Weet niet precies, het is een beetje rommelen.. Volgens mij draaide ik hem tegen zodat het mee valt met de draaien.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:29 schreef -Spring het volgende:
Mooi, Sunny! Ik wilde van mijn sjaal in eerste instantie ook een col maken, maar hij is zo lang dat ie drie keer om je nek moet. Dus zitten er bij het dragen ook drie draaiingen in. Heb jij dat ook?
heel gewoon royal.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:40 schreef -sabine- het volgende:
Moet ik hier even bij de Zeeman kijken?
Welk garen is het?
deezertjequote:Op donderdag 28 november 2013 18:44 schreef -sabine- het volgende:
Lagen nog 7 bolletjes katoen bij de Action, verstopt om de hoek bij de acrylgarens. Ik denk dat een klant ze daar even verstopt heeft om ze later op te halen
PM je me ff als ik voor je moet kijken?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:44 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
heel gewoon royal.
maar ik moet morgen weer naar zaandam, dus ik kijk morgen daar wel weer.
het schijnt ook gewoon het standaardmateriaal te zijn, maar er was iets met de levering van zwart.
ik ben nu al naar 4 zeemannen geweest. ik heb er nog een paar die ik kan proberen. (ik ga nu wel eerst bellen, ik ben helemaal kreupel van de wandeling centraal station- jodenbreestraat en weer terug
dat moet ik ook eigenlijk niet doen met die wrakke knieën van me
waar ga jij kijken?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:45 schreef -sabine- het volgende:
[..]
PM je me ff als ik voor je moet kijken?
Dat mag wel een flinke zijn voor dat geld!quote:Op donderdag 28 november 2013 19:07 schreef lady-wrb het volgende:
ik zat zo eens te kijken bij die gehaakte spullen van anne clair petit
wat een geld moet dat kosten
oke, ik kan het niet zelf, maar ik zou nevernooit zoveel geld voor een gehaakte knuffel overhebben
135 euro voor een gehaakte auto
Ik moet er minstens een blokje om mee kunnen rijden voor dat geld.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:38 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Dat mag wel een flinke zijn voor dat geld!
http://www.puck-amsterdam.com/toys/quote:Op donderdag 28 november 2013 19:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik moet er minstens een blokje om mee kunnen rijden voor dat geld.
een stuk of 6quote:Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef -sabine- het volgende:
Ik kan morgen ff voor je in Sneek kijken.
Hoeveel bollen wil je?
Idd!quote:Op donderdag 28 november 2013 20:23 schreef Mirjam het volgende:
oei die telefoon is echt niet mooi neelilleke overgangen
ik heb de knuffels in het echt gezien en ze zijn echt mooi gehaakt (nou ja op die telefoon dan, maar ja dat is denk ik afhankelijk van je smaak) maar wel prijzig dus.quote:Op vrijdag 29 november 2013 06:23 schreef trui het volgende:
Toch is het natuurlijk wel zo dat er best veel tijd in dat soort producten zit, en ik vind het ook wel cool dat anne claire petit het voor elkaar gekregen heeft om er dit soort prijzen voor te vragen. Zij gaat er prat op dat ze de mensen die ze voor haar haken een eerlijk loon geeft. We zouden er dus misschien just trots op moeten zijn dat haar werk voor zoveel geld verkocht wordt. Ze heeft daarmee de waarde van gehaakte knuffels en speeltjes wat omhoog gebracht.
Dat inderdaad. Natuurlijk is het erg duur, maar de mensen die het maken verdienen een eerlijk loon (zegt ze) en we weten allemaal hoe tijdrovend het is om dit soort dingen te maken. Hoewel ik het zelf niet zou kopen, is er kennelijk een markt voor. Ik heb niet zo'n moeite met de prijs.quote:Op vrijdag 29 november 2013 06:23 schreef trui het volgende:
Toch is het natuurlijk wel zo dat er best veel tijd in dat soort producten zit, en ik vind het ook wel cool dat anne claire petit het voor elkaar gekregen heeft om er dit soort prijzen voor te vragen. Zij gaat er prat op dat ze de mensen die ze voor haar haken een eerlijk loon geeft. We zouden er dus misschien just trots op moeten zijn dat haar werk voor zoveel geld verkocht wordt. Ze heeft daarmee de waarde van gehaakte knuffels en speeltjes wat omhoog gebracht.
Dat is wel waar. Ik haak ook wel eens wat voor bekenden of klanten van de webwinkel. Je uren haal je er inderdaad niet uit. Ik moet de tijd dat ik ermee bezig ben maar zien als hobby. Maar ik denk dat als ik zulke bedragen ga vragen, mensen stijl achterover slaan van schrik. Misschien wel een goed idee, ze durven het nooit meer te vragen daarna;-)quote:Op vrijdag 29 november 2013 06:23 schreef trui het volgende:
Hahaha lol, ze hebben basic barbiesquote:Op vrijdag 29 november 2013 11:03 schreef SpaceInvaders het volgende:
Een neppe Barbie dan wel toch? Voor die echte betaal je 'gewoon' voor het merk natuurlijk.
Nee hoor, gewoon een echte Barbie van Mattel.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:03 schreef SpaceInvaders het volgende:
Een neppe Barbie dan wel toch? Voor die echte betaal je 'gewoon' voor het merk natuurlijk.
Nou exact, die heb ik gekocht voor ¤5 bij het Kruidvat.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hahaha lol, ze hebben basic barbies
http://www.intertoys.nl/speelgoed/barbie-barbie-entry-564932.html
zelfs in mìjn tijd bestonden er al basic barbiesquote:Op vrijdag 29 november 2013 11:07 schreef SpaceInvaders het volgende:
Oh die hadden ze in mijn tijd niet
Haha. In mijn tijd hadden ze denk ik wel losse Barbies voor 15 gulden. Ik hoefde ze alleen niet zelf te betalen toen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:07 schreef SpaceInvaders het volgende:
Oh die hadden ze in mijn tijd niet
Dan wist ik nooit van het bestaan afquote:Op vrijdag 29 november 2013 11:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
zelfs in mìjn tijd bestonden er al basic barbies
Leuk is dat he.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:13 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zal jullie meteen even laten zien waarom ik een Barbie gekocht heb.
[ afbeelding ]
Ja ik heb een heel boekwerk gevonden aan patronen voor barbiejurken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:27 schreef DonnaRush het volgende:
Ja, bij dit patroon stond katoen. Ik heb nog geen 'thread' dus die patroontjes kon ik nog niet haken. Die patronen zijn inderdaad ook voor naalden 1,25 - 1,75.
Was dat ook een gratis patroon Ynske?
quote:Op vrijdag 29 november 2013 11:29 schreef DonnaRush het volgende:
Oh wauw, nu word ik heel nieuwsgierig haha!
ik heb vroeger een angorakonijn gehad. heerlijk zo'n pluizebolquote:Op vrijdag 29 november 2013 11:43 schreef ieniminimuis het volgende:
Het is dat mijn oma niet meer zoveel angora konijnen heeft, anders zette ik haar hele dagen aan het spinnen om diervriendelijke angorawol te maken.
Kun je geen ander merk gebruiken? Qua dikte komt Saskia van de Wibra volgens mij wel overeen en qua kleurverschil is zwart ook gunstig lijkt me.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:39 schreef lady-wrb het volgende:
en nog steeds geen bolletjes zwart kunnen scoren
volgens de verkoopster kwam dat omdat de katoenoogst mislukt is
toen ik vervolgens zei dat het acryl is, kwam het doordat er veel kinderen aan het breien zijn.
maandag maar eens naar het hoofdkantoor mailen, want hier word ik kriegel van.
ik wacht nog even het antwoord van zeeman af.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:44 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Kun je geen ander merk gebruiken? Qua dikte komt Saskia van de Wibra volgens mij wel overeen en qua kleurverschil is zwart ook gunstig lijkt me.
Al kan ik me voorstellen dat je liever hetzelfde merk gebruikt hoor. Maar mocht je die echt niet kunnen krijgen.
quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:39 schreef lady-wrb het volgende:
toen ik vervolgens zei dat het acryl is, kwam het doordat er veel kinderen aan het breien zijn.
ik heb nu nog 1 bol liggen. ik hoop dat ik daarmee mijn sjaal afkrijg.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:38 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]Die verkoopster dacht waarschijnlijk dat ze een goede opmerking had gemaakt. Hehehe.
Anywho. Ik heb nog wel wat zwarte royal. Hoeveel heb je er nodig?
vind de site ook niet handigquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:09 schreef DonnaRush het volgende:
In mijn zoektocht naar Barbiepatroontjes kwam ik deze club tegen. Ik heb me aangemeld en er staat echt veel op!
http://barbie-club.clubs.nl
Ja klopt je moet je voorstellen en een wachtwoord vragen. Maar het is veel ouderwets.quote:Op zaterdag 30 november 2013 08:53 schreef CREADO het volgende:
[..]
vind de site ook niet handig. Heb je je aangemeld moet je nog kijken hoe je lid wordt van iets ofzo anders kom je niet verder. Snap er niks van hahaha
mmm jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:58 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Ja klopt je moet je voorstellen en een wachtwoord vragen. Maar het is veel ouderwets.
Kreeg van mijn winkel vrouwtje nog een link met meer dan 1000 Barbie patronen, helaas allemaal breien.
Nopequote:Op zaterdag 30 november 2013 23:10 schreef lady-wrb het volgende:
dat is ook wel heel erg leuk, zo'n ripplemooie kleuren ook!
is dat heel erg moelijk?
Ik kon niet kiezen qua kleurquote:Op zaterdag 30 november 2013 23:14 schreef lady-wrb het volgende:
je bent nogal wat van plan zeg
verwacht je een ijstijd?
Mooi!quote:Op zaterdag 30 november 2013 14:17 schreef Sunnythesun het volgende:
Leuk die bloem!
Mijn telefoon kreeg de kleurtjes er wel aardig op al is het in het echt veel dieper (vooral het bruin en groen). De deken waar ik aan werk:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:39 schreef lady-wrb het volgende:
Nogmaalsquote:Op vrijdag 29 november 2013 21:59 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb nu nog 1 bol liggen. ik hoop dat ik daarmee mijn sjaal afkrijg.
daarna wil ik verder met een nieuwe sjaal, waar ik ook weer dat zwart in wou.
maar als saskia dezelfde dikte is als royal, ga ik wel daarmee verder.
maar ik hoop dat de acryloogst niet mislukt is en de breiende kindertjes gaan bloemschikken
Dekens haak ik meestal niet in de trein nee, zeker aangezien ik alleen in de spits reisquote:Op zaterdag 30 november 2013 23:10 schreef lady-wrb het volgende:
ik denk dat ik zelfs nu wel zo'n sprei aandurf. maar hoe neem je zoiets mee als je bijv. in de trein wil haken? ik zie me nou niet met driekwart sprei onder mijn arm zittenhoe doen jullie dat?
alleen thuis haken?
ok baie dankiequote:Op zondag 1 december 2013 12:19 schreef Sunnythesun het volgende:
Op internet staan genoeg beschrijvingen en tutorials van alle verschillende steken mocht je weer eens iets vergeten
een simpele met granny stripes. hij staat ergens hiervoor toen ik al een eind op streek wasquote:Op zondag 1 december 2013 21:33 schreef HarrrrieH het volgende:
Wel apart he, dat zwart, wat echt een behoorlijke standaard kleur is, maar niet geleverd wordt. Helaas is mijn ervaring dat er tussen de bollen zwart best wel kleurverschil kan zijn. Dus ik hoop dat het gaat lukken!
Wat voor sjaal heb je gemaakt?
super mooi geworden Angel! ♥quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:24 schreef Angelof9 het volgende:
Hier is de bloem die ik een tijdje geleden heb gehaakt:
[ link | afbeelding ]
ja maar er moet zwart in. ik had zwart, paars en roze in gedachten.quote:Op zondag 1 december 2013 22:40 schreef trui het volgende:
[..]
super mooi geworden Angel! ♥
fijn dat je genoeg zwart had voor deze shawl, lady_wrb! en je zou ook nu eerst een zonder zwart kunnen maken, als je genoeg andere kleuren hebt?
ik blijf niet aanpassen. ik had eerst paars, roze, wit in gedachten, maar heb dat veranderd in zwart omdat ik het niet mooi vond.quote:Op zondag 1 december 2013 22:43 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar er moet zwart in. ik had zwart, paars en roze in gedachten.
Ik heb ook veel op Pinterest gevonden en het meeste is niet gelinkt, maar op Ravelry staat ook wel wat.quote:Op zondag 1 december 2013 22:40 schreef trui het volgende:
[..]
super mooi geworden Angel! ♥
fijn dat je genoeg zwart had voor deze shawl, lady_wrb! en je zou ook nu eerst een zonder zwart kunnen maken, als je genoeg andere kleuren hebt?
ik zag op pinterest ook nog best veel barbie haakwerk staan (maar heb nog niet gecheckt of alles goed gelinkt was aan een patroon). het lastigste lijkt me om het zo te maken dat het wel aan&uit kan. hoe heb jij dat gedaan, Ynske? met klitteband? drukknoopjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |