abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 november 2013 @ 15:33:11 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133448698

Wat?

[warning]Dit topic is voor leuke versiertips. "Ik zie een leuk persoon, maar hoe krijg ik die zover dat hij/zij wat met me gaat drinken", bijvoorbeeld. Ongedwongen leuke tips en wie weet verslagjes.

Het PUA topic heb ik hernoemd: R&P / PUA en andere hardcore versiermethodes #6
Wil je vooral je 'game' oefenen en je 'core versterken' of wat dan ook, en heb je minder behoefte aan gerichte versiertips, maar wil je gewoon via versieren als een soort van activiteit/hobby je zelfvertrouwen opkrikken, post dan daar.

Ieder z'n voorkeur, maar dít topic gaat NIET meer vervuild worden met 'maar als je geen 20 vrouwen aanspreekt in een club dan leef je niet/faal je'. Dat bewaar je maar voor het andere topic. Dat soort posts gaan hier gewoon verwijderd worden. [/warning]

------------------------------------------------------------------------------------
Geen slowchat hier!
Dit is ook geen PUA-topic!

Filosofeer hier verder over de methodiek van het menselijke baltsgedrag.
  woensdag 20 november 2013 @ 15:33:19 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133448708
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dus wil je het van te voren zeggen, waardoor of zij al resoluut moet zeggen of zij het ook zo ziet / jou zo ziet. En daarbij als de date dan nog komt.. dat hij ongemakkelijk zal zijn/worden. In ieder geval ongemakkelijker dan wanneer je dit alles niet van te voren bespreekt/zegt.
pi_133449354
De date is geen zekerheid. Daarbij wil ik in ieder geval de intentie duidelijk maken om te voorkomen dat het wordt gezien als iets vriendschappelijks ofzo. Dat is hetgeen ik mee zit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 20 november 2013 @ 15:56:58 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133449798
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De date is geen zekerheid. Daarbij wil ik in ieder geval de intentie duidelijk maken om te voorkomen dat het wordt gezien als iets vriendschappelijks ofzo. Dat is hetgeen ik mee zit.
Waarom zou ze het zien als iets vriendschappelijks? Ben je zo saai/lieflijk op de WA, dat ze niet anders kan denken dan dat? Nooit eens wat toespelingen gemaakt?

Door dingen te benoemen maak je ze vaak zwaarder dan ze zijn, of laat je ze zwaarder over komen. Vind ik tenminste.

Daarbij spraken jullie elkaar buiten werk niet, en destijds ook nog eens weinig op het werk. Dus hoe kan je haar al leuk vinden? Ja de gesprekken misschien, maar iemand is zoveel meer dan enkel gesprekken. Alle nonverbale zaken heb je dan niet.

Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ikzelf zou terugdeinsen als iemand ineens aankondigt meer in me te zien icm bovenstaande zaken. Vind dat vooral naief dan, dus een afknapper.
pi_133450799
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 15:56 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Waarom zou ze het zien als iets vriendschappelijks? Ben je zo saai/lieflijk op de WA, dat ze niet anders kan denken dan dat? Nooit eens wat toespelingen gemaakt?

Door dingen te benoemen maak je ze vaak zwaarder dan ze zijn, of laat je ze zwaarder over komen. Vind ik tenminste.

Daarbij spraken jullie elkaar buiten werk niet, en destijds ook nog eens weinig op het werk. Dus hoe kan je haar al leuk vinden? Ja de gesprekken misschien, maar iemand is zoveel meer dan enkel gesprekken. Alle nonverbale zaken heb je dan niet.

Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ikzelf zou terugdeinsen als iemand ineens aankondigt meer in me te zien icm bovenstaande zaken. Vind dat vooral naief dan, dus een afknapper.
Ik weet niet wat zij denkt maar de rasechte pessimist in mij gaat uiteraard uit de van de slechtste uitkomst. Vandaar de vraag. Maar ik heb weer wat nuances zo te zien.
  woensdag 20 november 2013 @ 16:31:30 #6
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133451425
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Ik weet niet wat zij denkt maar de rasechte pessimist in mij gaat uiteraard uit de van de slechtste uitkomst. Vandaar de vraag. Maar ik heb weer wat nuances zo te zien.
De slechtste uitkomst is dat ze ergens in het verhaal 'nee' zegt.
Dus kan je beter eerst alles uit de kast halen voordat ze uberhaupt de mogelijkheid krijgt om dat te zeggen ;)
pi_133451522
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:31 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De slechtste uitkomst is dat ze ergens in het verhaal 'nee' zegt.
Dus kan je beter eerst alles uit de kast halen voordat ze uberhaupt de mogelijkheid krijgt om dat te zeggen ;)
Dat laatste is dan weer voor latere zorg. Nog tips voor nu?
  woensdag 20 november 2013 @ 16:35:58 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133451596
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat laatste is dan weer voor latere zorg. Nog tips voor nu?
Niets zeggen :P
Gewoon gezellig ouwehoeren, evt wat speelse opmerkingen, en een afspraak/date plannen voor als ze terug is :)
  woensdag 20 november 2013 @ 16:48:15 #9
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133452059
Recente foto's sturen.
we dan
pi_133452534
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:48 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Recente foto's sturen.
Die worden af en toe sowieso wel gestuurd over en weer.
  woensdag 20 november 2013 @ 17:01:21 #11
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_133452605
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Die worden af en toe sowieso wel gestuurd over en weer.
Dan zit het wel goed toch. Als ze positief reageert. Gewoon zo doorgaan dan toch en vragen om wat leuks te doen (kan je ook eerder doen afhankelijk van hoelang het nog duurt voordat ze weer daar komt wonen).
we dan
pi_133457481
Nou ja dan gaan we het meemaken!
pi_133458109
Nou mensen, vandaag moest ik werken en het meisje in kwestie ook, terwijl ze eigenlijk vandaag vrij was. En ja hoor, ze moest bij mij staan de hele dag, samen met een andere vrouwelijke collega.

het eerste wat ze zei was '' ben je vandaag alweer wat vrolijker dan gister?! '' ik aarzelde geen moment en zei ja. Ze zei tegen dat andere meisje dat ik echt '' irritant stil en aanstekelijk chagrijnig '' was. :? terwijl ik bewust chagrijnig deed tegen haar alleen.
Daarna moesten we dingen omprijzen en dergelijke, ik moest controleren en op de doos schrijven wat het kostte, toen had ik ergens mijn stift neergegooid en dus was ik heel de winkel op zoek naar een nieuwe stift.

Dus ik kwam terug en schijnbaar hadden ze mij in de maling genomen, hadden ze allang mijn stift gezien en hadden ze op een stuk karton '' HAHA '' opgeschreven. Ik zei dat het haar handschrift was, en dat was zo.

Toen kwam een moment waar ik me best even klote om heb gevoeld, ze zei dat ze studeert voor pedagoog en en dat ze '' mijn soort '' wel begrijpt.

Nu weet ik niet wat ze met '' mijn soort'' bedoelde. Of ze weet van mijn autisme en adhd - wat ik echt niet hoop - of ze bedoelde het als een grap. We hebben verder de hele middag elkaar gekut en dergelijke, maar ik weet niet of ik haar nog wel als vriendin wil of zou kunnen zien.

einde van de dag stonden we beide in de kantine en ze vroeg hoe ik in het leven sta, letterlijk. Of ik het werk leuk vind, en verder allemaal. Om niet zielig over te komen zei ik '' geen commentaar ''.

toen daarna vroeg ze wanneer ik weer moest werken, en tenslotte zei ze dat ze komende zondag in de microfoon een liedje voor me gaat zingen. niet dat ik dat geloof, maar goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2013 19:38:30 ]
pi_133458315
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:35 schreef Vlaggenroof het volgende:
Om niet zielig over te komen zei ik '' geen commentaar ''.
:')
pi_133458351
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:39 schreef Dimachaerus het volgende:

[..]

:')
er was niet veel tijd maar achteraf gezien kon ik beter '' goed '' oid zeggen, gelijk heb je :P
  woensdag 20 november 2013 @ 19:46:00 #16
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133458644
Je kon ook gewoon vertellen hoe je erin staat. Echt communiceren is niet je sterkste punt.

Als je zo tegen mij deed zou ik allang niet meer tegen je praten :')
pi_133460209
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:46 schreef Cue_ het volgende:
Je kon ook gewoon vertellen hoe je erin staat. Echt communiceren is niet je sterkste punt.

eerst doen dan denken. :P vandaag moest ik ook rustig aan doen met dozen, ik deed of ben wat impulsief af en toe, dit merk je ook terug op dat soort momenten.
  woensdag 20 november 2013 @ 21:10:13 #18
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_133463305
Nou, ik moet zeggen dat ze omdat ze 'jouw soort begrijpt' niet echt negatief over je hoeft te denken, de vraag is natuurlijk of ze je ook leuk vind of alleen maar begrip voor je heeft, dat is natuurlijk een verschil. Denk zelf dat impulsief zijn en doen en zeggen wat je denkt je alleen maar helpt om precies te zijn wie je bent. Dat merk ik ook nu ik zeg wat ik denk de laatste tijd en het pakt altijd positief uit. Daarvoor woog ik mijn woorden teveel af.
pi_133464257
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:46 schreef Cue_ het volgende:

Wanneer er een leuke dame voorbij loopt ligt mijn tong toch al meteen op mijn schoen.
En dan moet je uit je comfortabele zone komen, en aan je zelf werken om een leuke dame aan te spreken etc toch?
Ik zwaai naar dieren.
pi_133465819
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:10 schreef Scuidward het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat ze omdat ze 'jouw soort begrijpt' niet echt negatief over je hoeft te denken, de vraag is natuurlijk of ze je ook leuk vind of alleen maar begrip voor je heeft, dat is natuurlijk een verschil. Denk zelf dat impulsief zijn en doen en zeggen wat je denkt je alleen maar helpt om precies te zijn wie je bent. Dat merk ik ook nu ik zeg wat ik denk de laatste tijd en het pakt altijd positief uit. Daarvoor woog ik mijn woorden teveel af.
Maar dat is dus de vraag. Ik weet niet hoe ze dat bedoelde en of ze het van mij weet. Ik zeg ook vaak dat mensen van een andere planeet komen oid. Misschien bedoelde ze dat wel. Tijdens het prijzen had het andere meisje een aap gevonden, toen zei het meisje " he je soort is ontdekt !!" Dat soort dingen. :p ze weet wel dat ik op speciaal onderwijs zat.
  woensdag 20 november 2013 @ 22:04:09 #21
203089 Scuidward
pi_133466268
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:55 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Maar dat is dus de vraag. Ik weet niet hoe ze dat bedoelde en of ze het van mij weet. Ik zeg ook vaak dat mensen van een andere planeet komen oid. Misschien bedoelde ze dat wel. Tijdens het prijzen had het andere meisje een aap gevonden, toen zei het meisje " he je soort is ontdekt !!" Dat soort dingen. :p ze weet wel dat ik op speciaal onderwijs zat.
Kijk, dat zijn opmerkingen waarop ik weer wat terug zou zeggen. Zoiets als "Ja het duurde even want het onderzoek naar jouw soort duurde wat langer dan gepland". Maar ik ben geen player dus versier tips heb ik niet, weet wel dat vrouwen van praten houden dus als je een gesprek gaande kan houden is dat goed. En als je niet weet op welke toon dan kan je best kijken naar de toon van haar gok ik zo.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:29 schreef Geerd het volgende:

[..]

Wanneer er een leuke dame voorbij loopt ligt mijn tong toch al meteen op mijn schoen.
En dan moet je uit je comfortabele zone komen, en aan je zelf werken om een leuke dame aan te spreken etc toch?
Is wel een heersende opvatting ja.

[ Bericht 11% gewijzigd door Scuidward op 20-11-2013 22:09:18 ]
pi_133474407
Wat je geeft is wat je terug krijgt, zoals pope zei. Investeer in een positieve openlijke sfeer, een sfeer waar je haar in wilt hebben. Jij moet het decoor opzetten, de situaties maken en alles voorwaartsbrengen. Zij moet de signaalzoekende zijn die hier dingen post over wat jij gedaan hebt en wat zij moet doen. Enige manier om de rollen om te draaien is super veel ervaring op doen om je sociale vaardigheden enz omhoog te schroeven. Het liefst begin je nu, en ga je vandaag met mensen praten die je tegen komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door firefly3 op 21-11-2013 08:35:21 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133497021
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 08:25 schreef firefly3 het volgende:
Wat je geeft is wat je terug krijgt, zoals pope zei. Investeer in een positieve openlijke sfeer, een sfeer waar je haar in wilt hebben. Jij moet het decoor opzetten, de situaties maken en alles voorwaartsbrengen. Zij moet de signaalzoekende zijn die hier dingen post over wat jij gedaan hebt en wat zij moet doen. Enige manier om de rollen om te draaien is super veel ervaring op doen om je sociale vaardigheden enz omhoog te schroeven. Het liefst begin je nu, en ga je vandaag met mensen praten die je tegen komt.
Tantra Yoga-class for Women Chapter I :O

Je moet gewoon een meisje neerknuppelen meenemen naar huis en haar gebruiken als een man!
  donderdag 21 november 2013 @ 22:31:36 #24
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_133499975
quote:
14s.gif Op woensdag 20 november 2013 19:35 schreef Vlaggenroof het volgende:

het eerste wat ze zei was '' ben je vandaag alweer wat vrolijker dan gister?! '' ik aarzelde geen moment en zei ja. Ze zei tegen dat andere meisje dat ik echt '' irritant stil en aanstekelijk chagrijnig '' was. :? terwijl ik bewust chagrijnig deed tegen haar alleen.
Waarom zou je in gods naam bewust chagrijnig tegen iemand doen?

quote:
Daarna moesten we dingen omprijzen en dergelijke, ik moest controleren en op de doos schrijven wat het kostte, toen had ik ergens mijn stift neergegooid en dus was ik heel de winkel op zoek naar een nieuwe stift.

Dus ik kwam terug en schijnbaar hadden ze mij in de maling genomen, hadden ze allang mijn stift gezien en hadden ze op een stuk karton '' HAHA '' opgeschreven. Ik zei dat het haar handschrift was, en dat was zo.
Nou en, je moet wel ergens tegen kunnen.

quote:
Toen kwam een moment waar ik me best even klote om heb gevoeld, ze zei dat ze studeert voor pedagoog en en dat ze '' mijn soort '' wel begrijpt.

Nu weet ik niet wat ze met '' mijn soort'' bedoelde.
Ipv gokken had je ook gewoon kunnem vragen wat voor "soort" zij denkt dat jij bent.

quote:
Of ze weet van mijn autisme en adhd - wat ik echt niet hoop - of ze bedoelde het als een grap.
Je hebt autisme wn ADHD nou en. Kom je ook nooit meer van af dus leer er mee leven ipv je er voor te schamen.

quote:
We hebben verder de hele middag elkaar gekut en dergelijke, maar ik weet niet of ik haar nog wel als vriendin wil of zou kunnen zien.
Waarom niet? Kwestie van zorgen dat je niet gekwetst kan worden?

quote:
einde van de dag stonden we beide in de kantine en ze vroeg hoe ik in het leven sta, letterlijk. Of ik het werk leuk vind, en verder allemaal. Om niet zielig over te komen zei ik '' geen commentaar ''.
Mislukt je kom nu zieliger dan zielig over. Wees gewoon eerlijk. Je "geen commentaar" zegt meer genoeg!

quote:
toen daarna vroeg ze wanneer ik weer moest werken, en tenslotte zei ze dat ze komende zondag in de microfoon een liedje voor me gaat zingen. niet dat ik dat geloof, maar goed.
Als je dit nou allemaal zo terug leest he, vind je dan zelf ook niet dat ze wel heel erg veel interessen in je toont? Ik namelijk wel, dat is positief!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_133500823
WAAROM STAAT DEZE IN MIJN AKTIEVE TOPICS DAN
pi_133510169
Nog iemand wat gedaan om zichzelf te verbeteren op dit gebied?

Laat ik het goede voorbeeld geven ;) Ik had gisteren een soort van challenge voor mezelf. Ik ben gisteren alleen uit geweest, zonder alcohol en ik heb meerdere vrouwen benaderd zonder te praten en probeerde dit zo lang mogelijk vol te houden. Vaker hield ik het niet vol overigens, en zei ik toch wat, maar ook een aantal keer dat ik gewoon tot het einde ging.

Zoals je vast zult denken, is dit een tikkende tijdbom, want op een gegeven moment zal ze denken dat je een weirdo bent. Dat maakt deze oefening ook zo lastig om uit te voeren voor je eigen ego en veel mensen zullen rationaliseren deze oefening niet te gaan doen uit bescherming van de eigen ego. "Dat het een stomme oefening is" enzo. Zelf heb ik me er ook op betrapt dat ik smoesjes in mijn hoofd kreeg om het niet te doen, is niet nodig blabla, ik moet me richten op andere dingen etc. Het ging over het algemeen beter dan ik verwacht had en ik merkte ook dat mijn subcommunicatie (non verbale communicatie) verbeterde. Mijn denkwijze hierover is dus 180 graden gedraait en ik ga de komende tijd in ieder geval een hoop vrouwen benaderen zonder te praten.

De redenen waarom ik dit doe:

- Je zelfvertrouwen gaat omhoog over de langere termijn.

- Je voelt jezelf onsterfelijk op het moment, het geeft een soort van "kick" en je kunt nog meer genieten van alles. Ik dacht dat 80% het raar zouden vinden, maar als je ziet hoeveel vrouwen erin mee gaan is het ongelooflijk krachtig als je zoveel kracht uit moet stralen met je ogen, handbewegingen en gelaatsuitdrukkingen.

- Het "don't care" gehalte schiet omhoog. Het loslaten van behoefte van eindresultaat kan juist gemiddeld meer resultaat leveren over de langere termijn.

En vooral:

Je traint je subcommunicatie (non verbale communicatie), dit is datgene waar het echt om draait en de communicatie kanaal waar vrouwen zich mee verbinden. (Al het gevoel, spanning en emoties gaat door dit kanaal, rationalisatie en logische dingen gaan door het verbale).

Ja, deze oefening heb ik uit een filmpje, maar had ik zelf niet kunnen verzinnen. Ook niet kunnen verzinnen dat het me zoveel zou helpen. Het is ook de enige manier om hier beter in te worden: door middel van het opzetten van praktische oefeningen. Wat ga jij eraan doen om je volgende level te behalen? :) Hopelijk motiveer ik hiermee wat mensen!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:03:09 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133510247
Hoe moet ik het in de praktijk zien? Je gaat gewoon heel lang bij iemand staan, knippert een paar keer met je ogen, maar verder zeg je niets?

Of dans je samen?.. want dan hoef je niet perse te praten
of sta je op afstand iemand 'te benaderen'?

En wat als zij iets zegt.. negeer je dat dan?
  vrijdag 22 november 2013 @ 12:08:08 #28
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_133510350
Dat zijn gvd toch geen tips die je gaat geven aan sociaal onhandige mannen die moeite hebben met het aanspreken van vrouwen man. :') Echt, heb je je EQ in je achterste zitten ofzo?

"Laat ik het goede voorbeeld geven", bitch please. In je hoofd zul je je best onsterfelijk voelen, maar in werkelijkheid ben je gewoon een of andere debiel die nietszeggend bij een vrouw gaat staan. Hier heeft iemand die niet zo goed met vrouwen kan praten helemaal niets aan, want die is

A) nog lang niet op dat level van zelfvertrouwen dat je zoiets doet zonder je een ongelofelijke mongool te voelen
B) je BENT ook een ongelofelijke mongool als je dat soort spelletjes nodig hebt

Hou het nou gewoon bij de basis door een simpel gesprekje met een vrouw aan te knopen, zonder je te bedienen van die achterlijke spelletjes.
Gourmetten of steengrillen?
pi_133510606
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:03 schreef Cue_ het volgende:
Hoe moet ik het in de praktijk zien? Je gaat gewoon heel lang bij iemand staan, knippert een paar keer met je ogen, maar verder zeg je niets?

Of dans je samen?.. want dan hoef je niet perse te praten
of sta je op afstand iemand 'te benaderen'?

En wat als zij iets zegt.. negeer je dat dan?
Een moment waarbij ik het erg uit mijn comfort zone ging, was toen ik een groepje van drie/vier vrouwen zag staan die niet aan het dansen waren. Ik pakte de hand van een meid vast en bleef haar aankijken, terwijl ze nog letterlijk in dat cirkeltje stond.

Ik ging toen dichterbij staan, en stond letterlijk in die vrouwen groep met haar hand in die van mij, en ze had ook grip op mijn hand. Daarna ging ik er wel mee dansen, om de interactie te rekken omdat het sociaal nogal anders te weird wordt vanwege de lange stilte. Ze brak later af toen ik haar teveel en te lang van haar vriendinnen groepje sleurde en zo lang niets zei (was ook vrij lastig, begin van de avond zelfs en nog rustig).
pi_133510655
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 november 2013 12:08 schreef Silenus het volgende:
Dat zijn gvd toch geen tips die je gaat geven aan sociaal onhandige mannen die moeite hebben met het aanspreken van vrouwen man. :') Echt, heb je je EQ in je achterste zitten ofzo?

"Laat ik het goede voorbeeld geven", bitch please. In je hoofd zul je je best onsterfelijk voelen, maar in werkelijkheid ben je gewoon een of andere debiel die nietszeggend bij een vrouw gaat staan. Hier heeft iemand die niet zo goed met vrouwen kan praten helemaal niets aan, want die is

A) nog lang niet op dat level van zelfvertrouwen dat je zoiets doet zonder je een ongelofelijke mongool te voelen
B) je BENT ook een ongelofelijke mongool als je dat soort spelletjes nodig hebt

Hou het nou gewoon bij de basis door een simpel gesprekje met een vrouw aan te knopen, zonder je te bedienen van die achterlijke spelletjes.
A) De kern van het verhaal is dat ook ik uit mijn comfort zone ga met net zoveel moeite/smoesjes in mijn hoofd als een beginner. Dat het voor mij net zo moeilijk was dus.

B) Een tweede punt is dat men zelf oefeningen voor zichzelf moet bedenken, voor waar hij/zij staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door firefly3 op 22-11-2013 12:38:49 ]
pi_133541206
Mensen, wat vinden jullie hiervan;

gister moest ik werken. een ander jonger meisje stond bij me. ze moest vegen van me ( :D ) en ze was klaar. ze zei eerder op de avond dat ze haar nummer wilde geven.

toen was ze klaar met vegen zei ze '' mag ik weg? '' Ik zei dat ze eerst haar nummer moest opschrijven en dan pas weg mocht. dit deed ze dan ook, op een roze (!) papiertje, helemaal klein gevouwen en ze gaf het aan mij.

het stelt niks voor waarschijnlijk, maar dit zou ik 2 jaar geleden niet hebben gedurfd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2013 13:37:51 ]
  zaterdag 23 november 2013 @ 13:08:57 #32
203089 Scuidward
pi_133543399
Wel stoer ja, zeker. Lijkt me een leuke zaak waar jij werkt.
pi_133545946
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:36 schreef Vlaggenroof het volgende:

gister moest ik werken. een ander jonger meisje stond bij me. ze moest vegen van me ( :D ) en ze was klaar. ze zei eerder op de avond dat ze haar nummer wilde geven.

toen was ze klaar met vegen zei ze '' mag ik weg? '' Ik zei dat ze eerst haar nummer moest opschrijven en dan pas weg mocht. dit deed ze dan ook, op een roze (!) papiertje, helemaal klein gevouwen en ze gaf het aan mij.

het stelt niks voor waarschijnlijk, maar dit zou ik 2 jaar geleden niet hebben gedurfd.
Goed bezig man!! :)
pi_133550995
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 10:36 schreef Vlaggenroof het volgende:

Eh, ja. Hier zou ik dus wel een beetje mee uitkijken. Tenzij het enige vrouwelijke contact wat je binnenkort wilt hebben met de baliemedewerkster van het UWV is.
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
pi_133551019
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:57 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Eh, ja. Hier zou ik dus wel een beetje mee uitkijken. Tenzij het enige vrouwelijke contact wat je binnenkort wilt hebben met de baliemedewerkster van het UWV is.
ze begon zelf eerder over haar nummer he :P en dat ze hem wilde opschrijven. Ik vroeg er gewoon extra naar ( en waarom dan ook nog doen en kleinvouwen en dergelijke?)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2013 18:59:05 ]
pi_133551141
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:57 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

ze begon zelf eerder over haar nummer he :P en dat ze hem wilde opschrijven. Ik vroeg er gewoon extra naar ( en waarom dan ook nog doen en kleinvouwen en dergelijke?)
Maar hoe ging dat dan? Uit zichzelf of om van eventueel gezeur af te zijn?
pi_133551334
quote:

[..]

Als vrouwen briefjes met hun nummer erop dan ben je al met één been in hun bed. Je hebt één van hun geheime tekens ontdekt!

Zoek er niet zoveel achter :') Weten wij veel waarom ze het briefje vouwt? Ga eens contact aan zonder alles tot in den treure te analyseren. Nu maak je het alleen maar moeilijk.
pi_133551409
Alleen thuis gaat versieren niet zo makkelijk :o
En als je er geen zin in hebt ook niet :o

Uit gaan is nog een gemakkelijke stap, de 2e.................................
Rustig aan.
pi_133551447
quote:

[..]

Oh leuk O+
Naja als jij haar ziet zitten (of staan / liggen / whatever)
Bel haar! *O*
Rustig aan.
pi_133551865
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:02 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Maar hoe ging dat dan? Uit zichzelf of om van eventueel gezeur af te zijn?
nja we waren in gesprek over... iets. ik weet niet meer wat. Toen tenslotte zei ze '' ik ben best een open persoon''. toen zei ik '' ja maar je nummer geef je vast niet''. toen zei ze har nummer, ikzei dan ik dat niet kon onthouden. '' OH! IK SCHRIJF HEM ZO WEL OP VOORJE OKE????'' zoiets. :P en daarna deed ik / gebeurde het bovenstaande.

morgen moeten we beide werken, incl. dat andere meisje op mijn verjaardag. dus ja. :P

ze maakte ook opmerkingen dat we elkaar op mijn verjaardag een maand kende, en dat soort dingen. Kijk, als ze stil tegen mij was geweest ga ik geen nummer vragen natuurlijk. ]

en zoals ik al zei, telkens tegen mij aanleunen, heel dicht tegen mij aanstaan, telkens diep in ogen kijken. :P tegen een andere gozer die er gister was deed ze wat afstandelijker. maar ik overanalyseer teveel waarschijnlijk

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2013 19:42:59 ]
pi_133552902
Jij voelt zelf wel hoe het aan voelt als je elkaar in de ogen kijkt. Dat is de enige waarheid. Het is niet (meer) nodig om bewijs te verzamelen, voor jou niet en voor ons niet :) Vooral internet daters hebben het moeilijk om te begrijpen dat er veel relaties ontstaan op de werkvloer en dergelijke.
pi_133553268
Waar jij met je infantiele tonguitsteek-speelplaatsgedrag nogal eens aan voorbijgaat, firefly, is dat Vlaggenroof de eerste niet zou zijn bij wie een goed bedoelt grapje nogal verkeerd geinterpreteerd wordt met nogal grote gevolgen voor hemzelf.

Overigens hebben mensen die succesvol zijn op datingsites vaak meer empathisch vermogen in hun grote teen dan jij in je hele lijf, dus je ''sneer'' is nogal stupide. Maar dat zijn we gewend.
pi_133553343
Bestel je een escort. *O*

Nee sorry die moest even... Succes iedereen! Ik bedoel het niet negatief.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133553937
Hij heeft toch een nummer geregeld. Hij heeft het blijkbaar goed gedaan. De "als" situatie gaat hier niet op :P
pi_133554638
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:36 schreef firefly3 het volgende:
Hij heeft toch een nummer geregeld. Hij heeft het blijkbaar goed gedaan. De "als" situatie gaat hier niet op :P
Dus. Stel - stel he, ik was er ook niet bij verder - dat dat meisje zich onder druk gezet voelde, het benauwd kreeg van Vlaggenroof en hem haar nummer gaf om maar naar huis te kunnen. Om van hem af te zijn. Dan ga jij hier nog altijd met droge ogen beweren dat hij het zo goed gedaan heeft en hem op de schouders slaan?

Je bent echt een creep, weet je dat?
pi_133555181
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:51 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Dus. Stel - stel he, ik was er ook niet bij verder - dat dat meisje zich onder druk gezet voelde, het benauwd kreeg van Vlaggenroof en hem haar nummer gaf om maar naar huis te kunnen. Om van hem af te zijn. Dan ga jij hier nog altijd met droge ogen beweren dat hij het zo goed gedaan heeft en hem op de schouders slaan?

Je bent echt een creep, weet je dat?
ze moest niet naar huis, ze moest naar de kassa. Daarna aan het eind van de avond zei ze uit haarzelf nog '' een fijne dag morgen en tot zondag !! ''

zou ze dat zeggen omdat ze onder druk staat?

maar hoe meer dit word gezegd, hoe meer ik me onzeker voel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2013 21:04:13 ]
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:32:08 #47
203089 Scuidward
pi_133556405
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:02 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

ze moest niet naar huis, ze moest naar de kassa. Daarna aan het eind van de avond zei ze uit haarzelf nog '' een fijne dag morgen en tot zondag !! ''

Nee dat is gewoon puur vriendelijk van haar, onder druk zou ze denk ik eerder een veel korter antwoord geven, als ze al wat zegt. Je ligt haar in elk geval, daar hoef jij je geen zorgen om te maken. Het is natuurlijk niet altijd 100% garantie dat elke vriendschappelijke band een goede relatie inhoudt maar ik zou op basis van alles wat je nu met ons deelt echt geen zorgen maken hoor.

Kijk gewoon even wat er zondag gebeurd (zit je nu met twee vrouwen, is dat niet een beetje naar voor een van de twee zou ik mij afvragen?) en stel wellicht bij een van de twee op een gegeven moment eens voor iets buiten het werk om te gaan doen (ik zou #2 kiezen want #1 vind ik te direct). Om jouw situatie even met mijn situatie te vergelijken, ik was vandaag ook heel vriendelijk tegen collega's (veel meer dan eerst, lang verhaal) en ik merk dat ik alles ook gewoon terug kreeg. Dus als jij vriendelijk bent of gewoon jezelf (ervan uitgaande dat je dus geen naar mannetje bent) dan zullen anderen zich bij jou op de gemak voelen. Dat is altijd een prima basis om eens wat verder te kijken dan de neus lang is.

En verder, het is niet raar dat mensen elkaar verbaal aanvallen op een forum. Ik heb aan adviezen van een bepaald persoon heel wat gehad maar dat is ook de manier waarop ik die adviezen gebruik. Ik gebruik ze niet als bijbel maar ik denk, goh, er zit wel wat waarheid in ja, grappig, en het klopt wel ja. Uiteindelijk gaat het hier om hoe jij de situatie interpreteert en zoals ik jou hem nu zie interpreteren zit het wel snor.

Om elkaar nu een creep te noemen. De een heeft gewoon veel passie voor het een en de ander voor het ander. Zo heb jij overduidelijk veel passie voor je werk, klopt dat? En dat je daar jezelf bent zien de dames wellicht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Scuidward op 23-11-2013 21:42:23 ]
pi_133558787
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:02 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Oooh als ze niet naar huis moest ben je binnen! ^O^
pi_133566783
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:08 schreef firefly3 het volgende:
Jij voelt zelf wel hoe het aan voelt als je elkaar in de ogen kijkt. Dat is de enige waarheid. Het is niet (meer) nodig om bewijs te verzamelen, voor jou niet en voor ons niet :) Vooral internet daters hebben het moeilijk om te begrijpen dat er veel relaties ontstaan op de werkvloer en dergelijke.
Nee, hij voelt niet aan hoe het voelt. Dat is nu precies het probleem. Deze jongen is zo autistisch als een deur en kan menselijk gedrag niet goed interpreteren, daarom komt hij bij elke situatie met vrienden hier aankloppen om te vragen wat het inhoudt en wat er bedoeld wordt.

Is dat nou zo moeilijk om te zien?
pi_133566869
Moet toch even mijn observaties neerzetten.
Ik merk de laatste tijd dat het niks uitmaakt wat ik zeg of doe. Vroeger wilde ik nog wel eens extra 'mijn best' doen als ik iemand leuk vond en was ik zenuwachtig enzovoort.
Nu merk ik vooral...als een vrouw je op het eerste gezicht leuk vindt, dan is alles wat je doet of zegt geweldig. Als een vrouw je niet zo leuk vindt, dan is het ook vrijwel onmogelijk om dat beeld te veranderen door 'je best te doen' of 'game' te hebben of weet ik veel wat.

Ik ben op dit moment niet op zoek naar een relatie, ben druk bezig met andere dingen. Toch zijn er 3 vrouwen die maar al te graag iets willen, initiatief tonen, hints maken, mij op een of andere manier altijd willen aanraken etc.

Ik zie dat toch wel als iets negatiefs...als ze je leuk vinden kan je doen en maken wat je wilt (uiteraard binnen limieten, maar je kan de grenzen wel prima opzoeken) en ze blijven je leuk vinden...het voelt een beetje raar aan.
Jullie visie?

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnSpek op 24-11-2013 08:54:01 ]
pi_133567126
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 08:47 schreef JohnSpek het volgende:
Moet toch even mijn observaties neerzetten.
Ik merk de laatste tijd dat het niks uitmaakt wat ik zeg of doe. Vroeger wilde ik nog wel eens extra 'mijn best' doen als ik iemand leuk vond en was ik zenuwachtig enzovoort.
Nu merk ik vooral...als een vrouw je op het eerste gezicht leuk vindt, dan is alles wat je doet of zegt geweldig. Als een vrouw je niet zo leuk vindt, dan is het ook vrijwel onmogelijk om dat beeld te veranderen door 'je best te doen' of 'game' te hebben of weet ik veel wat.

Ik ben op dit moment niet op zoek naar een relatie, ben druk bezig met andere dingen. Toch zijn er 3 vrouwen die maar al te graag iets willen, initiatief tonen, hints maken, mij op een of andere manier altijd willen aanraken etc.

Ik zie dat toch wel als iets negatiefs...als ze je leuk vinden kan je doen en maken wat je wilt (uiteraard binnen limieten, maar je kan de grenzen wel prima opzoeken) en ze blijven je leuk vinden...het voelt een beetje raar aan.
Jullie visie?
Generaliseren vind ik maar niets, zeker op dit gebied, maar het kan best zijn dat zich bepaalde patronen voordoen bij iemand. Zo kan het zijn dat jij een bepaald type vrouw aantrekt momenteel, of dat je in een omgeving zit met een bepaald type vrouw, die jou niet goed lezen. Dat, of je geeft in werkelijkheid heel andere signalen dan je denkt.

In hoeverre het waar is valt te betwisten, maar zelf heb ik meermaals te horen gekregen dat een dame me aanvankelijk niet zag zitten, of geheel niet uit was op een ONS (te merken aan de stoppelbenen :P), maar later op de avond toch enigszins verbaasd naast me lag uit te hijgen. Een vonk springt niet altijd direct over, en nat hout rookt ook, om in de metafoor te blijven. Het kan dus wel. Ik zou het echter niet wijten aan een enkele factor als 'game'.
pi_133567371
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:40 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Oooh als ze niet naar huis moest ben je binnen! ^O^
Nou, ik heb vanochtend van haar een berichtje gehad op whatsapp terwijl ik haar gister niks heb gestuurd. Dus het zit wel goed. een felicitatie berichtje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2013 10:51:02 ]
pi_133568167
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 09:56 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Nou, ik heb vanochtend van haar een berichtje gehad op whatsapp terwijl ik haar gister niks heb gestuurd. Dus het zit wel goed. een felicitatie berichtje.
^O^
top! Nou niet gaan overanalyseren en te veel nadenken, als dat lukt. Go with the flow
pi_133570343
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 08:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nee, hij voelt niet aan hoe het voelt. Dat is nu precies het probleem. Deze jongen is zo autistisch als een deur en kan menselijk gedrag niet goed interpreteren, daarom komt hij bij elke situatie met vrienden hier aankloppen om te vragen wat het inhoudt en wat er bedoeld wordt.

Is dat nou zo moeilijk om te zien?
Je hebt gelijk, hij weet niet hoe het voelt ;( Beter verwijderd hij haar nummer, anders interpreteert hij het verkeerd en staat hij morgen voor het uwv. Het is gedoemd te mislukken. GEDOEMD zeg ik je. Wij zijn niet voor niets eersterangs fok pessimisten analisten.

Nog iemand anders met een leuk verhaal? Het liefst van een autist, dan kunnen we namelijk het advies geven dat hij gewoon moet leren een praatje met haar te maken en dat hij vooral niet te ver mag gaan, want foei. :Y
pi_133570487
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, hij weet niet hoe het voelt ;( Beter verwijderd hij haar nummer, anders interpreteert hij het verkeerd en staat hij morgen voor het uwv. Het is gedoemd te mislukken. GEDOEMD zeg ik je. Wij zijn niet voor niets eersterangs fok pessimisten analisten.

Nog iemand anders met een leuk verhaal? Het liefst van een autist, dan kunnen we namelijk het advies geven dat hij gewoon moet leren een praatje met haar te maken en dat hij vooral niet te ver mag gaan, want foei. :Y
Dat is helemaal niet wat mystikvm zegt, domoor. Leer eerst eens lezen.
pi_133570527
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 13:05 schreef Hungry_Joe het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet wat mystikvm zegt, domoor. Leer eerst eens lezen.
Oh ja, jij was diegene met het uwv gebeuren.
  zondag 24 november 2013 @ 13:09:43 #57
203089 Scuidward
pi_133570614
Bottomline is toch ook gewoon dat je uiteindelijk zelfverzekerd moet zijn? Hoe vaker Vlaggenroof merkt dat iets goed uitpakt voor hem hoe eerder hij hier in zal geloven. Het is toch niet zo dat omdat hij autistisch is dit ook betekent dat hij dom is?

Edit: Sorry voor mijn ongenuanceerdheid.

[ Bericht 9% gewijzigd door Scuidward op 24-11-2013 13:55:06 ]
pi_133574509
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 12:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Sorry, iedereen is natuurlijk een groeibriljant vol met potentie! Iedereen kan versieren, net zoals iemand die een dwarslaesie heeft wel de 100 meter op de olympische spelen kan winnen. Als hij maar vaak genoeg probeert, nietwaar?

Sommige mensen zijn ergens niet voor in de wieg gelegd. Jij bent er niet voor in de wieg gelegd om dit soort adviezen te geven, aangezien je niet herkent wanneer iemand sociaal volkomen onbegaafd is.

En ik zeg nergens dat hij er niks mee moet doen. Maar als je om elke scheet die gelaten wordt eerst je vriendjes op Fok moet vragen wat je moet doen, dan heb je geen aanleg voor sociale interactie.
pi_133574593
:D
pi_133574672
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 13:09 schreef Scuidward het volgende:
Bottomline is toch ook gewoon dat je uiteindelijk zelfverzekerd moet zijn? Hoe vaker Vlaggenroof merkt dat iets goed uitpakt voor hem hoe eerder hij hier in zal geloven. Het is toch niet zo dat omdat hij autistisch is dit ook betekent dat hij dom is?

Edit: Sorry voor mijn ongenuanceerdheid.
Natuurlijk niet. Maar autisten zoeken wel naar wetmatigheden en regels voor sociale interactie. Terwijl dat juist niet te sturen is. Het zal altijd aangeleerd gedrag blijven. Niets mis mee, maar laten we wel een beetje realistisch blijven en geen uitspraken doen over hoe leuk iemand wordt gevonden door een meisje wanneer deze persoon erom bekend staat sociale interactie op geheel eigen wijze te interpreteren.

Hij zal het vooral zelf uit moeten vinden.
pi_133574733
Laten we hem nog onzekerder maken zodat we alle kansen door zijn neus kunnen boren ^O^
pi_133574891
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:10 schreef firefly3 het volgende:
Laten we hem nog onzekerder te maken zodat we alle kansen door zijn neus kunnen boren ^O^
Voor zekerheid moet je je hier geen moed in laten praten. Daarvoor moet je de stoute schoenen aantrekken. Daarnaast hebben onze opmerkingen geen invloed op haar houding tegenover hem, de enige die daar invloed op heeft is hijzelf.

Maar goed, ik voel me een beetje alsof ik aan het roddelen ben over iemand die er niet is en dat is niet netjes.
  zondag 24 november 2013 @ 15:16:13 #63
203089 Scuidward
pi_133574983
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 15:08 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Maar autisten zoeken wel naar wetmatigheden en regels voor sociale interactie. Terwijl dat juist niet te sturen is. Het zal altijd aangeleerd gedrag blijven. Niets mis mee, maar laten we wel een beetje realistisch blijven en geen uitspraken doen over hoe leuk iemand wordt gevonden door een meisje wanneer deze persoon erom bekend staat sociale interactie op geheel eigen wijze te interpreteren.

Hij zal het vooral zelf uit moeten vinden.
Ja dat was ook mijn insteek van mijn post. Nu ben ik (naar mijn weten) niet autistisch dus ok, ver van mijn bed show. Maar zoals hij (Vlaggenroof) hier het verhaal uit de doeken doet + het feit dat de vooroordelen die andere reacties gaven i.c.m. met zijn antwoord daarop dat het echt niet is zoals wij vrezen dat het is gevolgd door ook nog eens een reactie van Cassandra zou toch kunnen zijn dat hij het hier gewoon (al dan niet toevallig) juist heeft?

En dan hoort hij weer van anderen 'of hij het wel zeker weet want hij is autistisch'. Dat bedoelde ik een beetje. En ik merk dat ik altijd typ uit een zeker woede dus vandaar dat ik soms kortaf klink maar soms gaat het hier ook totaal niet meer over de situatie maar zijn het persoonlijke vetes.

Wellicht heb jij de achtergrond dat je wat gefundeerde uitspraken kan/mag doen over dergelijke mensen met dergelijke 'problemen' in het interpreteren van sociale interacties maar wat is in dit specifieke geval mis met blij zijn voor hem? Als het slecht gaat zijn we er toch ook nog om een hem een hart onder de riem te steken? Hij moet hier gewoon welkom zijn en dan gaat soms zo moeilijk als de een boos is op de ander.

Verder heb je ook wel gelijk hoor over dat roddelen maar waar ik nu vooral boos om ben is dat gehaat op firefly. Wellicht omdat hij mij geholpen heeft in een ander topic dus ik ben ook niet compleet blanco. Vlaggenroof wil gewoon advies en dat krijgt hij hier en dat is goed. Zo. Maar ik waardeer je antwoord wel omdat jij dus niet persoonlijk aanvalt maar rationeel blijft. Dat mis ik soms, rationaliteit.
pi_133575106
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:16 schreef Scuidward het volgende:

Verder heb je ook wel gelijk hoor over dat roddelen maar waar ik nu vooral boos om ben is dat gehaat op firefly.
Don't worry :)
pi_133575305
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:16 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ja dat was ook mijn insteek van mijn post. Nu ben ik (naar mijn weten) niet autistisch dus ok, ver van mijn bed show. Maar zoals hij (Vlaggenroof) hier het verhaal uit de doeken doet + het feit dat de vooroordelen die andere reacties gaven i.c.m. met zijn antwoord daarop dat het echt niet is zoals wij vrezen dat het is gevolgd door ook nog eens een reactie van Cassandra zou toch kunnen zijn dat hij het hier gewoon (al dan niet toevallig) juist heeft?

En dan hoort hij weer van anderen 'of hij het wel zeker weet want hij is autistisch'. Dat bedoelde ik een beetje. En ik merk dat ik altijd typ uit een zeker woede dus vandaar dat ik soms kortaf klink maar soms gaat het hier ook totaal niet meer over de situatie maar zijn het persoonlijke vetes.

Wellicht heb jij de achtergrond dat je wat gefundeerde uitspraken kan/mag doen over dergelijke mensen met dergelijke 'problemen' in het interpreteren van sociale interacties maar wat is in dit specifieke geval mis met blij zijn voor hem? Als het slecht gaat zijn we er toch ook nog om een hem een hart onder de riem te steken? Hij moet hier gewoon welkom zijn en dan gaat soms zo moeilijk als de een boos is op de ander.

Verder heb je ook wel gelijk hoor over dat roddelen maar waar ik nu vooral boos om ben is dat gehaat op firefly. Wellicht omdat hij mij geholpen heeft in een ander topic dus ik ben ook niet compleet blanco. Vlaggenroof wil gewoon advies en dat krijgt hij hier en dat is goed. Zo. Maar ik waardeer je antwoord wel omdat jij dus niet persoonlijk aanvalt maar rationeel blijft. Dat mis ik soms, rationaliteit.
Ik heb wat ervaring met autisten en zeker in liefdessituaties is het een feest van misinterpretatie en daaropvolgende teleurstelling. Dus ja, let me be the one to rain on his parade. Aan iemand die moeite heeft met sociale interactie gaan vragen of hij een neutrale schets van een conversatie wil geven is redelijk zinloos. Je moet leren interpreteren om sociaal vaardig te worden, dan moet je ons niet gaan vragen want wij zijn er niet bij geweest. Beter leer je zelf fouten te maken dan ons vragen iets voor te kauwen.

Wat betreft firefly, hij heeft vaak gelijk maar bedient zich tegelijkertijd van tactieken waar hij anderen vaag beticht, namelijk het onderuit halen van mensen die het niet met hem eens zijn. Niet iets voor in dit topic, maar wie kaatst...
  zondag 24 november 2013 @ 15:38:29 #66
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_133575745
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 15:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Sorry, iedereen is natuurlijk een groeibriljant vol met potentie! Iedereen kan versieren, net zoals iemand die een dwarslaesie heeft wel de 100 meter op de olympische spelen kan winnen. Als hij maar vaak genoeg probeert, nietwaar?

Sommige mensen zijn ergens niet voor in de wieg gelegd. Jij bent er niet voor in de wieg gelegd om dit soort adviezen te geven, aangezien je niet herkent wanneer iemand sociaal volkomen onbegaafd is.

En ik zeg nergens dat hij er niks mee moet doen. Maar als je om elke scheet die gelaten wordt eerst je vriendjes op Fok moet vragen wat je moet doen, dan heb je geen aanleg voor sociale interactie.
Als je eens wist hoeveel sociaal volkomen onbegaafde mensen ongelooflijk succesvol zijn geworden..

Talent en aanleg zijn overrated. De meeste succesvolle mensen hebben er keihard voor moeten werken. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen, en is het voor sommigen een stuk makkelijker dan voor anderen. Vrijwel iedereen die wil leren versieren kan dat, ongeacht je achtergrond.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_133576172
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:38 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Als je eens wist hoeveel sociaal volkomen onbegaafde mensen ongelooflijk succesvol zijn geworden..

Die kan je natuurlijk gewoon omdraaien. Er zijn er misschien nog wel meer die op hun 44e eenzaam thuis zitten.
pi_133576350
quote:

[..]

Talent en aanleg zijn overrated. De meeste succesvolle mensen hebben er keihard voor moeten werken. Al zijn er natuurlijk uitzonderingen, en is het voor sommigen een stuk makkelijker dan voor anderen. Vrijwel iedereen die wil leren versieren kan dat, ongeacht je achtergrond.
Je hebt ook mensen die hun hele leven blijven proberen zonder succes.
  zondag 24 november 2013 @ 15:54:52 #69
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133576397
Conclusie: Het kan beide kanten op gaan, maar hoe dan ook is het het waard om te proberen en stappen te zetten.
pi_133576471
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 15:54 schreef Cue_ het volgende:
Conclusie: Het kan beide kanten op gaan, maar hoe dan ook is het het waard om te proberen en stappen te zetten.
Dat dus ja. Als je niet speelt, zal je ook nooit winnen.
pi_133576558
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 09:28 schreef Gray het volgende:

[..]
In hoeverre het waar is valt te betwisten, maar zelf heb ik meermaals te horen gekregen dat een dame me aanvankelijk niet zag zitten, of geheel niet uit was op een ONS (te merken aan de stoppelbenen :P), maar later op de avond toch enigszins verbaasd naast me lag uit te hijgen. Een vonk springt niet altijd direct over, en nat hout rookt ook, om in de metafoor te blijven. Het kan dus wel. Ik zou het echter niet wijten aan een enkele factor als 'game'.
Ik ben een paar jaar terug op date geweest met een dame. Ze maakte me toen duidelijk dat ze het niet voelde. Pas geleden kwam ik haar voor het eerst in maanden weer eens tegen. Leuke avond en uiteindelijk stonden we buiten te zoenen met elkaar. Ik had bij haar geen verwachtingen. Zij had bij mij geen verwachingen. Er was niets geforceerd. En er was geen tijd om na te denken over alles wat er gebeurde. Dan kan alles ineens heel simpel zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Terreros85 op 24-11-2013 16:09:07 ]
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  zondag 24 november 2013 @ 16:02:17 #72
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133576632
Ik had gisteravond in ieder geval een succesje. Een knappe kerel kwam de kroeg binnen en bleek ooit daar gewerkt te hebben. Dus beetje aan de klets, maar hij was niet heel erg geintresseerd leek het en ging aan de praat met anderen.
Geen idee waar het veranderde, maar het is nog een gezellige avond geworden. Hij vertelde me dat hij al wel gelijk door had dat ik hem leuk vond en schijnbaar was het wederzijds.

Blijkbaar straalde ik redelijk uit dat ik hem leuk vond. Achja, dat was ook de bedoeling wel. Want ook hier geldt, niet geschoten is sowieso mis.
pi_133578654
quote:

[..]

Waar sta jij op het moment?
Rustig aan.
pi_133578733
quote:
7s.gif Op zondag 24 november 2013 16:02 schreef Cue_ het volgende:
Ik had gisteravond in ieder geval een succesje. Een knappe kerel kwam de kroeg binnen en bleek ooit daar gewerkt te hebben. Dus beetje aan de klets, maar hij was niet heel erg geintresseerd leek het en ging aan de praat met anderen.
Geen idee waar het veranderde, maar het is nog een gezellige avond geworden. Hij vertelde me dat hij al wel gelijk door had dat ik hem leuk vond en schijnbaar was het wederzijds.

Blijkbaar straalde ik redelijk uit dat ik hem leuk vond. Achja, dat was ook de bedoeling wel. Want ook hier geldt, niet geschoten is sowieso mis.
Nou ja dan weet je in ieder geval dat het goed zit met je lichaamstaal.
pi_133579160
Ik snap er niks meer van. Beide moesten vandaag werken en beide geven suptiele hints.

Meisje 1: feliciteerde me meteen bij binnenkomst, zei tenslotte dat ze iets voor me gebakken had en gaf me dit einde van de dag. Waarom de fuck dan? :').

Meisje 2: feliciteerde me dus vanochtend al uit haarzelf op whatsapp, vroeg of ik een vriendin had en zei later dat ik haar toekomstige ex wordt. :') wtf
  zondag 24 november 2013 @ 17:28:37 #76
203089 Scuidward
pi_133579220
Wie van de twee wil jij als vriendin? Of geen van beide?
pi_133579525
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:28 schreef Scuidward het volgende:
Wie van de twee wil jij als vriendin? Of geen van beide?
Meisje 2 zei dat ze nooit lang een relatie volhoudt, meisje 1 vertrouw ik nog niet echt ivm die eerste keer dat ze tegen iedereen vertelde dat ik haar had geappt.

Oh en sorry als dit hier niet thuishoor, ik zet bewust dit hier neer voordat ik de meisjes in kwestie lastig mee val en ik problemen op werk krijg, of met hun zelf.
  zondag 24 november 2013 @ 17:40:09 #78
203089 Scuidward
pi_133579589
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 17:37 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Meisje 2 zei dat ze nooit lang een relatie volhoudt, meisje 1 vertrouw ik nog niet echt ivm die eerste keer dat ze tegen iedereen vertelde dat ik haar had geappt.

Oh en sorry als dit hier niet thuishoor, ik zet bewust dit hier neer voordat ik de meisjes in kwestie lastig mee val en ik problemen op werk krijg, of met hun zelf.
Ik begrijp inderdaad waarom je meisje 1 niet zo leuk vind. Je hoeft verder geen sorry te zeggen, niemand hoort hier echt 'thuis' maar we posten hier allemaal graag. Je gedraagt je nog netjes en als er problemen zijn (met die meisjes) dan kun je er wel vanuit gaan dat ze dat tegen je zeggen. Ze zeggen het niet dus er zijn ook geen problemen.

Meisje 2, als je die ziet zitten, zou je eens mee moeten gaan daten zou ik denken. En dan kan je altijd, na een paar weken, zeggen dat je haar leuk vind maar als je na een tijdje denkt van, nee, ze is ook niks voor mij, dan mag je dat ook eerlijk tegen haar zeggen. Zolang je eerlijk bent ben je goed bezig.
  zondag 24 november 2013 @ 18:19:34 #79
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_133580798
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:26 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik snap er niks meer van. Beide moesten vandaag werken en beide geven suptiele hints.

Meisje 1: feliciteerde me meteen bij binnenkomst, zei tenslotte dat ze iets voor me gebakken had en gaf me dit einde van de dag. Waarom de fuck dan? :').

Meisje 2: feliciteerde me dus vanochtend al uit haarzelf op whatsapp, vroeg of ik een vriendin had en zei later dat ik haar toekomstige ex wordt. :') wtf
In plaats van waarom kan je het ook gewoon waarderen dat ze iets voor je heeft gebakken. Tering zeg. :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_133580810
Echt belachelijk :') enerzijds wil ik een dame graag uitvragen en anderzijds loop ik allerlei kutsmoezen te verzinnen waarom het dit weekend allemaal niet kon :')

Nouja volgende keer beter :')
  zondag 24 november 2013 @ 18:20:56 #81
203089 Scuidward
pi_133580832
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 18:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Echt belachelijk :') enerzijds wil ik een dame graag uitvragen en anderzijds loop ik allerlei kutsmoezen te verzinnen waarom het dit weekend allemaal niet kon :')

Mag ik inzicht in jouw smoezen bestand?

Mijn smoes is dat mijn kamer een teringzooi is dus ik kan ze niet mee naar huis nemen. Dus ik ga die opruimen.

Ooit.
pi_133581290
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:40 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik begrijp inderdaad waarom je meisje 1 niet zo leuk vind. Je hoeft verder geen sorry te zeggen, niemand hoort hier echt 'thuis' maar we posten hier allemaal graag. Je gedraagt je nog netjes en als er problemen zijn (met die meisjes) dan kun je er wel vanuit gaan dat ze dat tegen je zeggen. Ze zeggen het niet dus er zijn ook geen problemen.

Meisje 2, als je die ziet zitten, zou je eens mee moeten gaan daten zou ik denken. En dan kan je altijd, na een paar weken, zeggen dat je haar leuk vind maar als je na een tijdje denkt van, nee, ze is ook niks voor mij, dan mag je dat ook eerlijk tegen haar zeggen. Zolang je eerlijk bent ben je goed bezig.
Nouja beide doen niet gezellig na het werk, via whatsapp ofzo. Dus ik weet het niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2013 18:38:46 ]
  zondag 24 november 2013 @ 18:48:41 #83
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_133581571
quote:
6s.gif Op zondag 24 november 2013 15:47 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Die kan je natuurlijk gewoon omdraaien. Er zijn er misschien nog wel meer die op hun 44e eenzaam thuis zitten.
Heb je helemaal gelijk in. Dat is echter het resultaat van hun eigen acties en keuzes, niet vanwege hun omgeving. Je vindt altijd een weg als je het graag genoeg wilt (heb het hier niet over sportieve prestaties, puur over sociale vaardigheden en een leuke vriendin krijgen)

Vergelijk het met naar de sportschool gaan. Sommige mensen hebben meer aanleg om gespierd te worden (betere genen), maar iedereen kan het lichaam krijgen wat hij/zij wilt als ze 4 x per week gaan trainen en op hun voeding letten.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pope-of-Dope op 24-11-2013 18:57:03 ]
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  zondag 24 november 2013 @ 18:51:12 #84
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_133581648
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:52 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die hun hele leven blijven proberen zonder succes.
Onder proberen verstaan de meesten in dit topic één keer per week op een meisje af stappen. In dat geval zit je op een 40ste op het aantal pogingen wat je in een 10 maanden kunt doen.

Als je consistent elke dag actie onderneemt om er beter in te worden wordt je vanzelf goed.
  zondag 24 november 2013 @ 18:54:40 #85
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_133581753
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Waar sta jij op het moment?
In welk opzicht?
  zondag 24 november 2013 @ 18:58:43 #86
203089 Scuidward
pi_133581886
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 18:38 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

Nouja beide doen niet gezellig na het werk, via whatsapp ofzo. Dus ik weet het niet.
Mag ik heel eerlijk tegen je zijn? Niet boos worden hoor.

Waarom zouden ze gezellig moeten doen na het werk? Jij hebt ook hobbies toch? Wie weet spelen ze wel de hele dag WoW (extreem voorbeeld) en hebben ze geen tijd voor je. Maar ze willen wel tijd voor je maken natuurlijk. Probeer eens een beetje tijd van ze te eisen. Zo van: "Goh ik verveel me nu ... heb jij tijd voor mij?".

Misschien niet zo makkelijk als het lijkt, maar jij weet niet wat ze na het werk allemaal doen. Ik werk zelf 1 dag per week, soms 2, en de rest van de week studeer ik, maar dat weten lang niet al mijn collega's. Sommigen horen pas na 2 jaar iets van mij terwijl ik dacht, ow, dat wist iedereen al.

Relaties zijn natuurlijk altijd twee personen. Jij. En die ander. Klinkt moeilijk, is makkelijk.
pi_133581990
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:54 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

In welk opzicht?
Versieren.
Rustig aan.
pi_133582091
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 18:58 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Mag ik heel eerlijk tegen je zijn? Niet boos worden hoor.

Waarom zouden ze gezellig moeten doen na het werk? Jij hebt ook hobbies toch? Wie weet spelen ze wel de hele dag WoW (extreem voorbeeld) en hebben ze geen tijd voor je. Maar ze willen wel tijd voor je maken natuurlijk. Probeer eens een beetje tijd van ze te eisen. Zo van: "Goh ik verveel me nu ... heb jij tijd voor mij?".

Misschien niet zo makkelijk als het lijkt, maar jij weet niet wat ze na het werk allemaal doen. Ik werk zelf 1 dag per week, soms 2, en de rest van de week studeer ik, maar dat weten lang niet al mijn collega's. Sommigen horen pas na 2 jaar iets van mij terwijl ik dacht, ow, dat wist iedereen al.

Relaties zijn natuurlijk altijd twee personen. Jij. En die ander. Klinkt moeilijk, is makkelijk.
ik wil dat heel graag voorstellen maar als ze tijd vrij willen maken dan doen ze toch gewoon gezellig als het contact van mijn kant komt?
  zondag 24 november 2013 @ 19:09:27 #89
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_133582293
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Versieren.
Gaat prima. Heb meerdere dates per week met toffe meisjes, waarvan ik er eentje donderdag geneukt heb. Verder nog paar nummers die ik moet bellen om af te spreken, maar dat is voorlopig niet nodig.

Club ging afgelopen week niet echt goed, maar over het algemeen heb ik meerdere leuke interacties met meisjes, wat soms eindigt in zoenen. Heb er tijdens m'n verblijf hier eentje meegenomen naar huis op dezelfde avond.
  zondag 24 november 2013 @ 19:18:45 #90
203089 Scuidward
pi_133582615
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 19:04 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]

ik wil dat heel graag voorstellen maar als ze tijd vrij willen maken dan doen ze toch gewoon gezellig als het contact van mijn kant komt?
Misschien gek om je voor te stellen. Maar soms houden vrouwe van wachten. En vaak kunnen vrouwen veeeeel langer wachten dan mannen. Dus als je niet van wachten houdt zul je het echt zelf moeten doen.

Wie weet denkt meisje 2, ik wacht 5 jaar. Dat vind jij natuurlijk lang, dus omdat jij niet wilt wachten (wat ze zelf stiekem ook niet wilt) doe jij het maar. Gewoon omdat jij dat wilt, niet omdat het moet.
pi_133582702
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:09 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Gaat prima. Heb meerdere dates per week met toffe meisjes, waarvan ik er eentje donderdag geneukt heb. Verder nog paar nummers die ik moet bellen om af te spreken, maar dat is voorlopig niet nodig.

Club ging afgelopen week niet echt goed, maar over het algemeen heb ik meerdere leuke interacties met meisjes, wat soms eindigt in zoenen. Heb er tijdens m'n verblijf hier eentje meegenomen naar huis op dezelfde avond.
Allemaal nieuw ontmoet dan? Waar ook vooral? :o
Rustig aan.
  zondag 24 november 2013 @ 19:23:11 #92
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_133582793
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Allemaal nieuw ontmoet dan? Waar ook vooral? :o
Yes. Op straat. Lopen echt ongelooflijk veel mooie vrouwen rond hier.. Soms ook andere Erasmusstudenten die ik op een feestje ontmoet.
pi_133582887
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:23 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Yes. Op straat. Lopen echt ongelooflijk veel mooie vrouwen rond hier.. Soms ook andere Erasmusstudenten die ik op een feestje ontmoet.
Dat is in iedere hoofdstad wel volgens mij :)
Rustig aan.
pi_133582979
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 18:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

Leer ervan. ;)

Zelf net brutaal gebeld en een enthousiaste ja gekregen. Ben nu van binnen een dansje doen. :s)
pi_133583104
quote:
12s.gif Op zondag 24 november 2013 19:27 schreef Gray het volgende:

[..]

Leer ervan. ;)

Zelf net brutaal gebeld en een enthousiaste ja gekregen. Ben nu van binnen een dansje doen. :s)
Doe ook van buiten dan.
Rustig aan.
pi_133583217
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Doe ook van buiten dan.
Heb ik al gedaan. En "yes!" gebruld. En gejuicht voor mezelf. :P
pi_133583312
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:23 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Vraagje overigens, wat doe je precies op straat? Gewoon zoals in een kroeg beetje small talk hoe het gaat en wat ze gaat doen whatever en kijken of er een leuk gesprek uit komt?
Ist niet hinderend dat je iedereen zegmaar ziet lopen en iedereen onderweg is?
Rustig aan.
pi_133583431
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:26 schreef Vlaggenroof het volgende:

Ze willen je allebei KEIHARD.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_133583586
quote:
6s.gif Op zondag 24 november 2013 19:36 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ze willen je allebei KEIHARD.
Kan geregeld worden. :D
Rustig aan.
pi_133583595
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 19:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Vraagje overigens, wat doe je precies op straat? Gewoon zoals in een kroeg beetje small talk hoe het gaat en wat ze gaat doen whatever en kijken of er een leuk gesprek uit komt?
Ist niet hinderend dat je iedereen zegmaar ziet lopen en iedereen onderweg is?
Dat is meer hinderend voor hen dan voor hem. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')