abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133463920
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133464162
Ik kom gelijk even het verse topic in kletteren...

Mijn smeekbeden zijn verhoord... HIJ SLAAPT!
Heel de dag actief in touw geweest met 't beestje, naast het normale niet slapen het humeur van een gestampte bladluis, als ik het maar waagde om geen aandacht aan hem te besteden. Vanaf 04.30 vanmorgen. Needless to say, ik heb nog steeds mijn pyama aan :')

Ohja, had ik het nu goed begrepen dat er 2 meets zijn?
1 mini meet die nogal groot uitgevallen is en een échte meet?
pi_133464183
Oh Animalmix N is wel echt ziek zeg. Zielepietje :*
pi_133464591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:27 schreef Hilzillah het volgende:
Ik kom gelijk even het verse topic in kletteren...

Mijn smeekbeden zijn verhoord... HIJ SLAAPT!
Heel de dag actief in touw geweest met 't beestje, naast het normale niet slapen het humeur van een gestampte bladluis, als ik het maar waagde om geen aandacht aan hem te besteden. Vanaf 04.30 vanmorgen. Needless to say, ik heb nog steeds mijn pyama aan :')

Ohja, had ik het nu goed begrepen dat er 2 meets zijn?
1 mini meet die nogal groot uitgevallen is en een échte meet?
Wat fijn dat hij nu slaapt.

En wat betreft de meet dat klopt!!!
pi_133464709
Zo.. wij zijn er weer! Wel bijgelezen, maar amper iets onthouden, sorry!
Het concert was gáááf!!!! Ons hotelletje was vreselijk klein, viel van ellende bijna uit elkaar, maar had wel een goed bed en het was schoon (genoeg ;) ) Vanochtend heerlijk door Amsterdam gewandeld, gelunched en vanmiddag weer naar huis gereden...
... waar opa en oma het heerlijk hebben gehad met de kindjes O+ Zij blij, wij blij... dit is voor herhaling vatbaar!

Erm.. twee meets? Mis ik nu iets?
pi_133465028
Klinkt goed Shandaly en fijn dat je energie heb opgedaan.

En op 4 jan is er een grote meet ter ere van gulara.
En 30 nov komen er een aantal bij elkaar bij fieder. Ik zou daar sowieso heen gaan en nu zijn er een aantal bijgekomen na een klein oproepje hier.
pi_133465089
Klinkt goed shandaly!

AM, wat een sneu vogeltje heb je daar ;(

Spirit, ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Klinkt alsof je best weet wat volgens jou goed is voor Isa, dus ga daar maar lekker vanuit :Y

Suiker wat een heerlijke post O+ En wederom is het zo herkenbaar! Dat omkijken en lachen, het kijken in de spiegel (E heeft gisteren steeds voorovergebogen om in een spiegeltje te kijken O+! ), en het fysieke ontwikkelen! E is nog lang niet aan het kruipen, maar strekt en buigt wel ineens dr beentjes als ze op dr buik ligt. En duwt af en toe dr kont omhoog :D
pi_133465309
O+ LB

Lekker genieten Shandaly!

Hier maar weer slapen. Een weekje fulltime in de rapportenperiode werken is stiekem best vermoeiend!
pi_133465313
Kijk nou!

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133465336
O+ Tally!
pi_133465514
Tally wat goed. En wat een leuke foto.

Loj slaap lekker alvast.

En ik vergeet steeds te reageren op suiker. Je verteld zo leuk over F. Volgens mij heeft hij echt super ouders!
  woensdag 20 november 2013 @ 21:49:37 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133465522
Ik duim voor een goede nacht Loj! Echt, ik moet best vaak aan jou denken als ik zelf moe ben na een nacht waar jij waarschijnlijk een moord voor zou doen...
pi_133465662
Wat knap Tally! En wat een lieve foto O+

Loj, op naar een goede nacht!
pi_133465708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
Ik duim voor een goede nacht Loj! Echt, ik moet best vaak aan jou denken als ik zelf moe ben na een nacht waar jij waarschijnlijk een moord voor zou doen...
Lief!!!
Maar vergeet niet dat we onze baby's niet mogen vergelijken, dus dit ook niet he ;)
Als jij moe bent na een vermoeiende nacht is dat ook gewoon heel stom!
(He, kom niet lekker uit m'n woorden, ik moet nu echt slapen ;) )
:*
pi_133466128
Mijn schoonvader kwam trouwens vandaag met een opmerking die ik hier even wilde delen:

"Er zijn duizenden boeken geschreven over kinderen, maar er is er geen een over jouw kind geschreven"

En daar zit zoveel waarheid in.
pi_133466463
Bedankt iedereen voor de lieve wensen vandaag! Ik heb ze steeds gelezen, maar geen tijd gehad voor FOK vandaag :)

Silvijn heeft een heel fijne verjaardag gehad en heeft lekker met zijn taart gespeeld en een beetje gesnoept. En hij had de hele tijd knalroze wangen van excitement, zo lief O+

Tot ziens in het volgende topic!
pi_133466699
Lief! Doe je hier nog wel even een verjaardagstaartfoto?
  woensdag 20 november 2013 @ 22:14:25 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133466707
Schoonmoeders... Zucht. Gezellig dat ze op bezoek komen maar helaas vindt ze dat haar manier de juiste is, tot mijn grote frustratie.
Bv:
-in een doek dragen is onzin, hij moet leren alleen te zijn (5 wkn oud :'))
-T. kwijlt een klein beetje: Ach hij heeft het zuur/krampjes ;(
-T. rekt zich een keer uit: Ach hij heeft het zuur/krampjes ;(
-T. steekt z'n tong uit: Ach hij heeft het zuur/krampjes ;( ( }:|)
-En, heb je hem al pap gegeven? (vijf! 5! weken)
-Gewoon laten huilen hoor, hij wil alleen aandacht.
-Hij weet echt wel hoe hij je moet bespelen hoor!
-Ik zou Nutriton geven, daar deed -randomname- het onwijs goed op.
-Slaapt hij nog niet door?
-Oh gelukkig, hij huilt bij jullie ook.

Zuchtzuchtzucht. }:| Ik slik m'n frustratie in, maar pfuh..
pi_133466800
Tally wat een lieve foto O+

Shandaly klinkt als een topdag

Loj jij bent zo O+

Kyara zit inderdaad een waarheid in O+

Hillie fijn dat ie nu slaapt

Spees klinkt als een leuke dag. Ik ga je missen :'(
pi_133466845
Gotc niet prettig :*
pi_133466875
He bah GotC. Dan heb je het idee dat je je de hele tijd aan het verdedigen bent he.

Hier ook schoonouders op bezoek. Ontzettend leuk om te zien hoe ze van de kleinkinderen genieten. En goed gesprek met schoonmoeder over hulp in huis. Zij vraagt dan of ze nog iets kan doen en ik ga dan niet vragen of ze wil af wassen of zo. Maar ik vind het wel fijn dat ze me ermee helpt. En zij wilde mij niet voor de voeten lopen. In elk geval gaat ze elke keer als ze hier is wat keukenkastjes uitsoppen (daar kom ik dus niet aan toe). En ze wilde graag weer gaan breien en toen ik opperde om wat voor de kinderen te breien was ze verbaasd maar ze vond het superleuk. Dus ik ben maar vast wat plaatjes gaan doormailen :@

Even een positief schoonouder verhaal dus.
pi_133466915
Oh irritant gotc maar waarschijnlijk bedoeld ze het goed.
  woensdag 20 november 2013 @ 22:25:45 #23
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133467200
Het is allemaal goedbedoeld, maar zucht.. Nu doet ze dat ook bij m'n zwager+schoonzusje (die hebben een dochter van 6mnd) ook, alleen gaan zij er vol tegenin.
Als ik zie hoeveel verdriet dat iedereen doet... Dan maar ja en amen zeggen en de adviezen direct weer vergeten.

Verder is het een schat van een vrouw, doet alles voor iedereen. Maarja :'). Zelfs m'n Wallaboo was niet goed, want -naam- had die ook niet.
pi_133467208
Omen :* hoe is het daar?

GotC, dat is vervelend! Gewoon niet wat je wilt horen!

Spees nog wel een afscheidsverjaardagsfoto he :)
pi_133467328
Morgen blijf ik nog thuis. En maandag ben ik dan weer helemaal beter.
Met Riley gaat alles wel heel goed. Zit geen seconde stil, is vrolijk en nu al ondeugend. En ze gaat steeds minder op een baby lijken qua gedrag. O+
pi_133467422
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:14 schreef Kyara het volgende:
Lief! Doe je hier nog wel even een verjaardagstaartfoto?
Verjaardagshoed:

Mango denkt dat dit een neppop is en eist een stopcontact

Taart!

En GotC: echt irritant die voorbeelden! }:|
  woensdag 20 november 2013 @ 22:32:59 #27
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133467512
Siltaart! O+ Op die onderste foto hoor je gewoon 'OMNOMNOMNOM!' :D
pi_133467521
O+
pi_133467557
Herkenbaar Omen, dat ze steeds minder baby lijkt. Zelfde hier. En fijn dat het met jou weet wat beter gaat!

Spees, wat lief!!! En tot over twee maandjes O+
pi_133467571
Oooh!! Vergeet ik toch helemaal de jarige Silvijn!! Gefeliciteerd!! *G* *G*
Wat een mooie dreumes O+

Omen, goed plan! Goed uitzieken, en er na het weekend met frisse tegenzin weer tegenaan ;)
pi_133467851
Haha Shandaly. Goed verwoord. Ik voel me zo schuldig alleen. Gewoon bang voor commentaar ofzo. :@
pi_133467968
Volgens mij niets om je schuldig over te voelen toch? Je bent/was echt ziek, en vorige week had je al eens de fout gemaakt te snel weer vol gas te gaan, en je lijf heeft je hard teruggefloten... Morgen 1 dag gaan werken waarin je waarschijnlijk veel te veel wilt gaan doen (immers, ruim een week inhalen) gaat waarschijnlijk weer averechts werken... Maandag pas beginnen klinkt heel verstandig :*

Fijn dat het met Riley ook zo goed gaat trouwens O+

(en ik zit momenteel 'stiekum' te werken omdat ik echt een berg werk heb liggen en de afgelopen twee dagen vrij eigenlijk niet kon qua workload...shht.. zo makkelijk om anderen goede adviezen te geven :@)
pi_133468047
Dank je :*
Ik weet dat je gelijk hebt hoor. Mijn zus en ouders zeggen hetzelfde. Maar zo af en toe kan ik zo piekeren over zulke dingen :@

Hihi. Thuiswerken kan ik niet :D
  woensdag 20 november 2013 @ 22:52:11 #34
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133468256
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:46 schreef Omentielvo het volgende:
Dank je :*
Ik weet dat je gelijk hebt hoor. Mijn zus en ouders zeggen hetzelfde. Maar zo af en toe kan ik zo piekeren over zulke dingen :@

Hihi. Thuiswerken kan ik niet :D
oh wauw wat een verademing!!

Lekker uitzieken! Daar heb je meer aan dan weer veel te snel dingen doen!
  woensdag 20 november 2013 @ 22:56:06 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133468409
Omen, herkenbaar, dat schuldig voelen :* Maar nu eerst uitzieken meid, dat is belangrijker!
pi_133469204
Die rode wangen van Silvijn, te lief!

Omen, goed uitzieken is beter voor iedereen, je baas heeft toch ook minder aan je als jij op 50% van je kunnen draait omdat je je prut voelt.

Suiker, jij vertelt toch zulke leuke dingen over F, ik word er plastsvervangend blij van.

Net als LB denk ik als ik de nachtfles zut te geven regelmatig aan Loj. Dat halfuurtje vind ik dan al vermoeiend, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je je moet voelen als je kind midden in de nacht een urenlange meltdown heeft..

Tally, hebben jullie desondanks een leuke avond gehad met de meisjes?

GotC, lekker dat ongevraagde commentaar op hoe jij het doet. Maar ene oor in, andere oor uit lijkt me de enige manier, anders zou je je haast nog ongemakkelijk gaan voelen ook over hoe je met je kind omgaat.

Zo. En wij hadden vanavond eters en E. was allerleukst en ging lekker slapen. Tot 2 weken geleden sliep ze savonds beneden en namen we haar mee als we zelf gingen slapen, maar we leggen haar nu steeds tussen 1930-2000uur boven in de wieg. Leverde de eerste paar dagen wel huilbuien en 37keer naar boven om te troosten op, maar ze heeft de slag nu een beetje te pakken. Ze slaapt er snachts ook rustiger door als ze op tijd naar boven gaat. Oja en ik heb dat projectielampje waar (volgens mij) LE en Suiker het over hadden gekocht en dat is een hit! Volgens man is het een schaapje in een berg tarwe, volgens mij is het een schaapje op een berg patat. Maargoed, doet er niet toe, E. ligt er blij naar te lachen en te praten.
pi_133469412
Suiker, echt cool dat je F kruipt! En dat van die spiegel is zo herkenbaar. A kijkt ook steeds heen en weer van ons spiegelbeeld en naar de echte ik.
Alsof hij wilt zeggen: "Zie je dat, mam"? :D
A kan hier nu ook al veel steviger zitten dan bijv 2 weken geleden. Hij tuimelt niet meer zo snel naar links of rechts. Ik blijf wel altijd bij hem zitten.
Ik vind ook gewoon zo leuk om te zien hoe hij ineens iets weer kan. Bijv.slabbetje van zijn gezichtje trekken of heel bewust mijn zijn armpjes slaan.
Btw, we oefenen ook met stapjes zetten. Gewoon de beweging dus. Dan staan we achter hem en houden we hem onder zijn okseltjes vast. Hij stapt zelf vooruit. Best vlot nog zelfs! O+
pi_133470442
Silvijn O+

GotC hartstikke irritant is dat. Ik kan zelf altijd heel weinig met 'ze bedoeld het vast goed', want het irriteert gewoon mateloos. Vind ik dan. Vooral bepaalde adviezen (over die pap bijvoorbeeld) en als zij het niet kent zal het wel niet goed zijn of is 'dat zeker nieuw?'.
I feel you!

Tally wat goed :o heb je de beker gewoon aan haar gegeven om te kijken wat ze ermee doet? Rosalie snapt dus niet wat ze met vocht moet als het iets anders is dan melk :')

Ik moet vaak zo lachen om Rosalie! Ze kan je heel bedenkelijk aankijken en je iets in haae handen geeft wat ze niet wil geeft ze het een zwieper. Het ligt dan soms gewoon een meter verder. In de wipstoel doet ze vaak heel nonchalant dr hand omdraaien over de rand van de stoel. Alsof ze wil zeggen 'oeps! Nou valt het toch zomaar :P '

Ze heeft iets nieuws wat ze nu vaak doet in combinatie met beginnen te kruipen. Ze zit op haar knietjes, die schuift ze heen en weer en ze tilt een handje op. En dat op dezelfde plaats. Dezelfde houding heeft ze eigenlijk altijd wel als ik haar uit bed haal.
Ik doe dan een soort kiekeboe door de spijlen en dan zie ik dus eigenlijk dit: _O-
En dan die stralende lach O+

Ze is zo leuk O+
Ik heb nog wel iets grappigs speciaal voor GotC.
Mijn moeder vindt het verschrikkelijk dat we ook potjes geven en dat laat ze weten zodra ze kan. Dus vrijdag heeft ze opgepast en wist ze me re vertellen dat ze een peertje had gepureerd en dat Rosalie het heerlijk vond!
Prima! Als ze maar geniet van het eten!
Dus ik dacht vandaag hetzelfde te doen. Nou mevrouw bliefde het niet. Ook niet een beetje liga erdoor. Het potje gemengd fruit wat ik vervolgens pakte ging helemaal op :o 8)7
pi_133470677
Dat schaap op de patat _O- leuk dat het een succes is!

Kyara, wijze woorden :Y

Shandaly wat goed om te horen dat je hebt genoten! O+

Tally :o knap! En lieve foto!

Spees, aparte pop (niet echt een ontspannen blik :+) en rodekonensil is the best :D O+

Omen ik ken het gevoel, maar nu je de beslissing hebt genomen ook genieten van je vrije dagen hoor! straks ga je weer keihard aan het werk, zo te horen hebben ze niets te klagen over jou.

As, wat een lieve reactie O+ thanx!
En de rest natuurlijk ook :) en die herkenbaarheid is leuk!

Ik duim dat al jullie baby's slapen en dat volhouden tot een uur of zes (behalve de kleintjes) ^O^
Trusten!
pi_133470787
Danic met je potjeslover ;) O+ en dat met dat handje lijkt me er supergrappig uit zien!

Vanavond gebeurde hier nog iets heel tofs. F zat op zijn knieën naast me op de bank (hij had zich van mijn schoot laten glijden) en zat met de rits van mijn vest te spelen. Hij hield zich goed aan mijn trui vast, vermaakte zich prima O+
En toen stond ie ineens op! :o
En als ik dan zeg "waaaauw, wat goed!" dan gaat hij helemaal stralen en daarna zijn gezicht verstoppen :D
pi_133473620
Wow Suiker wat knap!

Omen, lekker thuis blijven hoor!

Grappige Rosalie!

En hier een dieptepunt bereikt. Dit is de vijfde keer dat ik een kind probeer te laten slapen. Oja de grote vent is ook al vijf keer geweest. Het was vannacht half uur wakker - half uur slapen. Ik ben kapot (en m'n wekker gaat over 50 minuten)
pi_133473653
Jezus Loj :'( Waar wordt hij dan steeds wakker van? En euhm, misschien rechtstreeks tegen je moedergevoel in, maar wat gebeurt er als je hem laat huilen? Ergens op een plek waar jij hem niet hoort? Ligt hij trouwens in een eigen kamer of bij jullie?
pi_133473681
Jeetje Loj. Dat is wel heel erg. Sterkte vandaag :*

Suiker en Danic O+
pi_133473841
Jemig Loj, ik adverteren echt gehoopt dat jullie er weer een beetje doorheen waren. Sterkte vandaag...... :*
pi_133473850
Pfoeh dat is echt niet eens voor te stellen, ik weet niet goed wat ik moet zeggen! Sterkte voor vandaag natuurlijk, maar ik zou zo graag de gouden tip hebben voor de volgende nachten. :*
pi_133473851
Ja ik ook :'(
Kan wel janken, maar gewoon doorgaan :D
Heb net volkomen tegen m'n principe in niet gedoucht en ga een half uur later naar school, dan maar een dagje slecht voorbereid.
Ow is namelijk om 5.50 weer gaan slapen, en ben zelf ook een half uur langer blijven liggen :P
pi_133473860
Loj, ik ben niet helemaal op de hoogte van alles maar meid, hoe ontzettend heftig. Een vriendin is met haar kleine bij een slaap poli geweest. Heb je dat al overwogen?
Sterkte!!
Met een meidenkwartet
pi_133473974
Tally wat knap
Spees O+ O+ O+ ik moet er gewoon een beetje van huilen, O+ :'( O+ zo blij als hij kijkt
Suiker wat goed van F!! Hij heeft er zin in :D
pi_133474501
Loj heel veel succes vandaag.
Tally wat knap van d'r
Shandaly lekker genoten maar helaas nu toch aan het werk.
Omen goed uitzieken hoor dan kun je er maandag weer vol tegenaan.

Knappe f gewoon gaan staan.
Rosalie ondanks de poepproblemen toch zo vrolijk ding

Gotc poeh ene oor in andere oor uit.
pi_133474553
Danic, wat fijn dat Rosalie toch gepoept heeft en nog fijner dat jullie zo snel terecht kunnen bij een andere arts. Je hebt volkomen gelijk, dit moet anders.

Ferrari, wat ligt je bollie daar heerlijk te pitten!

Pessie, ik hoop dat het boek zinvolle tips voor jullie heeft.

Cwen, wat fijn dat de krampjes minder worden. Hier hebben we soms nog wel teruggegrepen naar de infacol hoor.

Zaïre, wat naar dat je dochter zo moet huilen. "Gelukkig" is er niet direct wat ernstigs aan de hand. Hopelijk is het maar een faaaaaasssee.

LB, sterkte met je missende kies :+

Kyara, zijn de tandjes al in zicht? Klinkt wel als dé symptomen idd.

Tally, wat balen dat de voorstelling niet door ging zeg -O-. Hopelijk heb je wel een fijne avond gehad :Y. En wat een toffe foto!

Animalmix, beterschap voor je meisje, ze ziet er idd zielig uit zo.

Spirit, ik vind het ook een wonderlijk advies. Ik zou doen wat goed voor jullie voelt. Zelf houd ik de lijst van bv.com er gewoon bij. Die geeft mij wel houvast van wat al wel of niet mag. Maar Noor is nog niet zo'n bijvoeding-fan, dus ik heb makkelijk praten.

Suiker, wat klinkt je heerlijk fliefd op je zoon O+ En ook al pogingen tot staan :o.

Shandaly, tof van je geslaagde concert!

GotC, ik herken veel van je posts, maar dan niet mn schoonmoeder maar mn eigen moeder. Die begon ook over liga met sinaasappelsap en weet altijd beter wat er met Noor is dan ikzelf.
Het mooiste was van de zomer een keer. We waren even aan het wandelen en het was rond de tijd van een voeding. We liepen een supermarkt in en in de supermarkt begon ze wat te piepen. Dus ik zeg, nou we gaan naar huis, want ze heeft trek. Mn moeder: "nee, het is de omslag van de warme buitenlucht naar de koele supermarkt. Volgens mij heeft ze geen honger". Ik: "Mam, ik herken het huiltje, ze heeft gewoon trek.". Enfin, thuis dik aan het brullen en tankte een enorme fles weg. Maar idd, constant "jij sliep ook door" en "jij at ook dat en dit" etc etc. En toen ze zo aan het spugen was moest ik maar diksap geven. Echt 8)7

Omen, ik duim dat je maandag weer helemaal opgeknapt bent!

Spees, wat een vrolijke verjaardagsfoto's!

Juud, dat lampje met patat klinkt geniaal. Heb je nog een linkje?

Venco, wat leuk dat je zo'n progressie ziet! Slabbetje van gezicht trekken doet Noor ook al! En een lol dan :').

Loj, ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen, ik snap volkomen dat jullie er doorheen zitten. Wat heftig zeg... Misschien toch een keer contact leggen met een kinderarts?

Noor is er gelukkig weer helemaal bovenop. Ik heb vanochtend wel ff er wat van gezegd bij het kdv dat ze écht moeten opletten als ze het zakje opwarmen dat als het echt heel raar ruikt of nog belangrijker, er dikke fliebels inzitten en ook spikkels op de fles zitten als je de melk rondcirkelt, ze m dan beter weg kunnen gooien en kv geven. Ze schrok er wel van gelukkig dat het was gebeurd, dus ze ging er op letten. Nouja, voor zolang als het nog duurt want mn productie holt achteruit. Af en toe denk ik nog, zal ik weer vaker gaan kolven, maar nee.. Nu nog ergens een stoomcursus kv doen, want ik heb geen idee nog. Kan je dat met gewoon kraanwater maken, of moeten we bronwater in huis gaan halen etc. Hoe doe je dat als je weggaat? Etc etc.

Verder gister even bij de fysio geweest omdat ze nog steeds alleen een zij draait, maar ze verwachtte dat het snel ging komen en vond dat Noor het goed deed! Ook de afplatting viel reuze mee en de voorkeurshouding was ook amper meer te bespeuren. Blij :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133474559
Suiker, jouw F gaat als een speer! :D
pi_133474646
*O*

Hee XM wat fijn dat ze weer de oude is! Net als bij de cup-a-soup staat op de verpakking van de flesvoeding hoe het werkt ;)

Een slaappoli, dat klinkt goed zeg! Ik weet alleen hoe fijn het is om een normale slaper te hebben, ik zie ook dat F meteen minder vrolijk is als hij vroeger wakker wordt dan normaal. Ik hoop dat zoiets als zo'n expertisecentrum misschien nog uitkomst kan bieden want slaap is voor jullie allebei én meneer Loj echt nodig!
Ik zie nu dat Ow al 10 maanden is :o Duurt dit ook al 10 maanden?
pi_133474783
Wat een lieve foto Spees! O+

Loj, wat heftig. Het leek toch beter te gaan na de osteopaat? Ow was toch ook prematuur na hellp? Misschien ver gezocht, maar denk je dat hij last kan hebben van het 'trauma' (heftig woord) daar omheen? Wij zijn gewaarschuwd voor veel onrust en slaapproblemen en van alles ivm de prematuriteit en de traumatische bevalling, nu hebben wij dat niet zo ervaren maar wie weet heeft het meer invloed op Ow dan gedacht?

Suiker, je klinkt echt dolverliefd O+
pi_133474809
XM kwam het van slechte melk? Dat heb ik even gemist geloof ik! Fijn dat het beter gaat
Loj :* ik hoop echt dat het weer een tijdelijke terugval is

Mijn ventje stond vanmorgen in zijn ledikant op me te wachten O+ :o

Ik vind het wel lastig hoor, dat optrekken aan alles. Ik ben de hele tijd bang dat hij valt op onze hardstenen vloer :X Hij is 1x echt hard gevallen maar toen hield hij in een reflex zijn hoofd omhoog zodat hij de vloer niet raakte.
Hij stapt zelfs al een beetje langs de bank O+ pff wat gaat het hard opeens
pi_133474833
Betere Noor *O*
Hilz hoe is de nacht gegaan?

Vriend dacht om 00:00 ik geef d'r 150/5 en die dronk ze helemaal op. Maar om 04:00 was het mama ik ben er weer en ik heb honger. Maakt geen verschil dus. Vanmorgen met vriend eerst ean naar de opvang gebracht en daarna naar zijn werk. Kan ik weer een beetje in het ritme komen. Om 07:10 was ik helemaal gedoucht, aangekleed en had al gegeten, ean had ik ook aangekleed en sac mocht mee in d'r pyjama dat gaat helemaal goed komen in januari.

En nog even een dilemma zondag hebben wij Sint in toverland. Helemaal bij inschrijving niet nagedacht dat het dan voor sac wel erg koud is heel de dag. Nu wil mijn moeder wel graag oppassen zaterdag maar ik vind d'r nog wel jong. Ga ik niet mee naar toverland moeten we voor 3 personen alles terug betalen aan vriend zijn werk en dat vind ik ook zonde.
pi_133474868
Ik weet niet wat toverland is, maar kan ze niet in de draagdoek mee? Ik vind dat Sticky goed warm blijft daarin, of is het niet alleen de kou maar ook de drukte en de prikkels waar je tegenop ziet?
pi_133474903
Ik kan haar niet de hele dag dragen helaas. En het wordt erg druk die dag. Pietenspektakel en Sinterklaas komt.
pi_133474931
Je vriend/man gaat toch ook mee, kunnen jullie het dragen niet afwisselen?

Of dat jij thuis blijft en hij met ean gaat, ik neem aan dat jullie dan maar 1 kaartje terug hoeven te betalen toch?
pi_133475001
Maar kan je vriend haar ook niet dragen? In het begin woonde baby bij ons in draagdoek en ze was dan ook goed afgesloten voor prikkels.

Suiker zooooo leuk om steeds te lezen hoe verliefd je op F bent en echt volkomen terecht!
Sowieso heb ik het idee dat de 'aprilgeneratie' van hier opeens zo groot is!

En Spees wauw die rode wangetjes vande verjaardag, wat lief! Tot snel!

Loj, ooohhhh wat lijkt me dat moeilijk. Ik had weleens aangegeven of het niet 'gewoon' honger was en toen vertelde je dat hij dan nog een half uur wakker bleef na de fles. Maar is dat niet minder dan hoe lang hij nu wakker is? Waarschijnlijk echt veeeeel te simpel gedacht hoor, maar hier was baby een maandje geleden ook meerdere keren per nacht wakker en ik geloof oprecht dat dat grotendeels honger was, omdat ze overdag nog niet zo goed at. Maar ik denk dat ik echt te simpel denk hoor.
pi_133475006
Fieder, dat vermoeden we wel ja. Het begon 2 uur na de fles en ging de hele avond door. Ze hield echt niks binnen. De volgende ochtend was alles weer prima in orde en ze heeft ook geen diarree gehad. Het was echt het maagje dat compleet van slag was. Zo sneu! Alles kwam er binnen 5 minuten weer uit.

En snap dat je zorgen maakt om het vallen... Helmpje op in huis? :+ Nee.. ik weet het niet, het zal vast een keer gebeuren, maar als ie straks buiten loopt, gaat ie vast ook wel een keer onderuit. Volgens mij zitten er goede reflexen ingebakken die ervoor zorgen dat ze niet heel snel bam op hun hoofd klappen.

Suiker, staat er ook op de verpakking hoe je het moet doen als je weggaat en of er kraan- of bronwater nodig is? :+ Hoeveel schepjes en hoeveel water, daar komen we wel uit denk ik. En is het ook zo dat ze met kv écht iedere dag moeten poepen?
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133475045
Ja die aprilkindjes gaan hard he! Behalve mijnes, maar die zegt nog steeds augurk en kwiljeaajuh O+ en dat is ook heel knap
pi_133475116
Loj :* ik weet niet veel te zeggen behalve dat ik het echt zo vervelend vind voor jullie. Lijkt wel tijd voor professionele hulp idd.. Moet voor Ow toch ook lastig zijn om zoveel moeite te hebben met lekker slapen.

Spees, DIE WANGEN O+ O+ O+ En lekker taart gesnoept, klinkt als een superleuke dag! Tot over 4,5 maand (wtf 8)7 ).

Suiker, nouja zeg, staat ie gewoon!! :o Superknap *O* En zo schattig als ze trots zijn op zichzelf he :D

GotC, die opmerkingen halen bij mij al het bloed onder m'n nagels vandaan als ik het alleen al lees, ben daar echt zwaar allergisch voor. Schoonouders durven hier ook niet echt iets te zeggen geloof ik, al weet ik wel hoe ze denken over bepaalde zaken. Dan vragen ze bijvoorbeeld quasi nonchalant "slaapt ze al op haar eigen kamer?" en dan zeg ik "nee en dat blijft voorlopig ook zo". Volgens mij is aan mijn toon dan wel duidelijk dat ik geen discussie wens :').

XM, gelukkig dat het weer beter gaat met Noor, jij komt ook meteen een stuk meer ontspannen over :).
pi_133475189
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
Suiker, staat er ook op de verpakking hoe je het moet doen als je weggaat en of er kraan- of bronwater nodig is? :+ Hoeveel schepjes en hoeveel water, daar komen we wel uit denk ik. En is het ook zo dat ze met kv écht iedere dag moeten poepen?
Ik heb ook geen verstand van kv, maar ik zou een thermosfles gekookt water meenemen dan denk ik als ik de deur uit zou gaan. En volgens mij hoeft een kindje dan niet elke dag te poepen hoor, sowieso móet niks. Tenzij ze er klachten van krijgt natuurlijk.
  donderdag 21 november 2013 @ 09:28:55 #64
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133475197
quote:
Fieder, dat vermoeden we wel ja. Het begon 2 uur na de fles en ging de hele avond door. Ze hield echt niks binnen. De volgende ochtend was alles weer prima in orde en ze heeft ook geen diarree gehad. Het was echt het maagje dat compleet van slag was. Zo sneu! Alles kwam er binnen 5 minuten weer uit.

En snap dat je zorgen maakt om het vallen... Helmpje op in huis? :+ Nee.. ik weet het niet, het zal vast een keer gebeuren, maar als ie straks buiten loopt, gaat ie vast ook wel een keer onderuit. Volgens mij zitten er goede reflexen ingebakken die ervoor zorgen dat ze niet heel snel bam op hun hoofd klappen.

Bronwater is niet nodig tenzij je loden leidingen hebt. Bronwater kan zelfs ongeschikt zijn voor flesvoeding. Ze hoeven niet iedere dag te poepen maar doen ze meestal wel. Een dag ertussen kan echt geen kwaad. Ze moet niks :)! Ik nam onderweg altijd een thermoskan gekookt water mee en een flesje koud water.
pi_133475199
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:21 schreef L-E het volgende:
Ja die aprilkindjes gaan hard he! Behalve mijnes, maar die zegt nog steeds augurk en kwiljeaajuh O+ en dat is ook heel knap
Súperknap! *O*
pi_133475411
l0t en soesa: thnx! :) Ik zie net dat er ook een kv-topic is. Ga me daar wel verschansen binnenkort denk ik!
pi_133475443
quote:
Ik doe thuis koud kraanwater in de fles en dan warm ik het op in de magnetron. Daarna pas de melkpoeder erbij want dan lost het beter op. Soms neem ik gewoon warm kraanwater. Ik vroeg er laatst nog naar hier, als je geen boiler, geiser of loden leidingen hebt is warm kraanwater op Noors leeftijd geen enkel probleem.

Het is de goede temperatuur als je het niet voelt als je het op je pols druppelt. In het midden dus. Als het wegloopt voelt het wat warmer dan je huid. Dat is denk ik hetzelfde als je gekolfde melk opwarmt bedenk ik me nu :+
F drinkt trouwens ook koude melk, dus het is niet ontzettend belangrijk dat het exact de goede temperatuur heeft hoor.

Als ik kort wegga maak ik de melk heel heet en doe ik de hele fles in een thermoshoesje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik lang wegga neem ik inderdaad een thermosflesje gekookt water mee en een gewoon flesje koud kraanwater. Dan meng ik het op locatie in de melkfles (1/3 bloedheet water en de rest koud geloof ik).

Poepen gebeurt hier soms vier keer, soms helemaal niet. De ene keer hard, de andere keer waterig, dan weer half om half, alle kleuren van de regenboog. Bijna dan ;)

Kortom, gewoon kijken hoe het gaat :Y En er is een fv-topic!
pi_133475452
Spuit 11 all the way man }:|
  donderdag 21 november 2013 @ 09:42:37 #69
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133475472
1/3 heet en 2/3 koud idd :Y Suikertje!
pi_133475492
Ongevéér dan he, XM ;) Zo nauw luistert het niet.
pi_133475559
L-E jouwes heeft heus wel nieuwe skills o|O

Vooral al die kleine dingen die dan ineens veel ouder doen lijken. Van een afstand iets zien en dan blijven focussen. Als iets valt kijken waar het terecht is gekomen (een seconde of twee :') ). Geconcentreerd naar iets kijken en dan pas een actie uitvoeren. Echt z'n best doen om iets te pakken (met geluid), eerst vergat hij binnen een seconde waar hij mee bezig was. Aanvoelen dat je hem voor de tiende keer gaat kietelen en dan al lachen voor je het daadwerkelijk doet.
Augurk zeggen doet de mijne nog niet eens :(
  donderdag 21 november 2013 @ 09:46:54 #72
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133475562
:D Idd. Het hoeft niet op de ml precies :) maar om en nabij is al goed genoeg :)
pi_133475640
Aprilkindjes zijn gewoon tof! *O*
pi_133475694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:46 schreef Suikertante het volgende:
L-E jouwes heeft heus wel nieuwe skills o|O

Vooral al die kleine dingen die dan ineens veel ouder doen lijken. Van een afstand iets zien en dan blijven focussen. Als iets valt kijken waar het terecht is gekomen (een seconde of twee :') ). Geconcentreerd naar iets kijken en dan pas een actie uitvoeren. Echt z'n best doen om iets te pakken (met geluid), eerst vergat hij binnen een seconde waar hij mee bezig was. Aanvoelen dat je hem voor de tiende keer gaat kietelen en dan al lachen voor je het daadwerkelijk doet.
Augurk zeggen doet de mijne nog niet eens :(
O+ Zo leuk idd, die kleine dingetjes. Gisteren wilde J iets pakken wat niet mocht, toen pakte mijn vriend haar handje vast zodat ze er niet bij kon, buigt ze gewoon voorover om het met haar andere hand te pakken. Misschien stelt het niets voor en het is superlogisch maar toch vond ik het tof dat ze dat gewoon al bedenkt in haar kleine hoofdje :D.
pi_133475721
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:49 schreef vencodark het volgende:
Aprilkindjes zijn gewoon tof! *O*
*O* Aprilkindjes zijn ook wel echt oververtegenwoordigd hier :D.
pi_133475747
Andere kindjes zijn ook tof! *O*
pi_133475752
Editquotedinges
pi_133475768
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:52 schreef L0t.. het volgende:

[..]

O+ Zo leuk idd, die kleine dingetjes. Gisteren wilde J iets pakken wat niet mocht, toen pakte mijn vriend haar handje vast zodat ze er niet bij kon, buigt ze gewoon voorover om het met haar andere hand te pakken. Misschien stelt het niets voor en het is superlogisch maar toch vond ik het tof dat ze dat gewoon al bedenkt in haar kleine hoofdje :D.
_O- ja dat!
In mijn plakboek staan allemaal opdrachten en eentje was om twee speeltjes te geven, in elke hand een. Dan bied je daarna een derde speeltje aan. Hij (in jouw geval zij) moet dan dus een speeltje loslaten om het andere te kunnen pakken.

F zag speeltje 3, keek snel naar allebei zijn handen, trok een moeilijk gezicht en liet toen een speeltje los :D Dat hebben we een paar keer gedaan en er was één rammelaar die hij nooit los liet O+ Tof!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:54 schreef L-E het volgende:
Ja, die zijn ook 7 maanden geweest of gaan het worden *;
pi_133475772
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:53 schreef L0t.. het volgende:

[..]

*O* Aprilkindjes zijn ook wel echt oververtegenwoordigd hier :D.
Jaja, het was een onstuimige zomer. :+
pi_133475807
Volgens onze VK zijn er uberhaupt heel veel kinderen geboren in april 2013. Ook late en vroege baby's die per se in april geboren wilden worden (zoals F).
pi_133475831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:54 schreef L-E het volgende:
Ja natuurlijk. :)
pi_133475871
Thnx Suiker :Y. Fijn dat ik gewoon leidingwater kan pakken. Geen loden leidingen of boilers hier. Zo'n hoesje nog ff scoren :9.

En dat met die speeltjes ga ik ook proberen, dat lijkt me wel vermakelijk :D.
pi_133475876
Hou je een uitgebreid plakboek bij, Suiker?
Ik ben sinds mijn zwangerschap tot 5 á 6 bladzijdes gekomen. :@
pi_133475900
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:43 schreef Suikertante het volgende:
Ongevéér dan he, XM ;) Zo nauw luistert het niet.
Ja maar mn keukenweegschaaltje :'(
pi_133475968
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:55 schreef Suikertante het volgende:

[..]

_O- ja dat!
In mijn plakboek staan allemaal opdrachten en eentje was om twee speeltjes te geven, in elke hand een. Dan bied je daarna een derde speeltje aan. Hij (in jouw geval zij) moet dan dus een speeltje loslaten om het andere te kunnen pakken.

F zag speeltje 3, keek snel naar allebei zijn handen, trok een moeilijk gezicht en liet toen een speeltje los :D Dat hebben we een paar keer gedaan en er was één rammelaar die hij nooit los liet O+ Tof!
Oh cool, dat gaan we vanavond proberen!
pi_133476010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 09:56 schreef Suikertante het volgende:
Volgens onze VK zijn er uberhaupt heel veel kinderen geboren in april 2013. Ook late en vroege baby's die per se in april geboren wilden worden (zoals F).
Oh echt? Bijzonder!
  donderdag 21 november 2013 @ 10:07:39 #87
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133476065
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ja maar mn keukenweegschaaltje :'(
Gaat de deur uit *O*
:@
pi_133476080
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:04 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh echt? Bijzonder!
Mijn eerste keus ziekenhuis was zelfs vol! Maar misschien was het alleen in Utrecht, bijzondere aardstraling vanwege een happening in 2303 voor Christus... :+

Venco, ik heb een supertof plakboek, waar ik tot nu toe braaf elke een a twee weken in schrijf, maar ik moet de foto's nog uitzoeken. Dat zijn er véél... :X Ik ben bij de derde maand :')
pi_133476116
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:07 schreef pessie het volgende:

[..]

Gaat de deur uit *O*
:@
:D Ik ben voor! *O*
pi_133476126
En dan niet de deur uit in de luiertas he :+
pi_133476174
Januarikindjes zijn ook erg awesome O+
Riley heeft nu het konijn ontdekt. Ze kruipt er de hele tijd heen en doet dan haar mondje tegen de tralies. O+

XM kv is makkelijk. Ik doe thuis gewoon kraanwater. Op de camping gebruik ik trouwens bronwater. Vele volwassenen kunnen niet tegen de kraanwater van de camping, dus vandaar
En 1/3 heet, 2/3 koud blieft de mijne niet. Dan vindt ze de melk te koud en weigert ze te drinken :o
pi_133476242
Echt? Die thermoshoes houdt de melk niet zo lang warm dus ik geef F ook regelmatig koude melk. Vindt ie ook best! Riley is gewoon een fijnproever O+

Leuk he baby's en beesten :D
Hoe leuk ik ook met F aan het spelen ben, als de kat voorbij loopt ben ik de aandacht kwijt en begint hij helemaal te stralen.
pi_133476308
Ik heb een plakboek waar ik tot nu toe gebleven ben bij de kraamweek met inplakken :@.

Maar ik heb ook een notitieboekje waar ik regelmatig wat in schrijf als ze een nieuwe skill heeft of wat ze allemaal al gegeten heeft of wanneer een tandje doorkwam. Maar soms ook gewoon een pagina met haar naam met allemaal hartjes eromheen als ik in een verliefde bui ben :') of de 'songtext' van allerlei gekke liedjes die we zingen met haar naam ipv de gewone tekst ofzo :P met als tophit 'Juul loves the boobie boobie' op de melodie van 'I like to move it move it' (jeweetwel, van Madagascar) 8-) :').
  donderdag 21 november 2013 @ 10:19:06 #94
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133476342
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 10:17 schreef L0t.. het volgende:
Ik heb een plakboek waar ik tot nu toe gebleven ben bij de kraamweek met inplakken :@.

Maar ik heb ook een notitieboekje waar ik regelmatig wat in schrijf als ze een nieuwe skill heeft of wat ze allemaal al gegeten heeft of wanneer een tandje doorkwam. Maar soms ook gewoon een pagina met haar naam met allemaal hartjes eromheen als ik in een verliefde bui ben :') of de 'songtext' van allerlei gekke liedjes die we zingen met haar naam ipv de gewone tekst ofzo :P met als tophit 'Juul loves the boobie boobie' op de melodie van 'I like to move it move it' (jeweetwel, van Madagascar) 8-) :').
_O- :D
pi_133476556
Hier neem ik een flesje bronwater mee als ik weg ga. Ik er een opwarm mogelijkheid warm ik het op en anders krijgt hij het gewoon zo. Gelukkig vind hij dat ook lekker.
Alhoewel we het nu niet meer zo veel nodig hebben.
pi_133476620
L0t _O- O+
pi_133476693
l0t :D Wij hebben ook zo'n boekje, baby's eerste jaar. We doen ons best, maar je vergeet al snel zoveel. En we moeten echt meer foto's maken..

Thnx voor de kv-tips! Het klinkt wel hendig idd. Volgens mij is madam alleen ook wel een fijnproevert, want ze blieft de melk ook liever warm. Nouja, we zien wel!

En ik weetniet hoor met mn weegschaaltje.. Mn houvast, wat doen jullie ;(.
pi_133476893
Lot :D!
pi_133476919
Het is een mirakel, maar hier lukt het ook best goed het plakboek vol te houden met foto's en alles! Heb niet een babyboek, gewoon een A4-notitieboek en schrijf dan zelf steeds verhaaltjes en vriend ook (onder mijn dwang ;)). En ik richt het ook echt aan haar, meer een soort brieven ofzo :@

Lot, dat klinkt als een goede hit hahahahaha. Wij zingen hier ook de hele dag liedjes voor haar, over haar, met haar naam.
pi_133477161
Ik weeg Riley alleen op het CB tijdens de afspraken. Heel soms ga ik met haar op de weegschaal staan.

Lot _O-

Ik heb een baby eerste jaar boek, maar moet de laatste drie maanden nog invullen
pi_133477596
Olf zulke brieven zijn later echt geweldig. Ik vind het echt ontroerend om ze nu van mijn ouders te lezen (voornamelijk van mijn vader vind ik het echt zo lief! Die is echt zo overduidelijk verliefd!).

In mijn boek worden allerlei vragen gesteld en er is ruimte voor eigen tekst. Daar schrijf ik de nieuwe ontwikkelingetjes enzo. Maar de vragen zijn ook leuk, bijvoorbeeld: wat eet je nu op een dag, welke liedjes vind je leuk, wat is je slaapritueel.
Er staat ook steeds wat info in over de ontwikkeling, deze week bijvoorbeeld dat zijn ogen al bijna net zo goed zijn als die van ons. Dan bedenk ik dat ik kan schrijven dat hij opa en oma nu al van heel ver herkent en dan gaat lachen O+

Ik heb ook wel dingen die ik niet kwijt kan inderdaad. Ik heb een poosje bijgehouden van wie we post/bezoek/cadeautjes kregen enzo. Heb alle kaarten bewaard. Dus ik denk dat dat allemaal maar bij elkaar in een doos gaat. Ik heb een supertoffe vintage knalgroene beautycase waar tot nu alles in past ;) Daar komt zijn eerste pakje nog bij en de krant van zijn geboortedatum enzo. En het 9 maanden boek, dat heb ik dus braaf bijgehouden maar als ik het nu doorblader vind ik er geen reet aan, laat staan hoe dat voor een jongen moet zijn }:|

L0t, dat liedje is ook een goeie! Hier zijn er ook een aantal die rouleren. Eigenlijk bijna alle liedjes die we horen worden verfost. Ik noem 'm even Baby.
-Mister Baby Baby (lova lova, boombastic)
-True blue, Baby I love you (madonna)
-Mi gusta la guitarra, mi gusta Baby (ik merk nu dat het ook niet hoeft te lopen ofzo _O- )
-Come on Baby light my fire
-Baby is de schrik van elke cowboy (Harry de hengst van Telekids)
pi_133477680
Spuit 11: aprilbaby's zijn de bom!
Die hier heeft het zelfde tempo als die van LE. Zitten gaat steeds een beetje beter. Maar op je buik en je dan opdrukken, of jebillen omhoog? Dat is voor uitslovers!
Op je rug liggen en dan je billen omhoog, das wel een leuk spelletje, voor al bij het verschonen. Of een schaduw proberen te pakken op de muur achter je hoofd. Of geinen met je grote broer O+

Die speeltjestruc ga ik ook eens proberen, die klinkt echt leuk!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133477761
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:34 schreef As1981 het volgende:

[..]

Wat fijn dat hij nu slaapt.

En wat betreft de meet dat klopt!!!
Moet ik even kijken of ik ze alle twee kom of eentje. Ik heb op beide data niets, nog even afhankelijk van auto. Ik kan er de laatste met Danic meerijden (als ze gaat)

Welk concert ben je geweest Shandaly?

Dat is serieus vervelend GotC, Schoonmoeders met bemoeienissen zijn -O-

Wat een plaatje Spees <3 Die met de taart is geweldig! :D

:* Voor Loj, ik heb echt respect voor je dat je dit volhoud!

Een stababy voor Suiker! Yay wat goed!

Ik ben ook zo'n baby's eerste jaar boek aan het invullen. Alleen vrij laat gekocht, dus de eerste 3 maanden zijn 'kort en bondig' ingevuld :') De rest hou ik braaf bij. Al is het een beetje wazig ingedeeld. Iedere keer als Senn wat nieuws doet moet ik het hele boekje door bladeren om te kijken of het ergens vermeld staat zodat ik de datum erbij kan schrijven :D

Wel een los foto album aan het maken. Ik heb mijn oude foto albums ook nog en bladerde als kind heel erg graag in. Ik kan ook niet wachten tot hij dingen kan. Nu zijn het veelal 'kijk mij eens heel tof liggen' foto's :D

EDIT: Suiker dat van die liedjes is zooooooo herkenbaar!! :D
pi_133477821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:08 schreef Suikertante het volgende:
Olf zulke brieven zijn later echt geweldig. Ik vind het echt ontroerend om ze nu van mijn ouders te lezen (voornamelijk van mijn vader vind ik het echt zo lief! Die is echt zo overduidelijk verliefd!).

In mijn boek worden allerlei vragen gesteld en er is ruimte voor eigen tekst. Daar schrijf ik de nieuwe ontwikkelingetjes enzo. Maar de vragen zijn ook leuk, bijvoorbeeld: wat eet je nu op een dag, welke liedjes vind je leuk, wat is je slaapritueel.
Er staat ook steeds wat info in over de ontwikkeling, deze week bijvoorbeeld dat zijn ogen al bijna net zo goed zijn als die van ons. Dan bedenk ik dat ik kan schrijven dat hij opa en oma nu al van heel ver herkent en dan gaat lachen O+

Ik heb ook wel dingen die ik niet kwijt kan inderdaad. Ik heb een poosje bijgehouden van wie we post/bezoek/cadeautjes kregen enzo. Heb alle kaarten bewaard. Dus ik denk dat dat allemaal maar bij elkaar in een doos gaat. Ik heb een supertoffe vintage knalgroene beautycase waar tot nu alles in past ;) Daar komt zijn eerste pakje nog bij en de krant van zijn geboortedatum enzo. En het 9 maanden boek, dat heb ik dus braaf bijgehouden maar als ik het nu doorblader vind ik er geen reet aan, laat staan hoe dat voor een jongen moet zijn }:|

L0t, dat liedje is ook een goeie! Hier zijn er ook een aantal die rouleren. Eigenlijk bijna alle liedjes die we horen worden verfost. Ik noem 'm even Baby.
-Mister Baby Baby (lova lova, boombastic)
-True blue, Baby I love you (madonna)
-Mi gusta la guitarra, mi gusta Baby (ik merk nu dat het ook niet hoeft te lopen ofzo _O- )
-Come on Baby light my fire
Wij hebben inderdaad ook een doosje met de kranten van die dag en nog een geboortekaartje en alle felicitatiekaarten enzo. Eerste pakje hangt ingelijst boven de commode, samen met een geboortekaartje en de geboorteadvertentie. Ik heb geen zwangerschapsboek bijgehouden, de echofoto's zitten allemaal in het babyboek ook, met daarnaast tekeningen hoe ze erbij ligt op de foto's want bij de eerste echo met 9 weken is dat nog niet heel duidelijk. Denk ook dat zwangerschapsboek vooral voor jezelf interessant blijft, minder voor baby zelf.

Het is alleen vet stom dat er op haar geboortedag op de voorpagina van de krant stond: "KINDERMISBRUIK RIJST DE PAN UIT" ofzo. Hm. Dus hebben we ook maar andere kranten gekocht. Niet echt een gezellige kop, stomme volkskrant. :(
pi_133477882
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:08 schreef Suikertante het volgende:
Ohh, die is leuk :D

Wat lief zeg van je ouders, ik heb zoiets helemaal niet van vroeger, was niet echt iets voor mijn ouders geloof ik. Wel fotoboeken enzo, die hielden ze bij mij nog wel goed bij (ik ben de oudste) maar van mijn zusje (3e kind) zijn er beduidend minder albums :').
pi_133477914
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:17 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ohh, die is leuk :D

Wat lief zeg van je ouders, ik heb zoiets helemaal niet van vroeger, was niet echt iets voor mijn ouders geloof ik. Wel fotoboeken enzo, die hielden ze bij mij nog wel goed bij (ik ben de oudste) maar van mijn zusje (3e kind) zijn er beduidend minder albums :').
Herkenbaar, en ik ben nummer 3. }:|
pi_133478063
Het zijn maar drie brieven hoor, maar ze hebben wel allebei teksten bij de foto's geschreven. En ook wat er op de radio was enzo, dat is leuk! Ze luisterden Toon Hermans op een cassettebandje bijvoorbeeld. Ik heb nu ook opgeschreven dat we Daft Punk veel draaien in de auto en dat ik mijn jeugdmuziek aan hem op probeer te dringen.

Het is vooral leuk na twee maanden ofzo? Toen pakte ik toevallig mijn boek en die brief was van toen ik net zo oud was. Ik herkende echt precies het gevoel. Helemaal trots omdat ik naar hem bleef kijken als hij door de kamer liep, en dat de buurvrouw had opgepast en dat ze dat heel gek vonden.
pi_133479960
Ik ben enig kind en ondanks dat het nog pre digitaal tijdperk is, heb ik echt tig fotoalbums van mezelf. Incl stats en tekemingetjes van mijn moeder O+

Ik ben zelf nog bij M maand 2 of zo.

Mijn vieze luier liedje iz
Stinkie stankie *naam*
(hanky panky shanghai).
En het liedje van calimero. Kleine *naam* piep piep hallo etc....
pi_133480344
Hier vooral zelf verzonnen teksten op bestaande melodieeen.

En stinkie stankie is hier ook een hit :D
  donderdag 21 november 2013 @ 12:50:03 #110
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133480498
Wij hebben helemaal geen liedjes... :@. Wel een deuntje waar ze om moet lachen, maar dat neuriën we dan of het is tu tu tuu de tuuu. Maar geen echte liedjes.
  donderdag 21 november 2013 @ 12:51:43 #111
259886 pessie
pi_133480557
Ben ik de enige die klap eens in je handjes en 3 kleine kleutertjes zingt? Oh, en peuter zingt twinkle twinkle kleine ster voor Lauren O+
pi_133480755
Nee hoor pessie die zitten ook in ons repertoire. Eigenlijk best veel liedjes.
In de manenschijn, klap eens in je handjes, witte zwanen zwarte zwanen, altijd is kortjakje ziek, oze wiese wose, grote klokken, in het bos daar staat een huisje, enz enz.
pi_133480784
Lachen al die liedjes :D

Ik heb een cd met kdv liedjes, die vindt hij allemaal leuk

En het Nijntje danslied, bedankt he }:|
pi_133481335
Liedjes... Ik geloof dat ik daar ernstig in faal. Ik zing (bijna) nooit voor J, en hoewel ik ze wel heb, vergeet ik de cd's met kinderliedjes steeds op te zetten. Ik hou zelf wel van rust, en t is hier dus vaak stil... Gelukkig houden beide oma's wel van zingen, en is ie daar 2 dagen per week.

Iemand trouwens tips voor een selectieve weigeraar van alles wat eetbaar is. Op KDV en bij oma eet ie alles, maar bij mij dus vanaf maandag niet meer.

Hij heeft vorige week buikgriep gehad. Kan hij nu al de associatie hebben 'mama gaf mij eten en toen moest ik spugen, dus ik eet niet meer'? Mij leek t daar een beetje vroeg voor (10 maanden), maar wat t dan is :? . T enige wat ie wel wil is fruit uit een potje, terwijl eerder vers prima ging :(
pi_133482451
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:42 schreef XcUZ_Me het volgende:

Juud, dat lampje met patat klinkt geniaal. Heb je nog een linkje?

Voila!
http://www.habaspeelgoedw(...)htlampje-schaap.html
pi_133482664
Even zonder bijlezen..
*O* op het werk is voor de eerste week geregeld dat ik kan gaan voeden als Eline niet uit de fles drinkt (en voor de week er na ook al half half een oplossing bedacht) en mijn collega's zijn erg bereid mee te denken O+

En en en...! Ik bood haar toen ze nog sliep de fles aan en ze dronk uit de fles!! Beetje meer warm gemaakt en dat dronk ze ook! Toen haar wakker gemaakt en ze dronk gewoon door :o fles een paar keer heel even uit de mond en weer er in, was even onwennig en even mopperen, maar wel weer door drinken *O*
Daarna uit de box op de arm voor het laatste beetje, maar dat was weer moeilijk doen.. Maaarrrr het begin lijkt gemaakt te zijn (hoop ik) en ze heeft nu ook laten zien dat ze het wel kan/de mondtechniek heeft.

Dadelijk maar weer in de box laten slapen en straks weer op die manier proberen (evt door m'n man als die al thuis is dan) hoop dat het begin gemaakt is nu. Ze heeft ruim 100 ml op uit de fles en daarna nog als beloning even aan de borst! Ik ben trots O+ ^O^ *O*
  donderdag 21 november 2013 @ 14:16:07 #118
259886 pessie
pi_133482804
Billie wat klinkt dat goed! *O*

Ik draai ook weinig muziek. De TV staat vaak genoeg herrie te maken en verder kunnen mijn kinderen er ook wat van. En hun sppelgoed-met-batterijen.
pi_133482805
Ohh wat super hillie! *O* Wat een opluchting zal dat zijn, komt het op het laatste moment toch goed O+.
  donderdag 21 november 2013 @ 14:16:25 #120
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133482814
  donderdag 21 november 2013 @ 14:17:09 #121
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133482832
Oh hillie wat fijn zeg! Pak van je hart zeker :Y
pi_133482998
Hillie wat goed! Wat een opluchting!

Hoe leuk al die verhalen van zelfverzonnen liedjes en plakboeken O+ Ik heb ook een plakboek, maar vergeet er steeds in te schrijven. Heb wel een fotoboek gemaakt (online, van de HEMA, die kan je gewoon op ieder moment aanvullen) van de zwangerschap+alle buikfoto's enzo en heb nu ook een fotoboek met alle foto's die we maken. Die kun je gewoon digitaal in dat fotoboek zetten en daar typ ik dan een tekstje bij. Heb ook bladzijden met alleen maar tekst, over wat we die dag hebben gedaan of wat voor nieuws ze kon. Mijn moeder heeft ook allemaal fotoboeken met verhaaltjes van vroeger en dat is ZO leuk om terug te lezen O+
pi_133483632
Hillie wat een opluchting dat het voorlopig geregeld is. En *O* dat ze dronk uit de fles
pi_133483861
Hillie wat goed!! *O*

Ik ben me zo voorzichtig aan weer wat kinderliedjes aan het herinneren. Wat was dat diep weggezakt zeg! Z'n persoonlijke favoriet is toch wel In de manenschijn. (voor zover dat mogelijk is bij een kind van 3 maanden :') )
  donderdag 21 november 2013 @ 18:56:07 #125
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133490928
Stil hier :o.

Even iets he... Ik zit een beetje met ons kdv. Ik ben niet zo tevreden... Maar, stel ik me nou aan? Gaat dit altijd zo op een kdv?

Ik vind het érg rumoerig, echt een bende soms en toen ik haar net kwam halen waren de leidsters druk met elkaar in discussie over een brief die een van hen klaarblijkelijk had gekregen over haar contract. Noor zat in een wipstoel, eigenlijk zo goed als uit het zicht en er was een ander groter kind met een soort rammelaar over haar hoofd aan het wrijven en doen. Noor kan zich uiteraard nog niet verweren. Het was echt van "ze zit daar hoor" en ze gingen verder met hun gesprek. Aan het eind vd dag worden de groepen ook samengevoegd, dus dan zit groot en klein door elkaar heen.

Eergisteren al dat melk-incident.. Ik vind dat zij op moeten letten op wat ze Noor geven en ook melk even moeten checken. Is het anders dan anders, ziet het er raar uit, etc. Ik kan dat niet controleren als ik het zakje afgeef, want dan is het nog aardig bevroren. Ook drinkt ze echt haar flessen opvallend minder goed dan thuis. Vandaag ook 110 en de andere fles dan wel op. Maar twee geslaagde voedingen op een dag is zeldzaam. Ik snap dat ze minder tijd hebben, maar hier ging er net in een minuut of 12 een fles van 200 in.

En iets anders en mss is dat helemaal niet het geval, maar heel vaak als ik haar kom halen, krijgt ze nog even een schone luier om.. En dan denk ik..waarom moet dat nog als ik zo met haar naar huis ga? Dat is toch niet nodig? Of.. zit ze al heel lang in die luier?!

Ik merk dat ik zowat opgelucht ben als ik haar kan halen...
pi_133491284
Hillie wat fijn, ook goed dat je het op je werk heb kunnen regelen.

Pessie hier draaien we ook weinig muziek, maar zingen we gewoon zelf.

Xme, ik weet het niet zo goed. Nu gaan mijn kinderen niet naar een kdv. Maar ik kan me voorstellen dat een leidster misschien geschrokken is over bv een verandering van een contract en het daar even over wilt hebben. Niet zo handig moment misschien, maar dat soort dingen kunnen bij uitzondering gebeuren. Ik denk zeker dat zij moeten letten op of producten goed zijn en op de kinderen en dat het lastiger is zo aan het einde van de dag als de groep groter word. Hoe is dat anders dan?
Dat ze de flessen slechter drink is denk ik niet raar. Het is toch heel anders op zo'n groep. Veel meer om zich heen en dan ben je gewoon snel afgeleid. Kyan dronk elders vaak ook veel slechter want er was zo veel te zien. Dat heeft denk ik niet eens met de tijd die ze er voor nemen te maken.
En rumoerig en een bende, ja kindjes spelen. Tegen het einde van de dag zullen er meer kindjes opgehaald worden dus is het voor de leidsters drukker, dus vind ik die twee factoren niet zo heel raar.
Het verschonen van die luier kan ook zijn dat jij je daar niet druk om hoeft te maken als je haar mee naar huis neemt en lekker aandacht aan haar kan geven. Daar zou ik niet snel iets achter zoeken persoonlijk.

Maar als jou gevoel niet goed is, bespreek je bezwaren dan met hen. Zij kunnen daar dan vast een goed antwoord op geven. Volgens mij waren ze ook best geschrokken van het melk verhaal toch?
pi_133491695
Hillie wat fijn!

Xm ik zou ook niet blij zijn als mijn kind zo uit het zicht zou staan. Dat leidsters met elkaar in gesprek zijn vindt ik wel kunnen..maar als er ouders binnenkomen vindt ik wel dat ze die eerst te woord moeten staan.

Wat de bende betreft. .tja dat lijkt me niet helemaal te voorkomen. .maar eenbte grote groep voor kleine kindjes vindt ik persoonlijk niet ideaal
pi_133492024
Hallo, hier ben ik!

Ik wil op heel veel reageren al, maar dat doe ik later... Morgen is de kraamhulp voor het laatst (*O*). Hadden jullie iets van een cadeautje? Of een bosje bloemen?
pi_133492030
Hillie wat een opluchting O+ goed gedaan kleintje!

XM van dat uit het zicht zitten zou ik ook niet leuk vinden, zeker als er een kindje bij haar hoofdje zit te spelen. Ik werk zelf in het onderwijs en wat As zei herken ik, soms moet je iets even kwijt of raak je gewoon met een collega in gesprek. Maar als er een ouder is zou ik die zelf altijd te woord staan. Dus dat vind ik ook niet netjes.
Wat de luier betreft; ik zou dan persoonlijk een keer zeggen dat ik haast heb, laat die luier maar zitten. En dan ff checken :@
Dit is nu makkelijk gezegd want in de praktijk durf ik ook weinig aan te geven bij onze gastouder... :')

Het is sowieso handig om even na te denken of je nog een andere optie hebt. Als het je echt niet lekker zit kan ze dan ergens anders heen?
pi_133492058
quote:
10s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:28 schreef Limone het volgende:
Hallo, hier ben ik!

Ik wil op heel veel reageren al, maar dat doe ik later... Morgen is de kraamhulp voor het laatst (*O*). Hadden jullie iets van een cadeautje? Of een bosje bloemen?
Die van ons mocht eigenlijk niks aannemen. Wij hebben een klein bosje bloemen gegeven en een persoonlijk bedankkaartje geschreven. En ik moest huilen :P
pi_133492251
Welkom Limone!! Gaat alles goed? Wij hadden voor de kraamhulp een tijdschrift over fotografie (haar hobby) en chocolaatjes met roze spikkels. Kan me ook nog wel herinneren dat ik het de eerste dagen heerlijk vond dat ze er was, maar ook heel blij dat ze weer ging en mijn huis weer van mezelf was.
pi_133492387
Hier ook altijd een schone luier voor ik hem op kom halen, ik vind dat wel fijn eigenlijk, dat ik thuis daar niet meteen naar hoef te kijken. En ik kan in het systeem terug zien hoe laat hij z'n vorige luier aan had en daar zit nooit overdreven lang tussen ofzo. Ti's ook zo afgesproken dat ik ze met schone luier breng en ook met schone luier weet mee krijg. Vind ik zelf wel prettig.

Rumoerig tja ik heb dat bij de oudste nooit erg gevonden die vond het allemaal wel prima (en volgens mij ook wel gewoon leuk om te zien) hij had niet zon laat van prikkels ook, bij de jongste moet ik nog even afwachten hoe die daar op reageert, maar ik merk wel dat de meeste tijdstippen dat ik kom wel redelijk georganiseerd is, alleen tijdens spitsuur kan het ooit wat rommelig zijn omdat er verschillende ouders de leidsters willen spreken en dan ook nog ooit kinderen zijn die dan net hun potje/maaltijd krijgen.

Dat leidsters met elkaar in gesprek zijn vind ik op zich wel kunnen maar dan idd wel met zicht op de kinderen en als ouders binnen komen dat er een (vrijwel) meteen tijd maakt om overdracht te doen.

Ik zou het zeker eens bespreekbaar maken, anders blijf je met die twijfel in je maag zitten terwijl het misschien wel mee valt.

En qua eten hadden ze idd wel even kunnen bellen als het er anders uit zag, dan had je nog wat kunnen brengen als je in de gelegenheid was, of had je reserve eten meegegeven? En misschien was er ook niks aan te zien geweest.

Lijkt misschien of ik wat bagatelliseer maar dat is niet de bedoeling, ik denk dat ik zelf een gesprek zou aan gaan met de mentor van het kind om zo hopelijk de lucht te kunnen klaren en als dat niet het geval is kun je verder kijken naar andere oplossingen
pi_133492472
quote:
Hallo, hier ben ik!

No way! Jij bent toch pas eergisteren bevallen ofzo?! 8)7

Welkom in ieder geval *O*

Wij hadden een kaartje met een VVV-bon en een foto van J.

XM, ik heb geen ervaring met kdv's maar kan me je gedachten wel voorstellen hoor. Ik zou het ook niet op prijs stellen als een ander kindje uit het zicht van de leidsters mijn kind op haar hoofd kon timmeren en dat van die melk vind ik ook slecht. Hoe weet je dat eigenlijk of vermoed je dat omdat ze zo moest spugen?
pi_133492553
Nohhh, ik klik steeds per ongeluk dit topic aan! Net alsof ik naar een nieuwe klas moet... :o

Wij hadden een pakketje gemaakt met wat bodylotion enzo en een foto van ons drietjes met een bedankverhaaltje erop :)
pi_133492561
quote:
Hallo, hier ben ik!

Limone welkom!

Wij hadden voor de kraamhulp een bosje bloemen en een geboortekaartje

Ik vond het fijne hulp maar ook fijn dat het huis weer voor me zelf was, weer lekker m'n eigen ding doen ;)

Hoe gaat het met je? Lekker aan het genieten O+
pi_133492562
Welkom Limone! Fijne kraamweek? Ik had voor de kraamzorg bos bloemen gekocht en kaartje geschreven en geboortekaartje erbij gedaan. Maar had dan ook twee erg leuke!

XM, klinkt niet echt relaxed. Hier krijg ik trouwens altijd in de overdracht te horen hoeveel luiers ze hebben gedaan en om hoe laat, dus dat weet ik dan precies. Als baby bijvoorbeeld net uit bed is bij het ophalen doen ze haar nog een schone om. Volgens mij meer als regel, altijd fris naar huis.

Is het zo druk op de groep? Dat lijkt me wel bezwaarlijk als ze ook niet de hele tijd in zicht is. Hebben ze horizontale of verticale groepen?
pi_133492569
quote:
Hallo, hier ben ik!

Wij hebben een fles wijn en chocola gegeven met een foto van F.
Officieel mocht ze inderdaad niks aannemen, maar ik heb gezegd dat ik het anders buiten bij het vuilnis zou zetten en dat ze het dan daar op kon pikken :+
Mijn vriend en ik hebben allebei een minibeetje gehuild maar pas toen ze halverwege de trap was dus ze heeft het niet gemerkt.

Ohja, ik had haar adres gevraagd voor het geboortekaartje en ze vond twee foto's van haar met F zó leuk dat ze haar e-mailadres had gegeven. Ik heb na drie maanden nog een paar foto's gestuurd en toen kreeg ik een hele leuke e-mail terug.

Werd wel eens tijd trouwens! ;) Welkom! *O*
  donderdag 21 november 2013 @ 20:00:36 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133493274
quote:
Hallo, hier ben ik!

*O* Leuk, welkom!
Wij hebben niks gegeven :@ Hadden haar ook maar 3 halve dagen.

En verder heb ik veel meegelezen vandaag, maar toch wat dingen waar ik op wilde reageren:

Loj, meis.. dikke knuf voor jullie. Ik kan me niet eens voorstellen hoe zwaar jullie het hebben :* Ik gun het jullie zo om een normale nachtrust te hebben..

-hier spuugt T. even in m'n shirt, tussen m'n borsten :')-

Schoonmoederperikelen.. XM, Danic en l0t, bedankt voor jullie ervaringen :). Het frustreert me allemaal ook mateloos, maarja. -O-

XM, flesvoeding is goed te doen :) Let wel, toen wij overgingen van (voornamelijk gekolfde) borstvoeding naar fv, duurde het 6 dagen voor T. weer had gepoept. Hoort erbij, nu om de dag, soms 2 dagen.

Hillie! Wat een kanjer heb je *O*

Liedjes..ik zing niet, zou hij alleen maar van gaan huilen :P
pi_133493855
3 halve dagen maar? Moest je een tijdje in het zkh blijven?

Spugen tussen je borsten..herkenbaar (helaas) en vrij walgelijk..
pi_133493979
Zolang ze alleen nog melk spugen vind ik t nog wel te handelen. De afgelopen week kwamen hier de brood, fruit en groentemaaltijden er weer uit. Yuk :r .

Ik vond net nog een vieze sok die in de emmer was blijven liggen in de trapkast. Vond t al zo stinken daar :(

Hier helemaal geen kraamzorg trouwens. En ik heb ook niets achtergelaten op de baby-afdeling in het ziekenhuis, behalve een berichtje op het whiteboard op de kamer, en een geboortekaartje.
  donderdag 21 november 2013 @ 20:16:52 #141
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133494047
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:12 schreef Juud-- het volgende:
3 halve dagen maar? Moest je een tijdje in het zkh blijven?

Spugen tussen je borsten..herkenbaar (helaas) en vrij walgelijk..
3 dagen kraamafdeling, 2 dagen kraamhotel :)

Ja, vrij bijzonder gevoel :')
pi_133494062
Ja maar melkspuug op je..dan ruik je gelijk zo naar karnemelk (en dat vind ik sowieso zum kotsen) :r
Omkleden is geen punt, maar eigenlijk moet je dan gelijk douchen ofzo om de lucht weg te krijgen.
pi_133494111
quote:
Hallo, hier ben ik!

Bij de eerste een aantal flessen wijn. Want daar was ze gek op. Ze is dan ook een vriendin geworden want ik heb mn ogen uit mn kop gejankt toen ze weg ging. Ze kreeg van mn ouders ook nog bloemen voor de goede zorgen. Mn man liep mee naar de auto om dr spulletjes te dragen en vertelde later dat zij ook een beetje moest huilen want ze vond het zo fijn en warm bij ons.

De tweede is maar 3 ochtenden geweest en heb ik vrij gegeven voor de rest. En gewoon een bosje bloemen gegeven.
pi_133494315
GotC, schoonmoeders :( Die van mij was ook niet zo tof in mijn zwangerschap, maar nu valt ze 100% mee!

XM, niet fijn als je geen goed gevoel hebt bij het KDV, heb je het idee dat je het bespreekbaar kunt maken? Overweeg je over te stappen?

Limone welkom!

Hillie, echt fijn dat de fles er zo goed inging! Jij kunt met een gerust hart aan het werk (wel blijven oefenen he).

Wij moesten vandaag met L. voor een echo ivm risico op heupdysplasie en de echo was goed, gelukkig!! Gister zelf naar de huisarts geweest ivm een schrijnend plekje links in mijn buik. Blijkt toch een overblijfsel van de zwangerschap te zijn. Doordat ze nogal links in mijn buik zat (ivm halve baarmoeder) en in stuit lag is er teveel rek gekomen op de weefsels (de striae zit ook alleen links) en een scheurtje in mijn buikspier ontstaan en die moet waarschijnlijk chirurgisch hersteld worden. Ik krijg over 1,5 week een echo en dan moet ik gaan bedenken of ik dit op korte termijn wil of na een evt volgende zwangerschap, er zijn wel risico's, maar die zijn ook niet heel groot!
pi_133494651
Oh ja schoonmoeders.. Ik heb een hele lieve hoor, ze bood laatst ook meteen aan met Eline naar het werk te komen op haar oppasdag zodat ik zelf niet op en neer hoef als ze nog niet uit een fles drinkt en dat heeft ze laatst op m'n cursusdag ook gedaan. En ik vind het fijn dat ze die dag ook echt haar best gedaan heeft haar de fles te laten drinken, maar suiker op de speen doen zodat ze dat er af zou sabbelen en door zou zuigen omdat suiker nou eenmaal lekker is vind ik Echt Niet Leuk (en dat ook heel trots vertellen ook nog he, en daarbij zeggen dat ze dat vroeger met honing deed maar dat ze nu wel wist dat honing niet goed is voor een baby).
Volgens mij vind mijn kind mijn melk (en ook kunstvoeding) momenteel lekkerder als suikerkorrels :(

En verder vind ik het prima als de oudste chocolademelk krijgt (nesquick) maar dan hoeft er niet veel cacao door en al helemaal geen extra suiker, en ook geen suiker in de thee, maja zelf lust ze het niet zonder suiker dus ze kan zich niet voorstellen dat een ander dat wel lekker vind..

En verder is alles wat ik zeg of doe wel een beetje raar :{ maja

En ook nog over m'n oudste tegen iedereen vertellen dat het nie zon knuffelkont is..(ook met een soort van trots :? ) terwijl het echt een grote knuffel is.. maja
Ze is wel lief hoor, maar af en toe moet ik intern wel een beetje zuchten. En er iets van zeggen heeft geen zin want dan doet ze het een volgende keer weer alleen verteld ze het me niet :{
pi_133494695
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:06 schreef As1981 het volgende:
Hillie wat fijn, ook goed dat je het op je werk heb kunnen regelen.

Pessie hier draaien we ook weinig muziek, maar zingen we gewoon zelf.

Xme, ik weet het niet zo goed. Nu gaan mijn kinderen niet naar een kdv. Maar ik kan me voorstellen dat een leidster misschien geschrokken is over bv een verandering van een contract en het daar even over wilt hebben. Niet zo handig moment misschien, maar dat soort dingen kunnen bij uitzondering gebeuren. Ik denk zeker dat zij moeten letten op of producten goed zijn en op de kinderen en dat het lastiger is zo aan het einde van de dag als de groep groter word. Hoe is dat anders dan?
Dat ze de flessen slechter drink is denk ik niet raar. Het is toch heel anders op zo'n groep. Veel meer om zich heen en dan ben je gewoon snel afgeleid. Kyan dronk elders vaak ook veel slechter want er was zo veel te zien. Dat heeft denk ik niet eens met de tijd die ze er voor nemen te maken.
En rumoerig en een bende, ja kindjes spelen. Tegen het einde van de dag zullen er meer kindjes opgehaald worden dus is het voor de leidsters drukker, dus vind ik die twee factoren niet zo heel raar.
Het verschonen van die luier kan ook zijn dat jij je daar niet druk om hoeft te maken als je haar mee naar huis neemt en lekker aandacht aan haar kan geven. Daar zou ik niet snel iets achter zoeken persoonlijk.

Maar als jou gevoel niet goed is, bespreek je bezwaren dan met hen. Zij kunnen daar dan vast een goed antwoord op geven. Volgens mij waren ze ook best geschrokken van het melk verhaal toch?
Dit was precies wat ik dacht :Y
pi_133495382
quote:
Hallo, hier ben ik!

:W *O*
Wij hebben de kraamhulp een theepakketje gegeven :)
pi_133496034
Limone welkom. Wij hebben een geboortekaartje en bedankje meegegeven.

Suiker twee zielen 1 gedachte :P

Sull fijn dat de echo goed was. Minder van die nasleep van de bevalling.
Ik had je nog een dm gestuurd ivm mijn zweepslag heb je die gezien? :@
pi_133496052
Hoiiii Limone! Gaat het goed??
Wij hebben de kraamhulp een mooie kleinzoon gegeven :D
En een doos chocola bos bloemen en mooie plant
pi_133496238
Welkom Limone!

Hier geen kraamzorg gehad dus geen idee.
pi_133496405
Ik zie mijn kraamhulp op alle verjaardagen en morgen gaat ze mee naar de markt. Ik ben nog steeds blij dat mijn tante kraamzorg heeft gegeven. Ik heb haar een badschuim/bodylotion pakket gegeven

XM dat ze buiten het bereik van de kinderen waren lijkt me ook niet prettig. Voor de rest gaat het wel zoals bij ons.
Als ik haar in de ochtend brengt zijn er ook vaak oudere kindjes. Maar die gaan allemaal half 8 naar hun eigen groep

Limome welkom
pi_133496682
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 20:58 schreef As1981 het volgende:
Limone welkom. Wij hebben een geboortekaartje en bedankje meegegeven.

Suiker twee zielen 1 gedachte :P

Sull fijn dat de echo goed was. Minder van die nasleep van de bevalling.
Ik had je nog een dm gestuurd ivm mijn zweepslag heb je die gezien? :@
Ik heb mijn tablet lay-out aangepast en je PM totaal over het hoofd gezien, maar ik heb je nu geantwoord.
pi_133496846
Wow omen hoe laat gaat jouw kdv open?
pi_133497038
Nog ff voor t slapen gaan

XM, wat fijn dat het zo goed nu weer gaat met Noor.
Over kv, de ka zei dat ik ook kv en bv kon mengen. Verder idd gewoon kraanwater is goed genoeg!
En over het kdv, ik heb het uitgesproken dat Ow met te natte luiers rondliep. Daarna nooit meer gebeurd, dus spreek t uit. (Makkelijker gezegd dan gedaan hoor)

Fieder, wat knap!!! *O* en ja dat vallen gebeurt nou eenmaal. Ow heeft t voor elkaar gekregen om bovenop z'n schoentje (dat hij net had gezet) te vallen... Blauw oog ;)

Aprilkindjes, vooral de augurk zeggende kleine van LE O+

Januarikindjes!!!!!

Plakboeken??? Alles ligt klaar om te beginnen, al tien maanden ;)

Liedjes, op een grote paddenstoel is echt hilarisch volgens Ow.

Hillie wat fijn!! :D

Welkom Limone!

Fijn Sull, en vervelend van t scheurtje :(

Kraamzorg? Wat is dat? ;) in t ziekenhuis niets achtergelaten, maar we mochten nogal plotseling opeens naar huis :)

Slaapproblemen enzo maar even in een spoiler. Ik wil niet t forum bevuilen met m'n gezeur :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133497411
Hopelijk een minder dramatische nacht Loj, ik duim voor je :*
pi_133497681
Olf bij ons gaan ze om half zeven open. En ik breng Riley rond kwart over 7. Er is altijd 1 leidster die vroeg opent en deze wisselt wel.
Een van die leidsters is helemaal gek op Riley. Die schreef in het KDV dagboek 'Mijn Riley is erg lief geweest vandaag' O+
Ik mag haar eigenlijk ook niet meenemen van haar. :D

Loj sterkte vannacht. :*
pi_133497775
Wij hebben de kraamhulp eigenlijk niets gegeven, behalve het geboortekaartje van Femke dan. En daar was ze al heel blij mee aangezien ze al een hele verzameling had natuurlijk. Bij de kraamhulp bij Lars hebben we wel een grote doos bonbons gegeven, maar die was dan ook helemaal met ons meegeweest naar Zuid-Limburg om tijdens de crematie van mijn schoonvader op Larsje te passen... (Maar als ik het zo bij jullie lees zijn wij maar gierige mensen... ze deden toch maar gewoon hun werk? Ik krijg ook niets extra's als ik m'n werk gewoon doe... :@)

Hilz, leuk origineel cadeau voor de kraamhulp bij jullie ;)

Schoonmoeders weet ik niets over icm babies. Laatste contact wat ik met haar had was ze vooral mijn man aan het zwartmaken :X

Sull, wat fijn dat de echo goed was! En wat lastig dat je zelf nog weer een echo moet. Klinkt pijnlijk, zo'n plekje.

XM, wat naar dat je zo'n vervelend gevoel krijgt bij het kdv. Je zou het echt bespreekbaar moeten maken, anders ga je waarschijnlijk nog veel meer kleine dingen zien die onuitgesproken uitgroeien tot hele grote issues... Ik kan me bijna niet voorstellen dat het zo de normale gang van zaken is. Bah, het zit jou ook niet mee he?

Is helemaal niet erg dat je hier ook nog blijft meelezen Spees, gezellig juist!
Maar gelukkig wel nieuwe aanwas! *O*
Welkom Limone!

Mijn liedjesrepertoire is voornamelijk bijgespijkerd door het babyzwemmen. Ik heb trouwens toevallig vandaag een cd van het kdv meegekregen waar ze zelf ooit een hele berg kinderliedjes op hebben ingezongen die ze daar met de kindjes zingen. (Het is vreselijke kwaliteit, niet om aan te horen voor langer dan 3 liedjes achter elkaar, maar het idee is O+) De bedoeling is dat ik er mp3tjes van maak zodat we de collectie naar de andere ouders kunnen mailen namens de oudercommissie :)

Fijn dat ze de fles doorheeft Hillie! Wat een opluchting zal dat zijn... (En net nadat je allerlei noodmaatregelen hebt getroffen.. het is alsof ze het erom doen he ;) )

Ik ben ook niet zo goed in het bijhouden van die 'eerste-jaar'-boekjes enzo. Meestal denk ik er eens in de drie maanden aan, en probeer ik met terugwerkende kracht alles in te vullen. Maar die vragen kloppen ook nooit! Staat er bij de 4e maand al vanalles over groentehapjes enzo, waar we pas met 6 maanden mee wilden beginnen.. of nu bij maand 6 of ze al tandjes heeft, en er veel last van gehad heeft etc... Nope, nog niks...

Loj :*
(Ai.. bij 6,5e maand? :@)

Ow Omen, vanaf half zeven al! Dat lijkt me fijn.. hier vanaf half 8, en ophalen uiterlijk 18:30. Maar ach, na half acht gaat ook wel goed meestal...
pi_133497848
Loj ik duim voor een onverwachte nacht en dat hij lekker blijft slapen. Ik vond de slaappoli ook wel een goede optie.

Fieder volgens mij had ik nog niet gereageerd op L. Wat goed dat hij nu staat. Jullie moeten beide vertrouwen krijgen. Komt vast goed en vallen hoort er bij (niet leuk).
Dat vraagt wel om een foto.

En dan kom ik nog even mijn spaghetti monster spammen.

pi_133497915
_O- Geniale foto As!
(Bewust zonder saus? ;) )
pi_133497992
Mijn oudste blieft geen saus :P
Hij heeft wel een paar hapjes saus gegeten maar het gehakt was toch nog wat lastig.
pi_133498011
Ass wat een gave foto O+ :Y)
pi_133498106
Bedankt. Jij nog een beetje uitgeziekt vandaag?
pi_133498152

Ik lees nu dat de slaappoli al van een slaapprobleem spreekt als iemand een maand lang, minimaal 3x per week niet in slaap kan komen, 's nachts wakker wordt of juist heel vroeg in de ochtend wakker wordt (en daar last van heeft). Ik vind dat best snel!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133498184
Prachtige spaghettifoto! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133498297
Jazeker. Is een goede keus geweest van mij om thuis te blijven. Vandaag merkte ik dat het gewoon echt beter ging. De laatste week was ik te moe om Riley echt de aandacht te geven die ik haar wil geven. En vandaag lukte dat weer helemaal goed.

Even ook nog een vraag. Riley heeft nu al een paar keer dat ze 's nachts of vlak voordat ik naar mijn bed ga huilend wakker wordt. Echt in paniek. Ik schrik me dan wild en loop slaapdronken naar haar kamer. Zodra ik haar til is ze stil. Heeft dit met verlatingsangst te maken?
pi_133498419
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:49 schreef Phaidra het volgende:

Ik lees nu dat de slaappoli al van een slaapprobleem spreekt als iemand een maand lang, minimaal 3x per week niet in slaap kan komen, 's nachts wakker wordt of juist heel vroeg in de ochtend wakker wordt (en daar last van heeft). Ik vind dat best snel!
Een maand lang drie keer per week totaal niet slapen vind ik wel een slaapprobleem
pi_133498568
Spaghettimonster :D O+

Loj :* op een super nacht!! Trusten!

Omen klinkt wel zo. Ze heeft er ook wel de leeftijd voor.

Welkom Limone!

Nog steeds een zieke N hier. Dus ga lekker naar bed (verwacht wel een paar keer wakker worden door hoestbuien enzo).

[ Bericht 8% gewijzigd door Animalmix op 21-11-2013 22:05:14 ]
pi_133498618
Verlatingsangst ken ik niet echt. Maar kan het ook geen droom zijn of indrukken verwerken?
Hier slaapt kyan de laatste twee weken ook onrustig maar hier wijdt ik het aan het verkouden zijn. Kind zijn neus zit maar een partij verstopt.

Gelukkig voor mij kan ik nu mijn bed niet uit :P

Fijn dat je een goede keus had gemaakt. Maandag er weer tegen aan!!!!
pi_133498667
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:53 schreef Omentielvo het volgende:
Jazeker. Is een goede keus geweest van mij om thuis te blijven. Vandaag merkte ik dat het gewoon echt beter ging. De laatste week was ik te moe om Riley echt de aandacht te geven die ik haar wil geven. En vandaag lukte dat weer helemaal goed.
^O^
pi_133498942
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 21:56 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Een maand lang drie keer per week totaal niet slapen vind ik wel een slaapprobleem
Ja ok. Dan is het duidelijk. Maar je kan dus ook al naar de slaappoli als je een maand lang 3x per week om 5 uur wakker bent.

Slaapproblemen zijn enorm kut, dat vooropgesteld. Maar ik schrik er wel een beetje van dat je met deze definitie snel van een slaapprobleem kan spreken (en ons jongetje ook al zijn hele leven een slaapprobleem zou hebben, al zou ik niet zo goed weten of hij er zelf echt last van heeft. Hij ontwikkelt zich goed en is vaak genoeg vrolijk, maar toch slaapt hij zijn hele leven nog niet door. Is dat dan een slaapprobleem?).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133499175
Ik ben het met je eens hoor. Die andere twee redenen vind ik ook al heel snel om van een slaapprobleem te spreken. Zeker bij een baby.
Ik denk dat het pas een slaapprobleem is als je er zelf echt doorheen zit. Zoals bij Loj. Ik vind haar zo sterk. Ik had al twee maanden eerder er doorheen gezeten.
pi_133499226
Mijn opmerking stond overigens los van de situatie van Loj. Ik was gewoon benieuwd naar zo'n slaappoli en stuitte op die definitie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_133499259
Denk dat daar wel het verschil in zit. Mijn kinderen zijn ook altijd vroeg wakker. Mijn oudste sliep overdag altijd slecht (kyan nu ook)maar hebben er op zich geen last van. Bij de oudste de eerste vier maanden wel maar was huilbaby.

Zolang ze zich goed ontwikkelen en vrolijk zijn is het rot maar niet meer dan dat.
pi_133499275
Die spaghetti foto O+ O+
Met een meidenkwartet
pi_133499371
Briljante foto As! :D

Loj, sterkte vannacht. Misschien kan zo'n slaappoli inderdaad uitsluitsel bieden.
pi_133499429
Loj is een supermama idd! Echt bewondering hoor! Wij hadden ook veel gebroken nachten (3-5x wakker) maar hij sliep vaak wel weer makkelijk in na een voeding. Dat heb ik altijd wel als een klein lichtpuntje gezien. Lang bezig zijn 's nachts is nog veel frustrerender.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 21 november 2013 @ 22:22:32 #177
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133499579
Mooie foto As!!

En omen, goede keuze, lekker weekend vieren en dan weer aan de bak!

Loj, ik denk dat je er best wat uit kan halen en eventueel het ritme kan doorbreken.
Mijnes was een een huilbaby, dat ben je als je drie uur per dag, drie dagen per week, drie weken lang huilt. Ik vond dat wel heel snel. Maar vaak is het natuurlijk veel meer, en wrs ook zo op een slaappoli.
pi_133499847
Wat betreft die slaappoli zou ik denken 'niet geschoten is altijd mis'. Wie weet hebben ze wel dé gouden tip voor Ow... en ik hoop eigenlijk dat Loj dit gewoon pas morgenochtend leest ;)

Wij waren afgelopen weekend bij een collega van me, die in zijn vrije tijd best leuke fotootjes maakt... Deze haalde het niet tot de eindselectie, maar ik vind 'm zelf zo leuk. Zoals ze naar d'r voetjes kijkt "ah, dáár zitten jullie! Waar waren jullie net nou?! Niet meer verstoppen hoor, foei!"
pi_133499933
Mén!! Die Spaghetti!! Geweldig! :D

Ik duim voor een goeie nacht Loj! :*

Ik heb vriendje na het eten naar bed gestuurd. Die is gisteren wakker geworden om 02.00 en daarna niet meer geslapen en heel de dag van 07.00 tot 19.00 gewerkt. Wat het gisteren nou geweest is weet ik niet, maar vandaag was 'terror' weer gewoon lief.

Olli meets Ollie :D

SPOILER
Edit: Footies O+ Ik had de foto in de selectie laten zitten Shandaly. Maar ik hou van kleintjes die zo verwonderlijk kunnen zijn over iets simpels zoals voetjes O+
pi_133500065
Shandaly wat een heerlijke foto. Echt geweldig.

En die blik van olli O+ :D
  donderdag 21 november 2013 @ 22:34:35 #181
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133500078
As, je spaghettimonsterfoto is té geweldig :D

Loj, ik hoop van harte dat jullie morgen om 7:00 pas wakker worden :* Slaappoli klinkt als een goed plan!

Shandaly, je beschrijving bij de foto klopt perfect! :D Cute!

Hilz, hij kijkt van wtfbbq ben jij?! :D
pi_133500104
Maar qua belichting, scherpte, achtergrond etc was ie voor de perfectionistische amateurfotograaf niet goed genoeg... voor een trotse mama uiteraard wel.. ;) O+

Die foto van jou is ook geweldig! Lucky shot, of kijkt ie vaker zo? ;)
pi_133500130
Shandaly die foto is O+

Hilz O+
Dat worden grote vriendjes. Ollie is de favoriete knuffel van Riley
pi_133500199
Shandaly, superfoto!

En Hillz ookal, briljante blik :D
pi_133501049
vooral dat bbq GotC.. VOER!!

hij trekt wel vake zulke gepenkoppies :D Net zn moeder ;)
pi_133504118
Jongens, wat doen jullie :'( :'( O+ :'( :'(

Ik heb overdag trouwens een superkindje hoor! Dat maakt je sterk

SPOILER
Het spaghetti ventje van As!!! O+
Olli van Hillz!!! O+
Voetjes van Shandaly!!! O+
  vrijdag 22 november 2013 @ 01:19:25 #187
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133504812
Zou me niet erg verbazen als die 2 wat met elkaar te maken hebben Loj! Amandelen kunnen tijdens slaap ervoor zorgen dat de ademhaling wat hapert, las ik. Zou zeker een verwijzing verzoeken (/eisen), dit is tenslotte overduidelijk een slaapprobleem :*
pi_133505787
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:41 schreef Loj het volgende:
Jongens, wat doen jullie :'( :'( O+ :'( :'(

Ik heb overdag trouwens een superkindje hoor! Dat maakt je sterk

SPOILER
Het spaghetti ventje van As!!! O+
Olli van Hillz!!! O+
Voetjes van Shandaly!!! O+
nu jij over amandelen begint. Mijne zijn ook op zeer jonge leeftijd geknipt. Ik heb ook nachten lang herrie geschopt. Maar ik zou aan mijn moeder moeten vragen of ik dat ook deed als ik er voor het zicht geen last van had. ( kromme zin, weet even niet zo goed hoe ik het anders kan verwoorden)

Ik had wel heel vaak voorhoofdsholte ontsteking en was heel vaak verkouden enzo. Op het laatste waren ze zo ontstoken dat ik nog maar een mini gaatje over had om te ademen en eten. Toen zijn ze eruit gegaan. Maar geen idee of dat in het begin ook al zo 'zichtbaar' was. Ik zal het eens aan haar vragen.
  vrijdag 22 november 2013 @ 04:32:46 #189
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133505818
Hilz :W :P
pi_133505865
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 04:32 schreef GotC het volgende:
Hilz :W :P
Morning! Jij slaapt vast alweer! beebie ook. Ik alleen niet :'(
pi_133505898
Goedemorgen!!!!
Mijn kind heeft van 3-6 geslapen !! *O* ;)

Hilz nog een beetje geslapen?
pi_133505966
Loj lekker. Ben je vrij vandaag?
  vrijdag 22 november 2013 @ 06:57:36 #193
381212 Gulara
From the future
pi_133505976
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 19:42 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Mijn vriend en ik hebben allebei een minibeetje gehuild maar pas toen ze halverwege de trap was dus ze heeft het niet gemerkt.

:D

Silvijn met z'n rode koontjes! OMG! O+ Echt jarig!

Limone welkom! *O* En gefeliciteerd. *O* ik weet niet of ik dat al gedaan had

Ooh ik heb gisteren 140ml met pijn en moeite gekolfde melk in de bus en door de stad heen gedruppeld. *kras*

Even verder lezen.
pi_133506098
Sull fijn van de echo! Maar balen van jezelf zeg. Dat is iets waar je nooit wat over hoort.
Loj arme Ow met zn blauwe oog :* interessant van die kno-arts. Daar zou best wat in kunnen zitten. Hopelijk kunnen jullie snel terecht.
As je spaghettimonsters O+ O+ wat een leuk idee. L moest er ook om lachen :D *spaghetti koken gaat
Shandaly wat een geweldige foto O+ die zou ik aan de muur hangen!!!

Olli meets Ollie O+ _O-
pi_133506135
Verticale baby O+

SPOILER
pi_133506373
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 06:18 schreef Loj het volgende:
Goedemorgen!!!!
Mijn kind heeft van 3-6 geslapen !! *O* ;)

Hilz nog een beetje geslapen?
van half 7 tot 8 dus nog wel een beetje. Gelukkig Ow ook nog! Yay voor Ow *O*

Verticale beebs zijn tof! :D
pi_133506589
Even zonder bijlezen, m'n baby mag zo weer op audiëntie bij het CB inclusief prikken. Nu heeft ze een slechte nacht achter de rug en beetje hangerig maar niet echt ziek, lijkt weer tandjes maar weet niet of ik daar altijd alles op kan gooien. ;) laten jullie de vaccinatie dan doorgaan?

Na 11 maanden nog zulke amateuristische vragen. :')
pi_133506591
Verticale baby van Fieder *O*

Shandaly die foto met de voetjes O+

Ollie ME-ers Ollie O+

En Loj fijn in ieder geval drie uurtjes slaap.
Hoop dat de huisarts jullie kan doorverwijzen naar de slaappoli!
pi_133506633
Fieder dat trotse koppie. En we verwachten ook een spaghetti foto nu he.

Loj fijn dat je nog een beetje heb geslapen.

En Hilz mocht ook nog een dutje doen. Fijn.

Olf ik zou hem wel door laten gaan. Alleen bij koorts niet. Maar dan beginnen ze er volgens mij zelf ook over.
pi_133506642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:43 schreef Olf het volgende:
Even zonder bijlezen, m'n baby mag zo weer op audiëntie bij het CB inclusief prikken. Nu heeft ze een slechte nacht achter de rug en beetje hangerig maar niet echt ziek, lijkt weer tandjes maar weet niet of ik daar altijd alles op kan gooien. ;) laten jullie de vaccinatie dan doorgaan?

Ik zou het niet doen, maar ik ben een zeikerd wat betreft vaccinaties.
  vrijdag 22 november 2013 @ 08:50:44 #201
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133506650
Loj, 3 uurtjes! *O* Dat is beter dan afgelopen nacht :*

Fieder, verticale baby _O_ Lijkt me zo bizar, na al die maanden je kind te hebben zien liggen :D

Olf, wij kregen mee dat als T. niet lekker is, we even via de informatielijn moesten overleggen :)

Gulara, was je bang dat je de weg naar huis niet meer kon vinden? ;) Gapje, klote is dat.. -O-

Ohhhh en ik was gisteren Sull vergeten! Wat vreselijk dat het idd zo'n nasleep heeft, inclusief een lastige keuze :*
pi_133506700
Oh ze heeft 39.0 smst vriend net, dan blijven ze lekker thuis dus. :)
M'n baby heeft echt zo vaak koorts. }:|

En ik zag fantastische foto's van As' Spaghetti-eter en Olli en Olli! O+

En verticale L! Ander gezicht hè?
pi_133506798
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 08:43 schreef Olf het volgende:

Hier op de wijk is de stelregel dar de prikken gewoon door gaan tenzij ze koorts hebben of bijvoorbeeld een kinderziekte (omdat ze anders door die prikken kans hebben op dubbelop) maar bij verkouden, beetje hangerig of last van tandjes zetten ze wel de prikken, omdat kinderen in het eerste jaar veel verkouden zijn of last hebben van tandjes e.d. zou anders een heel groot deel van de prik afspraken verzet moeten worden en bij die gevallen is niet echt een ziekte waardoor de reactie op de prikken heftiger zou kunnen zijn (of iets in die trant) dus ik zou zo meteen even overleggen met de cb arts/cb verpleegkundige wat zij er van denkt. Denk dat als zij adviseren dat het kan ik het ook door zou laten gaan. (Heb ik bij de oudste zo een keer gedaan toen hij toch wel flink verkouden was)
Zie nu je update dat ie kortst heeft, dan zou ik idd niet gaan dan kan de reactie te heftig zijn/worden

En loj lekker kunnen slapen. En amandelen kan idd schelen, bij de jongste van vrienden van ons die met een jaar nog elke nacht wakker werd en ook s ochtends om 5 uur vond dat het ochtend was zijn toen hij ongeveer een jaar was ook de amandelen geknipt en buisjes geplaatst en sindsdien slaapt ie door en wordt ie ook wat later wakker dan 5 uur. Hoop dat dat wat voor jullie kan doen :*
(Ze kunnen dus blijkbaar ook weer aangroeien dus voordat ie twee werd mocht hij nog een keer, maar toen hoorde je het aan hem zelf ook, een ademhaling alsof je jarenlang gerookt hebt en dat verkouden wordt)

Hilz weer een mindere nacht :* fijn dat je nog iets hebt kunnen slapen al is het niet veel.

Gulara je druppels.. :( niet leuk (en dan plakt dat ook nog eens zo ontzettend in je tas ook niet fijn)

Ook zag ik nog een mooie verticale foto voor bij komen :) knap hoor!

Ik ga hier nog eens kijken of ik nog een slapend flesje kan geven, wakker ging nog niet helemaal gisteren al probeerde ze het wel even (de eerste 15 ml tien ml daarna leek ze het niet meer te weten)

[ Bericht 4% gewijzigd door hilliebillie op 22-11-2013 09:13:50 ]
pi_133507019
Wat leuk dat zoveel van jullie contact hebben gehouden met de kraamverzorgster! Ik vond die van ons heel tof maar ze was echt niet ons type ofzo. Maar misschien stuur ik nog wel eens een mailtje nu ik dit zo lees. Het was echt heel gezellig en het lijkt mij ook leuk om te zien hoe die baby's opdrogen!

Sull, wat fijn dat de echo goed was! Wel een heftig verhaal van dat scheurtje in de spier zeg. Het lijkt zoiets kleins en dan moet je toch onder het mes. Gelukkig zijn de risisco's klein!

Loj wat fijn dat de reacties hier je goed doen. Hopelijk kan de huisarts je op weg helpen!

Omen jij kunt lekker vroeg terecht zeg, bij het kdv! De gastouder is vanaf 8:15 beschikbaar. Maar goed, zij is ook elke dag de enige gastouder en ik hoef zelf nergens te zijn, dus ik vind dat prima!
Wat leuk trouwens dat een van de leidsters zo dol op haar is (wel terecht)!
Ik weet niet meer waar ik het las, maar baby's kunnen gewoon nachtmerries hebben, dan is troosten inderdaad het beste wat je kunt doen!
En fijn dat je je beter voelt :*

Shandaly wij zijn gewoon emo, ik heb zoveel houvast aan haar gehad en vind ook dat zij meer deed dan alleen haar werk. Of ze deed het op haar allerbest, daar wilde ik haar extra voor bedanken.
Die snoet op je foto is echt O+ (en voetjes!)

As je spaghettifoto is echt om op te vreten! Herkenbare blik ook O+

Becky, 3 uur per dag, 3 dagen per week, 3 weken lang, vind ik echt wel veel hoor. Ik snap dat het voor jou ongeveer peanuts is, maar ik moet er niet aan denken! Als je gewend bent aan een baby die niet huilt tenzij hij honger heeft of moe is, dan kun je je echt niets voorstellen bij zoveel huilen.
Mijn schoonzus heeft nu ook een huilbaby en ik heb de neiging om de hele tijd te bedenken wat het zou kunnen zijn. Omdat ik me niet kan voorstellen dat ze zomaar huilt en dat er geen oplossing is. Dat accepteren van het huilen zou mij zo zwaar vallen!
Ik ben nog steeds diep onder de indruk van je verhaal, dat merk je.

Hil hahaha!! Die foto met Ollie _O- diép onder de indruk!

Fieder wat een hapsnoet toch! O+ En wat een lengte ineens als ze staan! :o

Hillie ik hoop dat het weer lukt met de fles! Tof dat er een doorbraak is ^O^

Hier verder niet echt nieuws :+ Gister voor het eerst 4 uur achter elkaar gewerkt en het ging precies. Wel pijnlijk maar acceptabel. De tijd vloog O+
Maar ik verheugde me op de fiets naar de gastouder wel enorm op het weerzien met F. Hij had een superdag gehad, ze had hele gezellige foto's en hij had heel veel gelachen en geslapen. :)
pi_133507046
Hillie succes met de fles.

Olf lekker thuis houden dus.

Ik vind mijn kind zo leuk he. Hij "bijt" in je neus als hij je leuk vind. Zijn manier van kusjes geven. Dat doet hij bij personen maar ook bij knuffels, enz. Van de sint had hij een boekje in zijn schoen gehad. Blijbaar beviel deze want de agent op de voorkant kreeg ook een "kusje" op zijn neus :D
Ik heb gewoon een neus bijter O+
pi_133507081
Wat fijn suiker dat er verbetering in zit. En dat uitkijken naar je kindje klinkt toch ook goed. Fijn dat hij het naar zijn zin heeft daar.
pi_133507123
Die neusbijter van jou :D O+
pi_133507601
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2013 22:28 schreef Shandaly het volgende:
Wat betreft die slaappoli zou ik denken 'niet geschoten is altijd mis'. Wie weet hebben ze wel dé gouden tip voor Ow... en ik hoop eigenlijk dat Loj dit gewoon pas morgenochtend leest ;)

Wij waren afgelopen weekend bij een collega van me, die in zijn vrije tijd best leuke fotootjes maakt... Deze haalde het niet tot de eindselectie, maar ik vind 'm zelf zo leuk. Zoals ze naar d'r voetjes kijkt "ah, dáár zitten jullie! Waar waren jullie net nou?! Niet meer verstoppen hoor, foei!"
[ afbeelding ]
Dat shirtje heb ik ook! Van de kraamzorg gekregen toen ze weer kwam kijken bij de oudste O+
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:17:23 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133508075
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 09:28 schreef Suikertante het volgende:
Die neusbijter van jou :D O+
Ik heb er ook zo een O+ Mijn kin schijnt trouwens ook heel smakelijk te zijn :Y

Wat een heerlijke foto's van S, L, Kyan en Femke. Zo fijn om op mn werk even wat leuke fotootjes te zien tussen de zeikerds aan de telefoon door O+

Suiker, 4 uur! Da's wel echt vooruitgang he! Wel ruk dat t nog steeds pijnlijk is though...

Gulara... :X ik vrees hier nog steeds voor de eerste keer dat me dat gaat gebeuren.

Loj, ik ben benieuwd of een slaappoli helpt en of de amandelen eruit moeten. Ik zou echt ten einde raad zijn hoor inmiddels... hoe lief je kind ook is ;)
pi_133508197
quote:
Hallo, hier ben ik!

Wij gaven haar een doos chocolade en een mooie bos rozen. Heeft ze een foto van op Facebook gezet. :)
Nu is ze zelf in maart uitgerekend van haar eerste. :)

Btw, aan iedereen: toen jullie zwanger werden/kind kregen, leek toen ook ineens iedereen zwanger?
Sinds mijn zwangerschap en bevalling kan ik zo 12! anderen opnoemen.
Inclusief 2 collega's (waarvan 1tje 1 dag na A's eerste verjaardag is uitgerekend).
pi_133508217
Loj, is hij trouwens 's nachts non stop aan het huilen of gewoon wakkerrrrrr?
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:29:52 #212
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133508298
Waaaah! M'n baby heeft gepoept. En het zit zelfs in z'n broekspijpen. Hoe pak je dit aan :')!
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:33:13 #213
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133508347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:29 schreef GotC het volgende:
Waaaah! M'n baby heeft gepoept. En het zit zelfs in z'n broekspijpen. Hoe pak je dit aan :')!
Ieuw geen idee :@.

de romper kan ook naar beneden uit heb ik hier wel eens gelezen
  vrijdag 22 november 2013 @ 10:52:12 #214
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133508768
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:29 schreef GotC het volgende:
Romper over lijfje naar beneden en ik heb Noor met zo'n luier wel gewoon eens in de douchebak gelegd en afgespoeld :@ :').

Zo eens teruglezen!
pi_133508789
Romper naar beneden, baby in bad :). Kleertjes in joud water weken en dan wassen
Home is where the O+ is...
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:21:46 #216
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133509377
Zo, teruglezen!

Limone, welkom! En ik zag een hele lieve foto voorbij komen! O+

Wij hebben onze kraam zo'n Bongo-bon voor een dagje uit gegeven en een bos bloemen. We hebben nadien geen contact meer met haar gehad.

GotC, thnx voor de heads-up wat betreft het poepen.

Sull, wat fijn dat de echo goed was! Balen van dat plekje, maar het klinkt niet heel ingrijpend, of lees ik dat niet goed?

Loj, ik hoop echt dat er snel verbetering voor jullie komt, al dan niet met hulp van zo'n poli!

As, die foto :D! En Shandaly en Hill ook al een leuke foto:Y

Fieder, je reusje! Knap hoor!

Olf, beterschap voor je dame!

En wat betreft het kdv... Luiers worden niet bijgehouden, we hebben geloof ik ook geen mentor en ik heb geen idee of de groep verticaal of horizontaal is :?. Wat houdt dat in? We kijken nu naar gastouders, maar ik denk dat we het wel gaan bespreken ja. Lastig, maar ik wil ze op zich ook nog wel een kans geven.

Iets anders, Noor is nu bijna 6 maand, maar maakt nog steeds geen babababa of dadada geluiden. Het zijn echt nog voornamelijk keelklanken. Aaaaaaooooeeeee en ieeeeeeee, maar vooral uuuuuuuuuuuu. Moet ik daar wat mee? Zal het volgende week iig even met het CB bespreken.
  vrijdag 22 november 2013 @ 11:26:13 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133509475
Zo, meneer is weer schoon :D Heb 'm maar uitgekleed, afgespoeld in de wasbak met douchekop en daarna nog ff in de Tummytub.
Hij vond het allemaal hilarisch, vooral het woord 'afspoelen' :'):

O+
pi_133509940
GotC, haha aggossie, klein poepmonster. Vooral als je alleen bent is het lastig he, dat je moet zorgen dat je zelf ook niet helemaal onder zit en dat je het bij je baby ook niet overal doorheen smeert. En flesvoeding geeft een soortvan chickentonightpoep en als dat dan ooooveral zit.. :Y) :r

Wat Suiker zei over huilbaby's..dat vind ik ook precies zo. Hartverscheurend en superfrustrerend tegelijkertijd.

Neusbijtbabies O+

Sull, ^O^ voor de goede echo. Moet je lang herstellen van je eigen ingrepen of is het iets relatief kleins?

Foto's van alle babies vind ik altijd zo leuk om te zien :)

Ik zag een superlieve foto van kleine F. van Shandaly, voetjes ontdekken O+

Fieder, hij staat nu echt he! Vorige week ( ? ) was het nog een beetje schuiven langs de bank, maar hij heeft de slag nu echt te pakken?

Hilz met haar Ollie-baby, aaaaww!

Mijn baby is vandaag 10 weken en ik vind haar zo leukkkk O+
SPOILER
pi_133510389
die spaghettiefoto meesterlijk
femke O+ die blik priceless.
omen weer helemaal beter?

Loj ha/slaappoli lijken mij beide een goede stap en dit typende bedenk ik mij net dat ik nog steeds de papieren van de lezing niet gekregen heb, je kunt als ha niets uithaalt een keer contact met hem opnemen hij is gespecialiseerd in baby's met een trauma. dit klinkt wel meteen heel zwaar maar zijn start is ook moeilijk geweest voor jullie allemaal.

En even in een spoiler want deels ontopic
SPOILER
pi_133510433
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, teruglezen!

Iets anders, Noor is nu bijna 6 maand, maar maakt nog steeds geen babababa of dadada geluiden. Het zijn echt nog voornamelijk keelklanken. Aaaaaaooooeeeee en ieeeeeeee, maar vooral uuuuuuuuuuuu. Moet ik daar wat mee? Zal het volgende week iig even met het CB bespreken.
A doet die bababa en dadadada nu sinds een week of 2 en is nu bijna 7 maanden. Denk toch niet dat je je daar zorgen om moet maken. Zit toch geen exacte datum op? ;)
pi_133510604
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Even voor jouw geruststelling. M was ook redelijk laat maar brabbelen maar praatte wel ontzettend snel (en veel). Nog steeds loopt hij best wel voor in zijn taalontwikkeling. Met 6 maanden riep hij ook nog alleen maar huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Ik zou me dus niet zo'n zorgen maken.

Mijn meisjes zijn bijna 10 maanden (gecorrigeerd ruim 8 maanden dus) en zijn ook pas sinds een week of 2 echt aan het brabbelen (tatata, dadada, papapa, mamaman, diediedie en boe).

Komt met Noor vast ook wel goed :*
pi_133511205
As je neusbijter O+ :D
GotC goed opgelost ^O^ en O+
Juud ze is echt schattig O+
Fr wat klinkt dat naar, sterkte ermee
XM hier was dat met 6 maanden ook nog niet, wat hierboven al gezegd is

Sorry voor alle O+ :P

Wat hebben jullie allemaal mooie/ dure kado's gegeven. Ik ga ook maar eens kijken of ik me kan laten omscholen tot kraam :+
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:44:01 #223
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133511255
Thnx venco en Kyara! Vroeg het me gewoon af :). Las ergens dat dat gebababa met 4-5 maand begint, vandaar :).

Even spammen hoor O+

Fruithapjestijd!
pi_133511458
XM wat een mooie ogen heeft Noor O+

GotC hihi je poepmonster :D Hij vindt het echt niet erg inderdaad! O+

As wat super schattig dat 'kusjes' geven!

Hillie er zit echt verbetering in met flesjes drinken! Joepie! Komt goed gewoon!
pi_133511525
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx venco en Kyara! Vroeg het me gewoon af :). Las ergens dat dat gebababa met 4-5 maand begint, vandaar :).

Even spammen hoor O+

[ afbeelding ]

Fruithapjestijd!
Verticale groep 0-4
Horizontale groep: op leeftijd, baby's, dan dreumes en dan peuters.

Wb luiers, op mijn werk was het standaard verschonen bij het ophalen, ze werden fris gebracht, en wij gaven ze fris mee.

Wb voeding en overdracht: aankaarten!! Geef aan dat je het vervelend vind hoe het nu loopt..

(zou je mij n pm willen sturen over het kdv waar noor heen gaat, als oud goudse ben ik wel heel benieuwd, en best behoorlijk op de hoogte van de "goede en minder goede kdv's )
S. 2014
J. 2016
pi_133511580
Gotc je lachende poeperd.

Juud wat een vrolijkheid.

FR dat klinkt nogal wat. Maar ja dit is ook niks natuurlijk. Sterkte er mee.

Noor mooie ogen idd. En dat fruithapje bevalt dus wel.
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:09:14 #227
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133511880
Bohhh door die lieve foto van Noor zit ik nu jankend te kolven omdat ik mn eigen meisje zo mis ;( :')

Ik word echt niet gelukkig van zulke drukke weken... kom nergens aan toe en heb constant het idee dat ik veel te weinig tijd met E heb. En ik werk maar 28 uur dus dan voel ik me gelijk weer een zeur.... :{
  vrijdag 22 november 2013 @ 13:35:44 #228
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133512759
Och LB dat was niet m'n bedoeling :o.

Gewoonmezelf, volgens mij is de groep 0-2 en dan ga je over naar de andere groep. En je hebt PM.

Ferrari, klinkt heftig... Ik hoop voor je dat het mee gaat vallen.
pi_133513016
Riley lag op bed en ik wilde lekker bijlezen. Maar slapen was er niet bij. Dus straks maar bijlezen. Nu baby uit bed halen
pi_133513661
Mooie foto van Noor O+ ze ziet er erg gelukkig uit.
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:42:36 #231
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133514849
Thnx, en dat ondanks zo'n moeder :') :+.

En ze is weer de oude hoor. Ik had net gekolfd, 210cc.. Ik denk ach, ik kijk wel hoever ze komt met de fles, zo 2 uur na haar halve potje fruit. Nou, hij is op :'). Zuiplapje O+
  vrijdag 22 november 2013 @ 14:46:41 #232
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133514957
Noor O+ Wat een mooierd is het toch! En zo'n blij ei O+
Hoe gaat het met het afbouwen van bv trouwens XM? :*

AM, is je meisje weer helemaal beter?
pi_133515511
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 14:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Thnx, en dat ondanks zo'n moeder :') :+.

En ze is weer de oude hoor. Ik had net gekolfd, 210cc.. Ik denk ach, ik kijk wel hoever ze komt met de fles, zo 2 uur na haar halve potje fruit. Nou, hij is op :'). Zuiplapje O+
Dankzij zo'n moeder O+
pi_133515588
Leuke foto's komen er voorbij! Knappe kindjes hier op fok :Y
pi_133516002
Fieder wat goed van hem *O*

Olf als ze geen koorts heeft en niet ziek is zou ik de vaccinaties laten doen. Anders niet. Lees nu dat ze koorts heeft. Beterschap :*

Ass O+

Venco ik heb dat dus helemaal niet. Riley is nog steeds de jongste en er zijn geen bekende zwangeren ook

Gotc succes met de poepluiers. Romper via beneden uit en als je de tijd hebt de baby in bad doen. Die foto's zijn O+

XM horizontale groepen is allemaal dezelfde leeftijd. Mijn KDV heeft beide mogelijkheden. Maar Riley hebben ze op de horizontale groep gedaan. Ze kijken hier wat het beste voor je kindje is.

Juud ze is ook echt leuk O+

Ferrari sterkte :*

XM wat een dotje. O+

Ahhh LB :*

Ik heb Riley net laten vingerverven.
pi_133516007
mooi foto's!

Ik laat het ook een beetje afweten vandaag. Lees half half bij maar geen tijd/puf om op iedereen te reageren. Vannacht kwam het allemaal zo uit dat ik vanaf 4 uur amper meer geslapen heb en J is niet lekker in orde. Ze huilt heel zielig, beetje kreunen en steunen. Gisteravond pcm gegeven en dat ging gelukkig goed maar vanochtend begon ze weer. Als ze bij me ligt dan gaat het wel goed, maar ja, nog 2 andere kinderen. Dus het is een beetje schipperen vandaag. Nu slaapt het hele spul eindelijk dus ik ga een wat was wegvouwen.....

:W
pi_133516021
Oh wat leuk Omen! O+
pi_133516602
Kyara beterschap voor J. :*
pi_133516673
Kyara :*

Omen oh wat schattig!! Was het geen grote bende?

N is gelukkig weer redelijk opgeknapt. Geen koorts meer. Alleen ze eet nog niets. Gelukkig drinkt ze wel goed.
Ze speelt al de hele dag met het keukentje.

pi_133517576
XM wat is ze mooi O+
LB :*
Omen wat gaaf! :D
Kyara laat die was lekker liggen joh :* beterschap voor J
AM wat speelt ze al leuk zeg! Fijn dat ze is opgeknapt
pi_133517639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:15 schreef Fieder het volgende:
Kyara laat die was lekker liggen joh beterschap voor J
Als je zou weten hoe hoog de stapel inmiddels is dan zou je dat niet zeggen. Ik pak sokken en ondergoed tegenwoordig van de stapel omdat er niks meer in mijn kast ligt :@

Leuke foto AM! Fijn dat ze zo is opgeknapt.
pi_133518126
Wat een geweldige foto's posten jullie vandaag! :D O+

Ik kreeg gisteren een brief van de Universiteit, of ik benaderd wil worden voor experimenten op taalgebied in het Babylab. Ik kan tegen die tijd altijd nee zeggen dus ik ga me wel aanmelden want ik ben geïnteresseerd in taal. Ik was benieuwd of iemand van jullie dit ook heeft gedaan en aan wat voor experimenten ik moet denken (en of je meteen 3 uur zoet bent).
pi_133518324
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:33 schreef Suikertante het volgende:
Wat een geweldige foto's posten jullie vandaag! :D O+

Ik kreeg gisteren een brief van de Universiteit, of ik benaderd wil worden voor experimenten op taalgebied in het Babylab. Ik kan tegen die tijd altijd nee zeggen dus ik ga me wel aanmelden want ik ben geïnteresseerd in taal. Ik was benieuwd of iemand van jullie dit ook heeft gedaan en aan wat voor experimenten ik moet denken (en of je meteen 3 uur zoet bent).
Dat is vet cool! En duurt heel kort!
pi_133518341
Ik heb met M meegedaan (met de tweeling vind ik het teveel gedoe). M heeft een aantal onderzoeken gedaan. 1 was een neurologisch onderzoek met elektroden op zijn hoofd en bepaalde klanken (hij zat op mijn schoot en ik had een koptelefoon op). En naderhand nog een vragenlijst over zijn woordenschat. Dat was het "heftigste" onderzoek. De rest bestond uit keuzes maken tussen 2 speelgoedjes (op een bepaalde manier ingeleid), filmpje kijken van een bepaald bord met knopjes en lichtjes en dan zien of hij het ook na kon doen (hij was de eerste in het experiment en had meteen het bord gesloopt...). Op zich wel geinig vond ik. Duurt meestal niet lang hoor, het moet ook voor de kleintjes te behappen zijn natuurlijk. En ze doen het ook erg leuk.

(ik heb het dus meegedaan in Nijmegen)
pi_133518394
Oh en Tally, Lebbis had een goed excuus dat het niet doorging las ik net...
pi_133518420
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:39 schreef Olf het volgende:

[..]

Dat is vet cool! En duurt heel kort!
Oh snert, ik lees nu de folder pas :') Daar staat eigenlijk alles in :@
pi_133518477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:42 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Oh snert, ik lees nu de folder pas :') Daar staat eigenlijk alles in :@
Dus in plaats van dat berichtje te tikken had ik ook een halve wasmand kunnen vouwen?

}:|
pi_133518491
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:39 schreef Kyara het volgende:
Ik heb met M meegedaan (met de tweeling vind ik het teveel gedoe). M heeft een aantal onderzoeken gedaan. 1 was een neurologisch onderzoek met elektroden op zijn hoofd en bepaalde klanken (hij zat op mijn schoot en ik had een koptelefoon op). En naderhand nog een vragenlijst over zijn woordenschat. Dat was het "heftigste" onderzoek. De rest bestond uit keuzes maken tussen 2 speelgoedjes (op een bepaalde manier ingeleid), filmpje kijken van een bepaald bord met knopjes en lichtjes en dan zien of hij het ook na kon doen (hij was de eerste in het experiment en had meteen het bord gesloopt...). Op zich wel geinig vond ik. Duurt meestal niet lang hoor, het moet ook voor de kleintjes te behappen zijn natuurlijk. En ze doen het ook erg leuk.

(ik heb het dus meegedaan in Nijmegen)
Ik heb me ingeschreven! Klinkt goed te doen, zeker als je 'm op schoot mag houden (dat staat in de folder). En die sloopkogel van een M :D

quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2013 16:43 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dus in plaats van dat berichtje te tikken had ik ook een halve wasmand kunnen vouwen?

}:|
Nee nee, want nu krijg ik er al bijna zin in! O+

Niet echt leuk nieuws nee over Lebbis!
pi_133518556
M vond het zelf ook wel leuk geloof ik. En ik kon kiezen tussen een vergoeding of een boek. Ik heb M de boekjes laten uitzoeken en 2 daarvan zijn al helemaal stukgelezen.
pi_133518704
Was trouwens vanochtend ook best gezellig in bed. D lag naast me te pitten toen J ziek wakker werd. Dus ik lag met J half snikkend, snotterend en kwijlend op mijn borst terwijl D naast met lag te gymmen terwijl ze heel hard boe boe boe riep terwijl ze aan mijn haren trok :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')