abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:01:23 #101
351780 Piye
King of Kush
pi_136734998
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:44 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dit is dan ook absoluut niet in het belang van de clubs die in de tweede divisie terecht komen
Precies, een BeNeLiga heeft 1 doel: De Nederlandse en Belgische topclubs sterker maken. Voor de rest is het simpelweg nadelig, maar daar praten de voorstanders een beetje omheen.

quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:50 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Nu kijk ik ook geen Almere City - FC Emmen.
Als ze de samenvattingen van het tweede niveau slim zouden plannen (direct na die van het eerste niveau bijvoorbeeld en dan beginnen met de belangrijkste wedstrijden terwijl je de samenvatting van het eerste niveau ook met de belangrijkste wedstrijden eindigt) zouden er wel genoeg mensen naar de samenvatting van Cambuur - Cercle gaan kijken.
Samenvattingen worden sowieso wel gekeken ja. Maar hoe zit het met de cambuurfan die naar het stadion gaat?
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_136735043
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:01 schreef Piye het volgende:
Samenvattingen worden sowieso wel gekeken ja. Maar hoe zit het met de cambuurfan die naar het stadion gaat?
Die kan dat nog steeds doen?
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:05:18 #103
351780 Piye
King of Kush
pi_136735121
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Die kan dat nog steeds doen?
Klopt, maar denk jij oprecht dat deze persoon warmer zal lopen voor een wedstrijd tegen Cercle dan tegen Nederlandse clubs waar ze een geschiedenis mee hebben?
pi_136735188
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:05 schreef Piye het volgende:

[..]

Klopt, maar denk jij oprecht dat deze persoon warmer zal lopen voor een wedstrijd tegen Cercle dan tegen Nederlandse clubs waar ze een geschiedenis mee hebben?
Die geschiedenis bouwen ze vanzelf weer op.
Ik denk niet dat het ze uitmaakt of ze tegen Roda of Cercle spelen.
Daarnaast blijven er ook genoeg Nederlandse clubs waar ze tegen spelen, zoals NEC, NAC, RKC, etc. Allemaal ongeveer het niveau van Cambuur, dus die tweede divisie zal ook spannender zijn dan de bierleague.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:13:06 #105
351780 Piye
King of Kush
pi_136735364
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:07 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Die geschiedenis bouwen ze vanzelf weer op.
Ik denk niet dat het ze uitmaakt of ze tegen Roda of Cercle spelen.
Daarnaast blijven er ook genoeg Nederlandse clubs waar ze tegen spelen, zoals NEC, NAC, RKC, etc. Allemaal ongeveer het niveau van Cambuur, dus die tweede divisie zal ook spannender zijn dan de bierleague.
Ik denk dat jij daar een inschattingsfout maakt. Uit je woorden blijkt je niet al te positieve houding tegenover de kleinere clubs. Het lijkt mij dan ook niet dat jij de juiste persoon bent om aan te nemen wat een gepassioneerde fan van deze hervorming zou vinden. :P
pi_136735842
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:13 schreef Piye het volgende:

[..]

Ik denk dat jij daar een inschattingsfout maakt. Uit je woorden blijkt je niet al te positieve houding tegenover de kleinere clubs. Het lijkt mij dan ook niet dat jij de juiste persoon bent om aan te nemen wat een gepassioneerde fan van deze hervorming zou vinden. :P
Ben zelf fan van VVV, dus dat valt mee.
Verder zitten diezelfde fans ook niet te wachten op Jong Ajax/Jong PSV/Jong FC Twente/een amateurclub. Dan heb ik honderd keer liever Cercle, dat wel een vast team heeft, meer dan 700 man in haar stadion heeft en er wel vol voor gaat en wel iedere week met dezelfde elf speelt. De JL is op het moment te klein, kijk alleen al naar het aantal clubs dat de afgelopen jaren failliet is gegaan.
Een BeNeLeague 2 kan overigens ook worden opgesplitst in een Nederlandse en een Belgische afdeling, dus spelen tegen Belgische clubs hoeft ook niet.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:43:45 #107
351780 Piye
King of Kush
pi_136736317
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:30 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ben zelf fan van VVV, dus dat valt mee.
Verder zitten diezelfde fans ook niet te wachten op Jong Ajax/Jong PSV/Jong FC Twente/een amateurclub. Dan heb ik honderd keer liever Cercle, dat wel een vast team heeft, meer dan 700 man in haar stadion heeft en er wel vol voor gaat en wel iedere week met dezelfde elf speelt. De JL is op het moment te klein, kijk alleen al naar het aantal clubs dat de afgelopen jaren failliet is gegaan.
Een BeNeLeague 2 kan overigens ook worden opgesplitst in een Nederlandse en een Belgische afdeling, dus spelen tegen Belgische clubs hoeft ook niet.
De toevoeging van die clubs is in mijn optiek niet direct een sportieve verbetering nee. Maar was dat niet precies vanwege hetzelfde argument als om zo'n BeNeLiga door te voeren: geld? Persoonlijk denk ik dat die BeNeLiga best voordelig zal zijn voor een aantal clubs, maar om daarvoor bijvoorbeeld Utrecht te zien degraderen? Dat zit me toch niet lekker.
pi_136764454
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:43 schreef Piye het volgende:

[..]

De toevoeging van die clubs is in mijn optiek niet direct een sportieve verbetering nee. Maar was dat niet precies vanwege hetzelfde argument als om zo'n BeNeLiga door te voeren: geld? Persoonlijk denk ik dat die BeNeLiga best voordelig zal zijn voor een aantal clubs, maar om daarvoor bijvoorbeeld Utrecht te zien degraderen? Dat zit me toch niet lekker.
Utrecht mag van mij altijd wel degraderen en historie is wat mij betreft ook niet het juiste argument. Want die historie die komt er vanzelf wel weer. Als ik even naar m'n eigen club kijk dan zijn er bijvoorbeeld totaal geen derbygevoelens bij Heracles, maar is er sinds ik meen de jaren 80/90 wel een enorme rivaliteit met Groningen. Die nu weer afgenomen is en waar Utrecht eigenlijk voor teruggekomen is. De enige club die consequent gehaat wordt is eigenlijk Feyenoord. Maar zoiets bouw je vanzelf ook op met Belgische clubs.

Het sportieve is m.i. het enige juiste argument. Dat Ajax, Feyenoord en PSV hiervan beter gaan worden lijkt me wel, meer weerstand en dat er wat meer geld gaat komen geloof ik ook nog wel. Als je naar de clubs daaronder kijkt dan gaan er een aantal profiteren van meer tv-geld en een groter afzetgebied. Maar die ruilen dat in voor een sterk gedaalde kans op Europees voetbal. Als je naar de clubs daar weer onder kijkt, die gaan ineens tegen degradatie moeten vechten en geregeld op het tweede niveau spelen. En d'r zal ook gewoon een aantal clubs verdwijnen waarschijnlijk of een stuk minder toeschouwers trekken.
pi_136823994
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:01 schreef Piye het volgende:

[..]

Precies, een BeNeLiga heeft 1 doel: De Nederlandse en Belgische topclubs sterker maken. Voor de rest is het simpelweg nadelig, maar daar praten de voorstanders een beetje omheen.

Het draait toch ook om de topclubs? Ik vind het een beetje onzinnig dat een clubje met 700 toeschouwers evenveel heeft te zeggen als een club die telkens 40.000 toeschouwers trekt.

Topclubs sterker maken is een prima idee. Alles daaronder is toch local business. Niemand buiten Breda zit te wachten op NAC, niemand buiten Groningen op FC Groningen, niemand buiten Helmond op Helmond Sport, etc... Is allemaal local business. Die clubs zijn veel beter af als ze niet meer worden verleid om onverantwoorde financiele risico's te nemen en gewoon lekker lokaal vrijwel wekelijks een derby kunnen ballen. De wedstrijden tegen de topclubs missen ze dan, maar ze spelen wel weer ergens om, omdat de beste clubs op een ander niveau ballen. En of je nu als NAC tegen Lierse speelt of tegen PEC Zwolle, dat maakt het verschil ook niet.
pi_136824167
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:43 schreef Piye het volgende:

[..]

Utrecht degradeert ook zonder Beneliga wel. :W
pi_136830210
Waarom Nederland en België nog geen gezamenlijk bekertoernooi hebben is me een raadsel.

Stel je eens voor dat ons bekertoernooi er zo uit zou hebben gezien in achtste finales:

Excelsior Club Brugge - Zwolle
AZ - Standard Luik SC Heerenveen
Roda JC Genk - Vitesse
SC Cambuur Lokeren - FC Utrecht
JVC Cuijk Cercle Brugge - MVV
Heracles Zulte Waregem - Feyenoord
Groningen - Gent NEC
Ijsselmeervogels Anderlecht - Ajax

Dat is toch een stuk hoger niveau lijkt me.
pi_137151355
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 22:11 schreef Artillerieschaap het volgende:
Waarom Nederland en België nog geen gezamenlijk bekertoernooi hebben is me een raadsel.

Stel je eens voor dat ons bekertoernooi er zo uit zou hebben gezien in achtste finales:

Excelsior Club Brugge - Zwolle
AZ - Standard Luik SC Heerenveen
Roda JC Genk - Vitesse
SC Cambuur Lokeren - FC Utrecht
JVC Cuijk Cercle Brugge - MVV
Heracles Zulte Waregem - Feyenoord
Groningen - Gent NEC
Ijsselmeervogels Anderlecht - Ajax

Dat is toch een stuk hoger niveau lijkt me.
Bekercompetitie is een mooie gelegenheid om het eens uit te proberen. Ik denk dat je het gewoon moet proberen en uiteindelijk moet toewerken naar een gezamenlijke competitie.

De hoogste klasse met bv 18 teams ( je begint met 10 Nederlandse teams en 8 Belgische teams), daaronder twee divisie met 16 teams (op regio) een daaronder bv 4 van 16 (ook op regio).
pi_144518804
Het moge duidelijk zijn dat de BeneLiga nog altijd de enige en beste oplossing is voor het tragische niveau van beide competities.
pi_144518838
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 08:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bekercompetitie is een mooie gelegenheid om het eens uit te proberen. Ik denk dat je het gewoon moet proberen en uiteindelijk moet toewerken naar een gezamenlijke competitie.

De hoogste klasse met bv 18 teams ( je begint met 10 Nederlandse teams en 8 Belgische teams), daaronder twee divisie met 16 teams (op regio) een daaronder bv 4 van 16 (ook op regio).
en hoe ga je dat doen met de amateurteams die meedoen in de beker?
pi_144518957
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2014 17:09 schreef Evertjan het volgende:

[..]

en hoe ga je dat doen met de amateurteams die meedoen in de beker?
Die doen in België ook mee. Maak een bekerschema waarin eerst de amateurploegen wat tegen elkaar spelen en houdt dan wat rekening met de ligging. Dus bv. Harkemase Boys tegen Sneek en Zwarte Leeuw tegen Witgoor-Dessel en niet Harkemase Boys tegen een amateurclubje uit Namen.
pi_144521961
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 17:07 schreef Littlerabbit het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat de BeneLiga nog altijd de enige en beste oplossing is voor het tragische niveau van beide competities.
Het idee van Willem Vissers staat me meer aan. Uit de CL en EL stappen en je eigen competitie oprichten met clubs uit landen die nog niet overgenomen zijn door het grote geld. De Eredivisie bevalt me prima, het is dat Europese voetbal dat er zo op ingericht is dat alleen de groten kunnen winnen, dat me steeds meer tegenstaat.
pi_149565253
Nummer laatst van Engeland krijgt meer aan tv-geld dan de totale begroting van Ajax en PSV bij elkaar. Kiezen we voor commercie met een BeNeLiga, of haken we internationaal nog verder af? :)
pi_149565275
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nummer laatst van Engeland krijgt meer aan tv-geld dan de totale begroting van Ajax en PSV bij elkaar. Kiezen we voor commercie met een BeNeLiga, of haken we internationaal nog verder af? :)
Afhaken aub.

Daarbij, alsof de nummer laatst van Engeland niet al zoveel kreeg bij de vorige tv-deal....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:15:21 #119
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_149565366
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:11 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Afhaken aub.

Daarbij, alsof de nummer laatst van Engeland niet al zoveel kreeg bij de vorige tv-deal....
Nee, nu is het nog anderhalf keer zoveel.
pi_149565391
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:15 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Nee, nu is het nog anderhalf keer zoveel.
Prima, nou laten we dan maar gauw een Beneliga starten, haken we vast aan. :')
  woensdag 11 februari 2015 @ 11:19:26 #121
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_149565449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Prima, nou laten we dan maar gauw een Beneliga starten, haken we vast aan. :')
Het zou zeker helpen.
pi_149565463
quote:
1s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:19 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het zou zeker helpen.
Gebakken lucht
pi_149565610
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:20 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gebakken lucht
Alle argumenten voor de Beneliga zijn aannames.
pi_149565649
quote:
14s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:25 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Alle argumenten voor de Beneliga zijn aannames.
Alle argumenten er tegen ook.
BFF met GGMM
pi_149565689
quote:
12s.gif Op woensdag 11 februari 2015 11:27 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Alle argumenten er tegen ook.
Mwhoa... Er is toch hopelijk niemand die oprecht denkt dat er met een Beneliga zoveel geld extra binnenkomt dat ''we'' kunnen aanhaken bij de Premier League qua begrotingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')