Eens.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Toch raar eigenlijk he, we verafschuwen met zijn allen die Europese elite maar toch zijn er mensen die geen enkele moeite zullen hebben met clubs als Utrecht, Groningen en PEC de nek om te draaien zodat 2-3 ''topclubs'' een heeeeeeeeeeel klein beetje dichterbij de elite kunnen komen....
[..]
Omdat naar mijn mening de Belgische competitie er nog vele malen slechter voor staat dan de Eredivisie.
een Beneliga zal die kloof niet dichten. Zelfs al krijg je 50% meer dan is het nog pinda'squote:Op woensdag 11 februari 2015 11:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nummer laatst van Engeland krijgt meer aan tv-geld dan de totale begroting van Ajax en PSV bij elkaar. Kiezen we voor commercie met een BeNeLiga, of haken we internationaal nog verder af?
Begroting a la gala is miss haalbsar dan.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
een Beneliga zal die kloof niet dichten. Zelfs al krijg je 50% meer dan is het nog pinda's
Eensquote:Op woensdag 11 februari 2015 12:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
De BeNeliga is de enige manier om het Nederlandse en Belgische voetbal te redden.
Dus je eigen competitie verkrachten zodat er een paar miljoen euro extra binnenkomt zodat Ajax de kwartfinale van de EL kan halen en Feyenoord 2 keer per 15 jaar de poulefase kan halen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
De BeNeliga is de enige manier om het Nederlandse en Belgische voetbal te redden.
Wat is de begroting daar dan? Is dat gat maar 4 miljoen?quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:33 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Begroting a la gala is miss haalbsar dan.
Wat jij noemt kunnen ze nu ook alquote:Op woensdag 11 februari 2015 14:44 schreef kleb12 het volgende:
[..]
Dus je eigen competitie verkrachten zodat er een paar miljoen euro extra binnenkomt zodat Ajax de kwartfinale van de EL kan halen en Feyenoord 2 keer per 15 jaar de poulefase kan halen? Zodat Ajax of PSV weer eens kwartfinale van de CL halen of de EL winnen.
Kan wellicht grotere sponsorgelden binnenharken enz. Gala heeft 40 mil meerquote:Op woensdag 11 februari 2015 14:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Wat is de begroting daar dan? Is dat gat maar 4 miljoen?
40 miljoen meer dan Ajax? Dat is al snel 70 miljoen meer dan PSV en 90 miljoen meer dan Feyenoord.....quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Kan wellicht grotere sponsorgelden binnenharken enz. Gala heeft 40 mil meer
Porto en Benfica trekken gewoon een blik Zuid-Amerikanen open die ze voor een ‘’habbekrats’’ kunnen halen itt Nederlandse clubs die direct 5 ton per jaar moeten betalen aan zo’n speler.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:27 schreef hhh38 het volgende:
Om een rol te spelen op het Europese toneel als club uit een relatief kleine competitie moet je veel beter zijn dan het gemiddelde niveau van die competitie.
Kijk naar Porto, Benfica, Shakhtar Donetsk, Red Bull Salzburg. Deze clubs komen Europees veel verder dan Ajax en PSV. De Portugese, Oekraïense en Oostenrijkse competitie zijn gemiddeld echt niet van een hoger niveau dan de eredivisie.
Het ging me even niet om de manier waarop clubs dit hebben bereikt. Er zijn ongetwijfeld ook voor Nederlandse clubs manieren om dit te bereiken.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Porto en Benfica trekken gewoon een blik Zuid-Amerikanen open die ze voor een ‘’habbekrats’’ kunnen halen itt Nederlandse clubs die direct 5 ton per jaar moeten betalen aan zo’n speler.
Shakthar en Red Bull Salzburg hebben vermogende eigenaren, die niet in verhouding staan tot een Van Seumeren of Hui Wang in NL.
Dat is vrij rigoureus, maar zou ik natuurlijk toejuichen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ah ok!
Tsja, in een ideale wereld zou er ZSM weer een 6+5 regeling bestaan waarbij elke club overal in Europa dus maar 5 buitenlanders mag opstellen.
Dat zou direct een hoop schelen denk ik want dan zitten de tribunes in Manchester, Londen of Madrid niet vol met tientallen spelers die bij elke Eredivisieclub de grote man zouden zijn.
Dank je, mijn post verdween weer eens toen ik wat toe wilde voegen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is vrij rigoureus, maar zou ik natuurlijk toejuichen.
Dit is niet echt een antwoord op de vraag waarom een Beneliga enkel interessant is voor België en niet voor Nederland.quote:Omdat naar mijn mening de Belgische competitie er nog vele malen slechter voor staat dan de Eredivisie.
België en Nederland samen zijn ongeveer half zo groot als Engeland, Italië en Spanje. Inkomsten lijken wat dat betreft exponentieel toe te nemen met grootte van het land (wel een s-curve gezien Duitsland en Frankrijk, waarbij ik vooral de eerste verrassend laag vind -al kan dat wellicht zo veranderen).quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:35 schreef xodox het volgende:
Inkomsten in euro per jaar
Engeland 2,3 miljard (+ inkomsten uit buitenlandse deals)
Italië 846 miljoen
Spanje 755 miljoen
Duitsland 495 miljoen
Frankrijk 488 miljoen
Nederland 83,3 miljoen
België 70 miljoen
tjah, wat kan je hier tegen beginnen.
[..]
Waarom zou België wel voordeel uithalen en Nederland niet? Deze redenering begrijp ik niet.
En de markt van een BeneLiga is qua economie en populatie respectievelijk groter en bijna gelijk.quote:Op woensdag 11 februari 2015 15:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
België en Nederland samen zijn ongeveer half zo groot als Engeland, Italië en Spanje. Inkomsten lijken wat dat betreft exponentieel toe te nemen met grootte van het land (wel een s-curve gezien Duitsland en Frankrijk, waarbij ik vooral de eerste verrassend laag vind -al kan dat wellicht zo veranderen).
Uiteraard werkt het niet zo simpel, maar de groei kan een stuk groter zijn dan de luttele procenten waar hier over gesproken wordt.
Groter dan wat?quote:Op woensdag 11 februari 2015 18:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En de markt van een BeneLiga is qua economie en populatie respectievelijk groter en bijna gelijk.
Daar lijkt hij niet op te doelen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 19:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Groter dan alleen Nederland bijvoorbeeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |