk en dan weet ze t nog niet eens van boor
pi_133588325
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:12 schreef TargaFlorio het volgende:
Speedy, tof karakter ineens. :D
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:09 schreef RensAjacied het volgende:
Speedy de agressieveling is nu ineens de koele rustige topcrimineel. _O_
AFCA!
pi_133588372
Lopen moeder :D _O-
pi_133588380
Mats is ook gewoon een briljant acteur _O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133588382
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:13 schreef JaneDoe het volgende:
wat een kutdag heeft carmen eigenlijk en dan weet ze t nog niet eens van boor
te laat
AFCA!
pi_133588402
Nu alweer afgelopen -O-
pi_133588429
Haha een dikke climax dus volgende week. Laatste aflevering dan toch?

Die spoiler is fucking hard mi mang!
AFCA!
pi_133588433
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:14 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

te laat
kutdag is compleet nu
pi_133588442
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 21:14 schreef alors het volgende:
Mats is ook gewoon een briljant acteur _O_
Nee klopt.. Zitten gelukkig niet heel veel slechte acteurs in deze serie..
pi_133588463
quote:
10s.gif Op zondag 24 november 2013 21:14 schreef alors het volgende:
Mats is ook gewoon een briljant acteur _O_
Inderdaad, in Fort Alpha was ie al top.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133588471
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 21:15 schreef PatriQue89 het volgende:

[..]

Nee klopt.. Zitten gelukkig niet heel veel slechte acteurs in deze serie..
De kinderen.
AFCA!
  zondag 24 november 2013 @ 21:16:12 #23
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_133588478
En weer een week wachten ... 8-)
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_133588500
Speedy is dus ineens ook een baasje.

Wat gaat Berry ondernemen denken jullie?
AFCA!
pi_133588527
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:16 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

De kinderen.
Ik had het over acteurs :P
pi_133588665
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:15 schreef RensAjacied het volgende:
Haha een dikke climax dus volgende week. Laatste aflevering dan toch?

Die spoiler is fucking hard mi mang!
Volgens mij komen er nog 2 afleveringen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133588675
Berry gaat Carmen of de kids nog ergens redden denk ik
pi_133588698
Wel erg veel verhaallijnen die afgerond moeten worden in de laatste aflevering.
pi_133588703
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:19 schreef TLC het volgende:

[..]

Volgens mij komen er nog 2 afleveringen
Ja?
AFCA!
pi_133588741
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:19 schreef TLC het volgende:

[..]

Volgens mij komen er nog 2 afleveringen
Toch nog maar 1? Volgens mij 12 in totaal.
pi_133588802
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:19 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Toch nog maar 1? Volgens mij 12 in totaal.
hmmm ok, dan is dat wel jammer als er nog maar 1 komt ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133588869
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:20 schreef TLC het volgende:

[..]

hmmm ok, dan is dat wel jammer als er nog maar 1 komt ;(
Fucking veel dingen die samenkomen, past dat wel in 45 minuten?
AFCA!
pi_133589093
Verkeerde topic :')
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133589271
Ohja hoe heet dat lekkere wijf ook alweer?
AFCA!
pi_133589292
Is er geen God van Los topic?
AFCA!
pi_133589342
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:27 schreef RensAjacied het volgende:
Ohja hoe heet dat lekkere wijf ook alweer?
Welk ?
pi_133589343
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:27 schreef RensAjacied het volgende:
Is er geen God van Los topic?
Natuurlijk wel!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133589411
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 21:28 schreef lars91 het volgende:

[..]

Welk ?
Zat nog in dit topic sorry :)
AFCA!
  zondag 24 november 2013 @ 21:38:11 #39
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_133589990
Speedy _O_ Geweldig :D "iene miene mutte" "Lopen moeder"
pi_133590267
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 21:19 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Toch nog maar 1? Volgens mij 12 in totaal.
Nog 1 en 10 totaal.

pi_133590400
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 21:43 schreef nelisb het volgende:

[..]

Nog 1 en 10 totaal.

[ afbeelding ]
O ja 10 in totaal, ik ben in de war met Boardwalk Empire.
  zondag 24 november 2013 @ 22:25:44 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133592718
Leuke rollen voor Van Zon en Speedy. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_133594498
Iemand weet hoe dat nr heette toen Speedy aan ze Schultebrau'tje zat te lurken?
  zondag 24 november 2013 @ 23:06:29 #44
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_133594747
Laatste wordt tof :)
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_133595623
Zo dat was weer genieten zeg, alleen waar was Fiep??:( En waar was Simon en waar is Berry?:)

Uitstekende rol van Peter Blok zeg, vooral in dat restaurant aan het begin vond ik hem echt ijzersterk acteren (maar zoals hier eerder al werd gezegd, dr zitten inderdaad vrij weinig tot geen slechte acteurs in de serie).

Ben benieuwd hoe Berry nog terug gaat komen, ik denk dat ie Luther gaat vermoorden, vond dat voorbeeld wat Luther gaf over Steven en Marleen ook wel opvallend? Misschien dat dat wat zegt over volgende week?
En wat wordt de rol van John, Storm, Simon, buurvrouw, Janica e.d. nog in de resterende 45 mins?

Ik heb zomaar het vermoeden dat Carmen zichzelf volgende week doodschiet en dat er dan definitief een einde komt aan Penoza.
pi_133595769
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 23:27 schreef alexmazereeuw het volgende:
Zo dat was weer genieten zeg, alleen waar was Fiep??:( En waar was Simon en waar is Berry?:)
Ze kunnen niet alles natuurlijk in dit aantal minuten.

Ik vond dat stukje met Speedy en de Mexicanen van het kartel echt vet. Hij voelde zich wel echt een baas daarna.
Komen in een dikke Audi A8 naar hem toe. Ik dacht dat Rozales bij hem op de boot verstopt zat?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_133596376
In de gids van volgende week staat dus: Jim heeft de jacht op Carmen geopend.

Dan heeft John dus geluld denk ik? Justine zei in deze afl zelf dat ze nog steeds geen link hebben tussen Carmen en criminele activiteiten. Of Berry moet gaan lullen, maar daar vind ik hem niet het karakter voor, in ieder geval jammer dat zijn rol vrij klein was deze aflevering.
pi_133598189
Ik kijk nu naar de laatste aflevering van seizoen 2:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1317708

En je ziet toch wel duidelijk een verschil. Boris nog jonger, andere kapsels, finesses in cameratechniek. Belichting lijkt nu meer op die van Overspel (mooier uitgelicht, andere hoeken).

Overigens is in die aflevering het kleinkind van Ooms, Elroy (gespeeld door Redmar Siegertsz) nu ook weer te zien als Menno in Overspel 1 en 2. Op IMDB is te zien dat hij Elroy van Zon heet.

[ Bericht 9% gewijzigd door W00fer op 25-11-2013 01:26:58 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_133599475
1- Unit 13
2- Negen dagen van de gier.
3- Penoza.

Welke landen kunnen daar eigenlijk tegenop. Zweden? Dat stukje aarde tussen Mexico en Canada of toch Frankrijk?
pi_133599907
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 23:31 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ze kunnen niet alles natuurlijk in dit aantal minuten.

Ik vond dat stukje met Speedy en de Mexicanen van het kartel echt vet. Hij voelde zich wel echt een baas daarna.
Komen in een dikke Audi A8 naar hem toe. Ik dacht dat Rozales bij hem op de boot verstopt zat?
:D Ik vond dat juist superslecht. Dat langzame indringende praten van die kerel. Topserie verder hoor, maar dat was echt te bassie en adriaan.
pi_133601032
Je ziet nu al dat er heel veel dingen goed af gaan lopen. Gedoe met Van Zon al afgerond, dat ging wel heel makkelijk, met Boortje alles weer goed, Nathalie weer bijna on speaking terms, Barry weet zijn plaats. Alleen die Mexicanen en justitie nog even en dat was het dan.
pi_133601851
Boris.... Had die gast gewoon wat extra schoppen tegen z'n hoofd gegeven. Je in elkaar laten slaan omdat je stiefbroer over iemand heenrijdt en je al te laat in de leugen erachter komt dat het een jongen was en je dus eigenlijk niet meer terug kan.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_133602095
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Boris.... Had die gast gewoon wat extra schoppen tegen z'n hoofd gegeven. Je in elkaar laten slaan omdat je stiefbroer over iemand heenrijdt en je al te laat in de leugen erachter komt dat het een jongen was en je dus eigenlijk niet meer terug kan.
Ach, hij deed het voor de liefde!
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_133602923
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Gedoe met Van Zon al afgerond, dat ging wel heel makkelijk
We zijn het weer eens *;

Ik vond dat met van Zon wel iets té makkelijk gaan... Wat ik eerder in m'n stukje over de eerdere seizoenen ook opmerkte; ze investeren soms in een goede verhaallijn, die dan ineens heel makkelijk eindigt (ook Schiller bv.). Van Zon was echt een goed personage, goede acteur ook, en dan ontvoert hij Sandrina, ook allemaal 'puntje van je stoel' scenes, vervolgens komt Carmen (alleen ook echt, stuur Luther er dan op af...), en is het een beetje chaos en boehoe en uithuilen op Carmen's schouder en het is goed (nou ja, op Sandrina d'r vinger na dan...). Beetje te easy

Zelfde ook met de kinderen, vorige aflevering wilden ze alledrie Carmen niet meer zien, en nu is het vrijwel allemaal weer goed (Natalie niet dan, maar die draait ook al beetje bij). Introduceer die lijn dan niet denk ik, of zet het minder dik aan...

Storm wel gaaf _O_ Zal ook wel bijdragen aan dat Natalie weer met haar moeder wil praten. John blijft ook goede rol, je vermoed al sinds hij in beeld komt dat hij het allemaal niet vol gaat kunnen houden, en nu lijkt het dan echt te door te slaan. Leuk ook, Eric Corton in die lulletje rozewater rol.

Berry was ook wel ineens heel makkelijk verdwenen, ik hoop dat hij in de season finale nog terugkomt, misschien laat hij Carmen ontsnappen in die situatie die je in het voorstukje zag. Zou anders ook erg makkelijk zijn, het hele seizoen wordt er al toegewerkt naar een Berry die meer en meer op eigen benen wil staan en los van Carmen probeert te komen, en dan nu ineens 'oh boehoe sorry Carmen ik verdwijn al'.

Vrij duidelijk overigens nu dat Luther gevraagd gaat worden John om te leggen :Y

Al met al, blijft goede serie, maar een 4e seizoen doen ze hopelijk niemand aan :+ het hele gedoe met de kinderen, politie/justitie, en Carmen die nooit iemand wat aan wil doen en daar wonder boven wonder toch iedere keer door blijft overleven wordt toch wel een beetje cheesy/ongeloofwaardig dan.

Speedy is ook ineens een stuk leukere rol, wel een beetje een transformatie van doorgesnoven wilde ADHD draaideurcrimineel naar een mastermind die even alles oplost en toetreedt tot het kartel, maar goed, ongetwijfeld loopt dat anders de volgende aflevering.

Overigens; kartel mokkel :9
pi_133603546
Volgende week de laatste???

Zou mij niet verbazen als we Berry niet meer terug zien.

Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen!
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  maandag 25 november 2013 @ 11:47:23 #56
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_133604164
Het kartel mokkel inderdaad. wie is zij en wat gaat ze in de laatste aflevering doen? :')
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_133604208
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:49 schreef Haikantje het volgende:
Het kartel mokkel inderdaad. wie is zij en wat gaat ze in de laatste aflevering doen? :')
Ja niks, volgens mij heeft ze uberhaupt nog nooit tekst gehad, ze staat gewoon een beetje mooi te wezen in d'r doorschijnshirtje :D
pi_133604273
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 11:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja niks, volgens mij heeft ze uberhaupt nog nooit tekst gehad, ze staat gewoon een beetje mooi te wezen in d'r doorschijnshirtje :D
Mooi te wezen? Ik vind daar nou echt niks moois aan!
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_133604447
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:52 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Mooi te wezen? Ik vind daar nou echt niks moois aan!
Dat kan, smaken verschillen :+

Het is Romanee Rodriguez trouwens, denk ik.
pi_133605265
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 11:58 schreef Loveless85 het volgende:
Romanee Rodriguez
Dat denk ik niet. Tenminste, komt niet op de 'castlist' voor op IMDB.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_133605815
Ik vind een aflevering waar Berry maar amper in te zien is saai. Speedy is wel een baas. Ben benieuwd wat Berry gaat doen, misschien ontvoert hij John wel?

En inderdaad, na dit seizoen is het mooi geweest. Complimenten voor de makers, heerlijk serie, maar de koek is op.

O ja, ik ben het helemaal eens met de mensen die klagen over dat accent van Lucien. Wat praat die als een wijf! Zet er dan een zwaar Amsterdams accent op of zo op, niet zo'n kinderen voor kinderenaccent
pi_133606112
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:27 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Tenminste, komt niet op de 'castlist' voor op IMDB.
Die hele rol komt daar niet voor, dus dat kan kloppen :+

hier wel; http://www.publiekeomroep(...)er=a_z&search_query=*
pi_133606132
Ik vind lucien wel een gaaf karakter.. De enige die zn moeder tot het laatst steunt en alles voor de familie doet.
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_133606597
Bij de Televizierring in de categorie drama kun je stemmen op Penoza, heb ik dus maar gedaan ook ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133608502
Linkje?:$
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_133611928
quote:
6s.gif Op maandag 25 november 2013 11:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

We zijn het weer eens *;

Ik vond dat met van Zon wel iets té makkelijk gaan... Wat ik eerder in m'n stukje over de eerdere seizoenen ook opmerkte; ze investeren soms in een goede verhaallijn, die dan ineens heel makkelijk eindigt (ook Schiller bv.). Van Zon was echt een goed personage, goede acteur ook, en dan ontvoert hij Sandrina, ook allemaal 'puntje van je stoel' scenes, vervolgens komt Carmen (alleen ook echt, stuur Luther er dan op af...), en is het een beetje chaos en boehoe en uithuilen op Carmen's schouder en het is goed (nou ja, op Sandrina d'r vinger na dan...). Beetje te easy

Zelfde ook met de kinderen, vorige aflevering wilden ze alledrie Carmen niet meer zien, en nu is het vrijwel allemaal weer goed (Natalie niet dan, maar die draait ook al beetje bij). Introduceer die lijn dan niet denk ik, of zet het minder dik aan...

Storm wel gaaf _O_ Zal ook wel bijdragen aan dat Natalie weer met haar moeder wil praten. John blijft ook goede rol, je vermoed al sinds hij in beeld komt dat hij het allemaal niet vol gaat kunnen houden, en nu lijkt het dan echt te door te slaan. Leuk ook, Eric Corton in die lulletje rozewater rol.

Berry was ook wel ineens heel makkelijk verdwenen, ik hoop dat hij in de season finale nog terugkomt, misschien laat hij Carmen ontsnappen in die situatie die je in het voorstukje zag. Zou anders ook erg makkelijk zijn, het hele seizoen wordt er al toegewerkt naar een Berry die meer en meer op eigen benen wil staan en los van Carmen probeert te komen, en dan nu ineens 'oh boehoe sorry Carmen ik verdwijn al'.

Vrij duidelijk overigens nu dat Luther gevraagd gaat worden John om te leggen :Y

Al met al, blijft goede serie, maar een 4e seizoen doen ze hopelijk niemand aan :+ het hele gedoe met de kinderen, politie/justitie, en Carmen die nooit iemand wat aan wil doen en daar wonder boven wonder toch iedere keer door blijft overleven wordt toch wel een beetje cheesy/ongeloofwaardig dan.

Speedy is ook ineens een stuk leukere rol, wel een beetje een transformatie van doorgesnoven wilde ADHD draaideurcrimineel naar een mastermind die even alles oplost en toetreedt tot het kartel, maar goed, ongetwijfeld loopt dat anders de volgende aflevering.

Overigens; kartel mokkel :9
Carmen zei tegen iemand, ik denk Fiep, als je John wat aandoet hoef ik je nooit meer te zien. Luther zat daarbij. Dus ik verwacht dat hij niks doet. Speedy vertrouw ik voor geen meter en Storm en Berry gaan ook nog wel een rol spelen. Al verwacht ik dat die Carmen nog wel ergens te hulp schieten.
pi_133612053
Simpele aflevering. Veruit de slechtste van dit seizoen
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_133612963
dat gedoe met van zon eindigde wel in een enorme anti-climax. Wat een onzin dat hij opeens zo breekt. Ik zie het volgende week nog wel gebeuren dat Carmen vast komt te zitten door o.a. een verklaring van John, nadat ze afgerekend heeft met het cartel en de kinderen dus wel veilig zijn.

dan hebben ze nog een optie voor een 4de seizoen, dat Carmen vrij komt door de een vage rede en kan iedereen weer van voren af aan beginnen
pi_133613438
Geweldig dat Storm tegenover Justine deed alsof hij geheugenverlies had ^O^
Verder niet echt een boeiende aflevering inderdaad. Maar is dat meestal niet zo met de één na laatste? Dan moeten nog even wat lijntjes naar de laatste aflevering worden getrokken. Gaat bij veel series zo. Ik verwacht nog wel een klapper volgende week :)
pi_133613919
Tsja die Van Zon, ik denk eigenlijk dat het wel realistischer is dan dat hij als een koele killer door was gegaan. Hij is al tijden ziekelijk bezig met de dood van zijn vrouw, bedreigd de daders met de dood, dan krijgt hij te horen hoe het gegaan is en vervolgens staat hij zelf op het punt om doodgeschoten te worden, zijn kindjes hebben dan niemand meer... En dan wordt hij toch 'gered', nota bene door een van de vrouwen die hij kapot wilde maken.

Kan me wel voorstellen dat iemand dan breekt, hij is ook maar een gewone man, geen crimineel die misschien minder last van zijn geweten heeft. Als snap ik dat mensen het een anticlimax vonden. Maar onrealistisch, nee.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133614555
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:01 schreef alors het volgende:
Tsja die Van Zon, ik denk eigenlijk dat het wel realistischer is dan dat hij als een koele killer door was gegaan. Hij is al tijden ziekelijk bezig met de dood van zijn vrouw, bedreigd de daders met de dood, dan krijgt hij te horen hoe het gegaan is en vervolgens staat hij zelf op het punt om doodgeschoten te worden, zijn kindjes hebben dan niemand meer... En dan wordt hij toch 'gered', nota bene door een van de vrouwen die hij kapot wilde maken.

Kan me wel voorstellen dat iemand dan breekt, hij is ook maar een gewone man, geen crimineel die misschien minder last van zijn geweten heeft. Als snap ik dat mensen het een anticlimax vonden. Maar onrealistisch, nee.
als je iemand ontvoert, een vinger afknipt, iemand via een listige truc al zijn geld afpakt etc en dat je dat al tijden geplanned hebt dan realiseer je je wel degelijk al een hele tijd waar je mee bezig bent. Niet pas als iemand een pistool op je kop zet, lijkt me. Dat is geen vlaag van verstandsverbijstering meer. dat is gewoon met voorbedachte rade een geraffineerd plan uitvoeren en dan huilen als het plan zich tegen je keert. Erg matig.
pi_133615297
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 16:11 schreef Seamonkey- het volgende:
Simpele aflevering. Veruit de slechtste van dit seizoen
pi_133618194
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 16:11 schreef Seamonkey- het volgende:
Simpele aflevering. Veruit de slechtste van dit seizoen
Dit samen met de vorige, voor mijn gevoel gaan ze alles nu een beetje afraffelen. Het begint in ieder geval erg ongeloofwaardig te worden.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2013 19:21:39 ]
  maandag 25 november 2013 @ 19:23:52 #75
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_133618383
quote:
6s.gif Op maandag 25 november 2013 11:08 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

We zijn het weer eens *;

Ik vond dat met van Zon wel iets té makkelijk gaan... Wat ik eerder in m'n stukje over de eerdere seizoenen ook opmerkte; ze investeren soms in een goede verhaallijn, die dan ineens heel makkelijk eindigt (ook Schiller bv.). Van Zon was echt een goed personage, goede acteur ook, en dan ontvoert hij Sandrina, ook allemaal 'puntje van je stoel' scenes, vervolgens komt Carmen (alleen ook echt, stuur Luther er dan op af...), en is het een beetje chaos en boehoe en uithuilen op Carmen's schouder en het is goed (nou ja, op Sandrina d'r vinger na dan...). Beetje te easy

Zelfde ook met de kinderen, vorige aflevering wilden ze alledrie Carmen niet meer zien, en nu is het vrijwel allemaal weer goed (Natalie niet dan, maar die draait ook al beetje bij). Introduceer die lijn dan niet denk ik, of zet het minder dik aan...

Storm wel gaaf _O_ Zal ook wel bijdragen aan dat Natalie weer met haar moeder wil praten. John blijft ook goede rol, je vermoed al sinds hij in beeld komt dat hij het allemaal niet vol gaat kunnen houden, en nu lijkt het dan echt te door te slaan. Leuk ook, Eric Corton in die lulletje rozewater rol.

Berry was ook wel ineens heel makkelijk verdwenen, ik hoop dat hij in de season finale nog terugkomt, misschien laat hij Carmen ontsnappen in die situatie die je in het voorstukje zag. Zou anders ook erg makkelijk zijn, het hele seizoen wordt er al toegewerkt naar een Berry die meer en meer op eigen benen wil staan en los van Carmen probeert te komen, en dan nu ineens 'oh boehoe sorry Carmen ik verdwijn al'.

Vrij duidelijk overigens nu dat Luther gevraagd gaat worden John om te leggen :Y

Al met al, blijft goede serie, maar een 4e seizoen doen ze hopelijk niemand aan :+ het hele gedoe met de kinderen, politie/justitie, en Carmen die nooit iemand wat aan wil doen en daar wonder boven wonder toch iedere keer door blijft overleven wordt toch wel een beetje cheesy/ongeloofwaardig dan.

Speedy is ook ineens een stuk leukere rol, wel een beetje een transformatie van doorgesnoven wilde ADHD draaideurcrimineel naar een mastermind die even alles oplost en toetreedt tot het kartel, maar goed, ongetwijfeld loopt dat anders de volgende aflevering.

Overigens; kartel mokkel :9
Weinig aan toe te voegen :)

Vond deze aflevering ook maar afgeraffeld eigenlijk :{
pi_133618780
Dat afraffelen in de laatste paar afleveringen, was dat ook al niet in seizoen 1 en 2?
pi_133618855
En toch blijf ik het idee hebben dat Fiep aan Luther gaat vragen of hij Carmen wil omleggen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133621189
Ik had ook wel meer van dat met van van Zon verwacht, maar het was ook realistisch wat er gebeurde eigenlijk. Hij was geen onberekenbare crimineel die Carmen en Sandrina wou vermoorden, maar gewoon een man die moet omgaan met de verdwijning van zijn vrouw, de moeder van zijn kinderen. Dan kan je iemand wel bedreigen, maar niet vermoorden, omdat je dan weet dat je kinderen helemaal niemand meer hebben als je gepakt wordt.

Ik vond het wel echt een uitstekende rol van Peter Blok, net als Willem Nijholt vorig seizoen weer een uitstekende zet van de makers.
pi_133621464
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 17:19 schreef planethugo het volgende:

[..]

als je iemand ontvoert, een vinger afknipt, iemand via een listige truc al zijn geld afpakt etc en dat je dat al tijden geplanned hebt dan realiseer je je wel degelijk al een hele tijd waar je mee bezig bent. Niet pas als iemand een pistool op je kop zet, lijkt me. Dat is geen vlaag van verstandsverbijstering meer. dat is gewoon met voorbedachte rade een geraffineerd plan uitvoeren en dan huilen als het plan zich tegen je keert. Erg matig.
Mwah, zie het meer als tot inkeer komen.. En zelfs dan nog kan ik me er niet zo aan storen, vind het nog steeds heel vermakelijk en spannend, benieuwd hoe alles volgende week afloopt :) Zie zoals eerder gezegd Berry en Storm nog wel op het laatste moment to the rescue komen; Storm doet alsof ie niks weet tegenover de OvJ en Berry is sowieso een toffe kerel.
pi_133624988
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 16:11 schreef Seamonkey- het volgende:
Simpele aflevering. Veruit de slechtste van dit seizoen
Idd, de serie starte goed en redelijk reeel maar het loopt de spuigaten uit nu en word een doodgewone soap. Ik kan je vertellen dat het in het echie heel, heel anders gaat. Kinderen bijv. weten hun plaats precies in dit milieu en huilie huilie doen hahah echt niet....
pi_133625446
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:52 schreef Buikboor het volgende:

[..]

Idd, de serie starte goed en redelijk reeel maar het loopt de spuigaten uit nu en word een doodgewone soap. Ik kan je vertellen dat het in het echie heel, heel anders gaat. Kinderen bijv. weten hun plaats precies in dit milieu en huilie huilie doen hahah echt niet....
Aha we hebben een kenner!

:')
pi_133633861
Waarom denkt iedereen dat Berry nu nog iets gaat doen voor Carmen? Voor zover hij weet heeft luther in opdracht van haar hem tegen de vlakte geslagen (zij gaf hem ook de opdracht met luther te gaan). Ja hij spaart haar, maar hij weet ook dat ze zwak is en niet wil moorden.. Ik zie berry nog wel een rol spelen, maar dan 1 in negatieve zin..
de dag die je wist dat zou komen is nog niet hier.
pi_133637370
Waar ik me vooral aan erger dat het wel lijkt alsof Lucien, Boris, Nathalie en nu ook weer Van Zon nu pas tot de ontdekking komen dat ze in het criminele circuit zitten. Bij Boris zou dat eventueel nog kunnen. Die was jong toen zijn vader doodgeschoten werd. Maar Lucien en Nathalie hebben dit echt wel meegemaakt als je vader, je oom en je opa een netwerk van drugshandel hebben, krijg je dat echt wel mee.
De Pamela Ooms was gewoon de rechterhand van Ooms. Daar moet Van Zon echt wel wat van meegekregen hebben.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_133639180
Berry gaat Carmen echt niet meer helpen, ik blijf erbij dat hij Luther gaat neerschieten, ligt opzich wel voor de hand als je ziet hoe de nadruk zondag werd gelegd op Luther die zei: Dit is echt niet goed Carm.
pi_133645005
30 seconden preview aanstaande zondag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133645027
Misschien wordt Carmen wel neergeschoten en neemt Nathalie het over vanaf volgend seizoen met Storm als haar linkerhand!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133645084
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:06 schreef nelisb het volgende:
30 seconden preview aanstaande zondag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
spannond
pi_133645909
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Waar ik me vooral aan erger dat het wel lijkt alsof Lucien, Boris, Nathalie en nu ook weer Van Zon nu pas tot de ontdekking komen dat ze in het criminele circuit zitten. Bij Boris zou dat eventueel nog kunnen. Die was jong toen zijn vader doodgeschoten werd. Maar Lucien en Nathalie hebben dit echt wel meegemaakt als je vader, je oom en je opa een netwerk van drugshandel hebben, krijg je dat echt wel mee.
De Pamela Ooms was gewoon de rechterhand van Ooms. Daar moet Van Zon echt wel wat van meegekregen hebben.
Maar het is wel zo dat Pamela zijn ex was/is.
Don't you love her madly?
pi_133649923
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:07 schreef franklop het volgende:
Misschien wordt Carmen wel neergeschoten en neemt Nathalie het over vanaf volgend seizoen met Storm als haar linkerhand!
En Lucien zwaaiend me z'n uzi als hitman.
pi_133649941
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:02 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

En Lucien zwaaiend me z'n uzi als hitman.
En Speedy als zijn mattie.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133649950
Pamela was zelf toch niet betrokken bij criminele activiteiten?
pi_133653434
Net promo gezien voor zondag :O :O :O.

GO Fiep!!!
pi_133654769
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 04:26 schreef Be-Smart het volgende:
1- Unit 13
2- Negen dagen van de gier.
3- Penoza.

Welke landen kunnen daar eigenlijk tegenop. Zweden? Dat stukje aarde tussen Mexico en Canada of toch Frankrijk?
Heb je de echte goede Duitse series wel eens gezien van Bavaria Films?
http://de.wikipedia.org/w(...)_Production_Services

Die kijken niet op een tonnetje meer of minder heb ik het idee. Producties zijn prachtig en verhaaltechnisch erg sterk.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_133667934
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 04:26 schreef Be-Smart het volgende:
1- Unit 13
2- Negen dagen van de gier.
3- Penoza.

Welke landen kunnen daar eigenlijk tegenop. Zweden? Dat stukje aarde tussen Mexico en Canada of toch Frankrijk?
wil je nu serieus zeggen dat je twijfelt of er in Amerika betere serie gemaakt worden als Penoza 8)7
pi_133668038
Deze week dit seizoen even teruggekeken en de enige vraag die maar blijft hangen is waarom Carmen ook mee doet aan Movember.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_133668047
Vind het verder wel een aardig seizoen zo. Bepaalde dingen hoeven ook voor mij niet, maar er zit genoeg tofs in.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_133696718
Er komen nog 2 afleveringen! De speelduur van de volledige DVD van 3 seizoenen is ruim 22 uur. Om daar aan te komen zijn nog 2 afleveringen nodig!
  woensdag 27 november 2013 @ 23:53:45 #98
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_133697643
Nee, dit is de laatste
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_133697942
Hoe weet je dat?
  donderdag 28 november 2013 @ 00:06:38 #100
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_133698074
Ik heb de geluidseffecten voor aflevering 7 en 8 van dit seizoen gedaan. 10 is de laatste.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_133698387
Ok jammer, thnx voor de info!
pi_133703258
quote:
Vierde seizoen Penoza?

van onze redactie
AMSTERDAM -
Makers van de populaire misdaadserie Penoza denken na over een vierde seizoen.

Dat maken de KRO en producent NL Film drie dagen voor de laatste aflevering van het derde seizoen bekend.
Net als voor de kijker, is het voor de Penoza-acteurs een grote verrassing hoe het derde seizoen zondagavond afloopt. "Ze hebben geen idee", vertelt producent Alain de Levita. "We hebben meerdere eindes gedraaid."
De laatste aflevering van Penoza is volgens De Levita 'bloedspannend'. "De keuze die we hebben gemaakt is puur inhoudelijk geweest. Dit is verhaaltechnisch het beste einde dat we konden bedenken."
bron
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133703618
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:01 schreef roos85 het volgende:

[..]

bron
"Ze hebben geen idee", vertelt producent Alain de Levita. "We hebben meerdere eindes gedraaid."

Dat vind ik dan wel weer apart, lijkt erop dat ze hebben gewacht op kijkcijfers/populariteit en aan de hand daarvan het einde hebben gekozen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133703890
Zal ook wel afhankelijk van geld zijn.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133706218
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 04:26 schreef Be-Smart het volgende:
1- Unit 13
2- Negen dagen van de gier.
3- Penoza.

Welke landen kunnen daar eigenlijk tegenop. Zweden? Dat stukje aarde tussen Mexico en Canada of toch Frankrijk?
Ga eerst maar even The Wire, The Sopranos, Deadwood, Boardwalk Empire en Breaking Bad kijken, dan praten we daarna verder.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_133709259
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:09 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ga eerst maar even The Wire, The Sopranos, Deadwood, Boardwalk Empire en Breaking Bad kijken, dan praten we daarna verder.
Ook even rekening houden met budgetten, keuze uit acteurs, schrijvers e.d.
Vind het altijd wel makkelijk dat mensen zo neerbuigend zijn, want het Amerikaanse drama is allemaal zoveel beter... Als je dan toch gaat vergelijken moet je ook echt alles vergelijken, wij moeten het hier met veeeeel minder middelen doen als Amerika..
pi_133709510
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:59 schreef alexmazereeuw het volgende:

[..]

Ook even rekening houden met budgetten, keuze uit acteurs, schrijvers e.d.
Vind het altijd wel makkelijk dat mensen zo neerbuigend zijn, want het Amerikaanse drama is allemaal zoveel beter... Als je dan toch gaat vergelijken moet je ook echt alles vergelijken, wij moeten het hier met veeeeel minder middelen doen als Amerika..
Zelfs dan blijven die kritieken. Lang niet altijd terecht, maar het is ook een kwestie van smaak. Ik kan het prima hebben, maar er zijn mensen die niet naar series gesproken in het Nederlands kunnen kijken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_133709573
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:59 schreef alexmazereeuw het volgende:

[..]

Ook even rekening houden met budgetten, keuze uit acteurs, schrijvers e.d.
Vind het altijd wel makkelijk dat mensen zo neerbuigend zijn, want het Amerikaanse drama is allemaal zoveel beter... Als je dan toch gaat vergelijken moet je ook echt alles vergelijken, wij moeten het hier met veeeeel minder middelen doen als Amerika..
Voor Nederlandse begrippen is het een meer dan prima serie, en er wordt echt erg goed geacteerd over het algemeen _O_ maar je mag toch ook wel kritisch blijven als kijker?

Ik hoop trouwens dat het gewoon klaar is na dit seizoen eigenlijk, willen ze het nog een beetje geloofwaardig houden. Maar nu klinkt het een beetje alsof ze een open en een gesloten einde hebben, en omdat het nog flink populair is ze maar voor het open einde gaan :')

Ik denk dat Carmen óf opgepakt wordt, óf het zo weet te draaien dat ze Rosales pakt, Speedy pakt, spul goed wegzet, lijn van Speedy overneemt, en ze had al die lijn van die Joego's, en dan Speedy's plek in het kartel krijgt. Maar dan wordt zo'n seizoen 4 weer vergelijkbaar met 3; zo'n 'alles gaat goed, en dan ineens loopt het mis'-scenario.
  donderdag 28 november 2013 @ 14:30:26 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133710041
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:18 schreef franklop het volgende:

"Ze hebben geen idee", vertelt producent Alain de Levita. "We hebben meerdere eindes gedraaid."

Dat vind ik dan wel weer apart, lijkt erop dat ze hebben gewacht op kijkcijfers/populariteit en aan de hand daarvan het einde hebben gekozen.
Daar lijkt het inderdaad op.
Wat mij betreft sluiten ze het seizoen definitief af en melken ze het gegeven niet nog een seizoen uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_133710064
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:59 schreef alexmazereeuw het volgende:

[..]

Ook even rekening houden met budgetten, keuze uit acteurs, schrijvers e.d.
Vind het altijd wel makkelijk dat mensen zo neerbuigend zijn, want het Amerikaanse drama is allemaal zoveel beter... Als je dan toch gaat vergelijken moet je ook echt alles vergelijken, wij moeten het hier met veeeeel minder middelen doen als Amerika..
Eens, maar kijk eens waar ik op reageer, die post sloeg helemaal nergens op en dat wilde ik even aangeven.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  donderdag 28 november 2013 @ 14:33:09 #111
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_133710098
Er zijn veel potentiële tv- en filmmakers in Nederland, maar daardoor blijft het wel lastig om een goed iets neer te zetten. Ga je te specifiek op iets in, heb je een te klein publiek. Maak je het breder dan trek je eventueel wel meer kijkers, maar wordt het meestal minder gedurfd. Een BBC of een Amerikaanse zender kan het verkopen aan het buitenland omdat het Engelstalig is. Met onze taal gaat dat al bijna niet, tenzij je een remake gaat maken.

Bij Penoza is het gelukt om een spannende hoogstaande serie af te leveren wat veel mensen kijken, maar ook deze serie heeft zijn grenzen. Het geld en daarmee (een deel van) de middelen zijn beperkt in Nederland. Al gaat het verhaal natuurlijk altijd voor. Anyway, er ligt nu één einde klaar voor aanstaande zondag.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  Moderator donderdag 28 november 2013 @ 14:35:02 #112
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_133710138
Ik vind het een behoorlijk goede serie, haalt het niveau van Overspel niet, maar het is een goede serie. Alleen denk ik dat het verhaal nu wel een beetje op is eigenlijk.
Net als de VARA series Deadline en Vuurzee die ook erg goed waren is het Penoza-verhaal eigenlijk wel klaar nu. Unit 13 is er ook een goed voorbeeld van.

Als ze nu stoppen dan herinneren we ons Penoza als die goede serie. Als ze er nog 8 seizoenen aan vastplakken en de meest onmogelijke verhalen bedenken (seizoen 3 verliest namelijk al behoorlijk wat geloofwaardigheid, of aannemelijkheid) dan wordt het die serie die te lang door ging.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_133717376
In de volgende aflevering..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133726588
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:03 schreef TLC het volgende:
In de volgende aflevering..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133733331
Te lang doorgaan, dat vind ik altijd een beetje een overrated discussie. Vergeet niet dat tussen de opname en uitzenddata van seizoen 3 en 4 waarschijnlijk weer een (deel van een) jaar tussen zal zitten.
Zeker als ze nu nog niet bezig zijn met schrijven. In die tijd is aan de ene kant het enthousiasme gezakt, aan de andere kant ziet de wereld er dan weer anders uit.

Als het nu qua verhaal helemaal op was, maar sommige stukken/afleveringen zijn eigenlijk een serie op zichzelf. Zeker het gedeelte met de joego's en het kartel.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_133734384
Gister eindelijk de afgelopen twee afleveringen gekeken. Toch wel weer mooi en spannend!!
pi_133742220
Penoza
Vanuit KRO en NL Film is er de intentie om te gaan werken aan een vierde seizoen. Op dit moment wordt er gekeken wat de mogelijkheden hiervoor zijn!
  vrijdag 29 november 2013 @ 14:42:10 #118
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_133742944
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:14 schreef Freire het volgende:
Penoza
Vanuit KRO en NL Film is er de intentie om te gaan werken aan een vierde seizoen. Op dit moment wordt er gekeken wat de mogelijkheden hiervoor zijn!
Ik las het ook :)
Ik had verwacht dat seizoen 3 wel een "duidelijk" einde zou hebben o.i.d. (al kan dat natuurlijk nog), dus ik ben wel benieuwd wat voor verhaallijn ze dan op pakken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_133743140
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:14 schreef Freire het volgende:
Penoza
Vanuit KRO en NL Film is er de intentie om te gaan werken aan een vierde seizoen. Op dit moment wordt er gekeken wat de mogelijkheden hiervoor zijn!
Zonde, vrees dat het dan toch wat gaat inboeten aan geloofwaardigheid, tenzij ze echt hele andere kant op gaan
pi_133743245
als ze inzien dat de kinderen niets toevoegen zou het kunnen werken. Zoals bij The Sopranos waar de kids af en toe een eigen verhaal hadden maar weinig met de zaak zelf te maken hadden
pi_133743247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 14:42 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik las het ook :)
Ik had verwacht dat seizoen 3 wel een "duidelijk" einde zou hebben o.i.d. (al kan dat natuurlijk nog), dus ik ben wel benieuwd wat voor verhaallijn ze dan op pakken.
Dat einde is nog even afwachten:

TV / Penoza #9 Groetjes van Berry
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133798141
Ik weet niet of er een vierde seizoen moet komen, ondanks dat ik dit toch veruit de beste NL misdaadserie ooit vind.

Als je een vierde seizoen gaat maken moeten ze alleen wel de karakters van Fiep, Luther, Berry, Simon , Justine e.d. wat meer ruimte en ontwikkeling geven (en deze karakters ook laten leven vanavond ;-)) en de kinderen juist wat minder. De verhaallijn van Boris had wat mij betreft echt geschrapt kunnen worden en het karakter van Koen lijkt me helemaal overbodig...

Toch heb ik een naar voorgevoel dat Berry Luther nog wat aan gaat doen, en dat zou echt zo zonde zijn! Lijkt wel of de goede acteurs in Penoza altijd doodgaan ;-)
pi_133798405
En ik ben ook wel benieuwd wat voor rol het meisje van Lucien en de vriendin van Luther nog krijgen in de laatste afl. In de promo zie je ook dat iemand een deal wil sluiten met Berry, maar wie? Simon? Justitie?

En dan dat hotel (als het een hotel was) De Tulp? Wat gebeurt daar nog mee?
  zondag 1 december 2013 @ 13:33:58 #124
174940 W00fer
Maar echt
pi_133801359
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 12:03 schreef alexmazereeuw het volgende:
En ik ben ook wel benieuwd wat voor rol het meisje van Lucien en de vriendin van Luther nog krijgen in de laatste afl. In de promo zie je ook dat iemand een deal wil sluiten met Berry, maar wie? Simon? Justitie?

En dan dat hotel (als het een hotel was) De Tulp? Wat gebeurt daar nog mee?
De Tulp zal niks mee gebeuren. Dat zouden ze verkocht hebben aan Van Zon, maar die heeft nu ook het geld. Mooi lokaas voor justititie. Hoe kwam Carmen eigenlijk aan dat pand?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_133801518
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 13:33 schreef W00fer het volgende:

[..]

De Tulp zal niks mee gebeuren. Dat zouden ze verkocht hebben aan Van Zon, maar die heeft nu ook het geld. Mooi lokaas voor justititie. Hoe kwam Carmen eigenlijk aan dat pand?
Belegging om wit te wassen. Van Zo'n heeft het dan ook niet gekocht maar er in geïnvesteerd.
  zondag 1 december 2013 @ 15:27:12 #126
174940 W00fer
Maar echt
pi_133805988
In de nieuwe aflevering van
"van God los" zitten Luther, de vriendin van hem en de jonge Beeksma (uit Feuten) als ik het goed zie.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_133815886
Wat moeten we nou de volgende week rond 20.30 uur doen ?? :'( ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133816269
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:41 schreef TLC het volgende:
Wat moeten we nou de volgende week rond 20.30 uur doen ?? :'( ;(
Snel seizoen 4 maken gewoon, ongelofelijk dat de rest van Nederland dit nog niet ontdekt heeft :N . Ik wil in ieder geval geen afraffel aflevering waarin ze alles maar even snel fixxen, dan maar een open einde voor volgend seizoen.
pi_133816446
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 19:49 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Snel seizoen 4 maken gewoon, ongelofelijk dat de rest van Nederland dit nog niet ontdekt heeft :N . Ik wil in ieder geval geen afraffel aflevering waarin ze alles maar even snel fixxen, dan maar een open einde voor volgend seizoen.
Of dat de makers een spin-off van Penoza maken, dan krijg je bv een titel als Luther :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133817178
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:53 schreef TLC het volgende:

[..]

Of dat de makers een spin-off van Penoza maken, dan krijg je bv een titel als Luther :P
Dat liever dan een 4e seizoen.
pi_133817407
Wat me ook wel leuk lijkt is een misdaadserie die zich afspeelt in de jaren '80 over een fictieve bende maar die wel contacten heeft met b.v. Klaas Bruinsma, Charles Zwolsman en de Heinekens ontvoerders.
  zondag 1 december 2013 @ 20:26:10 #132
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_133817938
Veel plezier met de laatste ;)
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_133818068
voor mij hoeft er geen 4e seizoen te komen, hoop dat ze het nu gewoon goed afsluiten, als ze het teveel gaan uitmelken wordt het straks herinnert als die serie die te lang door ging
pi_133818241
Fiep gaat het regelen met de OvJ?
  zondag 1 december 2013 @ 20:32:28 #135
123170 alors
zlata1234
pi_133818254
Fiep vs OvJ :D!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133818275
Fiep _O_
pi_133818276
Lekker onprofessioneel van die OvJ.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  zondag 1 december 2013 @ 20:36:15 #138
123170 alors
zlata1234
pi_133818435
Doe die jas dan ook aan, Berry style :D
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 1 december 2013 @ 20:36:42 #139
123170 alors
zlata1234
pi_133818452
Storm _O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133818716
En vervolgens gaat Speedy met die 500 kilo lopen.
pi_133818747
Speedy _O_ _O_ _O_
AFCA!
pi_133818761
Wat is Speedy toch een tof karakter geworden!
AFCA!
  zondag 1 december 2013 @ 20:43:11 #143
123170 alors
zlata1234
pi_133818774
_O- Psycho Speedy
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 1 december 2013 @ 20:45:07 #144
123170 alors
zlata1234
pi_133818864
Fiep :D _O-
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133818868
Leuk gesprek met je nieuwe vriendin erbij.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133818872
Doe het zelf Fiep.
pi_133818873
Luther keert zich af tegen Fiep :o
AFCA!
  zondag 1 december 2013 @ 20:47:01 #148
123170 alors
zlata1234
pi_133818964
Hehe die Simon :D
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133819012
Die Laura kan 24/7 verliefd kijken. O+
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133819039
Laura is cute.
AFCA!
pi_133819062
Iedereen besluit mee te gaan maar dan wordt Carmen afgeknald.
  zondag 1 december 2013 @ 20:48:55 #152
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_133819081
:*
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  zondag 1 december 2013 @ 20:49:22 #153
123170 alors
zlata1234
pi_133819109
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:47 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Die Laura kan 24/7 verliefd kijken. O+
Mooi meisje is dat.
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 1 december 2013 @ 20:50:58 #154
123170 alors
zlata1234
pi_133819203
Hahah als er geen geld meer is, dan is Sandrina weg :D :W
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133819249
Carmen _O_
AFCA!
pi_133819279
Sandrina, grootste parasiet van de serie.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133819345
Alle drie de kinderen mee _O-
AFCA!
pi_133819351
pff nu dit weer
  zondag 1 december 2013 @ 20:54:23 #159
123170 alors
zlata1234
pi_133819363
Hartverzakking lol :D
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133819365
Ze hadden ook veel beter in het ziekenhuis kunnen blijven.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  zondag 1 december 2013 @ 20:54:51 #161
123170 alors
zlata1234
pi_133819392
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:54 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ze hadden ook veel beter in het ziekenhuis kunnen blijven.
Ja dat snapte ik ook al niet.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133819403
FIEP FIEP FIEP FIEP
AFCA!
pi_133819412
Fiep :D :D
  zondag 1 december 2013 @ 20:55:40 #164
123170 alors
zlata1234
pi_133819432
Fiep doet het zelf
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133819441
Koen is uiteindelijk degene die gelult heeft.
AFCA!
pi_133819443
Oei Fiep gaat domme dingen doen ben ik bang.
pi_133819499
John moet haar nu hoeken.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133819677
Wat een actie!
AFCA!
pi_133819798
_O-
pi_133819825
zeg dan wat er is doos
pi_133819832
Luther gaat eraan.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  zondag 1 december 2013 @ 21:02:16 #172
123170 alors
zlata1234
pi_133819837
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:02 schreef Kroelo het volgende:
zeg dan wat er is doos
Kon hij niet meeluisteren?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133819856
Hahaha Carmen mag haar eigen mensen meenemen. _O-
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133819868
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:02 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Luther gaat eraan.
Daar ben ik ook bang voor. -O- -O- -O-
  zondag 1 december 2013 @ 21:02:58 #175
123170 alors
zlata1234
pi_133819880
WOWOWOWOWOW Berry
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133819898
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:02 schreef alors het volgende:

[..]

Kon hij niet meeluisteren?
volgens mij niet
pi_133819911
Speedy _O-
  zondag 1 december 2013 @ 21:03:41 #178
123170 alors
zlata1234
pi_133819917
Ik denk eerder dat Berry eraan gaat, door Luther.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133819921
Vier man bij elkaar, makkie voor een stel sluipschutters.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133819924
Wat een prachtige aflevering!
AFCA!
  zondag 1 december 2013 @ 21:04:16 #181
123170 alors
zlata1234
pi_133819940
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:03 schreef RensAjacied het volgende:
Wat een prachtige aflevering!
Mooi gefilmd ook!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133819973
Waarom knallen die Mexicanen Carmen en de kinderen niet gewoon af?
pi_133819984
Luther _O_
pi_133820011
Luther vieze tering baas wat je ook bent!
AFCA!
  zondag 1 december 2013 @ 21:06:40 #185
123170 alors
zlata1234
pi_133820050
Luther heeft toch wel zo'n ultrastille snipergun
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 1 december 2013 @ 21:07:33 #186
123170 alors
zlata1234
pi_133820096
Carmen _O_ Luther _O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133820102
Luther gaat toch niet dood hé.
AFCA!
pi_133820136
Mijn favoriete acteur van de serie gaat dood :'(
AFCA!
  zondag 1 december 2013 @ 21:08:34 #189
123170 alors
zlata1234
pi_133820160
Ik denk wel dat dit het einde van Luther is ;(
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133820165
Luther NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! :'( :'( :'( :'(
pi_133820178
Luther neeeeeeee!
AFCA!
pi_133820255
Hopelijk voor die Mexicaanse chick wordt ze niet per gesproken woord betaald.
pi_133820295
Die Koen heeft toch lopen lullen wat doet hij nou hier?
AFCA!
  zondag 1 december 2013 @ 21:11:38 #194
123170 alors
zlata1234
pi_133820302
Gaat Berry Carmen nu snipen?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133820336
Als Berry Carmen nu pakt hé :(
AFCA!
pi_133820363
:o :o :o
pi_133820365
Einde van Carmen.
AFCA!
pi_133820389
Dat zag ik niet aankomen.
pi_133820391
:o :o
  zondag 1 december 2013 @ 21:13:28 #200
123170 alors
zlata1234
pi_133820394
WTF ik voelde het al aankomen
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133820436
Deze actie vond ik niet des-Berrys.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133820439
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:13 schreef alors het volgende:
WTF ik voelde het al aankomen
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zondag 1 december 2013 @ 21:14:24 #203
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_133820441
Zo.....
pi_133820448
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:12 schreef RensAjacied het volgende:
Einde van Carmen.
Toch nog een open einde. Een mogelijk seizoen 4 begint in het ziekenhuis.
pi_133820454
Zonde dat Carmen na al die aanslagen etc. op zo'n manier aan haar einde komt

Dat Luther is overleden is nog erger, mijn favoriete acteur/karakter van de serie.
AFCA!
  FOK!fotograaf zondag 1 december 2013 @ 21:14:41 #206
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_133820458
Wow, dit zag ik dan weer niet aankomen! Nouja, klein beetje dan
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
  zondag 1 december 2013 @ 21:14:45 #207
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133820463
:'(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 1 december 2013 @ 21:14:52 #208
123170 alors
zlata1234
pi_133820468
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Deze actie vond ik niet des-Berrys.
Ik wel, enkel dat hij het voor de ogen van haar kinderen deed.
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 1 december 2013 @ 21:14:52 #209
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_133820469
Net op tijd.. de laatste helft van het seizoen werd mij iets te veel drama..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_133820471
Die topictitel, petje af voor TS dat ie dat aan zag komen
  zondag 1 december 2013 @ 21:14:58 #211
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_133820474
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:12 schreef RensAjacied het volgende:
Einde van Carmen.
2 x in de buik geschoten overleeft ze wel
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_133820475
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Toch nog een open einde. Een mogelijk seizoen 4 begint in het ziekenhuis.
Dit overleeft Carmen niet hoor 3 schoten in de lever.
AFCA!
  zondag 1 december 2013 @ 21:15:24 #213
123170 alors
zlata1234
pi_133820491
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef CarlosJacques het volgende:
Die topictitel, petje af voor TS dat ie dat aan zag komen
:@
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133820502
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef alors het volgende:

[..]

Ik wel, enkel dat hij het voor de ogen van haar kinderen deed.
Daar doelde ik juist ook op. Berry hield daar altijd wel rekening mee. Daarnaast spaarde Carmen Berry eerder.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133820504
Heftig einde hoor.
pi_133820505
Dit is einde Penoza hoor.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_133820510
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef CarlosJacques het volgende:
Die topictitel, petje af voor TS dat ie dat aan zag komen
:D :D _O_
  zondag 1 december 2013 @ 21:15:52 #218
123170 alors
zlata1234
pi_133820517
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Dit overleeft Carmen niet hoor 3 schoten in de lever.
Misschien had ze wel een kogelwerend vest aan :7
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133820532
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:48 schreef TargaFlorio het volgende:
Iedereen besluit mee te gaan maar dan wordt Carmen afgeknald.
Deze man
pi_133820546
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:15 schreef alors het volgende:

[..]

Misschien had ze wel een kogelwerend vest aan :7
Ik vond het zo'n prachtige aflevering maar dat einde :'). Berry is juist gespaard door Carmen.
AFCA!
pi_133820549
Eigenlijk weer een bijzonder amateuristische whack van Berry.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133820561
alsof ze nu dood is :') dan hadden ze dat echt wel beter in beeld gebracht
pi_133820566
OMG! :{ :{
Life isn't about waiting for the storm to pass...It's about learning to dance in the rain.
pi_133820568
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:15 schreef alors het volgende:

[..]

Misschien had ze wel een kogelwerend vest aan :7
Zou idd nog kunnen.

Maar goed, hopelijk was dit het einde van Penoza. Beter nu stoppen dan te lang doorgaan.
pi_133820571
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Toch nog een open einde. Een mogelijk seizoen 4 begint in het ziekenhuis.
Inderdaad..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133820602
Gelukkig kan Berry niet goed schieten...
pi_133820614
Ik kan me niet voorstellen dat de makers van Penoza Berry 2 keer in de mist laten gaan bij een liquidatie, dus idd einde Carmen (en Luther denk ik ook ;( )
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133820621
Wel leuk voor die chick van Luther. Familie is verdwenen, vriend dood en dan zit je opgescheept met het kind van een ander.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  zondag 1 december 2013 @ 21:18:07 #229
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_133820638
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:16 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar goed, hopelijk was dit het einde van Penoza. Beter nu stoppen dan te lang doorgaan.
Dit ja..
Vond het derde seizoen al best wel matig...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  zondag 1 december 2013 @ 21:18:13 #230
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_133820648
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef CarlosJacques het volgende:
Die topictitel, petje af voor TS dat ie dat aan zag komen
Aflevering was dan al ruim 3 weken klaar :+
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_133820653
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:17 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Wel leuk voor die chick van Luther. Familie is verdwenen, vriend dood en dan zit je opgescheept met het kind van een ander.
die zat al in de auto van carmen..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 1 december 2013 @ 21:18:20 #232
123170 alors
zlata1234
pi_133820654
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:17 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Wel leuk voor die chick van Luther. Familie is verdwenen, vriend dood en dan zit je opgescheept met het kind van een ander.
Irwan Junior zat bij Carmen in de auto zonet.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133820668
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef RensAjacied het volgende:
Zonde dat Carmen na al die aanslagen etc. op zo'n manier aan haar einde komt
Weet je niet
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:14 schreef RensAjacied het volgende:
Dat Luther is overleden is nog erger, mijn favoriete acteur/karakter van de serie.
Weet je niet
pi_133820675
quote:
12s.gif Op zondag 1 december 2013 21:17 schreef glittertje39 het volgende:
Gelukkig kan Berry niet goed schieten...
Dat zei ik ook al _O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_133820680
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:18 schreef alors het volgende:

[..]

Irwan Junior zat bij Carmen in de auto zonet.
Oh gelukkig maar.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133820688
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:17 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Wel leuk voor die chick van Luther. Familie is verdwenen, vriend dood en dan zit je opgescheept met het kind van een ander.
Zat die kind niet in de auto bij Carmen?
AFCA!
pi_133820721
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:18 schreef Meneerik2 het volgende:

[..]

Weet je niet

[..]

Weet je niet
Geloofwaardigheid is totaal verdwenen als Carmen dit zou overleven. 3 schoten in de buik :'). Verder had Berry gewoon op het hoofd moeten mikken.

Luther kan het nog overleven maar die zit dan weer in de bak.
AFCA!
  FOK!fotograaf zondag 1 december 2013 @ 21:19:46 #238
200114 Mascleta
Non me ne frega un cazzo!
pi_133820722
Als er een vierde seizoen komt dan zal dat wel beginnen, met Carmen in het ziekenhuis.

De Barry heeft al vaker gefaald met het liquideren.
Canon EOS 5D MkII | Canon 24-70 F/2.8 | | Canon 70-200 F/2.8 | Canon 580EX
-----
1500m: 5.55.4 | 3000m: 12:02:05 | 5km: 20:59 | 10km: 47:21 | Halve Marathon: 1:51:03 | Marathon: 4:09:57
-----
pi_133820764
Serie kan toch ook niet zo eindigen. We weten niet of Carmen en Luther nu dood zijn of niet. Als het echt het einde van Penoza was dan was Carmen wel door dr kop geschoten ofzo. Nu is het allemaal zo onduidelijk als wat.
pi_133820796
Penoza IV ; Boris staat nu aan het hoofd van de familie Walraven, zijn missie ??

wraak voor de dood van zijn moeder

_O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133820801

Fiep _O_
AFCA!
pi_133820830
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:19 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Geloofwaardigheid is totaal verdwenen als Carmen dit zou overleven. 3 schoten in de buik :'). Verder had Berry gewoon op het hoofd moeten mikken.

Luther kan het nog overleven maar die zit dan weer in de bak.
Want dit is inderdaad een geloofwaardige serie. Met Leeflang die Carmen arresteert maar dan toch nog laat lopen
pi_133820842
Matige laatste afleveringen hoor.
pi_133820859
Vooraf had ik weinig vertrouwen in seizoen 3 maar ze hebben me toch positief verrast. Goed het is vaak ongeloofwaardig en zelfs over de top maar er gebeurt altijd wel iets en is nooit saai.

Hopelijk komt de KRO of een andere PO met iets nieuws.
  zondag 1 december 2013 @ 21:21:56 #245
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_133820866
Vorige week begonnen met de serie en nu het einde. Mooie serie. Alleen ik ben bang dat ze nu te ver gaan doordraven. Seizoen 2 was het hoogtepunt tot nu toe.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  zondag 1 december 2013 @ 21:21:56 #246
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_133820869
Ik acht de kans bij nader inzien meer dan waarschijnlijk dat Carmen een kogelwerend vest aanhad :Y

Dus een seizoen vier! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_133820899
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:21 schreef satecl het volgende:
Vorige week begonnen met de serie en nu het einde. Mooie serie. Alleen ik ben bang dat ze nu te ver gaan doordraven. Seizoen 2 was het hoogtepunt tot nu toe.
Ik vond 1 en 3 beter als 2.
pi_133820913
Ik vond het ook raar dat Carmen Luther nog even mocht inschakelen. Ik neem aan dat de politie erbij was toen ze dat telefoontje pleegde?
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133820916
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:21 schreef Klaphark het volgende:
Matige laatste afleveringen hoor.
Behalve het einde met Berry is dit denk ik wel één van de mooiste (top 5) afleveringen van alle 3 de seizoenen. Zat heel goed in elkaar, mooi gefilmd. Nee top! Alleen het einde is vaag.
AFCA!
pi_133820929
Van God Los met Berry?
pi_133820963
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:21 schreef satecl het volgende:
Vorige week begonnen met de serie en nu het einde. Mooie serie. Alleen ik ben bang dat ze nu te ver gaan doordraven. Seizoen 2 was het hoogtepunt tot nu toe.
Seizoen 2 is juist minder goed geslaagd als 1 en 3.
AFCA!
pi_133820979
Hoeveel geld zou Berry eigenlijk gekregen hebben van die cokesnuivert om dit zaakje af te ronden ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_133820981
Hoop dat dit ook echt het einde is maar vrees het ergste, Carmen die weer wakker wordt in het ziekenhuis en dan gaan we weer vrolijk verder.
pi_133821005
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:23 schreef TLC het volgende:
Hoeveel geld zou Berry eigenlijk gekregen hebben van die cokesnuivert om dit zaakje af te ronden ?
6 van de 12 miljoen?
AFCA!
pi_133821018
En anders gewoon Carmen dood en een spin-off met Baas Berrie in de hoofdrol. Ook prima.
  zondag 1 december 2013 @ 21:24:25 #256
123170 alors
zlata1234
pi_133821025
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:23 schreef TLC het volgende:
Hoeveel geld zou Berry eigenlijk gekregen hebben van die cokesnuivert om dit zaakje af te ronden ?
50/50
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 1 december 2013 @ 21:24:43 #257
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_133821040
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:24 schreef CarlosJacques het volgende:
En anders gewoon Carmen dood en een spin-off met Baas Berrie in de hoofdrol. Ook prima.
Dit.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_133821046
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:23 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

6 van de 12 miljoen?
Ik denk dat Simon 'gewoon' daarna geliquideerd wordt.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133821047
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:23 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

6 van de 12 miljoen?
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:24 schreef alors het volgende:

[..]

50/50
Same mind Alors O+
AFCA!
pi_133821048
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:22 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ik vond het ook raar dat Carmen Luther nog even mocht inschakelen. Ik neem aan dat de politie erbij was toen ze dat telefoontje pleegde?
Die is Carmen gevolgd toen ze aangehouden werd
Life isn't about waiting for the storm to pass...It's about learning to dance in the rain.
pi_133821068
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:23 schreef TLC het volgende:
Hoeveel geld zou Berry eigenlijk gekregen hebben van die cokesnuivert om dit zaakje af te ronden ?
De helft
Life isn't about waiting for the storm to pass...It's about learning to dance in the rain.
pi_133821078
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:24 schreef Roma-Totti het volgende:

[..]

Die is Carmen gevolgd toen ze aangehouden werd
Nee want Carmen belt Luther.
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
pi_133821108
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:24 schreef Roma-Totti het volgende:

[..]

Die is Carmen gevolgd toen ze aangehouden werd
Carmen heeft hem gebeld.
pi_133821128
JAAAA! Luther leeft nog kijk op nederland 3!

Raymond thiry in van god los!
AFCA!
pi_133821145
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:22 schreef TargaFlorio het volgende:
Van God Los met Berry Luther?
  zondag 1 december 2013 @ 21:26:12 #266
123170 alors
zlata1234
pi_133821149
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:24 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

[..]

Same mind Alors O+
Luther nu in Van God Los
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 1 december 2013 @ 21:26:19 #267
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133821157
Hopelijk houden ze het hierbij en komt er niet nog een 4e serie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_133821173
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:25 schreef RensAjacied het volgende:
JAAAA! Luther leeft nog kijk op nederland 3!

Raymond thiry in van god los!
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2013 21:26 schreef alors het volgende:

[..]

Luther nu in Van God Los
Weer same mind! O+
AFCA!
  zondag 1 december 2013 @ 21:27:00 #269
123170 alors
zlata1234
pi_133821196
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:26 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

[..]

Weer same mind! O+
_O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133821249
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:26 schreef golfer het volgende:
Hopelijk houden ze het hierbij en komt er niet nog een 4e serie.
KRO en FilmNL willen een 4e seizoen
pi_133821292
Vledder doet ook mee. _O_
pi_133821393
De makers hebben meerdere eindes gefilmd ; laat ze die andere eindes ook zien please _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 1 december 2013 @ 21:31:15 #273
123170 alors
zlata1234
pi_133821426
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:30 schreef TLC het volgende:
De makers hebben meerdere eindes gefilmd ; laat ze die andere eindes ook zien please _O_
Zullen wel exclusief voor de dvd zijn.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133821470
Fiep gaat de boel runnen :Y
  zondag 1 december 2013 @ 21:32:18 #275
123170 alors
zlata1234
pi_133821498
Haha de vriendin van Luther zit ook in Van God Los
know'm sayin?
×
word? word.
pi_133821567
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:32 schreef alors het volgende:
Haha de vriendin van Luther zit ook in Van God Los
Zo komen allemaal samen. Penoza, Van god los, overspel.

Jwz.

Al volg ik alleen Penoza en Van god los.
AFCA!
pi_133821592
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:33 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Zo komen allemaal samen. Penoza, Van god los, overspel.

Jwz.

Al volg ik alleen Penoza en Van god los.
Dan mis je de beste. :P
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  zondag 1 december 2013 @ 21:40:36 #278
300034 Kutjelik
Kut met peren
pi_133821977
hopelijk geen seizoen 4,wasc weer bang voor een happy end maar gelukkig had ik het mis
Kut het meest veelzijdige stukje vlees
pi_133822584
Zou geen enkel probleem hebben met een vierde seizoen. Dit seizoen prima mee vermaakt.
  zondag 1 december 2013 @ 21:55:06 #280
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_133822843
*O* *O* *O*

Vierde seizoen Penoza?
van onze redactie telegraaf

AMSTERDAM -
Makers van de populaire misdaadserie Penoza denken na over een vierde seizoen.



Dat maken de KRO en producent NL Film drie dagen voor de laatste aflevering van het derde seizoen bekend.

Net als voor de kijker, is het voor de Penoza-acteurs een grote verrassing hoe het derde seizoen zondagavond afloopt. "Ze hebben geen idee", vertelt producent Alain de Levita. "We hebben meerdere eindes gedraaid."

De laatste aflevering van Penoza is volgens De Levita 'bloedspannend'. "De keuze die we hebben gemaakt is puur inhoudelijk geweest. Dit is verhaaltechnisch het beste einde dat we konden bedenken."
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_133822868
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:34 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:

[..]

Dan mis je de beste. :P
Overspel, :') .

Daar gebeurt het hele seizoen al niks.
pi_133825377
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:28 schreef Godtje het volgende:

[..]

KRO en FilmNL willen een 4e seizoen
Gewoon niet doen, of het dan echt drastisch anders aanpakken, geen Carmen meer, Luus die de boel overneemt ofzo.

Als Carmen toch wéér er bovenop krabbelt wordt het wel erg matig hoor. Was een prima aflevering dit, maar ook hier toch weer redelijk wat simpele dingen;

- Luther die zo even wegloopt tussen een AT langs
- Storm die weet dat Berry hem neerschoot (kan nog), maar ook dat het niet de opdracht van Carmen was
- Politie die zich dus weer te simpel om de tuin laat leiden.
- Kartel wat gewoon zo even besluit Carmen met rust te laten, terwijl zij er schuldig aan is dat de helft van dat kartel dood is of in de bak zit.
- Kinderen die weer als een blad aan een boom draaien
- John idem

Carmen moet nu gewoon dood zijn, of ze had moeten vertrekken met de kinderen (beter nog), dan had je toch een mooi einde gehad. Nu krijg je weer dat het too the max gemelkt gaat worden, en de kinderen voor de 5e keer gekidnapt gaan worden, Carmen wéér 3 rivaliserende groepen oprolt en in eigen gelederen weer een rat heeft, etc. etc.
  zondag 1 december 2013 @ 22:39:40 #283
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_133825610
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2013 21:50 schreef 99.999 het volgende:
Zou geen enkel probleem hebben met een vierde seizoen. Dit seizoen prima mee vermaakt.
Zo denk ik er ook over, het einde was toch nog enigszins onverwacht.
pi_133825943
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:55 schreef Latert het volgende:

[..]

Overspel, :') .

Daar gebeurt het hele seizoen al niks.
Ik vind Overspel ook beter dan Penoza. Penoza is ook lekker hoor, maar meer een snelle hap in een snackbar en Overspel is een diner in een sterrenrestaurant. Dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
pi_133825981
Ik denk ook niet dat Carmen dood is, want als ze dat wel was hadden ze dat wel laten zien, dan was het einde nog dramatischer geweest. Nu zit iedereen weer met vraagtekens.
pi_133826234
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:46 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik vind Overspel ook beter dan Penoza. Penoza is ook lekker hoor, maar meer een snelle hap in een snackbar en Overspel is een diner in een sterrenrestaurant. Dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Eens :Y alhoewel seizoen 2 van Overspel nu nog wat mat is, maar daar heb ik echt zelden dat ik denk 'dit klopt gewoon niet :') '. Bij penoza heb je toch iedere afleveringen een aantal dingen die niet geheel geloofwaardig zijn. Luther die ineens achter bij carmen in de bus zit, dat soort dingen.

Als ze verder gaan moeten ze het gewoon totaal anders aanpakken, Lucien die wraak wil nemen voor Carmen's dood oid. Het is ook niet vol te houden dat áls ze het overleeft ze dan nog vrij is. Politie pakt haar meteen in het ziekenhuis op.

Overigens is het ook ongeloofwaardig dat Berry ineens voor Simon werkt, wat heeft Simon? Alleen geld, verder geen macht, connecties, of wat dan ook. Hij zit totaal aan de grond. Hij kan 50/50 doen, of Simon afknallen en 100% pakken. Kan hij wellicht nog steeds Carmen omleggen, maar nu is Simon ineens een soort mastermind terwijl hij een doorgesnoven accountant is die volledig uitgespeeld was.

Overigens snap ik ook de bijrolletjes van bv. het hoertje wat Lucien redt niet, en de vriendin van Luther (die in mindere mate). Ze hebben af en toe ook van die verhaallijnen erdoor die geen rol gaan spelen, of net zo simpel weer verdwijnen als ze komen (kinderen boos op Carmen bv)
pi_133827061
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:46 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik vind Overspel ook beter dan Penoza. Penoza is ook lekker hoor, maar meer een snelle hap in een snackbar en Overspel is een diner in een sterrenrestaurant. Dat is ook niet voor iedereen weggelegd.
Ik vond het eerste seizoen wel leuk. Maar dit tweede vind ik echt niks... Het gaat alleen om die ontvoering. Ik vind het vergelijkbaar met the walking dead seizoen 2, waar ze alleen maar op een boerderij blijven en op zoek zijn naar een meisje. Iets van 13 afleveringen lang...

Ik heb trouwens bij geen enkele Nederlandse serie het gevoel dat ik in een sterrenrestaurant aan het eten ben, vaak is het kiezen tussen de Burgerking of de Mac :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Latert op 01-12-2013 23:12:31 ]
  zondag 1 december 2013 @ 23:09:30 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133827197
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:07 schreef Latert het volgende:

[..]

Ik vond het eerste seizoen wel leuk. Maar dit tweede vind ik echt niks... Het gaat alleen om die ontvoering. Ik vind het vergelijkbaar met the walking dead seizoen 2, waar ze alleen maar op een boerderij blijven en op zoek zijn naar een meisje. Iets van 13 afleveringen lang...
Dit was het derde seizoen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133827218
Goede aflevering! Ik had eigenlijk verwacht dat Berry John zou doodknallen.

Weet niet of het verstandig is om nog een Penoza IV te maken, maarja ik had eigenlijk ook geen vertrouwen in dit seizoen en dat is me alles nog meegevallen. En dat het niet altijd even geloofwaardig is, maakt me opzich niet echt uit, als je alles precies geloofwaardig gaat doen e.d. dan blijft er denk ik te weinig spanning over.

Maar goed, ze kunnen het nu ook niet echt maken om geen deel 4 te maken.

We weten niet of Carmen en Luther dood zijn, wat gaat Fiep doen, waar is dat meisje van Lucien, Leeflang die in de zeik wordt genomen door Carmen, Justine, Berry, Sandrina, Simon, Storm. Er zijn nog wel erg veel losse eindjes naar mijn mening. Als ze een nieuw seizoen gaan maken moeten ze wel weer even wat nieuwe karakters toevoegen, weer een type als Willem Nijholt of Fedja van Huet, een échte badguy zeg maar, aangezien Rosales en Speedy ook een enkeltje naar Belize hebben gekregen..
Ik voorspel dan ook dat er een Penoza IV gaat komen. De kijkcijfers van dit seizoen waren nog veel beter en 1 mln kijkers voor een Ned3 serie is natuurlijk enorm knap.
pi_133827252
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 23:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit was het derde seizoen...
Sorry, ik had het over overspel ;)
pi_133827732
En, Olga Zuiderhoek verdient echt een Gouden Kalf voor haar rol, mijn god wat een actrice.
pi_133828489
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:19 schreef alexmazereeuw het volgende:
En, Olga Zuiderhoek verdient echt een Gouden Kalf voor haar rol, mijn god wat een actrice.
Ik vind Olga Zuiderhoek altijd al een hele goede actrice en mag haar ook heel graag, maar ik vind nu net haar rol in Penoza weer niet zo bijzonder eigenlijk, ook niet qua acteerwerk.
pi_133828732
Overspel ook maar eens terugkijken dan. Alleen Sylvia Hoeks lijkt mij al een goede reden om het te kijken. ;(
Ben benieuwd.
  zondag 1 december 2013 @ 23:59:07 #294
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_133829304
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 23:19 schreef alexmazereeuw het volgende:
En, Olga Zuiderhoek verdient echt een Gouden Kalf voor haar rol, mijn god wat een actrice.
Zijn naam schrijf je altijd met een hoofdletter. :{w
Dit was toch de laatste aflevering (van in ieder geval seizoen 3)?

En als het bericht van de telegraaf klopt. Dan is de vraag of Carmen het overleeft en zo niet wie de nieuwe baas is.

Lucien
Fiep
Of zal het draaien om John, die zijn vrouw wil wreken?
Ja ja
pi_133829353
quote:
11s.gif Op zondag 1 december 2013 23:59 schreef Piebe het volgende:

Of zal het draaien om John, die zijn vrouw wil wreken?
Dat zou pijnlijke tv opleveren. :')
She was born in spring but I was born too late, blame it on a simple twist of fate.
  maandag 2 december 2013 @ 00:04:42 #296
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_133829528
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 21:21 schreef Vlindur het volgende:
Ik acht de kans bij nader inzien meer dan waarschijnlijk dat Carmen een kogelwerend vest aanhad :Y

Dus een seizoen vier! *O*
Dat zou ook nog zoiets zijn. :D

Ze wist al dat Simon niet te vertrouwen was. Dus waarom geen voorzorgsmaatregelen nemen?
Ja ja
pi_133829649
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 00:04 schreef Piebe het volgende:

[..]

Dat zou ook nog zoiets zijn. :D

Ze wist al dat Simon niet te vertrouwen was. Dus waarom geen voorzorgsmaatregelen nemen?
Nou mensen,....daarom altijd door het hoofd schieten.
  maandag 2 december 2013 @ 00:09:30 #298
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_133829733
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 20:55 schreef 99.999 het volgende:
Oei Fiep gaat domme dingen doen ben ik bang.
Ik had op een gegeven moment ook nog even het gevoel. Dat ze de hand aan haar zelf zou slaan.
Ja ja
  maandag 2 december 2013 @ 00:20:47 #299
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_133830167
Het einde doet me wel terugdenken aan Luther die niet van 'losse eindjes' houdt en Breaking Bad's Mike...
“The moral of the story is, I chose a half measure, when I should have gone all the way. I'll never make that mistake again. No more half measures, Walter.”
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_133830434
Wat een onverwacht einde :o

Maar de afspraak en het einde met het kartel is wel heel mager. Sowieso de 500kg is in een paar dagen verkocht en justitie merkt dat niet? Carmen die een deal sluit met het kartel, maar het kartel houd zijn mond en werkt nog steeds samen met Speedy?

Simon is wel een rat gebleken. Nu heeft hij helemaal niks meer.
Had eigenlijk niet gedacht dat Berry nog terug zou komen. Eerder dat hij Luther nog zou blokkeren ofzo. Carmen werd ook niet aangehouden toen ze in het ziekenhuis was?

En Boris, die komt ook weg terwijl die andere kerel nog steeds in het ziekenhuis ligt. Het meisje van Lucien is nu veilig, aangezien Milo er ook niet meer is.

Het stukje met Fiep was erg goed, de oude stijl van André willen hanteren.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_133832881
Is het trouwens niemand opgevallen dat Speedy dood is ? ;( was zo'n lekker psycho karaktermannetje :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')