abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133463920
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133464162
Ik kom gelijk even het verse topic in kletteren...

Mijn smeekbeden zijn verhoord... HIJ SLAAPT!
Heel de dag actief in touw geweest met 't beestje, naast het normale niet slapen het humeur van een gestampte bladluis, als ik het maar waagde om geen aandacht aan hem te besteden. Vanaf 04.30 vanmorgen. Needless to say, ik heb nog steeds mijn pyama aan :')

Ohja, had ik het nu goed begrepen dat er 2 meets zijn?
1 mini meet die nogal groot uitgevallen is en een échte meet?
pi_133464183
Oh Animalmix N is wel echt ziek zeg. Zielepietje :*
pi_133464591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:27 schreef Hilzillah het volgende:
Ik kom gelijk even het verse topic in kletteren...

Mijn smeekbeden zijn verhoord... HIJ SLAAPT!
Heel de dag actief in touw geweest met 't beestje, naast het normale niet slapen het humeur van een gestampte bladluis, als ik het maar waagde om geen aandacht aan hem te besteden. Vanaf 04.30 vanmorgen. Needless to say, ik heb nog steeds mijn pyama aan :')

Ohja, had ik het nu goed begrepen dat er 2 meets zijn?
1 mini meet die nogal groot uitgevallen is en een échte meet?
Wat fijn dat hij nu slaapt.

En wat betreft de meet dat klopt!!!
pi_133464709
Zo.. wij zijn er weer! Wel bijgelezen, maar amper iets onthouden, sorry!
Het concert was gáááf!!!! Ons hotelletje was vreselijk klein, viel van ellende bijna uit elkaar, maar had wel een goed bed en het was schoon (genoeg ;) ) Vanochtend heerlijk door Amsterdam gewandeld, gelunched en vanmiddag weer naar huis gereden...
... waar opa en oma het heerlijk hebben gehad met de kindjes O+ Zij blij, wij blij... dit is voor herhaling vatbaar!

Erm.. twee meets? Mis ik nu iets?
pi_133465028
Klinkt goed Shandaly en fijn dat je energie heb opgedaan.

En op 4 jan is er een grote meet ter ere van gulara.
En 30 nov komen er een aantal bij elkaar bij fieder. Ik zou daar sowieso heen gaan en nu zijn er een aantal bijgekomen na een klein oproepje hier.
pi_133465089
Klinkt goed shandaly!

AM, wat een sneu vogeltje heb je daar ;(

Spirit, ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Klinkt alsof je best weet wat volgens jou goed is voor Isa, dus ga daar maar lekker vanuit :Y

Suiker wat een heerlijke post O+ En wederom is het zo herkenbaar! Dat omkijken en lachen, het kijken in de spiegel (E heeft gisteren steeds voorovergebogen om in een spiegeltje te kijken O+! ), en het fysieke ontwikkelen! E is nog lang niet aan het kruipen, maar strekt en buigt wel ineens dr beentjes als ze op dr buik ligt. En duwt af en toe dr kont omhoog :D
pi_133465309
O+ LB

Lekker genieten Shandaly!

Hier maar weer slapen. Een weekje fulltime in de rapportenperiode werken is stiekem best vermoeiend!
pi_133465313
Kijk nou!

Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133465336
O+ Tally!
pi_133465514
Tally wat goed. En wat een leuke foto.

Loj slaap lekker alvast.

En ik vergeet steeds te reageren op suiker. Je verteld zo leuk over F. Volgens mij heeft hij echt super ouders!
  woensdag 20 november 2013 @ 21:49:37 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133465522
Ik duim voor een goede nacht Loj! Echt, ik moet best vaak aan jou denken als ik zelf moe ben na een nacht waar jij waarschijnlijk een moord voor zou doen...
pi_133465662
Wat knap Tally! En wat een lieve foto O+

Loj, op naar een goede nacht!
pi_133465708
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:49 schreef LadyBlack het volgende:
Ik duim voor een goede nacht Loj! Echt, ik moet best vaak aan jou denken als ik zelf moe ben na een nacht waar jij waarschijnlijk een moord voor zou doen...
Lief!!!
Maar vergeet niet dat we onze baby's niet mogen vergelijken, dus dit ook niet he ;)
Als jij moe bent na een vermoeiende nacht is dat ook gewoon heel stom!
(He, kom niet lekker uit m'n woorden, ik moet nu echt slapen ;) )
:*
pi_133466128
Mijn schoonvader kwam trouwens vandaag met een opmerking die ik hier even wilde delen:

"Er zijn duizenden boeken geschreven over kinderen, maar er is er geen een over jouw kind geschreven"

En daar zit zoveel waarheid in.
pi_133466463
Bedankt iedereen voor de lieve wensen vandaag! Ik heb ze steeds gelezen, maar geen tijd gehad voor FOK vandaag :)

Silvijn heeft een heel fijne verjaardag gehad en heeft lekker met zijn taart gespeeld en een beetje gesnoept. En hij had de hele tijd knalroze wangen van excitement, zo lief O+

Tot ziens in het volgende topic!
pi_133466699
Lief! Doe je hier nog wel even een verjaardagstaartfoto?
  woensdag 20 november 2013 @ 22:14:25 #18
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133466707
Schoonmoeders... Zucht. Gezellig dat ze op bezoek komen maar helaas vindt ze dat haar manier de juiste is, tot mijn grote frustratie.
Bv:
-in een doek dragen is onzin, hij moet leren alleen te zijn (5 wkn oud :'))
-T. kwijlt een klein beetje: Ach hij heeft het zuur/krampjes ;(
-T. rekt zich een keer uit: Ach hij heeft het zuur/krampjes ;(
-T. steekt z'n tong uit: Ach hij heeft het zuur/krampjes ;( ( }:|)
-En, heb je hem al pap gegeven? (vijf! 5! weken)
-Gewoon laten huilen hoor, hij wil alleen aandacht.
-Hij weet echt wel hoe hij je moet bespelen hoor!
-Ik zou Nutriton geven, daar deed -randomname- het onwijs goed op.
-Slaapt hij nog niet door?
-Oh gelukkig, hij huilt bij jullie ook.

Zuchtzuchtzucht. }:| Ik slik m'n frustratie in, maar pfuh..
pi_133466800
Tally wat een lieve foto O+

Shandaly klinkt als een topdag

Loj jij bent zo O+

Kyara zit inderdaad een waarheid in O+

Hillie fijn dat ie nu slaapt

Spees klinkt als een leuke dag. Ik ga je missen :'(
pi_133466845
Gotc niet prettig :*
pi_133466875
He bah GotC. Dan heb je het idee dat je je de hele tijd aan het verdedigen bent he.

Hier ook schoonouders op bezoek. Ontzettend leuk om te zien hoe ze van de kleinkinderen genieten. En goed gesprek met schoonmoeder over hulp in huis. Zij vraagt dan of ze nog iets kan doen en ik ga dan niet vragen of ze wil af wassen of zo. Maar ik vind het wel fijn dat ze me ermee helpt. En zij wilde mij niet voor de voeten lopen. In elk geval gaat ze elke keer als ze hier is wat keukenkastjes uitsoppen (daar kom ik dus niet aan toe). En ze wilde graag weer gaan breien en toen ik opperde om wat voor de kinderen te breien was ze verbaasd maar ze vond het superleuk. Dus ik ben maar vast wat plaatjes gaan doormailen :@

Even een positief schoonouder verhaal dus.
pi_133466915
Oh irritant gotc maar waarschijnlijk bedoeld ze het goed.
  woensdag 20 november 2013 @ 22:25:45 #23
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133467200
Het is allemaal goedbedoeld, maar zucht.. Nu doet ze dat ook bij m'n zwager+schoonzusje (die hebben een dochter van 6mnd) ook, alleen gaan zij er vol tegenin.
Als ik zie hoeveel verdriet dat iedereen doet... Dan maar ja en amen zeggen en de adviezen direct weer vergeten.

Verder is het een schat van een vrouw, doet alles voor iedereen. Maarja :'). Zelfs m'n Wallaboo was niet goed, want -naam- had die ook niet.
pi_133467208
Omen :* hoe is het daar?

GotC, dat is vervelend! Gewoon niet wat je wilt horen!

Spees nog wel een afscheidsverjaardagsfoto he :)
pi_133467328
Morgen blijf ik nog thuis. En maandag ben ik dan weer helemaal beter.
Met Riley gaat alles wel heel goed. Zit geen seconde stil, is vrolijk en nu al ondeugend. En ze gaat steeds minder op een baby lijken qua gedrag. O+
pi_133467422
quote:
2s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:14 schreef Kyara het volgende:
Lief! Doe je hier nog wel even een verjaardagstaartfoto?
Verjaardagshoed:

Mango denkt dat dit een neppop is en eist een stopcontact

Taart!

En GotC: echt irritant die voorbeelden! }:|
  woensdag 20 november 2013 @ 22:32:59 #27
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133467512
Siltaart! O+ Op die onderste foto hoor je gewoon 'OMNOMNOMNOM!' :D
pi_133467521
O+
pi_133467557
Herkenbaar Omen, dat ze steeds minder baby lijkt. Zelfde hier. En fijn dat het met jou weet wat beter gaat!

Spees, wat lief!!! En tot over twee maandjes O+
pi_133467571
Oooh!! Vergeet ik toch helemaal de jarige Silvijn!! Gefeliciteerd!! *G* *G*
Wat een mooie dreumes O+

Omen, goed plan! Goed uitzieken, en er na het weekend met frisse tegenzin weer tegenaan ;)
pi_133467851
Haha Shandaly. Goed verwoord. Ik voel me zo schuldig alleen. Gewoon bang voor commentaar ofzo. :@
pi_133467968
Volgens mij niets om je schuldig over te voelen toch? Je bent/was echt ziek, en vorige week had je al eens de fout gemaakt te snel weer vol gas te gaan, en je lijf heeft je hard teruggefloten... Morgen 1 dag gaan werken waarin je waarschijnlijk veel te veel wilt gaan doen (immers, ruim een week inhalen) gaat waarschijnlijk weer averechts werken... Maandag pas beginnen klinkt heel verstandig :*

Fijn dat het met Riley ook zo goed gaat trouwens O+

(en ik zit momenteel 'stiekum' te werken omdat ik echt een berg werk heb liggen en de afgelopen twee dagen vrij eigenlijk niet kon qua workload...shht.. zo makkelijk om anderen goede adviezen te geven :@)
pi_133468047
Dank je :*
Ik weet dat je gelijk hebt hoor. Mijn zus en ouders zeggen hetzelfde. Maar zo af en toe kan ik zo piekeren over zulke dingen :@

Hihi. Thuiswerken kan ik niet :D
  woensdag 20 november 2013 @ 22:52:11 #34
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133468256
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 22:46 schreef Omentielvo het volgende:
Dank je :*
Ik weet dat je gelijk hebt hoor. Mijn zus en ouders zeggen hetzelfde. Maar zo af en toe kan ik zo piekeren over zulke dingen :@

Hihi. Thuiswerken kan ik niet :D
oh wauw wat een verademing!!

Lekker uitzieken! Daar heb je meer aan dan weer veel te snel dingen doen!
  woensdag 20 november 2013 @ 22:56:06 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133468409
Omen, herkenbaar, dat schuldig voelen :* Maar nu eerst uitzieken meid, dat is belangrijker!
pi_133469204
Die rode wangen van Silvijn, te lief!

Omen, goed uitzieken is beter voor iedereen, je baas heeft toch ook minder aan je als jij op 50% van je kunnen draait omdat je je prut voelt.

Suiker, jij vertelt toch zulke leuke dingen over F, ik word er plastsvervangend blij van.

Net als LB denk ik als ik de nachtfles zut te geven regelmatig aan Loj. Dat halfuurtje vind ik dan al vermoeiend, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je je moet voelen als je kind midden in de nacht een urenlange meltdown heeft..

Tally, hebben jullie desondanks een leuke avond gehad met de meisjes?

GotC, lekker dat ongevraagde commentaar op hoe jij het doet. Maar ene oor in, andere oor uit lijkt me de enige manier, anders zou je je haast nog ongemakkelijk gaan voelen ook over hoe je met je kind omgaat.

Zo. En wij hadden vanavond eters en E. was allerleukst en ging lekker slapen. Tot 2 weken geleden sliep ze savonds beneden en namen we haar mee als we zelf gingen slapen, maar we leggen haar nu steeds tussen 1930-2000uur boven in de wieg. Leverde de eerste paar dagen wel huilbuien en 37keer naar boven om te troosten op, maar ze heeft de slag nu een beetje te pakken. Ze slaapt er snachts ook rustiger door als ze op tijd naar boven gaat. Oja en ik heb dat projectielampje waar (volgens mij) LE en Suiker het over hadden gekocht en dat is een hit! Volgens man is het een schaapje in een berg tarwe, volgens mij is het een schaapje op een berg patat. Maargoed, doet er niet toe, E. ligt er blij naar te lachen en te praten.
pi_133469412
Suiker, echt cool dat je F kruipt! En dat van die spiegel is zo herkenbaar. A kijkt ook steeds heen en weer van ons spiegelbeeld en naar de echte ik.
Alsof hij wilt zeggen: "Zie je dat, mam"? :D
A kan hier nu ook al veel steviger zitten dan bijv 2 weken geleden. Hij tuimelt niet meer zo snel naar links of rechts. Ik blijf wel altijd bij hem zitten.
Ik vind ook gewoon zo leuk om te zien hoe hij ineens iets weer kan. Bijv.slabbetje van zijn gezichtje trekken of heel bewust mijn zijn armpjes slaan.
Btw, we oefenen ook met stapjes zetten. Gewoon de beweging dus. Dan staan we achter hem en houden we hem onder zijn okseltjes vast. Hij stapt zelf vooruit. Best vlot nog zelfs! O+
pi_133470442
Silvijn O+

GotC hartstikke irritant is dat. Ik kan zelf altijd heel weinig met 'ze bedoeld het vast goed', want het irriteert gewoon mateloos. Vind ik dan. Vooral bepaalde adviezen (over die pap bijvoorbeeld) en als zij het niet kent zal het wel niet goed zijn of is 'dat zeker nieuw?'.
I feel you!

Tally wat goed :o heb je de beker gewoon aan haar gegeven om te kijken wat ze ermee doet? Rosalie snapt dus niet wat ze met vocht moet als het iets anders is dan melk :')

Ik moet vaak zo lachen om Rosalie! Ze kan je heel bedenkelijk aankijken en je iets in haae handen geeft wat ze niet wil geeft ze het een zwieper. Het ligt dan soms gewoon een meter verder. In de wipstoel doet ze vaak heel nonchalant dr hand omdraaien over de rand van de stoel. Alsof ze wil zeggen 'oeps! Nou valt het toch zomaar :P '

Ze heeft iets nieuws wat ze nu vaak doet in combinatie met beginnen te kruipen. Ze zit op haar knietjes, die schuift ze heen en weer en ze tilt een handje op. En dat op dezelfde plaats. Dezelfde houding heeft ze eigenlijk altijd wel als ik haar uit bed haal.
Ik doe dan een soort kiekeboe door de spijlen en dan zie ik dus eigenlijk dit: _O-
En dan die stralende lach O+

Ze is zo leuk O+
Ik heb nog wel iets grappigs speciaal voor GotC.
Mijn moeder vindt het verschrikkelijk dat we ook potjes geven en dat laat ze weten zodra ze kan. Dus vrijdag heeft ze opgepast en wist ze me re vertellen dat ze een peertje had gepureerd en dat Rosalie het heerlijk vond!
Prima! Als ze maar geniet van het eten!
Dus ik dacht vandaag hetzelfde te doen. Nou mevrouw bliefde het niet. Ook niet een beetje liga erdoor. Het potje gemengd fruit wat ik vervolgens pakte ging helemaal op :o 8)7
pi_133470677
Dat schaap op de patat _O- leuk dat het een succes is!

Kyara, wijze woorden :Y

Shandaly wat goed om te horen dat je hebt genoten! O+

Tally :o knap! En lieve foto!

Spees, aparte pop (niet echt een ontspannen blik :+) en rodekonensil is the best :D O+

Omen ik ken het gevoel, maar nu je de beslissing hebt genomen ook genieten van je vrije dagen hoor! straks ga je weer keihard aan het werk, zo te horen hebben ze niets te klagen over jou.

As, wat een lieve reactie O+ thanx!
En de rest natuurlijk ook :) en die herkenbaarheid is leuk!

Ik duim dat al jullie baby's slapen en dat volhouden tot een uur of zes (behalve de kleintjes) ^O^
Trusten!
pi_133470787
Danic met je potjeslover ;) O+ en dat met dat handje lijkt me er supergrappig uit zien!

Vanavond gebeurde hier nog iets heel tofs. F zat op zijn knieën naast me op de bank (hij had zich van mijn schoot laten glijden) en zat met de rits van mijn vest te spelen. Hij hield zich goed aan mijn trui vast, vermaakte zich prima O+
En toen stond ie ineens op! :o
En als ik dan zeg "waaaauw, wat goed!" dan gaat hij helemaal stralen en daarna zijn gezicht verstoppen :D
pi_133473620
Wow Suiker wat knap!

Omen, lekker thuis blijven hoor!

Grappige Rosalie!

En hier een dieptepunt bereikt. Dit is de vijfde keer dat ik een kind probeer te laten slapen. Oja de grote vent is ook al vijf keer geweest. Het was vannacht half uur wakker - half uur slapen. Ik ben kapot (en m'n wekker gaat over 50 minuten)
pi_133473653
Jezus Loj :'( Waar wordt hij dan steeds wakker van? En euhm, misschien rechtstreeks tegen je moedergevoel in, maar wat gebeurt er als je hem laat huilen? Ergens op een plek waar jij hem niet hoort? Ligt hij trouwens in een eigen kamer of bij jullie?
pi_133473681
Jeetje Loj. Dat is wel heel erg. Sterkte vandaag :*

Suiker en Danic O+
pi_133473841
Jemig Loj, ik adverteren echt gehoopt dat jullie er weer een beetje doorheen waren. Sterkte vandaag...... :*
pi_133473850
Pfoeh dat is echt niet eens voor te stellen, ik weet niet goed wat ik moet zeggen! Sterkte voor vandaag natuurlijk, maar ik zou zo graag de gouden tip hebben voor de volgende nachten. :*
pi_133473851
Ja ik ook :'(
Kan wel janken, maar gewoon doorgaan :D
Heb net volkomen tegen m'n principe in niet gedoucht en ga een half uur later naar school, dan maar een dagje slecht voorbereid.
Ow is namelijk om 5.50 weer gaan slapen, en ben zelf ook een half uur langer blijven liggen :P
pi_133473860
Loj, ik ben niet helemaal op de hoogte van alles maar meid, hoe ontzettend heftig. Een vriendin is met haar kleine bij een slaap poli geweest. Heb je dat al overwogen?
Sterkte!!
Met een meidenkwartet
pi_133473974
Tally wat knap
Spees O+ O+ O+ ik moet er gewoon een beetje van huilen, O+ :'( O+ zo blij als hij kijkt
Suiker wat goed van F!! Hij heeft er zin in :D
pi_133474501
Loj heel veel succes vandaag.
Tally wat knap van d'r
Shandaly lekker genoten maar helaas nu toch aan het werk.
Omen goed uitzieken hoor dan kun je er maandag weer vol tegenaan.

Knappe f gewoon gaan staan.
Rosalie ondanks de poepproblemen toch zo vrolijk ding

Gotc poeh ene oor in andere oor uit.
pi_133474553
Danic, wat fijn dat Rosalie toch gepoept heeft en nog fijner dat jullie zo snel terecht kunnen bij een andere arts. Je hebt volkomen gelijk, dit moet anders.

Ferrari, wat ligt je bollie daar heerlijk te pitten!

Pessie, ik hoop dat het boek zinvolle tips voor jullie heeft.

Cwen, wat fijn dat de krampjes minder worden. Hier hebben we soms nog wel teruggegrepen naar de infacol hoor.

Zaïre, wat naar dat je dochter zo moet huilen. "Gelukkig" is er niet direct wat ernstigs aan de hand. Hopelijk is het maar een faaaaaasssee.

LB, sterkte met je missende kies :+

Kyara, zijn de tandjes al in zicht? Klinkt wel als dé symptomen idd.

Tally, wat balen dat de voorstelling niet door ging zeg -O-. Hopelijk heb je wel een fijne avond gehad :Y. En wat een toffe foto!

Animalmix, beterschap voor je meisje, ze ziet er idd zielig uit zo.

Spirit, ik vind het ook een wonderlijk advies. Ik zou doen wat goed voor jullie voelt. Zelf houd ik de lijst van bv.com er gewoon bij. Die geeft mij wel houvast van wat al wel of niet mag. Maar Noor is nog niet zo'n bijvoeding-fan, dus ik heb makkelijk praten.

Suiker, wat klinkt je heerlijk fliefd op je zoon O+ En ook al pogingen tot staan :o.

Shandaly, tof van je geslaagde concert!

GotC, ik herken veel van je posts, maar dan niet mn schoonmoeder maar mn eigen moeder. Die begon ook over liga met sinaasappelsap en weet altijd beter wat er met Noor is dan ikzelf.
Het mooiste was van de zomer een keer. We waren even aan het wandelen en het was rond de tijd van een voeding. We liepen een supermarkt in en in de supermarkt begon ze wat te piepen. Dus ik zeg, nou we gaan naar huis, want ze heeft trek. Mn moeder: "nee, het is de omslag van de warme buitenlucht naar de koele supermarkt. Volgens mij heeft ze geen honger". Ik: "Mam, ik herken het huiltje, ze heeft gewoon trek.". Enfin, thuis dik aan het brullen en tankte een enorme fles weg. Maar idd, constant "jij sliep ook door" en "jij at ook dat en dit" etc etc. En toen ze zo aan het spugen was moest ik maar diksap geven. Echt 8)7

Omen, ik duim dat je maandag weer helemaal opgeknapt bent!

Spees, wat een vrolijke verjaardagsfoto's!

Juud, dat lampje met patat klinkt geniaal. Heb je nog een linkje?

Venco, wat leuk dat je zo'n progressie ziet! Slabbetje van gezicht trekken doet Noor ook al! En een lol dan :').

Loj, ik weet gewoon niet meer wat ik moet zeggen, ik snap volkomen dat jullie er doorheen zitten. Wat heftig zeg... Misschien toch een keer contact leggen met een kinderarts?

Noor is er gelukkig weer helemaal bovenop. Ik heb vanochtend wel ff er wat van gezegd bij het kdv dat ze écht moeten opletten als ze het zakje opwarmen dat als het echt heel raar ruikt of nog belangrijker, er dikke fliebels inzitten en ook spikkels op de fles zitten als je de melk rondcirkelt, ze m dan beter weg kunnen gooien en kv geven. Ze schrok er wel van gelukkig dat het was gebeurd, dus ze ging er op letten. Nouja, voor zolang als het nog duurt want mn productie holt achteruit. Af en toe denk ik nog, zal ik weer vaker gaan kolven, maar nee.. Nu nog ergens een stoomcursus kv doen, want ik heb geen idee nog. Kan je dat met gewoon kraanwater maken, of moeten we bronwater in huis gaan halen etc. Hoe doe je dat als je weggaat? Etc etc.

Verder gister even bij de fysio geweest omdat ze nog steeds alleen een zij draait, maar ze verwachtte dat het snel ging komen en vond dat Noor het goed deed! Ook de afplatting viel reuze mee en de voorkeurshouding was ook amper meer te bespeuren. Blij :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')