Dat is ook niet het doel, dat zou getuigen van grootheidswaanzin. Volgens mij is het doel om aan te haken bij Rusland, Frankrijk en Portugal.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mwhoa... Er is toch hopelijk niemand die oprecht denkt dat er met een Beneliga zoveel geld extra binnenkomt dat ''we'' kunnen aanhaken bij de Premier League qua begrotingen?
Zie :quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:30 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is ook niet het doel, dat zou getuigen van grootheidswaanzin. Volgens mij is het doel om aan te haken bij Rusland, Frankrijk en Portugal.
quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nummer laatst van Engeland krijgt meer aan tv-geld dan de totale begroting van Ajax en PSV bij elkaar. Kiezen we voor commercie met een BeNeLiga, of haken we internationaal nog verder af?
Ik denk niet dat 1 van beide landen er op de lange termijn van gaat profiteren. Het mag wat mij betreft blijven zoals het is. 1x per 2 weken vloeken in de Kuip en eens in de zoveel tijd een leuke Europese wedstrijd.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:28 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Mwhoa... Er is toch hopelijk niemand die oprecht denkt dat er met een Beneliga zoveel geld extra binnenkomt dat ''we'' kunnen aanhaken bij de Premier League qua begrotingen?
Amenquote:Op woensdag 11 februari 2015 11:31 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik denk niet dat 1 van beide landen er op de lange termijn van gaat profiteren. Het mag wat mij betreft blijven zoals het is. 1x per 2 weken vloeken in de Kuip en eens in de zoveel tijd een leuke Europese wedstrijd.
Internationaal bestaat volgens mij uit meer landen dan Engeland. Deze nieuwe tv-deal is exemplarisch voor de enorme groei van de topcompetities in Europa. Hoe groter de afstand met de rest van de Europese topcompetities (inclusief de Engelse), hoe verder je afhaakt. Dat betekent niet dat je gelijk op hetzelfde niveau wil komen.quote:
Ja maar ik reageerde op die post he, vandaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:36 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Internationaal bestaat volgens mij uit meer landen dan Engeland. Deze nieuwe tv-deal is exemplarisch voor de enorme groei van de topcompetities in Europa. Hoe groter de afstand met de rest van de Europese topcompetities (inclusief de Engelse), hoe verder je afhaakt. Dat betekent niet dat je gelijk op hetzelfde niveau wil komen.
Aanhaken is wat anders dan hetzelfde niveau halen he. En de jeugdopleiding verbeteren, wat jij suggereert, kost ook gewoon geld. Nog buiten het feit dat die al aardig professioneel is en dat wat betreft jeugdopleiding er juist veel meer rek is in het buitenland. Duitsland is op een gegeven moment onze visie gaan toepassen en kregen meteen een gouden generatie.quote:
Wat mij betreft zoeken die grote landen het maar uit en beginnen we met de kleine landen onze eigen Europese competitie. Ik vermaak me tot op heden trouwens enorm met de Eredivisie, zou dat voor geen goud willen missen.quote:Op woensdag 11 februari 2015 11:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja maar ik reageerde op die post he, vandaar.
Tsja, dan maar afhaken, er komt vanzelf een moment dat mensen het zat zijn dat de CL en EL door een handvol clubs gewonnen kunnen worden, tegen die tijd hopelijk eens veranderingen die ervoor zorgen dat die handvol clubs niet 44 gelijkwaardige topspelers onder contract hebben staan.
Ik zie meer heil in het verbeteren van de jeugdopleidingen en de trainingen in NL. Daarmee kun je landen als Frankrijk, Rusland en Portugal ook wel weer benaderen. De 4 topcompetities moet je jezelf niet meer mee vergelijken.
Ik hoop 100 jaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:23 schreef hhh38 het volgende:
Deze discussie blijft toch zinloos zo lang sentimenten bij de clubs en supporters de boventoon voeren. Zie het er binnen 10 jaar niet van komen.
Gaat nooit gebeuren door al die beunhazen die waarde hechten aan een potje tegen Excelsiorquote:Op woensdag 11 februari 2015 12:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
De BeNeliga is de enige manier om het Nederlandse en Belgische voetbal te redden.
Klopt helemaal. Ik zie het punt van zo'n beneliga ook niet helemaal. Dat zou dan zijn omdat Nederlandse clubs Europees beter een vuist kunnen maken. Wat als nou vervolgens Luik, Brugge en Anderlecht Europa ingaan? Moeten we daar dan maar blij mee zijn?quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik hoop 100 jaar.
Voetbal is mooi vanwege sentimenten, zonder is er niks aan.
Binnen tien jaar zijn er vernieuwde sentimenten, maar dan met de Belgische clubs. Het is hetzelfde als met een nieuw stadion: eerst strubbel je nog tegen, maar uiteindelijk blijkt het vaak toch een goede keuze te zijn geweest.quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik hoop 100 jaar.
Voetbal is mooi vanwege sentimenten, zonder is er niks aan.
Te redden van wat precies?quote:Op woensdag 11 februari 2015 12:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
De BeNeliga is de enige manier om het Nederlandse en Belgische voetbal te redden.
Van dwergstaat voetbal, grotere competitie is meer kapitaal, meer kapitaal is betere spelers dus betere resultaten europees.quote:
Veel te makkelijk gedacht.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Van dwergstaat voetbal, grotere competitie is meer kapitaal, meer kapitaal is betere spelers dus betere resultaten europees.
Waarom zou België wel voordeel uithalen en Nederland niet? Deze redenering begrijp ik niet.quote:Meer weerstand dan misschien? Dan zou ik nog eens goed kijken naar wedstrijden in België als je dat echt denkt, zo’n Beneliga zou hun wel goed uitkomen ja, maar de Eredivisie niet…
Er ontstaat een nieuwe hiërarchie in de nieuwe competitie, waarin de beste clubs nog beter worden en zich dus beter kunnen meten met de Europese subtop in het buitenland. Vanwege het hogere niveau komt er inderdaad meer interesse van sponsors en zal er vast ook meer tv-geld worden betaald. Zo kunnen er ook weer betere spelers worden gehaald.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:26 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Veel te makkelijk gedacht.
Welke tv-aanbieder zal er ineens tientallen zo niet honderden miljoenen meer betalen voor de TV-rechten van een Beneliga? Voor het buitenland is het nog altijd ‘’dwergstaatvoetbal’’en dus totaal niet interessant.
Een goede speler die nu niet voor België of Nederland kiest, gaat dat nog steeds niet doen bij een gecombineerde competitie, dat kleine beetje extra geld wat er betaald zal kunnen worden daar zullen ze in de toplanden nog steeds om lachen.
Meer weerstand dan misschien? Dan zou ik nog eens goed kijken naar wedstrijden in België als je dat echt denkt, zo’n Beneliga zou hun wel goed uitkomen ja, maar de Eredivisie niet…
Nee, in de jaren dat de Beneliga wordt besproken heb ik nog altijd geen enkel steekhoudend argument gezien.
En gelukkig de mensen die het allemaal bepalen ook niet, want hij is er nog altijd niet.
Ajax, Feyenoord en PSV zullen ook harder moeten gaan vechten voor hun Europese plekkie.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er ontstaat een nieuwe hiërarchie in de nieuwe competitie, waarin de beste clubs nog beter worden en zich dus beter kunnen meten met de Europese subtop in het buitenland. Vanwege het hogere niveau komt er inderdaad meer interesse van sponsors en zal er vast ook meer tv-geld worden betaald. Zo kunnen er ook weer betere spelers worden gehaald.
Het zal waarschijnlijk wel alleen positief uitpakken voor de topclubs, dus ik kan me voorstellen dat supporters van middenmotors als FC Utrecht, Groningen en PEC er minder blij mee zijn.
Klopt, maar vooral van Ajax en PSV verwacht ik dat ze redelijk snel de overhand zullen krijgen over de Belgische topclubs. Als de BeneLiga bij de beste 6 competities van Europa gaat horen zijn er ook 3 CL plaatsen beschikbaar.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:40 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ajax, Feyenoord en PSV zullen ook harder moeten gaan vechten voor hun Europese plekkie.
Toch raar eigenlijk he, we verafschuwen met zijn allen die Europese elite maar toch zijn er mensen die geen enkele moeite zullen hebben met clubs als Utrecht, Groningen en PEC de nek om te draaien zodat 2-3 ''topclubs'' een heeeeeeeeeeel klein beetje dichterbij de elite kunnen komen....quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:35 schreef hhh38 het volgende:
Het zal waarschijnlijk wel alleen positief uitpakken voor de topclubs, dus ik kan me voorstellen dat supporters van middenmotors als FC Utrecht, Groningen en PEC er minder blij mee zijn.
Omdat naar mijn mening de Belgische competitie er nog vele malen slechter voor staat dan de Eredivisie.quote:Op woensdag 11 februari 2015 13:35 schreef xodox het volgende:
Waarom zou België wel voordeel uithalen en Nederland niet? Deze redenering begrijp ik niet.
Die mening deel ik, of het zo is weet ik niet natuurlijk maar voor mijn gevoel zijn mensen met een seizoenskaart of die regelmatig een stadion bezoeken juist degenen die tegen zijn ja.quote:Op woensdag 11 februari 2015 14:06 schreef kleb12 het volgende:
Alleen teletekstsupporters en andere casual eredivisie-volgers zijn voor een Beneliga. Echte clubsupporters willen het niet.
Wedstrijden als Heerenveen-Genk, Zwolle-Lokeren, Utrecht-Kortrijk en Ajax-Gent zijn minder interessant (voor supporters van de clubs) dan wedstrijden tussen Nederlandse clubs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |