abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135576991
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:17 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Niemand die hier iets over wil toevoegen ? Of mede-enthousiast over is ?
Of een bak heeft van een vergelijkbaar formaat ? :{
Jawel :) Maar echte real actie foto's zijn leuker! *O* Wel een mooie grote bak en over smaak valt te twisten natuurlijk. Mijn grootste was 1.30x50 met 325L. Hoe groter hoe beter!
pi_135577349
Update!

En vuurgarnalen. Grappige diertjes :7
  Moderator donderdag 16 januari 2014 @ 20:46:56 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135577407
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:40 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Jawel :) Maar echte real actie foto's zijn leuker! *O* Wel een mooie grote bak en over smaak valt te twisten natuurlijk. Mijn grootste was 1.30x50 met 325L. Hoe groter hoe beter!
En hoe groter hoe stabieler het aquarium vaak is *O*
pi_135577502
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En hoe groter hoe stabieler het aquarium vaak is.
:Y
Grote valkuil bij grote bakken is dat je er snel teveel vissen in doet, dan gaat het weer mis.
pi_135579376
Ik kwam deze link net tegen, over aqua-scaping - ontzettend mooie bakken!
pi_135639544
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 23:31 schreef Aloria het volgende:

[..]

Zoek eens in de familie Aplocheilus soort dayi,lineatus en panchax.

Ik heb ooit eens ééntje gekocht uit deze familie en deze werkte mijn gupjes mooi naar binnen. Hij was toen 1 euro maar ben deze vis nooit weer tegen gekomen helaas. Was een pracht beestje ik kocht hem helemaal grijs. En na een maandje kreeg hij de prachtigste kleuren. Hij werd helemaal geel en oranje.

Ik had de lineatus >:) :@
Ik vind ze lijken om mini zoetwater snoekjes :D
Hij zwom bij mij mooi in de bovenste waterlaag.
Zien er inderdaad leuk uit! En ook wel te verkrijgen als ik het zo zie.

We hebben in grote lijnen bedacht wat er in de nieuwe bak komt en wel het volgende:

Dit gaan we niet door de hele bak doen, in het bos komt een open plek met een voorwerp. Maar heeft iemand een idee wat voor hout je kan gebruiken voor de bomen? Wortelhout wat normaal in een aquarium zit ziet er natuurlijk niet echt uit als een boom. Na wat research zie ik dingen als eik en beuk. Loofbomen die weinig hars bevatten. Ikzelf dacht aan een takje van een teak boom. Maar je kan alleen maar planken kopen. Lastig....
pi_135640566
Bamboe stokken worden ook veel gebruikt bij aquascaping
  zaterdag 18 januari 2014 @ 15:25:16 #233
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_135642144
quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:46 schreef Gummiebeer het volgende:
Update!

[ link | afbeelding ]

En vuurgarnalen. Grappige diertjes :7
[ link | afbeelding ]
Leuk, hé, garnalen O+. Ik heb besloten dat er binnen nu en drie maanden een garnalenbakje komt. Dit wordt dan een bakje van zo'n 15 á 20 liter, die kan ik op m'n kamer mooi kwijt. Filtermateriaal en wat water kan ik uit m'n huidige aquarium halen, dat is fijn.

Nu nog bedenken welke garnalen (al heb ik wel een idee O+).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_135651744

Deze is gemaakt met driftwood.

De foto hier onder is maar in een 60 cm bakje gemaakt

Ook gemaakt met driftwood = kienhout / wortelhout

Deze moet je even lezen, aqua scape gemaakt van bos takken Takken gewoon uitkoken en in je bak zetten link http://www.plantedtank.net/forums/showthread.php?t=358353

Foto van de bak link hier boven

Nog een leuke link

http://www.okeanosgroup.c(...)will-blow-your-mind/

Dus grote grove stukken kienhout pakken of wortelhout. Bij het tuincentrum kun je hele grote stukken wortelhout vinden die echt op boomstammen lijken. Heb er hier thuis ook 1 liggen.
En anders takken uit het bos uitkoken al heb ik daar geen ervaring mee.

Wat ik je mee wil geven dat het ontzettend groot lijkt, maar deze bakken hier boven zijn meestal maar 60 cm groot. Door het gebruik van kleine en fijne planten en zeer kleine visjes word er diepte en grote gemaakt. Dus denk niet dat het hele grote boomstammen zijn.

( ps op de reptielenbeurs of aquariumbeurs kun je voor een leuke prijs meestal hele mooie vormen kienhout of wortelhout vinden )
  zaterdag 18 januari 2014 @ 20:33:46 #235
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_135653164
De derde vind ik echt prachtig _O_!
pi_135846008
omdat ik mijn co2 set met PH controller toch niet meer gebruik heb ik hem maar te koop gezet: http://link.marktplaats.nl/770200572

iemand van hier misschien interesse? :)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_135874386
Ik ga mijn hobby maar weer flink oppakken!
Van 7 aquariums naar 0 gegaan... Het gemis werd me nu te groot :D
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 12:17:25 #238
92034 crew  Vonkenboer
pi_135956155
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:23 schreef Samzz het volgende:
Er valt vrij weinig over te zeggen, he. Je hebt de bak nog niet.

Ik vind de bak heel mooi, het meubel helaas vreselijk, ik houd niet van meubels die smaller zijn dan de bak zef, haha. JBL is fijn, heb ik zelf ook de bodem van. Ik heb dan fijn zand in plaats van grind.

Al een idee voor bewoners?
Het meubel past dan wel weer redelijk bij onze andere meubels ;), maar smaken verschillen uiteraard.

De bewoners worden waarschijnlijk in eerste instantie de inhoud van mijn "oude" bak en de aqua30 van mijn vriendin. Ik neem niet mijn hele vissenbestand mee naar dit aquarium.

- Er komt sowieso een school roodkopzalmen in; momenteel heb ik er 11 en die groep gaan we dan uitbereiden.
- Onze albino L144 ansistrus verhuisd mee.
- Ik heb nog een viertal bijlzalmen, die gaan ook mee; en die willen we dan ook iets uitbereiden.
- De japonica garnalen van mijn vriendin gaan dan over in deze bak; evenals de vier mini corydorassen.

De aqua30 gaan we dan weg doen; en waarschijnlijk gaan we die verkopen.
Mijn oude aquarium gaat dan helemaal weg aangezien deze echt op is.

De rest van het vissenbestand weten we nog niet precies.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:26 schreef YpS het volgende:

[...]

Vonkenboer, ik vind het een hele mooie bak, ook de kleurstelling van de kap vind ik tof!
Dank je ! *O* ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 22:24 schreef Martinoss het volgende:

[..]

Vonkenboer, ik heb zelf ook zoiets, iets groter en de onderbouw is precies even groot als het aquarium zelf. Niet zo mooi want stamt nog uit een tijd dat ze lelijk plastic mooi vonden haha. Maar dat schept wel veel ruimte voor je filter etc, ga je die ook daaronder stoppen, past dat wel?
Er is genoeg ruimte voor de filters e.d. en die gaan we daaronder ook verstoppen.
incl. het hele co2 gebeuren inclusief druk fles.

quote:
7s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:40 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Hopelijk heb ik hem volgende week om deze tijd; maar voor hetzelfde geld duurt het nog een weekje langer -O-
pi_135956440
Geduld is een schone zaak binnen de auquaristiek Vonkenboer ;)

De eerste bewoners zitten erin, 5x Trichopsis pumila. (knor knor :D )
Volgende week verwacht ik 20x Danio margaritatus en 15x Pangio kuhli van de groothandel en dan is de bezetting compleet *O*
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 17:54:43 #240
92034 crew  Vonkenboer
pi_135969867
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:25 schreef Gummiebeer het volgende:

Volgende week verwacht ik 20x Danio margaritatus en 15x Pangio kuhli van de groothandel en dan is de bezetting compleet *O*
Dat hoort ook een beetje bij zo'n hobby ;) maar ik zou er graag een keer mee aan de slag willen, achtergrondje erin frunniken, plantjes bestellen, inrichten enzo :9

Interesant vissenbestand heb je ! Vooral die danio's zijn prachtig !
Die modderkruipers heb ik dan personelijk weer niet zoveel mee -O-
  zondag 26 januari 2014 @ 18:32:42 #241
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_135971008
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:25 schreef Gummiebeer het volgende:

De pareldanio heb ik ook. Erg mooie vissen. Leuk gedrag ook, ze imiteren mijn kogelvisje.
pi_135973767
De planning is om de Danio's te kweken in een apart bakje als ze volwassen zijn. En dan telkens met vers bloed aanvullen. Zodoende probeer ik de kwaliteit weer wat terug te halen want het is soms triest gesteld met dit visje.

Ik heb een behoorlijke zwak voor de kuhli's O+ Het gedrag van die vissen is best interessant en erg leuk. Soms hangen ze wat rond te kijken tussen planten of hangen met hun kop net buiten een schuilplaats.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:06:21 #243
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_136003366
Dammit. Komende week verhuizen en mijn 200L cichlidenbak moet natuurlijk mee.
Gaat weer een aardige klus worden...

De vorige keer heb ik op een laagje na (dan konden de vissen er in blijven) de bak helemaal laten leeg lopen en ongeveer de helft van het water mee genomen. Daarna verplaatst en het water weer terug in de bak gegooid, alles aangesloten en bijgevuld met gewoon kraanwater.

Iemand betere ideeën?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_136003541
vissen vangen en in zakken doen (ik bewaar altijd de zakken waar ik ze in gekocht heb) en het aquarium helemaal leeg: geen gezeur met klotsend water en de vissen zitten veilig in de zakken :Y
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_136016072
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 13:06 schreef Komakie het volgende:
Dammit. Komende week verhuizen en mijn 200L cichlidenbak moet natuurlijk mee.
Gaat weer een aardige klus worden...

De vorige keer heb ik op een laagje na (dan konden de vissen er in blijven) de bak helemaal laten leeg lopen en ongeveer de helft van het water mee genomen. Daarna verplaatst en het water weer terug in de bak gegooid, alles aangesloten en bijgevuld met gewoon kraanwater.

Iemand betere ideeën?
Speciekuip op de kop tikken. Water van aquarium erin, pomp erachter en vissen erin. Dat overleven de vissen wel in de tijd dat je de bak weer opnieuw opstart.
Welke cichliden heb je?
pi_136017071
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:40 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Speciekuip op de kop tikken. Water van aquarium erin, pomp erachter en vissen erin. Dat overleven de vissen wel in de tijd dat je de bak weer opnieuw opstart.
Welke cichliden heb je?
dit dus,speciekuip is zo'n 60liter
nee echt niet !
pi_136022195
Ik ben aan het orienteren om vissen te nemen, echter lees ik dat er best veel tijd in kan zitten (temperatuur van water, schoon water, voldoende zuurstof en nog veel meer).

Ik wil best wat geld investeren als het moet om aan 'alles te voldoen', tijd wil ik er ook wel insteken, maar geen uren / week.

Zijn er vissoorten die minder tijd vergen? Hoeveel tijd vergt een aquarium van laten we zeggen 120cm?
pi_136022772
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 20:11 schreef Aloria het volgende:

Dus grote grove stukken kienhout pakken of wortelhout. Bij het tuincentrum kun je hele grote stukken wortelhout vinden die echt op boomstammen lijken. Heb er hier thuis ook 1 liggen.
En anders takken uit het bos uitkoken al heb ik daar geen ervaring mee.

Wat ik je mee wil geven dat het ontzettend groot lijkt, maar deze bakken hier boven zijn meestal maar 60 cm groot. Door het gebruik van kleine en fijne planten en zeer kleine visjes word er diepte en grote gemaakt. Dus denk niet dat het hele grote boomstammen zijn.

( ps op de reptielenbeurs of aquariumbeurs kun je voor een leuke prijs meestal hele mooie vormen kienhout of wortelhout vinden )

Nouja ik heb er geen haast mee, dus ik kijk uit naar op bomen lijkend kienhout. Toch, als je naar de 2e foto kijkt zie je op de achtergrond kleine takjes. Om het geheel diepte te geven, dat lijken mij normale takjes uit het bos. Maargoed bij professionele aquascaping maakt het niet zoveel uit of je vissen er goed in leven, meestal zitten die vissen er maar een dagje in voor de foto's. Heb wat research gedaan en met uitkoken etc kom je ook een heel eind.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:30 schreef xaban06 het volgende:
Ik ben aan het orienteren om vissen te nemen, echter lees ik dat er best veel tijd in kan zitten (temperatuur van water, schoon water, voldoende zuurstof en nog veel meer).

Ik wil best wat geld investeren als het moet om aan 'alles te voldoen', tijd wil ik er ook wel insteken, maar geen uren / week.

Zijn er vissoorten die minder tijd vergen? Hoeveel tijd vergt een aquarium van laten we zeggen 120cm?
Naar mijn beleving is het wat je er zelf van maakt. Ben er net mee begonnen en nadat ik wat tijd had gestopt in inlezen en een aquarium klaarmaken kost het me nu weinig tijd, af en toe wat voer geven en 1x per week water verversen, half uurtje werk. Maargoed je kan er ook elke dag mee bezig zijn. 120 cm is redelijk wat, maar als je het volgooid met guppies en een paar simpele planten ben je zo klaar. Als je er echt iets van wilt maken kost het een stuk meer tijd, en heb je meer kans op slagen, zodat je echt met 1x per week water verversen klaar bent. Als je zomaar begint gaat het misschien mis en kost het je alsnog veel tijd.
  maandag 27 januari 2014 @ 22:47:06 #249
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_136031194
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:40 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Welke cichliden heb je?
Malawi's
Om eerlijk te zijn ben ik niet al te best met namen.
Er zitten in ieder geval een paar Labidochromis Caeruleus in :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_136031421
Supertoffe foto's :o

Ik heb plantjes nodig omdat ik nu nog maar 1 plantje heb .. Beetje schrale bende.

Ik heb een borstelneus en wat corydorassoorten en de ervaring leert dat sommige plantjes als delicatesse worden gezien en meteen opgevroren worden met wortel en al :') dat vind ik zonde van het geld.

Dus nu zou ik graag advies willen welke planten ik het beste kan nemen, zonder dat deze gelijk vanaf dag 1 in de maag van mijn vissen verdwijnen.
Als hier een fokker van zijn planten af wil ik deze ook overkopen ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')