Hoezo, het mag toch ook wel eens over militaire strategie gaan ipv de tientallen posts over allerlei vage groeperingen die elkaar wat kansloos afmaken zonder dat er een winnaar zal zijn. Vooral de extreme partijdigheid voor deze groeperingen in dit topic is eigenlijk diep triest. Het is gewoon collectieve zelfvernietiging wat er in Sryrië en Irak plaatsvindt, ze roeien elkaar uit.quote:Op zondag 24 november 2013 16:59 schreef Baklava95 het volgende:
Deze topic is wel heel erg offtopic gegaan zeg.
Dat lijkt me logsich, anders zouden een paar honderd/duizend per dag het loodje moeten leggen om dat tegen te gaan.quote:Op zondag 24 november 2013 17:25 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, de Iraakse bevolking groeit
Ik vind zulke discussies ook interessant, het heeft vaak ook lichte raakvlakken met Syrië zelf.quote:Op zondag 24 november 2013 17:24 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Hoezo, het mag toch ook wel eens over militaire strategie gaan ipv de tientallen posts over allerlei vage groeperingen die elkaar wat kansloos afmaken zonder dat er een winnaar zal zijn. Vooral de extreme partijdigheid voor deze groeperingen in dit topic is eigenlijk diep triest. Het is gewoon collectieve zelfvernietiging wat er in Sryrië en Irak plaatsvindt, ze roeien elkaar uit.
Ik ben geen fan van hem maar toch vind ik dat hij een beetje gelijk heeft.quote:Op zondag 24 november 2013 18:06 schreef expans het volgende:
"One day those Arabs who have been brought to the Kurdish areas will have to be expelled," said Muslim in an interview with Serek TV.
The PYD leader said that the situation in Qamishli and Hasakah is particularly explosive and that "if it continues the same way, there will be war between Kurds and Arabs."
"Syrian government policy has brought many Arabs to the Kurdish areas," said Muslim. "All the villages where they live now belong to the Kurds."
Meer hier;
http://rudaw.net/english/(...)sthash.6lqsuTHB.dpuf
Dat soort Koerdisch nationalisme is extremistisch separatisme en zelfs racisme.quote:Op zondag 24 november 2013 18:06 schreef expans het volgende:
"One day those Arabs who have been brought to the Kurdish areas will have to be expelled," said Muslim in an interview with Serek TV.
The PYD leader said that the situation in Qamishli and Hasakah is particularly explosive and that "if it continues the same way, there will be war between Kurds and Arabs."
"Syrian government policy has brought many Arabs to the Kurdish areas," said Muslim. "All the villages where they live now belong to the Kurds."
Meer hier;
Dit is gewoon op meer land uit zijn voor een toekomstig Koerdisch gebied en demografische zaken veilig stellen. Ik begrijp uit het volgende artikel dat zijn partij zelfs op gebieden uit is waar Arabieren-Turkmenen de meerderheid vormen zoals Raqqa...hier komt dus ordinaire politiek om de hoek kijken. Belangrijke strategische plaatsen/gebieden inlijven voor een toekomstige staat. Geen zuivere koek lijkt het:quote:Op zondag 24 november 2013 18:54 schreef Baklava95 het volgende:
Meer hier;
Is ook gedaan in Noord-Irak.quote:Op zondag 24 november 2013 21:00 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit is gewoon op meer land uit zijn voor een toekomstig Koerdisch gebied en demografische zaken veilig stellen. Ik begrijp uit het volgende artikel dat zijn partij zelfs op gebieden uit is waar Arabieren-Turkmenen de meerderheid vormen zoals Raqqa...hier komt dus ordinaire politiek om de hoek kijken. Belangrijke strategische plaatsen/gebieden inlijven voor een toekomstige staat. Geen zuivere koek lijkt het:
http://www.al-monitor.com(...)ilitias-turkey.html#
Speciaal voor jou!quote:Op zondag 24 november 2013 14:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
wat een grote plaat voor je kop heb jij ook heh gast, die kom je zelfs hier op fok! niet zo veel tegen
daarnaast: wijblijvenhier.nl
deal with it
Nee, ze zijn niet uit op Raqqa, dat is te ver weg van Koerdisch gebied en dat zullen ze dan ook nooit onder controle krijgen. Zoals je ook zegt vormen de Koerden daar geen meerderheid dus zullen ze het nooit kunnen controleren.quote:Op zondag 24 november 2013 21:00 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dit is gewoon op meer land uit zijn voor een toekomstig Koerdisch gebied en demografische zaken veilig stellen. Ik begrijp uit het volgende artikel dat zijn partij zelfs op gebieden uit is waar Arabieren-Turkmenen de meerderheid vormen zoals Raqqa...hier komt dus ordinaire politiek om de hoek kijken. Belangrijke strategische plaatsen/gebieden inlijven voor een toekomstige staat. Geen zuivere koek lijkt het:
http://www.al-monitor.com(...)ilitias-turkey.html#
En al die steden waren eerst Joods. Het zit je nog steeds gewoon tegen dat jullie kruisvaarders als vee naar een slachterij werden gebracht. Maar goed inteeltvolk als jij is altijd makkelijk te verslaan lijkt het wel.quote:Op zondag 24 november 2013 20:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Dat soort Koerdisch nationalisme is extremistisch separatisme en zelfs racisme.
En bedenk hierbij - ook als Turk - dat de Koerden grotendeels zelf na de genocides op Armenen, Arameeërs (Assyriërs) en Grieken in 1915-1918 veelal in geconfisqueerde dorpen en gebieden werden gebracht als islamitische kolonisten.
Iets waar de Turkse machthebbers overigens in 1938 alweer spijt van kregen.
Ook veel 'Koerdische' steden en dorpen in Noord-Syrië zijn historische Aramese ('Assyrische) Christelijke steden en dorpen. Dat geldt zeker voor Qamishli (Qâmishlô) en de stad al-Hasakah......
\quote:Op zondag 24 november 2013 21:31 schreef Djibril het volgende:
dat er invloeden zijn die willen dat Koerden en Arabieren weer met elkaar gaan vechten. Eerste stuurden ze Islamistische extremisten op Koerden af en nu proberen ze het met Arabische nationalisme. Maar goed hopelijk balkaniseert Syrie snel.
Goed, als historicus zal ik maar vooral zeggen dat die steden in Noord-Syrië nooit Joods waren in enige meerderheidsverhouding. Verder bestonden de Kruisvaardersstaten eeuwenlang, hoor. En slechts de interne Christelijke Europese verdeeldheid en het Oosters-Westers schisma (en de machtshonger van de Republiek Venetië) hebben het project ondermijnd.quote:Op zondag 24 november 2013 21:33 schreef Djibril het volgende:
[..]
En al die steden waren eerst Joods. Het zit je nog steeds gewoon tegen dat jullie kruisvaarders als vee naar een slachterij werden gebracht. Maar goed inteeltvolk als jij is altijd makkelijk te verslaan lijkt het wel.
Die ziet het einde van de terroristische operaties en van het VSL (en daarna ISIS en Jabhat al Nusra) na Kerstmis 2013quote:Op zondag 24 november 2013 19:56 schreef Djibril het volgende:
Hoe is het afgelopen met Al Asaad die in Turkije wordt vermist? Of is hij al weer terecht?
Historicus die pro Assad is neemt niemand serieus en die elke dorp of stad in MO als Christelijk bestempeld is hard gevallen.quote:Op zondag 24 november 2013 21:41 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Goed, als historicus zal ik maar vooral zeggen dat die steden in Noord-Syrië nooit Joods waren in enige meerderheidsverhouding. Verder bestonden de Kruisvaardersstaten eeuwenlang, hoor. En slechts de interne Christelijke Europese verdeeldheid en het Oosters-Westers schisma (en de machtshonger van de Republiek Venetië) hebben het project ondermijnd.
Overigens zijn de Kruisvaarders, trotse Frankische en Saksische Germanen uit de oude Europese adel, verslagen door interne verzwakking door de Assassijnen.
Door Zevener sjiieten en Twaalver sjiieten.
Pas daarna kon de soenniet Salah Eddin (een Koerd overigens) toeslaan en het koninkrijk Jeruzalem ten val brengen.....
Nee, ik heb steeds om bronnen gevraagd die 'mensenrechtenschendingen van Assads kant' hard bewijzen. Die zijn er veelal niet tot nauwelijks. Geen tot nauwelijks objectieve, neutrale, wetenschappelijke bronnen althans.quote:Op zondag 24 november 2013 21:51 schreef Djibril het volgende:
Historicus die pro Assad is neemt niemand serieus en die elke dorp of stad in MO als Christelijk bestempeld is hard gevallen.
Jij hebt hier zovaak mensenrechtenschendingen van Assads kant ontkent maar dat verbaasd me niks sinds jullie je aan alles vast houden sinds de val van Jeruzalem. Maar goed Assad heeft ook zijn bijdrage gedaan aan de genocide op Christenen in MO en het verbaasd me niks dat een historicus die is afgestudeerd
Priesters in Staphorst, een bevindelijk gereformeerd klein dorp. Je weet echt niets inhoudelijks tegenover mijn argumenten in te brengen, hè.quote:van Staphorst College hier niks van afweet. Misschien dat die priesters jullie eens echt les moesten geven in plaats van aan jullie zitten.
Een getekend land. Geen 'getekende land'. Dat is geen correcte spelling onzer Nederlandsche taal.quote:Assad zal vallen, is het niet vandaag dan is het morgen. Het is een getekende land, door wie?
Een 'geld tellend Rusland'. Geen 'geld-tellende Rusland'. Dat is onjuiste spelling onzer Nederlandsche taal.quote:UK en France, de landen die ook de nieuwe grenzen van Syrie zullen trekken. Dit zullen ze doen onder begeleiding van Israel en USA met op de achtergrond een geld-tellende Rusland.
Dat ik het niet weet geeft al aan wat voor afvoerputje ik Staphorst of religie vindquote:Op zondag 24 november 2013 21:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Nee, ik heb steeds om bronnen gevraagd die 'mensenrechtenschendingen van Assads kant' hard bewijzen. Die zijn er veelal niet tot nauwelijks. Geen tot nauwelijks objectieve, neutrale, wetenschappelijke bronnen althans.
Door de mand gevallen zijn voor de terroristensupporters na de geënsceneerde gelogen 'gifgasaanval' in Ghouta in september....![]()
Verder heb ik nooit ontkend dat in het begin van het conflict er voor verkeerde militaire methodes is gekozen, iets dat veel onnodige doden onder de (door terroristen als menselijk schild veelal misbruikte en gedwongen ter plekke gehouden) burgerbevolking heeft veroorzaakt. Daarvoor is ook Assad hoofdverantwoordelijk als opperbevelhebber der Syrische strijdkrachten. Assad heeft daarvoor ook ondergeschikten ontslagen en het legerapparaat gezuiverd van oude techniek en oude menselijke meuk met starre opvattingen.
Dat heb ik nooit ontkend, maar dat maakte inderdaad niet dat ik de islamisten en terroristen maar verkoos boven Assad. Integendeel.
[..]
Priesters in Staphorst, een bevindelijk gereformeerd klein dorp. Je weet echt niets inhoudelijks tegenover mijn argumenten in te brengen, hè.![]()
En je kent Nederland niet eens. Geen kennis, dan ook geen oordeel en geen schunnige leugens, graag.
[..]
Een getekend land. Geen 'getekende land'. Dat is geen correcte spelling onzer Nederlandsche taal.
En door wie? Door de terroristen en de grootmachten die hen steunen, doorlaten, financieren, bewapenen of verzorgen.
[..]
Een 'geldtellend Rusland'. Geen 'geld-tellende Rusland'. Dat is onjuiste spelling onzer Nederlandsche taal.
En denk maar niet dat Sykes-Picot 2.0 erdoor komt. Overigens zullen vooral de Verenigde Staten en Israël de grenzen trekken. Frankrijk en UK hebben nauwelijks nog een rol dan als schoothond met enige multinationale bedrijven die willen profiteren.....
En de Syrische regering en Syrië zullen niet vallen. Ook niet als jij het vaker herhaalt....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |